Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 07.01.2022 în toate secţiunile
-
Afara e vreme de primavara, asa ca am rezolvat cu rotile de vara dupa foarte multe cautari si razgandiri. Sunt jante oem de A4 b9, 8x18 ET40, facute de BBS in Germania, luate la un pret foarte bun in conditia in care sunt ca noi. Anvelopele de vara sunt pregatite, mai e nevoie de inele de centrare si de primvara adevarata7 points
-
Am facut, in sfarsit si fortat de imprejurari (o mica greseala -> lipsa talon tiguan), downpipe-ul pentru turbina noua. Dupa ce baiatul la care am facut lucrarile de genul nu a mai lucrat in domeniu, am gasit pe altcineva, care din fericire e mult mai priceput si migalos. Am cumparat teava diametru 76, flansa de prindere am avut-o impreuna cu turbina (mare noroc se pare, cel care mi-a facut lucrarea a spus ca sunt foarte rare si ca si el a cautat foarte mult timp), un racord flexibil pe care l-am schimbat in urma recomandarii lui (cel pe care il luasem initial era mai scurt ca cel din poze si foarte foarte rigid), niste coturi de 90 si cam aia e. Ca de obicei, sa fie poze Prima plimbare dupa foaaaarte mult timp Buun, acum sa plec de acolo, cu greu ma abtin sa merg usor pana se incalzeste motorul si cand sa ii dau mare talpa... ce sa vezi masina nu trage. Merge de parca e in LIMP. Am oprit, m-am dat jos, am verificat senzorul map, alte fire si ce mai puteam asa la prima vedere, nimic suspect. Important e oricum ca masina merge, ca am rezolvat downpipe-ul si ca intra pe un fagas bun. Nu m-am suparat prea tare ca nu merge, astept sa fac niste teste amanuntite sa vedem despre ce e vorba. Primul lucru pe care vreau sa il verific e furtunul care duce la capsula de vacuum. Asa ca, pana data viitoare, mergem incet si frumos. Economia de motorina approves this4 points
-
Salutare, Sunt nou pe acest forum si nou in lumea VAG, fosta masina fiind un BMW E90 320D LCI, incerc sa ma familiarizez cu noua masina, dar si cu forumul. Scopul principal al acestui topic este de a tine evidenta tuturor modificarilor, de a impartasi pareri si de a invata cat mai multe despre intretinerea motoarelor EA888 EVO 4, motor pe care il am pe Formentor. Cand a venit momentul sa schimb E90-ul, prima data am vrut sa raman tot pe aceasta marca, fiind un mare fan al RWD. Formentorul, la inceput nu a fost o varianta de luat in calcul, fiind un model care credeam ca o sa depaseasca cu mult bugetul meu, dar cautand putin pe mobile.de, mi-am dat seama ca este o varianta de luat in vedere. Prin prisma faptului ca voiam un G20 330i RWD de 258 cp, Formentorul avand 310cp, acest lucru reprezenta un mare plus pentru mine. La inceput am fost destul de sceptic, fiind un crossover, m-am gandit ca nu o sa gasesc in el, "sportivitatea" pe care o cautam de la o masina. Am mers la PBN si am testat masina, mi-a placut foarte mult designul, pozitia joasa de la volan si felul cum se conduce. Mi-a placut foarte mult ca varianta de 310cp avea foarte multe optionale in standard, multe din ele pe care nu le gaseam pe G20-urile gasite de mine. Long story short, am gasit la un dealer din Germania masina, cu 11.000 km, si exact toate optionalele pe care mi le doream pe masina: sistem audio Beats portbagaj electric franele Brembo de pe TTRS/RS3 scaune electrice FARA trapa, fiind o masina inalta, am preferat sa nu ii maresc centrul de greutate si mai mult Lucrez in domeniul auto, si la dealerul la care sunt consilier vanzari, mi-am cumparat masina si programat transportul ei catre Bucuresti destul de repede. Primul lucru dupa ce masina a venit, a fost sa ii fac un schimb complet de ulei si filtre, pentru ca vreau sa tin masina in jur de 5-6 ani, schimbul de ulei nu vreau sa depaseasca 7-8000km, masina mergand 90% din timp, in modul Cupra. Primele poze ale masinii, inca nu aveam numere rosii sa pot iesi cu ea pe strada. Apoi au sosit si numerele rosii. Si ne-am imprietenit mai bine Fiind un model iesit nou pe piata, si fiind din primul lot de masini, are destul de multe bug-uri, cu care incerc usor usor sa ma acomodez. Am avut si probleme de garantie pe care le-am rezolvat, n-am fost foarte incantat de cei de la PBN, dar nu are rost sa detaliez aceste lucruri. Chiar daca imi doream un RWD, fiind si prima mea masina cu tractiune integrala, ne intelegem destul de bine, puterea motorului este suficienta pentru moment, cutia DSG nu este la fel de rafinata ca un Steptronic, dar nimic peste care sa nu pot trece cu vederea. Amotizoarele adaptive isi fac treaba foarte bine, sunt foarte multumit, diferentele intre confort, sport si "sport plus" aka CUPRA mode, sunt evidente. Au sosit si numerele negre intre timp Fiind un mare fan al mesteritului pe la masina, am inceput usor , am scapat de suportii numarului de inmatriculare, pe spate a fost usor, fiind prins de bara in 2 suruburi, dar pe fata are un suport din fabrica, care se distanteaza de bara cu 2 cm, pe care nu l-am vazut inestic si mi se parea ca "incarca" bara. Atentie, suportul nu se mai poate pune inapoi pe bara, deci daca aveti de gand sa faceti asa, este o miscare ireversibila. Am scos literele CUPRA de pe portbagaj, ca oamenii sa ramana si mai nedumeriti in privinta acestui brand, fiind o intrebare pe care o primesc des " ce masina e asta?" Ca masina sa aibe un look si mai clean, si obisnuit ca la sedan, fara stergator spate, am comandat un dop de anulare stergator si cu putina munca am scos motorasul si bratul stergatorului de pe masina. Pentru a putea scoate bratul stergatorului, am apelat la un centru de parbrize, pentru ca bratul era oxidat pe tija motorasului, si nu putea fi scos fara presa. Si va recomand sa faceti asta, ca sa nu spargeti luneta De Craciun masina a primit un set de arcuri H&R, ca sa mai reglam putin wheel gap-ul, dar si pentru a imbunatati stabilitatea. Momentan arcurile nu au fost montate, mai asteptam pana in primavara. Planuri de viitor pentru masina am foarte multe, si pe partea estetica dar si asupra motorului, dar printre cele mai importante ar fi un downpipe decat si un opf delete, datorita acestor OPF-uri masina este gatuita enorm, sunetul fiind primul care are de suferit foarte mult. Masina are in momentul de fata 20.000km, zilele urmatoare o programez la revizie, in rest doar benzina 100 si muulta talpa. Daca aveti sfaturi despre intretinerea masinii, pe care trebuie sa le am in vedere pe viitor, va ascult si le notez!3 points
-
Azi am testat putin jucaria. Vreme de o ora. Exceptand mici belele cu waze (cam face oricum figuri in CarPlay de niste saptamani) nu am ce sa raportez. Functioneaza chiar bine.2 points
-
Am mai vazut acest mail, dat in decembrie la multi consumatori. Daca tot e contorul inteligent, de ce nu transmite pana la urma indexul singur? Daca e contor inteligent cand ar fi sesizat consumul mai mare, de ce nu a facut ce a scris acolo? Si sa afiseze acel mesaj. De ce nu puteau sa spuna in mail concret, in ce moment s-a depasit consumul si cu cat. Eu cred ca este un mail trimis ca apoi daca se arde ceva in caz ca va pica curentul sa se absolve si sa zica ca a fost mai mare consumul decat avizat, plus dat la intimidare fiind bold-uita partea cu obligatia clientului de a nu depasi.2 points
-
Buna, sunt un tanar de 27 de ani pasionat de masini, si in special automatizarea lor, electronica, mecanica, lucrez si in domeniu auto, vanzari mai exact de piese auto de aceea, tot ce are nevoie masina, are la dispozitie si dupa o luunga perioada si mult asteptata am reusit insfarsit sa ma mandresc cu masina mea si sa v-o prezint, si mai ales planurile pe care le am cu ea Este vorba despre un Passat alltrack, mometan 161.900 de km, ultima intrare intr-un service autorizat la 155.000 --> mai am cam 9600 pana la revizia generala dotat cu toate dotarile preferate de mine asistenta: side assist front assist lane assist sign assist DLA assist PLA 2.0 assist + camera spate alte dotari: scaune full electrive, fara masaj sau ventilatie incalzire auxiliara parbriz incalzit haion electric --> urmeaza si Easy Open carlig electric TMPS direct RDKS keyless exit, entry PS: nu am vrut ca sa fie cu suspensie adaptabila Motorizare: 2.0 CFGC 177 hamsteri, eu zic ca trag toti 4MOTION haldex Gen4 DSG6 DQ250 02E am primit-o cu 2 seturi de jante vara: CANYON R18 ET40 225/45/R18 Continental, cred ca sunt cele de fabrica, arata oribil si vor fii schimbate cand incepe sezonul de vara ma gandesc sa merg chiar pe un 235/45/18 iara: niste cauciucuri foarte oribile 205/50/17 .... si in ultima perioada tot imi caut niste cauciucuri totusi zdravene si mai dedicate pentru un light off road dupa cu se vede si intr-o poza, am incercat cu un set de pe tiguanul tatalui meu, 235/55/17, nu am vazut sa incurce cu ceva la carenaje, am mers si pe un drum mai accidentat ca sa vad daca cumva atinge, ce am mai intalnit prin trafic, a fost chiar un alltrack cu un set de anvelope chiar pe 235/55/17 si chiar m-am gandit sa incerc si eu legat de anvelopele de iarna astept si parerile voastre Ca si planuri de viitor, momentan vreau sa o pun putin la punct O problema este farul din stanga, nu mai merge faza lunga si deja am cumparat calculatorul de sub far, sambata ma apuc sa dau bara, grila si farurile jos, ca sa rezolv problema aceasta. Dupa ce rezolv problema cu farurile, as vrea ca incet incet fiecare calculator sa il schimb cu cel de passat B8 sau golf 7 spre exemplu SIDE assist, momentan 3AA907568D are acest cod si dorest sa trec la 5Q0907685B pentru a acea si REAR TRAFFIC ASSIST bineinteles si o unitate DISCOVER MEDIA 5C0035680B dar pe parcurs, o sa mai revin la acest subiect momentan sa rezolv problema farurilor si cu anvelopele de iara 225/55/17 sau 235/55/17 Urmeaza dupa sambata sa pun mai multe poze si cu masina mai curata1 point
-
Electricele vin cu avantajele lor, care vin la pachet cu unele conditii minime existentiale pt a le putea numi comfortabile, dar putini sunt cei care le recunosc adevaratele dezavantaje ancorate in realiate. E bine sa fim obiectivi totusi. Cat despre racheta si fulminate nici nu cred ca e cazul sa dezbatem mai departe subiectul... daca acestea sunt apelative pentru eGolf atunci o Tesla cum o fi? 🤣1 point
-
Serios? Cat timp pierzi la o revizie? Maxim 2 ore la 10/15k km? Cat timp pierzi pt un schimb de bucse, placute, etc? Tot maxim 2 ore? De cate ori incarci masina in cei 10/15k km? Daca nu stai la casa si atunci nu prea te intereseaza... dar si asa tot faci cateva drumuri lungi in km astia cand tot trebuie sa stai la incarcat, si garantat depaseati orele de revizie prin incarcari... Cat despre "racheta" si demaraje "fulminante" hai sa nu exageram... Sa pastram discutiile ancorati in realitate...1 point
-
Eu am luat electrica tocmai ca din calcule mi-a iesit ca e mult mult mai ieftina decat Passatul diesel second hand pe care il aveam Uitandu=ma si la tine pe topicul masinii tale, cati bani si timp investesti in ea, aproape tot timpul schimband ceva pe langa consumabilele gen ulei filtre, clar am luat decizia corecta. Pt mine, atentie. Si eu la passat, de cand l-am cumparat si pana l-am vandut, in continuu am bagat bani in el: ulei filtre motor, ulei filtru DSG, placute si discuri (la electrice placutele si discurile au viata aproape vesnica), termostat DSG, baterie 12v cu AGM adica scumpa, si tot asa lista nu se mai termina. La Passat ii facusem si stage1. Aveam si eroare pe N18 la care stiu ca recomanzi 2500 ron inlocuire cu original. DPF ul era si el acolo oricand gata sa ceara inlocuire. Injectoarele mai necesitau si ele inlocuire, uneori la relanti mai aveam trepidatii si valori un pic aiurea. Spanul la pompa de inalta trebuie si el verificat. Am pierdut cateva ore si tuburi de tot felul de substante sa curat clapeta... In eGolf am bagat pana acum fix 0 lei. Si ca timp la fel. O sa vina prima revizie la 30.000km sau 2 ani, dar aici nu se schimba nimic, decat filtrul de polen, atentie. De mentionat ca am parcurs cam 22.000 km cu eGolful si am platit cam 100 ron combustibil, in rest gratuit. Dureaza sa incarc? Pai nu stiu, ca incarc cat fac cumparaturile, nu stiu daca dureaza... Dureaza uneori. Alteori dureaza la benzinare si la electrice nu. Masina este si extrem de rapida, acceleratia este greu de explicat.1 point
-
E interesant de stiut si de ce au ales solutia asta, mai exact de ce au tinut sa modifice sistemul de racire cu care EA189 a venit din fasa. Audi a dat destul de multe fail-uri in perioada aia cu modificari de genul, parca au o problema si cu presiunea de ulei (cel putin partea de monitorizare) pe unele coduri de motoare 2.0 TDI din aceeasi generatie. Dar probabil nu vom afla prea curand de ce. Problema poate fi atacata din mai multe unghiuri, poti de ex. sa separi cumva complet circuitul de racire al EGR-ului de restul sistemului. Ceva similar cu ce au motoarele din urmatoare generatie, mai multe circuite de racire oarecum independente.1 point
-
Na că am pățit-o și eu. Am lăsat mașina sub un brad. A doua zi era cupola plina de cetina. S-a blocat pânza de la panoramic iar azi am găsit geamurile din față ude. Picură din plafon și doar la șofer am mocheta udă. Am mai văzut și ușa stânga umezita pe la balamale. Nici nu știu de unde sa ma apuc1 point
-
range-ul scade si cu 30-40%, nu 10%, cu 10-20% iti scade si tie iarna. Daca lucrezi in domeniu, zi ce comportament vedem si in postarea ta, cu ironii, recunoscator pt sacrificii... hai sa ne intelegem, daca te uiti la noi, sintem membri vechi si toti venim de pe masini termice, deci cu siguranta putem compara cele 2 paradigme mai bine ca tine. Sacrificat? Daca te referi ca noi am prins subventia de 10.000 euro si voi probabil nu o veti mai prinde, daca te referi ca noi am prins incarcari nelimitate gratuite si voi sigur nu veti mai prinde, daca te referi la parcarile in CENTRUL oraselor gratuite, pe care voi sigur nu le veti mai prinde, cu siguranta nu ai dreptate, nu au fost sacrificii. Nu uita si costuri 0 cu reparatii, revizii etc. Iti spun sincer, cand ma gandesc cat timp pierdeam sa tot schimb la ulei la 15.000 km (unii recomanda chiar si sub 10.000 pt regimul de exploatare din ro/Buc etc) filtre ulei cutie etc etc parca nu mai imi vine sa ma intorc. Cat timp si cati bani... parca tot timpul schimbam cate ceva. Acum nu am mai platit un leu pt masina, nici combustibil, nici impozit, nici parcare, ma duc unde am treaba si ma dau pur si simplu jos din masina si o las in cea mai centrala parcare posibil pe care altii dau 10 ron pe ora sau si mai mult. Trebuie sa iti definesti bine nevoile. Unii probabil ca au nevoie de autonomie de peste 300 km zilnic, altii nu fac 300 intr-o zi nici o data la 6 luni hai sa ne intelegem, eu (si nu sint o exceptie) scot vara constant medii de consum sub WLTP, WLTP este realist si este o medie a consumurilor de vara cu iarna din cate am vazut. ENDC sau cum ii spunea standardului anterior era cel nerealist. Problema mare este ca tu uiti ca vorbesti de masini electrice care au toate acum cam peste 200 cp si un demaraj fulminant, cu masini absolut banale ca si comportament. e-Golful meu, ca orice electrica, are cuplu MAXIM (si e f f mare cuplu) la 0 rotatii pe minut! Pleaca de la semafor racheta. Daca am accepta sa facem si electrice cuminti care sa nu fie mici rachete pe roti asa cum sint toate, consumurile ar fi mai mici. Dar... pentru un pic de distractie si adrenalina sintem intotdeuna dispusi sa dam un pic in plus la consum, nu?1 point
-
@Laurentiu_LWR Pusi pe foaie toti consumatorii nu ajung la 7kw si nu au mers toti simultan vreodata, totusi este o casa de 120mp totul este pe led ca si iluminat si restul ca orice casa normala(masina de spalat si rufe si vase), plita este pe gaz si cuptorul la fel. Dar este clar ca au trimis la toata lumea aproape, oricum mail-ul pare vag ca si text si nu se refera la ceva anume. Contorul teoretic da indexul dar nu il da ok deoarece in primele luni cand l-au montat imi venea mai mult decat de obicei si am revenit la aplicatie si trimit eu index la sfarsit de luna, am contorul respectiv din 2020 cam asa. M-am uitat acum pe factura si am 6kw putere avizata.1 point
-
1 point
-
Daca se conecteaza la computerul de bord, le apare sigur un mesaj cu existenta unui update. Altfel, habar nu au, decat daca au facut recent acel update altei masini. @akon, uleiurile 0w20 au un pigment in ele care le da o tenta de verde cat sunt in bidon, dar uleiul devine rosiatic in relativ putin km. Dupa 50 km de la schimb uleiul din motor nu mai avea tenta aia verde.1 point
-
Sunt mai multe, gasesti si pe Google. Am mai discutat despre ele in aria passat b8, poti cauta si acolo https://www.cpeb.it/ https://carsifi.com/ Etc1 point
-
Din cate stiu batul stergator luneta e ca la passat/octavia break, eu luasem unul AM complet cu stergator tip AERO undeva la 120 RON, comparat side by side nu am vazut diferenta. Butoanele de la clima cred ca se pot face retrofit cu cele de pe Polo cu aluminiu sau mai e varianta de cele rotunde de pe china.1 point
-
Dacă suportul de numărul nu se mai poate pune înapoi, sper ca măcar ștergătorul spate să se poată. Fiindcă, la cum se va murdări luneta, vei avea nevoie de el... Să o stăpânești sănătos!1 point
-
1 point
-
Am inceput noul an cu un scartait urat de la discuri si placute pe spate, asa ca am ajuns astazi la service unde am descoperit ca placutele erau end of life iar etrierul dreapta putin blocat. Asadar am purces la schimbarea placutelor cu unele Ate iar etrierii au fost curatati si gresati, all good acum. Bonus cumva mi-a cedat bratul de stergator de pe spate, s-a rupt plasticul in jurul acelei bucse metalice. Ori varsta ori s-a agatat cineva de el, pacat ca arata ca nou si avea si lamela bosch noua. Brat nou ceva after pe care am pus lamela mea , bratul oem nou era aproape 300 ron. In decembrie la inceputul lunii fiind cald am reusit de am aplicat si ceara clasica inaintea iernii. Toate faine, km 168.000 si putin, cam 20000km in 2 ani de cand avem masina in familie.1 point
-
1 point
-
Cum ramasesem dator cu o sesiune foto "corespunzatoare" dupa finalizarea exteriorului, am zis sa incheiem anul 2021 cu niste cadre tomnatice potrivite . Iesirea a avut loc in Noiembrie, dar editarea si timpul necesar acesteia a durat ceva mai mult decat ma asteptam... Cu ocazia asta, am avut si oportunitatea de a testa "cat de practica" a ramas masina, in urma tutoror modificarilor si, pot spune cu un anumit grad de certitudine, ca inca isi pastreaza caracterul polivalent, atat pe asflat (unde ii place cel mai mult ), cat si in Soft Off-Road unde, cu ceva mai multa grija si atentie, te poate duce unde iti doresti. Totusi, ea ramane "My Go-To choice" pentru asfalt, acolo unde isi poate intinde picioarele si unde poate surprinde multi "armasari pur-sange" sportivi, sacrificand, bineinteles, consumul pentru acel zambet de copil pe care mi-l lasa pe fata de fiecare data cand o trecem in modul S . Tot in Noiembrie, am apucat sa facem si o spontana cu colegul @Catta83 si cu a sa surioara mai mare a Tiguan-ului. S-a lasat si cu o mini-sesiune de fotografii, la lasarea serii . Si, cu aceste randuri, putem incheia Anul 2021 "with a Pop&Bang" . Din pacate, ultima modificare pe care voiam sa o fac, va trebui amanata pentru anul viitor, fiindca flansele distantiere se cam lasa asteptate (de 3 luni ), dar sa speram ca vom incepe anul viitor in forta . Astfel, Sarbatori Fericite tuturor, un An Nou 2022 mult mai bun ca cel ce tocmai se termina si, mai ales, #staytuned !1 point
-
1 point
-
Sa mai stergem praful aici si sa adaugam un consum pentru un 1.5TSI DSG. Mentionez ca sunt primii km parcursi de masina si am mers in rodaj pe modul normal (am incercat putin si sport/individual). Inca incerc sa ma mai obisnuesc cu ea, cu DSG, cu kickdown (inca nu a vazut ), cu modurile ei. Pot spune ca imi place acest motor cel putin pana acum, am vazut consumuri de la 4.9% Galati-Constanta (mers linistit, in limite legale +10km) , 5.6% Constanta-Galati (mers normal) pana la 10-14%(mers in oras 5-10km).1 point
-
Facut revizia de 25K la Brady, 1250 RON, ulei / fIltru ulei / filtru aer / filtru motorina / filtru polen si verificare generala.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00