Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.08.2021 în toate secţiunile
-
Am facut ieri primul drum "lung", Cluj - Odorheiu Secuiesc - Cluj, ~400 km, ocazie cu care am ajuns la 5790 km in total cu masina. Luni ne-am intors din concediu si cum creierul inca nu era pe workmode, ne tot gandeam unde am putea pleca... Joi discutam cu prietena mea si ne-am dat seama ca am manca niste kürtőskalács (cozonac secuiesc pentru "necunoscatori" ), dar in comert s-au stricat toate, cel putin in Cluj. La Odorhei in schimb, este o troscoleta care face momentan cea mai buna varianta din comert (cea mai buna per total e cea de acasa, normal ) asa ca am zis sa facem o plimbare pana acolo sambata, numai bine, se "dezmorteste" si masina putin. Drumul nu a fost foarte spectaculos (din pacate, din fericire), trafic a fost pe alocuri, plus, the usual bunch of idiots (depasit la capatul zonei liniei discontinue, pentru adrenalina 🤯) pe drum, dar de la Balauseri spre Odorhei nu a fost mare lucru... Praid era in schimb arhiplin, am vrut sa ne oprim sa mancam la un restaurant, dar nu aveai nici o sansa sa gasesti loc, nici de parcare, nici la masa afara, asa ca am continuat drumul pana la Odorhei, unde am gasit un restaurant pe o strada laturalnica in centru, Plébános ii zice (https://goo.gl/maps/Zw8Tco8PRAdV4xHv7), am mancat un babgulyas cu ceapa (eu) si am impartit un cordon bleu cu 2 portii de cartofi prajiti si castraveti murati cu madame, excelenta a fost mancarea, am platit pentru 2 persoane 80 lei cu tot cu bacsis, mancare, bautura. Pentru omul obisnuit cu preturile din Cluj mi s-a parut "prea ieftin" (nu dati cu piatra...). Despre masina, ce pot sa zic, merge excelent, din pacate nu se afiseaza temperatura la ulei nicaieri, asa ca pana la Turda pe Feleac am mers in Normal, abia acolo am schimbat pe Sport, sa apuce sa se incalzeasca putin uleiul, motorul. De la Turda pana la Odorhei am mers exclusiv in Sport, nu conduc agresiv dar imi place mult mai tare cum raspunde masina in modul Sport, inclusiv la mers in coloana. Desi am geamuri duble, pe autostrada mi se pare usor mare zgomotul, dar poate am eu pitici pe creier... Se simte ca e mult mai bine izolat decat Citroenul, dar ma asteptam la alta senzatie de la geamurile alea duble sincer. First world problems. Am apucat de data asta sa incerc si toate sistemele de asistenta pe care le are masina, am activat efectiv tot, sa vad cum este. Concluziile: ACC e pita lui dumnezeu, nu am mai avut masina cu asta pana acuma, e exceptional de fain. Blind spot monitor e nice-to-have, dar as putea trai fara lejer. Travel Assist e foarte fain, dar in acelasi timp, la noi pe drumuri mi se pare ca pe cat de fain e, atat de periculos e. Prin Travel Assist ma refer la optiunile alea 2 din ACC care adapteaza viteza in functie de drum (reduce viteza daca stie ca urmeaza o curba periculoasa, etc.) si in functie de indicatoarele citite (ai 70, citeste indicator de 40, reduce el automat) pe parcurs. Cum la noi nu se respecta cu strictete vitezele de pe indicatoare, risti sa intre cineva in tine din spate foarte usor cand coloana merge cu 70, tu ai setat 70 in ACC, si dintr-o data masina citeste un indicator de 30... Instant a franat si ti-a redus viteza. Am facut tot drumul asa explicit sa vad cum se comporta, insa le-am dezactivat azi dimineata, in strainatate este excelent, mi se pare ca te scuteste de multe probleme si concentrare, dar la noi nu le vad, deocamdata, din pacate, rostul. Mi-a luat putin sa-mi dau seama unde sa le dezactivez, dar manualul m-a ajutat. Front Assist isi face treaba, la o viteza mica de mers in coloana am lasat masina sa se apropie de cea din fata tinand piciorul pregatit sa franez. Intai apare un warning imens vizual si sonor, dupa care daca nu reactionezi prompt, franeaza el in locul tau. Sper sa nu am nevoie vreodata, dar cred ca e life saver (literalmente, in cazul unui pieton) in oras... Consumul l-am postat in topicul aferent (https://vwforum.ro/topic/136901-consum-octavia-4-diesel/?do=findComment&comment=3096262) In rest umblu cu ea in oras, pe ici pe colo, insa ce am observat este ca am devenit mai calm deodata cu cutia automata, nu mai merg asa "tare" in oras ca si inainte... Urmeaza sa-mi cumpar o camera, cea veche a ramas in Citroen, o conduce mama acuma, asa ca ii prinde bine si ei, am lasat-o acolo, ma gandesc sa iau una la fel (70 mai 500), dar mai vad zilele astea... Sanataturi! ✌️3 points
-
Daca tot ploua azi, zic sa povestec o patanie cu un coleg ce are ca daily un golan de Spania… 1.3333342 Tce. Ajunge pe la mine, rezolvam belele si apoi il intreb “vrei sa conduci?”. La care el “nu ca mi e frica”. Bene, purcedem la plimbare ulitele comunei, si-l aud “te plangeai ca e suspensia dura, dar eu cu golanul (cu PDG) plang cand iau santurile astea” - au sapat tot satul pentru proiecte de apa/canal… ai normal ca santurile au fost umplute cu moloz… Iesim din localitate pe DN, trafic lejer, facem una-doua depasiri, ieșim pe un DJ printre lanurile de porumb - culmea asfaltul e mai bun decat ala de ulita mea ;)). Facem un LC demo. Apoi un demo al LED-urilor cu AFS. Dupa vreo 70 de km n-am intors acasa… deja omul isi cauta RS ;))3 points
-
Cei (6% + 4%) declarat in poza vs (5% + 5%) masurat...diferenta aia deja intra la erori de masurare. Iar implementarea nu corespunde cu poza aceea. 62kWh total. 4% din 62 kWh ar fi 2.48 kWh top buffer. 6% din 62 kWh ar fi 3.72 kWh bottom buffer. Ramane 55.8 kWh usable capacity. Dar toate documentele masinii declara 58 kWh usable capacity. Efectiv NU ARE CUM sa fie capacitate totala 62 kWh, top buffer 4%, bottom buffer 6% si usable capacity sa fie 58 kWh intre acest top si bottom. Efectiv numerele nu se aduna. In schimb, eu cred ca la implementare au pus aprox 55 kWh intre 100% si 0% pe bord, DAR masina mai merge si dupa ce a ajuns la 0%. Te lasa sa descarci inca cativa kWh din bottom buffer 3.74 kWh. De aceea, prin fortarea definitiei cuvantului "usable", acel bottom buffer (sub 0% pe bord) este inclus in "usable capacity". Asa se ajunge la 55 + 3 = aprox 58 kWh "usable capacity".2 points
-
@Abe13 in fu’king 2021 cheltuim 30.000€ pentru a merge cu AC pe baza de geam deschis? La mine in casa au pornit in iunie si abia azi au luat o pauza…2 points
-
2 points
-
1 point
-
Update la problema cu aerul nu prea rece (Octavia2 FL 2010 1.6 TDI), la care peste tot mi se spunea ca trebuie schimbat compresorul (1500-2000 ron, fara garantie, garantia necesitand lucrari suplimentare). Cei de la WOB Service au schimbat electrovalva de pe compresor si totul e in regula, functioneaza cum trebuie, 450 ron (cei de acolo mi-au spus chiar ca nu-mi iau bani in caz ca nu se rezolva astfel). Mersi celor de pe forum care mi-au recomandat sa incerc schimbarea electrovalvei intai. Penibile restul service-urilor care nici nu au vrut sa auda de operatia asta, chiar daca am cerut in mod expres... mari "experti".1 point
-
1 point
-
De curiozitate, stim vreun coleg cu un ID.3 albastru (electric) cu ceva B xx AX(ceva) la numar? Nu fiti ca el! Venind mai devreme de la București, pe A1, vreo 30 daca nu mai bine de km am mers intr-un mare "trenulet", format din mai bine de 30 de masini. Toate astea cu 80-110 kmh... De ce? Pentru ca "locomotiva" era acel sofer de ID3, care pur si simplu nu voia sa se dea pe banda 1. Intr-un final, toti l-am depasit pe dreapta...1 point
-
Vad ca sunt primul care scrie aici... Am ridicat masina acum cateva zile, deci nu am condus-o inca suficient cat sa spun ce probleme are... Momentan vreo 300 km. Sunt curios peste ceva timp, dupa ce trece acest an minunat, 2021, daca timpul de asteptare pentru un Golf 8 o sa mai fie atat de lung. Am asteptat 6 luni si 3 saptamani. Astept sa imi bata cineva acest record :))) Revenind la masina: as putea sa iau fiecare lucru in parte si sa spun ca merge bine, cred ca asta este identic la toata lumea, indiferent de model. Deci sunt foarte multumit de alegerea facuta. Recomand si rabatarea oglinzilor sa fie electrica (eu nu am selectat acest optional). Probabil ca urmatoarele optionale vor fi alese mai rar si pentru care, subiectiv vorbind prin prisma celui care le-a ales, am cuvinte de lauda: Farurile matrix si sistemul de sunet HK. Dar ca orice alt optional, depinde de fiecare si poate sa il lase fix rece pe altul sistemul de sunet HK sau luminile mai nu stiu cum Eu le laud, sunt asa cum au promis in reclama. Contra: subiectul nostru preferat -> extrem de sensibil interiorul la zgarieturi. Daca esti o persoana care nu are grija, vei fi foarte dezamagit sa iti recunosti urmele inregistrate permanent pe panoul piano black, pe consola centrala unde e schimbatorul (un plastic negru mat, elegant, mereu receptiv sa inregistreze cand treci cu cheile de la casa peste el, ca sa le arunci in una din gaurile din consola). O sa fie cam teroare aici - dar stiu ca toate masinile noi au aceasta problema cu aceste materiale elegante si sensibile. Pielea aceea alcantara.... foarte frumoasa... incat iti vine sa bati orice membru al familiei care doar are o tentativa de a scoate ceva sa manance. Daca e lichid sau ciocolata, garantat incepe sa-ti bata inima mult mai tare... Motor - pe modul eco si confort cand bagi piciorul in pedala sta un pic pana o tureaza unde trebuie, si abia de-apoi te lanseaza... Poate fi deranjant dupa ce vii de pe cutie manuala si erai ocupat cu ambreiajul si schimbatorul, nu iti dadeai seama de acest timp de asteptare... Pe modul sport, evident, aceasta problema nu exista, ca sta deja turata. (deci nu este neaparat un contra, e doar o clarificare...) Infotainment: parca se putea un pic mai bine pe ici colo sau poate am avut eu asteptari prea mari. E o senzatie initiala de extraordinar. Apoi se mai activeaza touch-ul de sunet sau clima (adica bara touch iesita in afara, de sub ecran) exact cand voiai sa apesi un buton din partea de jos a ecranului (mi-am asumat asta, nu ma plang neaparat, dar confirm ca touch-ul e sensibil si raspunde "prea bine"). Si parca uneori te cam incurci printre optiuni pe acolo. Deci daca vrei "repede" sa dezactivezi sau sa faci ceva...nu e chiaaaar asa. Mai butonezi pe acolo prin meniuri. Nu stiu ce altceva sa mai adaug momentan. Overall impresia este extraordinar de placuta daca faci un upgrade major de la o masina clasa mai mica si mai putin evoluata.1 point
-
Pierdusem timp sa citesc cam toate paginile de pe acest topic. In timp ce unii argumenteaza pro si contra EV observ ca multi uita sa se adreseze elefantului din camera: traim in RO. Nu suntem pregatiti pt EV ca si alte tari, majoritatea propietarilor de EV nu stau la bloc, mai ales mai sus de parter sau/si de obicei au un loc (garaj,servici,un vecin,prieten) unde incarca pe timp de noapte,etc (nu ma refer la calatorii,etc) Am condus i3 si eGolf si o hibrida (Prius) si mi-au placut, dar statul RO mai are de lucrat mult pt a convinge majoritatea romanilor sa isi cumpere masina noua (sa zicem si SH) care sa fie EV (Electric Vehicle/Hibrid) Se discuta de cresterea impozitului cu/la (aprox.) 900 RON pt masini de la E4 in jos care nu prea o inteleg, inca avem preturi in euro si salarii in lei, ofertele pe piata nu sunt asa diversificate incat sa ma grabesc sa cumpar o masina noua (termica/electrica) cat timp ce am acum nu imi da dureri de cap si imi deserveste scopul achizitionarii - acele BIFE ce s-au completat cand ti-ai facut tema de acasa. Cat despre termic vs electric ce sa zic, momentan luam apararea la electrice pe motiv ca sunt noi si nu s-au stricat atatea incat sa fie "public" informatiile legate de costuri, pe cand la termice daca am postat pe forum o problema la o masina (in cazul de fata din gama VAG) garantat 70% din membrii stiu si cat va costa reparatia. Ca si combustibil vs kw eu am reusit cifrele de mai jos: Fabia 1.4 TDI - 3.8-4.2L/100km (surprins cand vezi becul de motorina, uiti ca si consuma zici ca mergi pe gratis) Octavia 1.6 TDI - 5.4-6.2L/100km (decent, te astepti sa se aprinda becul dar mai rar) Passat 2.0 TDI - 5.6/6.7L /100km (sti sigur ca se aprinde becul dar speri sa si la fel de rar ca si la astea de mai sus dar evident ca nu e asa) (toate euro 6) Sa nu se inteleaga gresit, acestea nu au fost cifre constante ci doar cele mai bune prinse de mine personal, iar pe perioada de canicula si AC pornit valorile cresc substantial si bineinteles aici depinde si de marimea la "picior" si nu are rost sa mentionez capacitate rezervor si cat a fost plinul, aici vorbim strict de km atinsi in ideea ca faci plinul, te sui in masina si te gandesti ce aroma vrei pe inghetata la cornet cand ajungi la destinatie. Exemplul de mai sus eu personal il iau in considerare cand ma uit la range-ul la electrice cand fac window shopping. Topic-ul va suferi modificari pe masura ce garantiile expira la EV, mai cad piese,etc si vom avea o plaja de lucruri faptice privind mentenanta/service si costuri, momentan nu cred ca cineva poate baga de vina la EV-uri cat timp majoritatea sunt noi/aproape noi. Personal vreau sa achizitionez o electrica, am anumite reverve si pretentii dar sunt personale, nu inseamna ca producatorul X si Y au o problema si da m-as orienta tot pe familia electrica VAG. (nu m-ar deranja si Model S Plad evident, dar nu dau 2000$+ doar sa ii schimb parbrizul - #askBuhnici) Sunt curios ce va fi in 2025 cand intra Euro 7 si zboara motoarele NOI mari garantat, poate ne mai modernizam si noi infrastructura pt EV, poate scoate Tesla masina zburatoare si discutiile vor deveni inutile. Drumuri bune electrificate ! Ca si gluma de incheiere: cati dintre cei cu Electrice au fost la Electric Castle?1 point
-
Vazand trip meterul cred ca un Model 3 LR (~42k euro) poate sa faca acel drum chiar si fara incarcare. O oprire de 15 minute la 8 ore de condus (eu cred ca la 8 ore de condus ar trebui sa avem macar 3 opriri de ~15 min) va aduce autonomie mai mult decat suficienta pentru a termina drumul fara probleme.1 point
-
@powershot Cand vorbim de achizitii de auto la 4-6k euro, si mai vechi de 6-7 ani, majoritatea au filtrul la final de "viata". Nu poti sa ai pretentia ca prima grija sa fie sa schimbi DPF-ul care costa minim 1000 euro. Maxim incerci o curatare sau altul after market, daca esti un sofer cu bun simt si educat, sau faci dpf off daca esti opusul.1 point
-
Pe langa problemele cu injectoarele la PD, axul de la arborele de echilibrare, pompa de înaltă presiune de la CR, scandalul diesel gate, problemele de ungere la TSI, plus altele, problemele cauzate de DPF sunt nimic. După probleme enumerate, unii chiar pot spune, îndreptățiți, că VW face mașini proaste.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00