Ieri a fost in sfarsit ziua aleasa ca sa termin treaba. Am mai incercat eu asa cate o ora pe seara sa fac una alta, dar fara succes. Stresul ca nu am timp, ca vine intunericul, nu ajuta deloc.
Asa ca pentru ziua de vineri, am consultat prognoza meteo si mi-am luat liber de peste tot special pentru asta. O alegere mai buna nici ca puteam face, drept dovada si rezultatul.
Totusi, in orele alea de dinainte am reusit sa ma ocup de o piesa importanta, placuta metalica cu care sa acopar inca o gaura in galeria de evacuare, un de tip EGR dar cu alte dimensiuni. Deocamdata isi face treaba, dar urmatoarea data cand umblu acolo, voi avea si o garnitura metalica pe care s-o montez.
Apoi, ziua a inceput cu masina urcata pe o capra, pentru ca aveam nevoie sa ma bag dedesubt, traseul de ulei avand prinderea pe turbina in partea de jos. Si au urmat cateva ore de pus turbina pe pozitie, bagat sun masina, iesit de sub masina, data turbina jos, modificat ceva si de la inceput.
Cea mai mare bataie de cap am avut-o cu returul de ulei, furtun care a fost frumos sertizat dar in care a trebuit sa bag flexul si sa il prind cu coliere. Unghiurile la care a fost supus... si cat de inflexibil e acesta... a fost intr-adevar momentul cand am zis "bai, avea dreptate baiatul ala ca e complicat". Dar am reusit pana la urma. Totul e bine strans, iar fiind retur de ulei, nu-mi fac probleme ca nu tin colierele pentru ca acolo nu e asa mare presiune.
Ah, am avut si ajutoare, talismane "anti-nervi" 😂 Asa metaforic zis, ca nu ma mai enervez de mult timp cand fac ceva la masina. Doar bucurie si placere.
O alta chestie pe care am facut-o (inspirat zic eu), mi-am comandat si garnituri pentru galerii (evacuare-admisie). Era pacat ca pentru niste sume modice sa nu fac treaba asta, daca tot am umblat aici si daca tot nu le schimbasem niciodata.
Am montat tot tot la loc, am dat o cheie, a pornit masina. Totul ok, nu avem scurgeri de ulei pe nicaieri. Nu pot sa ma plimb pentru ca nu avem downpipe, e urmatorul pas. O zi reusita! Am avut si norocul ca traseul de aer sa se potriveasca la fix exact cum era si inainte, diametre intrari, cuple, tot.