Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 27.12.2021 în toate secţiunile
-
5 points
-
Pre-conditionare legat la priza, consumul tot acolo este, doar ca-l contorizezi in alta parte. Sa scazi de la 522km WLTP la 185km iarna pe drumuri scurte, eu zic ca este inacceptabil, si asta 100% la 0%, 80% - 21% am facut 109km, recomandat de producator, nu te incadrezi nici la inacceptabil, e de-a dreptul dezastruos. Electricele sunt in special facute pentru oras (sa scoatem fumul afara), drumuri scurte, dese si la temperaturi mult diferite de cele 20C unde s-au facut testele. Daca treceau in fisa si varianta asta, atunci era o chestie asumata. Dar aceste "mici" neajunsuri ajungi sa le cunosti doar dupa achizitie. Curba pe 0 grade sau 10 grade este marginal neglijabila, as prefera fara pre-conditionare si limitare pentru drumuri scurte, daca tot traim cu "dracu" in casa.3 points
-
Da, din pacate indiferent ca ai o celula defecta sau nu, e destul de migalos la o Tesla sa desfaci individual, asa ca ei inlocuiesc tot si taxeaza la fel. La acel om nu a fost defecta bateria in sine ci doar cateva module/celule, in alta ordine de idei, aceeasi problema s-a rezolvat la aceeasi model cu 5000$ ce a inclus celulele (noi) inlocuite si manopera, deci putea sa nu o arunce in aer, oricum e in RO masina aia, inca se pune la loc dar o sa o gasiti pe OLX in maxim 1 luna, dupa sarbatori cu interior de passat CC cu titlu de "Tesla: Unicat in Ro, doar pt passionati, bagatori de seama sa se abtina"2 points
-
La mall, unde incarci cat cumperi, cred ca e OK, dar mi-as dori ca toate statiile noi sa fie de putere mare (250-350 kW). Ce trebuie pentru ca masinile electrice sa devina acceptabile la drum lung, unde este toata lumea interesata, este sa se imbunatateasca experienta de incarcare: timp scurt, chargere fiabile, fara cozi, si cu ceva de facut in timp ce astepti sa se incarce. Ca la benzinarie, dar fara mirosul de benzina. Din experienta mea de folosire a masinii la drum lung, am intampinat așa: - chargere care nu merg odata ce ajungi acolo; cateodata singura statie din locatie este stricata - charger care este in uz si este singurul din locatia respectiva; nu poti mereu sa stii inainte, iar ca sa stii trebuie sa te uiti pe PlugShare si pe alte aplicatii in timp ce conduci si sa speri ca nu apare altcineva inaintea ta acolo - charger care este in vreo curte privata si trebuie sa cauti paznicul sa iti deschida, pentru ca este noapte si/sau weekend (se intampla des la dealerii VW) - charger care nu porneste si trebuie sa suni si sa pierzi vremea incercand sa explici unde esti si ce ai facut - bani aruncati in diferite aplicatii ale diferitelor retele de incarcare - nevoia de a planui din timp toata calatoria, sa-ti instalezi aplicatile tuturor retelelor, sa pui cardul in cont, sa pui bani in aplicatie, etc. - incarcarea in cate o locatie in care nu exista nimic, nici macar vreo toaleta - timpul mare de incarcare dat de statiile de viteza mica Multe dintre problemele de mai sus sunt adresate de Tesla: - chargerele merg sau sunt indicate corect pe harta - sunt multe disponibile la fiecare locatie - integrare buna cu masina, inclusiv la navigatie, si frictiune mica pentru incarcare, un singur cont la ei, fara nevoia de a porni din vreo aplicatie sau cu vreun card anume - statiile nou instalate sunt de putere mare si masina preconditioneaza bateria pentru o incarcare rapida inainte de a ajunge la statie Dar nu toate: - locatiile sa aiba un magazin, o toaleta - viteza de incarcare, desi foarte buna, nu e cea mai mare de pe piata, si este inca inacceptabila pentru multi - se fac cozi si la superchargerele Tesla in perioda de vacanta, sarbatori; poate fi rezolvat prin cresterea numarului de statii sau cresterea vitezei de incarcare LE: Update de la eOn Drive:2 points
-
Total de acord. Expresia ‘Iarna nu-i ca vara’ se aplica mai mult ca niciodata acum la electrice. Ma asteptam sa creasca consumul la temperaturi scazute si sa am autonomie mai mica, cred ca cu totii ne asteptam. Dar nu asa. E dezastru iarna. Si va fi si mai deranjant pe masura ce pretul per kwh va creste. Ca nu e tot una sa ai consum de 20-25 kwh/100 km sau 45-55kwh/100 km, fie si pe drumuri scurte. Personal ma bucur ca mi-a fost livrata masina in iunie si am trecut printr-o vara in care am si depasit autonomia wltp declarata si stiu ca se poate mai bine. Daca as fi primit iarna masina as fi fost total dezamagit.2 points
-
2 points
-
@kolfleading aia ziceam si eu ca e una din acele situatii de vacanta de 3 ori pe an care sper sa nu se repete si la anu din cauza ca se vor porni statiile. Fiind o situatie neplacuta ma deranjeaza, chiar daca majoritatea situatiilor imi sunt favorabile. Si nu e asa de generala intrucat ma voi mai intalni cu ea de cateva ori iarna asta. La fel de stresant va fi. Nu cred ca trebuie sa fim fanatici cu privire la masinile electrice. Si nici legat de cele ICE.2 points
-
1 point
-
Pe logica asta, e valabila si pentru ICE si pentru electice, ca doar is cam aceeasi producatori... 🥸🥸1 point
-
Ar trebui sa detemini in primul rand daca sigur isi face regenerare cand creste turatia sau e altceva.1 point
-
Da! Si mai vorbim cand o sa ajunga termina ca la 300k Km. Imi doresc sa ma contrazici si atunci. Mai vedem cat de departe de adevar e afrimatia mea. Pt ca vad ca multi dintre posesorii de ICE nu constientizeaza ca dupa momentul 2008 producatorii auto nu mai pun accent pe fiabilitate, interesul lor este ca la maxim 5 ani sa schimbam masinile. De aici rezulta niste situatii/probleme. Imi doresc sa fiu eu acela care greseste. Bafta si drumuri bune!1 point
-
https://m.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/un-start-up-suedez-anunta-ca-a-reusit-rezolvarea-unei-mari-probleme-generate-de-masinile-electrice-1734617 Primii au aparut .1 point
-
1 point
-
Se rezolva asa cum am scris..... nu are importanta ca nu a umblat nimeni la soft, din pacate s-a alterat. P.s...oricum, trebuie sa rezolvi problema cu bateria...1 point
-
Am tot auzit cat de faina e Budapesta... am trecut de sute de ori prin ea, dar n am oprit niciodata ( fiind la doar 250km de ea... rusine mie!!! ) Intotdeauna o placere sa citesti asemena postari 🤣1 point
-
1 point
-
Cine cauta Skoda Superb sigur nu are pe primul loc in lista dinamismul. Cauta calitate ok, dotari, spatiu si un pret corect. Gama premium ofera aceste lucruri, unele poate si dinamism, la preturi aproape duble. Merita? Pt unii da, pt unii nu. Orice ati zice un Mercedes chel nu e Mercedes. Caz concret, eu si cumnatul meu am luat masinile in aceeasi perioada. El Mercedes E200CDI, masina de 1,5 ani 20k km, aproape chel ( stofa, bord normal, jante 16, etc ) la 30k eur, Eu Passat Bitdi 4motion aproape full, la 3 ani si 50k km cu 20k eur. De dotari n are rost sa vorbesc. As fi luat Mercedesul doar pt sigla? Niciodata. As lua Skoda de mai sus? Clar, dar nu la banii aia. Dar daca e obligatoriu masina noua, dotata, as alege clar Superbul full decat o masina premium cheala1 point
-
Sunt de acord la partea cu incarcarea mai avantajoasa, insa asta este o solutie doar pe termen foarte scurt, nu vor mai exista aceste gratuitati, momentan suntem in faza ''boema''. In rest nu vad niciun avantaj al unei electrice, exceptand acceleratia la viteze de oras, care e de cele mai multe ori anulata in traficul bara la bara. Cand stai si te tarai ca melcul cu 5km/h prefer sa merg cu bicicleta sau pe jos 🙂 Pune-te in locul meu: nu stau intr-un oras aglomerat, nu merg bara la bara, aproape toate drumurile sunt extraurbane, masina e silentioasa la viteze de croaziera/autostrada, unde se aude exclusiv zgomotul de rulare (la fel ca la o electrica), merg mult in zone izolate, drumuri lungi samd. La un drum de 400-600km ajung cu o ora mai repede decat cu o electrica, nu stau cu stress-ul incarcarii (merge statia, e ocupata samd), pierd mai mult timp daca as baga si as scoate masina pe poarta pentru o incarcare decat un plin la benzinarie. Ca electrica e o solutie buna strict pentru oras si drumuri scurte, de acord, dar pentru orice altceva prefer linistea (sic!) exploatarii unei termice. Imagineaza-ti, pentru o clipa, ca masina ta ar avea o autonomie de cel putin 800km. Cat timp si cata relaxare ai castiga, cum i-ai privi pe cei care isi calculeaza la kilometru deplasarile, nu dau caldura suficienta sau AC vara, cauta statii pe te-miri-unde, isi tin copiii cu orele la incarcare prin benzinarii sau alte limitari inerente. Ce zici?1 point
-
Deci stai sa vad daca am inteles bine. 1. Se ia un Tesla Model S 2013, o masina care a costat de noua intre 60-100k dolari, se foloseste timp de 8 ani, apoi se cere 20.000 dolari pentru schimbarea uneia dintre cele mai costisitoare piese de pe ea. 2. Se ia un VW Scirocco, o masina lansata in 2008 care a costat ~ o treime din pretul unei Tesla, iar la 3 ani de la fabricatie cand masina iese din garantie, se cere 10.000 euro pentru inlocuirea blocului motor. Rusine Tesla, ce sa zic.1 point
-
1 point
-
Intre timp, am terminat cu inmatricularea masinii si am zis s o "rasfat" putin, drept urmare a primit un schimb de distributie, pompa apa, transmisie, revizie motor (ulei, filtre), revizie DSG si un simering care "plangea" Bineinteles, toate acestea in reprezentanta VW. Am activat si DRL si pe spate, ca sa fie putin mai frumoasa1 point
-
1 point
-
1 point
-
0 points
-
0 points
-
Si eu am avut un drum extrem de lung pana la Cluj si inapoi, bat mult mai bine acum, fara sa deranjeze pe nimeni. Vedem daca revin la default, cum zicea colegul Doomy.0 points
-
0 points
-
Discuția e mult mai amplă decât pare iar ceea ce eu zic (și alții ca mine) este faptul că ”se poartă” chestia cu mediul poluant de ICE. Nimic mai fals! Eu n-am nicio problemă cu electricele, cine vrea își cumpără, cine nu - nu, dar să nu ni se mai servească rahatul cu mediul, salvarea balenelor, etc., că nu ține. Nu mai punem la socoteală faptul că reducerea poluării vs schimbarea acumulatorilor la 8 ani ”nu se pupă”. Aș fi curios cum se va face reciclarea peste 8 ani a unui milion de acumulatori (1 acumulator=1 mașină)... Și aici mă refer la tări puternice nu la amărășteni ca de-al de noi. Sper ca ”soluția” să nu fie ”depozitarea” acestora în diferite zone ale continentelor mai sărace că asta ar însemna ascunderea gunoiului sub preș. Eu - clar - nu voi cumpăra așa ceva în viitorul apropiat din motive cunoscute de mulți (autonomie mică, timp mare de încărcare, stații puține). Evident, electricele au și avantaje: cuplul instant și silențiozitatea. Poate or mai fi și altele...0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00