Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.09.2021 în toate secţiunile

  1. Dupa un nr de km mai mare poti sa faci o medie, nu dupa media din ultima dimineata. Ca doar nu o sa mearga mereu cu aceeasi viteza, poate sa fie mai mare sau mai mica. Oricum si 250h de functionare mi se pare un termen destul de mic. Eu circul cu masina >95% din km doar in afara orasului si cu o viteza medie de 50km/h la 250h ar insemna 12.500 km care iar la fel este super putin comparativ cu cat recomanda producatorul. Norma de ulei o selectam in functie de recomandarea producatorului in schimb revizia nu. Totusi sa schimbi uleiul la mai putin de 30k cred ca e benefic dar la 10k e doar o risipa. Recomandarea asta cu schimbul uleiului la 10k cred ca are mai multi ani decat am eu, de pe vremea cand masinile mergeau cu ulei 10w40.
    3 points
  2. Nu ai adus niciun argument legat de efectele schimbarilor climatice din Romania. Nimeni, de altfel, nu a adus un astfel de argument. Doar link-uri si articole de aiurea. Insistenta mea a fost un test prin care mi-am dat seama ca nu intelegeti acest domeniu si, dincolo de Google, care e nul pe domeniul ''schimbarilor climatice'' din Romania, nu aveti argumente. Uite, iti dau eu cateva efecte ale acestor ''schimbari climatice'' din ultimele decenii. Exista o evidenta crestere a temperaturilor in ultimele decenii. Majoritatea masuratorilor meteorologice se fac incepand din 1960, abia atunci reteaua meteorologica a fost extinsa la nivel national. Exista si statii mai vechi, cu inregistrari din secolul 19, dar acolo pot fi puse la indoiala o parte a masuratorilor. Exista o cresterea abrupta a valorilor termice din 1998, astfel mediile multianuale au crescut cu cca 1 grad Celsius, uneori si mai mult, fata de intervalul de referinta 1961-1980. Aceste abateri au loc la nivelul intregii tari, inclusiv in cazul statiilor de munte. Nu pare mult, dar este. Efectele se vad foarte clar in parametrii termici, nu in vant sau precipitatii, unde e imposibil de gasit un efect. Astfel, exista o crestere clara a numarului de zile de vara (>25grade), tropicale (>30 grade) si caniculare (>35grade). In acelasi timp, scad zilele cu inghet (<0grade), nopti geroase (<-10grade), zile de iarna (Tmax <0grade), zile geroase (Tmax <-10grade). De asemenea, cresc valorile termice maxime, ultimele ierni au fost niste glume, au scazut enorm numarul de zile de viscol din extracarpatic samd Tot ce am scris mai sus sunt efecte ale ''schimbarilor climatice'' foarte usor de demonstrat, daca veti analiza siruri de date de la ce statii meteo vreti voi din Romania. In timp aceste cresteri de temperatura pot limita sau extinde habitate sau biotopuri, cu efecte grave asupra anumitor specii aflate la limita sudica a arealului (relicte glaciare din turbarii, de pilda) sau ce depind de anumite specii de plante ce au nevoie de conditii climatice ce nu vor mai putea fi indeplinite. Acum revenind cu picioarele pe pamant, trebuie spus ca meteorologia, climatologia, sinoptica samd au o mare problema. Pot spune cu destula precizie ce s-a intamplat acum cateva mii, zeci de mii de ani, cu foarte mare precizie ceea ce s-a intamplat recent, insa nu pot prognoza nimic notabil in viitor. Si cand spun viitor ma refer la cateva luni sau ani, nu la intervale lungi. De ce? Pentru ca mecanismele atmosferei sunt atat de complexe, incat nici cel mai bun computer din lume nu va reusi sa le inteleaga. Acum prognozele se fac tinand cont de situatii sinoptice similare din trecut si de modul de evolutie ulterior. In realitate e un fel de ghicit in stele. Concluzia: nu stim nimic concret legat de tendinta climei in urmatorii zeci de ani, nu stim daca aceasta crestere termica ce coincide industrializarii nu e decat o coincidenta sau nu. Scoarta continentala pluteste pe o manta uriasa plina de magma si gaze toxice fierbinti. E doar una din vulnerabilitati. Anul acesta septembrie la noi va fi a cincea luna sub medie, fapt fara precedent in ultimele decenii. Va fi inceputul unei noi schimbari? Nimeni nu stie. Un singur lucru e cert, va urma o noua glaciatiune, mai devreme, sau mai tarziu, indiferent de cat petrol sau gaze se vor arde. Sau mai rau, vazand cat de mult a crescut pretul gazelor, al lignitului. Asa incat incercati sa poluati cat mai putin, atunci cand este posibil, dar sa nu credeti ca salvati planeta.
    2 points
  3. Mergeti la o benzinarie Mol si cereti kitul de prelevare proba ulei motor. Apoi, lasati la ei proba, achitati si in 72 ore primiti rezultatul analizei uleiului vostru. Asta e singura varianta prin care puteti evalua calitatea uleiului si a motorului.
    1 point
  4. @kolfleading, nu mi se pare productiv sa continuam discutia asta pana cand @dercos nu sustine afirmatiile cu niste surse.
    1 point
  5. Si la medie de 15kmh pe ora nu sunt conditii grele de functionare? Daca faci un calcul la 30k km cu o medie de 15kmh, ies 2000 ore de functionare... Acuma, fiecare face ce vrea cu masina lui.
    1 point
  6. Acesta este un mit. Uita-te la filmul asta pana la final.
    1 point
  7. @mandelu si @acidone 77 Media cu care circul dimineata in oras e ~ 15 km/h. 15.000 km e tot o estimare realista in conditiile in care motorul functioneaza in timp ce masina sta pe loc. Desi ar mai fi si start/stopul, dar pe care eu personal il dezactivez imediat ce apas butonul de pornire. Recomandarile injumatatesc durata/km schimbului, daca sunt conditii grele de functionare. Daca aveam diesel, probabil schimbam si eu la 10.000 km.
    1 point
  8. 10k e o estimare de bun simt pentru Romania. Un schimb de ulei OK pentru un motor se face cam la 250 ore de functionare. Verifica-ti viteza medie si fa un calcul. Ma indoiesc ca ar sari de 40kmh in traficul din Romania, indiferent de oras ( daca nu faci multi km extraurban ).
    1 point
  9. Pai, de la prima atentionare ai mai completat? Daca nu cunosti masina ca istoric, ce s-a intamplat cu motorul in cei 23.xxx km, e greu sa-ti faci o parere. Spui ca atunci cand ai luat-o de la service ca masina de inlocuire, uleiul era la nivel. L-ai masurat atunci, la rece, sau macar la 30 minute dupa ce ai oprit motorul? Spui ca in portbagaj ti-au lasat un bidon de ulei pentru completare. Poate motorul masinii e cunoscut ca avand probleme de catre cei de la service, de aia ai gasit uleiul in portbagaj. Mi se pare putin fortat a sa mergi doar 10.000 km cu un schimb de ulei care costa 70 lei/litru, ulei la care schimbul recomandat se face la 30.000 km. Si 15.000 km mi se pare exagerat, asa cum am procedat eu la ultimul schimb, uleiul arata foarte bine si la primul schimb, cand parcursesem 20.000 km.
    1 point
  10. Va salut si va multumesc de sustinere. Incercam sa o tinem pe ljnia de plutire. Si reusim! Adaugam la lista un etrier spate, furtun si conducta + placute noi. Discurile isi revin ori jos cu ele la anul. Via Ali - 4xswitchuri pentru portiere: La interior am folosit avem asa: - spalat scaunele, bancheta cu detergent si extras cu un aspirator umed/uscat - fetele de usi APC KochChemie GS + magic eraser - protectie asigurata de CarPro Pearl Trebuie inlocuite materialele fetelor de usi si relipit/inlocuit material plafon Inchei cu o intrebare: Ce parere aveti de vopsirea trimurilor? vopsea neagra lucioasa vs spray cauciucat
    1 point
  11. Cate 1 pe fiecare parte ca sa nu "zboare" in cercuri
    1 point
  12. Mersi pentru postarea mult mai argumentata. Ai si niste surse pentru datele acestea? Am gasit si eu niste lucruri interesante: https://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs_v4/ https://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/stdata_show_v4.cgi?id=ROE00108892&ds=14&dt=1 https://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/stdata_show_v4.cgi?id=ROXLT296155&ds=14&dt=1 https://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/stdata_show_v4.cgi?id=ROE00108894&ds=14&dt=1 https://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/stdata_show_v4.cgi?id=ROXLT353507&ds=14&dt=1 https://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/stdata_show_v4.cgi?id=ROE00108901&ds=14&dt=1
    1 point
  13. Ceva feedback dupa 9 luni si 10000 km, 1.5 etsi R line: Foarte multe probleme de soft, rezolvate partial in garantie. O buna parte din ele, nu au rezolvare - ex. pornire automata scaune incalzite, radio online, erori sistem audio etc... Oprirea motorului in rulaj nu este smooth in traficul bara la bara, as dezactiva-o daca s-ar putea. De multe ori ajung sa selectez modul sport pentru a evita aceasta functie ... cumva aleg raul mai mic. Sunt erori pe functia de auto hold in modul Eco, dealerul spune ca este normal. Digital Car Key "inca" nu functioneaza pe ios si cred ca nu o sa functioneze niciodata. Pornesti motorul, porneste radioul, se conteaza Apple CarPlay, se opreste radioul, trebuie sa astepti sa-si faca ciculul sistemul de operare VW pentru a lua comanda manuala pentru repornirea radioului. Culmea e ca nu se intampla de fiecare data. Capacitatea incalzirii in sezuturile din spate este mult sub cele din fata. Pur si simplu se incalzesc mai putin. Sistemul audio HK este in regula doar la nivel mediu de intensitate. Tinuta de drum ok, motorul ok, consumul in limite previzibile, nimic surprinzator. Chestiuni estetice, R line vine cu elemente stilistice discutabile, am preferat sa ascund o parte din ele. Am ales R line pentru scaune, volan, tapiserie. Butoanele de pe volan necesita adaptare in timp. Senzorii pentru siguranta activa pot surprinde. Uneori vede benzile gresit si are reactii bruste. De cateva ori a franat la limita in situatii in care nu era cazul in schimb nu a vazut pieton la 1 m de masina. Stergatoarele fata haraie oribil de la bun inceput, le voi schimba cat de curand. Apple music - piesele nedescarcate se opresc pentru cateva minute, chestiune pe care nu o patesc atunci cand telefonul nu este conectat la masina. Overall nu sunt convins de alegerea facuta, probabil ca trebuie incercate si alte optiuni in piata.
    1 point
  14. O sa iti cer despagubiri ....am facut de 2 ori floricele pentru vizionare 🙃 , dar a meritat !!
    1 point
  15. Pt cine doreste sa schimbe scaunele intr-o Octavia 3 break (2013-2019) potrivesc fara modificari de la Audi A3 8V (5 usi) Scaunele din fata potrivesc fara probleme la fix,etc iar la bancheta din spate,pe laterale va fi o mica diferenta de spatiu aprox. 5mm pe ambele parti. Posibil sa potriveasca si cele de Golf 7 dar nu am gasit multe info. Sursa
    1 point
  16. Salutare! O stiti pe aia cu "sa stergem praful pe aici? " Nu am mai postat nimic deoarece nu am mai facut mare lucru la masina pana de putin timp. M-am bucurat de ea dupa cum mi-a permis si timpul. Masina ruleaza fara probleme. 325k km in prezent. Ultimul retrofit este coloana electrica volan cu memorie de Audi A8 D2. Multumesc lui @ichimcornel pentru piese. Si cum nu sunt un fan al plasticelor dure, am imbracat si plasticul din spatele volanului in alcantara.
    1 point
  17. Figura 2 este o poza cu partea incercuita plina cu ulei. Nu este relevanta in cazul de fata si de asta nu am pus-o. Nu a fost remediat nimic, problema inca este prezenta pe toate motorizarile, in anumite situatii, solutia este mai multa pasta autoblocanta pe filetul surubului si acesta sa fie introdus folosind o viteza de rotatie cat mai mica. Daca cei din service vor sa vada unde este problema pot da electromotorul jos, baga o camera video si se uita pe unde pierde ulei : flansa sau garnitura. Nu trebuie data jos cutia pentru inspectie.
    1 point
  18. CC-ul a iesit astazi de la revopsit integral. Nu avea probleme majore, dar fiecare cu obsesiile lui.
    1 point
  19. După intensitatea reacției cel mai probabil fu un din ăsta mic...😆
    1 point
  20. La ceas de seara vreau sa multumesc unui membru, @sabinx care m-a ajutat cu ceva ce caut sa rezolv de cand am trecut de la Android9 la Android11 si care m-a scutit de un root la telefon. Mare om mare caracter! 👏👏👏
    1 point
  21. Azi, o zi plina si nelipsita de peripeti. Am plecat de dimineata spre Lacul Sf. Ana, un loc preferat de mine si de sotie in care am mers an de an in ultimi 10 ani dar niciodata cu Silver Arrow. E, altceva pe serpentine cu 150CP vs. vechiul 90CP. Pe drum l-am intalnit si pe "Martinica" in toata splendoarea lui: Dupa ce am parcat in locul special amenajat am luat port bebe pe mine si am ars cateva calorii 3km jos pana la lac si 3km inapoi(pe indicator scria ca arzi 500kcal dar eu am simtit minim dublu ). De acolo am mers catre belvedere Poiana Brasov unde ne-am propus sa facem aceeasi poza de fiecare data cand ajungem cu bebe in zona(eu il tin in brate, in fata masinii si cu fata spre Tampa) pana nu mai pot sa il tin in brate :)), bineinteles nu doar cu masina asta sper :). Aplicatia conect lite m-a anuntat si felicitat ca am condus de ziua pamantului ceea ce e putin dubios, ideea e sa nu conducem pentru a proteja pamantul. Totusi sunt consolat ca am un Euro6D. Intre timp masina a facut 21000km si am patit un incident nedorit dar fara urmari din fericire. Colegul de marca, tot O3FL care a intrat in depasire fara sa se asigure, dar repliat repede dupa ce m-a vazut. Ideea e ca instinctul a fost sa franez si sa trag usor dreapta dar masina s-a comportat exemplar pentru acea viteza: redresat pe banda, strans centuri, fara balans, totul in siguranta, doar o mica sperietura din partea sotiei care avea grija de bebe in spate si nu a vazut ce se intampla dar a simtit centura. Toate bune si frumoase, mergem mai departe!
    1 point
  22. Salutare. Poate cuiva ii sunt de ajutor canalele aferente luminilor (O3 FL) Central Electric- Adaptation LEUCHTE0BLK VLB36 ; SEMNALIZRE STANGA FATA LEUCHTE1BLK VRB20 ; SEMNALIZRE DREAPTA FATA LEUCHTE2SL VLB10 ; PARKING LIGHT LEFT LEUCHTE3SL VRB21 ; PARKING LIGHT RIGHT LEUCHTE4 TFL ; LUMINI DEPLASARE ZIUA STANGA LEUCHTE5 TFL ; LUMINI DEPLASARE ZIUA DREAPTA LEUCHTE6ABL LC5 ; FAZA SCURTA STANGA LEUCHTE7ABL RB1 ; FAZA SCURTA DREAPTA LEUCHTE8FL LB39 ; FAZA LUNGA STANGA LEUCHTE9FL RB2 ; FAZA LUNGA DREAPTA LEUCHTE10SHUTTER LB23 0 ; NOT ACTIVENOT ACTIVE LEUCHTE11SHUTTER RB22 ; NOT ACTIVENOT ACTIVE LEUCHTE12NL LB45;LICHFUNCTION B 12 ;CEATA STANGA FATA LEUCHTE13NL RB5;LICHFUNKTION B 13 ;CEATA DREAPTA FATA LEUCHTE14 ;NU EXISTA LEUCHTE15 ;NU EXISTA LEUCHTE16BLK ... SL KC9 ;NOT ACTIVE LEUCHTE17TFL R BLK ... SR KC3 ;NOT ACTIVE LEUCHTE18BLK HLA60 ;SEMNALIZARE STANGA SPATE LEUCHTE19BLK HRC31 ;SEMNALIZARE DREAPTA SPATE LEUCHTE20BR LA71 ;STOP FRANA STANGA LEUCHTE21BR RC8 ;STOP FRANA DREAPTA LEUCHTE22BR MA57 ;STOP FRANA CENTRAL LEUCHTE23SL HLC10 ;POZITIE SPATE STANGA (coming and leaving home) LEUCHTE24SL HRA65 ;POZITIE SPATE DREAPTA (coming and leaving home) LEUCHTE25KZL HA59 ;NR INMATRICULARE LEUCHTE26NSL LA72 ;CEATA SPATE STANGA LEUCHTE27NSL RC6 ;CEATA SPATE DREAPTA LEUCHTE28RFL LC11 ;marsarier STANGA LEUCHTE29RFL RA64 ;marsarier DREAPTA LEUCHTE30FR LC72 ;LUMINI PICIOARE SOFER LEUCHTE31AMBL 1C61 ;LUMINI AMBIENTALE 1 LEUCHTE32AMBL C235 ;LUMINI AMBIENTALE 2 LEUCHTE33AMBL 3C36 ;LUMINI AMBIENTALE 3 LEUCHTE34AMBL 4C37 ;LUMINI AMBIENTALE 4 LEUCHTE35 LED WARNBLINKTASTER C48 ; Warnblinktaster_Suchbeleuchtung
    1 point
  23. Revin cu o postare din weekendul trecut, Sinaia - Brasov.
    1 point
  24. Atat clapetele de aer cat si egr-urile se strica destul de des la motoarele din grupul vag ,cauzele...nu sunt softurile stricate ci calitatea slaba a meterialelor. Cu motivul softului "stricat " posibil ca ti-au pus softul dieselgate.
    1 point
  25. Uleiul pe la mufa e relativ comun la masinile cu multi km si din pacate se poate rezolva doar cu un mecatronic nou, practic uleiul a ajuns in partea electronica a meacatronicului (acolo unde e controller-ul cutiei) si curge printr-un orificiu de aerisire din mufa. Personal cred ca va merge mult si bine asa, fara nici o alta problema in afara evident de scurgerea respectiva. Cutia asta este foarte sensibila la ulei, daca este contaminat distrugi electrovalvele din mecatronic si nu mai ai ce sa le faci, doar sa le inlocuiesti pentru ca de fapt contaminatii din ulei produc zgarieturi fine pe suprafetele de actionare ale elecrovalvelor si o simpla curatare nu rezolva problema. Trecand la ambreiaj, inclusiv "cosul" metalic in care sunt placile de frictiune se uzeaza iar la km astia ar cam trebui schimbat tot ansamblul. Daca desfaci cutia si gasesti span, deja nu prea mai are rost sa continui cu reparatia, e mai economic sa iei alta din dezmembrari. Practic tie acum (daca nu ai span), din ce descrii tu, iti trebuie hub de ambriaje nou + mecatronic nou. Cutia are doua filtre, unul care se schimba la fiecare revizie si unul mai mare in interior care se poate schimba doar daca defaci cutia complet. Evident poti sa incerci sa inocuiesti si doar anumite componente (cum ar fi doar discurile de frictiune), electrovalve - depinde si starea in care sunt restul componentelor ... dar rezultatul final s-ar putea sa fie dezamagitor. Tine-ne la curent cu abordarea si rezulatele obtinute.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!