Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.12.2021 în toate secţiunile

  1. Din pacate il fac de nevoie. Am topit un piston, asa ca acum il pregatim de big turbo Avem asa: - pistoane forjate (aliaj 4032) Supertech de 83mm, raport compresie 9:1 - biele forjate FCP H-Beam - cuzineti ACL Race palier si biele - prezoane ARP palier si chiulasa - arcuri + talere Supertech - supape evacuare Supertech (Inconel) - supape admisie Supertech (Black Nitrided) - ghiduri si simeringuri Supertech - oil pump balance shaft delete cu pinion freewheel de la VIS + 2 pagini de piese OE luate pe principiul "daca tot am desfacut...". Stay tuned
    6 points
  2. O sa las asta aici...
    6 points
  3. Bun webasto, ft bun. Imi amintiti si mie ce masina noua la 20k poti cumpara cu webasto?
    2 points
  4. Speram ca nu de nevoie, ci de placere
    2 points
  5. Unii din noi avem webasto/incalzire-racire stationara, si functioneaza perfect. Deci ce pare un wow pt electrice exista de zeci de ani pe ICE. Dar nu asta e problema mea. Problema mea e cum masina (ID4) declarata cu 300-400km range, in aglomeratie la 0-10grade are range REAL de 100-110km... intrebarea mea ramane... ce se va intampla la -15/-10 grade? Range ul va fi de 50-70km? Pt o masina noua din 2021 de 40k eur?
    2 points
  6. Din seria ‘am intrebat 100 de romani’ , is curios cine ar fi de acord cu spusele lui Dercos care zice ca e mai convenabil iarna sa mergi la masina sa o pornesti si sa revii la ea dupa 5 minute, decat sa apesi pe un buton pe telefon si ea sa fie incalzita pe cand ajungi la ea. Da-o… @AndreiSergiu1991 ‘Majoritatea oamenilor NU VOR sa faca extra stuff’ -> extra stuff inseamna sa dai la racleta iarna langa masina in timp ce ea fiind pornita te si afuma putin cate putin, nu sa apesi pe telefon un buton. Crede-ma ca s-ar obisnui cu ‘extra stuff’-ul asta.
    2 points
  7. 1 point
  8. Ar fi mers niste spalatoare de faruri... dupa un drum Bucuresti - Brasov - Retur in care a fost ud+murdar pe jos, abia mai vedeam pe faza scurta ceva, erau farurile aproape mate!
    1 point
  9. O arzi periculos cu 25km pana la pompa 😀
    1 point
  10. S-a rezolvat până la urmă la alt service, de ieri până azi a fost gata. Au făcut același lucru doar că fără să o desfacă, au schimbat garniturile și tot și pe partea stângă, just in case. Nu mai miroase, tot ok.
    1 point
  11. Webasto este o solutie foarte buna, dar trebuie sa platesti pentru ea, iar si atunci vine cu limitari. Climatizarea din telefon/programata este cam standard la electrice, dar costa suplimentar la termice, plus ca nu poate raci, ci doar incalzi, si nu se poate folosi in garaj, ci doar afara. Sa incercam sa fim obiectivi! De curiozitate: veniti pe forumul asta sa va interesati de electrice sau sa va intariti parerile preconcepute?
    1 point
  12. Bune 1. Autonomie mare vara in oras si pe drumuri europene 2. Pret per km (pretul pentru consumul mixt e undeva la 30% din pretul combustibilului) 3. Fara trepidatii 4. Fara sunete de motor 5. Frana de motor tot timpul 6. Nu pute nici afara si nici in garaj, implicit fara poluare in oras 7. Nu e furnal pe perioada iernii asa cum sunt masinile ICE macar pana se incalzesc 8. Fara probleme de incalzire a motorului pentru utilizare in parametri normali 9. Caldura instant 10. Preincalzire habitaclu chiar si in garaj Rele 1. Disponibilitate doar 60% din baterie in perioada calda la utilizare uzuala a bateriei 20-80% 2. Scaderea autonomiei iarna datorate frigului, incalzirii habitaclului, incalzirii baterie 3. Disponibilitate doar 30% din baterie in perioada rece la utilizare uzuala a bateriei 40-70%, asa ca trebuie incarcata de cel putin dublu ori fara de vara Conteaza foarte mult conditiile pe care le ai: 1. Garaj - pornesc cu bateria deja incalzita, asa ca in oras am iarna crestere de consum de aprox 30%, iar in afara undeva la 20% 2. Incarcat acasa - nu conteaza ca e cald sau frig afara, o bag in oriza oricand e nevoie. Bineinteles, iarna nu.i ca vara 3. Autonomie - chiar la frig puternic si viteze de autostrada eu ma voi incadra cu autonomia in 85%-90% din drumurile pe care le am de facut 4. Pret la curent - mi s.a terminat contractul de 65 bani/kWh si m.am stresat tare sa prind un pret bun. Am reusit ca prin minune. Pe site la ANRE inca se mai gaseste curent cu 66 bani/kWh in loc de 1.45 bani/kWh cat mi.a propus furnizorul curent. Din cele de mai sus as putea renunta doar la garaj, in rest mi.ar fi foarte greu sa utilizez o masina electrica. Eu pe colegii care nu pot incarca regulat acasa sau la serviciu ii consider cutezatori si first movers. In conditiile mele si drumurile pe care le fac (sau le.am facut in ultimii ani) a circula cu masina electrica imi ofera doar avantaje. Analog ii consider pe colegii care au autonomie mica si se incumeta (des) la drumuri peste puterea lor, asa ca fac mari eforturi sa ajunga la urmatorul charger. Rave are dreptate enorma. Eu am luat ID.4 pentru oras la sotie, avand un diesel destul de puternic pentru drumuri in afara orasului. Avand doar optiunea 1st de 204cp am luat.o pe asta, asa ca am inceput sa conducem electrica si in oras si in afara la toate drumurile din ultimele 7 luni, timp in care am facut peste 18'000km. Dieselul este de vanzare...
    1 point
  13. Azi… adica tocmai ce am aterizat, am dat o fuga pana la tara… Sat “in the middle of the fucking nowhere” (aka unde si a intarcat dracul copii) si normal toate luminile aprinse… Opresc motorul - am coborat sa deschid portile - cand pornesc… incepe masina sa ma scuipe: “alo, nea maimuta, vezi ca ai lampa de ceata pornita” ;)))
    1 point
  14. Inlocuieste masinile personale cu Uber si taxi. = tot aia. Dar da, in utopia ta, rezultatele vor fi imediat, aceleasi. si de cand e mai ieftin sa mergi cu 3ron pe Km fata de 1.x cat e masina personala? Sau 0.8 ron/km daca omu' are o masina Sh? Ce va mai place socialismul si comunismul... ("greater good")
    1 point
  15. Nu intelegi Majoritatea oamenilor NU VOR sa faca extra stuff! Nu confunda entuziasmul tau de a te juca cu o aplicatie cu majoritatea populatiei planetei. Se cheama satisfice = decide on and pursue a course of action that will satisfy the minimum requirements necessary to achieve a particular goal. Oamenii vor sa se urce in masina, sa o porneasca, sa se duca din A in B fara sa fie nevoiti sa incarce, sa porneasca o aplicatie sau sa faca altceva. Simplu.
    1 point
  16. Nu ai nevoie sa conduci 1000km in continuu, dar in oras e esentiala o autonomie MARE (500-600km reali iarna) pentru a nu suprasocita nevoia de a te duce din 100 in 100km la statiile de incarcare, care din cauza autonomiei scazute vor fi suprasolicitate si suprapopulate de catre posesorii de electrice. Si uite asa devine un stres sa tot incarci ultra rapid.
    1 point
  17. Pentru mass adoption, toate chestiile astea cu preincalzirea si toate nebuniile, nu prea vor avea viata lunga. Omul vrea sa intre in masina, sa o porneasca, si sa ajunga la destinatie, atat. Toate nebuniile astea sunt pt entuziasti, eu unul nu am chef de asa ceva.
    1 point
  18. La termica, pe langa faptul ca pe trasee asa scurte depaseste 20 L / 100 Km, nici nu da caldura pana ajungi la destinatie, n-apuca sa se incalzeasca motorul, merge putin inecat, etc...
    1 point
  19. Sa platesti, 705 lei la Skoda, 1100 lei la Volkswagen.
    1 point
  20. Eu am reusit performanta de a face doar 80Km de la 79% la ~10%. Mers la ore de varf in Bucuresti, 3-8 grade afara, 24 grade pe clima, compresor pornit, sa dezabureasca geamurile.
    1 point
  21. Mie personal imi plac mai mult jantele actuale. Referitor la cocotat, wheel gap, cred ca incepe sa fie un standard. Si a mea e la fel pe roti de 18
    1 point
  22. @cxr2test marea majoritate a oamenilor traiesc fix in bucla de care zici tu, de parca nu ar mai exista si alt stil de viata, alte variante. Spre surprinderea unora, inca mai sunt oameni cu familii, cu copii, cu job in oras si casa in afara, care folosesc transportul public. Inca mai exista oameni care participa la o actiune de impadurire, la o curatare de gunoaie, care se mai uita si in jurul lor in drumul spre casa, la altii, mai putin fericiti, samd. O agenda incarcata e pur si simplu alegerea personala. Iti poti face timp pentru ceva, fie si ecologie, daca vrei. Ce spui tu este fix comoditatea (ca sa nu fiu rau sa zic lenea) de care vorbeam eu. Si asta se vede in tot. Inclusiv in natura, care este subiectul discutiei noastre. Plaiurile romanesti sunt pline de gunoaie. Strazile de chistoace de tigara. Samd. Pot sa dau exemple pana maine. Ca idee, nu te invinuiesc pe tine sau pe cineva anume, caci toti facem chestiile astea zi de zi. O spun doar ca stare de fapt, poate constientizam si schimbam cate ceva in rutina noastra de zi cu zi
    1 point
  23. Voi va dati seama ce au zis oamenii preistorici cand din vara s-a facut iarna si ei habar nu aveau? Au zis ca vine apocalisa
    1 point
  24. Pfoaii de cand nu am mai postat. La un moment dat am si uitat sa mai pun update-uri aici. Ce sa zic?! De atunci si pana acum masina a primit un set de Continental Premium Contact 6, 225/45/17 XL 94Y. Pana acum s-au comportat exemplar, N-am ce sa zic... Apoi Iesiri la munte cu masina, pe drumuri de munte si cu rulota in spate: Apoi numa timp de masina nu am avut. Apa, paie si bataie (ulei, motorina si da-i sa mearga). Inainte de concediu (anu' asta am reusit sa mergem in Grecia) M-am apucat si am schimbat o gramada de bucse si altele pe suspensia fata. Inclusiv amortizoare care cam aveau vreo 100K km. Si cam asa arat eu cand ma apuc de lucrat pe la masina. Exact, nu-mi plac manusile pentru ca le rup instant si mai mult ma incurca Grecia, frumoasa ca deobicei. Un pic senzatia ca a fost diferit dar am gasit aceeasi oameni primitori, mancare buna si plaje faine. Si o poza de pe drum Apoi am descoperit asta, ca evident nu puteam sta cu ele intregi pana la finalul vietii lor: Daca il scot, iese aer. Daca il pui la loc, nu iese asa ca toata vara am circulat cu el asa (pana l-am descoperit) Dupa ce l-am descoperit, la scurt timp am trecut la rotile de iarna . Asa ca sta bine acolo pana la primavara cand ...va primi un petec... sau snur - care-o fi mai bun. Dupaia in Septembrie, dupa Concediu, am zis ca e cazul sa schimb parbrizul, si daca tot il schimb sa fac upgrade la ala cu senzor de ploaie. Evident ca nu aveam, deci, facem retrofit. Numa bine ca traiesc in Romania ca la 3 ore dupa montaj, primesc urmatorul cadou de la CNAIR: Urmatoarea zi, fuga la dedeman si luat un kit de la Visbella pt reparat parbriz. Facut si momentan tine. Ce e mai important: nu au mai plecat fisurile. Dupaia, am schimbat si bujiile ca vine frigul si am zis sa fie in stare buna: Ei...atunci descoperi ce nu vrei! Ulei pe bujii la pistonul 1 si 2. Ce-o fi? ce nu o fi? Vedem cand dam chiulasa jos, dar nu acum ca nu am timp de stat cu masina desfacuta. La anu' urmeaza si Distributia. Daca tot fac distributia, trebuie si axa cu came, culbutori, simeringuri supape (poate de la alea) sau poate e fisurata chiulasa si se scurge ulei pe acolo? Apropos de frig. Asa merg eu in masina, si asa altii. Frigurosi rau unii... Edit, ca am dat ca idiotu' pe "Trimite". Asa mai parchez eu uneori cand am chef... Imi place cand pot sa o "lipesc de zid" Apoi am facut asta la Golful fratelui meu, si urmeaza si golful meu, dar la primavara ca nu mai am chef sa desfac plastice pe frig: Las si o poza cu el spalat... Si cu "noile" ceasuri de Passat. Gata... Si drumuri bune pana la Craciun, pana la Anu' nou si dupaia
    1 point
  25. Personal am facut 15'000km in 6 luni cu statie de incarcare acasa (am incarcat 95% acasa peste noapte) si avand a doua masina ICE pentru drumuri lungi. Intrucat cu masina electrica am mers si la drumuri lungi, am hotarat sa vand masina ICE. Electrica am ales.o in functie de autonomia necesara pentru drumurile uzuale. Eu am nevoie de maxim 250km la 90% din drumuri, asa ca mi.am luat masina cu autonomie teoretica de 500km. In oras autonomia nu prea conteaza in conditiile in care pot incarca oricand acasa. Am scos si peste 500km la mers fin din primavara pana in toamna. In afara orasului consumul este mai mare, deci autonomia mai mica, aprox 450km la mers lejer la temperatura de peste 10°. In cele mai negre conditii ma astept ca autonomia sa se injumatateasca si sa ajunga la 250km, adica atat cat am eu nevoie. Incarcarea la drumuri lungi nu e asa de speriat. Am facut doar 3 drumuri care au trecut peste autonomia mea si am incarcat de fiecare data la statii cu plata acolo unde nu e nici coada si statiile functioneaza. Iar pauza de incarcare am suprapus.o cu pauza de un sandwish. Cu ID.4 n.am avut probleme de soft, nimic notabil. Pentru 15'000km am platit 1'650RON (pe contor). Condusul cu electrica este o placere: fara trepidatii, fara sunete de motor, fara noxe, comportament foarte bun si la deal si la vale, frana de motor tot timpul la discretie, fara timpi de asteptare sa se incalzeasca motorul, incalzire habitaclu din aplicatie sau instant cand intru in masina. Pentru ca ma incadrez tot timpul in autonomie, conduc electrica la drum lung la fel ca masina ICE. In oras atunci cand merg cel mai fin, sunt tot in fata traficului datorita cuplului instant.
    1 point
  26. Asta chiar ar fi ceva super Pai faceti o rubrica unde pot posta doar cei cu masini electrice , un subforum ceva unde poti posta doar cu dovada ca sunteti posesor de electrica Si faceti acolo versus - merita sau nu ? Evident ca nu veti mai avea niciun comentariu contra , doar nu dai atatia bani pe o electrica ca apoi sa spui ca nu merita Uite ca ideile bune se nasc si din topic-uri gresite cum e aceasta Scuze ca am citit si am postat aici , era duminica si cum s-a terminat cursa de MotoGP , am luat pauza la Moto2
    1 point
  27. Scuza ma dar mi se pare foarte deplasata si fara sens comparatia ta. Daca tot nu vrei sa poluezi, la ce ti trebuie electrica? Circula cu bicicleta! Aaa... stai vrei sa nu te ploua? Iarna vrei sa nu ti fie frig? Qed. Mi se pare obsesiva abordarea, daca n ai electrica, gata, esti gica contra, esti anti planeta, esti individualist, esti ... zeci de alte apelative. Puteti scoate un pic capul din nisip sa intelegeti ca nu toti au necesitatile voastre? Cat despre comparatia cu sensul unic, din cate stiu eu inca sa circuli cu un Euro6 nu e interzis...
    1 point
  28. Peste 25 de ani nu o sa se mai puna problema daca merita sau nu, pur si simplu alta varianta nu va fi (daca se merge pe electrice si nu vom avea o alta tehnologie pana atunci). E foarte bine ca exista oameni ca acidone77 care pretind 800 km autonomie, incarcare in 10 min, etc. Asta ii face pe producatori sa continue dezvoltarea, sa inoveze si sa imbunatateasca performantele. Daca toata lumea era multumita cu 300-400 km autonomie, ajungeam intr-un punct de stagnare. Eu o sa fiu sincer si o sa zic ca pe cat de mult imi plac electricele si consider ca ar trebui cat mai multi sa isi cumpere, is constient ca pe atat de mult un numar mare de electrice pe strazi s-ar putea sa imi ingreuneze viata cu o electrica la drum lung daca infrastructura nu o sa se dezvolte rapid, astfel incat sa ‘merite’ mai putin. Din punctul meu de vedere acum merita masinile electrice. Acum cand inca nu sunt atat de multe, cand inca poti incarca gratis, cand inca ai facilitati fiscale.
    1 point
  29. @kolfleadingnu crezi ca exagerezi? Nu toata lumea se "plimba" cu masina personala, pentru multi e o necesitate. Nu sunt nici pro, nici contra masinilor electrice dar eficacitatea lor se va dovedi in timp, la fel si sustenabilitatea lor.
    1 point
  30. Pai asta e si ideea, ca producatorii nu vor tinti catre a produce masinile mai ECO sau GREEN, pe ei ii intereseaza sa le produca cat mai ieftin, si sa le vanda cat mai scump, deci nimic nou, aceeasi chestie si la ICE. Productia, pasii si mentalitatea e aceeasi Degeaba ceri tu acuma, ca poate ce vrei tu nu va fi posibil, sau momentan nu e realizabil decat cu costuri f mari. Eu vreau un break, 4x4, cu autonomie de 7-800km, incarcare in 10-15min, consum decent si un pret... corect. Se poate? Nu. Mai asteptam. Neamtul care face 40-50k km pe an, si 5-600km pe zi pe autostrazi la viteze de 150-200kmh credeti ca are timp sa stea sa incarce masina aia cu orele? Nu. Pentru unii time is money, si asa va fi si de acum incolo. Sa nu mai vorbim de discutiile bateriilor, incarcare 20-80, sa nu strici bateria, sa nu faci nu stiu ce... astea-s deja chestii de pasionati. Cine munceste cu masina nu prea are timp de menajamente si calcule de genul. Mai mult ca sigur ca lucrurile se vor rezolva pe viitor, baterii mai stabile, incarcare mai rapida, range mai mare... dar mai este. Fortarea asta ca go GREEN e pe jumatate adevarata. Cand si productia si restul vor fi GREEN, atunci DA. Si eu suntin faptul ca pentru cei care 90% se invart in oras, momentan electrica e o solutie foarte buna, mai ales pentru cei care stau la casa si isi pot pune o statie de incarcare, dar pentru noi restul care facem 20-30k km pe an sau mai mult, inca electrica e departe de a fi alegerea buna.
    1 point
  31. @adrian001incep sa regret alegerea facuta... @edix017exact aceleasi simptome le am si eu doar ca din N->D si invers, cand comut pe langa clank am si niste socuri sa le spun asa, la retrogradare 3->2(nu mereu) parca pica in treapta a 2-a, nu stiu cum sa explic iar din 2->1 are un fel de soc pe care-l simt mai ales in pedala de frana. Daca gasesti vreo rezolvare, te rog anunta-ma si pe mine, eu m-am saturat de cautat. Ambreiaje si volant am schimbat eu si n-a rezolvat decat 2 saptamani problema, dupa iar a inceput sa faca.
    1 point
  32. "Mai taie din ele dă-le drecu'" Nu ajungi ușor la 20 nici dacă te chinui cu orice ICE comparabil cu ID3/4 (ex golf 8, Octavia) și nici nu o sa vezi că merge înecat In alta ordine de idei, aveti o tendință în a diminua dezavantajele cat de mult cu putință. Nu poți spune că e ok sa ajungi cu ID4 la 50% autonomie fata de primăvară/vară, e aberant. Când va referiți la capacități o luați în calcul cea teoretică, ori majoritatea deja pe la 20k 30k km au intre 90-93% SOH. Unde mai adaugi că celulele LG Chem ce sunt in baterii au în unele cazuri diferențe de tensiuni de până la 80-100mV. Sunt multe de povestit pe subiect, ideea e că pentru ID4, diferențele între vara/iarna sunt mult mai mari decât la ID3, și asta e cam trist, pentru că "teoretic" au același HW.
    0 points
  33. Inecat nu merge sigur, nu mai e 1900 toamna, merge chiar foarte rotund la rece un motor modern ICE in stare buna. Dar da, sunt anumite dezavantaje fata de o electrica ... practic doar range-ul e punctul forte in fata electricelor si chiar si cu consumul ala tot are "bateria" mai mare (raportat la consum) decat electricele din prezent.
    0 points
  34. Salut. Se potriveste covorasul central de Kodiaq. Vine la fix.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!