Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.07.2021 în toate secţiunile
-
Salutare, Dupa o lunga asteptare in sfarsit ma pot alatura grupului cu "drepturi depline". Timp de aproximativ doi ani cat am cautat un Golf 7 R am fost lurker pe acest forum si nu numai pentru a ma informa cat mai bine. La inceput am fost sceptic, dar dupa asa o perioada de cautare am ajuns la concluzia ca atat motorul cat si cutiile DSG au ajuns in sfarsit la maturitate si pe aceasta generatie de masini chiar sunt de luat. Initial am vrut un Golf 7 GTI, dar dupa multe batai de cap din partea unui coleg de munca si un test drive cu un GTI am concluzionat ca da, vreau R pentru ca mai devreme sau mai tarziu o sa imi doresc ceva mai multa putere si nu cred ca tractiunea fata se va descurca prea bine, mai ales in conditii ce nu sunt ideale. Dupa multe cautari, in 2020 am renuntat sa ma mai uit in tara, oferta de masini fiind limitata. Am gasit ceva in Germania, dar din cauza restrictiilor am decis sa aman momentul achizitiei. Dupa un an agonizant in care am scanat siteurile de profil si pe cele de licitatii zilnic de cel putin 2-3 ori nu am mai gasit nimic sa ma multumeasca. La un moment dat incepusem sa ajung la segmentul de pret al RS3(dar cu provenienta dubioasa/revopsiri/fara dovezi mentenanta) sau Golf 7.5R de la reprezentanta cu toate actele la zi. L-am ales pe cel din urma stiind ca am sa tin masina cel putin 4-5 ani si vreau sa minimizez riscul de a avea "surprize". Aceasta cautare continua s-a oprit brusc intr-o noapte de miercuri spre joi la ora 3-4 dimineata. Un anunt simplu, fara poze cu masina, doar o poza cu parcarea reprezentantei. Am dat mailuri ca un disperat cerand mai multe detalii si niste fotografii deoarece dotarile se potriveau la fix cu ceea ce cautam eu, ba chiar erau peste asteptarile mele. Dimineata la ora 10 am primit fotografiile la o calitate mediocra cu masina, dar suficient de clare cat sa le cer actele la semnat. Dupa semnare, vineri am primit factura, am efectuat plata si am luat bilet de avion pentru a ridica noua jucarie. Pana luni cand trebuia sa ajung acolo nu am mai putut sa dorm noaptea din cauza ca nu imi venea sa cred ca in sfarsit am gasit exact ceea ce voiam, dar si din cauza gandului ca poate masina nici nu exista si am trimis banii aiurea (paranoia much?!). 🤨 Fast forward la ziua de luni, cand am vazut-o in vitrina am crezut ca mi se taie genunchii: MASINA EXISTA! Specul masinii este urmatorul: 06/2018, DJHA 310cai, fara OPF, DSG 7 trepte DCC (singura optiune fara de care nici nu as fi conceput sa iau asa masina) ACC Dynaudio excite 400W Discover Pro 9.2" Jante Pretoria pe 19 Scaune piele nappa carbon cu ajustare electrica si memorii plus airbaguri laterale spate Active info display Side, lane, emergency si rear traffic assists + blind spot monitoring altele: parbriz incalzit cu reflexie IR, geamuri cu protectie termica + fumurii 65% opacitate spate si luneta, oglinzi rabatabile electric, interfata telefon business, app connect, car-net, camera marsarier, torpedou refrigerat, fara elemente revopsite istoric complet fara pachet de fumatori fara panoramic (mi se pare ca arata demential, cred ca ma impacam sa stiu ca am 100kg extra deasupra capului, dar nu as fi putut sa suport sa aud mici greierasi la denivelari....daca avem colegi cu panoramic as aprecia feedbackul lor deoarece pe marele internet am gasit doar pareri negative :(, lucru ce m-a facut sa ma indepartez de aceasta optiune) Baietii de la reprezentanta au fost super de treaba si mi-au predat-o cu detailing interior/exterior/motor plus revizia de 3 ani efectuata (ulei motor, lichid frane, placute noi fata-spate, revizie haldex inclusiv curatare sita pompa sper😁) Fostul proprietar a folosit-o ca a doua masina si i-a efectuat reviziile anual la aproximativ 8000km, a umplut-o de folii de protectie(maner usa, praguri, bara spate portbagaj) si probabil asa va face si cu urmatoarea sa masina ce il astepta la aceeasi locatie: Golf 8R lapiz blue. Imediat dupa predare: Prima ei spalare dupa 1000km la spalatoria din toate aftermovieurile de la Wörther (o pregateam pentru urmatoarea poza): Poza clasica de la Wörthersee (Egger Marterl este la cativa km de Villach in caz ca sunteti prin zona si vreti sa va inramati masinile): Dupa ce am testat-o pe autobahn in Germania, am hotarat sa ma abat de la autostrada si sa vad cum mananca niste serpentine si tuneluri austriece. A meritat din plin! DSG farts si pops&bangs sunt geniale, dar cam cer un upgrade la evacuare! Vinde cineva un Akrapovic la pret bun (joke 😅)? Impresii dupa primii aproape 5000km: Masina mi se pare efectiv o racheta, cea de dinainte avea motor de 1.6 benzina aspirat 100 cai si nu concepeam o depasire fara 2 trepte retrogradate, acceleratia la podea si ceva rugaciuni . Acum mi se pare efectiv ca am ajuns sa conduc cu coduri, nivelul de aderenta si reprizele mi se par fenomenale si abia atept sa vad cum e cu un stage 2 atunci cand ma voi hotari sa fac pasul! Sunetul turbinei si cel de la schimbul treptelor inca imi fac mainile sa transpire dupa fiecare acceleratie si sper ca sentimentul asta sa mai persiste macar cateva luni 🤩 Multi prieteni cu TDI mi-au zis ca o sa plang la pompa din cauza consumului, tot lor le-am trimis poza dupa 500km rulati intre Villach si Budapesta cu un consum mediu de 6.6% la mers regulamentar(ori treapta a 7-a e sfanta ori am mers la vale). Desi nu cred ca intereseaza pe nimeni, dupa drumul Germania-Romania ce a inclus viteze de xxx(nice) pe autobahn, mers prin oras, mers pe serpentine, pedala on/off in fiecare tunel pentru pops&bangs, dar si o gramada de mers linistit cu viteza legala pe ACC am ajuns in Bucuresti dupa 2525km cu un consum de 8.7%. Eu imi calculasem 7 plinuri pentru drum, dar am oprit doar de 4 ori 😮 facand si 730km cu un plin...mi se pare obscen de economic motorul pentru puterea dezvoltata! Acum si ceva minusuri sau carcoteli: masina are acum placute TRW si genereaza asa mult praf incat ma cam exaspereaza. Macar jantele au spitele suficient de departate incat sa se poata curata usor, dar totusi.... raza de virare mi se pare foarte mare, ceea ce face oarecum dificila manevrarea in spatii inguste. Poate nu sunt eu obisnuit cu o masina cu AWD fie el si de tip haldex? ce a fost in capul lor cand i-au setat harta de racire in asemenea hal? 107 grade la mers linistit, iar la mers mai vioi temperatura scade la 100?! Mi se pare putin cam ridicata temperatura...e mai ok sa merg cu ea turata fara sa fie in sarcina inainte de oprire sau sa o las de capul ei si sa duca uleiul la 107 grade? Cum spuneam fosta masina era aspirata si fara pretentii deci nu aveam asa probleme Planuri pentru viitorul apropiat: vreau sa ii caut kitul cu roata de rezerva de dimensiuni reduse(a venit cu kit de pana si cu rotile de 19 merg cu ceva emotii...deja am oprit de cateva ori dupa niste gropi romanesti sa verific daca e nevoie sa dau cu diclofenac pe cauciucuri ca sa se traga galmele ) set de roti de iarna pe 18 (imi fac cu ochiul niste neuspeed RSE10 fiind mai usurele si big brake kit friendly) + conti TS860(am mai avut si mi s-au parut super bune) montat badge R pe portbagaj. Desi multi prefera sa dea jos badgeurile, mie imi place mai mult lookul OEM, plus ca nu prea poti sa fii stealth cand ai 4 evacuari pe la primavara as vrea o sesiune pe circuit pentru a ii vedea adevaratele limite de aderenta. Nu as vrea sa le descopar pe drumuri publice. Vara viitoare intentionez sa trec pe Michelin PS4S deoarece actualele cauciucuri vor implini 4 ani. Momentan mai au 6mm tread depth, dar nu as vrea sa ma iau dupa asta ci dupa varsta cauciucului. Alte planuri (aici va rog sa imi dati sugestii daca spun prostii): schimb bujii la 40.000 schimburi ulei la 8-10mii de km (as prefera la 10.000 pentru easy tracking cat timp nu are nicio modificare si nici nu pot spune ca o abuzez non stop, iar apoi sa cobor intervalul la 8000km) revizie haldex la fiecare 2 schimburi de ulei revizie DSG la 60.000 (DQ381 am vazut ca are revizia la 120.000 si mi se pare cam mult) In momentul de fata masina are putin peste 34000km si fiind un mare upgrade pe partea de putere comparativ cu cea veche nu ii voi aduce modificari cat timp se va mai afla in garantie. De acum sper sa ii ofer cea mai buna ingrijire si ea sa nu ceara nimic in afara de benzina si vizite dese la spalatorie (nu credeam ca e asa greu de intretinut o masina inchisa la culoare). Ceva intalniri prin Bucuresti in perioada urmatoare? PS: scuze daca m-am intins prea mult cu postarea1 point
-
1 point
-
Am avut si eu acel tremurat usor la relanti dar dupa ce am reconditionat chiulasa a disparut. Aveam depuneri in admisie si pe supape cum este la diesel in egr1 point
-
Nu fac cu ea, o am si pe asta... Ca jucarie. Am vcds original, vas original.... Eu cu ele fac. Cred ca merge si cu obd11, dar nu am încercat1 point
-
1 point
-
Pare un articol din acela de a speria omenii. Cand omenirea isi concentreaza resursele pentru rezolvarea problemelor se gasesc solutii. Iar o problema de capacitate de productie se rezolva. Avem doua posibilitati: sa continuam sa cautam solutii pentru schimbarile climatice, sau sa asteptam furtuni si mai mari decat cea de aseara de 70 km/h.1 point
-
1 point
-
Deocamdată le-am dat doar polish și arată foarte bine, diferența este foarte vizibilă și abia aștept să se întunece Before After Before After Când s-a inserat am plecat la test . Așa era acum 2 zile Așa e acum Acum 2 zile Acum Sunt foarte luminoase și pe lateral și pe lungime, cam cum era xenonul, chiar parcă mai luminoase undeva până la 10m în fața mașinii. Mai trebuie doar sa merg la un service să le reglez ca la curte și sunt 100% mulțumit.1 point
-
nu cred ca are legatura, descrierea problemei cu trapa e alta The roof module is missing a retainer tab. As a result, it may become detached in the event of a crash.1 point
-
Multam fain, este foarte placuta la condus ca si feeling. Intre timp a primit presuri cauciuc oem, este lichidare de stoc la pbn pentru accesoriile pt golf 5,6, scirocco, am dat 110 ron pe setul de presuri fata reduse 50%(pot da contact pentru cine doreste). Ca si planuri de viitor, estetic vor urma tips-uri la toba, pedale aluminiu si footrest si alta maciulie de schimbator cu piele noua, ori o refac pe asta originala, nu arata rau dar mansonul este putin ciupit . Next week revizie si cam atat momentan. Singurul minus pana acum este ca nu imi gasesc pozitia in scaune inca perfect, are spatarul cam tare si ma cam doare spatele putin de el.1 point
-
“Acolo” aproape tot saracul isi permite masina noua la fiecare 3-4 ani de zile (exceptie tarile cu taxe aberante). Tot “acolo”, intretinerea e relativ scumpa (vs la noi) iar “ei” sunt chitrosi (tu poti sa le zici “educati financiar” daca iti place mai mult) - deci nu se sinchisesc sa faca altceva in afara operatiunilor obligatorii. Iar conditiile de exploatare sunt diferite oricat de ciudat ti s-ar parea tie: masinile ruleaza pe foi de hartie, in conditii fara praf, fara uzura accentuata (masinile parcurg in general distante maricele la un drum, putine porniri/opriri, etc). Si chiar daca nu ar fi exploatate corect, tinandu-le putin timp - masinile nu se vor strica si nu vor avea timp sa isi arate bubele in cei 3-4 ani de zile (cand oricum sunt in garantie). Asa ca pot schimba uleiul si la 40k probabil, la ei nu se vor strica. E valabil si la noi: daca tii o masina cativa ani, poti schimba uleiul si la 30k, nu vei ajunge tu sa vezi urmarile. Conteaza foarte mult si in cat timp faci acei 30k: una e sa ii faci in 6 luni, alta e in 2 ani. Conteaza si ce motor ai (diesel 3L e altceva vs benzina 1.0 de ex). Uleiul se uzeaza, isi pierde proprietatile in timp. Fiecare face cum doreste.1 point
-
Multumesc tuturor! Am citit diverse pareri referitor la plafonul panoramic, dar nu am prea vazut probleme cu crapatul acestuia la R, doar la TCR si GTI de America + cazurile de la Passat B8 si nu am vrut sa risc Legat de tipul uleiului folosit, nu am idee. Pe buson scrie Castrol, deci posibil sa fi folosit asa ceva. Cel mai important e ca dupa atatia km nu a ciupit niciun gram. Sa speram ca asa o sa fie in continuare. Inca nu m-am gandit ce am sa folosesc la urmatoarea revizie, cred ca Liqui, Motul sau chiar Castrol edge. Acum daca alti utilizatori au recomandari sunt deschis la sugestii pentru ca nu vreau sa fiu tipul ala care intreaba ce ulei sa puna Ceva poze de la interior: Imitatia de carbon de pe laterale si tetiere e putin cam rice style, dar nu pot spune ca ma deranjeaza. As fi fost ok cu scaunele stock cu alcantara pentru extra ventilatie in zona spatelui deoarece am simtit uneori ca incep sa transpir. Pe de alta parte mirosul de piele inca se simte si iti da senzatia de masina noua😍1 point
-
Pai nu discutam cateva posturi mai sus despre 30000 de statii noi de incarcare? Daca nu sunt masini, nu se fac statii. Daca nu se fac statii, nu ne luam masini. Daca vor sa vanda masini, producatorii vor avea grija sa fie statii. Au vazut de unde bate vantul.1 point
-
Au fost măsurate valorile în mai multe faze de funcționare ale motorului, iar per total rezultatul a fost ca emisiile de particule fine sunt mai mici. Nu scrie nicăieri ca a fost măsurat doar PM 10. Nu doar motoarele diesel emit particule fine, ci sunt și alte surse în orașe. Iar legat de emisiile de NOx, acestea sunt atât de mici la motoarele noi, astfel încât nu mai sunt considerate o problemă.1 point
-
Poate că nu ar fi rău să se dea o lege prin care o mașină electrica să fie menținută obligatoriu minim 10 ani în exploatare prin acordarea unei garanții (cel puțin la baterie și motoare) pe 10 ani, având în vedere că problema lor cea mai mare este producția și reciclarea bateriilor. Trebuie combătută risipa resurselor și prin reducerea politicilor consumeriste. Atunci putem spune cu adevărat că o mașină electrică este verde. O universitate din Germania a făcut un experiment din care a rezultat că un diesel euro 6 reduce poluarea din atmosferă cu 20%. Noxele emise erau cu 20% mai reduse decat cele care intrau din atmosferă. LE: Experimentul a fost făcut de fapt de "auto motor und sport" https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/1 point
-
normal...cand cautam NU, e cel mai simplu de gasit. si drobu' de sare, si alinerea planetelor, si sa fie..si c-o pati... ce e mai simplu..de tras curent sau teava de combustibil? daca nu aveam solutii, nu era bine, acum ca avem, iar nu e bine, daca iti raspund la toate..mai cauti si tot asa . de fapt se cauta motive .... asa cum ti-a explicat colegul..hai sa discutam cand ne documentam...e doar un exemplu: nu se poate fura cablu. mi-ar fi placut sa vedem discutiile de acum 100 de ani cu trecerea de la cai/caruta la masina... fix la fel... eu ma opresc aici sa explic.. Bulă a fost pus în ultima banca de către profesoară lui pentru că urmă să vină o inspecţie. Profesoară: -Dacă la inspecţie spui o singură prostie, te exmatriculez din şcoală. Bulă: -Bine, doamna profesoară! În sfârşit vine şi inspectoarea şi le pune o întrebare elevilor: -Dacă va aflaţi în pădure şi va fugăreşte un urs ce faceţi? Singurul care a ridicat mâna a fost Bulă: -Spune Bulă tu ce faci? -Fug -Şi dacă ursu‘ fuge şi el? -Fug şi mai tare. -Şi dacă ursu‘ fuge şi mai tare? -Fug şi mai tare. -Şi dacă ursu‘ fuge şi mai tare? -Mă urc într-un copac. -Şi dacă se urcă după ţine? -Urc mai sus. -Şi dacă urcă şi el mai sus? -Urc şi mai sus. -Şi dacă urcă şi el şi mai sus? -Mă urc în vârf. -Şi dacă se urcă şi el în vârf? La care Bulă spune: -DUMNEATA ŢII CU URSU‘!?! pai si atunci a celor care nu AU, cum este? poate cei care au,s-au documentat INAINTE sa faca achizitia, poate experienta spune ceva... unii au avut ICE si au trecut pe EV, deci au gustat din amandoua. dar invers? cum poate fi o parere pertinenta cand nu ai folosit ? doar dincolo de taste, tinand pe NU in brate?1 point
-
Autorul de la Zona IT a ramas traumatizat dupa ce a plecat la mare cu un Fiat 500e cu baterie de 37 KWh. Practic a incercat sa manance ciorba cu furculita si acum zice ca furculita e proasta. Sunt masini electrice cu care ajungi la mare fara stres chiar si mergand tot drumul cu 130 km/h, problema in momentul de fatra e doar pretul mare de achizitie si faptul ca piata SH este foarte saraca. Asta e motivul principal pentru care sunt putine electrice ... nu neaparat vreun aspect/limitare tehnica.1 point
-
Chestia e ca, la fel cum realitatea e complexa, si solutiile sunt imperfecte. Nu o sa gasim o solutie sa oprim brusc poluarea, dar trebuie inceput. Noi vedem electrificarea la masini (care polueaza cel mai mult, deci trebuie atacata printre primele), dar si in restul sectoarelor se schimba reglementarile. Centralele termice sunt acum in condensare, becurile cu LED, aerul conditionat si frigiderul cu inverter. Companiile aeriene vor fi obligate si foloseasca combustibili mai putin poluanti. Se legifereaza inlocuitori pentru plastice, prin inlocuirea pungilor de plastic, tacamurilor de unica folosinta, paielor de plastic, etc. Se lucreaza la inlocuitori pentru materile de impachetare bazat pe ciuperci. Generarea de curent se indreapta spre surse verzi, iar, chiar daca alimentam masinile electrice din curent 100% murdar, tot sunt mai curate de-a lungul vietii lor si nici nu polueaza unde respiram, adica in orase.1 point
-
"Road transportation is the greatest oil demanding sector in OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) member states." Ok, deci am scapa de CEL PUTIN 35%, ceea ce nu este deloc neglijabil! 1. La producerea electricitatii, combustibilii fosili tot pierd teren de cativa ani, sunt tot mai mult inlocuiti de energie din surse regenerabile, in parte si datorita costurilor. 2. Folosirea combustibilior fosili in termocentrale are randament semnificativ mai mare decat arderea lor in motoare cu pistoane in masini personale.1 point
-
Am urmarit eu pana la capat. Imi place mult canalul, dar nu cred ca video-ul este corect 100%. 1. Ajungi la mare, dar nu cu masinile de oras. Este corect, dar nici cu iPhone-ul nu stai o saptamana pe munte. Sunt restrictii. Nici masina termica nu o alimentezi pe insulele grecesti in weekend (unde am fost eu) sau in zone mai parasite din lume, inclusiv Romania. 4. Bateriile LiIon sunt limitate, e adevarat. Nu se prevede o revolutie in viitorul apropiat, dar daca nu investim in masini electrice, nu se investeste in tehnologia bateriilor. Oul si gaina. 6. Reciclarea bateriilor: daca nu se pot recicla, nu cumparam masina pentru ca poluam mai incolo. Dar deja cumparam baterii, in telefoane, laptopuri, ceasuri, jucarii, etc. si problema exista. Iar VW si Tesla si altii deja vad nevoia si oportunitatea si investesc in reciclarea bateriilor. Nu se face peste noapte, dar nici tranzitia la electrice. Daca el merge in oras cu motorul, iar la drum lung cu electrica, ii inteleg logica. Pentru cei dintre noi car merg des distante scurte si rar distante lungi, electrica se potriveste 99% din timp.1 point
-
Argument gresit 1: Cu masina electrica nu poti ajunge la mare. Argument gresit 2: Tesla face under-promise si over-deliver la range. NU este adevarat. Argument gresit 3: Nu e vina fabricantilor de masini pentru cat de relevante sunt standardele NEDC, WLTP, sau EPA. Realitatea TEHNICA este ca consumul unei masini, chiar si Tesla, este influentat de foarte multi factori. Argument gresit 4: Tehnologia bateriilor care cica n-ar fi buna. Ba da, e suficient de buna ASTAZI pentru 90% din utilizari pentru 90% din soferi. Argument gresit 5: Litiul, resursa limitata. Nenumarate studii arata ca nu e cazul. Pana la urma, tendinta autorului pare sa fie in directia ca daca masinile electrice nu sunt 100% PERFECTE si CHIAR ACUM si AICI, inseamna ca nu-s bune. Imi pare rau, nu am mai avut nervi sa urmaresc mai departe...Aceleasi mituri omni-prezente...1 point
-
O parere bine argumentata referitor la nivelul actual al electrificarii industriei auto.1 point
-
Fix asta am zis si eu.. Cat despre cifrele scoase de HGP, daca e fara turbo marit.. e jale, inseamna ca hardware-ul e fff potent 😮 Cat noroc pe unii...1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00