Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.08.2021 în toate secţiunile

  1. Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina. Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina. Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau. Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa. Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc: scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC) Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva. Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta: am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini. Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit. Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina. Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah... Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:
    12 points
  2. Inca unu “imbolnavit” de @75NOR
    4 points
  3. Soo... detailing. Sau intretinere. Sau cum i-o zice. Stiu ca @Muale o sa ma contrazica grav dar... this is how I do it ;)) Produse: desi pe aici se vehiculeaza tot felul de nume... am ramas la ProX - pentru geamuri+water repellent, piele si insecte. Destul de eficiente, nu ma pot plange. Dar deloc. Am incercat intr-o perioada si ceara lichida si alte nebunii dar la recomandare prietenului vopsitor (vreo 25 de ani doar de experienta cu vopseluri si polish) am renuntat. Spalatorie: deoarece am luat pachetul de crom (sau ce aluminiu e) evit cat pot spalatoriile clasice. Adica cred ca am fost o singura data si am zis pas dupa. N-am (probleme) vizibile cu elementele de la geam dar ma astept sa apara... Cum ziceam e un miniselfwash in zona, nu foarte aglomerat. Nu prea am ce sa ii reprosez. Intotdeauna clatire cu cu apa dedurizata. Si uneori stearsa cu carpa de microfibra. Intretinere vopsea/lac: fiind Velvet Red (aka rosu metalizat cu lac colorat) chiar ma tenta o acoperire ceramica. Din nou, dupa o discutie cu prietenul de la punctul 2, a reiesit ca nu e o idee buna. Asa ca il vizitez anual pentru curatare si intretinere. Faza dura e ca n-are nevoie de dispozitiv de masurat vopseaua, am testat chiar treaba asta si iese mai bine decat aparatul (deh, defect profesional) Destul de scumpa operatiunea dar, spre norocul meu, platesc doar materialele (3M) Cam asa sta apa dupa "operatiunea monstru": Interior: avem una bucata TU160 pentru textil si in rest carpa moale si substanta/crema like pentru piele. Pana acum nu am de ce sa ma plang :))) Maine vizita a Avia... revin cu un barometru al reprezenantelor
    2 points
  4. La o masina noua baterie este in garantie 12 luni ! A cazut trebuie sa o schimbe pe garantie nu vor sa dea scris ( Care sunt motivele de bateria este descarcata complect, care a fost vina ta ? ) ridici masina si la urmatoarea faza de genul asta mergi iar la ei nu o inlocuiesc nici atuncia mergi la OPC si faci reclamatie
    2 points
  5. Salutare, Ma alatur si eu acestei arii cu agregatul din dotare, membru sunt de mult timp, dar nu am avut niciodata topic de prezentare 😬 Este vorba despre un Tiguan 2 R-Line sau AD1, dupa cum se numeste modelul, fabricat in noiembrie 2016, culoare Indium Grey Metallic, 2.0 TDI cod motor DFHA de 190CP, cuplat la un DSG7 (cod RPN daca intereseaza pe cineva 😄). Masina a fost adusa din DE, eu achizitionand-o din tara cu 159000km la bord. Are istoric de service complet in reteaua VW DE, din 30k in 30k km, avand schimbate inclusiv uleiurile la cutie si Haldex la sfarsitul anului 2020, lucru care ma bucura. Am luat-o impreuna cu un set de jante pe 17" echipate cu anvelope de iarna Pirelli DOT 2019. Printre cele mai importante (pentru mine) dotari as enumera sistemul navi (Discover Media daca nu gresesc) pe care am reusit sa activez si Carplay, ACC pe care am reusit sa il testez si pe DN-uri si imi place, sistemul de climatizare pe 3 zone, farurile + stopurile led cu asistenta pentru faza lunga si interiorul (stalpii + plafonul) complet negru. O sa atasez si lista completa de dotari pentru cine este interesat. In prezent am ajuns la 161k km, intre timp a beneficiat si de o servisare ce a inclus: -schimb ulei motor + filtre (am trecut si la intervalul fix de service cu aceasta ocazie); -schimb distributie + pompa de apa si accesorii; -inlocuit curea pompa ulei; -inlocuit capacul de plastic din spatele distributiei care am inteles ca la aceasta generatie de motoare pierde ulei (inca nu se manifesta dar am preferat sa il schimb acum preventiv); -inlocuit capacul de sus (de la culbutori) - aici deja existau scurgeri de ulei. Pe partea de soft am reusit sa ii mai activez: Carplay (dupa cum am spus si mai sus), 5 X comfort blinker, confirmare acustica la incuiere/descuiere, DRL si pe stopuri, afisare treapta ventilatie pe modul auto, stingere DRL-uri cand e comutatorul pe 0, afisare volum combustibil de alimentat. Ar mai fi de rezolvat in viitorul apropiat: -niste zgarieturi fine pe usa stanga fata; -polish faruri si aplicat folie; -colantat negru elementele cromate de la exterior; -cateva puncte de pietricele pe capota, pe care le-am rezolvat temporar cu un kit de retus; -detailing exterior + interior; -actualizare harti; -inlocuire baterie (ramane de vazut cum porneste cand o sa mai scada temperaturile); Lucruri care imi plac la masina: -antifonare destul de buna, zic eu; -sistemul de sunet, desi standard mi se pare ca se aude destul de bine; -spatiul corespunde nevoilor mele; -desi nu am parcurs inca distante foarte lungi, pozitia in scaun mi se pare buna. Lucruri care nu imi plac: -scartaitul manerelor interioare; -scaunele fata avand sertare, cateodata ansamblul care tine sertarele scartaie; -pe anumite tipuri de denivelari, suspensia nu mi se pare ca filtreaza destul de bine; -lagul cutiei cateodata in D; -senzorii spate care dau cateodata erori. Si acum pozele: Lista completa de dotari: WVGZZZ5NZHW861507.pdf Poze cu interiorul inca nu am, dar revin in cel mai scurt timp.
    1 point
  6. Inca 2 poze de la interior si una din spate.
    1 point
  7. 75W80 2.3L il schimbi la fiecare 60kkm si nu ai probleme niciodata cu cv, ce marca de ulei vrei poti pune, mituri si cu uleiul original, eu am folosit la a mea original, motul si total gear 8... nici o diferenta ,schimba ca in prima zi, perfect. (am 192kkm si am schimbat setul de ambreiaj in rest totul este uscat la cv.)
    1 point
  8. kef, iti dau o alta idee, cupleaza-te cu un coleg de forum din orasul tau care foloseste anvelope 195/65/15, si schimbati intre voi rotile, timp de o luna sau timp de "un plin". Asa veti putea vedea amandoi diferentele de consum care apar din cauza anvelopelor foarte late. Parerea mea ca daca faci naveta cu masina NU MERITA sa ai anvelope atat de late, in primul rand din cauza consumului marit (si la preturile actuale de la pompa, chiar conteaza) dar si din cauza preturilor anvelopelor. Si sa nu uitam ca anvelopele, cu cat sunt mai late, cu atat uzeaza mai mult caseta de directie. Niste chestii care par minore.
    1 point
  9. Nu am poza la indemana, dar daca nu a detectat senzorul ceva masina sau ceva luminos in fata si ti-a stins ledurile, sigur e ceva bai. La mine in modul default bate uniform cam pe la 40-50 cm (aproximez eu) de la sol. Desi daca si pe autobahn face la fel, probabail s-a dereglat... Service sa o regleze, si speram ca ii doar reglaj.
    0 points
  10. pentru cine are timp/chef sa se joace codand diverse la passat B8, las aici un link util (zic eu) mai ales prin faptul ca, expune si codarea OE langa noua codare. https://tools.0xff.com.ar/vag/vcds-vw-golf-mk7.html#tweak-windows-window-closing-in-rain-w-menu chiar daca este ptr mk7, se pot face cu succes si la Passat B8 ( eu am facut deja cateva dintre ele ). daca se considera a fi inutil postul, rog un coleg moderator sa l stearga. seara buna
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!