Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.12.2021 în toate secţiunile

  1. Nu stiu daca , in Romania, merita achizitionarea unei masini electrice. Impactul e mare, trebuie sa schimbi multe, prea multe. Si nu te ajuta nimeni, nici autoritatile, nici producatorii. Eu vreau un oras mai putin poluat, mai civilizat, mai avansat, dar vad ca eu sunt primul care trebuie sa faca compromisuri, ba chiar eforturi foarte mari. Vad ca viitorul verde se construieste pe banii mei, si, mai rau, pe timpul meu si sanatatea mea. Eu mai astept, motorul termic nu e nici pe departe la sfarsit de viata. Iar daca sunt catalogat ca "roman rezistent la schimbare" nu ma deranjeaza, rezistenta e data de ponderea mare dezavantaje. Felicitari totusi celor care au ales sa achizitioneze EV-uri. Cei care le folosesc si ne imparasesc experientele lor cat mai neutru si mai obiectiv sunt de admirat. Iar despre Dacia Spring nu pot spune decat ca cei care o cumpara fac un compromis si mai dureros, cel al sigurantei. Siguranta celor care folosesc masina ar trebui sa fie prioritara fata de orice altceva. Un an nou fericit tuturor!
    4 points
  2. Renovatio chiar a anunțat un 2.49 RON pe kW cumulat cu un consum de iarnă, deja calculul economic la un EV dă cu virgulă (pentru consumuri reale, nu WLTP visat in condiții ideale). Timp mare de așteptare la încărcare, planificare traseu mereu in funcție de stații, multitudine de aplicații pentru încărcări, pentru mine, actual posesor de EV, s-au confirmat toate "avertismentele" primite, inclusiv de la un dealer de marcă. Încă nu suntem pregătiți pentru EV si avantajele ei (sunt și avantaje) sunt umbrite ba chiar depășite de dezavantaje, din păcate.
    3 points
  3. Oameni buni, va rog, nu mai repetati idiotenia asta cu "de banii aia se puteau face spitale". Spitalele nu se fac ca nu se vrea. Bani sunt si de pensii si de spitale si de scoli, insa la noi banii se toaca pe contracte cu dedicatii, pe interese personale si nu pe proiecte de interes national. Cred ca dupa 30 de ani, macar atata lucru a inteles lumea, ca nu exista VOINTA. Cat despre electrice si bonusuri, sunt necesare in prima faza, deoarece nu vorbim despre o tehnologie care sa fie complet si fara echivoc superioara solutiei actuale de mobilitate. Plus de asta, costurile sunt mai mari la electrice, pana se ajunge la productia in masa. Insa sunt de acord ca la un moment dat, ar trebui sa scada ajutorul pentru electrice, asta cand piata incepe sa se miste in directia dorita si stimulentul nu mai este necesar.
    3 points
  4. Problem solved. Injectorul era ok. Un oring a fost ciupit. L-am dus oricum la verificat si e in regula. Am schimbat cu ocazia asta si garnitura la capac culbutori. Un an nou fericit tuturor! 🥳
    3 points
  5. Ar fi de discutat si despre valoarea primei pentru electrice. Cand Germania ofera 9000 de euro o prima pentru o masina electrica, Romania ofera 10.000 de euro. O sa spuneti ca romanii sunt saraci si au nevoie de mai mult, dar nu saracii cumpara masini electrice. Un cumparator de ICE care beneficiaza de o prima de casare de 1500 de euro poate spune ca e discriminat. De ce nu 2500 de euro? Si el, prin cumpararea masinii noi, cu emisii reduse, cotribuie la reducerea poluarii, daca a renuntat la o masina E3/E4 sau chiar mai jos. Plus ca el contribuie din plin si la buget, cati din industria auto si conexe au de munca la acele hulite ICE? SI, or fi bani pentru toate, dar impozitele pe proprietate sunt o gluma in Romania, taxam consumatorul prin TVA si accize si salariatul care nu se poate opune, pentru ca e stopaj la sursa. In rest, cine poate sa isi ascunda veniturile, o face. Daca scade consumul de carburanti in viitor, sursa majora de venit la bugetul de stat, cu cat va creste acciza la curentul electric? Ca, de undeva, trebuie acoperit la loc.
    2 points
  6. Nu e o gandire corecta. In loc sa se sifoneze acei bani si sa se ofere pomeni pentru cei care oricum au bani de o masina noua, cu acei bani se pot face spitale si orice altceva mai e nevoie. Altfel e perfecta analogia cu capra vecinului. Nu vom ajunge nicaieri cu o astfel de mentalitate. Impozitele le platesti pentru ca altfel societatea actuala nu poate exista. Si gandeste-te ca sunt oameni care platesc impozite de sute sau de mii de ori mai mult decat tine.
    2 points
  7. Deh, banii de la stat nu sunt vesnici, eu vorbeam de preturi de catalog. Daca in 2022 s-ar vinde 50.000 de electrice in Romania si nu 10.000 ca in 2021, nu stiu daca bugetul poate sustine subventiile mari care sunt acum. Ori ar micsora primele, ori ar fi primul venit-primul servit. Programul casa verde e celebru deja, nu stiu sa fi luat cineva vreun leu de acolo. Siu ca pe client il intereseaza fix cat scoate din buzunar, deci sa ne grabim sa cumparam electrice cat mai da statul pomana. Ce ne facem insa peste cativa ani cand o s aschimbam electrica? Simplu: speram sa mai fie si atunci pomana. Cred ca multi ar reveni la ICE, daca se poate si ar fi mai ieftina cu 10.000 de euro. Si nu inteleg de ce porniti de la premisa ca trebuie sa comparam doar modele ale aceluiasi producator, electric vs ICE. Un client care nu are decat 15.000 de euro nu se duce sa cumpere Golf 8 sau ID3, alege ce se incadreaza in buget. El e clientul care isi doreste o masina noua, dar, cu toata pomana de la stat, el nu isi permite electrica. Astia sunt majoritari in Romania, daca excludem marea masa a cumparatorilor de sh-uri.
    2 points
  8. Multumesc frumos! Cum am trecut de 1k km, ma bucur din ce in ce mai mult de pedala de acceleratie si de comportamentul dinamic. Vremea proasta a venit insa cu o constatare surprinzatoare..stergatoarele din fabrica sunt niste mizerii. Lamela s-a intarit si efectiv sare de pe parbriz, cu atat mai mult cu cat parbrizul are protectia ceramica pe el. Inca ma uit dupa jante 18, preferabil un ET de 40-41. Am dat azi si un jet rapid.
    2 points
  9. O statistica de sfarsit de an . Trebuie sa recunosc ca sunt putin ciudat dar eu notez intr-un carnetel cati litrii bag si cat costa de fiecare data cand alimentez . Asa ca din 10.06.2021 de cand am masina am limentat 815 litrii cu un cost de 4700 de lei si am parcurs 13060 de km . De aicia rezulta ca am un consum de 6,24 % pe toti cei 13060 km . Ma declar super multumit la vechea Skoda Octavia 3 pe 110K facut am avut o media de 5,66% consum . Jumatate de litru mai mult la Tarraco . Precizez ca 70 % din km sunt pe autostrada si DN mai mult pe autostrada , 2-3 persoane masina incarcata mediu . Clima on tot timpul 23 de grade .
    1 point
  10. Tocmai ce am luat eu Touareg 7P 2016 Rline - 136000 km, pret - 28000 EUR cu TVA. Dotari: suspensie pneumatica, tractiune permanenta, scaune electrice cu memorie, scaune incalzite, volan incalzit, clima 4 zone, tapiterie piele neagra Rline, incalzire webasto, hayon electric, senzori parcare, faruri xenon adaptive, plafon negru...etc Ca idee, este masina nr 3 din familie si probabil va fi foarte folosita atat extra urban cat si urban. Am schimbat ce era necesar: controler de presiune roti, placute fata, cauciucuri Michelin noi, revizie filtre si ulei. La 210K trebuie schimbata distributia, operatiune pe care o fac doar la dealer si probabil va costa peste 2500 EUR. In bugetele de mai sus nu gasesti 7P in mintile lui.
    1 point
  11. Da, probabil trebuie să schimbi ștergătoarele dacă au primit și ele tratamentul ceramic, chiar și indirect... @quze, se rezolvă cu alcool izopropilic. Și eu pățeam când aplicam din belșug tratamentul hidrofob, însă nu mă deranja așa tare fiindcă la viteză mare deja nu mai foloseam ștergătoarele.
    1 point
  12. Nu cred că sunt atât de proaste. Mai degrabă e de la tratamentul hidrofob al parbrizului. Partea bună e că n-ar trebui să ai prea multă nevoie de ele de la 60 km/h în sus.
    1 point
  13. Konnwei KW902. Gasesti pe google/olx furnizori. Iti recomand sa o iti cu conectivitate prin BT, nu prin WIFI. Aplicatia VAG DPF o gasesti in google play.
    1 point
  14. Omul cât trăiește învață 🙃. Cum au recomandat si colegii, ai mai multe variante: - cea mai sigura, tester + aplicația VAG DPF. - varianta fără costuri : activezi start stopul la finalul călătoriei, dacă se oprește, nu regenerează, dacă nu se oprește, verifici la info pe navigație : dacă nu apare mesajul "funcționarea motorul este necesară" ar trebui sa poți opri motorul. Dacă ai coordonat toate astea si cu nr de km intre regenerari, nu ar trebui sa ratezi niciuna.
    1 point
  15. Nu e bun ID3 ca are fete de usi din plastic tare si toata lumea stie ca asta e criteriul principal de evaluare al calitatii unei masini. Cat de fin se simte plasticul cand te freci cu fata de el. Intra unghia de la deget sau nu in plastic, asta conteaza. Nu usurinta in utilizare. Ba chiar am auzit povesti cum ca unii mai mai ca si-au zgariat pielea in cotiera, nu alta. Mai bine ma opresc aici, altfel o sa fiu judecat ca incerc sa imi justific achizitia ca sa ma simt eu bine si nu e cazul. In alta ordine de idei as fi curios de un poll adresat cumparatorilor de masini electrice de pe forum pentru a vedea daca sunt multumiti sau nu. Poate reiese mai bine gradul de multumire printr-un sondaj decat din 58 de pagini de comentarii.
    1 point
  16. Daca tii la confort si calitatea finisajelor poti uita de Lexus sau alte asiatice. Un prieten are ultimul model de Lexus , 2020 ,interiorul e oribil ,muzica se aude jalnic si peste 100 km/h bate efectiv vantul prin ea . Are doar avantajul impozitului ,atat.
    1 point
  17. @florin71 Ti-am răspuns mai sus. Fără tester e mai greu, dar te poți orienta după start-stop. Dacă oprește motorul atunci sigur nu e în regen. Dacă am dubii activez start-stop la finalul drumului. Dacă am parcat masina si motorul s-a oprit și el, atunci e clar, nu face regen. Și am tester, dar până îl pun, până ma conectez, intru pe grupuri... durează. Climatizarea e ceva necesar, mai ales pe temperaturi minime dar pozitive, umezeală afară... compresorul oricum nu merge in forță ca vara, se usucă mai repede habitaclul, ții conductele de AC lubrifiate... doar avantaje, acel 0.2 litri economie este un fals-câștig!
    1 point
  18. @gigelm5m3 Nu e vorba doar de consum,sau ca trebuie sa astepti "n" minute sa se incarce,nu sunt statii de incarcare , .....etc. Nu-i vorba ca nu-mi place ,dar totusi masina nu e o jucarie sau un accesoriu ,e un mijloc de transport care trebuie sa fie la dispozitia noastra, nu noi la dispozitia lui. Ma asteptam la niste argumente mai realiste. Cu ecologia...e mult de dezbatut ,stai linistit ca asta nu se vrea de la nivel inalt.( in 2021 nu se pune problema ca nu se poate ,ci daca se vrea sau nu)
    1 point
  19. Florin, aia nu e regenerare, e doar management-ul bateriei. Ai consumatori, e iarna, e normal ... Daca vrei sa vezi exact cand isi face regenerare, cumperi o interfata bluetooth si o conectezi la telefon cu aplicatia VAG DPF. Atunci o sa vezi exact daca isi face sau nu o regenerare. La masina mea, 1.6 TDI din 2013, tot la fel sta acul sus cand motorul e rece sau cand sunt consumatori, chiar daca sa zicem ca ac ul e oprit, dar asta nu inseamna ca isi si face regenerare. Mult succes.
    1 point
  20. Salutare. As avea si eu pe langa problemele mentionate( lamele, pocnitura la deplasarea cu spatele, care apropos mie imi suna a cap de planetara, pt ca se simte nu numai ca se aude) o problema...mai delicata. Am incarcat la o statie enelx pe autostrada Buc-Pitesti. Cand sa plec, masina nu se mai misca de pe loc, o masinuta rosie aprinsa in bord, pedala de frana a coborat, dar volanul tare. Dupa nenumarate incercari, sun la asistenta vw24 ( masina este in garantie, cumparata in mai 2021) . Imi spun ca , conf garantiei, am gratuitate pana la cel mai apropiat service vw nu pana la cel preferat de mine ( as fi preferat unul din Buc, pt ca stiam ca sunt mai complexe electricele) si ca daca vreau musai sa o duc in Buc ma costa diferenta, (350lei) chiar daca defectul face obiectul garantiei(!) . Zic ok, daca asta e regula, duceti-o la pitesti...ma suna a doua zi mecanicul de la pitesti si imi spune ca ar sti ce are masina dar ca ei nu sunt autorizati de vw sa repare si masini electrice...si ca sa sun la asist24 sa o ia sa o duca la pbn sau pbv...sun la asist24, si mi se transmite ca ei nu imi duc masina nicaieri, ca au dus-o odata, si asta e regula. Masina de 17000 de km. Sun la service inapoi. "Pai noi am vorbit cu asistenta si au spus ca e in regula. Noaptea mintii. Pana nu am facut o conferinta nu am scos o la capat. Stabilim ca o duce serviceul din pitesti catre buc...tot ei fac si programarea pt constatare la pbn. Azi, 28.12.2021. Primul loc liber...25.01.2022!!! Adica peste o luna. Constatarea!!! In fine, zic asta este. Sun la pbn, si cu umilinta ii intreb daca nu este normal sa primesc o masina, orice masina, ca sa ma pot deplasa. Raspuns: nu scrie in garantie ca ne obligam sa va dam masina de schimb...ii replic ca orice service cu mai mult de 3 elevatoare iti da un harb cu care sa mergi...ca este vorba de obraz subtire. De emblema. Nu stiu poate sunt eu prea pretentios, spuneti-mi si mie dragi colegi doua lucruri 1 daca exagerez eu cu pretentiile, si 2, daca firma volkswagen care se vinde in romania are vreo legatura cu brandul din germania sau este vreo imitatie chinezeasca, dar cu pret identic cu al masinii nemtesti...
    1 point
  21. @florin71 E iarnă, ai porniri dese, consumatori mulți... îți ține turația mai sus să încarce bateria. Poți lăsa start-stop activ, dacă oprește motorul după niște minute e clar ca nu face regenerare.
    1 point
  22. Acum realizez de cand nu am mai postat in acest topic. S-au adaugat km, m-o ajutat mult cand m-am mutat, am ajutat si prieteni, si in continuare merge impecabil. Si in aceasta seara, dupa o luna nepornita, s-a intors "acasa" pornind fara mari probleme.
    1 point
  23. Cum ramasesem dator cu o sesiune foto "corespunzatoare" dupa finalizarea exteriorului, am zis sa incheiem anul 2021 cu niste cadre tomnatice potrivite . Iesirea a avut loc in Noiembrie, dar editarea si timpul necesar acesteia a durat ceva mai mult decat ma asteptam... Cu ocazia asta, am avut si oportunitatea de a testa "cat de practica" a ramas masina, in urma tutoror modificarilor si, pot spune cu un anumit grad de certitudine, ca inca isi pastreaza caracterul polivalent, atat pe asflat (unde ii place cel mai mult ), cat si in Soft Off-Road unde, cu ceva mai multa grija si atentie, te poate duce unde iti doresti. Totusi, ea ramane "My Go-To choice" pentru asfalt, acolo unde isi poate intinde picioarele si unde poate surprinde multi "armasari pur-sange" sportivi, sacrificand, bineinteles, consumul pentru acel zambet de copil pe care mi-l lasa pe fata de fiecare data cand o trecem in modul S . Tot in Noiembrie, am apucat sa facem si o spontana cu colegul @Catta83 si cu a sa surioara mai mare a Tiguan-ului. S-a lasat si cu o mini-sesiune de fotografii, la lasarea serii . Si, cu aceste randuri, putem incheia Anul 2021 "with a Pop&Bang" . Din pacate, ultima modificare pe care voiam sa o fac, va trebui amanata pentru anul viitor, fiindca flansele distantiere se cam lasa asteptate (de 3 luni ), dar sa speram ca vom incepe anul viitor in forta . Astfel, Sarbatori Fericite tuturor, un An Nou 2022 mult mai bun ca cel ce tocmai se termina si, mai ales, #staytuned !
    1 point
  24. La CR pompa de apa secundara ai acces usor la ea, dar e cam scumpa (750-1250) si nu iti sugerez sa iei AM ca sunt discutii destule pe acest subiect, unul din locurile unde nu bagi AM e acea pompa, cauti pe original.E o problema comuna unde in interior la partea de plastic unde e electronica acele contacte de desprind. Schimba si termostatul, acel simptom nu e ok, stiu caz similar si dupa ce a inlocuit totul a functionat normal, acul pe 90 grade.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!