Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.11.2021 în toate secţiunile

  1. Parea ta nu conteza daca nu ai Kodiaq FL FWD cu manuala . Aparent mai sunt oameni care iau de bun augur orice indruga aia de la dealer care de cele mai multe ori, contrar asteparilor, sunt oamenii care stiu cel mai putin despre masinile pe care le vand. Si nu in ultimul rand, s-a inventat de mult si modul manual la automate ... Nu iti trebuie neaparat manuala ca sa schimbi manual
    3 points
  2. Este o drama umanitara ce se intampla in "minele" de exploatare a mineralelor rare. Dar exista speranta. Multi producatori de masini electrice incearca sa cumpere numai minerale rare exploatate corect, uman, iar acum renunta complet la ele: Tesla to make EV battery cathodes without cobalt Electric car manufacturers are transitioning away from cobalt, a key component in lithium-ion batteries Aceeasi revolutie trebuie sa se intample in toata industria bateriilor, care sunt mult mai folosite in bunuri de larg consum, precum telefoanele pe care le avem cu totii in buzunar: Apple and Google named in US lawsuit over Congolese child cobalt mining deaths. Sa nu uitam si costurile exploatarii de petrol, cum ar fi scurgeri de petrol, ca sa nu vorbim si de emisiile care omoara oameni. Trebuie sa votam cu portofelul si sa ne informam de unde sunt luate materialele din produsele pe care le folosim si cum sunt ele produse. Dar sa nu fim ipocriti si sa nu ne uitam doar la masinile electrice, ci si la haine, telefoane, jucarii (de copii si de adulti ) pe care le cumparam la un pret derizoriu stiind in ce conditii au fost produse.
    3 points
  3. Cateodata e bine sa si visezi cu ochii deschisi, asa te mai bucuri si de lucrurile marunte ... E mai nasol cand afli adevarul . LE: Desi cred ca vorbim toti de acelasi lucru, dar fiecare vorbeste pe limba lui. ECU-ul motoarelor moderne cu acceleratie de tipul "drive-by-wire" convertesc cat apesi pe aceleratie intr-un asa numit "driver wish" sau "driver torque request". Practic asa intrepreteza motorul cat % din putere vrei la un anumit moment si procucatorii si-au dat seama ca pot din cateva linii de cod sa altereze feeling-ul pedalei de aceleratie si uite asa ai ceea ce numim moduri de condus. E mai mult un gimmick decat ceva cu adevarat util si atentie, aici vorbesc doar de partea de motor, daca ai suspensii adaptive, directie variablila si alte minuni atunci vorbim de altceva.
    2 points
  4. In plaja 45 - 50k eur. Referitor la autonomie, dpmdv nu se bate, nu ar trebui sa stai 45-60min la o incarcare ( excluzand situatia in care stai la casa si in 90% din cazuri o poti incarca peste noapte ), sa nu mai vorbim de range anxiety ( la modelele actuale, cand range-ul producatorului e destul de departe de cel real, sau consum exagerat de curent iarna/frig, sau la viteze de autostrada. Trebuie sa intelegem ca electrica nu se va mula mult timp pe necesitatile multora. Pentru unii masina nu e doar un moft, si nu e folosita doar in interes personal 2km pana la piata, sau 5km la birou, etc.
    2 points
  5. Revenind la sentimente mai bune... Ne pregatim de sezonul rece. Avand in vedere ca iernile din ultima vreme nu mai sunt atat de aprige iar masina circula preponderent urban, am zis sa merg pe niste anvelope allseason insa din gama superioara - Michelin CrossClimate. Cu ocazia aceasta am renuntat si la bbs-urile rosii, fiind prea mult pentru micul citadin ( directie, bucse etc ) si am mers pe ceva oem R15 care au fost puse pe un Golf 6 plus. Acum ce sa zic ?! M-am reintors la Vw Phaeton mult mai confortabila jucaria. O data anvelopele montate, am tras o fuga sa fac si o geometrie, la viteze de peste 110km/h avand un mic joc in volan. Am ajuns la un rulaj de 178,000 km curand ar trebui realizat si un schimb de ulei plus filtre. In rest, carburant si numa' de bine !
    2 points
  6. @kolfleadingnu crezi ca exagerezi? Nu toata lumea se "plimba" cu masina personala, pentru multi e o necesitate. Nu sunt nici pro, nici contra masinilor electrice dar eficacitatea lor se va dovedi in timp, la fel si sustenabilitatea lor.
    2 points
  7. Luna Octombrie a fost destul de plina 1 - Sotia a avut primul ei accident in 11 ani de soferie si au fost schimbate pe CASCO far stanga, aripa stanga fata, spoiler fata, sistem spalare far, rezervor solutie parbriz 2 - Daca pe stanga am primit far nou am mers si am facut polish la farul din dreapta si am aplicat folie de protectie pe ambele faruri. 3 - Planificam de ceva timp sa-i fac un "tratament" cu ceara de la Meguiars - Carnuba Plus. Toata operatiunea a durat de la 10:00 pana la 15:00 si a inclus spalat exterior+interior cu atentie la toate detaliile cat si "tratamentul". Pozele unde haionul este ridicat sunt facute inainte de aplicarea "tratamentului".
    2 points
  8. 2 points
  9. La 1.5 TSI nu exista niciun fel de limitare de cuplu sau alte balarii. Exista doar o diferenta in modul de raspuns al pedalei de acceleratie. Diferenta de zgomot in functionarea motorului tine de acest raspuns al pedalei de acceleratie. Trebuie sa o apesi mult mai mult ca sa faca acelasi lucru ca si in "normal" sau "sport". Incearca sa stai in ECO si sa apesi pedala brusc pana la 1/2 sau mai mult si o sa functioneze exact ca in normal. Mai mult, apasa brusc pana la kick-down, asta daca pedala de acceleratie are si butonul asta si o sa vezi ca e acelasi lucru ca si in sport. In ECO iti este schimbat modul de functionare al tuturor consumatorilor electrici si nu numai (compresorul de AC este pus in alt mod de functionare) + timpul de raspuns al pedalei => alt mod de injectie -> alt zgomot al motorului. Ca sa ma repet : pedala apasata 20% in modul eco = pedala apasata 5-10% in modul normal -> parerea de masina lenesa.
    1 point
  10. In a 4-a la 1800 de ture nu depasesc pentru ca tin la viata si la masina😄. Dar daca zici tu te cred pe cuvant. Fiecare sa creada ce vrea si sa se bucure de masina lui. Dar atat timp cat aceste moduri de condus se pot activa ulterior dupa instalarea butonului, nu e vorba de puteri diferite ale motourlui in diferitele moduri de condus, ci doar de cum interpreteaza ECU acceleratia. Totusi vorbim de o Skoda nu de masini sport.
    1 point
  11. Perfect de acord, nu poti sari treptele evolutiei, si tocmai din acest motiv, pentru multi dintre noi, inca electrica NU este solutia
    1 point
  12. daca tu vrei sa depasesti in a 4-a de la 1800 ture, nici nu ma mira ca ai impresia ca nu-ti trage masina...
    1 point
  13. Toate sunt o necesitate, ideea sa gasim un echilibru in toate, e pacat sa suntem atat de rigizi in "doar electrica ne va salva". Electrica e doar o picatura intr-o piscina din tot ce ar trebui facut sa fin GREEN. Looong way to go
    1 point
  14. Pe cand o sa inceapa sa apara 3.0, la masinile la care n-a ajuns sau nu s-a instalat corect 2.3, o sa-l instaleze in service, inainte de 3.0 Traficul pe 4G pentru updates este si va fi si mai departe platit de VW, nu de proprietarul masinii, deci eu personal nu prea cred teoria ca "te obliga sa folosesti abonamentul lor". Sunt din Timisoara in domeniul IT. Aici sunt ... mai multe centre de dezvoltare software automotive...nu dau nume. Nu lucrez la nici unul din aceste centre, dar ... stiti cum e ... ne cunoastem intre noi, am fost colegi de facultate, am ramas in relatii amicale, lumea mai vorbeste... Pe aici, lumea vorbeste ca dintre toti producatorii traditionali, VW sunt singurii care sunt cu adevarat seriosi in privinta electrificarii si dezvoltarii MEB. Si sunt foarte pretentiosi. Dar in acelasi timp sunt aproape paralizati de paranoia juridica si avocati care trebuie sa verifice si sa aprobe orice rahat de modificare. De aceea as vedea restrictionarea la transfer pe 4G ca o maniestare a "paranoia juridica". Alta problema este ca sunt inca ancorati in mentalitatea clasica de "linie de productie". Gandire manageriala gen "9 femei pot livra un copil intr-o luna". Restul producatorilor traditionali care sunt clienti pentru corporatiile din Timisoara, lumea zice ca doar se prefac ca vor masini electrice.
    1 point
  15. in teorie, vor merge
    1 point
  16. Salutare, A venit toamna, iar odata cu ea avem cateva updateuri pentru KODI. Au fost inlocuite discurile si placutele spate in garantie. Pe scurt, placutele au lasat o depunere de ferodou pe discuri fapt pentru care la franare se auzeau diverse zgomote, reprezentanta a inlocuit piesele fara comentarii. Pentru acesta operatiune totul a decurs ok. Au fost inlocuite ambele faruri in garantie, prezentau pe interior o ceata/matuire. Aceeasi reprezentata a constat si propus inlocuirea. Farurile au ajuns in 5 zile lucratoare. Am mers la programare, in prima etapa un far a fost montat gresit, dar dupa sesizarea mea au remediat problema pe loc. Am avut ceva emotii, dar totul a fost ok in final. Noile faruri bat mai sus cu aproximativ 2 cm fata de cele vechi, am facut niste masuratori pe un perete cu vechile si noile faruri. In setarea de acum am lumina pe o distanta mai lunga, dar in fata masinii, lumina este mai putin puternica ca in trecut. Noua setare nu pare sa deranjeze in trafic noapte, atat in oras si cat si in afara. Conformn consilierului de service noile faruri sunt revizuite pentru a elimina problemele sesizate. Totusi am comparat codurile de piesa acestea fiind identice. Nu stiu ce sa spun, dar vreau sa cred in spusele consilierului si sa nu revin cu farurile matuite peste 1 an. Adaug si faptul ca pe aceste faruri nu voi monta folie, asa cum am facut la primele faruri. In final avem 17500km si curand 1 an fara alte probleme, asa ca pregatim revizia 2. Am trecut la rotile de iarna, nu ma incanta aspectul, dar categoric masina se simte mai usoara cu rotile pe 17, fata de cele pe 19, dar pierde putin la stabilitate.
    1 point
  17. Iar manipulezi discutia si o intorci ca la Ploiesti. Faptul ca ai avut sau ai electrica, te-a scutit de plata impozitului pe salariu/profit sau TVA pentru vreun bun achizitionat? Nu mai lucrurile personal, ca nu mai vezi lucrurile clar. Nu a acuzat nimeni de nimic si nici nu s-a victimizat cineva, inafara ta. Poate ar fi cazul, pentru ca de zeci de ani, litrul de combustibil a avut o componenta majora, partea de taxe (TVA, acciza etc). Iar dintr-unul din articolele postate de tine, daca l-ai fi citit, scrie ca se dau reduceri la taxele pe litrul de motorina pentru ca....a crescut taxare pe detinerea unei masini diesel, adica pe limba romana, a impozitului. Mi-e greu sa cred ca nu intelegi. In momentul intentiei de achizitie sau in momentul achizitiei, pentru ca evident, nu mi-as face calcule de devalorizare, pentru ceva ce intentionez sa cumpar peste 3 ani. De asemenea, faptul ca tu ai avut un discount de 25% si eu de 5%, la calculul final, este relevant tie si mie, dar nu poate fi considerat nici standard nici macar apropiat, pentru ca sunt conditii specifice si particulare. Te intreb din nou. Vreau sa imi iau o masina saptamana viitoare. Doresc sa o tin 3 ani. Ma uit la ZOE, ID3 si Kona. Si doresc sa calculez devalorizarea dupa 3 ani, ca sunt maniac al cifrelor. Cum fac asta? Pana una alta, minte-te in continuare. Daca a costat 37k, fara tichet scazut si ai dat-o cu 27, ai avut o devalorizare de aprox. 27%. De asemenea, ca tot o tii cu aia 30 de lei, incarcare. Iti propun sa calculezi asa: Ipotetic: 100 RON ar fi costul tau orar (sa spunem ca esti angajat si lucrezi 160 de ore pe luna). Faptul ca stai 4 ore/luna la incarcat, timp mort, ai pierdut 400 RON. Evident este un calcul simplist, dar ideea era ca time is money si ca fapt divers, timpul este singura resursa pe care nu o poti recupera.
    1 point
  18. E si mai usor de manipulat: " What is the tax fuel in Germany? Germany. Fuel taxes in Germany are €0.4704 per litre for ultra-low sulphur Diesel and €0.6545 per litre for conventional unleaded petrol, plus Value Added Tax (19%) on the fuel itself and the Fuel Tax." "For every litre of Diesel sold at the current price, €0.25 of the cost is VAT, around €0.47 is mineral oil tax and around 6 to 8 cents is CO2 tax. Meanwhile, for every litre of petrol, around €0.31 is VAT, approximately €0.65 is mineral oil tax and a similar figure – of around 6 to 8 cents – in CO2 tax." https://www.thelocal.de/20211019/could-germany-cut-more-taxes-to-stem-fuel-price-hikes/ https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/60-din-pretul-benzinei-poate-ajunge-in-buzunarele-statului-17186405 https://www.wall-street.ro/articol/Auto/274979/top-10-tari-europene-care-au-cei-mai-scumpi-carburanti-la-pompa.html#gref Se numeste REFERINTA. Nu se numeste pret de TOP, este pret de lista si tocmai de asta se foloseste, pentru a fi o referinta, nu a veni cu situatii particulare, acestea neputand fi calculate intr-o statistica. Fara suparare, in situatii de genu asta, imi e indiferent un caz particular, pentru ca ramane un caz particular, nu un standard. Altfel spus, eu, daca as fi un maniac al calculelor si as dori sa imi fac toate calculele, inclusiv devalorizarea, inainte de achizitia unei masini, tocmai pentru a compara costurile, cum as face? As calculat la ce pret platit? Este irelevant daca am beneficiat sau nu, ca nu despre asta e discutia. Ci despre faptul ca incentivele astea, nu sunt GRATIS, sunt platite tot de tine, mine si restul populatiei
    1 point
  19. Gata, m-am conformat..daca s-a luat @ct_act de mine si i-am facut 2 poze, sa nu mai spuna ca o tin ascunsa. Nu e vreun cadru deosebit, doar un colt de parcare mai gol, dar sunt decente zic eu 😄.
    1 point
  20. Cum nu miscasem masina mai deloc toata saptamana, ieri spre pranz mi-a venit chef de condus si am zis sa o scot undeva sa se dezmorteasca. Nu a fost cea mai inspirata alegere Transfagarasanul, din punct de vedere trafic pana acolo si calitate carosabil pe anumite portiuni, dar nah, unde mai e liber sambata dupa-amiaza pana la urma.. Asa ca Naga (asta e porecla ei 😋) a ajuns pentru prima oara pe un drum potrivit, unde a putut sa isi incordeze mushii, in limita sigurantei si a traficului desigur. Fara a fi vreun pilot sau un sofer cu experienta pe circuit etc. masina mi se pare ca e foarte agila pentru ce se vrea a fi, un SUV compact cu o dinamica foarte buna si o acceleratie care iti pune zambetul pe buze. Cu siguranta o experienta de repetat din cand in cand, eventual si cu ceva asfalt mai bun, intr-o alta locatie.
    1 point
  21. Eu prefer EnelX. Mai ieftin, iar DC este rated 60kW. Cam 53 am vazut max la incarcare.
    1 point
  22. Am incarcat vreo 35-40 kWh la Renovatio-Kaufland Pitesti. Puterea nu a fost niciodata 50 kW, ci undeva pe la 46 kW, ba, spre final, cu bateria la 82%, a scazut la 40 kW. Teoretic, 40 kW trebuia sa aiba pe la 90%, dar cred ca statia a fost de vina, pentru ca aproape isi luase zborul de la ventilatorul care incerca disperat sa o raceasca. Ma rog, nu vand nimic, doar am venit sa ma plang de infrastructura si sa zic, din suflet, huuuuoooo Renovatio!
    1 point
  23. Jurnalul meu a ajuns la sfarsit. Masina are un nou proprietar, tot atât de împătimit ca si mine, poate mai mult. Ii doresc sa o stăpânească sănătos si fără evenimente. Eu m-am orientat spre o alta marcă dar raman activ pe acest forum. Timeline Vento end.
    1 point
  24. Update final cred - incep prin a-mi cere scuze colegului nostru care a afirmat ca a schimbat ambele termostate deoarece am fost oarecum ironic cand am afirmat ca nu stiam ca masina are 2 termostate, chiar are 2. Dupa ce am schimbat 3 termostate si am constatat ca toate sunt "defecte", in timp ce erau adunati ca la operatie pe langa masina 4 mecanici, a venit Darth Vader-ul masinilor ( un mecanic negru -plin de ulei- cu o lanterna in mana) si a zis " ia vedeti ba n-are 2 termostate cum are x si y masina?", si are, doar ca nu este tocmai un termostat cum cunosc eu, este un fel de controlor de debit care regleaza in functie de temperatura, o piesa mica care se face legatura intre 2 furtune (ai impresia ca este o mufa de legatura). Se identifica mai greu ca este un ansamblu- 2 bucati de furtun si termostatul asta formeaza "ansamblul .............." si abia cand dai clic pe el iti arata desfasurat ce cuprinde, in schema alora de la service cu instalatia de racire de unde faceau comanda de piese este pozitionat undeva in dreapta motorului in partea de jos. Pe factura scrie "Termostat, producator Behr 1x TH 5 75" iar pe cutie "Suitable for AUDI, VW TH 5 75 Thermostat, Housing". Acum masina merge perfect in sfarsit, sper ca am fost de ajutor. O zi buna la toata lumea.
    1 point
  25. Buna ziua, M-a lasat bateria, originala a fost codarea este am pus bateria asta E ok codarea, trebuie modificata? Multumesc!
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!