Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.01.2022 în toate secţiunile

  1. Salutare, Sunt nou pe acest forum si nou in lumea VAG, fosta masina fiind un BMW E90 320D LCI, incerc sa ma familiarizez cu noua masina, dar si cu forumul. Scopul principal al acestui topic este de a tine evidenta tuturor modificarilor, de a impartasi pareri si de a invata cat mai multe despre intretinerea motoarelor EA888 EVO 4, motor pe care il am pe Formentor. Cand a venit momentul sa schimb E90-ul, prima data am vrut sa raman tot pe aceasta marca, fiind un mare fan al RWD. Formentorul, la inceput nu a fost o varianta de luat in calcul, fiind un model care credeam ca o sa depaseasca cu mult bugetul meu, dar cautand putin pe mobile.de, mi-am dat seama ca este o varianta de luat in vedere. Prin prisma faptului ca voiam un G20 330i RWD de 258 cp, Formentorul avand 310cp, acest lucru reprezenta un mare plus pentru mine. La inceput am fost destul de sceptic, fiind un crossover, m-am gandit ca nu o sa gasesc in el, "sportivitatea" pe care o cautam de la o masina. Am mers la PBN si am testat masina, mi-a placut foarte mult designul, pozitia joasa de la volan si felul cum se conduce. Mi-a placut foarte mult ca varianta de 310cp avea foarte multe optionale in standard, multe din ele pe care nu le gaseam pe G20-urile gasite de mine. Long story short, am gasit la un dealer din Germania masina, cu 11.000 km, si exact toate optionalele pe care mi le doream pe masina: sistem audio Beats portbagaj electric franele Brembo de pe TTRS/RS3 scaune electrice FARA trapa, fiind o masina inalta, am preferat sa nu ii maresc centrul de greutate si mai mult Lucrez in domeniul auto, si la dealerul la care sunt consilier vanzari, mi-am cumparat masina si programat transportul ei catre Bucuresti destul de repede. Primul lucru dupa ce masina a venit, a fost sa ii fac un schimb complet de ulei si filtre, pentru ca vreau sa tin masina in jur de 5-6 ani, schimbul de ulei nu vreau sa depaseasca 7-8000km, masina mergand 90% din timp, in modul Cupra. Primele poze ale masinii, inca nu aveam numere rosii sa pot iesi cu ea pe strada. Apoi au sosit si numerele rosii. Si ne-am imprietenit mai bine Fiind un model iesit nou pe piata, si fiind din primul lot de masini, are destul de multe bug-uri, cu care incerc usor usor sa ma acomodez. Am avut si probleme de garantie pe care le-am rezolvat, n-am fost foarte incantat de cei de la PBN, dar nu are rost sa detaliez aceste lucruri. Chiar daca imi doream un RWD, fiind si prima mea masina cu tractiune integrala, ne intelegem destul de bine, puterea motorului este suficienta pentru moment, cutia DSG nu este la fel de rafinata ca un Steptronic, dar nimic peste care sa nu pot trece cu vederea. Amotizoarele adaptive isi fac treaba foarte bine, sunt foarte multumit, diferentele intre confort, sport si "sport plus" aka CUPRA mode, sunt evidente. Au sosit si numerele negre intre timp Fiind un mare fan al mesteritului pe la masina, am inceput usor , am scapat de suportii numarului de inmatriculare, pe spate a fost usor, fiind prins de bara in 2 suruburi, dar pe fata are un suport din fabrica, care se distanteaza de bara cu 2 cm, pe care nu l-am vazut inestic si mi se parea ca "incarca" bara. Atentie, suportul nu se mai poate pune inapoi pe bara, deci daca aveti de gand sa faceti asa, este o miscare ireversibila. Am scos literele CUPRA de pe portbagaj, ca oamenii sa ramana si mai nedumeriti in privinta acestui brand, fiind o intrebare pe care o primesc des " ce masina e asta?" Ca masina sa aibe un look si mai clean, si obisnuit ca la sedan, fara stergator spate, am comandat un dop de anulare stergator si cu putina munca am scos motorasul si bratul stergatorului de pe masina. Pentru a putea scoate bratul stergatorului, am apelat la un centru de parbrize, pentru ca bratul era oxidat pe tija motorasului, si nu putea fi scos fara presa. Si va recomand sa faceti asta, ca sa nu spargeti luneta De Craciun masina a primit un set de arcuri H&R, ca sa mai reglam putin wheel gap-ul, dar si pentru a imbunatati stabilitatea. Momentan arcurile nu au fost montate, mai asteptam pana in primavara. Planuri de viitor pentru masina am foarte multe, si pe partea estetica dar si asupra motorului, dar printre cele mai importante ar fi un downpipe decat si un opf delete, datorita acestor OPF-uri masina este gatuita enorm, sunetul fiind primul care are de suferit foarte mult. Masina are in momentul de fata 20.000km, zilele urmatoare o programez la revizie, in rest doar benzina 100 si muulta talpa. Daca aveti sfaturi despre intretinerea masinii, pe care trebuie sa le am in vedere pe viitor, va ascult si le notez!
    20 points
  2. Cum nu am mai postat de ceva timp, revin cu update la revizia de 75k km: filtre si ulei, deci nimic special 🙂 Măcar să populez postul ce ceva amintiri proaspete din patria hitiților.
    10 points
  3. Afara e vreme de primavara, asa ca am rezolvat cu rotile de vara dupa foarte multe cautari si razgandiri. Sunt jante oem de A4 b9, 8x18 ET40, facute de BBS in Germania, luate la un pret foarte bun in conditia in care sunt ca noi. Anvelopele de vara sunt pregatite, mai e nevoie de inele de centrare si de primvara adevarata
    8 points
  4. Am facut, in sfarsit si fortat de imprejurari (o mica greseala -> lipsa talon tiguan), downpipe-ul pentru turbina noua. Dupa ce baiatul la care am facut lucrarile de genul nu a mai lucrat in domeniu, am gasit pe altcineva, care din fericire e mult mai priceput si migalos. Am cumparat teava diametru 76, flansa de prindere am avut-o impreuna cu turbina (mare noroc se pare, cel care mi-a facut lucrarea a spus ca sunt foarte rare si ca si el a cautat foarte mult timp), un racord flexibil pe care l-am schimbat in urma recomandarii lui (cel pe care il luasem initial era mai scurt ca cel din poze si foarte foarte rigid), niste coturi de 90 si cam aia e. Ca de obicei, sa fie poze Prima plimbare dupa foaaaarte mult timp Buun, acum sa plec de acolo, cu greu ma abtin sa merg usor pana se incalzeste motorul si cand sa ii dau mare talpa... ce sa vezi masina nu trage. Merge de parca e in LIMP. Am oprit, m-am dat jos, am verificat senzorul map, alte fire si ce mai puteam asa la prima vedere, nimic suspect. Important e oricum ca masina merge, ca am rezolvat downpipe-ul si ca intra pe un fagas bun. Nu m-am suparat prea tare ca nu merge, astept sa fac niste teste amanuntite sa vedem despre ce e vorba. Primul lucru pe care vreau sa il verific e furtunul care duce la capsula de vacuum. Asa ca, pana data viitoare, mergem incet si frumos. Economia de motorina approves this
    5 points
  5. E vorba de a doua treaptă a butonului ce comandă mișcarea automată, fără a mai ține butonul apăsat. Au fost perioade când nu aveau comutatoarele respective, ca și acum cu cipurile. Mie îmi place foarte mult mașina, la un condus liniștit parcă este electrică și în oraș și în afară.
    2 points
  6. Dacă suportul de numărul nu se mai poate pune înapoi, sper ca măcar ștergătorul spate să se poată. Fiindcă, la cum se va murdări luneta, vei avea nevoie de el... Să o stăpânești sănătos!
    2 points
  7. Salutare! Deschid si eu cel de al doilea jurnal de cand sunt membru vwforum. Primul fiind al unui golf 6 TDI care este inca in familie si o sa ii continui si acestuia jurnalul. Short story, nu era in plan sa fie cumparata in 2021 si nu era in plan o masina sh, dar situatia actuala cu intarzierile foarte mari la masini noi m-a facut sa ma orientez spre ceva sh, cat de cat nou. Am achizitionat-o in octombrie, dupa o saptamana in care ma tot uitasem pe anunturi dupa octavia 3 si 3 FL, pe benzina, neparat cu minim motor 1.4 si in jur de 50k km si sa ma si incadrez in buget. Numaram pe degete anunturile cu masinile care aveau motor pe benzina si motor de minim 1.4. Intr-un final, dupa ce am mai vizualizat inca 2 am hotarat sa raman la actuala masina, fabricata in 2017 si cu 66800km in bord, s-a incadrat si in criterii si am simtit acel feeling ca este pentru mine si asa a si fost. Ca dotari are urmatoarele: - Faruri cu xenon si stopuri led - Climatronic cu incalzire in scaunele din fata - Geamuri electrice fata spate - nu sunt cu impuls, lucrul asta m-a dezamagit putin - Radio Bolero cu bluetooth - Jante hawk de 17'', pastrate pentru vara - Volan multifunctional din piele si interior sport, alaturi de dungile negre exterioare - Senzori de parcare spate - Selectarea modului de condus - Senzori de ploaie si de lumina - Cotiera fata si spate - Oglinzi electrice, incalzite si rabatabile - Cruise control - Nu in ultimul rand motor 1.4 TSI 150CP si DSG7 Primul upgrade l-am facut la @sabinx la bolero. Am facut conversie la mib 2.5 de care sunt foarte multumit si merge foarte bine... sa nu mai spun de parametrizarea sunetului care e la cu totul alt nivel dupa ce a trecut prin mainile lui :). Alte planuri de upgradeuri... poate o camera de marsarier, simt lipsa celei de la golf si folie de protectie pe faruri, stopuri si proiectoare (daca intra si asta tot la upgradeuri :))). Sunt deschis la sugestii.
    1 point
  8. @Baraitaru: Hm... R-Line....Cred ca acesta e motivul. Recomandarea mea este sa mergi personal in show-room si sa verifici cu cineva face to face situatia. Dar nu e neaparat... nemaiauzit... avand in vedere R-Line.... (incerc sa te linistesc ) @tzuicomicina ha-ha ! mai ai de asteptat, e ca la armata, trebuie sa faci stagiul pe care l-au facut toti inaintea ta. Au trecut abia 7 luni si se anuntase ca se prelungesc termenele. trebuie sa mai stai o tura . O luna, pardon.
    1 point
  9. Mai este lume care umple și după "primul click"? 😮 Niciodată nu am reușit să înțeleg chestia asta... 😂
    1 point
  10. georgstelsib in videoclip este vorba de kit-ul original cu care a iesit masina din fabrica.
    1 point
  11. Am inceput noul an cu un scartait urat de la discuri si placute pe spate, asa ca am ajuns astazi la service unde am descoperit ca placutele erau end of life iar etrierul dreapta putin blocat. Asadar am purces la schimbarea placutelor cu unele Ate iar etrierii au fost curatati si gresati, all good acum. Bonus cumva mi-a cedat bratul de stergator de pe spate, s-a rupt plasticul in jurul acelei bucse metalice. Ori varsta ori s-a agatat cineva de el, pacat ca arata ca nou si avea si lamela bosch noua. Brat nou ceva after pe care am pus lamela mea , bratul oem nou era aproape 300 ron. In decembrie la inceputul lunii fiind cald am reusit de am aplicat si ceara clasica inaintea iernii. Toate faine, km 168.000 si putin, cam 20000km in 2 ani de cand avem masina in familie.
    1 point
  12. Sare si pretul la petrol imediat, sa nu fie discriminare. Oricum iarna asta va fi un punct de cotitura pentru cam tot ce inseamna "Energie Verde 💸" si multe bule aberante se vor sparge, din pacate cu costuri economice nasoale. O sa fie la mare cautare cartile de chimie anul urmator, poate ne mai revenim din vise si cautam solutii serioase.
    1 point
  13. Din cate imi amintesc, sunt mai multe metode de a calcula range-ul. Una, mai veche si - zic unii- mai putin precisa, e aceea de a tine cont de media "de la pornire" sau ultimii 50-200 de km daca e abia pornita. Faza e ca daca tu te-ai invartit in oras si media aia e undeva la 7 sa zicem si iesi pe DN si te misti cu o media de 3.8 o sa ai faze de genu: ai 650 range... mai conduci 150 de km si ajungi la destinatie cu 700. Mai nou, am vazut ca exista niste profile. Eu n-am vazut niciodata mai mult de 650 de km la plin. Daca o deblochez cu cheia sotiei (poarta 36) se duce in 900. Deci se mai uita si la om.
    1 point
  14. Problem solved. Injectorul era ok. Un oring a fost ciupit. L-am dus oricum la verificat si e in regula. Am schimbat cu ocazia asta si garnitura la capac culbutori. Un an nou fericit tuturor! 🥳
    1 point
  15. Dupa cum o tragi pe locul de parcare se vede ca ti e frica de portierele meltenilor.
    1 point
  16. Atat timp cat sunt 0w20 si au norma 508/509 , as alege cea mai ieftina varianta.
    1 point
  17. 1 point
  18. Multumesc ! De prin ultima perioada : sonde, alt disc, buton G boost(ca tot s-a eliberat butonul de A/C), radiator caldura, apa/clima si niste jante rm . Adaug si un filmulet cu testul final la climatronic.
    1 point
  19. Din momentul in care am decis ca bbs urile nu au farmec fara buze, de atunci m-am convins si mai mult ca masina mea nu va fi niciodata oem 100% ci oem + . Pe langa faptul ca gusturile nu se discuta, acestea se mai si schimba. Alaturi de buze si trapa e oem + si cred ca mai sunt cateva :)....iar in zona de motor deja se poate spune ca am iesit si din OEM+ Cred ca mai inportantanta e pasiunea si nu stilul. Atasez cateva poze.
    1 point
  20. Nu stiu sa zic cate ore de lucru au fost ...dar au fost.
    1 point
  21. Paul astept cu nerabdare sa zic ,,este,, :))) Pe scurt ...am inceput polishul si nu numai Cateva piese; Alternatorul nou polishat, termoflotul polishat; radiator apa (nu am gasit oem); cuzinetii, segmentii, blocul planat 0.08, chiulasa planata 0.12; electrica refacuta si dublu matisata ), tampoanele, sensor hall, fulie usoara vibro din Al pentru optiuni , fulie axa reglabila Al, sonda Lambda, banda pentru rupere termica …. Urmeaza electromotorul, alta baie de ulei si etc ... Ps. atasez o poza si cu ucenicul meu .
    1 point
  22. Am schimbat uleiul in cutie , au intrat 5 L, au schimbat și filtru, total costuri 1050 lei. Operațiunile au fost urmatoarele: demontat bateria -demontat tubulatura din plastic-scos filtru- inlocuit filtru-desfăcut buson mare--curs ulei~1l , desurubat buson mic -curs ulei~4 l- introdus ulei cu un fel de pompa- pornit motorul- trecut succesiv prin toate pozitiile schimbatorului de viteze inclusiv pe manual-pus testerul- verificat temperatura - făcut nivelul- făcut testare vdcs -luat banii?.
    1 point
  23. @BeciAcustic sunt doua solutii: ma duc in Altex (ca e mai aproape), iau o "placinta" din aia compatibila magsafe, o fac bucati, vad cum e construita, fac cateva teste pe masa de lucru si, daca imi convine, bricolez pe "phonebox-ul" actual (vreau sa schimb si bricheta cu una cu LED deci s-ar suprapune operatiunile); destul de multe necunoscute. Una din ele este sa vad daca imi mai functioneaza statia de lipit ;))) variata mai simpla, ma duc pana la @sabinx si il barai pana imi face retrofitul cu componente OE Cum pana nu imi vine baba de la mecanic, rosia sta mai mult pe la sotie (dezavantajul lucrului de acasa), nu ma grabesc
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!