Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.10.2021 în toate secţiunile

  1. Salutare tuturor. Sper sa nu plictisesc pe nimeni dar sa si prezint toate detaliile. Acum mai bine de 1 an jumatate ( din feb 2020 ), dupa marirea familiei odata cu venirea celui mai mic membru ( acum si-a pierdut statutul de cel mai mic ) am decis sa intram si noi in vasta familie VAG. Asa ca am vandut cele 2 masini vechi, hatch, neincapatoare, dar cu km putini si valoare sentimentala, ca sa ne luam una “mai mare si incapatoare, si mai noua, si automata, si cu mai multe optiuni, preferabil alba cu motorul de 2 l diesel etc”. Iar pentru ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, dupa ce am gasit aceasta skoda de 1.6 diesel si culoare gri quartz, veche de 3 ani si vreo 3 luni atunci, aproape de granita, pret f bun, cu destule dotari (atat cat ma pricepeam eu din poze), am zis ca asta va fi prima varianta cu siguranta (chiar daca nu avea motorul de 2 litri, desi erau multe altele bonus). Si pentru ca nu e tot timpul rau, mai e si bine, in saptamana plecarii miercuri s-a nimerit sa vand si masina sotiei, joi seara am rezervat masina, duminica dimineata am plecat in cadru organizat (4 prieteni cumparatori si “neamtul”), duminica seara am vazut-o la exterior, luni dimineata inspectat interior, exterior, motor, documente + proba de drum cu ea. Concluzia : O LUAM CLAR ! Dupa mici negocieri cu vanzatorul care chiar era neamt ( sincer nici nu prea ar fi fost multe de negociat ), facut hartiile, schimbat rotile cu cele de iarna si fuga acasa luni pe la pranz. Marti la ora 15:00 eram inapoi acasa, dupa un popas la Arad. In final, masina este urmatoarea : Skoda Octavia 3 Combi, inmatriculata in 11/2016 ( deci MY 2017 ), echiparea vesela JOY, motor 1.6 TDI de 110 CP, cutie DSG uscat 7+1, rulaj 150 mii km, pret achizitie 9.100 euro + TVA ( care nu s-a platit, fiind luata pe societate, big bonus points ). Principalele dotari : - Farurile bi-xenon cu AFS si DRL cu banda led (cica e un tip fara banda ) - Senzori parcare fata + spate - Scaune fata incalzite - Dublu climatronic - Parbriz incalzit - Duze parbriz incalzite - Navigatia Amundsen MIB 2 - SmartLink : AndroidAuto, AppleCarPlay, MirrorLink - Incarcare wireless QI pt telefon - Portbagaj electric - Jante vara aliaj 18 inch, model ALARIS + roti de tabla 16 inch pt iarna - Podea portbagaj variabila ( o optiune misto ) - Carlig remorcare si kit de reparatie - Senzori lumina/ploaie - Pilot automat standard - Front assist - Lane assist - Stopuri LED - Oglinzi exterioare heliomate si rabatabile electric cu puddle lights - Oglinda interioara heliomata Cateva poze de la achizitie : Iar pentru ca este frumos sa iti pui amprenta pe un lucru din pasiune si ca sa il faci unic, au mai urmat cateva retrofituri + alte maruntisuri, respectiv : - Foot lights fata si spate ( initial cu becuri standard, apoi LED ) - Warning lights in usile din fata - Leduri ambientale langa manere ( in toate usile, pentru spate trebuie putin decupat plasticul ) - Schimbat becuri pozitii, puddle lights (cele sub oglinzi), portbagaj, numar spate cu LED-uri - Schimbat becurile din plafoniere cu Phillips BlueVision, cele LED mi se par prea puternice - Schimbat plafoniera simpla cu una avand cele 2 leduri ambientale ( stiu, sunt fan leduri ambientale :))))) ) - pedale si footrest echipare RS - montare amortizoare capota ( se potrivesc unele de portbagaj de Seat Ibiza ) - montare sertare sub scaunele din fata ( la fel, foarte folositor retrofitul, tin compresorul intr-unul din ele si testerul+umbrela in celalalt ). Cele de mai sus sunt facute de mine - retrofit la ACC 30-210 km/h facut de colegu’ sabinx ( cu schimbare de bloc de manete si coduri SWAP ). Masina avea radar si Front Assist. O combinatie foarte reusita DSG+ACC+Lane Assist. - resoftare cutie DSG in primul rand ( pentru schimbare mai sus si activarea treptei 1 ) + resoftare motor ( mai mult pentru un plus de putere la nevoie, nu conduc prea sportiv, mai ales un combi si avand 2 copii :)))) . - update servo-directie la varianta de audi A3 – tot la colegul sabinx. - diverse activari ( unele facute de mine, altele de sabinx ) : High Beam Assist, Traffic Sign Recognition, Meniu Sport, Meniu Offroad, update navigatie la varianta facelift, Meniu Drivers Profile, parametrizare sunet, etc, etc. Pe partea de intretinere : - schimb ulei + toate filtrele, masina are acum 166 mii. Bagat si revizia in service ul electronic, prin ErWin. - schimb ulei cutie DSG ( va urma si in mecatronic ) - schimbare pasla capota si un plastic interior de la picioare ( era zgariat ) - schimbat opritorul de la sofer (se auzea suficient cat sa ma enerveze) - achizitionat tester cu aplicatia vagdpf ( clar trebuie trecut la intretinere ) - in primavara au fost schimbate anvelopele de vara Pirelli P7 (dot 2016 deci din fabrica, mai aveau profil, dar putin crapate) cu altele Michelin Primacy 4, 225/40 R18 - schimbat bateria originala EFB+ avand cod BEM dar codata 1111111111 :))) cu o varta AGM - curatenie generala la colegul Muale Planuri de viitor : - alte anvelope de iarna. Ma gandesc la niste BF Goodrich G-force Winter 2, 205/55 R16 ( nu avem ierni prea grele ) - gresare sistem de rabatare electric ( merge cam sacadat ) - protectie portbagaj OE, negru lucios - semnalizari dinamice ( pentru ca de ce nu ) - poate eleronul de RS - si lista ramane deschisa De mers, masina merge relativ putin ( vreo 10 k pe an, intrucat in timpul saptamanii ma deplasez cu cea de firma si sotia e mai mult acasa deocamdata ), asa ca sper sa mearga frumos si mult si bine La final alte cateva poze (le-am facut cat mai mici, dar claritatea s-a dus la garla, poate ma indruma cineva). Salutari
    3 points
  2. Hai ca a trecut ceva timp de cand n-am mai scris ceva pe aici, lucruri foarte multe nu s-au intamplat, doar acum de curand ceva notabil. Am mai zis si mai sus cred, am avut turbina la vanzare. La cat de multumit eram de cum merge masina, i-am pus un pret pe masura, astfel incat daca cumva cineva vine si imi da suma respectiva de bani, sa nu-mi para rau. Ete ca a venit si momentul, cu un pic de emotii ca na, trebuia sa demontez turbina de pe masina fara sa am o certitudine ca omul "apare" asa cum a zis (m-am mai linistit cand am vazut ca mi-a luat cam 30 de minute sa o dau jos), dar totul s-a concretizat exact cum am stabilit. Buuun, planul era clar de la inceput, mergem pe gtb2260vk, langa care ulterior asteptam niste firad120 si speram la un 300+ cai. Iau banii, gasesc o turbina destul de ieftina pe net dar generatie noua, in stare super buna (in capul meu era ala e pretul, restul costa adaptarea), fix in weekendul ala aveam niste prieteni in CT (unde era turbina), imediat am trimis banii si am luat-o. Vorbisem deja cu niste baieti din domeniu sa merg sa ii facem adaptarea, doar ca atunci cand am ajuns la ei ce sa vezi, surpriza. De cand am intrat in atelier, baiatul a zis "ce ai acolo? Ce turbina e aia?". Eu confuz... zic 2260, iar el zice "da este, doar ca este 2260VZK nu VK, adica nu cea care se foloseste in reteta cunoscuta". Mama... mi-a picat cerul in cap. Apoi mi-a explicat: turbina asta e o generatie mai noua (de-aia probabil e si in stare buna, de-aia a fost vanduta si asa ieftin, pentru ca nu e asa cautata) care are altfel de prindere a sistemului de ungere, cu placuta metalica si furtune cu insertie metalica si o parte de evacuare pe care nu se putea pune bolt on o galerie de 1.9. El mi-a zis s-o vand, sa iau ce trebuie pentru ca va fi bataie de cap putin, in special cu sistemul de ungere. Mama ce fac, mama ce fac, o pun de vanzare, sub pretul pe care l-am platit. Am rezistat cu ea cam o saptamana... dupa care m-am gandit sa caut pe net, sa vad daca nu cumva cineva a mai patit ca mine si cum a facut. Si ce sa vezi, site-ul englezesc cunoscut pentru tuning ul de motoare tdi, are fix placuta asta de adaptare a traseului de ulei de pe masina mea pe turbina asta. Pretul nu foarte mare, zic gata, o pun pe masina. Si ia-ta ma peste inca o saptamana, cu turbina sudata pe galerie de 1.9, convertita vacuumatic si rotita in pozitia in care trebuie, asteptand coletul din uk. Mai am de facut o placuta care sa astupe inca o gaura in partea calda a turbinei, ceva gen EGR dar alta dimensiune (EGR ul e deja astupat). Apoi trebuie sa vad exact ce furtune de ulei voi folosi si cu ce prindere, iar apoi trebuie sa fac alt downpipe. Si din motive de diametru (trecere de la 63mm la 76mm) dar si pentru ca cel de acum are prindere v-band si trebuie sa trecem la prindere cu flansa. Dupa, planul e sa merg cu acelasi soft deocamdata, pana voi reusi sa iau si firad uri. N-are rost sa dau de ori banii pe soft iar singurele posibile consecinte ar fi ca turbina va incarca putin mai sus. Pana la injectoare insa, trebuie sa umblu la ambreiaj, la intercooler si cine stie ce alte maruntisuri.
    3 points
  3. Eu dupa sute de mii de km am vazut multe. Va zic doar atat, si inchei discutia ca deviem prea mult de la subiect - schimbul de ulei e cea mai ieftina intretinere posibila a masinii. Dar, repet, fiecare face ce si cum doreste pe banii si timpul sau. Dar daca o revizie la 10-15k km in functie de mers, care ia maxim 2 ore cu mecanici "lenesi" si 5-600lei, e o "problema", atunci ma declar invins
    3 points
  4. Pentru ca aparent imi place suferinta, vreau sa prezint o analogie prin graficul de mai jos. A spune ca nu exista schimari climatice si crestere a temperaturii medii anuale e ca si cum ai spune ca nu creste nici graficul acesta pentru ca in weekend scad numerele si ca nu exista niciun consens stiintific despre ce trebuie facut:
    1 point
  5. Dar media pe urmatorii 10 ani este probabil mult mai precisa. Orice punct de pe grafic are un grad mare de incertitudine, dar tendinta este in crestere clara.
    1 point
  6. Comandat + montat arcuri sport. Ca si impresie generala, este fix cum imi doream : stabila si totodata confortabila, ca o suspensie sport de fabrica. Pana la primavara sper sa gasesc niste roti r17 complete care sa'i faca cinste
    1 point
  7. 10k e o estimare de bun simt pentru Romania. Un schimb de ulei OK pentru un motor se face cam la 250 ore de functionare. Verifica-ti viteza medie si fa un calcul. Ma indoiesc ca ar sari de 40kmh in traficul din Romania, indiferent de oras ( daca nu faci multi km extraurban ).
    1 point
  8. Ceva feedback dupa 9 luni si 10000 km, 1.5 etsi R line: Foarte multe probleme de soft, rezolvate partial in garantie. O buna parte din ele, nu au rezolvare - ex. pornire automata scaune incalzite, radio online, erori sistem audio etc... Oprirea motorului in rulaj nu este smooth in traficul bara la bara, as dezactiva-o daca s-ar putea. De multe ori ajung sa selectez modul sport pentru a evita aceasta functie ... cumva aleg raul mai mic. Sunt erori pe functia de auto hold in modul Eco, dealerul spune ca este normal. Digital Car Key "inca" nu functioneaza pe ios si cred ca nu o sa functioneze niciodata. Pornesti motorul, porneste radioul, se conteaza Apple CarPlay, se opreste radioul, trebuie sa astepti sa-si faca ciculul sistemul de operare VW pentru a lua comanda manuala pentru repornirea radioului. Culmea e ca nu se intampla de fiecare data. Capacitatea incalzirii in sezuturile din spate este mult sub cele din fata. Pur si simplu se incalzesc mai putin. Sistemul audio HK este in regula doar la nivel mediu de intensitate. Tinuta de drum ok, motorul ok, consumul in limite previzibile, nimic surprinzator. Chestiuni estetice, R line vine cu elemente stilistice discutabile, am preferat sa ascund o parte din ele. Am ales R line pentru scaune, volan, tapiserie. Butoanele de pe volan necesita adaptare in timp. Senzorii pentru siguranta activa pot surprinde. Uneori vede benzile gresit si are reactii bruste. De cateva ori a franat la limita in situatii in care nu era cazul in schimb nu a vazut pieton la 1 m de masina. Stergatoarele fata haraie oribil de la bun inceput, le voi schimba cat de curand. Apple music - piesele nedescarcate se opresc pentru cateva minute, chestiune pe care nu o patesc atunci cand telefonul nu este conectat la masina. Overall nu sunt convins de alegerea facuta, probabil ca trebuie incercate si alte optiuni in piata.
    1 point
  9. Dacă sunt OK, n-ai de ce să schimbi cuzineți, tacheți, segmenți etc. Se duce chiulasa la planat. Apoi se înlocuiește orice înseamnă garnitură și se pune distribuție nouă. Mecanicul îți va spune dacă mai apare ceva.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!