Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.12.2021 în toate secţiunile
-
Salutare ! Dupa trei ani in care am mers cu alta marca nemteasca(respectiv, un BMW seria 5, 2014 cu destule dotari) am decis sa ma intorc la vechea "iubire" si anume Passat. Decizia a fost una cat se poate de simpla, o masina cat mai noua, iar cum toate s-au scumpit, atat second cat si noi, am ajuns la asa zisa, "masina poporului". Si acum, sa o prezentam : an fabricatie 2021, Motor 2.0, 150 cp (cu adblue din pacate), cutie automata, cam putine dotari din pacate :))) dar cu cele esentiale pentru mine si anume ACC, lane assist si senzori parcare cu camera. Planuri pe viitor avem cu ea si o sa primeasca, sper destule retrofituri si le si enumar: - ceasuri AID - lumini ambientale (singura dotare de care imi pare rau) - stopurile dinamice poate si farurile IQ (sunt in negocieri deja) - un interior mai aratos candva - bara spate r-line(sau difuzorul de jos) inca nu am inteles prea bine cum vin - posibil side assist - ?keyless entry? - portbagaj electric - jante de vara 18 sau 19 ( inclin spre 18)3 points
-
A venit Mos Nicolae.. Pasiunea ii curge prin vene, ca lui taica-su 🤣 Small update: am facut revizia la motor, de data aceasta cu Ravenol RUP 5w40 + Archoil 9100 aditiv. Motivele trecerii de la Ravenol VPM Usvo 5w30 la combinatia de mai sus? 1. Esantioanele de ulei uzat trimise de oamenii de pe alte forumuri cu 3.0 TDI / BiTDI au aratat ca aceasta combinatie este printre cele mai bune (nu intru in detalii, informatiile sunt publice pentru cine are timp de cautat). 2. Temperatura uleiului sta mai jos cu aprox 5-8 grade 3. Zgomote si mai reduse la motor 4. Protectia mai buna a distributiei 5. Consum scazut 6. Interne mai protejate Downsides? 1. Exista sansa ca DPF-ul sa se incarce o idee mai rapid din cauza ca acest ulei nu are norma 504/507 ci 502/505, insa aceasta "sansa" se poate intampla in multi zeci de mii de km si nu peste noapte (si chiar nu ma deranjeaza daca peste 50 000 km scot dpf-ul si il curat profesional, oricum se scoate in 15 min de pe masina) 2. Fiind mai vascos e mai putin recomandat in sezonul rece, insa eu in 90% din timp ajut masina cu webasto cu 30 min inainte de a o porni, motorul e deja caldut cand porneste si asta ajuta. Urmeaza un upgrade foarte curand, inca strang toate piesele... un small hint, vine de pe Macan Cyaaa!3 points
-
Pacat de Octavia care in principiu a fost mereu o masina buna, dar acum pe langa preturile mari (dar aici sa zicem ca sunt afectati toti producatorii, toate modelele), O4 a inceput sa aiba si tot felul de mici probeme suparatoare (ca si restul suratelor..). Chiar ma gandeam in ultimele 6 luni ca daca ar fi cazul sa imi iau o masina noua de la VW/Skoda, as fi in reale dificultati si probabil ca in afara de Passat si Superb, nu as avea ce alege (si poate cele mici de oras ca si a doua masina). Audi se descurca mai bine parca (ex noul S3), dar e putin.. Iata un alt motiv pentru care preturile la SH au crescut: lumea se orienteaza catre ele si mai mult ca inainte, fiind nemultumiti de oferta de masini noi. La sotie la munca se utilizeaza Skode Octavia TDI in general..a fost una dauna totala si nu au putut comanda alta pentru ca venea peste 1 an sau ceva de genul. S-au reorientat catre o Toyota hybrid pe care au gasit-o pe stoc - oricum, o optiune mult mai buna zic eu2 points
-
Oricum masina e sleeper, cine opreste un break inaltat sa verifice pentru tuning. Mai ales ca inafara de tips-uri nimic nu da de gol.2 points
-
Hai ca aveam prea mult timp si fac eu research in locul tau. 1960 - petrolul va dispare(a) in 10 an(i): s-a discutat mai in spate, nu reiterez. A fost o teorie controversata si atunci, nu vreun consens stiintific. 1970 - epoca de gheata urmeaza in 10 ani: In contrast, consensul stiintific curent este ca planeta se incalzeste necrontrolat. 1980 - ploile acide vor distruge recoltele: 1990 - stratul de ozon va fi distrus: https://www.youtube.com/watch?v=CaLOiGEDPJQ 2000 - calota polara va disparea in 10 ani: 2010 - incalzirea globala: Legat de poluarea de la cauciucuri si frane: si bicicletele au cauciucuri si frane, deci emit particule fine. Cum spune si in video: asta nu inseamna ca vehiculele nepoluante nu sunt mult mai curate decat cele poluante. Adica mai putin inseamna mai putin. Bine, in Bucuresti e ca la tara, așa ca particulele fine sunt tot timpul in aer de la mizeria de pe sosele. Poate dupa ce descoperim apa calda descoperim si spalatul pe jos.2 points
-
2 points
-
Pe.vremuri, acum 10 15 ani, termenul de garantie mai insemna ceva, pe tot parcursul celor 4 5 ani. Acum e o bataie de joc, si trebuie sa fie o pb foarte grava sa si o asume producatorul, in rest e praf in ochi. Baga strambe si motive sa nu ti inlocuiasca nimic. Poate in primul an si 5 10k km sa fie mai binevoitori... Am avut si masini noi, si cu probleme (mici dar deranjante) si fara pb, si masini SH cu km destul de putini ( pana in 50-60k km ) si pana in 3 ani ( 3.5 maxim ). Pe cuvant ca am fost muuult mai multumit de masinile SH, si sa nu mai vb de pret. Exemplu simplu. Necesitatile mele - combi, automat, 4x4, clima 3 zone, webasto, etc... O4 similara e vreo 40-45k eur. Un Passat/Superb SH echipat cu de toate, in conditii similare... km putini, 2 3 ani, sunt vreo 30 35k eur... diferenta de minim 5-10.000eur, daca nu mai mult! Ce credeti ca se va strica la SH in urmatorii 3 4 ani incat sa cheltuiti acei 5-10.000eur pe reparatii? Eu mi am facut calcule, si in ziua de azi nu mai merita masina noua. Garantia e o gluma, reviziile la reprezentanta vin la costuri/preturi nesimtite, incompetenta/nepasarea/ignoranta mecanicilor din reprezentante este foarte ridicata ( cu exceptiile de rigoare, bineinteles )... ma pot lipsi de toate cele, pentru o masina mai buna, mai mare, mai dotata, mai bine motorizata, you name it... My 2 cents.2 points
-
Salutare, Pentru ca am schimbat masina de ceva timp si am ales sa merg cu o masina noua, ii dedic acest topic/jurnal de bord Pe scurt, am ajuns sa aleg acest model, plecand de la cautarea unui hatchback mai nou si mai up to date. Am plecat de la Audi A3 8V (sau Q2), second hand, si am ajuns la masini noi - Golf 8 / Leon MK4 si finally Cupra Formentor. Ce cautam la noua masina, era: 1. cutie automata (si travel assist) pentru traficul tot mai aglomerat, inclusiv in afara orasului 2. minim 150 CP. Practic, 1.5 TSI era un compromis aici.. as fi preferat 2.0 190CP, daca ma incadram in buget 3. un consum decent, avand in vedere ca o buna parte din timp masina ar fi folosita in oras (Bucuresti), deci in trafic aglomerat cu medie de viteza mica 4. o masina mai sigura si mai 'reliable' pentru drumurile lungi ocazionale 5. o masina actuala ca tehnologie/dotari si cat de cat future-proof macar pentru cat as tine eu masina (5-8 ani) 6. o garda la sol mai mare, eventual.. 7. o masina care sa imi placa interior si exterior Formentor mi-a bifat cam toate casutele, in special cu motorizarea aleasa, avand in vedere ca, in prealabil, ma uitam oricum si la Golf GTE sau A3 e-tron. Am ales hibrid plugin pentru cateva avantaje principale dpmdv: - autonomie decenta, in mod electric, pentru drumuri scurte prin oras, gen mers la cumparaturi (chiar daca autonomia va scadea iarna pt un drum f. scurt prefer sa nu pornesc deloc motorul termic, daca e posibil) - posibilitatea de a preconditiona masina (pe canicula prinde f. bine si pe frig chiar daca mananca destul din baterie, cred ca va merita) - un consum mediu mai scazut, actual cu vremurile - plus de putere (fata de 1.5 TSI) + eventualitatea obtinerii unei puteri sporite in viitor doar din motorul electric (din ce am inteles platforma e identica cu versiunea de 245 CP) - confort sporit la manevrele de parcare, la viteze mici si la demaraje - + acel feeling de EV.. care imi place (am testat si ID.3 si am avut intentia de a trece pe electric dar m-a dezamagit partea de retele de incarcare, neavand, cel putin deocamdata, posibilitatea de a incarca acasa) - posibilitatea ca pe viitor sa pot incarca zilnic acasa In rodaj, nu am vazut consum mai mare de 9.5l, in conditiile in care am si incarcat bateria in mers. Comparat cu Golful 1.4 TSI, anterior, pe care aveam consum de 10l lejer prin Bucuresti in aglomeratie, mi se pare ok. Cu bateriile incarcate consumul scade simtitor Dupa rodaj consumul median general a scazut (de la 7 in primii 3k km) undeva sub 6l/100km. Asta si datorita incarcarilor la priza mai dese.. Ca optionale, am bifat: - pachet safe & driving XL + navi - pachet iarna - park assist (pentru senzorii pe fata) - pregatire carlig de remorcare - connectivity box - top view camera 360 - suspensie DCC - pre-crash system - culoare Graphene grey - jante 18" machined black Ce nu imi place la masina: 1. nu merge wireless Carplay sau Android Auto desi in unele tari functioneaza.. la noi se pare ca nu 'e voie'.. nu inteleg care e ideea dar este extreeem de aiurea. Inteleg ca totusi s-ar putea activa usor, partea de hardware fiind capabila si limitarea fiind doar la nivel de soft. Totusi prin cablu merge ok si este integrat f. bine pe displayul mare, se vede superb waze etc. Din pacate mai sunt buguri si probleme cu aplicatiile, pentru ca uneori pe AA nu merge quick switch de pe bara catre aplicatia anterioara, iar pe carplay de multe ori comenzile au lag de cateva secunde bune 😐 2. din cand in cand mai apar erori din senin care si dispar de la sine sau dupa un restart. Problema cu 2 pacanituri random in boxe si cea cu martorul SOS in timp ce unitatea centrala sta in loading f. mult timp.. sunt erori raportate si de alti posesori de prin afara, deci se pare ca intra la categoria "asa face toate" 😕 Sper ca se vor rezolva cu update de soft 3. atrage muuuulte priviri… mult prea multe, dar inteleg ca multa lume nu cunoaste sigla.. totusi, in ultimul timp, parca incepe sa se obisnuiasca lumea 4. uneori, la manevre de parcare la limita, cum e cam peste tot zilele astea, sistemul anti-colision intervine cand nu te astepti cu o frana sanatoasa, desi nu esti neaparat pe traiectorie de coliziune.. in fine, se intampla destul de rar si prefer sa fie activ oricum, deci nu e atat de deranjant 5. la accelerari mai in forta retrogradeaza 2 sau chiar 3 trepte urcand f. rapid motorul chiar si la 6k rpm si e putin deranjant, mai ales cand stiu ca motorul e inca rece si eu nu l-as tura in halul ala.. asta stiu ca e un pitic de-al meu si oricum s-a intamplat de cateva ori mai la inceput pana am inteles cum moduleaza pedala de acceleratie.. dar pentru cineva care nu stie masina, poate fi ciudat si usor de reprodus 6. scaunele (normale, nu cele sport de pe VZ) sunt ok dar putin cam tari dpmdv.. am rezolvat cu o perna de suport cu spuma cu memorie, in special pt drumuri mai lungi, dar nu e ideal Ce imi place, in afara de ce stiam despre masina din reviews etc.: - sistemele de asistenta la condus nu interfereaza prea mult cu placerea de a conduce si controlul masinii.. de exemplu, pe ID.3 mi s-a parut mult mai artificial controlul directiei si interventia Travel Assist / LKA - tinuta de drum si manevrabilitatea, includ aici si EV drive train care ofera un plus de confort dpmdv si suspensia optionala DCC - motorul nu sta turat (in trepte inferioare) doar ca sa fie gata de 'atac'.. cum se intampla pe variantele ICE cu DSG.. - sistemul media si softwareul in general sunt mai ok decat pe VW (am comparat tot cu ID.3 pe care l-am testat anul trecut.. nu stiu pe Golf 8 cum e).. din experienta cu ID.3, eu eram pregatit pentru mai rau, dar probabil ca intre timp s-au rezolvat si pe ID.3 multe din probleme - farurile si proiectoarele fac o treaba f. buna chiar daca nu sunt matrix led. Sistemul de asistenta faza lunga pare destul de ok din ce am testat pana acum Overall, sunt multumit de masina. A venit cu versiunea 1803 de fw din fabrica si a si primit vreo 2 updates intre timp pentru harti navi. Am facut un test de consum cand inca era cald (30 grade), intr-o duminica nu foarte libera prin Bucuresti, am reusit sa merg 58km cu un plin de baterie, pana a intrat motorul termic. Iarna ma astept la un range de ~20km, la 3-5 grade. La temperaturi mai mici chiar mai putin Multa lume considera un dezavantaj portbagajul mic (345l) in aceasta versiune. Pentru mine nu a fost o problema in alegerea facuta si nu l-am trecut la minusuri, avand in vedere ca este practic comparabil cu ce aveam inainte si oricum spre asta tinteam.. tot hatchback compact. Rar am avut nevoie sa umplu tot portbagajul la Golf avand, in acelasi timp, 4 persoane in masina, iar cu mai putine persoane am rabatat bancheta etc. In plus, pe Formentor daca chiar va fi nevoie, voi lua portbagaj pentru plafon. Mai deranjant mi se pare ca nu e prea bine organizat spatiul de depozitare in portbagaj, neavand podea falsa. Cam atat deocamdata. Poze::: AE9ADDB8-04C5-471F-B7AF-2A340F995CA5_1_201_a.heic1 point
-
Cedeaza pompa de apa in majoritatea cazurilor pana sa ajungi la 180/200k km...1 point
-
1 point
-
Frumoasa rau masina. Atentie la AdBlue. Trebuie cumparat doar din surse sigure. Cel mai bine cumpara direct de la reprezentanta si evita benzinariile.1 point
-
Cu kessy mai ai tu experiente.. sper sa mearga lin totul la masina asta. Felicitari si s-o stapanesti sanatos ! e foarte misto fiindca e cel mai nou model, insa ai mult de bagat in ea s-o aduci cum trebuie .. incet incet, le rezolvi tu 😁1 point
-
1 point
-
Incearca intai curatarea colectoarelor la motorase si vedem dupa aia, daca mai ai ceva de facut, mai departe1 point
-
Eu nu am facut decat sa enumar succesiunea de luni mai reci si mai calde decat media si ca 2021 este un an cu totul neobisnuit din punct de vedere climatic la nivelul Romaniei. Cunosc foarte bine ce se intampla cu temperaturile in ultima perioada, si tendinta de crestere a acestora din ultimele decenii. Dar clima este prin definitie variabila, ca atare eu privesc cu mult interes evolutia ei, si, spre deosebire de altii care vad doar catastrofe, cred ca aceasta variabilitate climatica este si va fi reversibila. Ca sa reformulez, da, acum ne aflam pe un trend de crestere, chiar accelerata dupa 1998, dar asta nu inseamna ca stim ce se va intampla in viitor (2021 este un exemplu perfect in Romania- nimeni dintre apostolii catastrofei climatice nu a prevazut acest record de luni reci) si nici ca vine sfarsitul lumii daca nu trecem la masini electrice. Ca atare ar fi perfect daca am decupla stiinta (climatologia) de agenda politica si de vanzari.1 point
-
Noiembrie, din nou o luna sub media termica multianuala in Romania. Ianuarie, februarie si iulie peste medie, martie, aprilie, mai, iunie, august, septembrie, octombrie si noiembrie, sub medie. Decembrie va fi peste medie. Foarte interesant acest 2021 cu 8 luni sub medie, un an mai rece decat orice prognoze. Foarte interesant de vazut care va fi tendinta in lunile urmatoare, si daca se vom avea din nou o non-iarna, pentru ca 2021, in ciuda acestor abateri negative impresionante, nu a avut, practic, iarna. Un 2021 cu o iarna normala termica ar fi fost un an foarte rece, chiar raportat la intervalul 1961-1990.1 point
-
Ai o problema cu broasca pasager in sine, motoras sau switch ce nu lucreaza.1 point
-
Multumesc frumos pt aprecieri. Spre 18" argintii merg, mai ramane insa modelul pentru ca nu sunt asa multe oem de A3/S3 cu 8x18. Variante mai ieftine sunt cele de Passat/CC/Arteon cu specificatii usor mai agresive, dar acceptabile (ET40-41). Ceva foarte similar cu prima poza postata sunt cele Daytona de CC. Apoi variantele de a lua jante A4-A6 presupun inele de centrare de la 66,6 la 57,1mm (ceea ce nu ar fi o problema) insa nu stiu cum arata pe masina, fiind gandite pentru alt gabarit. Nu ma grabesc mai avand inca 3 luni cu rotile de iarna. La fel in privinta arcurilor care devin aproape obligatorii cu jante 18" argintii care doar vor accentua wheel gap-ul. Speram la masina asta sa nu fie nevoie de ele, dar nu am incotro. Sa oferi varianta de suspensie sport la o masina care se presupune ca deja e sport e mindblowing. Evident acea optiunea era doar 250euro, dar obliga la jante de minim 2000euro. Am comparatie directa cu A5 SB b8.5 cu suspensie S-line de fabrica - arata perfect in privinta garzii la sol.1 point
-
1 point
-
Felicitari! Sa o folositi sanatosi! Cu adblue isi face regenerarile mai rar si dpf-ul tine mai mult ,in schimb se mai strica cate ceva din acest sistem. 2021 ....anul bate tot !1 point
-
Vezi ca ramai fara chestii de upgrade Mai lasa si pe anu' Looks good btw1 point
-
Primul pas pentru upgrade frane spate e check. Etrierele Brembo cu 4 pistonase, sunt gata reconditionate si in posesia mea (dupa o luna si.. de asteptat) . Urmeaza sa iau discuri si placute. Discurile vor fi de Audi S4 B8, ventilate, 330mm (stock sunt simple, 245mm). Mai trebuie sa ma gandesc la o varianta pentru frana de mana. Probabil etriere de Phaeton dar o sa mai caut alternative.1 point
-
Mie imi place cum arata. Bravos! Poate o si vedem/auzim live la vreo intalnire de duminica.1 point
-
tzuico eu am doua situatii pe care pot sa ti le prezint: masina cu VIN si serie de motor confirmat-> 6 saptamani pana la livrare. Masina cu VIN confirmat acum 3 saptamani, seria de motor a aparut la doua saptamani dupa, livrare in ianuarie. Ca sa iti faca asteptarea mai usoara, dupa ce va aparea in sistem "asteapta transport de la fabrica" mai dureaza doua saptamani pana la Curtici.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Eu, din 2018 pana acum, nu am avut nicio problema cu MQB ( A0) , nici cu mecanicii din reprezentanta. dar trebuie sa recunosc ca nu am fost pretentios la cumparare, nu mi-am luat DCC, ACC, lasere si alte minuni tehnice, predispuse la defecte sau intretinere costisitoare. Am ales VW pentru ca a fost singurul producator care avea produsul corect pentru ceea ce doream de la o masina noua. Insa acum, cu nebunia asta de pandemie, preturile au luat-o razna, balanta se inclina catre o masina second hand, dar si acolo au crescut preturile. Cert este, din punctul meu de vedere, ca cu cat esti mai pretentios si mai exigent cand alegi masina (noua sau sh), cu atat mai mult va trebui sa scoti bani din buzunar si sa ai mai multa rabdare.1 point
-
Heeei, hai ca am zis eu de bine de unele frantuzesti (una fabricata in Turcia, a doua in Spania 🙄)... Stim ca francezii se predau repede 😉, dar nu-i scoateti asa de usor din comparatia asta. Totusi statistica de piata arata decent si in cazul lor (desi au scazut simtitor anul asta): http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2021/11/2021-10-Situatie-pe-marci.pdf Eu cat am utilizat si cat am citit despre Megane de la 2 pana la 4 n-am identificat major-fails sau show-stoppers. Doar la M4 GT benzina a fost un rateu cu cutia, care era la limita constructiva pentru cuplul oferit de motor - insa majoritatea s-au rezolvat pe garantie si apoi au corectat problema dupa primele loturi. Au mai avut rateul cu motorul de 1.2 TCe - consum ulei (mai mic decat consumul de la unele motoare VAG), pe care au avut bunul-simt si l-au scos din productie. Actualul 1.33 TCe are specificatii interesante la consumuri pe care unii le considera de diesel ceva mai flamand... Sa nu uitam pana la urma ca discutia era de comparatie in aceeasi clasa si in aceeasi zona de pret. De exemplu: pentru un Megane 4 RS-line 1.3 TCe 160cp EDC la 25.000 Euro este greu de gasit un concurent direct cu dotari similare la aceiasi bani. si da, gradul de subiectivitate in discutiile de mai sus mi se pare ridicol de mare. Comparativele astea ar trebui sa prezinte concluziile mature&documentate ale unor adulti, nu certuri de gradinita de genul "tatal meu e mai tare dacat tatall tau...". Pana la urma scopul forumurilor e sa ajute utilizatorii/cititorii sa ia decizii in cunostinta de cauza.1 point
-
Am facut un drum pe autostrada Nadasel-Aiud-Nadasel, distanta 155km, temperatura exterioara 0.5-2.5°, temperatura interioara 21.5° eco, incalzire in scaun 70% din drum, viteza setata 133km/h pe bord (130km/h pe gps), singur in masina, a rezultat un consum de 28.4kWh/100km si o medie de viteza de 122km/h.1 point
-
1.Da 2.Nu 3. Cred ca tot un ID.3 sau poate un ID.4 4.Nu am stat sa calculez, dar consumul in oras este mai mic decat in afara. In afara te bazezi pe ea la un 300-320 km in conditii normale de mers. in oras mai mult. Primavara si toamna are range-ul cel mai mare. Iarna scade din cauza folosirii caldurii si vara din cauza utilizarii AC 5. Inca nu stiu, nu a trecut decat 1 an.1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00