Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.10.2021 în toate secţiunile

  1. Mda, desi pare ok la prima vedere , nu e. Si de ce zic asta..pentru ca toata lumea recomanda sa folosesti doar 50-60% din capacitatea bateriei, incarcand intre 25-75% sau 25-85% pentru a proteja bateria. (Unii merg chiar si mai departe si recomanda sa tii bateria in intervalul 40%-70%). Iar asta pentru cineva care vrea sa cumpere o masina noua si ia in considerare una electrica e deal-breaker. Dar nu i se spune din start asta, de cele mai multe ori afla abia dupa ce o cumpara. Dar asta ii alta poveste. Pentru mine nu e un inconvenient, pentru ca pot sa incarc acasa, dar pentru cineva care incarca doar la statii publice, sa tii bateria in range-ul 30-80% poate fi destul de challenging. Dupa ce ca range-ul 'promis' de producator e destul de greu de atins si ia in considerare un ciclu 100% - 0% (ceva ce nu e recomandat sa se intample prea des), ar trebui ca posesorul vehiculului pentru a nu deteriora bateria sa foloseasca doar 60% din baterie, in range-ul 80%-20% urmand ca apoi sa o incarce ( in cazul ID3 35 kwh/ 250km). Daca se poate , incarcare lenta la 220. Sau la AC 11 kwh, pentru ca DC dauneaza si se recomanda sa fie folosit ca exceptie, la drum lung (pai si atunci de ce ne dorim toti fast chargere daca nu ar trebui sa le folosim pentru ca dauneaza bateriei? ) Eu as fi curios de niste valori de degradare ale bateriei dupa 3000-5000 de cicluri fara menajarea ei. Folosind intreaga ei capacitate, de 100%, incarcand atat AC cat si DC. Ca si potential client, asta m-ar interesa la un EV, sa pot folosi intreaga baterie. Nu sa nu o las sa scada sub 30, sa nu o incarc peste 80, sa nu o incarc DC, etc. Toate 'regulile' astea sperie viitorii posesori si pe buna dreptate, inteleg de ce nu s-ar lega la cap cu o electrica inca si de ce multi considera ca inca nu suntem 'acolo' din punct de vedere al bateriilor. Sunt curios inainte de perioada de iesire din garantie, sa zicem peste 6-7 ani, cat de mult o sa conteze cat % ai incarcat AC si cat % ai incarcat DC pentru a beneficia de inlocuirea bateriei in cazul in care deteriorarea ei a scazut sub pragul garantat. Sau cat o sa conteze ca ai incarcat peste 80%. Teoretic, n-ar trebui. Practic..
    2 points
  2. @The_Ego N-am tramvai in Militari
    2 points
  3. Hai sa mai pun si o poza, cum sta masinuta cuminte in curte strigand "plimba-ma!" absolut de fiecare data cand ma uit la ea😂
    2 points
  4. Buna ziua tuturor membrilor vwforum! Voi incerca sa fac o prezentare/descriere a masinii pe cat mai posibil de reala si de detaliata. Ok. Asadar odisea cu grupul vag a inceput in urma cu 9 ani, respectiv august 2012, cu un audi a4 model b8, sedan, 143 cp, manuala. Avion, nimic alteva, dupa perioada de 13 ani in care mi-am facut ,,stagiul,, cu 3 autoturisme dacia 1311, 1410, atat sedan cat si break, o dacia solenza, si nu incele din urma masina care mi-a adus multe, dar multe zambete si momente de placere, renault megane sedan, 1.5 dci, limuzina.....Asadar dupa perioada renault, ce am zis, hai sa incerc si altceva, intai m-am uitat la opel......him, am zis eu, nu m-a atras. Hai sa aruncam un ochi si pe la bmw.......nop, am ajuns la concluzia ca nu ma ,,coafeaza,, tractiunea spate (parere pur personala, stiu daca esti sofer adevarat, nu conteaza, dar.....). Tot in cautare si tot citind pe net, si dupa ce mi-am intors capul de nenumarate ori dupa masinile marca audi, ce mi-am zis ,,pai ce o sa-mi miroasa picioarele int-o astfel de masina?,, Si cauta, si cauta, pina la urma m-am ,,scuturat,, de 15.000 de euro.......si aveam audi! Nu o sa insist mult asupra ei, decat ca a urmat imediat dupa achizitie schimbul de ulei, distributie, si.........o aventura placuta de 6 ani si vreo 45.000 de kilometri, aventura care s-a terminat in anul 2018 odata cu inlocuirea volantului, suporti motor, amortizoare spate, acumulator, folie geamuri fata/spate, inlocuire lichid frana la fiecare 2 ani, inlocuirea tuturor becurilor interior cu led-uri, in fetele de usi montat lumini, montat lumini la manerel usilor si multe spalari la exterior. Bine, a venit momentul despartirii, masina a fost cumparata de cineva pe principiul vazut-placut-luat, dar cu voi inlocui eu acum audi, ma intreb eu. Pina sa iau decizia finala de a vinde audi, am cumparat un vw golf 4 1.4 benzina cu vestitul motor axp, ca de audi masina mare, mai greu cu locurile de parcare, si mai ales ca aveam o distante destul de mica pina la locul de munca. Si ca sa nu stau ,,degeaba,, si dupa cum imi reproseaza sotia, aveam o noua ,,jucarie,,, golf 4! Si da-i si ,,pune-te,, pe el, hai cu niste placute de frana fata, dar stai ca amortizoarele sunt duse, schimba-le pe toate fata/spate, dar hai ca calculatorul de injectie face figuri, ba nu face, (avea cateva lipuri reci desfacute), dar ca egr-ul face figuri, schimba-l, ce stai in 350 de lei, hai si ceva anvelope, toate 4, ca de, asa trebuie. Si nu peste mult timp, hopa !!!!! ulei in vasul de expansiune! Zic, nu-i a buna. Si asa a fost. Da jos chiulasa, verificat la masa plana, inlocuit oringuri la supape, garnitura de chiulasa, evident alta distributie, ca de, nu iese ,,ciorba buna,, daca nu-i pui de toate. Asa pusa din nou pe roti, si ceva cheltuiala, in scurt timp si-a gasit un nou proprietar. Nu trece mult si audi fiind disparut din familie, conducand golful, zic ca totusi ar fi mai bine o masina diesel. Zis si facut se vinde golful 4, si apare polo.......Da, un vw polo 1.4 tdi, 2006, alb, frumos, chiar foarte frumos, o masina care mi-a placut foarte mult. Dar dupa ceva drumuri mai lungi cu toata familia (4 membri), zic ca totusi ar fi mai buna o masina mai mare. Si daca tot a fost deschis drumul catre marca vw, ce zic eu oarecum temator, hai sa incercam si un dsg. E aici decizia, spre surprinderea mea, a fost luate rapid, dsg sa fie. Am fost destul de speriat dupa ,,povestile,, multora ,,am auzit ca........, cutia automata nu este buna'', si multe altele, am zis ce poate fi mai rau decat eventual sa pierd niste bani? Si asa a aparut vw passat break, 2011, 140 cp, DSG!, 240.000 de km, cu xenon, led-uri, si multe altele. Pai sorine, ai cumparat tu masina cu dsg, dar trebuie sa-i fie inlocuit uleiul la cutie! Asa, si? Pai da, citeste, vezi tutoriale pe youtube, si ce sa vezi?, am reusit!!!!!! ba, zic eu, sunt dat dracu'. Pai daca am fost eu in stare de asta, nu pot sa-i inlocuiesc si placutele de frana? e, nu! da-i si inlocuiestele. Dar i-a vezi tu sorine ca un amortizor pe spate curge. Asa, si? Schimba-le pe amadoua, ca se supara daca il inlocuiesti doar pe cel curs. Pai si nu schimbi tu sorine si flansele de la amortizor pe fata, ca scartie si te faci de rusine prin parcare. Pai le schimb......zic eu. Dar surpriza! Hopa! Amortizoarele pe fata, moarte! Bine bre, zic eu, nu te supara pe mine te rog frumos, ca le schimb, si ca sa vezi ca am grija de tine, iti cumpar Bilstein. Bine de mine ca nu s-a suparat, si ca bonus, hai si cu bieletele antiruliu. Cand am zis ca, na, i-a trecut supararea, ce sa vezi, odata cu venirea verii lui 2020, nea freon a plecat in concediu inaintea sosirii verii. Bine, bine nea freoane, dar eu ce fac acum? Pai zice el, i-a vezi tu ca una din cele doua garnituri de la filtru anticondens, pe radiatorul de ac, fasie, de aia am plecat eu in concediu. Bine bre, doar pentru atata pleci? Uite ti le schimb, la pachet cu filtru anticondens, dar vii inapoi? Vin zice el, si a venit. Si trece vara, vine toamna, si in parcare alaturi de passat, in luna decembrie, apare......toyota! aygo!, an fabricatie decembrie 2018, si doar 6.000 de km (masina luata de la un prieten). Dar..........din pacate, prea ,,moale'', consum destul de ridicat pentru un motor de 1000 cc. In martie 2021, toyota isi gaseste alt proprietar. Asadar vine luna mai si vw passat b7 break isi gaseste un nou proprietar la 278.000 de km. Urmeaza pentru scurt timp o skoda superb, manua, tdi, 140 cp si nu cu mult peste 100.000 de km, dar.............spre surprinderea mea, acomodarea cu manuala.............s-a finalizat cu vanzarea skodei. Si in speranta ca a reusit cineva pina aici, vine momentul masinii din prezentare: vw passat, break, dsg, 190 cp, adblue! An de fabricatie, septembrie 2015, achizitionata din germania prin welt auto, reprezentanta din cluj, primul proprietar in romania, in anul 2019 din brasov, eu al doilea. Km la achizitie, de catre mine, 166.662. Model HIGHLINE, si lumini led, da, astea chiar m-au dat pe spate! Dotari, le postez pe cele in limba engleza: 0B4Wheelbases: Wheelbase 0ESInstallation differentiation for vehicle components: Installation differentiation for transmission DQ250 vehicle components 0F5Fuel systems: Fuel system for diesel engine 0FAManufacturing sequence differentiation: Standard manufacturing sequence 0G7Transmission types/gearshift mechanisms: Tiptronic 0K0Alternative drive system: Without alternative drive module 0M4Fuel tank capacity: Fuel tank 0P4Exhaust tailpipe: Exhaust tailpipe, double-flow 0PPNameplate set: Nameplate set "BlueMotion" 0SBSpecial labels/plates: Labels/plates in German 0TDFloor mats: Front and rear floor mats 0VCOwner's manuals: Information kit in German 0Y1Climatic zones: Standard climatic zones 0YDWeight category rear axle: Weight range 4 installation control only, no requirement forecast 1ATBrake systems: Electronic stabilization program (ESP) 1E9Activated carbon canister: Without activated charcoal canister with SCR 1EXIdentification plates: Special identification plate for EC for M1 passenger vehicle 1G0Spare wheel/breakdown kit: Without spare wheel 1JASuspension system in rear: Rear shock absorption, basic design 1 1KUBrake type in rear: Disc brakes, rear 1M6Trailer hitch: Trailer hitch mechanically swiveling and electrically detachable 1N3Steering: Speed-related variable steering assist (Servotronic) 1NLWheel covers: Covers for alloy wheels 1PALockable wheel bolts: Standard wheel bolts 1Q2Mass damper for steering wheels: Mass damper for steering wheel, 36 Hz 1S3Tool kit and jack: Tool kit 1SAFront underbody guard: Without additional front underbody guard 1T3First aid kit / warning triangle: First aid kit with warning triangle 1VGInstallation parts for engine (engine mount system): Installation parts for four-cylinder engine 1X0Drive layout: Front wheel drive 1XXSteering wheels: Leather trimmed multi-function sports steering wheel w/ Tiptronic 1Y0Differential lock: Without differential lock 1Z0Fuel quantity for initial filling: Initial standard fuel filling 1ZABrake type, front: Disc brakes, front 20AHybrid drive: Without electric motor ( hybrid ) 2A0Delivery equipment: Without delivery equipment 2G5Insert for the filling up of unleaded fuel/fuel type: Filler neck module 1 without insert 2H0Charism: Without "drive select" 2JRBumpers: Comfort bumpers 2P1Loading edge protection: Plastic trunk sill protection 2WAAdditional tires (snow tires): Without additional tires 31KLicense plate carrier: Front and rear license plate carrier (ECE) 3B4Additional child seat anchors: Child seat anchor for child seat system ISOFIX 3C7Center rear seat belts: 3-point seat belt for center rear seat 3CXPartition: Net partition 3D3Center console: Center console 3FARoof insert/convertible top: Without roof insert (standard roof) 3GARear luggage/load compartment floor: Without cargo area 3H0Backrest release: Without backrest release for front seats 3M0Special registration measures: Without special measures 3NTRear seats: Rear seat bench unsplit, backrest split folding (three pieces) with center armrest 3PWSeat adjustment: Man. height adjustm. f. front seats plus seat squab inclination a. depth adjustm. left, plus el. backrest adjustm. left 3QTRestraint systems, front: 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front 3S1Roof rails/roof load rack: Bright roof rails 3T2Rear head restraints: Three rear headrests 3U2Luggage compartment cover: Sliding trunk cover 3Y0Roll-up sun screen for rear and side windows: Without roll-up sun screen 3ZBOuter rear seat belts: 3-point seat belts, outer rear with ECE label 4A3Seat heater: Seat heater for front seats separately controlled 4ANDoor and side trim panels: Door and side trim panel 4B4Protective side molding: Protective side molding 4D0Seat ventilation/massage seat: Without seat ventilation/massage seat 4E2Lock operation for tailgate/trunk lid: Tailgate/trunk lid release from inside (electrically) 4GFWindshield glass type: Windshield in heat-insulating glass 4H3Child safety lock: Manual child lock 4I7Door and lid locking system: Central locking system "Keyless-Go" without deadlock 4KCSide and rear windows: Side and rear windows in heat-insulating glass 4L6Breakaway interior rearview mirror: Breakaway interior rear view mirror, automatically dimming 4M6Beverage holders: Cup holder 4U0Luggage net/pocket on backrest(s): Without luggage nets/pockets on backrests 4UFAirbag: Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation 4V0Front passenger seat control: Without front passenger seat adjustment from the rear 4X3Side airbag: Side air bag front with curtain air bag 4ZBDecorative trims: Bright moldings 5C0Body measures: Without special body measures 5D1Carrier frequency for radio remote control: Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz 5J0Rear spoiler: Without rear spoiler 5K7Paint preservative/transit coating: Transport protection film (minimum protection) with additional transport protection measures 5MDInserts: Decorative aluminum inserts 5RQRight exterior mirror: Right exterior mirror: convex 5SLLeft exterior mirror: Left exterior mirror: aspherical 5XUSun visors: Sun visors with mirror, illuminated, extractable, airbag label on sun visor 5ZCHead restraints: Headrests for front seats (x-adjustment) 6A0Fire extinguishers: Without fire extinguisher 6E3Center armrest: Front center armrest 6K3Area monitoring systems: Front Assist incl. city automatic emergency braking for ACC low 6M0Tie down straps/net/pocket: Without tie down straps/net/pocket 6NAMolding roof liner: Unsplit molding roof liner 6Q2Gearshift knob/handle: Leather gearshift knob/handle 6SMLuggage compartment floor covering: Needle-punched trunk floor covering (Dilours) 6T1Interior light in footwell: Interior light in footwell 6XUExterior mirror setting: Exterior mirrors: automatically dimming, electrically adjustable, separately heated 7AATheft protection system: Electronic vehicle immobilization device 7B3Socket: 12-volt socket(s) 7E6Heat accumulator system/auxiliary heater: Electric auxiliary air heater 7G0Vehicle tracing system: Without preparation for VTS (vehicle tracking system) 7K1Direct tire pressure monitoring system: Tire pressure warning light 7L6Start-stop system/regenerative braking: Start/stop system with regenerative braking 7M1Scuff plates: Scuff plates in door apertures with metal inserts 7MMEmissions standard: Emission standard EU6 plus 7RECD ROM/DVD/SD card: SD card (Europe) 7U0Starter: Standard engine starter 7UFNavigation device: Navigation system - Standard 7W0Extended safety system: Without extended safety system 7X2Park distance control: Park distance control, front and rear 7Y0Lane change assist/lane keeping system: Without lane change assistant 7ZDVehicle class differentiation units/platform components: Vehicle class differentiation -3G0- 8FASecond battery/battery installation: Without second battery 8G3Light control systems: Masked high beam 8GUAlternators: Alternator 140 A 8I2Lumbar support: Electrically adjustable lumbar support for left front seat with massage feature 8IUHeadlamps: LED headlamps with variable light distribution 8K3Headlight control: Separate daytime running lights with low beam assistant and "Coming Home" function 8N6Windshield wiper intermittent control/ light/rain sensor: Windshield wiper intermittent control with light/rain sensor 8Q5Headlight range control: Headlight-range adjustment, automatic/ dynamic with dynamic bending light (AFS 1) 8RMSpeaker installation: 8 speakers (passive) 8S6Reading light: Two reading lights front 8SPRear combination lamps: LED taillamp assembly 8T8Cruise control system: Adaptive Cruise Control (w/ "Follow-to-Stop") and Speed Limiter 8TBRear fog lamp: Rear fog light 8WHFront fog lamp/additional headlamp: Front fog lamp and cornering lamp 8X1Headlamp washer system: Headlight washer system 8Y1Horns: Two-tone horn 8Z5Engine cooling system: Not hot country 8ZHAntennas: Antenna for AM/FM reception, "diversity" 9D0Preparation for two-way radio installation: Without preparation for two-way radio installation 9F0Preparation for sound combination for rotating beacon: Without sound combination for rotating emergency light and radio antenna preparation 9IFTelephone / telematics: Comfort telephony with WLAN 9JASmoker's/non-smoker's package: Non-smoking package 9M0Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater 9P9Seat belt check: Seat belt reminder, electric contact in the buckle, advanced safety equipment 9S6Multi-function display/trip computer: Multi-function display/on-board computer "Colour" 9T1Heated washer nozzles: Heated washer nozzles, front 9TJAdditional warning lights: Additional LED warning light (door area) front 9WC"Multimedia", video/DVD/notebook connection: Without "Multimedia" in vehicle 9Z3Operating voltage: Operating voltage 12 V plus 230 inverter A61Tire categorization: Category 1 A8FEquipment levels: Sports equipment AV1Driving on the left/on the right: Driving on the right B01Type approval countries/countries with special requirements: Type approval Germany B0AComponent part sets with country-specific design requirements: Component parts set without country-specific design requirement C42General operating permit, alterations: Operating permit, alteration DE5Engine specifications: 4-cyl. turbo diesel engine 2.0 l/140 kW (4V) TDI common rail base engine is TD1/TR1/T5S/T6F E0ASpecial editions: No special edition EA0Follow-on warranty: Without subsequent warranty EF0ECO function for driving profiles and Drive select: Without ECO function EL3Online services: Online service, with OCU, with head unitcoding, without engine immobilizer interconnection EM1Driver alert system: Rest Assist (drowsiness detection) ER1Regional code for radio: Regional code " ECE " for radio ES0Vehicle inlet: Without vehicle inlet EV0Charging cable: Without charging cable F0AVehicle specifications: No special purpose vehicle, standard equipment F94Wheels: Alloy wheels 7J x 17 FC0Customized installation: Without customized installation FM0Versions: Basic equipment variant G01Suspension system in front: Front shock absorption G1ATransmission specifications: 6-speed automatic transmission GM1Electronic engine sound measures: Standard outside sound H4HTires: Tires 215/55 R17 94W (polymer coating) I8ERadios: Standard radio (Gen2) J2DBatteries: Battery 380 A (68 Ah) K8DBody style: Station Wagon Variant/Avant KA0Camera systems/accident sensors: Without camera systems/accident sensors KH7Heating and air conditioning system: Climatronic (3-zone) with rear air conditioning control panel KK1Refrigerant: Refrigerant R134a KS0Head-up display: Without head-up display L0LSteering system arrangement: Left-hand drive vehicle L34Weight category front axle: Suspension range 34 installation control only, no requirement forecast N7DSeat trim covers: Partially leather seat covering NY0Battery/alternator capacity: Standard battery/alternator capacity Q4HFront seats: Comfort sports seats, front QA0Child seats: Without child seat QG1Service interval prolongation: Service interval prolongation QH0Audio-response system/voice control: Without voice control QI6Service indicator: Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable ) QJ3Chrome package: Chrome package (type 2) QK1Camera/distance sensor: Camera and/or distance sensor (driver assistance system) QQ0Light package (lighting): Without add. lights (interior lighting) QR9Compass/road sign display: With traffic signs recognition QV0TV reception/digital radio reception: W/o TV reception/digital radio reception SX8Control number (no PR family): Model year change calendar week 22 SZ9Control number (no PR family): Delivery by "Autostadt Wolfsburg" TR1Base engine: 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 04L.A U5AInstrument clusters: Instrument insert, km/h speedometer UG6Hill start assist: Hill hold control UH2Parking brake: Parking brake UI2Electric interface for external use: Electric interface for external use AUX-IN and 2 x USB UP0Clocks: Analog clock V0ATire suppliers: Tires w/o specification of tire brand VC0Garage door opener: W/o remote-controlled garage door opener VF0Pedal cluster: Standard pedal cluster VL1Pedestrian protection: Extended pedestrian protection measures WBHPassat "Technology" - France - WL7Leather trim "Napa" on sports front seats folie geamuri fata/spate omologata 3M. Dupa ce mi-au trecut emotiile cu privire la cutia de viteze dsg, evident ca este necesar ca emotiile sa continuie, dar cu sistemul adblue, dar, sper eu ca nu o sa fie probleme, sau cel putin nu atat de grave. Planuri de viitor? Nu sunt un fan al retrofit-urilor, imi place ca masina sa ramana asa cum a fost ea construita, respectiv cu optiunile configurate de primul cumparator. Culoarea exterioara imi place foarte mult, scaunele, respectiv banchetele de piele arata foarte, foarte bine, dar prezinta din punctul meu e vedere un minus: vara se incalzesc destul de tare, iar acum stau sa ma gandesc cum va fi la iarna. Pina la momentul prezentarii masinii in topicul dedicat, am efectuat urmatoarele: - inlocuit lichid frana; - curatat scaune/banchete piele (nu era necesar, dar prietenul meu, ,,piticul'' de pe creier, o zis sa fac), urmeaza sa fac si o hidratare, - inlocuit curea accesorii (asa am descoperit ca era cureaua cu care a iesit masina din fabrica), - rola de la intinzatorul curelei de accesorii, - flanse si rulment sarcina amortizoare fata, - completat cu adblue (am urmat sfaturile/parerile colegilor si am cumparat bidon 10 litri cu sigla vw/audi), In categoria ,,probleme'' ar intra un chitait la una din role, accesorii sau electromotor, de asta am inlocuit si rola........dar se pare ca fara succes. Planuri de viitor: - sa inlocuiesc ulei si filtru de ulei la cutia dsg, - sa inlocuiesc distributia (in momentul de fata am 174.000 de km, si din ce am tot citit, se inlocuieste pentru prima data la 210.000 de km, fara a se da limita de timp, daca gresesc.........astept info), nu am reusit sa aflu ce fel de pompa de apa are, - un update la hartile de la navigatie. Si cum o mie de cuvinte nu fac nimic daca nu sunt si ceva fotografii...... Va multumesc pentru rabdare (daca ati avut), de a citi multele, dar multele randuri pe care le-am scris, si va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri la eventuale intrebari ale acestui model. O seara buna sa aveti!
    1 point
  5. Salutare tuturor. Sper sa nu plictisesc pe nimeni dar sa si prezint toate detaliile. Acum mai bine de 1 an jumatate ( din feb 2020 ), dupa marirea familiei odata cu venirea celui mai mic membru ( acum si-a pierdut statutul de cel mai mic ) am decis sa intram si noi in vasta familie VAG. Asa ca am vandut cele 2 masini vechi, hatch, neincapatoare, dar cu km putini si valoare sentimentala, ca sa ne luam una “mai mare si incapatoare, si mai noua, si automata, si cu mai multe optiuni, preferabil alba cu motorul de 2 l diesel etc”. Iar pentru ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, dupa ce am gasit aceasta skoda de 1.6 diesel si culoare gri quartz, veche de 3 ani si vreo 3 luni atunci, aproape de granita, pret f bun, cu destule dotari (atat cat ma pricepeam eu din poze), am zis ca asta va fi prima varianta cu siguranta (chiar daca nu avea motorul de 2 litri, desi erau multe altele bonus). Si pentru ca nu e tot timpul rau, mai e si bine, in saptamana plecarii miercuri s-a nimerit sa vand si masina sotiei, joi seara am rezervat masina, duminica dimineata am plecat in cadru organizat (4 prieteni cumparatori si “neamtul”), duminica seara am vazut-o la exterior, luni dimineata inspectat interior, exterior, motor, documente + proba de drum cu ea. Concluzia : O LUAM CLAR ! Dupa mici negocieri cu vanzatorul care chiar era neamt ( sincer nici nu prea ar fi fost multe de negociat ), facut hartiile, schimbat rotile cu cele de iarna si fuga acasa luni pe la pranz. Marti la ora 15:00 eram inapoi acasa, dupa un popas la Arad. In final, masina este urmatoarea : Skoda Octavia 3 Combi, inmatriculata in 11/2016 ( deci MY 2017 ), echiparea vesela JOY, motor 1.6 TDI de 110 CP, cutie DSG uscat 7+1, rulaj 150 mii km, pret achizitie 9.100 euro + TVA ( care nu s-a platit, fiind luata pe societate, big bonus points ). Principalele dotari : - Farurile bi-xenon cu AFS si DRL cu banda led (cica e un tip fara banda ) - Senzori parcare fata + spate - Scaune fata incalzite - Dublu climatronic - Parbriz incalzit - Duze parbriz incalzite - Navigatia Amundsen MIB 2 - SmartLink : AndroidAuto, AppleCarPlay, MirrorLink - Incarcare wireless QI pt telefon - Portbagaj electric - Jante vara aliaj 18 inch, model ALARIS + roti de tabla 16 inch pt iarna - Podea portbagaj variabila ( o optiune misto ) - Carlig remorcare si kit de reparatie - Senzori lumina/ploaie - Pilot automat standard - Front assist - Lane assist - Stopuri LED - Oglinzi exterioare heliomate si rabatabile electric cu puddle lights - Oglinda interioara heliomata Cateva poze de la achizitie : Iar pentru ca este frumos sa iti pui amprenta pe un lucru din pasiune si ca sa il faci unic, au mai urmat cateva retrofituri + alte maruntisuri, respectiv : - Foot lights fata si spate ( initial cu becuri standard, apoi LED ) - Warning lights in usile din fata - Leduri ambientale langa manere ( in toate usile, pentru spate trebuie putin decupat plasticul ) - Schimbat becuri pozitii, puddle lights (cele sub oglinzi), portbagaj, numar spate cu LED-uri - Schimbat becurile din plafoniere cu Phillips BlueVision, cele LED mi se par prea puternice - Schimbat plafoniera simpla cu una avand cele 2 leduri ambientale ( stiu, sunt fan leduri ambientale :))))) ) - pedale si footrest echipare RS - montare amortizoare capota ( se potrivesc unele de portbagaj de Seat Ibiza ) - montare sertare sub scaunele din fata ( la fel, foarte folositor retrofitul, tin compresorul intr-unul din ele si testerul+umbrela in celalalt ). Cele de mai sus sunt facute de mine - retrofit la ACC 30-210 km/h facut de colegu’ sabinx ( cu schimbare de bloc de manete si coduri SWAP ). Masina avea radar si Front Assist. O combinatie foarte reusita DSG+ACC+Lane Assist. - resoftare cutie DSG in primul rand ( pentru schimbare mai sus si activarea treptei 1 ) + resoftare motor ( mai mult pentru un plus de putere la nevoie, nu conduc prea sportiv, mai ales un combi si avand 2 copii :)))) . - update servo-directie la varianta de audi A3 – tot la colegul sabinx. - diverse activari ( unele facute de mine, altele de sabinx ) : High Beam Assist, Traffic Sign Recognition, Meniu Sport, Meniu Offroad, update navigatie la varianta facelift, Meniu Drivers Profile, parametrizare sunet, etc, etc. Pe partea de intretinere : - schimb ulei + toate filtrele, masina are acum 166 mii. Bagat si revizia in service ul electronic, prin ErWin. - schimb ulei cutie DSG ( va urma si in mecatronic ) - schimbare pasla capota si un plastic interior de la picioare ( era zgariat ) - schimbat opritorul de la sofer (se auzea suficient cat sa ma enerveze) - achizitionat tester cu aplicatia vagdpf ( clar trebuie trecut la intretinere ) - in primavara au fost schimbate anvelopele de vara Pirelli P7 (dot 2016 deci din fabrica, mai aveau profil, dar putin crapate) cu altele Michelin Primacy 4, 225/40 R18 - schimbat bateria originala EFB+ avand cod BEM dar codata 1111111111 :))) cu o varta AGM - curatenie generala la colegul Muale Planuri de viitor : - alte anvelope de iarna. Ma gandesc la niste BF Goodrich G-force Winter 2, 205/55 R16 ( nu avem ierni prea grele ) - gresare sistem de rabatare electric ( merge cam sacadat ) - protectie portbagaj OE, negru lucios - semnalizari dinamice ( pentru ca de ce nu ) - poate eleronul de RS - si lista ramane deschisa De mers, masina merge relativ putin ( vreo 10 k pe an, intrucat in timpul saptamanii ma deplasez cu cea de firma si sotia e mai mult acasa deocamdata ), asa ca sper sa mearga frumos si mult si bine La final alte cateva poze (le-am facut cat mai mici, dar claritatea s-a dus la garla, poate ma indruma cineva). Salutari
    1 point
  6. Nu va mai simtiti atacati E vorba de estimari pe baza unor teste , nu pe cifre reale obtine dupa o perioada mare de timp Garantia oferita nu reprezinta exclusiv calitatea , include calcule economice Este universal valabil 5 ani garantie nu inseamna ca 5 ani nu ai probleme , e posibil sa ai dupa 2 ani sau sa nu ai 10 ani Inseamna doar ca 5 ani raspund ei , au facut ei calcule ce e mai rentabil Totul e despre profit si rentabilitate intr-o piata in care producatorii se catara unul peste altul cu viteza tripla
    1 point
  7. Astea sunt ca orele alea de functionare la becurile cu LED , 25.000 de ore ... 30.000 ore si te trezesti dupa 4 luni ca pica dar inca mai merge ala cu neon de acum 15 ani Momentan multe sunt cifre si estimari la masinile electrice Realitatea va fi atunci cand va trece timpul si se va afla exact ce si cum din punct de vedere statistic Ca si cu pandemia , calculele nu s-au potrivit cu realitatea
    1 point
  8. Verifica sa nu fie codat pe RHD in loc de LHD. Verifica sa nu ai codat cu 2 becuri ceata.
    1 point
  9. Postez aici rezolvarea socurilor la decelerare-accelerare pt passatul din semnatura, o problema care m-a macinat aprox. 1 an de zile, timp in care am inlocuit multe componente legate de aceasta problema( tampoane motor si cutie de viteze, kit complet amberiaj pt si asta era pe duca, o planetara care si ea era nasoala), cu toate acestea inlocuite zmuceala aia in decelerare-accelerare nu sa ameliorat sub nici o forma pana astazi. Aleatoriu cand apasam pedala de ambreiaj cu piciorul luat de pe acceleratie mai avea o balbaiala cand ajungea in relati, scadea turatia brusc pana pe la 550-600 de rot/min dupa care revenea la fel de brusc la turatia normala de 860 rot/min. Rezolvarea a fost una destul de simpla, switch-ul de la ambreiaj. Panarama era reglat prost, inchidea circuitul total aleatoriu datorita lungimii prea mari fata de pedala de ambreiaj, am micsorat aceasta lungime si tot a revenit la normal. Explicatia logica ar fi c-am asa: -ecu trebuie sa stie in ce pozitie este pedala de ambreiaj pt a gestiona corect frana de motor( care se realizeaza datorita pozitiei clapetei de acceleratie) si pt functionarea corecta a tempomatului. In frana de motor clapeta de acceleratie se inchide mult mai lent decat atunci cand abreiajul este apasat.
    1 point
  10. Am gasit niste informatii interesante intr-un video despre baterii folosite in sistemele fotovoltaice, dar se aplica si la masinile electrice, fiind vorba de bateriile li-ion. Se vede ca, daca incarci intre 25%-75% la temperatura rezonabila (iar ID.3 si ID.4 au management al temperaturii bateriei), ai in jur de 90% capacitate dupa 3000 de cicluri si peste 87% dupa 5000 de cicluri. Nici 25%-85% nu e așa rau cu 85% dupa 4000 de cicluri.
    1 point
  11. @ev21 better? Erau 16 grade ieri pe Targoviste - Sinaia si 12 in Busteni. Mai stau o perioada pe rotile de vara. Am pus deja rotile de iarna pe olx. Daca le vand… imi iau niste PA5 de 18” ,))
    1 point
  12. @SwatKat Ma bucur ca ai demarat proiectul . Da, parametrizarea de sunet este un mare upgrade "din pix cum se spune", ca practic nu schimbi nimic dar zici ca ti-ai luat boxe noi :)). Pentru inspiratie de alte retrofituri poti sa consulti mai multe topic-uri. Si eu am facut cate ceva, dar in general ma axez pe lucruri marunte, de detaliu . Drumuri bune si te asteptam cu impresii cand e gata.
    1 point
  13. Mulțumesc frumos pentru aceasta informație utila.
    1 point
  14. Fa-i un BS, vezi in blocurile de masura ce valori raporteaza clapeta..
    1 point
  15. Sa iei in considerare si curatarea sitei ( cu schimbul celor 2 oringuri ) pentru preveni alte probleme ulterioare. Mai multe info poti citi aici:
    1 point
  16. Azi am plecat spre parc si… in parc am ajuns
    1 point
  17. 1 point
  18. Odata cu depasirea bornei de 69k km s-a demarat retrofitul de ACC. Multumesc @Adria_n pentru idee iar cele mai multe multumiri se duc catre @sabinx, un tip super din toate punctele de vedere. Din pacate (financiar vorbind), asta inseamna ca incep sa ma bate si alte ganduri de retrofit-uri Faza 1 e gata, adica multe update-uri la componente/sismele multimedia, dupa parametrizarea de sunet se aude muult mai bine fata de ce era stock. Trebuie sa fac si un drum pe autostrada sa simt noile setari de la volan - in oras e mult mai moale (adica in bine) si cred ca e mult mai bine si la viteza. Revin cu poze dupa finalizare. Voiam sa mai pun o poza si cu masina, dupa codari am trecut pe la spalatorie (da, aia automata, dar oricum e ceva), am ajuns acasa, am parcat si in juma de ora am avut 2 gainati pe masina 🤣.
    1 point
  19. Bună seara. Astăzi fiind vremea frumoasă și având și timpul fizic necesar, am reușit să fac schimburile de ulei și filtre. Filtru de aer destul de ok după 13.000 de km (mașina având în momentul de față 178800 km), la fel și cel de motorină. Uleiul de motor a fost la nivel, deci nu pot aproxima ce cantitate de ulei s-a consumat prin ardere, pierderi nu sunt. Nu am mai avut timp pentru filtru de habitaclu, urmează și el în cel mult o săptămână. Dar ce mă bucură cel mai mult, că am înlocuit uleiul din dsg. Ultimul schimb a fost făcut la 121.000 km în Germania. Așa arata uleiul vechi, și cantitatea scoasă din cutie. și atât ulei a rămas după ce am făcut nivelul s-a pierdut în jur de 70 ml ulei. Cu siguranță următorul schimb îl voi face pe la 50.000 km. Și pentru a doua oară am folosit o pompă electrică pentru a introduce uleiul în cutie: Mult mai ușor și mai repede. Și la sfârșit........satisfacția lucrului făcut! O seară bună să aveți și cât mai puțini nervi în trafic!
    1 point
  20. Pai masina nu are turbina😂oricat as vrea sa merg, nu merge😂 Si apropo de asta, anul asta am facut foarte putini km cu ea si imi pare rau. Sper ca anul viitor sa fie diferit.
    1 point
  21. @Nenciu Victor daca o zic pe aia cu "anvelopele mai bune se pun pe spate" cate injuraturi imi iau?
    1 point
  22. multumesc celor care au raspuns. am dat comanda de AEZ Tioga.
    1 point
  23. Daaaa, bineinteles ca atunci cand te bagi la creatie, nu ies lucrurile bine din prima. Am zis mai sus ca am facut furtunurile pentru traseul de ulei, toate bune si frumoase, se face o seara in care aveam niste timp zic "gata, azi pun turbina sus". Mi-am luat o cafeluta, am adunat sculele necesare si turbina pe masa, am pus o muzica buna si hai sa asamblam. Distractia s-a terminat repede cand am constat ca un furtun nu era facut cum trebuie. Mai exact cel pentru turul de ulei. Eu cand am facut proba, am facut pe placuta de adaptare nemontata pe turbina. Iar singura pozitie in care se monta furtunul era perpendicular pe placuta. asa Ceea ce, dupa cum se poate observa in poza, cu placuta montata pe turbina nu era posibil. Iar montarea lui paralel cu placuta, nu era posibila pentru ca din cauza bucsei de pe furtun ramane un spatiu si nu se etanseaza. asa Si atunci am zis e clar, singura solutie este sa pun un capat de furtun la 90 de grade. asa Zis si facut, 2 zile mai tarziu am mers din nou la firma unde am facut prima data, domnii foarte draguti (e normal cand platesti, dar normalitatea asta e pe cale de disparitie la noi) si mi-au modificat capul furtunului, de data asta si cu proba direct pe turbina. asa Urmeaza sa astept sa prind din nou seara aia libera cand sa pun turbina pe masina. Va urma...
    1 point
  24. Buuun, avem tot puzzle-ul pentru montarea turbinei pe masina complet. Prima piesa si cea mai importanta, placuta de adaptare a traseului de ulei Apoi, am mers la o firma specializata si am facut furtunuri cu prinderi specifice sistemului meu Urmeaza, cum prind un pic de timp, sa pun turbina pe masina, iar apoi vom face si downpipe-ul cand reusesc sa il prind pe baiat disponibil. Eu pana una alta voi comanda materialele necesare.
    1 point
  25. @cxr2test am gasit problema la mine. Este cel de sedan. Pe pliantul de montaj eu vedeam acelasi cod, trebuie sa imi iau ochelari sau sa dau un reset la creier . Si eu si furnizorul, amandoi la fel de prosti. In concluzie: cod pentru sedan 5E5 064 711 cod pentru combi 5E9 064 711. Pare similar cu cel din linkul trimis de tine. Am dat retur si am luat piesa buna. Urmeaza sa o montez cand se va putea. Totodata am luat si eleronul de RS 😋. Urmeaza vopsit + montaj.
    1 point
  26. Industria auto primeste nota de plata pentru decizia de a avea fabrici furnizoare de semiconductori doar in China . Am transferat din Europa totul in China . Costuri mai mici profit mai mare . A venit pandemia vanzarile au stagnat , mintile luminate din industria auto au redus comenzile de semicinductori si ce sa vezi a venit industria IT, electronice si au preluat toate comenzile . Cerere la greu toata populatia globului in online . Cand a revenit piata auto mai comanda daca ai unde , toate fabricile erau la capacitate maxima pentru industria de electronice . Sa nu ii plangem pe producatorii auto ca au scumpit cu nesimtire masinile in unele cazuri total nejustificat .
    1 point
  27. Hai ca a trecut ceva timp de cand n-am mai scris ceva pe aici, lucruri foarte multe nu s-au intamplat, doar acum de curand ceva notabil. Am mai zis si mai sus cred, am avut turbina la vanzare. La cat de multumit eram de cum merge masina, i-am pus un pret pe masura, astfel incat daca cumva cineva vine si imi da suma respectiva de bani, sa nu-mi para rau. Ete ca a venit si momentul, cu un pic de emotii ca na, trebuia sa demontez turbina de pe masina fara sa am o certitudine ca omul "apare" asa cum a zis (m-am mai linistit cand am vazut ca mi-a luat cam 30 de minute sa o dau jos), dar totul s-a concretizat exact cum am stabilit. Buuun, planul era clar de la inceput, mergem pe gtb2260vk, langa care ulterior asteptam niste firad120 si speram la un 300+ cai. Iau banii, gasesc o turbina destul de ieftina pe net dar generatie noua, in stare super buna (in capul meu era ala e pretul, restul costa adaptarea), fix in weekendul ala aveam niste prieteni in CT (unde era turbina), imediat am trimis banii si am luat-o. Vorbisem deja cu niste baieti din domeniu sa merg sa ii facem adaptarea, doar ca atunci cand am ajuns la ei ce sa vezi, surpriza. De cand am intrat in atelier, baiatul a zis "ce ai acolo? Ce turbina e aia?". Eu confuz... zic 2260, iar el zice "da este, doar ca este 2260VZK nu VK, adica nu cea care se foloseste in reteta cunoscuta". Mama... mi-a picat cerul in cap. Apoi mi-a explicat: turbina asta e o generatie mai noua (de-aia probabil e si in stare buna, de-aia a fost vanduta si asa ieftin, pentru ca nu e asa cautata) care are altfel de prindere a sistemului de ungere, cu placuta metalica si furtune cu insertie metalica si o parte de evacuare pe care nu se putea pune bolt on o galerie de 1.9. El mi-a zis s-o vand, sa iau ce trebuie pentru ca va fi bataie de cap putin, in special cu sistemul de ungere. Mama ce fac, mama ce fac, o pun de vanzare, sub pretul pe care l-am platit. Am rezistat cu ea cam o saptamana... dupa care m-am gandit sa caut pe net, sa vad daca nu cumva cineva a mai patit ca mine si cum a facut. Si ce sa vezi, site-ul englezesc cunoscut pentru tuning ul de motoare tdi, are fix placuta asta de adaptare a traseului de ulei de pe masina mea pe turbina asta. Pretul nu foarte mare, zic gata, o pun pe masina. Si ia-ta ma peste inca o saptamana, cu turbina sudata pe galerie de 1.9, convertita vacuumatic si rotita in pozitia in care trebuie, asteptand coletul din uk. Mai am de facut o placuta care sa astupe inca o gaura in partea calda a turbinei, ceva gen EGR dar alta dimensiune (EGR ul e deja astupat). Apoi trebuie sa vad exact ce furtune de ulei voi folosi si cu ce prindere, iar apoi trebuie sa fac alt downpipe. Si din motive de diametru (trecere de la 63mm la 76mm) dar si pentru ca cel de acum are prindere v-band si trebuie sa trecem la prindere cu flansa. Dupa, planul e sa merg cu acelasi soft deocamdata, pana voi reusi sa iau si firad uri. N-are rost sa dau de ori banii pe soft iar singurele posibile consecinte ar fi ca turbina va incarca putin mai sus. Pana la injectoare insa, trebuie sa umblu la ambreiaj, la intercooler si cine stie ce alte maruntisuri.
    1 point
  28. @16MAW Mulțumesc frumos pentru urare! În privința numărului de înmatriculare.....îl am de 20 de ani. Ca să fiu sincer, ideea combinației numărului de înmatriculare nu îmi aparține. Cum eram eu odată în ,,frumosul" trafic din București și numărând de câte ori se schimbă semaforul ca să trec de intersecția de la Unirii..........mașina din față, B-50-RIN. Bă, zic eu, ce idee faină a avut. Și pe mine tot Sorin mă cheamă, i-a să văd eu, combinația asta de număr este luată sau nu......și nu era rezervată. Și așa am schimbat certificatul de înmatriculare cu noul număr 50 RIN! Sincer am primit oferta de 500 de lei ca să renunț la număr, dar..........nu. În fine, fiecare cu păsărica lui, eu am grijă ca la a mea să-i ,,cumpăr colivie"! Drumuri bune și nervi puțin în trafic vă doresc!
    1 point
  29. Azi am luat filtru de la K&N, dupa ce am stat mai mult timp pe ganduri. L-am si montat si am taiat capacul filtrului original ca sa il poata acoperi. In primul rand pentru a-l ascunde. Apoi pentru a proteja de praf, si pentru a veni aerul de pe traseu si poate pe viitor pentru o izolare termica (desi nu cred ca e neaparat). Avem niste sunete de turbo pe descarcare, finute si discrete, exact cum imi doream. Poate o sa urc un video. Apoi am demontat si tubulaturile despre care ziceam mai sus, le-am curatat, dat cu primer si apoi cu vopsea termo-rezistenta neagra (vedem cat de rezistenta). Am facut si putina curatenie la motor, dar tot vreau sa ii fac o "baie" cum trebuie. Nu mi-a mai ajuns spray-ul si pentru galeria de admisie, dar nu e asa mare problema. O sa mai iau, o fac si pe ea si mai fac si cate un plastic de pe acolo care s-a mai zgariat in timp. A, si filtru de aer dupa nici 8k km 😰 Acum ca a venit si caldura, am mai dat o mana de leatherique dar doar pe scaunele fata. Banchetele sunt deja super ok. Masina in soare, totul inchis, cel putin pana maine. Fetele de usi sunt gata de montat, mai trebuie dupa montaj puse noile manere si butoane. Pun si distantierele pe fata, mai ridic 5mm suspensia spate (cred), montez noile presuri de mocheta, curatenie luna si cam asa defilam vara asta. Curand fac si revizia, si voi schimba producatorul uleiului. Motulul asta imi urca foarte greu, indiferent de temperatura. Si ma bate gandul sa comand Castrol din germania, am auzit lucruri bune despre el de la persoane care stau acolo. Asa ca... merita incercat.
    1 point
  30. Nu se schimba, se curata. Dar nu cred ca o vor face in reprezentanta. Ei iti vor schimba doar uleiul. La fel e si la generatia anterioara. Nu desfac si nu inlocuiesc filtrul. Nu e operatiune de service -asta a fost explicatia in reprezentanta.
    1 point
  31. O sa ajunga sa faca ambreiajul pe sanie, il scoti si bagi altu fara sa mai demontezi nimic?
    1 point
  32. In loc de volant vei schimba discul de ambreiaj mai des? Trust me...
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!