Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.09.2021 în toate secţiunile

  1. aproape de number of the beast, 666xkm in bord conform app In rest nimica nou, am avut cateva drumuri mai lungi cu 3 adulti in masina in care mi-am dat seama ca totusi este destul de versatila, daca o pot numi asa caruta, consum mult prea decent pentru fun factorul ocazional In rest ca proaspat tatic nu am adunat cadre, povestiri frumoase sau timp sa le relatez, asa ca las una cu "aceeasi masina, alta culoare", drumuri bune si o data ce reapare cheful si timpul, voi relata mai pe lung experienta cu agregatul Pana atunci, all the best, salutari de la Cluj ^^
    3 points
  2. Reality check: - Inca avem oameni care dezbat daca Pamantul e rotund sau plat (vor depasi in curand nr de episoade din serialul Tanar si Nelinistit: 48 sezoane, 11.000 episoade), dar stati linistiti ca ajunge din urma discutiile de EV vs. Termic vs Orice - iPhone scoate acelasi model de telefon de 6 ani si il vinde pe banda rulanta ca si al model total diferit: "we changed the whole camera.....lens" - no offence pt utilizatori. - Sunt oameni care cred ca daca au masina electrica au salvat minim 2 coala, 1 urs panda si 3 coniferi in jurul blocului. - Sunt oameni cu cazane (termice) ce cred ca EV e o prostie, pe motiv ca 3000e in stage 1,2,3,99 merita dar 9000+e pt o electrica e prostie (de la Citroen Ami, pana la Dacia Spring, etc - nu are piele boss) - Media da valori din burta in 90% din cazuri, foarte putini sunt reporteri/jurnalisti ce isi fac temele sau citesc de 2-3 ori ce urmeaza sa publice sau sa dezbata. - Fara nici o indoiala, in spatele oricarei revolutii in stiinta, medicina, mecanica, IT,etc - sunt campanii de marketing, in ziua de azi poti sa primesti "x" gratis dar trebuie sa porti tricoul lor, sa faci un vlog, sa umbli cu stickerul lor pe produs, etc si s.a.m.d Problema generala e ca multi folosim efectul de turma, judecand dupa faptul ca fiecare individ are cunostiinte de baza cel putin, daca se stie ca 2+2=4 aia e regula, dar daca de maine 4 mil. de oameni isi schimba parerea cum ca acel rezultat este gresit pt ca unul mai "renumit" din cei 4 mil a facut calcule matematice "avansate" si defapt corect e 2+2=4.00001 atunci incep dezbateriile, pe cand altii ce posteaza stirile despre dezbatere fac media si castiga argintii bine primiti cu bratele deschise. De ce nu avem oameni corecti in Parlament?Pt. ca sunt o problema, nu tii cu turma ....dispari, simplu. De ce (majoritatea) angajatiilor nu le mai pasa cand iti dai demisia? Pt ca esti usor de inlocuit, pleci tu vine altul, simplu. Ca si idee, in situatia in care ne aflam acum, respectiv anul trecut, nu s-a mai circulat asa de mult cu masina, transport in comun, etc (termic) si teoretic trebuia sa simtim miros de transdafir si liliac pe strazi, dar avioanele au consumat de 2 ori mai mult combustibil, productiile in unele fabrici au ajuns la 102% capacitate, etc (#crizadecipuri) dar de astea nu discutam ca nu avem cifre reale / dovezi asa multe si alea "nu" polueaza asa tare, astia cu termice si drujbe sunt adevaratii pacatosi, nu? Oricinde poate da un google si scoate cifre, statistici si tabele, etc dar acelea trebuie verificate, studiate. Parerea despre EV vs Termic mi-am spus-o in topicul dedicat si o sustin Cat timp masina electrica are cauciucuri ca si suprafata de contact cu terenul pe care ruleaza inseamna ca acel cauciuc trebuie produs de o fabrica ce polueaza, plasticele,etc lista e lunga, ca si idee daca gasesc lampa fermecata a lui Aladdin si ii zic la albastrelul de la emag Genius sa faca de maine toate masinile din lume EV si statii de incarcare din amundenta va pot garanta ca tot vom avea schimbari climatice si tot va exista poluare. De ce nu se discuta asa de aprig despre panouri electrice, reducem consumul? De ce nu se discuta de consumul inutil de apa in timp ce te speli pe dinti? Cati copiii din Africa am salva? De ce nu discutam de colectarea selectiva a deseurilor? Te certi cu vecinul ca ai aruncat plasticul la hartie si mor ursii polari din cauza ta si apoi vine masina de gunoi si le arunca pe toate "selectiv" in aceeasi loc. Avem noi ce avem cu stirile curente, nr de "cazuri" care oricum e cat vor ei, fisele acelea nu sunt facute public, oameni ce au votat PSD dar ei sunt decedati de mult si electricele care sunt scumpe (sau nu) si sunt "viitorul" sau termicele SH mai noi care sunt rezonabile dar nimeni nu intelege ca polueaza dar nu asa mult, deci mai putin, deci e ok...o vreme In afara de o judecatorie, o ambuscada, nu prea stiu exemple de dezbateri ce si-au gasit un final (fericit pt ambele parti) Disclaimer: - datul cu parerea e un sport national unde nu exista castigatori, cititi mai intai instructiunile ambalajului - 99.9% din discutiile din acest topic si majoritatea topicurilor asemanatoare nu vor ajuta la schimbarile climatice - e democratie, nu o luati personal. Breathe easy.🌲
    2 points
  3. .Salutare dragi colegi si bine va regasesc. Dupa o absenta de cativa ani (6 mai exact), revin in aceasta comunitate minunata cu un model de masina foarte drag mie dar inainte sa va pun cateva poze cu noua achizite, incep cu un scurt istoric. Dupa ce am avut ca prima masina un VW Golf mk5, 1,6 MPI cumparat nou in 2008 (pe care am vrut sa-l cumpar din nou saptamana trecuta) si am mai detinut impreuna cu al meu tata alte modele de Audi cum ar fi: A6, C6 si C7 dar si A8 si Q7 (unele au fost prezentate aici) + alte VAG-uri din familie, am decis dupa aceasta pauza de 6 ani (in care am colectionat si condus diverse masini mai vechi de la alte marci, pe care le am si acum), mi-am luat inima in dinti si am zis sa-mi incerc norocul cu un Audi destul de vechi pentru zilele de azi dar care m-a fascinat si inca ma fascineaza in prezent la fel ca prima data cand l-am vazut in anul de glorie 2004 cand a aparut modelul respectiv. Masina in cauza este un Audi A6 (C6) Avant, fabricat in 2005, echipat cu motorul de 3 litri, TDI, V6 cu 224 cp, tractiune integrala Quattro si cutie automata Tiptronic, cu 230.000 km. Masina este destul de dotata, avand urmatoarele optiuni: - Faruri Xenon Plus - Trapa solara - Pachet de lumini - Oglinda interioara heliomata + cele exterioare heliomate si rabatabile electric - Jaluzele manuale pt. geamurile din spate si luneta - Interior din piele Valcona bej - Scaune sport reglabile electric cu memorie pt. sofer si pasager - Culoare exterioara perlata "Stratos blau" - Sistem audio BOSE - MMI cu ecran color, navigatie, telefon si magazie CD-uri in torpedou - Senzori de parcare fata-spate cu afisaz pe ecranul MMI - Computer de bord cu ecran color - Volan multifunctional si incalzit - Cruise-Control adaptiv - Suspensie adaptiva (nu am vrut-o dar asa s-a nimerit) - Insertii interioare + nuca schimbator din lemn Si cam astea sunt optiunile din cate am vazut. Partea riscanta cu masina aceasta, este ca am luat-o fara sa o vad pe viu si fara sa ma documentez prea mult despre istoricul ei. M-am bazat doar pe ce mi-a spus neamtul si pe ce am identificat in poze, pot sa zic ca ma joc cu focul dar astept sa fiu surprins. :))) M-am documentat nitel despre potentialele probleme ale acestui model si m-am speriat putin de ce sa mint? Cum am zis si mai sus, au mai existat in trecut A6, C6, in familie dar erau mai noi atunci si nu au avut probleme. Insa au mai trecut niste ani si km de atunci, asa nu stiu ce sa zic decat ca imi place masina, ma simt optimist cu ea si abia astept sa o vad pe viu si bineinteles sa o conduc. Acum dupa atata palavrageala, ar fi cazul sa va arat si cateva poze cu batrana nemtoaica (combinatia de culori este exact aceea pe care as fi ales-o daca as fi putut cumpara masina noua acum 16 ani). Am sesizat si cateva defecte minore specifice varstei dar sper ca doar acelea sa fie problema. In rest, am sa va tin la curent cu masinuta indata ce soseste in tara si o vad pe viu, pozez, conduc si toate cele. De ce nu am am ales un model mai nou de masina? Imi place prea mult generatia asta de A6 si am avut multe experiente placute cu astfel de masini. Desigur au trecut cel putin 4 ani de cand m-am mai urcat intr-un C6 si probleme pot fi destule din ce am citit, nu ma simt descurajat de achizitia acestui avant. Sanatate si stima tuturor va doresc si promit ca indata ce intru in posesia masinii, primele impresii le voi scrie aici.
    1 point
  4. Salutare. Sunt mai vechi pe acest forum si de aprox 1 luna am vandut CC-ul si mi-am cumparat un A4 allroad B9 E o diferenta de la cer la pamant intre ele... Motor 2.0 TDI DETA, 190 cp, 140k km. euro 6 cu adblue Ca dotari are: ACC, lane asist, Audi pre sense, trapa panoramica, virtual cockpit, sign asist, etc... Pe viitor vreau sa fac retrofit la apple carplay din cotiera, buton autohold si poate un stage 1
    1 point
  5. Sa-ti trăiască bebele! Cam pe la 2 ani o sa descopere amuzamentul accelerație la podea. Pana atunci sa îl plimbi ușor sa nu aibă rău de mașina. Logo-ul de pe spate e fantastic 😁
    1 point
  6. Pentru cine mai are sau e interesat de vechituri, postez si eu ceva după aproape 9 ani. Intre atâtea jucării noi, un mk4 e o raritate. Mașina a intrat parca la pensie. Problemele au apărut, au rămas si acum încercam sa le remediem. +motor si cutie: nu consuma ulei, nu bate, nu scoate fum (zici ca e anunț de vânzare ), volant făcea gălăgie încă de la 130k, dar doar ambreiajul si placa au fost schimbate si de atunci (10 ani, cred ca găsim in paginile anterioare) noroc bun. -caroserie: spălată relativ des in tinerețe [săptămânal], sarea era data jos după fiecare călătorie iarna, ceara (manual, no name) la intrare și ieșire din iarnă (realizez ca era prea puțin, dar primea la fiecare spălare ceara rapida de la spălătorie). Rugina peste tot!! S-a schimbat o aripa - vezi poza 1 dar trebuie si aripa poza 2, pragurile, haion, etc. Ansamblul ștergătoare. Cârlig OEM (cu cablaj aferent - plug&play) tractează de maxim 5 ori pe am, dar a meritat. au urmat arcuri fata + amortizoare față spate revin in următorul post si cu curățenia
    1 point
  7. Take your time! avem stocuri de 🍿 Spor!
    1 point
  8. Referitor la valorile negative ale SMM (soot mass measured): Conform VW, ECU are in memorie o harta de forma celei de mai jos care difera in functie de tipul de motor si de soft. SMM - soot masurat are o valoare conform ecuatiei de mai jos: Se observa ca la numitor (Crv_dpLoaded – Crv_dpClean) este intotdeauna o valoare pozitiva. Poate aparea o valoare negativa doar daca diferenta Dp-Crv_dpClean este negativa adica atunci cand: 1. senzor dpf decalibrat 2. daca senzorul dpf este bun (se poate testa cu presiune conform datelor producatorului), inseamna ca valoarea Deltap este sub curba Crv_dpClean prevazuta de constructor la incarcarea cu oil ash calculata de ECU (si OIL ASH este o valoare teoretica calculata de ECU functie de multi parametri si poate fi diferita de starea reala a incarcarii cu oil ash). Daca senzorul este bun si viteza de crestere a SMM este comparabila cu cea de crestere a SMC (sau mai mica) atunci totul este in regula chiar daca valoarea SMM este negativa. Regenerarea activa se declanseaza cand SMM sau SMC ating valorile maxime acceptate de ECU (functie de conditiile de functionare si SMC va “sari” la valoarea SMM daca SMM ajunge primul) si va continua pana cand SMM si SMC scad ambele sub o valoare acceptata de ECU (tot functie de conditiile de functionare), chiar daca una dintre ele va suferi o “plafonare” a vitezei de scadere la un moment dat.
    1 point
  9. PAi ABS nu poate fi accesat, a specificat mai sus.
    1 point
  10. Felicitari, sa te plimbe sanatos ! Legat de stage 1, totul tine de cine iti face softul. Eu am stage 1 la ECU si TCU si n-am probleme (initial am avut dar s-a rezolvat o data ce am gasit problema). Softul are in continuare limitarile de EGT de fabrica, deci nu sunt probleme pe partea asta.
    1 point
  11. Nu sunt in domeniu, dar, din cate stiu, se poate testa dezechilibrul dintre celule, se poate face un test de descarcare, etc. Teoretic, BMS-ul (battery management system) face reechilibrarea automat si tine un raport pe care il poti accesa prin portul OBD2.
    1 point
  12. cu stage 1 am inteles ca sunt probleme. studiaza mai bine aici. Cica temperatura gazelor de evacuare este deja destul de ridicata. Un stage 1 o sa-ti aduca limitari de putere atunci cand o calci mai tare, asta daca tunerul nu pacaleste cumva senzorii dar poti sa o dai in altele. Si eu am tot a4 b9 dar de 150 cp.
    1 point
  13. Poluarea este semnificativ mai mica in decursul vietii unui EV fata de ICE, as zice ca realmente neglijabila. Asta se traduce si in costuri semnificativ mai mici de intretinere, care e un aspect mult mai important pentru majoritatea decat poluarea globala. Care nu doar ca e foarte prost inteleasa, dar mereu tindem sa dam vina pe capra vecinului..pe autobuze, camioane, avioane, vapoare in loc sa ne uitam in ograda proprie. Din punctul meu de vedere hybridele si mild-hybrid sunt glume proaste pentru clima, doar o fentare a sistemului de taxare si a emisiilor pe hartie in privinta mild hibrid si un miraj ca poti sa faci orice cu un hybrid - e mai greu, are si partile de intretinere de la motorul cu combustie, are si poluarea initiala de fabricatie a bateriilor. Nu a fost, nu este si cu siguranta nu va fi mai mult decat o punte intre ICE si EV.
    1 point
  14. Cred ca raspunsurile sunt destul de cunoscute, dar situatia, ca in orice domeniu nou in care se investe masiv, se schimba rapid: nu putem inlocui acum toate masinile, cu siguranta; dar in 10 ani?: sa vedem. cu siguranta polueaza mai mult procesul de fabricatie datorita bateriilor; este cunoscut; se poate schimba asta in 10 ani?: nu stim inca; totusi, la fel de bine este demonstrat ca masinile electrice polueaza mai putin in decursul vietii masinii chiar daca nu suplimentam si ardem tot petrolul acela pentru alimentarea masinilor electrice, poluarea ar scadea datorita eficientei masinilor electrice; in 10 ani?: adoptia surselor de energie regenerabila creste in ritm exponential, iar, am mai spus-o, producerea de energie se democratizeaza, pentru ca oricine isi poate pune niste panouri solare pe casa si din ce in ce mai ieftin: cred ca se putea incepe acesta trecere cu mult timp in urma daca nu ar fi fost atata rezistenta; acum suntem cumva cu cutitul la os si trebuie sa gasim cea mai buna solutie; sunt motive de optimist, totusi, pentru ca bateriile se ieftinesc tot mai mult; sunt modele care arata ca pretul bateriilor scade proportional cu productia lor: sunt complet de acord ca trebuie sa fie o dezbatere argumentata, bazata pe fapte, nu pe pareri, atacuri la persoana, sustinerea agendei politice a vreunei organizatii sau alteia
    1 point
  15. https://insideevs.com/news/533923/volkswagen-id3-battery-degradation-1year/
    1 point
  16. Va rog sa cititi cu atentie ce cititi, verificand sursa, cautand pareri contrare, etc.. Se investesc miliarde in eforturi de dezinformare de catre cei care au interes egoist sa faca profit pe termen scurt in detrimentul viitorului tuturor: https://www.biziday.ro/congresul-statelor-unite-a-trimis-invitatii-la-audieri-catre-directorii-exxon-chevron-si-alte-companii-petroliere-majore-in-investigatia-care-vizeaza-lamurirea-acuzatiilor-ca-acestea-ar-fi-cheltuit/ In acelasi timp, oamenii de stiinta, organizatiile care se ocupa cu cercetarea problemei trag semnale tot mai puternice de alarma: https://www.mediafax.ro/externe/avertismentul-de-la-conferinta-onu-privind-schimbarile-climatice-lumea-se-afla-in-pragul-unei-catastrofe-20221614
    1 point
  17. @BTeo @ @andutzel Am eu volan 2021, fara touch ( nu am vrut asa ceva ) Ai nevoie de spira si trebuie vazut si ce bcm ai. HW mai exact. Spira noua are nevoie de HW38 http://Cretu.quickconnect.to/mo/sharing/NP7cPoQAl
    1 point
  18. Am mai zis, i se spune prost incalzire globala. Niste oameni de stiinta au facut niste modele acum mult timp si s-au dovedit simpliste. Natura este complicat de modelat, așa ca modelele acelea sunt completate pana cand reprezinta si apoi prezic cel mai bine datele. Un simulator perfect ar trebui sa ia in considerare fiecare molecula de aer din atmosfera si din sol si fiecare foton de lumina de la soare. Hai sa ajungem cu totii la zi si sa-i spune "schimbari climatice", va rog, pentru ca acesta este consesul stiintific actual. Ce facem daca, sa zicem, oamenii astia care studiaza problema gresesc? Nimic nu e exclus. Asteptam si mai multe uragane, incendii de paduri, veri de 40 ºC, astm si moarte prematura in orasele poluate? Sau ii ascultam si incercam sa vedem daca au dreptate? Discursul este asimetric: pe de o parte este majoritatea oamenilor de stiinta, pe de alta parte sunt o mana de oameni de stiinta (indraznesc sa ii numesc dubiosi in cercurile lor) si foarte multi oameni care nu au niciun fel de educatie formala in acest domeniu. O sa zici ca e scump sa trecem la electrificare, ca trebuie sa producem mai multa electricitate. E corect. Multa infrastructura noua, multe schimbari in modul de viata, masini mai scumpe, etc. Dar si mai scumpa este repararea dezastrelor naturale in loc sa se duca in infrastructura, sanatate, educatie, etc. Iar dezastrele continua, nu se opresc. Trecerea la energie nepoluanta o sa se termina la un moment dat. Va recomanda sa incercati sa cititi si argumentele care sunt contrare propriilor opinii: https://www.nytimes.com/2021/04/22/climate/climate-change-economy.html. Pentru moderatori: putem sa facem un topic separat din discutiile astea legate de clima, ecologie si schimbari climatice, ca sa nu poluam acest topic?
    1 point
  19. Azi am mai rezolvat o "problema" care ma enerva inca de cand am luat masina, ceva ce nu am putut pune optional(asa cum este la Octavia4): - LED pe proiectoare ca sa nu se mai vada urat pe cornering. - LED pe semnalizare spate - LED pe marsarier Totul fara erori Acum este cu adevarat "top LED" cum scria in foaia de optionale.
    1 point
  20. Dupa ceva timp revin cu feedback, poate ii va fi cuiva de ajutor. Initial presupuneam ca supapele sunt indoite, asta inainte sa fie demontat. Intre timp am gasit un service, l-am demontat si am aflat cu oarecare stupoare ca supapele NU au atins pistoanele. Deloc... Ce s-a intamplat atunci? Tachetii sunt prinsi de culbutori cu niste sigurante metalice, care din punctul meu de vedere sunt cam fragile. La turatia respectiva (9250RPM), o siguranta a sarit, tachetul a luat-o la plimbare prin chiulasa, a mai desprins vreo doi tacheti, a lovit (putin) capacul de la epurator, insa cel mai trist este ca a rupt vreo 2 dinti din capatul axului cu came de admisie, dinti care sunt folositi de catre senzorul de ax cu came. Ochiometric, se pare ca tachetul a atins putin si capatul de sus la 1-2 supape, deci sunt foarte foarte putin indoite. Curios este faptul ca motorul a pornit si asa, cu tachetii lipsa, fara dinti la axul cu came, mergea in 3 pistoane bine mersi. Avand in vedere ca am facut reparatia la reprezentanta si ca pretul culbutorilor, tachetilor, supapelor, axului cu came de admisie si alte maruntisuri (toate OE ca asa se cumpara la reprezentanta) depasea pretul unei chiulase din dezmembrari, am avut norocul sa gasesc una de pe un motor avariat in partea de jos si am schimbat chiulasa cu tot (au fost de acord sa aduca ei o chiulasa din dezmembrari). Intrebarea mea, dar si a mecanicului este cum de nu s-au lovit supapele de piston (banuiesc ca in momentul in care a zburat tachetul de pe pozitie, nu a mai antrenat supapa si ea a ramas sus, adica pe inchis) si cum de a sarit acea siguranta care prinde tachetul de culbutor. As zice ca e calitate proasta de constructie (si chiar este), insa pana la urma motorul nu e testat la 9000RPM+ asa ca nu am pretentii asa mari de la el. ~2000 euro mai tarziu, motorul este functional, din nou
    1 point
  21. Asta a fost cu “pew pew - shots fired”!
    1 point
  22. @Catta83 @ShadoWzZ Nu face omul nimic cu voi! 🤣 Este încă “work in progress”. Mai tăiem, mai lipim, mai îmbunătățim, … adaptam, montam și, după vopsit, postam! 😂. Mi-a ieșit chiar și rima! #staytuned 😈
    1 point
  23. Atata timp cat benzina simpla, ieftina de la Petrom isi face treaba fara probleme, nu vad de ce mi-as irosi banii pe chestii "Premium" care oricum nu iti aduc diferente notabile si uneori se rezuma doar la placebo. Marketingul in ziua de azi este cea mai mare pacaleala ca sa mai scoata ceva banuti din buzunarul clientului. Nu zic ca OMV MaxxMotion nu e buna, nu zic ca marele Ravenol nu e bun, insa platesti diferenta aia de bani in mare parte pentru marketing si mai putin pentru calitate/beneficii in plus. Asta e doar parerea mea.
    1 point
  24. Interesant testul, insa ar fi mai interesant de testat pe o masina stock cu soft de fabrica. Ma astept ca diferentele sa fie mult mai mici.
    1 point
  25. Cum sa nu, Byte 1, Bit 5 fix asta face. Pe modulele din usi (42 si 52)
    1 point
  26. @Wily91 sa te plimbe cu placere si fara probleme.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!