Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.01.2022 în toate secţiunile

  1. Și atunci scopul întrebărilor de aici care este, având în vedere că păstrezi mașina actuală? Cu ceva postari in urma ai asociat cuvântul "dinamic" la un SUV ... a fost amuzant, dar iti zic eu: un SUV stă rău pe curbe chiar cu DCC pe Sport. SUV este dinamic doar cand are cai multi, o calci pe coadă și ii lași pe alții în urmă. Cum apar doua viraje, te cumințești. În schimb, la confort si spațiu pentru pasageri... daaa, cu DCC pus pe confort si mers chill la 120km/h... e sublimă.
    4 points
  2. Nu inteleg de ce ai cere sfaturi avand in vedere ca "Probabil peste cativa ani, daca se vor aseza lucrurile, voi lua o masina noua" si "dar nu prea e momentul de schimbat masini acum. Ambii suntem multumuiti de masinile actuale" cred ca cu asta trebuia sa incepi si colegii de forum nu ar mai fi insistat cu sfaturile si experientele lor. Iar SH ul cu performante adecvate , cu kilometri si pret corect nu cred ca exista. Daca totusi, peste cativa ani reusesti sa cumperi ceva nou (probabil EV), astept cu interes o prezentare la fel de stufoasa in sectiunea Masina mea.
    3 points
  3. Stiu ce insemna SUV, am avut doua si m-am dat cu majoritatea, dar doar cateva au fost dinamice pe curbe abordate cu viteza si la plecarea de pe loc .... nu ca un Focus sau Mondeo, dar apropiate de un Superb sau E Class. Am vrut sa renunt la placera condusului sportiv pe drumul virajat si char "in ace de par" pt 825l de portbagaj, siguranta Kodiak ului si linistea oferita de o masina noua, dar dupa discutiile cu deallerul si avand in vedere situatia dezastroasa a vanzarilor auto am renuntat momentan. Imi oferise ceva de pe stoc, tot cu 4% reducere, dar fara optiunile dorite de mine. Probabil peste cativa ani, daca se vor aseza lucrurile, voi lua o masina noua. Pana atunci drumuri biune cu ce avem, iar daca gasesc un SH la performante adecvate cu km si pret corect voi face schimbarea. Multumesc amice, dar daca as da 44k E pe Kodiak, macar sa aiba tot ce doresc de la el fara sa incerc sa fac retrtofit dupa .... la ce se poate
    2 points
  4. Mai jos dinamica in oras a consumului cu incalzirea bateriei, pornit de la 7-8 grade si vreo doua opriri rapide: - dupa 8km - 30kWh/100km - dupa 11km - 26.9kWh/100km - dupa 17km - 26.5kWh/100km - dupa 20km - 25.9kWh/100km
    2 points
  5. Masina a primit azi o baterie noua, Exide Premium 72 Ah-carbon boost, fata de cea Varta 64 Ah din fabrica. Cea originala a rezistat apx. 9 ani (03.13) pe masina, cu toate ca imi parea cam subdimensionata ca putere ptr un 2.0 tdi. Nu am avut insa niciodata pb la pornire, dar cu temperaturile negative din ultima perioada observam ca imi "palpaia" martorul de frana de mana la prima pornire la rece, dimineata, dupa cel putin 10-12 ore de stationare. Sper ca cea noua sa ma tina macar vreo 3 ani (nu stiu insa daca mai tin masina atat 😄). LE. Bateria noua e un pic mai lunga fata de cea precedenta, dar mai joasa. Husa de protectie nu se mai aseaza ok, posibil sa caut una adecvata ca dimensiune.
    2 points
  6. Mulțumesc pentru sfaturi. Am cerut întâi oferta la Avia Pantelimon asa ca aveam toate codurile. Am luat tot ce tine de filtre de la e-piesa și uleiul de pe eMAG. Am ieșit la sub jumătate din prețul oferit de reprezentanta. Am cerut ulterior la toate reprezentantele din București / Ilfov oferta doar pe manopera cu piesele mele. Porsche și Brady m-au refuzat. Avia mi-a dat 590 de lei. Metrotehnica 773. Midocar tot un SF de genul. Pana la urma am ajuns la GTT pe Pallady, 375 de lei manopera cu piesele mele. Reprezentanta. Dacă vroiam sa fac la un service foarte bun privat pe vag ma costa doar 150 de lei. Cea mai mica oferta ce includea și piesele a fost la Brady, în jur de 1300 de lei. Avia vroia 1450 și Porsche 1900 (!!!). Majoritatea pun 3 ore de manopera, pentru o chestie care se face într-o ora. Adaosuri comerciale de peste 100%, preț umflat la manopera și cel puțin dublat timpul necesar ei, astea nu sunt chestii pentru care "merita sa dai un ban".
    2 points
  7. Și kodiakul tot lipsit de dinamică a rămas, iar cei 200cp pe 1900kg nu fac minuni dar sunt foarte suficienți. Știu oameni nemulțumiți de dinamica unui X5M... prin comparație Kodiak abia zgârie la poarta sportivității. Lumea îl cumpără pentru alte motive și pentru că se vinde înseamnă că oferă fix ce trebuie. Și ca să ne aducem aminte de "i-as lăsa eu, dar nu ma lasă ei pe mine", sa mai punctez cateva lucruri: - un SUV VAG cu motor diesel de 190/200cp si DCC nu a existat de la lansare sub 38-40k iar de atunci preturile doar au crescut: - la variante colegul @Edgar81 ti-a oferit tot ce vrei, led aveau toate, jante 18 aveau, chiar airbag-uri spate cu excepția DCC si a unui volan sport... tu ai vrut în plus doar nimicuri (plasă despărțitoare îmi pun singur și la o berlină), arcuri/amortizoare pun de care vrea mușchiul meu și o fac kart pe curbe... mai trebuia un schimbator mov, covorașe roșii și tavan în alcantara... dar ce păcat ca nu sunt pe lista de optionale.
    1 point
  8. Pornirea motorului pe keyless go se face neaparat cu ambreiajul apasat, frana nu conteaza si nici treapta de viteza in care esti. Asa e la mine, cel putin. Motorul porneste din prima daca ambreiajul este apasat. Daca nu este apasat, se aprind doar martorii. Porneste chiar si cu o apasare scurta de buton.
    1 point
  9. Eh... ultimele 2 zile n-au fost cele mai fericite😂🤦🏽‍♂️. Prima data, in seara cand am fost si am postat si aici ca am aranjat furtunul si totul e bine, eram atat de sigur ca totul e ok incat nu am mai facut nicio verificare. Big mistake. Furtunul s-a crapat si aseara m-am trezit pe drum cu bec de ulei si stop. Minunat. Am avut marele noroc sa fiu foarte aproape de garaj si sa ajung usurel si repede. Dupa ce evident am oprit instant si am verificat joja. Dupa ce am ridicat masina, dedesubtul arata foarte dramatic Apoi.. dupa lungi "ce naiba punem, cum naiba facem" si dupa ce fiecare incercare de a face ceva dadea gres, am gasit un furtun si am ales sa fac o tig... pardon, mizerie si sa trec cu furtunul pe sub planetara, nu pe deasupra. Nici sa pozez asa ceva n-am putut... dar voiam neaparat sa ajung acasa. Si am ajuns, totul ok, fara probleme. Dimineata am zis, daca n-am pata de ulei sub masina, plec cu ea si azi. Scopul era unul stiintific, sa vad cum tine furtunul, prinderea pe care am facut-o etc. Orice info m-ar fi ajutat la inventarea furtunul final. Insa ghinion si de data asta, exact cand sa ajung la munca, la ultimul semafor, se aprinde iar becul vietii. Unde trag, ce fac, cum o las, am gasit un loc fix in fata garii de nord si acolo a ramas. Dedesubt? Furtunul iesit complet 😂🤦🏽‍♂️. Acolo ramane pana maine cred. (nu inteleg de ce imi urca forumul poza invers, sorry, dar se intelege ideea) Apoi, partea buna e ca am reusit impreuna cu colegii mei ingineri sa gasim o solutie permanenta potrivita. Sper ca am luat toate in calcul si ca voi reusi sa pun in practica exact cum am stabilit. Asta dupa lungi desene si calcule. O sa va tin la curent bineinteles si aici cu planul si cum decurge el. Cam asta e creatia despre care mi s-a zis inainte sa pun turbina pe masina, dar nu-i nimic. Mi-am asumat inhamarea la treaba asta si sunt sigur ca pana la urma imi va iesi cum trebuie. Ne vedem data viitoare
    1 point
  10. 1500km si in afara de micile "impresii" ale sistemelor de asistenta (aia unavailable, ailalta unavailable) masinuta parca se comporta din ce in ce mai bine. Autohold-ul nu mai smuceste si face o placere sa conduci.
    1 point
  11. Exact la fel si la mine. La cutie automata cu frana calcata porneste motorul, fara frana intra in modul accesorii. Si la cealalta masina( tot automata) e la fel.
    1 point
  12. @Cristi_V, punctele 1 și 2 marcate de tine sunt subiecte diferite. Punctul 1 îți spune ce să faci dacă vrei doar să pui contactul, fără să pornești motorul (similar cu învârtirea cheii la penultima poziție pe mașinile cu cheie) Iar punctul 2 explică cum pornește motorul. Nu e nevoie pentru asta de trecerea prin punctul 1. Pur și simplu ții ambreiajul/frâna(cutie automată) apăsat și apeși butonul. După aceea, pornirea motorului este controlată de computer, nu trebuie să ții mai mult sau mai puțin apăsat. Eu am cutie automată, apăs scurt pe buton cu frâna apăsată, pornește motorul imediat, fie vară, fie iarnă. Nu apăs frâna, doar pornește instalația electrică cu tot ce ține de ea (bord, sistem multimedia, faruri etc)
    1 point
  13. Nu, nu scrie asta, din ce ai postat tu. Tu intrepretezi ca si pasi care trebuie facuti, dar ce arati tu sunt sub capitole sau paragrafe diferite. De asta scrie "Cuplarea si decuplarea" si nu doar Cuplarea. Pornirea face referire la celelalte doua, aia cu cutie manuala si ailalta cu automata. Ti-am spus mai sus, sunt alte electronice incluse, alt tip de acumulator, de obicei. Amorsarea se face cand descui masina(sau deschizi usa soferului). N-are treaba ce faceai tu la masini cu cheie.
    1 point
  14. Da, fac span si cele de pe ea288. Au trecut anii, mecanici ajuta si ei la fabricarea spanului, si te trezesti cu el in circuit.
    1 point
  15. Pe colegii cu electrice care nu pot incarca regulat acasa sau la serviciu ii consider cutezatori, asa ca nu ma duc (aproape) niciodata la statii gratuite, ii las pe cei care se descurca mai greu. De foarte putine ori cand am nevoie de statii in timp ce sunt in tranzit le aleg pe cele contra cost ca sa nu am de asteptat.
    1 point
  16. Pe cupoane majoritatea nu o să oprească sesiunea să treacă de pe DC la AC peste 80%. Pierzi alt cupon cu altă sesiune.
    1 point
  17. E o discutie ampla si off topic, insa eu cred ca sigur nu e vorba doar de incompetenta si lipsa de viziune. Se prefera taxarea populatiei captive, in loc de colectarea si controalele pentru evaziune fiscala. Unde mai pui ca daca esti om cinstit ajungi sa platesti si 2x CAS, 2x CASS..furt al statului pt ca nu iti ofera concret nimic inapoi. Pe cand baietii destepti fac evaziune cu TVA si statul nu ii deranjeaza. Colectam mult de la putini.
    1 point
  18. Inteleg ca temperaturile scazute sunt exceptii si sunt putine zile cu temperaturi sub -5%. Dar totusi, cred ca majoritatea folosesc masinile pentru drumuri de maxim 10-20km pe zi, iar daca aceste sunt consumurile... e logic ca si pentru acelasi drum nici un ICE nu va consuma 5%, dar totusi, asteptarile pentru o electrica la consum cred ca erau altele... In caz contrar, vara, conditii similare de trafic/distanta, temperaturi normale 20-30grd, care ar fi consumul?
    1 point
  19. Faci o eroare fundamentala. Crezi ca 90% din oameni au bani sa plateasca facturile si sa puna deoparte pentru investitii. Tot ce crezi ca economisesti dupa o termoizolatie va fi dizolvat de inflatie. Oamenii aia traiesc de la un salariu la altul. Si atat. Acei oameni nu vor mai putea plati si atunci vor fi subventii si mai mari, ca nu prea poti sa ii lasi in frig, indiferent de ce cred unii. Iar restul vor plati si mai mult. La fel si la curent, subventionezi pe cei care consuma putin, sa spunem 150 KW/h pe luna si ii arzi pe ceilalti. Dupa care daca nu ai revolte sociale, poti fi sigur ca vei avea un spectru politic extremist cu un posibil roexit la orizont. Ai fi surprins sa vezi ce memorie scurta au oamenii.
    1 point
  20. Aseara am fost la garaj si am aranjat returul de ulei. Initial voiam sa schimb complet furtunul dar dupa ce nu am gasit unul care sa reziste la fel de bine la temperaturi (in timp util, fara livrari si asteptat de zile) am zis ca il pastrez pe asta si il aranjez si modific pozitia. Am taiat un pic din teava care se prinde pe bloc, am remodelat forma furtunului si i-am gasit o pozitie buna, dupa ce am indoit putin conducta de tur. Mecanicul fiind si el pe acolo mi-a dat ok-ul si cred ca am rezolvat. Oricum voi verifica cu fiecare ocazie. @~LauR~ imi pare rau de motorul fostei tale masini dar da, stiu care sunt motoarele despre care vorbea Emi si stiu ca trebuie sa fac ceva in legatura cu asta. Ba chiar aseara dupa ce am terminat treaba, am stat un pic de vorba cu mecanicul (care este si cel care mi-a facut motorul) si am aflat ca blocul meu a ramas putin afectat de atunci de cand mi s-a rupt lantul la pompa de ulei si mi-a sugerat sa iau un bloc ambielat de ASZ, facem reparatiile obisnuite pe bloc si pistoane, il pregatim cu piese noi (cuzineti, segmenti, poate chiar o garnitura de chiulasa etc.) si apoi montam direct complet pe masina. Nu e costisitor nici ca bani nici ca timp. Vom vedea. Tot aseara, cum am zis, am pus si rotile de iarna si am ridicat putin suspensia fata (nu mai vreau sa umblu niciodata, mi se pare perfect dar am mai zis asta🤦🏽‍♂️de data asta TREBUIE sa ma tin de cuvant). Strans la dinamomanometrica, facut presiune, dat un jet rapid si pozat ud ca sa arate mai bine .
    1 point
  21. Actualizare istoric: Săptămâna 17 - comanda și avansul. Termenul de livrare conform contract e 15-20 de săptămâni. Săptămâna 23 - intră în proiectare și nu se mai pot face modificări. Termen de livrare estimat pe săptămâna 32. Săptămâna 30 - s-a finalizat producția dar lipsesc cipuri, ajunge pe aeroport și primește termen nedefinit de livrare. La un moment dat apare totuși în sistem o estimare de livrare cu săptămâna 52. Săptămâna 50 - sâmbăta dimineața nu merge VIN-ul, în schimb seara dă o eroare în aplicația de pe telefon, dar totuși pe skoda-connect.com acceptă, luni apare și poza mașinii Mâine sau poimâine o ridic, după 8 luni și jumătate, adică 37 de săptămâni de așteptare. Dublu decât în contract.
    1 point
  22. @dod0intri pe autokarma.ro, setezi acolo masina ta si iti arata toate categoriile de piese pentru masina ta. Nu e greu deloc si piesele sunt legit. Vorba colegului, filtrul de aer il schimbi in 5 minute, sub capota. Cel de polen e o idee mai dificil de schimbat, din cauza cutiei torpedoului care se da jos intr-un fel anume, dar daca scrii pe youtube, "how to change cabin filter octavia 3", gasesti explicatie. Ca idee, reprezentatele tot de la distribuitori comanda piesele, la fel cum face si autokarma sau alte site-uri de piese, deci nu-ti imagina ca e nu stiu ce diferenta intre a ti le cumpara tu sau sa le iei de la reprezentanta. Diferenta este doar ca iti ofera garantie la piese direct in reprezentanta, in caz ca e ceva in neregula cu ele, dar daca iei piese de calitate, gen Mann sau Mahle pe filtre si un ulei de la Liqui Moly, Motul, Mobil 1, Ravenol sau alt producator bun, n-ai treaba.
    1 point
  23. To be or not to be! 😂😂😂
    1 point
  24. La Kaufland se incarca pe cupoane la statiile rapide. Statiile fac parte din reteaua Renovatio si au acelasi tarif pe kW peste tot. Deci pe cei care incarca cu bani nu ii obliga nimeni sa astepte la Kaufland, alternative sunt. Poza aceea cu coada de Tesla care stau in asteptare are vreo 2-3 ani fiind cauzata de faptul ca urma sa nu mai fie gratuit in USA. Cozi la superchargere se mai fac in sezonul vacantelor, dar nu ca cele din poza respectiva. Hai sa ne amintim cum era pe vremea cand era rationalizata benzina, cum se statea la coada cate 12-15 ore. Cazuri de-a lungul istoriei au mai fost cu cozi mari la statiile de alimentare cu combustibil, dar daca ne raportam la o perioada lunga sunt mici ca procent. Asa si cu masina electrica. Sau crezi ca la inceputurile masinilor termice erau Benzinarii cu 4,6,8,10 pompe la orice colt de strada? In continuare persista tendinta de Gica-Contra, adica insisti sa ne contrazici pe noi posesorii ca nu e asa cum facem noi de 1-2, unii chiar de 3-4 ani, ci e mult mai rau. Am mai zis-o si mai sus: discursurile de a va auto convinge ca nu va trebuie masina electrica le puteti asculta intr-un cadru restrans. Nu vad sensul sa ne pierdem timpul pe aici daca tot ce fac marea majoritate a non posesorilor de Masina electrica e sa demonteze experientele posesorilor. Cel mai nou exemplu este cel cu acceleratia masinilor termice vs electrice in diverste contexte. Discutia aceasta nici nu are sens, exista materiale pe YT suficiente sa va faceti o idee.
    1 point
  25. Ștergem praful de pe topic: am avut niște drumuri de făcut pe la București, ocazie cu care am trecut și pe la @Al Bundy(Cristi) în încercarea de a rezolva ultima problema a retrofitului la xenon, eroarea de la AFS. Nu am reușit nici de data asta, voi mai schimba încă o dată modulul AFS de pe far, întrucât nu mergea codat. To be continued... După primul drum la București, am observat că trăgea puțin dreapta. Am ajuns la vulcanizare pentru verificarea anvelopelor și am găsit asta în anvelopa spate dreapta, exact între rizuri După îndepărtare și aplicarea unui petic, plus efectuarea presiunii nu am mai avut probleme. La alt drum spre București, la ieșirea din Slobozia spre Drajna, un idiot s-a angajat în depășirea unui TIR, întuneric fiind, trecând peste linia continuă, în pantă și curbă fără vizibilitate... A mai avut și o reacție ciudată când m-a văzut, a tras de volan stânga, în loc să frâneze și să încerce să revină în dreapta, noroc că s-a oprit, altfel intra în mine, care trăsesem spre dreapta mea. Clipul nu are sonor din motive de înjurături de final. 🙂 Urmează în martie-aprilie, un schimb de plăcuțe, discuri, furtune de frână, pe față cel puțin, dacă nu și cele din spate. In plus, pe lângă acestea și revizia anuală mă paște un schimb de bucșe, cu tot cu brațe și pivoți la puntea față. Drumuri bune tuturor!
    1 point
  26. Reconfirm treaba cu opritul motorului. Aseara am patit la fel, diferenta a fost ca de data asta m-am urcat in masina si triunghiul portocaliu si cheia lipsa au ramas pe display vreo 10 secunde. Abia dup'aia am putut sa apas START si sa-mi vad de drum
    1 point
  27. De duminică (09/01) app-ul MySkoda recunoaște seria caroseriei (am primit numărul în august 2021). Am verificat pe https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do iar mașina figurează și acolo. Am verificat și se pare că am toate opționalele selectate (Canton, 360, volan/parbriz încălzit, etc.) incluse în echipare. Probabil mai durează 3-4 săptămâni până ajunge la dealer. Comanda dată la sfârșit de mai 2021, motor 2,0 TSI, Style cu opționale.
    1 point
  28. Salut! Eu pentru zgomotul din bord am facut ca in video asta: Pentru zgomotul din portiere, eu am facut o antifoanare, in regie proprie. Zgomotul cred eu ca venea de la membrana asta de plastic/cauciuc:
    1 point
  29. "Cat merge, merge! Cand nu mai merge, iti vine sa dai cu el si sa o pui de vanzare 🙂 Intre timp am mai efectuat din pacate o noua interventie. Masina incepuse sa mearga intrerupt la rece, check engine + EPC dupa care cand se incalzea isi revenea si disparea check-ul si EPC. Prima data s-a constatat clapetele de admisie care nu mai functionau corect ( nu se mai deschideau - inchideau ), si am luat decizia sa curat admisia si sa o anulez cu kit de anulare. S-a facut si adaptare din software, dar bineinteles cum aceste motoare nu se dau cu una cu doua batute, nu a vrut sa se rezume doar la clapetele de admisie blocate. Pana la urma s-a constatat ca injectorul 3 nu mai era in parametrii, si am luat decizia sa le schimb pe toate 4 deoarece nu aveam cum sa pun un injector nou si cele 3 sa ramana cu uzura pe care o aveau (260.000 km). Toata distractia s-a dus iar in jurul sumei de +3000 ron, acum merge din nou perfect... O sa o mai tin pana in primavara, sa treaca iarna si o sa ajunga la un nou proprietar, vreau sa trec pe un motor mai mare.
    1 point
  30. Am al 6(6666)-lea simt, deci n-au ce sa mai zica
    1 point
  31. Avand in vedere ca am primit si eu copia cartii revin cu update. Deci sunt valabile toate optiunile. R17-r20. Pana acum aveam doar scan de pe prima parte.
    1 point
  32. @blordcmultumesc, la fel si tie! Astazi dupa-amiaza (ieri deja 😄) am facut o plimbare pe la Porumbacu de Sus, Albota si daca tot eram prin zona am incercat si o urcare pe Transfagarasan, sperand sa nu fie aglomerat. Ultima tentativa fusese in urma cu vreo 6 ani, cand nici pana la Balea Cascada nu reusisem sa urcam, asa ca dupa vreo 2 ore de stat in masina am facut cale intoarsa. De data asta am avut noroc, probabil si pentru ca era destul de tarziu si, pana la Balea Lac, a fost chiar lejer. Sus, parcarea plina , dar nu ne-a deranjat pentru ca oricum am oprit pe unde s-a putut pentru poze. Urcarea a inceput la 22C si s-a incheiat la 11C. Am condus chiar lent (traficul sau lipsa lui a permis) pentru ca piciului i se mai face rau pe drumuri virajate. In varf BC-ul arata temperatura uleiului 109C (am scris asta strict pentru statistica 😅). Am tras si cateva cadre:
    1 point
  33. Din ce vad, atat la cutie manuala cat si automata scrie "Apasati Butonul". De aici eu deduc ca il apesi o singura data si porneste. Inteleg gresit?
    0 points
  34. Golf 6? Modul este sub bord stanga, dar ca sa il poti accesa, scoti stergatoare, scoti ansamblu stergatoare cu motor, scoti capacul de plastic de sub el....si sub pasla care o gasesti acolo, e modulul senzorilor de parcare. Nu are importanta daca e cu PLA sau fara....e aceeasi problema
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!