Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.01.2022 în toate secţiunile
-
Salutare, Sunt nou pe acest forum si nou in lumea VAG, fosta masina fiind un BMW E90 320D LCI, incerc sa ma familiarizez cu noua masina, dar si cu forumul. Scopul principal al acestui topic este de a tine evidenta tuturor modificarilor, de a impartasi pareri si de a invata cat mai multe despre intretinerea motoarelor EA888 EVO 4, motor pe care il am pe Formentor. Cand a venit momentul sa schimb E90-ul, prima data am vrut sa raman tot pe aceasta marca, fiind un mare fan al RWD. Formentorul, la inceput nu a fost o varianta de luat in calcul, fiind un model care credeam ca o sa depaseasca cu mult bugetul meu, dar cautand putin pe mobile.de, mi-am dat seama ca este o varianta de luat in vedere. Prin prisma faptului ca voiam un G20 330i RWD de 258 cp, Formentorul avand 310cp, acest lucru reprezenta un mare plus pentru mine. La inceput am fost destul de sceptic, fiind un crossover, m-am gandit ca nu o sa gasesc in el, "sportivitatea" pe care o cautam de la o masina. Am mers la PBN si am testat masina, mi-a placut foarte mult designul, pozitia joasa de la volan si felul cum se conduce. Mi-a placut foarte mult ca varianta de 310cp avea foarte multe optionale in standard, multe din ele pe care nu le gaseam pe G20-urile gasite de mine. Long story short, am gasit la un dealer din Germania masina, cu 11.000 km, si exact toate optionalele pe care mi le doream pe masina: sistem audio Beats portbagaj electric franele Brembo de pe TTRS/RS3 scaune electrice FARA trapa, fiind o masina inalta, am preferat sa nu ii maresc centrul de greutate si mai mult Lucrez in domeniul auto, si la dealerul la care sunt consilier vanzari, mi-am cumparat masina si programat transportul ei catre Bucuresti destul de repede. Primul lucru dupa ce masina a venit, a fost sa ii fac un schimb complet de ulei si filtre, pentru ca vreau sa tin masina in jur de 5-6 ani, schimbul de ulei nu vreau sa depaseasca 7-8000km, masina mergand 90% din timp, in modul Cupra. Primele poze ale masinii, inca nu aveam numere rosii sa pot iesi cu ea pe strada. Apoi au sosit si numerele rosii. Si ne-am imprietenit mai bine Fiind un model iesit nou pe piata, si fiind din primul lot de masini, are destul de multe bug-uri, cu care incerc usor usor sa ma acomodez. Am avut si probleme de garantie pe care le-am rezolvat, n-am fost foarte incantat de cei de la PBN, dar nu are rost sa detaliez aceste lucruri. Chiar daca imi doream un RWD, fiind si prima mea masina cu tractiune integrala, ne intelegem destul de bine, puterea motorului este suficienta pentru moment, cutia DSG nu este la fel de rafinata ca un Steptronic, dar nimic peste care sa nu pot trece cu vederea. Amotizoarele adaptive isi fac treaba foarte bine, sunt foarte multumit, diferentele intre confort, sport si "sport plus" aka CUPRA mode, sunt evidente. Au sosit si numerele negre intre timp Fiind un mare fan al mesteritului pe la masina, am inceput usor , am scapat de suportii numarului de inmatriculare, pe spate a fost usor, fiind prins de bara in 2 suruburi, dar pe fata are un suport din fabrica, care se distanteaza de bara cu 2 cm, pe care nu l-am vazut inestic si mi se parea ca "incarca" bara. Atentie, suportul nu se mai poate pune inapoi pe bara, deci daca aveti de gand sa faceti asa, este o miscare ireversibila. Am scos literele CUPRA de pe portbagaj, ca oamenii sa ramana si mai nedumeriti in privinta acestui brand, fiind o intrebare pe care o primesc des " ce masina e asta?" Ca masina sa aibe un look si mai clean, si obisnuit ca la sedan, fara stergator spate, am comandat un dop de anulare stergator si cu putina munca am scos motorasul si bratul stergatorului de pe masina. Pentru a putea scoate bratul stergatorului, am apelat la un centru de parbrize, pentru ca bratul era oxidat pe tija motorasului, si nu putea fi scos fara presa. Si va recomand sa faceti asta, ca sa nu spargeti luneta De Craciun masina a primit un set de arcuri H&R, ca sa mai reglam putin wheel gap-ul, dar si pentru a imbunatati stabilitatea. Momentan arcurile nu au fost montate, mai asteptam pana in primavara. Planuri de viitor pentru masina am foarte multe, si pe partea estetica dar si asupra motorului, dar printre cele mai importante ar fi un downpipe decat si un opf delete, datorita acestor OPF-uri masina este gatuita enorm, sunetul fiind primul care are de suferit foarte mult. Masina are in momentul de fata 20.000km, zilele urmatoare o programez la revizie, in rest doar benzina 100 si muulta talpa. Daca aveti sfaturi despre intretinerea masinii, pe care trebuie sa le am in vedere pe viitor, va ascult si le notez!3 points
-
Cand o sa vada preturile pentru reomologare, o sa le dea de pomana pe alea care le are.2 points
-
Afara e vreme de primavara, asa ca am rezolvat cu rotile de vara dupa foarte multe cautari si razgandiri. Sunt jante oem de A4 b9, 8x18 ET40, facute de BBS in Germania, luate la un pret foarte bun in conditia in care sunt ca noi. Anvelopele de vara sunt pregatite, mai e nevoie de inele de centrare si de primvara adevarata2 points
-
Buna, sunt un tanar de 27 de ani pasionat de masini, si in special automatizarea lor, electronica, mecanica, lucrez si in domeniu auto, vanzari mai exact de piese auto de aceea, tot ce are nevoie masina, are la dispozitie si dupa o luunga perioada si mult asteptata am reusit insfarsit sa ma mandresc cu masina mea si sa v-o prezint, si mai ales planurile pe care le am cu ea Este vorba despre un Passat alltrack, mometan 161.900 de km, ultima intrare intr-un service autorizat la 155.000 --> mai am cam 9600 pana la revizia generala dotat cu toate dotarile preferate de mine asistenta: side assist front assist lane assist sign assist DLA assist PLA 2.0 assist + camera spate alte dotari: scaune full electrive, fara masaj sau ventilatie incalzire auxiliara parbriz incalzit haion electric --> urmeaza si Easy Open carlig electric TMPS direct RDKS keyless exit, entry PS: nu am vrut ca sa fie cu suspensie adaptabila Motorizare: 2.0 CFGC 177 hamsteri, eu zic ca trag toti 4MOTION haldex Gen4 DSG6 DQ250 02E am primit-o cu 2 seturi de jante vara: CANYON R18 ET40 225/45/R18 Continental, cred ca sunt cele de fabrica, arata oribil si vor fii schimbate cand incepe sezonul de vara ma gandesc sa merg chiar pe un 235/45/18 iara: niste cauciucuri foarte oribile 205/50/17 .... si in ultima perioada tot imi caut niste cauciucuri totusi zdravene si mai dedicate pentru un light off road dupa cu se vede si intr-o poza, am incercat cu un set de pe tiguanul tatalui meu, 235/55/17, nu am vazut sa incurce cu ceva la carenaje, am mers si pe un drum mai accidentat ca sa vad daca cumva atinge, ce am mai intalnit prin trafic, a fost chiar un alltrack cu un set de anvelope chiar pe 235/55/17 si chiar m-am gandit sa incerc si eu legat de anvelopele de iarna astept si parerile voastre Ca si planuri de viitor, momentan vreau sa o pun putin la punct O problema este farul din stanga, nu mai merge faza lunga si deja am cumparat calculatorul de sub far, sambata ma apuc sa dau bara, grila si farurile jos, ca sa rezolv problema aceasta. Dupa ce rezolv problema cu farurile, as vrea ca incet incet fiecare calculator sa il schimb cu cel de passat B8 sau golf 7 spre exemplu SIDE assist, momentan 3AA907568D are acest cod si dorest sa trec la 5Q0907685B pentru a acea si REAR TRAFFIC ASSIST bineinteles si o unitate DISCOVER MEDIA 5C0035680B dar pe parcurs, o sa mai revin la acest subiect momentan sa rezolv problema farurilor si cu anvelopele de iara 225/55/17 sau 235/55/17 Urmeaza dupa sambata sa pun mai multe poze si cu masina mai curata1 point
-
1 point
-
Nu cred ca e adevarat, la vechea masina am avut 9971 si am prins 980km intre regenerari.1 point
-
La CAYC de la softul 9970 in sus regenerarea are limita maxima de 750km sau 999 minute care ajunge prima.1 point
-
Nu neaparat, depinde de soft-ul din ECU. Eu la 2.0 TDI de ex. am avut si 1000+ km intre regenerari si nu sunt singurul. In general porneste automat doar dupa limta de timp (999 de minute) daca celelalte conditii nu sunt indeplinite.1 point
-
@zidanne da, știu că nu "înkepe" roțile de 16" pe a mea, eu ziceam că nu înțeleg de ce insistă lumea pe roțile de la altă mașină când în CoC și CIV scrie altceva. Că nu stă (aproape) nimeni să te verifice e altă treabă (întreabă-mă dacă mi-au verificat asta la ITP vreodată) dar asta nu înseamnă că le poți pune pe mașină...1 point
-
La furtunul vacuum n75->capsula de pe turbina nu avem probleme, iar capsula functioneaza ok. Astazi voi merge la cineva in domeniul tuningului tdi sa facem o diagnoza/niste teste sa vedem ce se intampla. Tot azi trebuie sa reusesc sa pun rotile de iarna si sa mai ridic 1,5cm suspensia fata. Preferabil ar fi inainte sa plec cu ea, dar nu stiu cum stam cu timpul.1 point
-
1 point
-
Am masina de jumatate de an si aproape 14000 de km nu am patit sa franeze brusc aiurea . In schimb a franat cand eu eram gura casca si am scapat de un accident ca si facut .1 point
-
Mergi cu o benzinara non-stop cu minim 4000 RPM. Sau mergi cu un diesel non-stop cu minim 3000 RPM. Cam asa se simte electrica la condus. La orice viteza pana pe la 100 Km/h, ID3 pleaca precum o benzinara de la 4000 RPM.1 point
-
Chiar daca arata ciudat, in speranta ca pot ajuta alti colegi de forum care s-ar putea confrunta cu o problema similara, am decis sa imi raspund la propria postare, mai veche. Dupa ceva timp in care am folosit masina de rezerva, satul fiind de ,,fitele,, lui 1.8 TSI, mi-am propus sa reiau incercarea de repunere pe sosea a acestuia. Am decis sa efectuez o diagnoza profesionala la un service specializat Skoda. Nu sunt specialist in diagnoze dar totusi am sesizat o diferenta foarte mare, referitor la aspectul si continutul raportului de testare, comparativ cu un raport de testare dintr-un service nespecializat pe vreuo anume marca de masini. Chiar daca diagnoza a costat 150 de lei, in comparatie cu un 50 de lei la un sevice no name, eu zic ca a meritat diferenta. In primul rand pentru ca am localizat zona cu probleme si anume functionarea arborelui cu came. In prima faza am schimbat senzorul de impulsuri. Din pacate nu am avut o remediere a defectului. Ulterior, dupa un pic de munca de cercetare pe net, am decis inlocuirea supapei de control a presiunii de ulei din arborele cu came. Si....BINGO! 1.8 TSI IS BACK! Motorul toarce ca un pisoi mare si rau. L-am scos pe autostrada. Am mers...cu pedala lipita de podea....sa spunem ca Godina nu m-ar fi felicitat, chiar deloc. Nu o fac de obicei dar vroiam sa vad daca toul e ok, cu motorul. Este. Deci, in sinteza, daca motorul merge neregulat, da rateuri, consuma mult, nu trage, are lipsa de putere in sarcina, faceti o diagnoza la un service specializat. Daca va apare codul de eroare: P0011 ,,A,, (Camshaft Position (Bank1) Timing over-advanced or System Performance), verificati senzorul de pozitie si supapa de control (actuatorul) arborelui cu came, pentru că problema este acolo. Cam atat despre acest subiect. Acum merg sa ma bucur de acest motor care, vorba cuiva de pe forum, cand nu merge e enervant dar cand merge, e minunat. Sarbatori Fericite!1 point
-
Gresit. Nu are acel echivalent. Latimea de 8 plus ET41 va face o diferenta de 13mm fata de latime 7.5 a jantei cu ET48. Se adauga la diferenta de et si 1/2 din diferenta de latime a jantei care va veni spre exterior.1 point
-
1 point
-
Fortat de situatie am fost nevoit sa inlocuiesc anvelopele de iarna. Le-as mai fi tinut iarna asta ( inca vreo 3 luni pana la epuizare )4 Vredestein Wintrac Pro 215/55/17 98V XL. Desi nu am simtit sa fie vreo pb, nu vibrau, aderenta era ok, chiar am urcat si la munte in weekend unde nu am avut nici cea mai mica problema de tractiune, Duminica dimineata cand am deszapezit masina m-am ingrozit... se decojesc efectiv... din unele sunt rupte bucati bune din crampoane... Avand nevoie urgenta de anvelope, furnizorul nostru a putut sa-mi livreze din scurt doar Michelin Alpin 6. Nu au fost prima mea alegere, dar asta e, spre sa-si faca treaba cel putin la fel de bine. Chiar am fost foarte multumit de Vredestein, dar asa ceva n-am mai vazut inca...0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00