Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.08.2021 în toate secţiunile

  1. @Catta83 salutare ! da, am lasat acolo masina cateva zile cat am fost plecat in concediu. Ma bucur cand parcheaza vreun pasionat langa mine, stiu ca nu o sa imi iau usi
    3 points
  2. Problemele sunt mai complexe la Common Rail cand nu ai parte de erori in ECU. In general, la motoarele care functioneaza perfect, ECU comanda componentele motorului dupa curbele (hartile) memorate sau adaptate si face doar verificari de parametri, fara a fi nevoit sa faca si corectii suplimentare. Mersul in regim constant, chiar si la motoarele batrane (de exemplu la drum in exteriorul localitatilor) necesita corectii minime sau deloc. Problemele apar la regimuri tranzitorii la motoarele batrane cand unii parametri cititi de senzori "ating" marginile intervalului acceptat dar fara a le depasi in mod constant (caz in care ar apare eroare), iar ECU se apuca sa testeze cum sa aduca parametrii din nou cat "mai spre centru". In cazul acestor regimuri (mers in oras cu accelerari si decelerari frecvente), corectiile testate de ECU pot fi foarte dese ducand firesc la inrautatirea arderii, dar fara a depasi valorile acceptate (iarasi ar da eroare). Problemele pot fi diverse si sunt cauzate de componente/senzori cu uzura/abateri la care valorile verificate de ECU nu sunt identice pentru aceleasi conditii/regimuri de functionare in mod constant (EGR cu mici jocuri mecanice, sonda lambda lenta, diverse valve care deschid in timpi diferiti de la o actionare la alta, etc., iti poti da frau liber imaginatiei).
    2 points
  3. in 11 luni am facut >17.500km. ultimii 2500km, facuti intr-o plimbare prin Budapesta si Viena. cu cardul wecharge, si cupoanele de la kaufland am fost si m-am intors gratis. cost total "combustibil" pentru 17.500 km --> 30 lei platiti in iarna la un MOL. in rest...gratis. dar da, trebuie rabdare si putina planificare. merita? personal da. sa fac atatia km cu cost asa mic si cu 200 de cai rwd la orice apasare de pedala..cu atat mai mult. dar pt liniste, reactie, sasiu, usurinta conducerii (e ca jucaria)...da. si da, masina este mega fun daca vrei. nu pierzi deloc din senzatia de condus. senzatia de condus =/= schimbat de viteze. in timpul ala te poti concentra pe multe altele. am avut S3, si Lupo GTI CUP. m-as intoarce la ele? nu. clar nu. mi-e dor de sound. de evacuare. dar trece repede. cu alte frane, roti (cauciucuri aderente ) si suspenie nu as ezita sa o duc pe circuit. si mi-as dori directia putin mai alive. sa simti mai mult. asa ca imi doresc sa iasa id3 gtx.
    2 points
  4. Am facut ieri primul drum "lung", Cluj - Odorheiu Secuiesc - Cluj, ~400 km, ocazie cu care am ajuns la 5790 km in total cu masina. Luni ne-am intors din concediu si cum creierul inca nu era pe workmode, ne tot gandeam unde am putea pleca... Joi discutam cu prietena mea si ne-am dat seama ca am manca niste kürtőskalács (cozonac secuiesc pentru "necunoscatori" ), dar in comert s-au stricat toate, cel putin in Cluj. La Odorhei in schimb, este o troscoleta care face momentan cea mai buna varianta din comert (cea mai buna per total e cea de acasa, normal ) asa ca am zis sa facem o plimbare pana acolo sambata, numai bine, se "dezmorteste" si masina putin. Drumul nu a fost foarte spectaculos (din pacate, din fericire), trafic a fost pe alocuri, plus, the usual bunch of idiots (depasit la capatul zonei liniei discontinue, pentru adrenalina 🤯) pe drum, dar de la Balauseri spre Odorhei nu a fost mare lucru... Praid era in schimb arhiplin, am vrut sa ne oprim sa mancam la un restaurant, dar nu aveai nici o sansa sa gasesti loc, nici de parcare, nici la masa afara, asa ca am continuat drumul pana la Odorhei, unde am gasit un restaurant pe o strada laturalnica in centru, Plébános ii zice (https://goo.gl/maps/Zw8Tco8PRAdV4xHv7), am mancat un babgulyas cu ceapa (eu) si am impartit un cordon bleu cu 2 portii de cartofi prajiti si castraveti murati cu madame, excelenta a fost mancarea, am platit pentru 2 persoane 80 lei cu tot cu bacsis, mancare, bautura. Pentru omul obisnuit cu preturile din Cluj mi s-a parut "prea ieftin" (nu dati cu piatra...). Despre masina, ce pot sa zic, merge excelent, din pacate nu se afiseaza temperatura la ulei nicaieri, asa ca pana la Turda pe Feleac am mers in Normal, abia acolo am schimbat pe Sport, sa apuce sa se incalzeasca putin uleiul, motorul. De la Turda pana la Odorhei am mers exclusiv in Sport, nu conduc agresiv dar imi place mult mai tare cum raspunde masina in modul Sport, inclusiv la mers in coloana. Desi am geamuri duble, pe autostrada mi se pare usor mare zgomotul, dar poate am eu pitici pe creier... Se simte ca e mult mai bine izolat decat Citroenul, dar ma asteptam la alta senzatie de la geamurile alea duble sincer. First world problems. Am apucat de data asta sa incerc si toate sistemele de asistenta pe care le are masina, am activat efectiv tot, sa vad cum este. Concluziile: ACC e pita lui dumnezeu, nu am mai avut masina cu asta pana acuma, e exceptional de fain. Blind spot monitor e nice-to-have, dar as putea trai fara lejer. Travel Assist e foarte fain, dar in acelasi timp, la noi pe drumuri mi se pare ca pe cat de fain e, atat de periculos e. Prin Travel Assist ma refer la optiunile alea 2 din ACC care adapteaza viteza in functie de drum (reduce viteza daca stie ca urmeaza o curba periculoasa, etc.) si in functie de indicatoarele citite (ai 70, citeste indicator de 40, reduce el automat) pe parcurs. Cum la noi nu se respecta cu strictete vitezele de pe indicatoare, risti sa intre cineva in tine din spate foarte usor cand coloana merge cu 70, tu ai setat 70 in ACC, si dintr-o data masina citeste un indicator de 30... Instant a franat si ti-a redus viteza. Am facut tot drumul asa explicit sa vad cum se comporta, insa le-am dezactivat azi dimineata, in strainatate este excelent, mi se pare ca te scuteste de multe probleme si concentrare, dar la noi nu le vad, deocamdata, din pacate, rostul. Mi-a luat putin sa-mi dau seama unde sa le dezactivez, dar manualul m-a ajutat. Front Assist isi face treaba, la o viteza mica de mers in coloana am lasat masina sa se apropie de cea din fata tinand piciorul pregatit sa franez. Intai apare un warning imens vizual si sonor, dupa care daca nu reactionezi prompt, franeaza el in locul tau. Sper sa nu am nevoie vreodata, dar cred ca e life saver (literalmente, in cazul unui pieton) in oras... Consumul l-am postat in topicul aferent (https://vwforum.ro/topic/136901-consum-octavia-4-diesel/?do=findComment&comment=3096262) In rest umblu cu ea in oras, pe ici pe colo, insa ce am observat este ca am devenit mai calm deodata cu cutia automata, nu mai merg asa "tare" in oras ca si inainte... Urmeaza sa-mi cumpar o camera, cea veche a ramas in Citroen, o conduce mama acuma, asa ca ii prinde bine si ei, am lasat-o acolo, ma gandesc sa iau una la fel (70 mai 500), dar mai vad zilele astea... Sanataturi! ✌️
    2 points
  5. Kodița își urmează cursul firesc al existenței în maniera deja consacrată. Se apropie cu pași repezi de 70k km.
    2 points
  6. Lasati omul in pace, era parcat intr-ul colt, departe de intrare, si erau zeci de alte locuri libere. M-am inghesuit intenționat eu langa el, ca am recunoscut masina. Plus ca si eu sunt genul care parcheaza cat mai departe, ca sa nu ma trezesc cu surprize pe usi, de-aia dadeam tarcoale tot prin coltul ala 🤣.
    1 point
  7. Astazi, am ridicat si axele din cutia de viteze. Astept cu nerabdare repararea cutiei si montarea acesteia pe masina.
    1 point
  8. Ideea e ca martorul ala poate sa semnifice n probleme, fara codul de eroare de pe diagnoza nu ai cum sa iti dai seama de ce s-a aprins. Totodata, atata timp cat motorul functioneaza ok, nu sunt motive de ingrijorare.
    1 point
  9. Si uleiul care se evapora si se duce in cilindrii prin sitemul PCV nu se masoara in grame ? Uleiul care ramane in santurile de la honuriea cilndrului (asa putin cat e) si arde in camera de ardere asta nu se masoara in grame. Nu mai vorbesc de contaminare uleiului cu alte fluide care in cele mai rele cazuri inlocuisc fix uleiul consumat de motor. E adevart ca unele motoare conuma mai putin, dar asta cu nu consuma gram de ulei este doar in "literatura" populara, nu are treaba cu realitatea.
    1 point
  10. florilar1...nu e nicio utopie, sunt multe motoare care nu consuma gram de ulei intre schimburi! Trebuie sa deschizi doar putin ochii, e viata si dupa VAG...
    1 point
  11. Mai este si randamentul incarcarii, poate sa fie intre 75% ... 95%. Incarci 100 kWh, dar in baterie ajung doar 75 kWh, restul se disipa sub forma de caldura si curent consumat de calculatoarele care sunt pornite pe durata incarcarii (aprox 300W). Din cauza acelui consum fix de 300W care nu ajunge in baterie, cu cat incarcarea dureaza mai mult (adica la putere mai mica), cu atat randamentul rezultat este mai mic. Iar la cealalta extrema, la puteri mari (peste aprox 25 - 30 kW), rezulta multa caldura care iarasi face ca randamentul incarcarii sa fie mai slab. Daca bateria are peste 35 C, mai porneste si compresorul de aer conditionat pentru a raci bateria si acela consuma tot curent care vine de la statia de incarcare si nu ajunge in baterie. Indicatia nivelului de incarcare nu este extrem de precisa tot timpul, poate sa fie o deviatie de cateva procente fata de realitate. Fenomenul se numeste "drift". Pentru a elimina erorile de drift, indicatorul se recalibreaza periodic in functie de tensiunea pe fiecare celula, dar asta se intampla in situatii mai deosebite, de exemplu dupa ce bateria a stat in repaus 12 sau 24 de ore fara consum si tensiunea pe celule a ajuns la valoarea de repaus din care se poate deduce nivelul de incarcare si daca nivelul de incarcare este aproape de una din exteme (spre gol sau spre plin), unde dependenta tensiune-SOC este mai accentuata. Cunosc aceste detalii din documentatia tehnica a circuitelor integrate folosite in BMS-uri pentru EV-uri.
    1 point
  12. Simplu, tai burduful si bagi mufa apoi il lipesti la loc cu izoler band ... sau il lasi netaiat si decupezi un pic din plasticele haionului, cele de pe interior si apoi tragi pe sub capitonaj, scoti stalpii b si te duci ori pe sus ori pe jos ... Poti lua curent de la panoul de sigurante astfel punand si siguranta pe traseu, sunt niste adaptoare, in care intra o siguranta sau 2 si iese un fir rosu ... Legat de navigatii aftermarket ... daca vreti ceva care sa va tina, cautati cu minim 2 GB Ram, ideal 4, de la Android 9 in sus si ca si unitate sa fie solid construita ( cam ca cea din poza, acestea fiind mai mari ca dimensiuni ofera o racire buna circuitelor, fapt care cauzeaza incalizarea lor si proasta functionare a navigatiei, la cele slim ) si ca pret ... de la 1500 - 2000 de lei in sus, de pe un site care sa ofera detalii amanuntite legate de navigatie si il plus de asta, cautati si pe youtube review-uri ... Desigur ca se pot strica si ele in timp, sistemul de operare Android nu este asa de fiabil pe navigatii cum e pe unele telefoane ... Ca sfat ...
    1 point
  13. Salut, se găsește și la orice laborator/vânzător de vopsele auto. Eu am mers cu al meu cod de culoare și mi l-a preparat pe loc; 35 lei (mai scump creionul/marker-ul ăla decât vopseaua).
    1 point
  14. LA statia de 75Kw, astazi masina a incarcat cu 75KW, deci se poate si mai bine. O sa incerc si la o statie mei potenta, sa vedem, obtinem cei 100KW ?
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!