Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.01.2022 în toate secţiunile
-
Aseara am fost la garaj si am aranjat returul de ulei. Initial voiam sa schimb complet furtunul dar dupa ce nu am gasit unul care sa reziste la fel de bine la temperaturi (in timp util, fara livrari si asteptat de zile) am zis ca il pastrez pe asta si il aranjez si modific pozitia. Am taiat un pic din teava care se prinde pe bloc, am remodelat forma furtunului si i-am gasit o pozitie buna, dupa ce am indoit putin conducta de tur. Mecanicul fiind si el pe acolo mi-a dat ok-ul si cred ca am rezolvat. Oricum voi verifica cu fiecare ocazie. @~LauR~ imi pare rau de motorul fostei tale masini dar da, stiu care sunt motoarele despre care vorbea Emi si stiu ca trebuie sa fac ceva in legatura cu asta. Ba chiar aseara dupa ce am terminat treaba, am stat un pic de vorba cu mecanicul (care este si cel care mi-a facut motorul) si am aflat ca blocul meu a ramas putin afectat de atunci de cand mi s-a rupt lantul la pompa de ulei si mi-a sugerat sa iau un bloc ambielat de ASZ, facem reparatiile obisnuite pe bloc si pistoane, il pregatim cu piese noi (cuzineti, segmenti, poate chiar o garnitura de chiulasa etc.) si apoi montam direct complet pe masina. Nu e costisitor nici ca bani nici ca timp. Vom vedea. Tot aseara, cum am zis, am pus si rotile de iarna si am ridicat putin suspensia fata (nu mai vreau sa umblu niciodata, mi se pare perfect dar am mai zis asta🤦🏽♂️de data asta TREBUIE sa ma tin de cuvant). Strans la dinamomanometrica, facut presiune, dat un jet rapid si pozat ud ca sa arate mai bine .4 points
-
As vrea sa deschid acest topic pentru a discuta reguli si recomandari de folosire a statiilor publice. Din experienta mea, si din ce am mai citit pe internet, as vrea sa deschid eu cu cateva lucruri care mi se par esentiale: locurile de incarcare nu sunt de parcare, nici pentru masini electrice si, cu siguranta, nici pentru cele termice incarca atat cat ai nevoie, pentru prezervare sanatatii bateriei, mai ales daca asteapta cineva dupa tine; dupa 80% multe masini isi scad dramatic puterea de incarcare si ai putea sa incarci pe Type 2 (curent alternativ, mai incet) nu lasa masina la incarcat mai mult de o ora; gen, daca esti la cumparaturi, nu lasa masina 2 ore la incarcat doar pentru ca ai "platit" locul de parcare mai ales daca incarci la Kaufland si alte statii gratuite si, deci, aglomerate, dar, as zice, si la cele platite, este frumos sa dai check-in pe PlugShare cu "incarc", "astept", ca sa poata si altii sa planifice si sa nu se trezeasca ca au ajuns la statie si e coada incearca sa pozitionezi masina optim, ca sa nu blochezi si alte porturi; incearca sa te asezi astfel cablurile ramase disponibil sa ajunga la locurile de parcare libere check-in pe PlugShare este util si pentru cei care au nevoie urgenta de incarcare ca sa te poata contacta Lista nu este exhaustiva, ci doar ce mi-a venit acum in minte.3 points
-
Am inteles eu gresit intrebarea ta. Fomentor vine in standard cu sistemul de franare de care iti spuneam mai sus, cu discuri de 340 sau cu sistemul optional, Brembo cu discuri de 370, cel pe care il am pe masina, este sistemul de franare care a fost pus pe Audi TT RS 8J sau Audi RS3 8P. Poza cu Brembo3 points
-
Se deconteaza 20K RON. Iar tu trebuie sa pui un aport de minim 2K RON. In 31 Dec. 2021 s-a publicat o Ordonanta de Urgenta care a introdus compensarea cantitativa 1:1. In 60 de zile de la publicare trebuie sa apara si Normele de Aplicare de la ANRE. Stiu si nici n-am afirmat ca independenta ar fi o solutie "pentru oamenii cu salarii obisnuite". Dar momentan alta n-avem. Dar sunt cativa colegi care cauta sa ma atace si sa ma discrediteze cu orice prilej si atunci recurg si la re-interpretari eronate si tendentioase ale afirmatiilor facute de mine. Fac "om de paie". Ce bine era daca statul ne-ar fi ajutat sa ne reducem consumul. Dar asa, cu subventiile care s-au dat la pretul energiei, statul ne-a "ajutat" sa ramanem puternic dependenti de subventii de la stat si de mila furnizorilor de energie. Am auzit. Insa scumpirea de la gaz este mult mai semnificativa.3 points
-
E o discutie ampla si off topic, insa eu cred ca sigur nu e vorba doar de incompetenta si lipsa de viziune. Se prefera taxarea populatiei captive, in loc de colectarea si controalele pentru evaziune fiscala. Unde mai pui ca daca esti om cinstit ajungi sa platesti si 2x CAS, 2x CASS..furt al statului pt ca nu iti ofera concret nimic inapoi. Pe cand baietii destepti fac evaziune cu TVA si statul nu ii deranjeaza. Colectam mult de la putini.2 points
-
Faci o eroare fundamentala. Crezi ca 90% din oameni au bani sa plateasca facturile si sa puna deoparte pentru investitii. Tot ce crezi ca economisesti dupa o termoizolatie va fi dizolvat de inflatie. Oamenii aia traiesc de la un salariu la altul. Si atat. Acei oameni nu vor mai putea plati si atunci vor fi subventii si mai mari, ca nu prea poti sa ii lasi in frig, indiferent de ce cred unii. Iar restul vor plati si mai mult. La fel si la curent, subventionezi pe cei care consuma putin, sa spunem 150 KW/h pe luna si ii arzi pe ceilalti. Dupa care daca nu ai revolte sociale, poti fi sigur ca vei avea un spectru politic extremist cu un posibil roexit la orizont. Ai fi surprins sa vezi ce memorie scurta au oamenii.2 points
-
simte ; eu am 3 masini momentan (una e pe faras) : un diesel, o benzinara cu GPL si o electrica. Bataia e intotdeauna pe elctrica2 points
-
In Mai cand am adus ID.4 de la Bucuresti la Cluj am scos consum de 20kWh/100km la vreo 12°, viteza autostrada 125-130 - am facut o singura oprire pentru incarcare de vreo 30-40kWh. Intre Bucuresti si Cluj este o bucata mare de drum European, ceea ce scade tare consumul de autostrada. Testele mele la 130km/h la 0-2° au scos un consum de 28kWh si ceva. As mai zice ca rularea prin frig de -5, -10° e totusi o situatie exceptionala, iar rularea prin ploaie la fel. Depinde cate drumuri ai de facut din astea lungi: ca daca faci saptamanal s.ar putea sa te mai gandesti. As recomanda pompa de caldura ca sa eviti consumul mai mare generat de incalzirea bateriei si a habitaclului. La un drum lung nu vei obtine o diferenta foarte mare de autonomie, testele vorbesc despre aprox 10% diferenta. Ce vei elimina cu siguranta este stresul si un consum mare pe drumuri scurte. Am verificat in ABRP conditiile tale: am setat viteza 120%, maxim 140km/h, vant 5m/s, ploaie sau zapada, temperatura exterioara -10°, as zice ca cele mai negre conditii, rezultatul fiind 32.4kWh/100km, adica tot doua opriri. Vara la aceeasi viteza vei avea o singura oprire. Daca optezi pentru ID.3 cu baterie mare vei avea mai putin de asteptat la incarcat decat cu ID.4. Mie ABRP mi.a dat tot timpul estimari mai pesimiste decat am obtinut la drum real. Ex. Cluj-Balea Lac-Cluj in August cu AC, 500km am incarcat o singura data 28.7kWh (am un post in 3 August pentru detalii)2 points
-
1. Comentariul meu initial era adresat lui @dadu, care spunea ca isi doreste independenta fata de furnizorii de energie. La electricitate stie care-i solutia, dar nu stia ce se poate la gaze. I-am aratat care-i solutia independentei fata de furnizorii de gaze. E adevarat ca independenta asta nu vine gratis. Nu exista energie gratis. Asadar, cine vrea sa fie independent, sa-si asume costurile. Apoi a intervenit CristiALF si dercos, cu cate un comentariu cam pe langa subiect, dar la care am sa raspund totusi: In cazul particular al discutiei noastre, cine-si doreste independenta energetica fata de furnizorii de gaz. Discutia nu era despre oamenii obisnuiti. Ai introdus elementul acesta pentru a construi o eroare de logica de tip "om de paie": https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man A straw man (sometimes written as strawman) is a form of argument and an informal fallacy of having the impression of refuting an argument, whereas the real subject of the argument was not addressed or refuted, but instead replaced with a false one. 2. Am introdus in discutie si un alt subiect tangential la discutia initiala cu @dadu care, tot asa, n-are absolut nici o legatura cu salariile oamenilor obisnuiti. De zeci de ani incoace, statul roman cheltuie in fiecare an niste sume ENORME pe subventionarea pretului la gigacalorie pentru un numar mare de consumatori. Pentru mentinerea in functiune a CET-urilor si a retelelor de distributie. Anul acesta a mai adaugat si subventionarea pretului la energie electrica si gaze pana la 1 martie. Aici este o mare gresala. Eram mult mai castigati daca acesti bani erau cheltuiti pe subventionarea termoizolarii si reducerii consumului de energie. Dupa cum vedeti, nici o legatura cu omul de paie introdus de dercos, "salariile oamenilor obisnuiti". Aiurea. Nod in papura, cum s-ar spune.2 points
-
Termoizolatie la nivel apropiat de Casa Pasiva (sau NZEB, Near-Zero Energy Building), iar pentru perioadele de frig extrem o pompa de caldura daca esti comod sau un termosemineu pe combustibil solid daca nu te deranjeaza putina munca fizica cu pregatirea lemnelor. Mie mi se pare o mare prostie ca sa se dau subventii la gaz sau la gigacalorie (pentru cei racordati la incalzirea centralizata a oraselor). Acele subventii ar fi trebuit directionate catre termoizolarea cladirilor si limitarea pierderilor de caldura.2 points
-
1 point
-
Consumul din ultimele zile de rulat in oras cu temperaturi intre -10 si -2°, pornire de la 7-8 grade, e cel mai mare consum prin in oras iarna, ca pana acum nu imi incalzea bateria: 26.1kWh/100km. Fiind in oras si avand posibilitatea sa incarc acasa, nu e problema sa bag in priza. Ca si echivalent pe benzina raportat la pretul curentului de acasa ar fi consum de 2.8L/100km. P.S. Am facut un test cu electrica vs Dieselul - cat de repede incep sa bage caldura atunci cand pornesc de la 8-10°: electrica imi da aer cald in 8-10s, iar Dieselul imi da in aprox 5-6 minute.1 point
-
F buna intiatiava si de bun simt. Din pacate nu cei care sunt prezenti pe forum nu respecta. Din propria experienta cei care nu-si pun problema unor reguli de bun simt sunt cei trecuti de 50 de ani si posesorii de Tesla in mare parte a lor, am intalnit si exceptii. Mai exista 3 categorii aparte: soferii de ridesharing, posesorii de BMW I3 si posesorii de Spring pe care ii intelegem ca sunt la inceput. Ca idee de fiecare data cand intalnesc pe cineva care incarca masina si nu apare pe Plugshare, abordez o atitudine prietenoasa, consultativa si daca am cu cine discuta ajut la configurarea si utilizarea aplicatiei cat si sfaturi despre ce inseamna un incarcat sanatos pt baterie. In cele mai multe dintre situatii am cu cine discuta. La punctul 2 dezastru sunt urmatoarele modele identificate de mine (adica viteza mica de incarcare dincolo de 80%, care se pot muta linistit pe Type2): Nissan Leaf si E-up/Citigo. La Leaf problema este ca masina vine cu Type1 si posesorii nu stiu sau nu vor sa dea 5-600 de RON pe un cablu adaptor, iar la E-up/Citigo nu si-au pus problema ca dureaza la fel de mult DC/AC dincolo de 80%. Mare mi-a fost mirarea sa testez cu un posesor, masina afisa aceelasi timp ramas pana la 100% si pe DC si pe AC, 60 de minute. Personal mai incarc pana la 90% cand nu e coada. Am constatat ca la E-golf la 90% inca mai incarca cu 22 kW (verificat cu interfata). De la punctul acesta incolo scade pana la 9kWh inainte sa opreasca incarcarea. In principiu se pot face calcule de viteza medie de incarcare cum ar fi: cantitate de energie / 10 sau 15 min. se inmulteste cu 6 sau cu 4 si rezulta o viteza medie. Se poate face si pe segmente, a.i. sa ai o idee cu cat incarca masina pe o anumita buctaa de baterie.1 point
-
Salut, Eu banuiesc ca este legat de baterie descarcata. De obicei asta e motivul pentru care nu ar porni din prima si pentru care dezactiveaza start stop.1 point
-
Suntem in al 8lea an lideri in deficit de colectare a TVA in UE. Doar in 2018 Romania a pierdut 6.6miliarde euro din lipsa colectarii, iar in 2019 sunt 7.4miliarde. Noua ni se prezinta declaratii ca nu se vor introduce noi taxe ca pe un favor al guvernantilor. Nu vad cum sa mentii un deficit de colectare constant de peste 33% din 2014 incoace fara a fi ceva deliberat. Bulgarii nostri dragi sunt la 10%.1 point
-
Complet gresit! Este tailandezo-norvegian! Rog verificarea informatiilor postate pe acest forum!1 point
-
Nu e nicio suparare, fiecare ia ce doreste. In schimb comparatia Mach-E vs BMW sper ca e facuta in gluma. Mach-E e o balena mare, ineficienta si cu autonomie mica: https://ev-database.org/car/1243/Ford-Mustang-Mach-E-ER-RWD iar BMW i4 e o super masina https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4-eDrive40, pe cand preturile de inceput sunt comparabile. Mach-E vs BMW (de pe evdb) Baterie (brut): 75.7 vs 83.9 Baterie (net): 68 vs 80.7 Putere: 269 vs 340 Consum: 19.7 vs 17 Tractiune: RWD vs RWD Autonomie WLTP: 440 vs 590 Autonomie EVDB: 345 vs 475 Incarcare DC: 115 vs 200 Eventual sa te uiti la varful de gama Mach-E cu putere si baterie mare, ar fi ceva, dar tot n-ai bate BMW. Cat despre preturi cel mai probabil ai iesi mai scump cu varful de gama de la Mach-E. La ce stil de condus ai tu as zice ca n-ai ce te gandi la o masina cu WLTP mai putin de 500km, dar daca ai sanse atunci du-te pe BMW care are 590, iar real undeva la 475.1 point
-
Nici eu si nici @Sparkyson nu am vorbit despre problema celor care abia au bani sa-si plateasca facturile. Asta ai pus tu de la tine ca sa ai ce critica. "Om de paie". Solutiile tehnice existente pentru "independenta energetica" din pacate nu sunt accesibile pentru acesti oameni. Noi nu am discutat cazul acestor oameni care abia au bani sa-si plateasca facturile pentru ca stim si noi foarte bine care este situatia. Nu ne spui nimic nou. Insa nimic din ceea ce am propus eu sau Sparkyson nu impacteaza negativ pe acesti oameni. Ba din contra, consider ca daca s-ar fi subventionat termoizolarea in loc de subventionat gigacaloria, pe termen lung ar fi fost mai bine pentru acesti oameni. Banii din taxe s-ar fi putut lua si altfel, nu asta-i problema. Eu nu cred in teoria ca statul intentionat a vrut sa ne tina dependenti de energie. Eu cred ca este vorba doar de incompetenta si lipsa de viziune.1 point
-
Eu sunt mai "nebun". Mi-am tiparit numarul de telefon pe o foaie A4, laminata (plasticata) sa nu se sifoneze, o tin in torpedou. De fiecare data cand am pus la incarcat la o statie publica am lasat numarul de telefon vizibil in geamul lateral unde este portul de incarcare. Daca va grabiti (poate sunteti doar in tranzit) si vedeti masina mea la incarcat, sunati cu incredere, sunt convins ca gasim o solutie sa impacam pe toata lumea. Dar acum aflu pentru prima data ca pe PlugShare se pot da mesaje ... nu stiam acest lucru. Poate ca o sa inlocuiesc numarul de telefon cu un mesaj scris "In caz de urgenta, contactati-ma pe PlugShare".1 point
-
Nu ziceam de tine, ci de colegul @Dolfin caruia ii pute tot ce e electric (desi nu scoate fun). Crede ca toti sunt mitomani daca nu zic numai de rau de masinile electrice. Nu stiu care e consumul de autostrada la SUV, dar la ID.3 o sa fie pe la 30 kWh/100 km la viteza aia. Poate putin peste. Numai ca nu mergi numai pe autostrada, iar viteza medie iti este afectata dramatic de Valea Oltului si restul soselelor patriei. Așa ca mai bine nu te grabesti pe autostrada, unde nu castigi decat minute, ca mai apoi sa le pierzi cu dobanda la statia de incarcat. Fa-ti un calcul si vezi cum ar fi mai bine. Pentru drumuri lungi pe autostrada, la tehnologia curenta, intotdeauna e mai rapid cu o termica. Doar ca, multi, dupa ce isi iau electrica, nu se pot abtine sa o foloseasca peste tot .1 point
-
Cati stau la casa si cati din cei care stau la casa isi si permit o investitie semnificativa? Cine are putere financiara va putea sa isi asigure independenta intr-o mare masura de fluctuatiile preturilor la energie. Cine nu, va saraci si mai mult. Se adanceste scindarea intre clasele sociale si se da in cap exact clasei de mijloc. Efectiv fiind subminata constant aceasta clasa foarte necesara si benefica societatii. Da, o investitie in panouri solare pot duce la independenta si fata de gaz. Dar...implicarea statului e infima comparativ cu investitia (pana la 25k ron "deconteaza"). Mai ales cand vrei sa devii independent de gaz. Apoi nu ai voie sa modifici instalatia timp de 5 ani. Daca vrei sa fii prosumator..ti se ofera un pret cand introduci in retea si evident, pretul pietei - mult mai mare- cand iei din retea. Pentru a depinde cat mai putin de furnizor, necesita investitie in baterii, deloc ieftine pt a fi cat mai off grid posibil. Sunt din pacate cazuri de nisa, deloc o solutie pentru populatie.1 point
-
1 point
-
1. dadu a cerut o solutie pentru a fi "independent la gaz" 2. Eu am oferit aceasta solutie. Din pacate nu este o solutie ieftina, necesita o investitie initiala mare. Dar in timp se amortizeaza. In 2017, cand gazul era 0.12 lei / kWh, costul termoizolarii la nivel de Casa Pasiva s-ar fi amortizat in 20 de ani. Eu am facut aceste calcule. Acum insa gazul costa 0.40 ... 0.60 lei / kWh. Va las pe voi sa ghiciti cum afecteaza asta termenul de amortizare. 3. Am mentionat, tangential, o posibila optimizare a utilizarii banilor care astazi se cheltuie pe subventii la incalzire, gaz, curent. Eu n-am zis ca aceasta optimizare va duce la "independenta de gaz" pentru toti oamenii. Am zis ca va duce la o REDUCERE semnificativa a consumului de gaz. Eu n-am zis niciunde ca toti oamenii trebuie sa plasteasca pretul pentru independenta de gaz. Nici n-am zis ca oamenii trebuie lasati in frig. Nici n-am zis sa se taie subventiile. Am zis doar ca subventiile ar fi putut fi cheltuite mai eficient. Sper ca acum e clar pentru toata lumea. Da, cunoastem multe case care se incalzesc cu pompe de caldura, inclusiv aer-apa, fara nici un fel de probleme. Ce spui tu mai sus este o exagerare grosolana, cel mai probabil scoasa din palarie. Citatul de mai jos este un ATAC LA PERSOANA (din partea unui MODERATOR): Atacul la persoana: a rhetorical strategy where the speaker attacks the character, motive, or some other attribute of the person making an argument rather than attacking the substance of the argument itself. https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem1 point
-
Sunt fracturi logice: vorbim de necesitati de baza, precum incalzirea locuintei si iluminat, nu de mofturi (pompe de caldura si alte fantasmagorii). Ele trebuie sa fie accesibile tuturor, altfel societatea este una esuata. Cand scumpesti energia atat de mult, in conditiile in care 90% din romani abia faceau fata cheltuielilor anterioare, scazi calitatea vietii. Dupa scumpirea energiei vor veni toate celelalte. Cum va fi cand vei incarca cu 4 lei pe KWh si vei plati 150 lei sa mergi 200km?1 point
-
e ok ca s-a facut o regenerare consistenta,100% putin probabil sa se faca1 point
-
Pe Ambition AA Wireless e optional. Optiunea se numeste wireless smartlink si costa vreo 150 euro.1 point
-
Mulțumesc pentru sfaturi. Am cerut întâi oferta la Avia Pantelimon asa ca aveam toate codurile. Am luat tot ce tine de filtre de la e-piesa și uleiul de pe eMAG. Am ieșit la sub jumătate din prețul oferit de reprezentanta. Am cerut ulterior la toate reprezentantele din București / Ilfov oferta doar pe manopera cu piesele mele. Porsche și Brady m-au refuzat. Avia mi-a dat 590 de lei. Metrotehnica 773. Midocar tot un SF de genul. Pana la urma am ajuns la GTT pe Pallady, 375 de lei manopera cu piesele mele. Reprezentanta. Dacă vroiam sa fac la un service foarte bun privat pe vag ma costa doar 150 de lei. Cea mai mica oferta ce includea și piesele a fost la Brady, în jur de 1300 de lei. Avia vroia 1450 și Porsche 1900 (!!!). Majoritatea pun 3 ore de manopera, pentru o chestie care se face într-o ora. Adaosuri comerciale de peste 100%, preț umflat la manopera și cel puțin dublat timpul necesar ei, astea nu sunt chestii pentru care "merita sa dai un ban".1 point
-
Pai daca azi scoti acele subventii, maine e Revolutie in tara ! 😂1 point
-
Banii cu care se subventioneaza de zeci de ani gigacaloria in orase cu incalzire centralizata. Banii cu care se subventioneaza acum pretul la energie si gaz. Acelasi raspuns ca mai sus: Este o prostie ca se cheltuie sume ENORME pe subventii la pretul energiei cand s-ar fi putut cheltui pe reducerea consumului de energie.1 point
-
S-a rezolvat, nici nu mi-am dat seama ca masina numai trăgea ca inainte decat dupa resetarea si adaptarea noului senzor , pe langa asta imi blocase si regenerarea filtrului de particule … Multumesc pentru ajutor!1 point
-
Sigur, cu salariile oamenilor obisnuiti, fiecare familie isi permite cel putin o pompa de caldura si termoizolatii. De unde le scoateti, oameni buni??1 point
-
Si cine crezi tu ca are bani acum sa isi faca un termosistem la acel nivel. plus schimbarea solutiei de incalzire cu pompa de caldura, dupa care stai asa ca iti trebuie si incalzire in pardoseala ca sa faci economie ca altfel se cam cheama ca ai aruncat banii pe fereastra daca mergi tot cu necesar de 60 gr pe tur, etc etc.. Nu e asa simplu. Altfel, de cand a inceput nebunia cu "masini electrice", adica in urma cu 2-3 ani de zile, am zis ca in viitorul destul de apropiat, pretul energiei electrice va sari in aer si tot marketingul cu "Vai, va fi super ieftin!" este o mare minciuna si o mare magarie! Vrei curent ieftin, iti trebuie panouri solare (min 20k EUR investitie ca sa produci suficient in marea majoritate a anului). Lucrurile au luat-o razna rau de tot in lume, in ultimii 1.5-2 ani de zile. Si lumina de la capatul tunelului nu se prea vede (e scump curentul, deci e stinsa!, pt economie probabil..)1 point
-
Subventiile sunt platite din bugetul de stat, buget constituit din taxele si impozitele platite de catre toti contribuabilii.1 point
-
Dupa logica mea, nu vad cum puterea unui motor electric e mai bine comandata decat cea a unui termic din moment ce ambele sunt controlate electronic si nu avem decat un motor pe axa. M-as mira sa fie asa mare diferenta de inertie intre un motor electric si un ICE incat sa se simta diferenta. La ce ajuta mult aportul regenerarii la franare? As zice ca uzeaza mai putin placutele, dar limita de franare e data de cauciucuri, nu de sistemul de franare. Ca o sa poti frana mai des pana ajungi la fade pentru ca nu incalzesti discurile, e altceva.1 point
-
Mai crede cineva ca aceasta plafonare nu e decat praf in ochi? Sau ca statul, mai bine zis baietii destepti de la stat nu sunt direct interesati sa tina asa preturile sus? Sa nu uitam cine e actionar majoritar la nuclearelectrica - ministerul energiei peste 80%, Transelectrica 58% statul roman, Hidroelectrica 80% ministerul energiei. Plafonarea la sursa nu s-a vrut. Apoi taxele extra platite de consumatorul final pe care nu le-am putut intelege - eu platesc si ca sa introduca energia in sistem si cand o scot, tot eu platesc si serviciu sistem si distributie pe joasa tensiune. https://www.sistemulenergetic.ro/ - vedeti aici in timp real si sunt momente in care noi avem sold negativ, adica exportam curent electric. Mare parte din ziua de 11 si 12.01 am exportat.1 point
-
Dacă îți cumperi câte o masina la 10 ani atunci ia-ti nou ce iti permite bugetul... măcar câteva ani stai fără stres, e drept că nu scrie BMW pe capotă si toți or sa te creadă un sărac dar tu vei fi ok. Dacă faci km puțini și contează liniștea din mașină (pe autostrada dar mai ales în coada spre Sinaia unde vei sta câte 3-4 ore si nu vrei sa auzi maneaua vecinului de trafic) te poți risca la SH dar sa intreții un SH premium ca la carte inca 4-5 ani inseamna costuri mari, mai ales dacă sunt și motorizări de 6 cilindri (încă 2 injectoare in plus, alte schimburi de ulei, capacități mai mari de lichide, prețul pieselor e altul, în condițiile în care nici la VW/skoda la dealer nu e tocmai ieftineală). Vorba unora: chiar dacă s-a scumpit benzina, ei tot de 50 de lei bagă.1 point
-
@SwatKat Eu mai fac si livrare din poarta in poarta. Sortof... Momentan sunt super multumit... vedem cum se comporta. Sunt super multumit ca am scapat de cabluri. Daca rezolv si incarcarea wireless chiar merita. In general fac drumuri scurte, pana in o ora, de obicei sub o juma de ora, cu una-doua opriri. Nu l-am testat inca la drum lung, dar e o placere (sic!) sa pui direct telefonul in phonebox (tavita de la scrumiera) si sa nu mai stai cu baga mufa, scoate mufa. Azi am testat si calitatea pe Apple Music... nu vad diferente fata de fir.1 point
-
Asa este, dar nu ma plictisesc ci caut opinii. Cand incepi sa cunosti si testezi mai multe masini, posibilitati, etc... devii pretentios, indecis si greu de multumit. Kodiakul nu-mi place, dar este o alegere rationala pt portofel, confort, siguranta si ceva dinamica. Asa ca pentru a fi pe placul moderatorilor, intreb doar despre Kodiaq, pe cei ce le-au avut de noi sau sh1 point
-
Merci mult, Eduard! Am trecut de pragul celor 110k km. Ma mai jucam cu OBDEleven si am observat ca aveam o functie neactivata. Asa ca de aseara avem si Traffic Sign Recognition, o dotare pe cat de smart, pe atat de inutila dpmdv. Dar na, de la o masina "full fara trapa" am trecut la level "extra full fara trapa", conform standardelor de pe site-urile dedicate vanzarilor auto.1 point
-
Nu e ENORM sa pierzi 8% dupa 33.000km? Adica... aproape 3 ani?1 point
-
Salut, revin si eu cu rezolvarea arderii sigurantei nr4 de 5 A, ca sa ajut si alti membrii care se vor lovi de aceeasi problema. In cazul meu a fost senzorul de calitatea aerului (G238) care este in scurt (e si putin umflat dupa cum se vede in poza). Ciudat este ca nu e mentionat in diagrama tabloului sigurantelor, si din acest motiv nu am umblat la el pana acum (nu stiam ce face si nici unde se afla). Eu aveam eroarea la el (short to ground) de cand am cumparat masina, si vreo 2 ani a mers asa fara probleme. Cum i-am scos mufa, a dsparut scurtul, am pus siguranta noua si a inceput aeroterma sa bage aer. Eroarea a ramas de la senzorul de nivel , dar banuiesc ca dupa ce pun totul la loc si o sterg, nu mai apare. Am gasit la dezmembrari unul de pe un Audi, si as dori o confirmare ca este compatibil, practic aratala fel, diferenta este doar la primele 2 cifre (la mine incepe cu 1K0, iar la cel de Audi cu 4B0) Multumesc tuturor celor care mi-ati dat sfaturi.1 point
-
Salut. De cateva zile ma confrunt si eu cu problema sigurantei nr4 de 5A care se arde la masina de la profil. Se aprinde in bord Oil sensor Garage, si nu functioneaza aeroterma. Am scos mufa de la senzorul baii de ulei si nu e nimic oxidat, am scos mufa de la senzorul de presiune Ac (banuiesc ca e cel din poza 1), si pare in regula, firele care pleaca de la ambii senzori par ok atat cat am putut vedea, ca cele de la senzorul de ulei se unesc cu un alt manunchi mai gros si se duc pe sub suportul bateriei (acolo nu se mai vede), dar par izolate destul de bine (copex, carcasa plastic, etc). Am masurat continuitatea pe firele mufei senzorului de ulei si intre firul 1 si firul 2 din poza 2 am continuitate (banuiesc ca nu ar trebui sa fie). Am verificat continuitatea intre masa si cele 2 picioruse ale sigurantei 4 si in partea de jos am continuitate (poza 3), chiar si cu mufele de la cei 2 senzori scoase. Mentionez ca nu am incalzire in scaune (inseamna ca nu am acel releu de care spunea colegul Lucian) si nici nu cred ca am incalzire la duzele de spalare parbriz, doar daca nu sunt bagate prin acelasi traseu cu furtunul (poza 4). E clar ca e un scurt sau vreun releu, ce altceva as putea sa mai verific?1 point
-
Am patit si eu aceeasi duda la g5 al meu. Cred ca e a patra oara cand am probleme cu firele intrerupte sau scurt-circuitate. Sa ma *** in ea de masina. Pe scurt, g5 are duze incalzite, iar firele trec pe langa balamaua capotei. In timp, acestea se patrund sau mai rau, ca la mine, fac scurt si iti pliciuieste siguranta sc4 din caseta de pe partea stanga a bordului. Cumva, la mine a reusit sa incinga firele in asa fel incat s-a topit izolatia lor pe o lungime considerabila, chiar pana aproape de conectorul pompei de ABS. Sa vad cum o fi inauntru ca nu am mai avut energie sa investighez pe vremea asta. Nu mai zic ca a trebuit sa fac masina tandari ca sa desfac plasticaraie, tapiterie, radio, ca sa deconectez toate subsistemele care erau alimentate prin aceasta siguranta. Spre surprinderea mea, ce era mai greu de banuit - rezistentele duzelor stropitoare - a fost chiar cauza problemei. Pe siguranta sc4 avem urmatorii consumatori la g5 (cred ca indiferent de motorizare):1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00