Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.08.2021 în toate secţiunile
-
In acest concediu m-am hotarat si eu si am schimbat uleiul in cutia de viteze.Odata cu asta am schimbat si uleiul in cutia de transfer si grup fata+spate. O sa incerc sa dau cat mai multe detalii sa fie cat mai clar pt. cei interesati de subiect. Metoda de schimb aleasa este cea prin flush(spalare cutie+covertizor) cu aparat profesional. Materiale folosite: -ulei cutie transfer OE(1l) -ulei grupuri OE(2l) -ulei cutie viteze Febi(15l) -filtru ulei cutie viteze Metzger Datorita situatiei cu pandemia am ales sa imi fac concediul in tara...asa ca schimbul l-am facut in Constanta la City Auto Service. De ce am ales Febi ca si ulei si nu OE sau Ravenol (asa cum spuneam cateva pagini mai in spate) si de ce tocmai in Constanta si nu TM sau altundeva ?......raspunsul ar fi cam asa: in urma cu ceva timp am cunoscut un baiat din Constanta care dpdmv stie ce vorbeste si sustine cu date clare, se vede ca este pasionat si este un om corect, detine si o afacere cu piese auto si colaboreaza cu acest service.Mai mult de atat in perioada in care eu am fost programat la service el era plecat din tara in concediu, fix in ziua cand eram la service m-a sunat si m-a intrebat daca totul este in regula, tot respectul meu...lucru pe care nu cred ca multi il fac mai ales din concediu:) Ulei Febi+filtru Metzger, am ales pt. ca si el a folosit la masina lui si la alte zeci de masini si sincer sa fiu si datorita costurilor ridicate si dpmdv nejustificate pt. uleiul OE. Ce am gasit la acest service? pe scurt niste oameni pregatiti si seriosi, muncind relaxati si curat.Am petrecut cateva ore bune pe acolo si nu am auzit o injuratura, discutii aprinse, nervi...etc.Mie unul mi-au lasat o impresie foarte buna. Uleiul din cutia de transfer si cel din cutia de viteze era destul de negru...normal el trebuie sa fie rosu.Pilitura a avut foarte putin, in limitele normale, din ce am inteles de obicei masinile care ruleaza foarte mult in oras prezinta mai multa pilitura fata de cele care circula in exterior..dar nu este o regula .A mea circula mai mult in oras decat exterior...dar in ~2 ani de cand o am nu cred ca am facut mai mult de 20k in oras. Uleiul in grupul spate ok, fata negru...scz de offtopic. Diferente inainte/dupa:ce pot spune este faptul ca schimbarea vitezelor se face mai lin in D...atata cat poate sa o faca o cutie cu convertizor in S nu am observat ceva modificari.Asta am vazut ca spun cei mai multi dintre cei care au schimbat uleiul...asta am simtit si eu.Plaja de turatii in care se schimba vitezele in cazul meu a ramas aceeasi... In rest nu pot mentiona si alte schimbari deoarece si inainte masina schimba dpmdv vitezele foarte bine..lafel si acuma. Ca si costuri totale am ajuns la 2000lei din care 650ron a fost manopera. Bafta3 points
-
Ce-mi plac graficele care nu incep de la 0 . 285 fata de 265 inseamna 7.5%, ceea ce e super, dar nu cat pare din poza. Tehnologia se imbunatateste incet, dar constant, iar multumita cererii crescute generate de masinile electrice, inovatiile accelereaza, iar preturile scad. Toata lumea are de castigat din acest lucru, fie ca are masina electrica sau nu.2 points
-
2 points
-
Ehe, daca ar fi la toti asa.. Esti unul dintre norocosi. Drumuri bune!2 points
-
~122 000 km Au trecut 10000 km de la revizie, asa ca masina a primit ulei si filtre noi - am mers tot pe Motul X-Clean+ 5w30. Operatiunea a avut loc la Avia Motors Militari, dar avand in vedere ca am venit eu cu uleiul si am ales filtrele non OE, n-a fost cu mult mai scumpa fata de un service non reprezentanta. Inainte de plimbarile mai lungi de vara/concediu am zis sa mai curat odata scurgerile, mai ales ca am dat peste un video care arata cum poti sa cureti mai eficient scurgerile din spate: Erau destul de murdare, cam asta a iesit din ele: Totodata, am pus si niste LED-uri mai bune la plafoniera, cele vechi de un an (chinezarii de la dedeman) palpaiau destul de des: Last but not least, o geometrie pe care voiam sa o fac de ceva vreme din cauza ca am nimerit o groapa nasoala (cu pana inclusa 😑) inainte de reconditionarea jantelor.2 points
-
Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina. Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina. Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau. Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa. Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc: scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC) Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva. Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta: am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini. Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit. Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina. Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah... Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:1 point
-
Salutare, o sa las cate ceva despre masina (ce urmeaza sa-mi intre in posesie) noua, care s-a concretizat dupa indelungi cautari. Planul initial era pe anul trecut, dar pandemia mi-a dat putin planurile peste cap, cum eram inchisi in casa mult timp, am zis ca nu are rost sa schimb masina (cea din profil, Citroenul), anul trecut inafara de un drum pana in Grecia a stat majoritatea timpului in garaj oricum. Daca vreti sa dati skip la story, dati scroll jos la poze (din anunt) si dotari(le mai importante). Intamplarea face ca stau foarte aproape de Compexit in Cluj si alta intamplare face ca am inchiriat de la ei o masina cand a mea era in service si mi-a placut experienta (mai putin faptul ca se incapataneaza sa nu adopte strategia full-to-full la combustibil 🤯). Anul asta de Pasti mi-a scris baiatul de acolo ca are ceva oferte bune pentru Octavia la inchiriere. Din moment ce imi placea masina, am zis sa incerc si am luat una pentru 4 zile, numai bine de umblat pana la familie, intre orase. Surpriza a fost ca am primit una noua, avea 100km, eu am fost literally primul care si-a pus piciorul in masina. Era cu 150 cai DSG, am vrut neaparat sa incerc combinatia noua, avand deja experiente cu motorul "vechi" de 150. Am parcurs cu ea vreo 700 km atunci, mi-a placut experienta si am zis ca daca gasesc ceva oferta buna, probabil asta va fi urmatoarea masina... Ca orice om, m-am pus pe cautat pe mobile 🤠, am si gasit cateva, dar cum productia avea intarzieri, nu erau foarte multe. Am zis ca mai astept. Intre timp, a aparut si posibilitatea sa ma inscriu in Rabla cu o alta masina a familiei si am inceput sa cer oferte de la dealeri pentru o configuratie. Termenul de livrare de 8 luni m-a cam descurajat insa asa ca am verificat si stocul existent pe stoc.skoda.ro si am si gasit una in Bucuresti, 4x4 cu 150 cai, cu multe dotari la un pret ok. Din vina mea masina s-a vandut inainte sa ma pot decide, dar unde se inchide o usa, se deschide o fereastra, uitandu-ma intr-o zi pe Weltauto, am gasit una la fel echipata in Brasov, care avea ~4600 km si 200 CP. Cum am fost deja in contact cu tipa de la vanzari (careia ii tin pe aceasta cale sa ii multumesc pentru tot ajutorul oferit) de acolo pentur configuratia noua, dupa cateva schimburi de mailuri si telefoane am si batut palma. Avansul urmeaza sa fie platit azi, dosarul de finantare este aprobat la Porsche, urmand ca in decursul zilelor/saptamanilor urmatoare sa intru in posesia masinii, dar pana una alta las aici niste poze din anunt si o lista cu dotarile extra care merita mentionate dupa pararea mea. Revin cu detalii si impresii indata ce am facut primul drum cu ea. Sanataturi! ✌️ Skoda Octavia Style 2.0 TDI 200 CP 4x4 Titan Blue Cleverpack Style -Blocuri optice spate TOP LED -Camera video spate -Climatronic in 3 zone -Parking Assistant -Priza 230V si conexiune USB-C (consola fata/spate si in oglinda retrovizoare) Cleverpack Style Plus -Faruri Matrix-LED -Parbriz incalzit -Adaptive Cruise Control Travel Assistant -Adaptive Cruise Control -Adaptive Lane Guidance -Traffic Sign Recognition Pachet depozitare -spatiu depozitare sub scaun pasager -plase de prindere in portbagaj -elemente CARGO Incalzire stationara cu telecomanda Dynamic Chassis Control si Driving Mode Selection Tapiterie textil / piele Sound System Canton Trapa portbagaj electrica si senzor deschidere (pedala virtuala) Side Assist Instalatie spalare faruri Geamuri laterale fata cu protectie acustica si Sunset Jante aliaj 18" Perseus - antracit1 point
-
În situația aceasta, din considerente de mediu, schimbă-ți mașina. Nu glumesc. Decât să cumperi dpf am, mai bine altă mașină.1 point
-
Salutare, am probleme cu DPF-ul (passat b6 BMP 2006 140 hp) se regenereaza foarte des, am dus masina in service, au gasit cauza, injectoarele, le-am reconditionat, am curatat egr, am curatat admisie, am curatat DPF la Laborex, am schimbat senzor presiune diferentiala, am schimbat senzor temperatura de dupa dpf si acum DPF-ul se incarca 40% in 160km. Inainte de curatearea se incarca in 110-120km, cand am luat masina aveam incarcare in 120 km cam 6%. Cei de la service au zis ca dpf-ul e inca infundat si dupa curatare se pare ca nu se poate remedia si ca trb alt dpf sau dpf off, cum nu vreau sa il anulez ce as putea sa cumpar? NU gasesc sa cumpar dpf original ( la reprezentata inca nu am incercat), am gasit noi doar starline 4000 ron si BM CATALYSTS 2700 ron. O merita sa incerc cu aftermarket sau sa caut unul prin dezmembrari sa il curat si sa il pun ( un cost aproximativ 2000 ron) NU am gasit pareri pe forum despre persoane care sa fi schimbat dpf-ul, cam toti dau DPF off, dar din considerente de mediu nu vreau sa fac asta.1 point
-
E răcoare bine în garaj ce-i drept și vara, au săpat băieții bine în pământ, iar iarna nu coboară sub 10-12 grade veci. The "beast" stă acasă cuminte acuma și își așteaptă rândul, cât ne coacem noi în Türkiye.1 point
-
Atata timp cat regenereaza ok, nu ai alte probleme cu masina, erori, nu vad de ce ar fi o problema regenerarile mai dese...1 point
-
@tbege aka (also known as) the beast dungeon ;)))1 point
-
Sa se aseze softul, era o gluma. ia si studiaza.Nu porneste regenerarea de la un senzor anume. Lasa procentajul. Poate fi o dereglare a apk. urmareste soot mass. intre 18 si 22 grame porneste normal cu softul 9970.1 point
-
De la ECU care ia in calcul o multitudine de valori de la diferiti senzori.1 point
-
Ce sa se mai aseze la el ? Doar nu e vin😅.Am deja 4000 km cu el.Martorul nu s-a aprins niciodata.De la cine primeste comanda sa regenereze filtrul ?Cumva de la senzorul de presiune ?Mersi1 point
-
Stai linistit, aceste mici avantaje nu o sa le simti lipsa. Ai rabdarw sa faci cateva regenerari, sa se aseze softul😄. O sa ai regenerari mai rare, km mai multi intre reg. Temp la care regenereaza pasiv se atinge mai usor, 300 grade. Inj lucreaza la presiune mai mica, erg o sa iti multumeasca. Ai avantaj ca deti apk vag dpf si sti cam cand intra pe regenerari. Uni cred ca masina regenereaza cand se aprinde martor bujii 😄😄😄.1 point
-
Softul "dieselgate" rezolva cateva probleme de genul semnalate de tine! Personal nu recomand renuntarea la acesta...si am vazut mii de masini cu acest soft.Ultimele softuri tin cont de "îmbătrânirea" catalizatorului si dfp ului.Exista TPI pe aceasta tema...eu consider ca aduce multe inbunatatiri. Eu prefer regenerari scurte...si rapide 😉1 point
-
Mai adaugam cateva poze... Doar am repetat activitatile de pana acum... spalat bolidul, plimbat bolidul prin tara, un semi-concediu, drumuri prin tara... port Murighiol, Predeal, Trei Brazi, cabana Susai, lacul Bolboci, TransBucegi si surprinzator... iar coada pe DN1, dar avem rabdare... Urmeaza revizia la 75k.1 point
-
1 point
-
@bgd_b92 CASCO a fost fix 3482.25 RON. Am mers cu TDI doar ca pasager dar eu nu am vrut diesel deloc, indiferent ce masina luam. Si cum spune si @yeeeeman masina e super silentioasa dar cand o bagi in S sta mai sus in turatii si se aude misto 😀1 point
-
Corect si logic asa ar fi in functie de data incheierii contractului, dar cum suntem in Ro..nu poti sa nu te gandesti si la niste factori subiectivi. Mai ales mai multe comenzi pe alocari putine. In speta daca sunt 50 Golf 8 pe 10 alocari pe luna..pare sa fie o loterie sau nu neaparat dar nu se comunica. 2 masini cu dotari similare comandate in aceeasi perioada pot ajunge si la 2 luni diferenta..a se vedea si cazuri de aici, dar destule si in strainatate. Conteaza si relatia importatorului cu dealerul? Conteaza avansul? Cine e insa dispus sa blocheze multi bani pe o estimare foarte volatila in perioada asta. Mesajul meu este pt cine are comenzi sa se intereseze constant, nu e o husa de telefon de 5$ de pe aliexpress de care ai uitat ca ai comandat-o acum 3 luni.1 point
-
La toate motoarele se face la fel, se aplica presiune si sa urmareste daca se vede vreo scurgere. Problema mai mare e cand nu se observa nici o scurgere si atunci evident ca trebuie facute si alte teste, multe dintre ele nedocumentate in manualul de service.1 point
-
Temperatura e mult prea mare. La 26.5 grade si 120 km/h uleiul nu ar trebui sa depaseasca 90-97 grade. Ai o problema la sistemul de racire si/sau un ulei foarte slab1 point
-
B8 CL - ornamente cromate de pe exteriorul usilor spate desprinse. Din ce am inteles, ar fi o buba a modelului. Se prind de rama de plastic de interior a usii cu niste cleme. Masina are aprox 7 luni si 8000 Km. Farurile care sunt mult mai slabe decat la B7, sau a mea a venit din fabrica cu ele reglate foarte prost. Pe setarea 0, noaptea daca nu e luminat parca nu se vede. Cealalta masina a familiei, un Fiat Sedici face lumina de 2 ori mai multa. De faza lunga nu mai zic nimic, e jenanta.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00