Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.12.2021 în toate secţiunile

  1. Salutare... cum fiecare saptamana avem ceva nou: lampi portbagaj audi a4 B9 montate pe octavia 3
    4 points
  2. Pe.vremuri, acum 10 15 ani, termenul de garantie mai insemna ceva, pe tot parcursul celor 4 5 ani. Acum e o bataie de joc, si trebuie sa fie o pb foarte grava sa si o asume producatorul, in rest e praf in ochi. Baga strambe si motive sa nu ti inlocuiasca nimic. Poate in primul an si 5 10k km sa fie mai binevoitori... Am avut si masini noi, si cu probleme (mici dar deranjante) si fara pb, si masini SH cu km destul de putini ( pana in 50-60k km ) si pana in 3 ani ( 3.5 maxim ). Pe cuvant ca am fost muuult mai multumit de masinile SH, si sa nu mai vb de pret. Exemplu simplu. Necesitatile mele - combi, automat, 4x4, clima 3 zone, webasto, etc... O4 similara e vreo 40-45k eur. Un Passat/Superb SH echipat cu de toate, in conditii similare... km putini, 2 3 ani, sunt vreo 30 35k eur... diferenta de minim 5-10.000eur, daca nu mai mult! Ce credeti ca se va strica la SH in urmatorii 3 4 ani incat sa cheltuiti acei 5-10.000eur pe reparatii? Eu mi am facut calcule, si in ziua de azi nu mai merita masina noua. Garantia e o gluma, reviziile la reprezentanta vin la costuri/preturi nesimtite, incompetenta/nepasarea/ignoranta mecanicilor din reprezentante este foarte ridicata ( cu exceptiile de rigoare, bineinteles )... ma pot lipsi de toate cele, pentru o masina mai buna, mai mare, mai dotata, mai bine motorizata, you name it... My 2 cents.
    3 points
  3. Heeei, hai ca am zis eu de bine de unele frantuzesti (una fabricata in Turcia, a doua in Spania 🙄)... Stim ca francezii se predau repede 😉, dar nu-i scoateti asa de usor din comparatia asta. Totusi statistica de piata arata decent si in cazul lor (desi au scazut simtitor anul asta): http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2021/11/2021-10-Situatie-pe-marci.pdf Eu cat am utilizat si cat am citit despre Megane de la 2 pana la 4 n-am identificat major-fails sau show-stoppers. Doar la M4 GT benzina a fost un rateu cu cutia, care era la limita constructiva pentru cuplul oferit de motor - insa majoritatea s-au rezolvat pe garantie si apoi au corectat problema dupa primele loturi. Au mai avut rateul cu motorul de 1.2 TCe - consum ulei (mai mic decat consumul de la unele motoare VAG), pe care au avut bunul-simt si l-au scos din productie. Actualul 1.33 TCe are specificatii interesante la consumuri pe care unii le considera de diesel ceva mai flamand... Sa nu uitam pana la urma ca discutia era de comparatie in aceeasi clasa si in aceeasi zona de pret. De exemplu: pentru un Megane 4 RS-line 1.3 TCe 160cp EDC la 25.000 Euro este greu de gasit un concurent direct cu dotari similare la aceiasi bani. si da, gradul de subiectivitate in discutiile de mai sus mi se pare ridicol de mare. Comparativele astea ar trebui sa prezinte concluziile mature&documentate ale unor adulti, nu certuri de gradinita de genul "tatal meu e mai tare dacat tatall tau...". Pana la urma scopul forumurilor e sa ajute utilizatorii/cititorii sa ia decizii in cunostinta de cauza.
    2 points
  4. Salutare, Pentru ca am schimbat masina de ceva timp si am ales sa merg cu o masina noua, ii dedic acest topic/jurnal de bord Pe scurt, am ajuns sa aleg acest model, plecand de la cautarea unui hatchback mai nou si mai up to date. Am plecat de la Audi A3 8V (sau Q2), second hand, si am ajuns la masini noi - Golf 8 / Leon MK4 si finally Cupra Formentor. Ce cautam la noua masina, era: 1. cutie automata (si travel assist) pentru traficul tot mai aglomerat, inclusiv in afara orasului 2. minim 150 CP. Practic, 1.5 TSI era un compromis aici.. as fi preferat 2.0 190CP, daca ma incadram in buget 3. un consum decent, avand in vedere ca o buna parte din timp masina ar fi folosita in oras (Bucuresti), deci in trafic aglomerat cu medie de viteza mica 4. o masina mai sigura si mai 'reliable' pentru drumurile lungi ocazionale 5. o masina actuala ca tehnologie/dotari si cat de cat future-proof macar pentru cat as tine eu masina (5-8 ani) 6. o garda la sol mai mare, eventual.. 7. o masina care sa imi placa interior si exterior Formentor mi-a bifat cam toate casutele, in special cu motorizarea aleasa, avand in vedere ca, in prealabil, ma uitam oricum si la Golf GTE sau A3 e-tron. Am ales hibrid plugin pentru cateva avantaje principale dpmdv: - autonomie decenta, in mod electric, pentru drumuri scurte prin oras, gen mers la cumparaturi (chiar daca autonomia va scadea iarna pt un drum f. scurt prefer sa nu pornesc deloc motorul termic, daca e posibil) - posibilitatea de a preconditiona masina (pe canicula prinde f. bine si pe frig chiar daca mananca destul din baterie, cred ca va merita) - un consum mediu mai scazut, actual cu vremurile - plus de putere (fata de 1.5 TSI) + eventualitatea obtinerii unei puteri sporite in viitor doar din motorul electric (din ce am inteles platforma e identica cu versiunea de 245 CP) - confort sporit la manevrele de parcare, la viteze mici si la demaraje - + acel feeling de EV.. care imi place (am testat si ID.3 si am avut intentia de a trece pe electric dar m-a dezamagit partea de retele de incarcare, neavand, cel putin deocamdata, posibilitatea de a incarca acasa) - posibilitatea ca pe viitor sa pot incarca zilnic acasa In rodaj, nu am vazut consum mai mare de 9.5l, in conditiile in care am si incarcat bateria in mers. Comparat cu Golful 1.4 TSI, anterior, pe care aveam consum de 10l lejer prin Bucuresti in aglomeratie, mi se pare ok. Cu bateriile incarcate consumul scade simtitor Dupa rodaj consumul median general a scazut (de la 7 in primii 3k km) undeva sub 6l/100km. Asta si datorita incarcarilor la priza mai dese.. Ca optionale, am bifat: - pachet safe & driving XL + navi - pachet iarna - park assist (pentru senzorii pe fata) - pregatire carlig de remorcare - connectivity box - top view camera 360 - suspensie DCC - pre-crash system - culoare Graphene grey - jante 18" machined black Ce nu imi place la masina: 1. nu merge wireless Carplay sau Android Auto desi in unele tari functioneaza.. la noi se pare ca nu 'e voie'.. nu inteleg care e ideea dar este extreeem de aiurea. Inteleg ca totusi s-ar putea activa usor, partea de hardware fiind capabila si limitarea fiind doar la nivel de soft. Totusi prin cablu merge ok si este integrat f. bine pe displayul mare, se vede superb waze etc. Din pacate mai sunt buguri si probleme cu aplicatiile, pentru ca uneori pe AA nu merge quick switch de pe bara catre aplicatia anterioara, iar pe carplay de multe ori comenzile au lag de cateva secunde bune 😐 2. din cand in cand mai apar erori din senin care si dispar de la sine sau dupa un restart. Problema cu 2 pacanituri random in boxe si cea cu martorul SOS in timp ce unitatea centrala sta in loading f. mult timp.. sunt erori raportate si de alti posesori de prin afara, deci se pare ca intra la categoria "asa face toate" 😕 Sper ca se vor rezolva cu update de soft 3. atrage muuuulte priviri… mult prea multe, dar inteleg ca multa lume nu cunoaste sigla.. totusi, in ultimul timp, parca incepe sa se obisnuiasca lumea 4. uneori, la manevre de parcare la limita, cum e cam peste tot zilele astea, sistemul anti-colision intervine cand nu te astepti cu o frana sanatoasa, desi nu esti neaparat pe traiectorie de coliziune.. in fine, se intampla destul de rar si prefer sa fie activ oricum, deci nu e atat de deranjant 5. la accelerari mai in forta retrogradeaza 2 sau chiar 3 trepte urcand f. rapid motorul chiar si la 6k rpm si e putin deranjant, mai ales cand stiu ca motorul e inca rece si eu nu l-as tura in halul ala.. asta stiu ca e un pitic de-al meu si oricum s-a intamplat de cateva ori mai la inceput pana am inteles cum moduleaza pedala de acceleratie.. dar pentru cineva care nu stie masina, poate fi ciudat si usor de reprodus 6. scaunele (normale, nu cele sport de pe VZ) sunt ok dar putin cam tari dpmdv.. am rezolvat cu o perna de suport cu spuma cu memorie, in special pt drumuri mai lungi, dar nu e ideal Ce imi place, in afara de ce stiam despre masina din reviews etc.: - sistemele de asistenta la condus nu interfereaza prea mult cu placerea de a conduce si controlul masinii.. de exemplu, pe ID.3 mi s-a parut mult mai artificial controlul directiei si interventia Travel Assist / LKA - tinuta de drum si manevrabilitatea, includ aici si EV drive train care ofera un plus de confort dpmdv si suspensia optionala DCC - motorul nu sta turat (in trepte inferioare) doar ca sa fie gata de 'atac'.. cum se intampla pe variantele ICE cu DSG.. - sistemul media si softwareul in general sunt mai ok decat pe VW (am comparat tot cu ID.3 pe care l-am testat anul trecut.. nu stiu pe Golf 8 cum e).. din experienta cu ID.3, eu eram pregatit pentru mai rau, dar probabil ca intre timp s-au rezolvat si pe ID.3 multe din probleme - farurile si proiectoarele fac o treaba f. buna chiar daca nu sunt matrix led. Sistemul de asistenta faza lunga pare destul de ok din ce am testat pana acum Overall, sunt multumit de masina. A venit cu versiunea 1803 de fw din fabrica si a si primit vreo 2 updates intre timp pentru harti navi. Am facut un test de consum cand inca era cald (30 grade), intr-o duminica nu foarte libera prin Bucuresti, am reusit sa merg 58km cu un plin de baterie, pana a intrat motorul termic. Iarna ma astept la un range de ~20km, la 3-5 grade. La temperaturi mai mici chiar mai putin Multa lume considera un dezavantaj portbagajul mic (345l) in aceasta versiune. Pentru mine nu a fost o problema in alegerea facuta si nu l-am trecut la minusuri, avand in vedere ca este practic comparabil cu ce aveam inainte si oricum spre asta tinteam.. tot hatchback compact. Rar am avut nevoie sa umplu tot portbagajul la Golf avand, in acelasi timp, 4 persoane in masina, iar cu mai putine persoane am rabatat bancheta etc. In plus, pe Formentor daca chiar va fi nevoie, voi lua portbagaj pentru plafon. Mai deranjant mi se pare ca nu e prea bine organizat spatiul de depozitare in portbagaj, neavand podea falsa. Cam atat deocamdata. Poze::: AE9ADDB8-04C5-471F-B7AF-2A340F995CA5_1_201_a.heic
    1 point
  5. Nu am mai postat de aproape un an pe aici. am reusit intr-un tarziu sa schimb "placutele" de frana. cu ocaia asta am constata ca trebuie sa imi gasesc rezerva pe 17". In rest masina a primit din pacate doar julituri prin parcare . la primavara o duc la doctor pentru mici retusuri si un polish
    1 point
  6. Azi abia am reusit sa schimb uleiul din cutia de transfer si diferential spate. In partea din spate este foarte simplu pt ca este mult spatiu. A intrat aproape tot bidonul. Norocul meu a fost ca am facut operatiunea cu o seringa si nu am pierdut lichid ( in cazul in care foloseam un sistem pneumatic ). Mai vazusem o varianta, sa folosesti un bidon de sapun lichid cu pompita sau bidon de ketchup Heinz ( la noi nu am vazut), pe Heinz se potriveste filetul pompitei pe bidonul original de lichid. Ca idee, uleiul este destul de vascos si recomand incalzirea lui ( cu feon pus pe bidon de la distanta sau pe calorifer sau lasat vara la soare) pt ca simplifica mult transvazarea. Pe fata a intrat ceva mai putin decat pe spate, dar bataia de cap este busonul de umplere, la care m-am chinuit, ca sa nu mai dau jos o aparatoare de tabla de langa. Nu am fost inspirat sa iau niste pahare si sa fac o comparatie, insa vizual, turnat in bidoane, culoarea a fost cam asa : uleiul din cutia de transfer era mai negru decat uleiul nou. Uleiul din diferentialul spate era la fel ca si cel nou. Masina avand 76.000km
    1 point
  7. Eu, din 2018 pana acum, nu am avut nicio problema cu MQB ( A0) , nici cu mecanicii din reprezentanta. dar trebuie sa recunosc ca nu am fost pretentios la cumparare, nu mi-am luat DCC, ACC, lasere si alte minuni tehnice, predispuse la defecte sau intretinere costisitoare. Am ales VW pentru ca a fost singurul producator care avea produsul corect pentru ceea ce doream de la o masina noua. Insa acum, cu nebunia asta de pandemie, preturile au luat-o razna, balanta se inclina catre o masina second hand, dar si acolo au crescut preturile. Cert este, din punctul meu de vedere, ca cu cat esti mai pretentios si mai exigent cand alegi masina (noua sau sh), cu atat mai mult va trebui sa scoti bani din buzunar si sa ai mai multa rabdare.
    1 point
  8. @acidone77 vezi ce a zis @cj.Paul, asta ziceam și eu: daca incarci în timp ce mananci/vizitezi sau un opreai oricum pentru pauza (deci nu pierzi orele) nu mi se pare atat de dramatic la un drum atat de lung în România. Și eu sunt reticent din același motiv ca tine când vine vorba de electrică dar postările asta mă fac sa văd partea plină a bateriei 😀
    1 point
  9. Nu vreau sa par rautacios, dar am citit topicul de la inceput si sincer inafara de polemica tipica "masini nemtesti vs. japoneze" nu se deduce mare lucru. Din punctul meu de vedere, problemele in garantie au devenit din ce in ce mai inerente la toti producatorii in goana lor dupa profitabilitate si motoare termice cu o sumedenie de sisteme de depoluare care genereaza o groaza de alte inconveniente. Mai mult masinile devin din ce in ce mai mult niste device-uri ca orice alt telefon sau laptop, avand in vedere tehnologiile utilizate, nu mai sunt pur si simplu un mijloc de transport din A in B. Revenind la subiect avand in vedere ca vorbim despre masini noi, obiectiv vorbind discutia ar trebui sa se bazeze pe diferente de pret concrete (pret de achizitie, costuri de mentenanta, etc.), dotari, manevrabilitate si nu in ultimul rand disponibilitate avand in vedere contextul actual al crizei de componente.
    1 point
  10. Nu ma plang, doar expun o realitate, mi se pare important un user feedback pertinent si nu doar chestii puerile cu ''a mea e mai tare'' Este Style dar nu cred ca are importanta echiparea si e luata pe persoana fizica iar O4 nu are nici un carnetel, totul ramane la dealer, asta daca noteaza.
    1 point
  11. eu am comandat masina pe 3 februarie 2021 si a venit pe 20 mai. 3 luni si un pic. am prins si un pret foarte bun, cu reducere mare la dealer si importator. la scurt timp dupa ce am dat comanda deja incepuse panarama. apropo, am fost sunat de dealer si mi-a fost propus sa le vand masina inapoi la pretul de achizitie + 1500 de euro. motivul: clienti care vor neaparat RS si nu vor sa astepte 1 an si un pic. revenind la topic, daca ar fi sa aleg in acest moment din nou, m-as uita clar si la ProCeed GT facelift. Daca nu m-ar convinge probabil as alege la fel.
    1 point
  12. Sincer pe mine la masini si in oricare alt domeniu ma intereseaza functionarea in viata reala, deocamdata eu observ ca prin comparatie cu Hyundai( nu are rost comparatia cu ceva premium) sistemele electronice de pe Octavia functioneaza mai prost, de exemplu asistentul la faza lunga da rateuri mai des, forward assist la fel, line assist mult mai ''ferm'' la coreeni. Sa nu mai vorbim despre dotari care la Hyundai standard ( pret ~11000 ) vin standard, gen recunoastere semne circulatie, detectie oboseala si care la Octavia de 25k sunt optionale. Adaug inca o masina in comparatie : Insignia. Cunosc 2 persoane cu modelul nou si duc o viata linistita. Probabil ca daca iei Octavia si mergi 8-10k km/an nu o sa ti se para enervanta dar daca o folosesti zilnic si faci ~30k km/an o sa ti se ia rapid de ea.
    1 point
  13. Sunt eu mai rau: am vrut Superb 3 2.0 220TSI… si am ajuns sa am de alea intre Megane 4 1.3333333333333(3) 140 EDC, O3 2.0 190 TSI DSG, Civic 1.5 182 si Talisman 1.6 225. Megane-ul (sedan) n-avea aibaguri laterale spate, civicul venea cu CVT (si oil dillution) Talismanul 1.6 era 30k++ si sa zicem ca pieream 50% in 2 ani (plus ca 1.6-le cam papa ulei). Coreenii au DCT (noi le zicem DSG) si, in afara de (acum in 2021) unele N-uri vin cu ambreiaje uscate. Fier pe fier in Bucuresti in bara la bara. Deci nu. Sa nu mai zic ca la ei caii sunt precum km la Pelicanu: 1km are 800m. 1.6-lea lor (177/19x/205) in a 3-a are puterea reala cu minim 20% mai mica. Nu mai zic nimic de 2.5-ul de Mazda. Legat de dotari, unele folosesc componente ca FA/ACC contemporane cu Touareg 2004 sau Pasaat 2009 - cine are detector de radar stie clar daca are in fata/spate un reno/nissan/mercedes low cost sau coreeana ori mazda. De MAN/Scania nu mai zic. As mai scrie una-alta dar deja sunt hater.
    1 point
  14. salutare...pt cine vrea sa stie... e VIEeeeee si a primit cateva mici upgrade-uri: scaun pasager electric (fara memorie) - work in progress camera lane assist 2Q0 (cu toate functiile) :d Android Auto wireless https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/ pornire motor VIPER ...si altele
    1 point
  15. Am încărcat și PDF-ul Am văzut și eu acum ca nu se înțelege nimic cu zoom, nu le controlasem. Descarca PDF-ul
    1 point
  16. Desfaci furtunul de retur din vasul de expansiune il introduci intr-o sticla de 2 l pentru antigelul vechi. Cu motorul pornit, completezi lichid in vas pe masura ce in sticla se aduna cel uzat. In prealabil trebuie sa faci amestecul de antigel cu apa distilata. Este cea mai simpla metoda. O sa fie nevoie sa ai la indemana inca 1-2 sticle in momentul in care s-a umplut precedenta sa o inlocuiesti. Cand ai completat cu tot antigelul nou, opresti motorul, pui furtunul la loc si verifici nivelul. Medoda asta este 100% eco, singura conditie sa nu arunci antigelul direct in canal. Solutia clasica este sa desfaci un furtun de la radiator cel din stanga jos, daca radiatorul nu are buson de golire, scoti antigelul, pui la loc, umpli instalatia, ponesti motorul pentru aerisire. Asta e mai putin eco, pentru ca o sa curga ceva antigel pe jos. In ambele cazuri nu se poate inlocui 100% antigelul, tot mai ramane in bloc din antigelul vechi.
    1 point
  17. Asta înseamnă că poate pleca din fabrică, așteaptă transportul și în 2-3 săptămâni s-ar putea livra.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!