Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.12.2021 în toate secţiunile
-
"Ba da, dar nu il prea las sa intre oricum, numai daca stiu ca am drum mai lung si e cald motorul" - raspuns de la posesorul Mazdei. @Emy DIn legatura cu statiile, fata de acum 2-3 luni intr-adevar sunt mult mai aglomerate. Cele gratis, pentru ca ft multi din cei ce nu au posibilitatea sa incarce acasa, asa incarca, la statii publice gratuite. Multe frustrari ale celor ce si-au luat electrice, apar din cauza asta. Mai urmaresc de curiozitate si un grup Dacia Spring de pe fb. Multi (ca sa nu zic toti) cand si-au facut calculele, au cumparat-o cu gandul ca vor incarca gratis. Iar in momentul in care sunt cateva zeci/sute de oameni care ghici ce, toti au plecat de la aceeasi idee de a incarca gratis, se creaza aglomeratie la statii, nervi, timpi de asteptare si se ajunge la concluzia ca...masina nu e buna. Cand de fapt, abordarea nu e cea corecta. Iti iei electrica daca: 1. ai posibilitatea sa o incarci acasa/la birou 2. daca prinzi statie gratuita vezi asta ca pe un bonus, nu ca pe o regula 3. esti dispus sa incarci contracost Altfel vei fi dezamagit.6 points
-
5 points
-
5 points
-
Na, ca tot laudam fiablilitatea setupului, astazi m-a parasit un injector. Am fost la un prieten la garaj sa ii fac revizia, si cand am pornit-o sa o bag in hala, un nor de fum alb in spate + mers trepidat al motorului. Am banuit din prima injectorul, fapt confirmat pe injectorul 2, cand am pus diagnoza (2.99+) Era un injector care avea o valoare mai maricica la ultima verificare a valorilor (in urma cu aprox un an +1.2, 1.4). Asta e, urmeaza sa duc injectorul la reconditionat. Sper sa putem remedia problema. Daca nu, inseamna ca e vremea de schimbare a setupului.3 points
-
Cum consideri. Problema este ca chip-uri perfomante, nu prea se mai folosesc in industria auto, majoritatea fiind rezervate si achizitionate de alte industrii: electronice, telco, Home applliance cu IoT etc. La BMW, vazusem un reportaj, ca vor folosi chip-urile vechi, incercand sa obtina maxim din ele si reducand numarul acestora, iar cunoscand grupul VAG (care de obicei achizitioneaza de la Tier 1 si Tier 2 cele mai ieftine produse) nu ma astept sa fie altfel. Referitor la ultima parte, sunt dispus sa fac acest pariu, dar dupa scandalul Diesel gate, tot in gard au dat-o : vezi 1.5 TSI, varianta manuala, cu kagaroo effect si update-urile necesare, vezi probleme de infotainment pe toata gama: VW, Skoda etc. Asta pentru ei, ca ar mai da o gherla, ar fi minora2 points
-
2 points
-
@cj.Paul Cred ca tu ai descris mai sus perfect esenta acestui topic. Suntem atat de diferiti intre noi si asta aduce multa culoare vietii. Daca am vedea toti lucrurile la fel, nu ar mai exista astfel de dileme si nu s-ar mai contrazice lumea pe forum. Personal am evoluat de cand am gasit topicurile astea si am citit, incercand sa imi justific mie insumi anumite alegeri si puncte de vedere, pe care nu are rost sa le public aici, fiind inutile. Totodata din titlul topicului " Masini electrice " apar asteptari si pretentii diferite. Deocamdata o " masina electrica " vine cu o serie de limitari la pachet... insa aduce si un avantaj financiar al deplasarii, lucru cautat uneori obsesiv de unii...incercand sa il reduca la sub zero ( pe forum aici povestind cum merg ei iarna doar cu incalzirea in scaune ca sa nu consume bateria eUP sau mergand vara cu 80km/h si AC oprit ). Fiind diferiti, e normal sa alegem solutii de economisire diferite si nu ii putem condamna. Un alt avantaj adus este acela al poluarii zero ( zero noxe de fapt scoase din masina ) si al imaginii de om modern, tricou cu Greta si superioritate intelectuala. Sunt si astea niste valori importante pentru unii si de fapt cel mai important este ca ii satisfac, ii fac fericiti. Probabil contradictia este generata ceea ce ne asteptam noi sa ofere acea masinarie.2 points
-
1 point
-
Si asta e cam un sfert de adevar. Citeste conditiile de la Hidroelectrica, pentru ca la ei faci referire si vezi cam pana cand se aplica acest tarif. Mai exact, pana cand se termina plafonarea promisa de stat Tip oferta:Oferta concurentiala Tip produs:Pret fix Tip client caruia i se adreseaza oferta:Casnic Tip pret oferta:Nediferentiat Valabilitatate oferta:01.07.2021 - 31.03.2022 Perioada de aplicare:06.12.2021 - 31.03.20221 point
-
@mandelu Nu m-as bucura inainte sa fie niste feedback-uri referitoare la HW si SW nou. De exemplu, pentru o componenta, care continea 50 de piese, se incearca reducerea numarului acestuia si folosirea cat mai putinor chip-uri. Fara sa stiu exact cifrele, dar cu titlu de exemplu. Daca pana acum pe infoitainment foloseau sa zicem, 8 chipuri, companiile auto vor reduce numarul acestora (nu doar VW) si vor incerca sa foloseasca doar 2 chip-uri si mai putine componente. Sa vedem daca le iese.1 point
-
Unii si-au facut calculele ca le vor incarca gratis si au avut abordarea gresita, statii putine si pomanagii tot mai multi. Cei care si-au facut calculele ca le vor incarca acasa, la un pret decent pe kwh, acum trebuie sa isi reconsidere abordarea dupa ce pretul kwh-lui tinde sa se dubleze.1 point
-
Salut Adrian! As începe verificarea cu suporții motor. La rece cauciucul ce întra în componenta acestora este mai dur și atenuează mai bine amplitudinea vibrațiilor transmise de motor. In cazul meu vibrația la manevre de parcare fără accelerație (doar eliberare frână) a dispărut complet după înlocuirea suportului motor din dreptul cutiei de viteze (dreapta jos). Îți recomand totuși sa le schimbi pe toate odată (aprox 1000 RON). Apoi as continua cu verificarea volantului. Poate da vibratii in special în regimurile de turație joasa ale motorului. Spor!1 point
-
Aproape ca a trecut anul si nu am mai revenit pe topic. Au fost niste luni mai pline de la ultima postare si a cam zburat timpul. In principiu, prin vara am pus niste folii pe geamurile spate, al treilea rand de geamuri si luneta. Montate la Masterfol in Cluj, gama CTX parca le zice, cele de au cica si ceramica in ele. Am pus cele de 15%. Arata ok pe masina, probabil isi fac treaba, pentru ca pasagerii din spate nu s-au prea plans ca s-ar mai incinge asa tare de la soarele ce patrunde in masina. Cum anul trecut prin decembrie, pe la 135000 am facut revizia de filtre+ulei, astazi a venit randul la inca o tura, pt ca deja am sarit usor de 150000 de km. In rest, deja dupa 1 an si 4 luni cu masina, deocamdata is multumit. Si sper si pe mai departe. La momentul montarii rotilor de iarna am remarcat placutele de frana care prin primavara o sa cam fie inlocuite. Inca au carne suficienta, dar nu suficienta pt piticii mei, asa ca deja lista pe anul viitor s-a deschis cu aceste piese. Mai vad oricum pe parcurs ce o sa mai apara sau ce o sa mai doresc eu sa schimb, pt linistea mea.1 point
-
Las la latitudinea moderatorilor inchiderea topicului. Bora a ramas la fosta sotie - nu ma mai ocup de ea, nu o mai conduc. Doar ce imi mai povesteste fii-mea despre masina albastra. Sper sa fie ok, m-am atasat mult de ea...1 point
-
1 point
-
Comparatie ICE vs Electric, azi: Mazda 6 2017, 2.0 benzina, AT. Consum 19.6 l/100km versus Id.3 consum 23.5 kwh/100km. Eu am pornit cu bateria calda, altfel sarea de 35-40 kwh/100 km consumul meu. Trafic de Cluj, bara la bara luni seara inainte de sarbatori, acelasi traseu, aceleasi conditii, aceeasi ora. La fel cum nici cu Mazda nu te impacientezi ca vezi consum de ~20l/100 km (pentru ca la drum lung masina e chiar surprinzator de economica, la mers lejer consuma sub 6l/100km) nici cei cu electrice nu ar trebui sa se sperie cand vad consumuri de 35-45 kwh/100 km. Cu atat mai mult, nu ar trebui sa insemne ca ‘electricele is de rahat’.1 point
-
Nu e nevoie sa fie cuplata la priza. 1. Daca e cuplata la priza, foloseste curent de la priza pentru preincalzire habitaclu si suplimenteaza si din baterie daca e nevoie pana la 5 kW. Nu incalzeste si bateria. 2. Daca NU e cuplata la priza, foloseste, evident, curent din bateria de tractiune si incalzeste si bateria. Situatia asta este cunoscuta de VW si au anuntat ca dupa update de soft ulterior, o sa incalzeasca si bateria cu curent de la priza. @redflame Ceva nu e in regula la tine ... poate o fi bateria de 12V prea descarcata? N-ar strica sa faci o diagnoza ... sau eventual sa resetezi masina prin deconectarea bornei (-) de la bateria de 12V pentru vreo 15 minute... Si la mine mergea intermitent cu prima versiune de soft (0564). De cand am trecut la 2.3 (0910) merge perfect de fiecare data...1 point
-
Cum ramasesem dator cu o sesiune foto "corespunzatoare" dupa finalizarea exteriorului, am zis sa incheiem anul 2021 cu niste cadre tomnatice potrivite . Iesirea a avut loc in Noiembrie, dar editarea si timpul necesar acesteia a durat ceva mai mult decat ma asteptam... Cu ocazia asta, am avut si oportunitatea de a testa "cat de practica" a ramas masina, in urma tutoror modificarilor si, pot spune cu un anumit grad de certitudine, ca inca isi pastreaza caracterul polivalent, atat pe asflat (unde ii place cel mai mult ), cat si in Soft Off-Road unde, cu ceva mai multa grija si atentie, te poate duce unde iti doresti. Totusi, ea ramane "My Go-To choice" pentru asfalt, acolo unde isi poate intinde picioarele si unde poate surprinde multi "armasari pur-sange" sportivi, sacrificand, bineinteles, consumul pentru acel zambet de copil pe care mi-l lasa pe fata de fiecare data cand o trecem in modul S . Tot in Noiembrie, am apucat sa facem si o spontana cu colegul @Catta83 si cu a sa surioara mai mare a Tiguan-ului. S-a lasat si cu o mini-sesiune de fotografii, la lasarea serii . Si, cu aceste randuri, putem incheia Anul 2021 "with a Pop&Bang" . Din pacate, ultima modificare pe care voiam sa o fac, va trebui amanata pentru anul viitor, fiindca flansele distantiere se cam lasa asteptate (de 3 luni ), dar sa speram ca vom incepe anul viitor in forta . Astfel, Sarbatori Fericite tuturor, un An Nou 2022 mult mai bun ca cel ce tocmai se termina si, mai ales, #staytuned !1 point
-
Nimic, doar face km ( si nici pe aia nu prea ). Am apelat la garantie si a fost schimbat motorasul geamului electric de la usa soferului pentru ca scotea un zgomot. Eu am crezut ca este ceva mizerie intrata la rama dar ... se pare ca era un defect. Operatiunea a decurs fara probleme si fara repercursiuni (greieri) Am mai comandat puddle lights cu OOOO si inca un carlig pentru sacose pentru portbagaj. Cam atat1 point
-
Pentru a avea tabloul complet, poti sa intrebi 1.000.000 de romani, daca e mai convenabil sa ingheti si sa pierzi doua ore pe camp (sau sa iti faci de lucru undeva, nu conteaza unde) asteptand sa se incarce electrica sau doua minute pentru un plin. Ar trebui sa recitesti ce am scris, pentru ca nu ai inteles. Eu nu fac asta, chiar daca masina e parcata la 5 metri de casa. Pot sa ii pun un sistem de pornire de la distanta, dar e doar un moft, masina are apa la 90 de grade dupa 5 minute in mers, la -10 grade.. In aceasta luna am pierdut 5 minute cu masina (a trebuit sa ii fac plinul), am mers 691km (majoritar extraurban, dar si cateva zile in trafic urban) si mai am 370km autonomie. Adica mai multa autonomie ramasa decat are un ID3 incarcat la maximum. Asta inseamna ca stiu ca ma pot baza oricand pe ea, nu conteaza ca e cald, frig, o alimentez oriunde pe drum, nu ma incurca in planuri. Este exact ceea ce trebuie, nu imi bat deloc capul cu ea, nu am nevoie de aplicatii, programari, estimari, si nu trebuie sa exagerez importanta unor fleacuri, pentru a gasi avantaje, acolo unde nu sunt. As putea sa o inlocuiesc cu o electrica? Evident! Vreau sa o inlocuiesc cu o electrica? Nici vorba! Peste X ani se pot schimba datele problemei.1 point
-
Am intalnit acest zgomot ,cauza a fost ulei castrol cu schimburi rare. Se rezolva cu schimb de ulei/culbutori. Probleme necesita o constatare amanuntita1 point
-
Conducand 2 masini identice, 1.6 TDI CAYC, una cu soft dieselgate, cealalta fara soft dieselgate pot sa spun urmatoarele: 1. cea cu soft dieselgate: ( ~200.000 km ) - motorul pare mai silentios si mai rafinat - trage liniar - consum mai redus de combustibil - regenarari in oras la ~25g SOT sau ~200km 2. cea fara soft dieselgate: (~180.000 km ) - motorul pare mai zgomotos mai ales pe vreme rece - trage mai agresiv - consuma parca o idee mai mult - regenerari in oras la ~22g SOT sau ~250km EGR-ul a fost schimbat la ambele. Injectoarele originale pe ambele, motorina doar premium de la OMV sau Rompetrol. Ulei + filtre schimbate intre 10.000 - 15.000 km ( in ultimii ani doar ulei Ravenol + Filtre Mahle ) Pe cea cu soft dieselgate am observat ca in timpul mersului am o valoare pe Post Injection 1: ~250μg ( daca sta la relanti, valoarea este 0 ). Pe cealalta nu mai am cum sa ma mai uit, dar din cate imi aduc aminte era 0 mai putin in timpul unei regenerari. Sincer sunt in dubii daca se mai merita sa ii fac sau nu downgrade la cea cu soft dieselgate, avand in vedere ca motorul merge foarte bine.1 point
-
Nu ai nevoie sa conduci 1000km in continuu, dar in oras e esentiala o autonomie MARE (500-600km reali iarna) pentru a nu suprasocita nevoia de a te duce din 100 in 100km la statiile de incarcare, care din cauza autonomiei scazute vor fi suprasolicitate si suprapopulate de catre posesorii de electrice. Si uite asa devine un stres sa tot incarci ultra rapid.1 point
-
Voi va dati seama ce au zis oamenii preistorici cand din vara s-a facut iarna si ei habar nu aveau? Au zis ca vine apocalisa1 point
-
Neata, Am primit astazi vestea cea mare, cum ca miercuri mi s-ar livra golfuletul. Comandat pe 10 februarie 2021 si cum spuneam, nimic special, un "style" chel ca atat s-a putut.1 point
-
depinde ce doresti. daca vrei economie, poate da. dar cum multe EV au cuplu de jos si putere multa, eu prefer cauciucuri performante (aderenta buna, chiar daca nu exista speciale de EV) in locul celor dedicate EV. mie, astea CONTI cu care a venit id3 mi se par slabe pentru puterea masini daca incerc sa plec tare, sau sa ies din curbe tare, sau pe umed ...nici nu mai zic. e frustrant. vara, pe asfalt incins, daca mergi tare iar sunt depasite. prefer sa incarc mai des, dar sa ma bucur de ce ofera masina (sasiu, putere, centru de greutate jos..etc) la urmatoarea masina EV (sper mult mai puternica) ii voi pune direct cauciucuri sport, gen Michelin PS..ceva.1 point
-
Este si paravantul jos acolo in podea. Am mai mers cu decapotabile cu AC ON si este de vis ; este la fel de misto ca si cum ai merge in serile de primavara / toamna cu caldura data drumul pe la picioare ( lucru pe care de asemenea il faceam des ) ; de stricat nu are ce / de ce sa se strice ; compresorul functioneaza atat timp cat il tii pornit ; in fine, nu vreau sa intru intr'o polemica tehnica1 point
-
Din nou un miniconcediu impreuna cu fii-mea - pe la tzara si imprejurimi - aka Rasnov. Si pentru ca biciclete si ceva bagaje si lucruri d-ale casei de dus/adus, a fost randul busului. Nimic de reprosat, din contra, iar felul in care te zen-uieste in trafic pe orice drum este priceless. Vreau insa volan 3 spite de Golf - nu am reusit inca sa gasesc faimoasa bucsa adaptoare... Posibil saptamana ce vine sa am drum prin zona PBN si arunc si acolo o intrebare - am codul scris pe undeva...1 point
-
1 point
-
https://www.opel.ro/autoturisme/combo-modele/combo-e-life/prezentare-generala.html https://www.mercedes-benz.ro/vans/ro/vito/e-vito-panel-van0 points
-
Nu-i da permisiune din telefon, sa se conecteze Rsap. Cand iti cere acces la cartela sim. Sterge conexiune si refaci.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00