Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.11.2021 în toate secţiunile
-
Iar manipulezi discutia si o intorci ca la Ploiesti. Faptul ca ai avut sau ai electrica, te-a scutit de plata impozitului pe salariu/profit sau TVA pentru vreun bun achizitionat? Nu mai lucrurile personal, ca nu mai vezi lucrurile clar. Nu a acuzat nimeni de nimic si nici nu s-a victimizat cineva, inafara ta. Poate ar fi cazul, pentru ca de zeci de ani, litrul de combustibil a avut o componenta majora, partea de taxe (TVA, acciza etc). Iar dintr-unul din articolele postate de tine, daca l-ai fi citit, scrie ca se dau reduceri la taxele pe litrul de motorina pentru ca....a crescut taxare pe detinerea unei masini diesel, adica pe limba romana, a impozitului. Mi-e greu sa cred ca nu intelegi. In momentul intentiei de achizitie sau in momentul achizitiei, pentru ca evident, nu mi-as face calcule de devalorizare, pentru ceva ce intentionez sa cumpar peste 3 ani. De asemenea, faptul ca tu ai avut un discount de 25% si eu de 5%, la calculul final, este relevant tie si mie, dar nu poate fi considerat nici standard nici macar apropiat, pentru ca sunt conditii specifice si particulare. Te intreb din nou. Vreau sa imi iau o masina saptamana viitoare. Doresc sa o tin 3 ani. Ma uit la ZOE, ID3 si Kona. Si doresc sa calculez devalorizarea dupa 3 ani, ca sunt maniac al cifrelor. Cum fac asta? Pana una alta, minte-te in continuare. Daca a costat 37k, fara tichet scazut si ai dat-o cu 27, ai avut o devalorizare de aprox. 27%. De asemenea, ca tot o tii cu aia 30 de lei, incarcare. Iti propun sa calculezi asa: Ipotetic: 100 RON ar fi costul tau orar (sa spunem ca esti angajat si lucrezi 160 de ore pe luna). Faptul ca stai 4 ore/luna la incarcat, timp mort, ai pierdut 400 RON. Evident este un calcul simplist, dar ideea era ca time is money si ca fapt divers, timpul este singura resursa pe care nu o poti recupera.5 points
-
E si mai usor de manipulat: " What is the tax fuel in Germany? Germany. Fuel taxes in Germany are €0.4704 per litre for ultra-low sulphur Diesel and €0.6545 per litre for conventional unleaded petrol, plus Value Added Tax (19%) on the fuel itself and the Fuel Tax." "For every litre of Diesel sold at the current price, €0.25 of the cost is VAT, around €0.47 is mineral oil tax and around 6 to 8 cents is CO2 tax. Meanwhile, for every litre of petrol, around €0.31 is VAT, approximately €0.65 is mineral oil tax and a similar figure – of around 6 to 8 cents – in CO2 tax." https://www.thelocal.de/20211019/could-germany-cut-more-taxes-to-stem-fuel-price-hikes/ https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/60-din-pretul-benzinei-poate-ajunge-in-buzunarele-statului-17186405 https://www.wall-street.ro/articol/Auto/274979/top-10-tari-europene-care-au-cei-mai-scumpi-carburanti-la-pompa.html#gref Se numeste REFERINTA. Nu se numeste pret de TOP, este pret de lista si tocmai de asta se foloseste, pentru a fi o referinta, nu a veni cu situatii particulare, acestea neputand fi calculate intr-o statistica. Fara suparare, in situatii de genu asta, imi e indiferent un caz particular, pentru ca ramane un caz particular, nu un standard. Altfel spus, eu, daca as fi un maniac al calculelor si as dori sa imi fac toate calculele, inclusiv devalorizarea, inainte de achizitia unei masini, tocmai pentru a compara costurile, cum as face? As calculat la ce pret platit? Este irelevant daca am beneficiat sau nu, ca nu despre asta e discutia. Ci despre faptul ca incentivele astea, nu sunt GRATIS, sunt platite tot de tine, mine si restul populatiei3 points
-
Oferta cu e-Golf a fost publica. Existau pe site la livrare imediata masinile in stoc. Au fost zeci de masini cam din toate tipurile de dotari. Vanzarea unei masini rulate cu 92.5% din pretul de achizitie dupa un an mi se pare un caz mega fericit chiar daca a durat o luna, ceea ce mi se pare foarte ok. Devalorizarea normala in primul an este de 20/30% la masini.3 points
-
Nu stiu despre ce subventie la motorina vorbesti (valabil si pentru benzina). Eu stiu ca aprox. 60% din pretul la pompa este reprezentat de taxe. Nu dau electronice la schimb. Pe logica asta, inseamna ca daca, doamne fereste, ajungi pe la un spital de stat, serviciul ti l-a platit statul, n-ai platit tu CASS, nspe mii de ani. Pensia ti-o da statul, din marinimia lui, nu din faptul ca ai contribuit 40 de ani. Sunt de acord ca este un avantaj, dar nu ar trebui vazut ca o gratuitate. Referitor la asta, in cazul asta, discutam discutii. Am mai dat un exemplu mai sus. Ipotetic, eu sunt angajat Seat, sa spunem si am discount de angajat 40%. Vand masina cu acelasi pret cu care am cumparat-o, pentru ca am avut discount-ul respectiv, deci n-am pierdut nimic. Este relevant pentru statistica? Eu spun ca nu. De aceea calculezi devalorizarea, la pret de lista (care poate fluctua, dar nu cu foarte mult), pentru intervale diferite de timp (1,2,3,4,5 ani)Asta pentru a avea o privire de ansamblu si corecta. Cazuri punctuale, sunt irelevante. Dupa cum probabil stii, in statistici, se exclud extremele.3 points
-
Usor, usor ajungem pe linia de plutire cu partea de intretinere, astazi dimineata am fost in service pentru schimb ulei cutie de viteze si lichid de frana. Nasol sa cumperi masina sh si sa nu stii foarte multe despre istoric de la proprietarul anterior. Uleiul in cutie destul de negru fata de cel nou dar macar era la nivel, cutia schimba foarte ok si inainte si dupa schimb iar lichidul de frana nici nu are rost sa nu il schimbi la cat de putin costa si ce importanta are. Dupa aproape 4 luni si vreo 8000 de lei investitie in mententanta si anvelope vara/iarna ma aflu cu ea in punctul in care am incredere maxima in masina. Mai am teoretic dar nu urgent de schimbat amortizoarele fata si vom fi pe zero cum s-ar zice. Acum 2 saptamani am avut parte si de primul drum mai lung prin tara, pentru 2 adulti si un copil de 5 ani, a fost super ok portbagajul cu bagaj pentru 3 zile si ceva echipament pentru un proiect, foarte faina la drum lung, iar consumul nimic de reprosat 4.9l/100km dupa aproape 600 de km pana in Moldova cu retur prin Targu Secuiesc - Brasov - Ilfov. Mai am de pus jantele cu anvelopele de iarna, desfacut carenaje si curatat plus protectie cu ceara si vom fi gata de iarna.3 points
-
Dupa regula lui @Luciosu, masina se devalorizeaza inainte de vanzare, fiindca se vinde cu 10000 de euro mai ieftin de noua . Legat de timpul pierdut. Sa luam cazul meu (care este foarte relavant pentru mine , dar poate fi mult diferit pentru altii). Am facut 18000 de km intr-un an: Mers preponderent in oras, cu vreo 10 calatorii prin Romania si 2 concedii in afara (1 in Grecia, 1 in Austria). Cum arata cu electrica: - cam 2 opriri de incarcare pentru fiecare iesire in tara, in medie, deci cam 1 ora total oprire pentru fiecare cam 5-8 ore de condus => 20 de ore (10 iesiri, dus-intors) - cam 7 opriri de incarcare pentru un drum de 1500 de km => 2 ore de incarcare (pentru ca sunt incarcatoare mai rapide) => 4 ore per concediu => 8 ore total - multe drumuri prin Bucuresti unde plec cu bateria incarcata => 0 ore incarcare - cam 1-2 opriri aditionale per drum lung, de cate 30-120 de minute pentru mancare si alte nevoi => 150 minute per drum => 300m per concediu => 600m total => 10 ore Total cu electrica: 38 de ore intr-un an Cum ar fi aratat cu benzinara: - cam 2 opriri de intins picioarele pentru fiecare iesire in tara, in medie, deci cam 1 ora total oprire pentru fiecare cam 5-8 ore de condus => 20 de ore (10 iesiri, dus-intors) - cam 3-5 opriri pentru un drum de 1500 de km a cate 15-30 de minute => 1-2 ore per drum => 4-8 ore total per an => sa spunem 6 ore total - multe drumuri prin Bucuresti, unde as alimenta cam de 1-2 ori pe luna (durata: vreo 7 minute) => 84m-168m => 2 ore, sa spunem - cam 1-2 opriri aditionale per drum lung, de cate 30-120 de minute pentru mancare si alte nevoi => 150 minute per drum => 300m per concediu => 600m total => 10 ore Total cu benzinara: 38 de ore intr-un an Nu discutam costuri. Ce vreau sa spun este ca, de multe ori, opririle nu sunt optionale pentru mine. Pentru altii sunt, așa ca autonomia este mult mai importanta.2 points
-
Amuzant, dar nu prea. Am mentionat ca e un calcul simplist, dar ca sa ti-l explic mai clar. Vorbim de mers legal: 1. eu fac 6 ore de la Buc la Cluj cu ICE si platesc sa spunem, la un consum de 7 litri, aprox. 200 de Ron 2. tu faci 8 ore, ca te opresti sa incarci, cost 0 curent. Incarci la Kaufland sau ceva gratis. eu am cheltuit 200 de ron, tu ai "cheltuit" 2 ore in plus. Ala e timp pierdut sau tre sa ma opresc la fiecare 200 km la cate un Kaufland sa mai cumpar ceva? cum am mai spus, banii ii mai faci, recuperezi. Timpul mai greu. Este singura resursa irecuperabila2 points
-
Paradoxul este ca daca toata lumea si-ar lua electrica, masinile ar fi imediat mai scumpe la achizitie, pentru ca ar disparea acea pomana de la stat (ea va disparea oricum in timp). Daca ar fi mai multe electrice, taxele ar fi mai mari fix la electrice, doar un naiv ar crede ca statul nu ar impozita baza mai larga de proprietari. , in cel mai bun caz :0 Momentan, e o situatie temporara in care exista niste pomeni platite din taxele celor pe care electrofilii ii arata cu degetul (vasta majoritate a romanilor au masini pe benzina si Diesel), ceea ce e ironic.2 points
-
2 points
-
2 points
-
.Salutare dragi colegi si bine va regasesc. Dupa o absenta de cativa ani (6 mai exact), revin in aceasta comunitate minunata cu un model de masina foarte drag mie dar inainte sa va pun cateva poze cu noua achizite, incep cu un scurt istoric. Dupa ce am avut ca prima masina un VW Golf mk5, 1,6 MPI cumparat nou in 2008 (pe care am vrut sa-l cumpar din nou saptamana trecuta) si am mai detinut impreuna cu al meu tata alte modele de Audi cum ar fi: A6, C6 si C7 dar si A8 si Q7 (unele au fost prezentate aici) + alte VAG-uri din familie, am decis dupa aceasta pauza de 6 ani (in care am colectionat si condus diverse masini mai vechi de la alte marci, pe care le am si acum), mi-am luat inima in dinti si am zis sa-mi incerc norocul cu un Audi destul de vechi pentru zilele de azi dar care m-a fascinat si inca ma fascineaza in prezent la fel ca prima data cand l-am vazut in anul de glorie 2004 cand a aparut modelul respectiv. Masina in cauza este un Audi A6 (C6) Avant, fabricat in 2005, echipat cu motorul de 3 litri, TDI, V6 cu 224 cp, tractiune integrala Quattro si cutie automata Tiptronic, cu 230.000 km. Masina este destul de dotata, avand urmatoarele optiuni: - Faruri Xenon Plus - Trapa solara - Pachet de lumini - Oglinda interioara heliomata + cele exterioare heliomate si rabatabile electric - Jaluzele manuale pt. geamurile din spate si luneta - Interior din piele Valcona bej - Scaune sport reglabile electric cu memorie pt. sofer si pasager - Culoare exterioara perlata "Stratos blau" - Sistem audio BOSE - MMI cu ecran color, navigatie, telefon si magazie CD-uri in torpedou - Senzori de parcare fata-spate cu afisaz pe ecranul MMI - Computer de bord cu ecran color - Volan multifunctional si incalzit - Cruise-Control adaptiv - Suspensie adaptiva (nu am vrut-o dar asa s-a nimerit) - Insertii interioare + nuca schimbator din lemn Si cam astea sunt optiunile din cate am vazut. Partea riscanta cu masina aceasta, este ca am luat-o fara sa o vad pe viu si fara sa ma documentez prea mult despre istoricul ei. M-am bazat doar pe ce mi-a spus neamtul si pe ce am identificat in poze, pot sa zic ca ma joc cu focul dar astept sa fiu surprins. :))) M-am documentat nitel despre potentialele probleme ale acestui model si m-am speriat putin de ce sa mint? Cum am zis si mai sus, au mai existat in trecut A6, C6, in familie dar erau mai noi atunci si nu au avut probleme. Insa au mai trecut niste ani si km de atunci, asa nu stiu ce sa zic decat ca imi place masina, ma simt optimist cu ea si abia astept sa o vad pe viu si bineinteles sa o conduc. Acum dupa atata palavrageala, ar fi cazul sa va arat si cateva poze cu batrana nemtoaica (combinatia de culori este exact aceea pe care as fi ales-o daca as fi putut cumpara masina noua acum 16 ani). Am sesizat si cateva defecte minore specifice varstei dar sper ca doar acelea sa fie problema. In rest, am sa va tin la curent cu masinuta indata ce soseste in tara si o vad pe viu, pozez, conduc si toate cele. De ce nu am am ales un model mai nou de masina? Imi place prea mult generatia asta de A6 si am avut multe experiente placute cu astfel de masini. Desigur au trecut cel putin 4 ani de cand m-am mai urcat intr-un C6 si probleme pot fi destule din ce am citit, nu ma simt descurajat de achizitia acestui avant. Sanatate si stima tuturor va doresc si promit ca indata ce intru in posesia masinii, primele impresii le voi scrie aici.1 point
-
1 point
-
Si asta e discutabil. Din punctul meu de vedere, devalorizare (simtita de mine) este strict diferenta intre ceea ce am dat din buzunar in raport cu ceea ce primesc cand vand masina. Intradevar voucherul sunt tot bani platiti catre stat de fiecare. Extrapoland de ce nu luam in considerare in calculul devalorizarii si inflatia? Apropo, am primit ieri notificare de la Enel cu crestere de pret, de la 0.22 lei/zi abonament si 0.244 lei/kWh energie activa la 0.35 lei/zi abonament si 0.669 lei/kWh energie activa. Dupa un scurt calcul, intr-o luna cu 100 kWh consumati, factura creste de la 69.6 lei la 124.8 lei.1 point
-
Cred ca trebuie luat in considerare un lucru foarte important aici si anume posibilitatea de a incarca masina acasa. Daca nu ai posibilitatea sa o incarci acasa/la munca si depinzi 100% de statiile publice, exista un timp de incarcare semnificativ mai mare.1 point
-
Discutia pornise de la devalorizare. Fiecare e liber sa isi asume ce doreste, eu spuneam sa fim obiectivi, atat1 point
-
am vrut si eu sa scriu ceva util...da deja am aflat ca am pierdut cateva sute de lei citind si nu mai scriu nimic, ca sa nu mai pierd..1 point
-
Statiile din parcarea de la spital sunt de 3.6kW si sunt 4, functionand simultat doar 2. Interesant ca ti-a ajuns bateria dus-intors. La intoarcere pana la Ploiesti esti in coborare (cu E-Golf-ul regenerez aproape 9kW la drumul acesta) si consumul mediu e in scadere de aici si optimism-ul GOM-ului. Dupa Ploiesti mergi de drum drept si incepe sa ii scada optimismul. Oricum interesanta informatia. Pt siguranta ai tot timpul varianta cu reprezentanta VW (Darius) din Ploiesti, e langa centura. Au statie de 75kWh. incarci 7-10kW, maxim 10 min.1 point
-
@Bogdan_wrc Iar diferenta de 2000euro de acum in configuratia ta se explica prin indexarea care s-a aplicat la toate masinile.1 point
-
@Rave aici nu sunt neaparat de acord. Si eu am dat fix 20.000 EUR pe el acu un an si l-am vandut cu mare greutate, dupa o luna de zile anunt activ pe Autovit/OLX, cu 18500EUR - masina avand doar 7000Km la bord. Si am ajuns sa cunosc toate anunturile de e-Golf pe acele site-uri si le vad ca inca nu s-au vandut decat 3 masini in 2 luni de zile. E una care a inceput cu 5000Km la bord, intr-o configuratie similara cu fosta mea, si acum a ajuns sa aiba 6000Km la bord dupa 2 luni ca tot se merge cu ea - omul a plecat de la 20.500 si a ajuns la 19500 sa ceara - degeaba. Asa cum spuneau niste colegi mai sus electricele se devalorizeaza ca si gadget-urile electronice datorita faptului ca in domeniul asta se inoveaza puternic si rapid. Acum ca @Bogdan_wrc a avut o alta experienta la vanzare e destul de logic tinand cont ca un ID3 e o masina moderna cu tehnologie inca actuala - comparativ cu e-Golf-ul care s-a lansat in 2017 (cu bateria de 36, incarcare de 40Kw, fara management termic al beteriei, etc).1 point
-
e, sunt niste penali. Nici eu nu am primit niciun email, dupa cum ziceam am fost sa-mi ridic rotile si asa mi-au zis. Si in plus (pt ca nu vreau sa mai merg la nicio reprezentanta) am sunat la Brady Service si i-am intrebat daca ei pot sa faca acest update de soft (sunt autorizati, pt cei care nu ii stiu) si a cautat persoana respectiva dupa seria de sasiu si mi-a confirmat + m-a programat la update. Deci pt faza cu mailul...e discutabil, iar pentru update - in cazul acesta o fi in functie de serie... Si mi-am amintit intre timp ca update-ul pe langa partea de BT ar mai rezolva nu stiu ce la partea de S.O.S. (nu stiu cat de relevanta este, dar asa mi-au zis). Si o sa ma duc de-abia saptamana cealalta... Si am facut aproape 4500 de km. Yey.1 point
-
Nu cumva a fost mai ieftin? La ID.4 e fix invers decat susti tu: ce s.a luat atunci cu 32k (vorbim de pretul pe care l.a platit clientul din buzinarul lui), acum varianta Pro e cam cu 4-5 mii euro mai mult (probabil 2 mii pentru criza de semiconductori, iar 3 mii din cauza ca la early adopters s.a facut un pachet mai avantajos). Nu ziceam ca Bogdan si.a dat masina dupa un an la aprox pretul pe care l.a platit el anul trecut?1 point
-
Eu aproape opresc.... bag tr1 si trec... Bine, cu Eibach pro Kit, bucse pline si 225/45/17 pe Golf4.1 point
-
Chiar vazusem anuntul masinii tale pe mobile la pretul de 27k. Cum nu mai e activ, nu pot decat sa trag concluzia ca ai reusit sa o vinzi la acelasi pret cu care ai luat-o, poate chiar in profit. P.s: Nu m-ar mira ca peste cativa ani sa se schimbe putin roata in ceea ce priveste piata auto sh si cei din Vest sa inceapa sa cumpere masini electrice din Romania.1 point
-
Daca in 2 ani, de pilda, vor aparea baterii performante ce se vor incarca in 5-10 minute, electricele de acum se vor devaloriza abrupt, pentru ca vor fi automat asociate unei tehnologii invechite. De altfel, cu cat un produs are mai multa electronica, cu atat se devalorizeaza mai rapid, la aparitia unui model mai nou si mai performant. Riscul uzurii morale este mult mai mare la un produs aflat la inceputul dezvoltarii. Electricele nu vor face nota discordanta.1 point
-
Eu cred ca tocmai aici se referea colegul @bogdan2 Momentan acest subiect este neclar. Dar unde cred ca batea, este la faptul ca se tot investeste in tehnologia electricelor, iar o masina electrica de 4 ani, s-ar putea sa fie deja uzata moral (capacitate mai mica a baterie, incarcare mai lenta etc)1 point
-
Cu siguranta masina vazuta pe strada arata mai bine decat in pozele acestea. Jantele au totusi o latime de 265 cu 9J pe r21, iar in varianta standard erau iesite in exterior. Poate si de aici nevoia de evazare a aripilor. Kit-ul de la Maxton e destul de discret, eu l-as fi pus standard pe Rline-uri. Foarte interesanta optiunea de vopsire a elementelor cromate din partea inferioara si infolierea in negru a ramelor cromate din jurul geamurilor. Pe viitor as paria pe alte jante. Personal as pune un model plin precum Aero/CCV de la Rotiform sau ceva asemanator gen Maybach S600.1 point
-
Sooo… azi am verificat daca baietii de la Avia au fixat bine bara Se pare ca da. Bineinteles ca am ceva de zis despre placute/discuri. Mai precis despre calitatea lor… Not! Meeanwhile, pe cand linguream pe raul din gradina (cred ca sunt singurul cu permis pe o raza de 10km) am dar peste o un vrej de dovleac. Dupa ce am ajuns acasa, 50 de bani si 15 minute mai tarziu… Bucuria piciului… Nepretuita ;))1 point
-
1 point
-
1 point
-
Postez aici rezolvarea socurilor la decelerare-accelerare pt passatul din semnatura, o problema care m-a macinat aprox. 1 an de zile, timp in care am inlocuit multe componente legate de aceasta problema( tampoane motor si cutie de viteze, kit complet amberiaj pt si asta era pe duca, o planetara care si ea era nasoala), cu toate acestea inlocuite zmuceala aia in decelerare-accelerare nu sa ameliorat sub nici o forma pana astazi. Aleatoriu cand apasam pedala de ambreiaj cu piciorul luat de pe acceleratie mai avea o balbaiala cand ajungea in relati, scadea turatia brusc pana pe la 550-600 de rot/min dupa care revenea la fel de brusc la turatia normala de 860 rot/min. Rezolvarea a fost una destul de simpla, switch-ul de la ambreiaj. Panarama era reglat prost, inchidea circuitul total aleatoriu datorita lungimii prea mari fata de pedala de ambreiaj, am micsorat aceasta lungime si tot a revenit la normal. Explicatia logica ar fi c-am asa: -ecu trebuie sa stie in ce pozitie este pedala de ambreiaj pt a gestiona corect frana de motor( care se realizeaza datorita pozitiei clapetei de acceleratie) si pt functionarea corecta a tempomatului. In frana de motor clapeta de acceleratie se inchide mult mai lent decat atunci cand abreiajul este apasat.1 point
-
Si acest sfarsit de saptamana ce tocmai s-a incheiat a fost unul petrecut in mare parte mesterind la WOB, asa cum ne-am obisnuit de la inceput... Si asa am reusit sa bifez urmatoarele: - Desfacut carenaje, curatat, degresat si aplicat ceara de cavitati - Curatat si aplicat dressing pe carenaje - Curatat si vopsit suruburile ce sustin carenajele - Curatat niste urme superficiale de rugina, aplicat un ,,rost-stopp,, , vopsea si lac Toata treaba murdara desfasurandu-se vineri, sambata am trecut la a aplica un al doilea strat de ceara solida, tratament hidrofob, solutie de chedere si un dressing pe plasticele exterioare. ☀️ Iar dupa tot acest efort, o scurta sedinta foto😎1 point
-
Apare si pe lista de optiuni ale masinii ACC-ul. Masina a ajuns cu bine in tara, e acasa, acum mai trebuie sa ajung eu la ea ca sunt plecat din tara. Sunt curios cum se prezinta suspensia adaptiva ca parea cam lasata in pozele pe care mi le-a trimis baiatul cu platforma. O sa vad si va tin la curent cu toate cele si chiar daca are ceva, se repara, are si ea o varsta, nu ma astept sa fie chiar perfecta ci o baza buna de plecare, oricum ar fi, tot imi place masina, imi trezeste multe amintiri placute modelul asta.1 point
-
Salut E vorba de colegul @John ! Eu am doar o masinuta electrica cu baterii de cand eram mic1 point
-
Multumesc Aerofan pentru redeschiderea topicului. Am solicitat moderatorului redeschiderea deoarece, legat fiind de această mașină și chiar dacă nu se mai află în posesia mea, ea se află în circulație după ce a schimbat Clujul pe Iași.1 point
-
0 points
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00