Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.09.2021 în toate secţiunile

  1. 1. Peste 95% din comunitatea stiintifica este de acord ca schimbarile climatice sunt reale, sunt provocate de emisiile noastre de gaze cu efect de sera si ca efectele pe termen mediu-lung vor fi serioase si defavorabile pentru oameni. https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/ 2. Se stie cu certitudine si este clar documentat faptul ca industria petroliera a finantat dezinformare si troleala in spatiul public privind efectele emisiilor de gaze cu efect de sera. Se stie ca au aplicat aceleasi tehnici de manipulare a opiniei publice pe care le-a aplicat si industria tutunului, cand s-a descoperit legatura dintre fumat si cancerul la plamani. How the oil industry made us doubt climate change: https://www.bbc.com/news/stories-53640382 Avand in vedere aceste informatii, este prea putin probabil ca "adevarul sa fie undeva la mijloc". Ca parere personala, consider ca este mult mai probabil sa te intalnesti pe forumuri cu oameni care apara interesele industriei petroliere decat cu un geniu care a descoperit ceva ce 97% din comunitatea stiintifica n-a descoperit. Desigur, persoanele de fata se exclud... Dar chiar si facand abstractie de efectul de sera, extragererea, rafinarea, transportul si utilizarea combustibililor fosili genereaza foarte multa poluare. Utilizarea polueaza mai ales in aglomerari urbane. Cine nu crede, sa stea vreo ora intr-un garaj inchis cu o masina ICE cu motorul pornit. Atunci eu nu pot sa inteleg cum cineva s-ar putea opune (pentru "comoditatea" de a putea face 1000 km fara oprire), ideii de a respira un aer mai curat in orase, de a mai scapa de deversarile de petrol in oceane...etc...
    2 points
  2. Actualizare istoric: Săptămâna 17, comanda și avansul. Termen de livrare conform contract 15-20 de săptămâni. Săptămâna 23, intră în proiectare și nu se mai pot face modificări. Termen de livrare estimat pe săptămâna 32. Săptămâna 30, e produsă dar lipsesc cipuri. Se duce pe aeroport și primește termen nedefinit de livrare. Termen posibil de livrare ce apare acum în sistem, estimat de către fabrică, ... de Crăciun , în săptămâna 52, la 35 de săptămâni de la avans. Acum, eu am mașină în stare perfectă de funcționare și bine întreținută, de șase ani vechime și o vând abia după ce vine cea nouă. E neplăcut doar că nu au reușit să estimeze corect termenul de livrare și mi s-a promis că vine mai repede. Pe de o parte înțeleg, pe de alta e neplăcut.
    2 points
  3. Am mai zis, i se spune prost incalzire globala. Niste oameni de stiinta au facut niste modele acum mult timp si s-au dovedit simpliste. Natura este complicat de modelat, așa ca modelele acelea sunt completate pana cand reprezinta si apoi prezic cel mai bine datele. Un simulator perfect ar trebui sa ia in considerare fiecare molecula de aer din atmosfera si din sol si fiecare foton de lumina de la soare. Hai sa ajungem cu totii la zi si sa-i spune "schimbari climatice", va rog, pentru ca acesta este consesul stiintific actual. Ce facem daca, sa zicem, oamenii astia care studiaza problema gresesc? Nimic nu e exclus. Asteptam si mai multe uragane, incendii de paduri, veri de 40 ºC, astm si moarte prematura in orasele poluate? Sau ii ascultam si incercam sa vedem daca au dreptate? Discursul este asimetric: pe de o parte este majoritatea oamenilor de stiinta, pe de alta parte sunt o mana de oameni de stiinta (indraznesc sa ii numesc dubiosi in cercurile lor) si foarte multi oameni care nu au niciun fel de educatie formala in acest domeniu. O sa zici ca e scump sa trecem la electrificare, ca trebuie sa producem mai multa electricitate. E corect. Multa infrastructura noua, multe schimbari in modul de viata, masini mai scumpe, etc. Dar si mai scumpa este repararea dezastrelor naturale in loc sa se duca in infrastructura, sanatate, educatie, etc. Iar dezastrele continua, nu se opresc. Trecerea la energie nepoluanta o sa se termina la un moment dat. Va recomanda sa incercati sa cititi si argumentele care sunt contrare propriilor opinii: https://www.nytimes.com/2021/04/22/climate/climate-change-economy.html. Pentru moderatori: putem sa facem un topic separat din discutiile astea legate de clima, ecologie si schimbari climatice, ca sa nu poluam acest topic?
    2 points
  4. Azi am mai rezolvat o "problema" care ma enerva inca de cand am luat masina, ceva ce nu am putut pune optional(asa cum este la Octavia4): - LED pe proiectoare ca sa nu se mai vada urat pe cornering. - LED pe semnalizare spate - LED pe marsarier Totul fara erori Acum este cu adevarat "top LED" cum scria in foaia de optionale.
    2 points
  5. @chili71am facut o comparatie cu long codingul tau si al meu. Singurele diferente sunt la byte11 bit0 (tu ai trailer), byte12 bit6 ( tu ai pla) la byte13 sunt diferente pt ca eu am kessy entry. Singurele diferente majore sunt la byte 18, acolo sunt codarile pt FCWP, adica pedestrian assist, ar trebui sa activezi bit 4, 5 si 7 Ar trebui vazute si adaptarile. @bogdan_astea sunt stopurile, ce anume ai putea sa modifici? Din pacate conturul led se aprinde impreuna cu interiorul, daca vrei sa le aprinzi ca DRL trebuie sa aprinzi tot stopul Avertizarea pt Line Assist se activeaza din menu car, daca nu ai in menu CAR ai in adaptari la A5 @metalurgescu@gmail.com ai incercat in Basic Seattings in controlerul de la usa
    2 points
  6. .Salutare dragi colegi si bine va regasesc. Dupa o absenta de cativa ani (6 mai exact), revin in aceasta comunitate minunata cu un model de masina foarte drag mie dar inainte sa va pun cateva poze cu noua achizite, incep cu un scurt istoric. Dupa ce am avut ca prima masina un VW Golf mk5, 1,6 MPI cumparat nou in 2008 (pe care am vrut sa-l cumpar din nou saptamana trecuta) si am mai detinut impreuna cu al meu tata alte modele de Audi cum ar fi: A6, C6 si C7 dar si A8 si Q7 (unele au fost prezentate aici) + alte VAG-uri din familie, am decis dupa aceasta pauza de 6 ani (in care am colectionat si condus diverse masini mai vechi de la alte marci, pe care le am si acum), mi-am luat inima in dinti si am zis sa-mi incerc norocul cu un Audi destul de vechi pentru zilele de azi dar care m-a fascinat si inca ma fascineaza in prezent la fel ca prima data cand l-am vazut in anul de glorie 2004 cand a aparut modelul respectiv. Masina in cauza este un Audi A6 (C6) Avant, fabricat in 2005, echipat cu motorul de 3 litri, TDI, V6 cu 224 cp, tractiune integrala Quattro si cutie automata Tiptronic, cu 230.000 km. Masina este destul de dotata, avand urmatoarele optiuni: - Faruri Xenon Plus - Trapa solara - Pachet de lumini - Oglinda interioara heliomata + cele exterioare heliomate si rabatabile electric - Jaluzele manuale pt. geamurile din spate si luneta - Interior din piele Valcona bej - Scaune sport reglabile electric cu memorie pt. sofer si pasager - Culoare exterioara perlata "Stratos blau" - Sistem audio BOSE - MMI cu ecran color, navigatie, telefon si magazie CD-uri in torpedou - Senzori de parcare fata-spate cu afisaz pe ecranul MMI - Computer de bord cu ecran color - Volan multifunctional si incalzit - Cruise-Control adaptiv - Suspensie adaptiva (nu am vrut-o dar asa s-a nimerit) - Insertii interioare + nuca schimbator din lemn Si cam astea sunt optiunile din cate am vazut. Partea riscanta cu masina aceasta, este ca am luat-o fara sa o vad pe viu si fara sa ma documentez prea mult despre istoricul ei. M-am bazat doar pe ce mi-a spus neamtul si pe ce am identificat in poze, pot sa zic ca ma joc cu focul dar astept sa fiu surprins. :))) M-am documentat nitel despre potentialele probleme ale acestui model si m-am speriat putin de ce sa mint? Cum am zis si mai sus, au mai existat in trecut A6, C6, in familie dar erau mai noi atunci si nu au avut probleme. Insa au mai trecut niste ani si km de atunci, asa nu stiu ce sa zic decat ca imi place masina, ma simt optimist cu ea si abia astept sa o vad pe viu si bineinteles sa o conduc. Acum dupa atata palavrageala, ar fi cazul sa va arat si cateva poze cu batrana nemtoaica (combinatia de culori este exact aceea pe care as fi ales-o daca as fi putut cumpara masina noua acum 16 ani). Am sesizat si cateva defecte minore specifice varstei dar sper ca doar acelea sa fie problema. In rest, am sa va tin la curent cu masinuta indata ce soseste in tara si o vad pe viu, pozez, conduc si toate cele. De ce nu am am ales un model mai nou de masina? Imi place prea mult generatia asta de A6 si am avut multe experiente placute cu astfel de masini. Desigur au trecut cel putin 4 ani de cand m-am mai urcat intr-un C6 si probleme pot fi destule din ce am citit, nu ma simt descurajat de achizitia acestui avant. Sanatate si stima tuturor va doresc si promit ca indata ce intru in posesia masinii, primele impresii le voi scrie aici.
    1 point
  7. Posteaza eroarea daca vrei sa te ajutam. Altfel, doar vorbe.....
    1 point
  8. @Catta83 @ShadoWzZ Nu face omul nimic cu voi! 🤣 Este încă “work in progress”. Mai tăiem, mai lipim, mai îmbunătățim, … adaptam, montam și, după vopsit, postam! 😂. Mi-a ieșit chiar și rima! #staytuned 😈
    1 point
  9. Mulțam fain. Drăguț ca deobicei...
    1 point
  10. Nu exista aceasta definitie. Eu am avut 300 kWh pe factura de luna trecuta. Conform rationamentului tau, inseamna ca ... puterea a fost 300 kW ... Aberant. Nicaieri nu ai sa vezi PUTEREA instalata exprimata in MWh. Tocmai de aceea exista unitati de masura separate pentru putere si pentru energie. Confuzia ta provine de la faptul ca: DACA puterea este constanta in timp, atunci integrala se reduce la E = P * timp DACA intamplator intervalul studiat este 1 ora, atunci valoarea numerica a puterii in MWh este egala cu valoarea numerica a puterii in MW pe acel interval. Insa nu exista nici o regula ca intervalul de timp sa fie 1 ora si puterea sa fie constanta. Este doar un caz extrem de particular de la care tu, in mod eronat, ai generalizat.
    1 point
  11. @florilar1de ce trebuie sa iti cobori cablul? Daca tehnologia bateriilor avanseaza si ajunge sa permita incarcarea unei baterii cu o autonomie de, sa zicem, 500km, in 10 minute, o sa fie exact cum e acum cu benzinariile. Te duci din cand in cand si alimentezi... Cat despre toata polologhia din ultimele pagini...adevarul e undeva la mijloc in sensul ca DA, politica actuala e din multe puncte de vedere o mare teapa facuta sa stoarca oamenii de bani, insa pe de alta parte este adevarat si faptul ca ne-am cam saturat de "taraitoarele" astea cu pistoane si sincer cam e vremea pentru ceva mai sofisticat... Ca reteaua electrica nu suporta, da, nici internetul la noi nu suporta acum 20 de ani decat poate vreo 10kb/s si uite unde suntem acum. Istoria ne arata ca de fiecare data cand omenirea a pornit pe un drum, a gasit solutii tehnice sa rezolve acele deziderate si la fel va fi si cu electricele. Ca exista "hiene" care vor incerca sa castige $$$ de pe urma acestei situatii? Evident. Dar astia vor incerca sa castige din orice, chiar si daca ramanem cu termice. Vor baga norme noi de poluare la 2 ani si te vor taxa chiar si pe masini noi si pana la urma, parca mai bine renunti la complicaciunile astea fumegatoare si treci pe electric. Sa se descurce producatorul de electricitate si tot lantul de fabricatie a componentelor cu managementul poluarii... Cat despre poluare, sa fim seriosi, poluarea din tarile alea in dezvoltare pe care le blamam noi este in mare parte din cauza noastra. Unde se fac componentele masinilor dvs? In China, Vietnam, India, samd. Unde se fac articolele vestimentare, produsele de cosmetica, electronicele? Exact, tot acolo. Deci hai sa lasam vrajeala cu poluarea de acolo care se produce din cauza populatiei lor, ca populatia lor traieste in mare parte la limita supravietuirii iar multi traiesc inca in armonie cu natura, pe cand noi producem zeci de kg de deseuri din plastic, ca sa nu mai vorbesc de CO2, personal, din ceea ce mancam si din nevoie de deplasare. Asadar din punctul meu de vedere, tarile astea cele mai "verzi" sunt de fapt cele mai mari cauze de poluare, fiindca ele si-au degrevat propriile industrii si necesitati si le-au mutat in tarile emergente, pe preturi de nimic, care evident ca nu permit o productie sustenabila. Si dupa tot tarile astea "verzi" se intalnesc sa stabileasca target-uri de poluare si sa amendeze tarile care nu respecta. Ipocrizie pe paine.
    1 point
  12. Cu Eco+ activat, adica limitat la 95km/h pe bord, si cam 91 km/h real, am reusit sa parcurg Constanta - Bucuresti si sa ajung cu aproape 20% baterie 91km/h real permite si depasirea camionelor sau se poate apasa pe pedala pana la fund si iese din limitare. 221km de la Kaufland Constanta pana la Penny Pallady, 82km/h viteza medie, 2:41 ore, 11.4 consum mediu
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!