Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.08.2021 în toate secţiunile

  1. Bine punctat @cristi511 😂 Introducing ✂️ 😂
    4 points
  2. pai si de cine e detinuta? eu tocmai am un vecin care si-a luat hybrid si o lasa la incarcat la priza casnica...de pe scara blocului. ceea ce nu e OK deloc... ca platim toti.
    3 points
  3. Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina. Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina. Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau. Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa. Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc: scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC) Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva. Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta: am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini. Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit. Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina. Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah... Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:
    1 point
  4. E FL. Nu ai ce-i face.. Pe 46 nu ai cum sa intrii, functiile sunt integrate pe 09 central electric.
    1 point
  5. Functia este confort function automatic closing la O2. La O2 fl nu merge.
    1 point
  6. Repet. Nu ai ce coda. Daca era debifat confort,nu mergea deloc din cheie. Ce an e masina? E cumva FL?
    1 point
  7. Prima problema a aparut in drum spre casa, ambreiajul patina in treptele superioare, 5-6, nu mi-am dat seama cat am condus-o de proba prin oras, volant nu batea iar cei de la reprezentanta dupa testul de drum au zis ca totul e ok. Prin urmare masina a primit un kit de ambreiaj + volant, marca Sachs. Unul din becuri dadea semne de oboseala asa ca am montat un set nou, eram indecis intre Osram Cool Blue Instense si Osram Original Xenarc, pana la urma am luat la fel ca cele originale, 4300k. Pe masina erau montate ceva becuri noname.
    1 point
  8. Si? Se conduce singura acum? I-a dat putere?
    1 point
  9. Se codeazape centrala functia de confort.
    1 point
  10. @Rave nu te mai plange. Altii, daca s-ar duce la birou, ar consuma 16. Sau 17 ;)))
    1 point
  11. Sw centrala. Nu ai ce bifa.
    1 point
  12. @bgd_b92 daca gasesesti Superb 3 cu 220TSI (EA888 rev3 fara OPF) si DSG7 (DQ381-7F) te-ai aranjat. Daca nu ma insel, MY2017+ In rest 190TSI (EA888 rev3 B cu OPF) e cam ce trebuie pe masina asta. Deja vorbim de modelul cu facelif. Si daca mergi mult extraurban o sa ai o surpriza legata de consum comparat cu un diesel echivalent. Masina e misto, am cautat si eu mult timp una prin 2018 dar cand m-am trezit eu, se dadusera toate :))) @ev21 asteptam detalii ;))
    1 point
  13. Incearca sa vezi daca ai byte 4 bit 7- power windows enabled with terminal 15 off
    1 point
  14. Am incercat si eu un plin cu CO95 la Leonul 1.5tsi 96kW (ciclu Miller). La plecarea de pe loc uneori motorul parea ca se ineaca(se simte un gol de putere si turatia cobora, apoi daca nu esti atent cu acceleratia poti simula un efect de cangur) si la mers extraurban in depasiri parea mai lenesa. Probabil acest motor e mai sensibil la CO, la fel cum e si varianta 2.0tsi 190cp ce are ciclu Budack. Cu CO100 se simte mult mai bine cuplul si plecarea de pe loc e normala. Probabil ar trebui mutate raspunsurile intr-un topic despre carburanti.
    1 point
  15. Tipsurile facute negru, curu-i gata
    1 point
  16. @Ebi Intrebarea mea era oarecum... retorica. Nu inteleg "scanteia" aprisa in tonul reply-ului tau. Dar pana la urma, asa e, fiecare isi intretine masina cum doreste.
    1 point
  17. salutari am si eu o mica problema: totul a inceput sambata trecuta cand ma mancat sa umblu la becurile din spate (stop frana, semnalizare, ceata,), deci am umbalt ca nu mergea becul de ceata, am schimbat becul, si dupa aceea supriza nu au mai mers pozitile pe partea soferului sapte si fata, desfacut din nou chestia aia cu becuri curatat, schimbat becuri , schimabt siguranta sa rezolvat , dar intre timp cum tot verificam eu acolo, sa vad daca totule ok , pe spate stanga , piscat frana de mai multe ori sa vad daca functioneaza , suprprizaaaaaaaaaaa, nu se mai aprind acum becurile de la frana, nici stanga nici dreapta, nici hayon, si azi in plus mi a aparut in bord si semnul spirala (palpaie tot timpul) Deci habar nu am ce are , cred ca martorul ala spirala sa aprins din cauza ca nu merg becurile de la frana asa zic eu, o rugaminte ma puteti ajuta careva cum faca sa scap de problma, care mamadracului (scuze limbajul) e siguranta de la stopurile de frana , ca habar nu am ? ma dispera chestia asta, eu sunt genul de om ,care at cand nu functioneaza ceva la masina nu ma pot odihini nopatea :(:(:( ce sa fac ? multumesc de intelegere
    1 point
  18. este ok si 310 atunci, daca ai modul
    0 points
  19. Ok...poti cumpara cu 3 sau 4, la sfarsit. Recomand tot VDO....NU Visteon
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!