Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.09.2021 în toate secţiunile

  1. As putea incepe “Plecat-am noua din Vaslui si cu sergentul zece” dar n-a fost sa fie. Vineri seara decidem in familion sa bagam sambata o plimbare scurta pana in Sibiu, cu o tura scurta pe la Zoo si apoi vedem ce facem (ne cazam sau nu, mergem mai sus… ) Sambata, cum paznicul era singur si familia lui parea dusa, plecam fara prea mare scandal, pe la 07:15 eram deja pe Maniu si, in scurt timp, pe A1. Acolo lume multa, soferi putini. Ne-am tarat in coloana pe B2 cu 110 pana spre Gaesti. Apoi am inceput sa mergem si noi normal. Nimic special de raportat execeptand un Q2(is) de VL, rosu, ce uitase stroboscoapele pornite. Dealul Negru, la dus, relativ liber, condus lejer pana in Ramnicu-Valcea - doar un accident ușor intr-o curba. Pe zonele cu 2 benzi mi-am amintit de ce mi-am luat 2.0 TSI ;)) Si schimba DQ381-ul (7F) asta intr-un fel… Totul sa nu iti tremure piciorul pe acceleratie. Pitstop in VL, putina benzina de 98, un sandwich si o cafea si… Valea Morții here we come… bineinteles ca am uitat ca la iesire din Caciulata au facut sens giratoriu asa ca am purces prin statiune:))) desi tanti Gabriela de la waze tot zicea sa nu…. In rest… un camion de AG (mergea 60 in localitate, 65 afara) si cativa “aspiraci” au pus de o coada de vreo 2 km. Dupa vreo 3h si ceva ajungem in parcarea Gradinii Zoologice. Ca sa nu uit, Gabriela s-a pierdut de tot prin sensurile de la intrare in SB. Desi laudata ca si cum era a 11 minune a lumii, in afara de un tigru, un leopard, un sarpe si cateva maimute nu prea am avut ce sa vedem. Asa ca am purces prin “zavoi” pana s- a plictisit juniorul. Acum, tinand cont de ultimele experiente cu mancarea in Sibiu, se ridica intrebarea: mergem sa mancam la restaurante de 4* pe maps care servesc mancare de la cantina Carrefour sau mergem direct la Carrefour, luam ceva cald si apoi facem un picnic pe la Jina? Normal ca am ajuns pe la Jina ;)) via centura Sibiului. Bineinteles ca in sensurile de pe DN1 Gabriela a inceput iar cu șotiile. Dupa picnic si un espresso la plic am purces spre Tau Bistra. Pe niste serpentine am dat peste un coleg skodar si l-am tot presat incercand sa vad daca are sau nu multilink. Pana la urma era sa verse cafeaua pe el ;)) Si nu, n-am aflat daca are sau nu multilink ;))) Ajungand in TA (DN67C) facem stanga si incercam sa ne mentinen in limita de viteza (waze zicea ceva de 90km/h dar… mai greu). Acu’ tre sa-i multumesc lu’ @sabinx pentru softul de A3 de pe caseta de directie. In mod normal, directia are 2 setari asistata grav si aproape neasistata. Cum in modul sport e prea grea pentru o plimbare de placere, am mers in Drive si cutia in S. In mod normal, fara modificarea de mai sus, orice acceleratie s-ar fi transformat in o lupta cu volanul - avea obiceiul de a incerca sa indrepte volanul (in momentul ala aplicatia MySkoda zice ceva de 396Nm)…. Asa directia ramane usoara si totul e smooth. Impreuna cu toate sistemele cu acronime din 3 litere, 2.8bar pe rotile spate drumul chiar a fost placut, fara supravirari - in momentul in care incearca asta, o miscare scurta din volan trezeste la viata unu din sistemele de mai sus care franeaza rotile interioare ;)) Tot drumul cred ca mi-au intrat vreo 4-5 de pe contrasens in curba - euforia TA sa zicem. Ca oricum stim e o data cu permisul auto, conducarul auto primeste si o calificare in macelarie. De curbe. Dupa Obarsia Lotrului traficul s-a mai rarit si noi ne-am tot oprit… mai ales le sus pe platou. Unde am facut multe, multe poze. Si inca un picnic. La scurt timp juniorul a cazut la datorie (mai dormisera de la Rm Valcea la Sibiu) si cautam o solutie sa ocolim Ranca. Normal ca n-am avut cum si la coborare am mers domol ca sa admir peisajul - sunt vreo 2 zone cu o panaorama… wow ;)) Poza e din 2019, copilotul meu dormea asa ca A7-le MK2 a ramas nefolosit. Waze ma tot imbia sa fac stanga -erau vreo 8 masini in fata, 7 s-au dus spre Baia de Fier, eu am preferat sa ies in Bumbesti Pitic. Pana la Ramnicu-Valcea nimic special de raportat, a fost o portiune in care s-au depasit unii ca nebunii si Gabriela (de la Waze) mi-a zis sa fac dreapta prin Baile Govora (nu mai fusesem prin zona din 2008… ce diferenta in bine). Pana la Rompetrolul de la Blidari (Sinesti?) m-a afumat un A6 C7 de zici ca era pe vreascuri ude… Apoi… Dealul Negru ;)) De data asta era ceva trafic pe contrasens asa cam m-am moderat. Nu foarte mult, dar suficient. Chiar am putut admira o batranica bine ingrijita Singurul echipaj de politie a fost la intrare in Pitesti, verifica dubele. O data ajuns pe A1 pasagerii s-au trezit, am setat ACC la limita de viteza si… am atins frana abia pe la Ciorogarla. Cateva minute mai tarziu parcam A fost o experienta interesanta, cam mult timp in masina (eu am condus, m-am relaxat, m-am jucat pe alocuri, pasagerii au dormit juma de drum). Anul asta sigur nu mai repet isprava si la anul… vedem daca pun mana pe un 718 T. Cayman. PS Ca sa fie treaba, treaba, azi, cat familionul aduna fructe si se plimba cu bicicleta incercand sa scape de rotile ajutatoare, eu am mai bagat vreo 300 de km. Din care 3/4 pe A1. Planul era ca dupa ce ajungem (via selfwash ca deja nu mai gaseam masina de la atatea gaze) eu esuez la pescuit, pe rau. Azi l-am vazut (pe rau) undeva la intrare in Bucuresti. Dar cand e musai, cu placere. PS mi s-a facut pofta de un pahar cu vin. Brb!
    4 points
  2. Poate ma repet referitor la importanta critica a unui debit de retur corespunzator la injectoare dar consider ca este necesar. Debitul total prin injector este suma debitului care trece prin retur + debitul care trece prin orificiile duzei. Dinamica fluidelor ne spune astfel: debitul care trece prin orificiile duzei este dependent de debitul de retur, mai precis este invers proportional cu debitul de retur (debit de retur marit scade presiunea dinamica in injector care scade debitul injectat prin duza la aceeasi presiune cvasistatica in rampa de combustibil). Consumul aratat de ECU nu este masurat ci este calculat folosind timpii de deschidere ai injectoarelor la presiunea statica din rampa de combustibil la momentul respectiv. ECU verifica aceasta informatie cu ajutorul sondei lambda si a senzorilor de temperature de pe evacuare si incearca valori de corectie daca intelege despre ce este vorba. Sunt 3 cazuri posibile: 1) Debit/debite de retur mai mari decat cele specificat, adica injector/injectoare uzate – fenomene aparute: – ECU va arata un consum mai mare decat la pompa; - din cauza presiunii dinamice mici din injector (unul sau mai multe) pulverizarea va fi deficitara (picaturi mari pulverizate), si chiar daca aerul este suficient arderea se va face cu funingine mai multa iar soot mass measured va ajunge primul la valoarea de regenerare; - la presiuni mici in rampa (adica la relanti fara consumatori) sau la sarcini variabile (accelerari) functionarea va fi neregulata si motorul zgomotos, ECU nu poate corecta, deoarece presiunea si timpii de injectie sunt cei corecti, sonda lambda arata ca arderea este in regula (exista un exces de aer) si nu intelege ce se intampla; - daca toate cele 4 injectoare au aceeasi varsta (acelasi debit de retur marit) atunci ECU poate compensa in timp problemele de retur prin cresterea presiunii de relanti iar masina sa mearga relativ normal (corectie care se pierde cand se incearca adaptarea) - acest caz nu este valabil pentru injectoare cu debit de retur mult diferit; 2) Debit retur in limite – consumul aratat de ECU este foarte apropiat de cel real la pompa (max. +/- 0,5 litri la suta); 3) Debit de retur mai mic (in special dupa reglajul/reparatia injectoarelor in mod corespunzator): - ECU va arata un consum mai mic decat real la pompa, debit real pulverizat mai mare (presiune dinamica mare in injector), ; - datorita pulverizarii foarte bune (presiune dinamica mare), chiar daca cantitatea de motorina este putin mai mare, functionarea motorului va fi normala ; - daca returul este inchis prea mult poate apare initial funingine (soot) in exces datorita aerului insuficient existent pentru cantitatea de motorina injectate dar in acest caz ECU poate corecta cu succes situatia deoarece sonda lambda va arata ca exista un deficit de aer; - in timp, pe masura ce scaunele de retur se erodeaza consumul aratat de ECU va incepe sa se apropie de cel de la pompa; - daca toate cele 4 injectoare au fost reglate cu debite de retur mai mic dar egal intre ele, durata de viata a injectoarelor pana la urmatoarea reparatie este cea mai mare. Toate cele de mai sus sunt valabile doar daca restul componentelor motorului sunt in stare corespunzatoare de functionare. Daca un injector cu debit de retur normal (reparat/nou) se monteaza pe un motor cu celelalte 3 injectoare cu retururi iesite mult din limite, atunci functionarea va fi necorespunzatoare. Doar daca si celelalte 3 au retururi in limite (chiar daca putin marite) se vor obtine rezultate bune.
    3 points
  3. De la Kodi zicere... - Nimic deosebit pe dedesubt, doar problema la o bieletă pe spate. - Aă...ce problemă? - Problema e că nu mai există...
    2 points
  4. Le schimbi apoi din nou si din motiv de aburire permanentă...
    2 points
  5. Am si uitat de acest topic. Din punctul meu de vedere se poate inchide. Recomand pt cine se uita la Golf sa intrebe de A3
    1 point
  6. Serios acu, la ce preturi is la Golf si interiorul ala, mizerabil dpmdv, normal treci la S3, m235 sau A35 😂😂 Bine, altii is iau Stelvio 😂😂
    1 point
  7. La common rail, daca restul componentelor motorului sunt in regula, variatia presiunii pe rampa de combustibil la relanti fara consumatori poate da informatii despre cat de echilibrate sunt retururile injectoarelor dar fara a da informatii despre faptul ca sunt mai mari sau mai mici decat normal: - o variatie dinamica de pana la 30 bar arata ca retururile sunt relativ echilibrate (cu cat e variatia mai mica cu atat sunt mai egale), valvele de retur lucreaza ok, corectiile pe injectoare sunt corecte si pot fi luate in considerare pentru a evalua starea injectoarelor din punct de vedere al celorlalte componente (ex. cui injector, duza injectie, orificii, etc); - o variatie dinamica de peste 30 bar arata ca retururile sunt dezechilibrate;
    1 point
  8. In weekend am fost pe Transalpina cu id3-ul meu cu baterie mica, cea de 45 kwh. Am plecat din Cluj cu 78% baterie, am incarcat la Sebes pana la 83% ~30 min si am inceput urcarea spre Ranca, unde aveam cazare. Pentru prima oara de cand am masina am avut parte de 'range anxiety', pe urcare avand un consum de 45-50kwh, semnal zero la telefon si nici vorba de electricitate. Pana la urma am ajuns in varf cu 25% baterie, apoi a urmat o coborare pana la Ranca unde masina a recuperat 4% din baterie, ajungand cu 29%. Aici am incarcat la statia type 2 de la cazare pana la 90%, suficient pt a ajunge inapoi la Cluj cu ~30% din baterie. Poza de mai jos cu consumul reprezinta traseul de la Ranca la Capalna (urcat ~10 km pana in varf, apoi restul coborare). Masina a recuperat tot ce a consumat pe urcare, iar pt cei 100 km am avut un consum de 5 kwh => chiar daca nu as fi incarcat la cazare si as fi pornit cu 29% din Ranca, as fi ajuns la Sebes cu 19% baterie. Consumul long term pe ultimii 5000 km e de 14.9kw. Eu sunt multumit.
    1 point
  9. Există și mașini propulsate electric cu autonomie de 1000 km. Folosește un motor pe benzină pentru a încărca bateria și consumă 2L/100 Km. https://www.obrist.at/powertrain/hyperhybrid-demonstrator/
    1 point
  10. Se pare ca deschiderea retelei Tesla Supercharger pt non-Tesla va incepe din Europa. Recent s-a dat drumul si SuC Constanta - locatie City Park Mall. A cincea locatie din Ro.
    1 point
  11. Si o poza din timpul escapadei Tre sa imi beau cafeaua inainte de a posta ceva mai lung de 3 randuri.
    1 point
  12. Salut E vorba de colegul @John ! Eu am doar o masinuta electrica cu baterii de cand eram mic
    1 point
  13. In general intr-o interventie de genul, pompierii nu stau sa iti minimizeze tie ca proprietar pagubele. Intervin "in forta" sa rezolve problema pentru care au fost chemati cat mai repede posibil. Sa nu utiam ca momentan, in RO, sub 0,1% din parcul auto este reprezentat de masini electrice, sunt curios cat de comune vor fi evenimentele de genul la masiniile astea. Si aici ma refer mai ales cand va trece timpul peste ele (cel mai probabil si unele reparatii la instaltia electrica) si vor ajunge la varsta media a parcului auto curent.
    1 point
  14. Sar peste altele intamplate pe parcus (revizie, concediu, sper sa le detaliez mai tarziu...) In tempo lejer si muzica chill am depasit si indicatorul de 75k km. Mersul chill imi da o satisfactie aparte la masina asta, o fi si faptul ca nu are nevoie sa demonstreze ceva, o fi faptul ca oricand isi poate arata coltii, sau faptul ca vitezele astea de 100-120 o aseaza extrem de bine pe drum, o fi ziua cu soare, or fi toate adunate? Posibil... dar parca are un iz de sublim in ea care tot creste in ochii mei.
    1 point
  15. Salutare, și bine v-am găsit Mașina în cauza Skoda Scala 1.5 TSI DSG 150 Cp STYLE, Steel Gray Ca dotări, avem asa : -Full LED -Oglinzi pliabile, încălzite și heliomate -Front/side/lane/park assist -Virtual cockpit -ACC -Scaune parțial piele/ încălzite -Bolero 8" cu android auto și mirror link Și ce o mai fi pe acolo ca nu mi le aduc aminte dacă ar mai fi 😂😂 Am momentan 23k km, liniștit, și mulțumit pana în prezent...
    1 point
  16. Scrisesem eu un rezumat pt a gasi raspuns mai rapid, practic simptomul indica problema la garnitura de chiulasa sau chiulasa fisurata. E problema comuna la B6 euro 5 Este tester de garnitura chiulasa, un test costa cam 80 RON dar nu iti indica 100%, poti sa il achizitionezi tu acel test undeva la 230+ RON aici Rezidurile din borcan sunt din motor/circuit adunate dealungul anilor de folosire, sunt firme specializate in a curata instalatia si e recomandat si inlocuirea/spalarea borcanului de antigel.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!