Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.07.2021 în toate secţiunile
-
Salutare, Dupa o lunga asteptare in sfarsit ma pot alatura grupului cu "drepturi depline". Timp de aproximativ doi ani cat am cautat un Golf 7 R am fost lurker pe acest forum si nu numai pentru a ma informa cat mai bine. La inceput am fost sceptic, dar dupa asa o perioada de cautare am ajuns la concluzia ca atat motorul cat si cutiile DSG au ajuns in sfarsit la maturitate si pe aceasta generatie de masini chiar sunt de luat. Initial am vrut un Golf 7 GTI, dar dupa multe batai de cap din partea unui coleg de munca si un test drive cu un GTI am concluzionat ca da, vreau R pentru ca mai devreme sau mai tarziu o sa imi doresc ceva mai multa putere si nu cred ca tractiunea fata se va descurca prea bine, mai ales in conditii ce nu sunt ideale. Dupa multe cautari, in 2020 am renuntat sa ma mai uit in tara, oferta de masini fiind limitata. Am gasit ceva in Germania, dar din cauza restrictiilor am decis sa aman momentul achizitiei. Dupa un an agonizant in care am scanat siteurile de profil si pe cele de licitatii zilnic de cel putin 2-3 ori nu am mai gasit nimic sa ma multumeasca. La un moment dat incepusem sa ajung la segmentul de pret al RS3(dar cu provenienta dubioasa/revopsiri/fara dovezi mentenanta) sau Golf 7.5R de la reprezentanta cu toate actele la zi. L-am ales pe cel din urma stiind ca am sa tin masina cel putin 4-5 ani si vreau sa minimizez riscul de a avea "surprize". Aceasta cautare continua s-a oprit brusc intr-o noapte de miercuri spre joi la ora 3-4 dimineata. Un anunt simplu, fara poze cu masina, doar o poza cu parcarea reprezentantei. Am dat mailuri ca un disperat cerand mai multe detalii si niste fotografii deoarece dotarile se potriveau la fix cu ceea ce cautam eu, ba chiar erau peste asteptarile mele. Dimineata la ora 10 am primit fotografiile la o calitate mediocra cu masina, dar suficient de clare cat sa le cer actele la semnat. Dupa semnare, vineri am primit factura, am efectuat plata si am luat bilet de avion pentru a ridica noua jucarie. Pana luni cand trebuia sa ajung acolo nu am mai putut sa dorm noaptea din cauza ca nu imi venea sa cred ca in sfarsit am gasit exact ceea ce voiam, dar si din cauza gandului ca poate masina nici nu exista si am trimis banii aiurea (paranoia much?!). 🤨 Fast forward la ziua de luni, cand am vazut-o in vitrina am crezut ca mi se taie genunchii: MASINA EXISTA! Specul masinii este urmatorul: 06/2018, DJHA 310cai, fara OPF, DSG 7 trepte DCC (singura optiune fara de care nici nu as fi conceput sa iau asa masina) ACC Dynaudio excite 400W Discover Pro 9.2" Jante Pretoria pe 19 Scaune piele nappa carbon cu ajustare electrica si memorii plus airbaguri laterale spate Active info display Side, lane, emergency si rear traffic assists + blind spot monitoring altele: parbriz incalzit cu reflexie IR, geamuri cu protectie termica + fumurii 65% opacitate spate si luneta, oglinzi rabatabile electric, interfata telefon business, app connect, car-net, camera marsarier, torpedou refrigerat, fara elemente revopsite istoric complet fara pachet de fumatori fara panoramic (mi se pare ca arata demential, cred ca ma impacam sa stiu ca am 100kg extra deasupra capului, dar nu as fi putut sa suport sa aud mici greierasi la denivelari....daca avem colegi cu panoramic as aprecia feedbackul lor deoarece pe marele internet am gasit doar pareri negative :(, lucru ce m-a facut sa ma indepartez de aceasta optiune) Baietii de la reprezentanta au fost super de treaba si mi-au predat-o cu detailing interior/exterior/motor plus revizia de 3 ani efectuata (ulei motor, lichid frane, placute noi fata-spate, revizie haldex inclusiv curatare sita pompa sper😁) Fostul proprietar a folosit-o ca a doua masina si i-a efectuat reviziile anual la aproximativ 8000km, a umplut-o de folii de protectie(maner usa, praguri, bara spate portbagaj) si probabil asa va face si cu urmatoarea sa masina ce il astepta la aceeasi locatie: Golf 8R lapiz blue. Imediat dupa predare: Prima ei spalare dupa 1000km la spalatoria din toate aftermovieurile de la Wörther (o pregateam pentru urmatoarea poza): Poza clasica de la Wörthersee (Egger Marterl este la cativa km de Villach in caz ca sunteti prin zona si vreti sa va inramati masinile): Dupa ce am testat-o pe autobahn in Germania, am hotarat sa ma abat de la autostrada si sa vad cum mananca niste serpentine si tuneluri austriece. A meritat din plin! DSG farts si pops&bangs sunt geniale, dar cam cer un upgrade la evacuare! Vinde cineva un Akrapovic la pret bun (joke 😅)? Impresii dupa primii aproape 5000km: Masina mi se pare efectiv o racheta, cea de dinainte avea motor de 1.6 benzina aspirat 100 cai si nu concepeam o depasire fara 2 trepte retrogradate, acceleratia la podea si ceva rugaciuni . Acum mi se pare efectiv ca am ajuns sa conduc cu coduri, nivelul de aderenta si reprizele mi se par fenomenale si abia atept sa vad cum e cu un stage 2 atunci cand ma voi hotari sa fac pasul! Sunetul turbinei si cel de la schimbul treptelor inca imi fac mainile sa transpire dupa fiecare acceleratie si sper ca sentimentul asta sa mai persiste macar cateva luni 🤩 Multi prieteni cu TDI mi-au zis ca o sa plang la pompa din cauza consumului, tot lor le-am trimis poza dupa 500km rulati intre Villach si Budapesta cu un consum mediu de 6.6% la mers regulamentar(ori treapta a 7-a e sfanta ori am mers la vale). Desi nu cred ca intereseaza pe nimeni, dupa drumul Germania-Romania ce a inclus viteze de xxx(nice) pe autobahn, mers prin oras, mers pe serpentine, pedala on/off in fiecare tunel pentru pops&bangs, dar si o gramada de mers linistit cu viteza legala pe ACC am ajuns in Bucuresti dupa 2525km cu un consum de 8.7%. Eu imi calculasem 7 plinuri pentru drum, dar am oprit doar de 4 ori 😮 facand si 730km cu un plin...mi se pare obscen de economic motorul pentru puterea dezvoltata! Acum si ceva minusuri sau carcoteli: masina are acum placute TRW si genereaza asa mult praf incat ma cam exaspereaza. Macar jantele au spitele suficient de departate incat sa se poata curata usor, dar totusi.... raza de virare mi se pare foarte mare, ceea ce face oarecum dificila manevrarea in spatii inguste. Poate nu sunt eu obisnuit cu o masina cu AWD fie el si de tip haldex? ce a fost in capul lor cand i-au setat harta de racire in asemenea hal? 107 grade la mers linistit, iar la mers mai vioi temperatura scade la 100?! Mi se pare putin cam ridicata temperatura...e mai ok sa merg cu ea turata fara sa fie in sarcina inainte de oprire sau sa o las de capul ei si sa duca uleiul la 107 grade? Cum spuneam fosta masina era aspirata si fara pretentii deci nu aveam asa probleme Planuri pentru viitorul apropiat: vreau sa ii caut kitul cu roata de rezerva de dimensiuni reduse(a venit cu kit de pana si cu rotile de 19 merg cu ceva emotii...deja am oprit de cateva ori dupa niste gropi romanesti sa verific daca e nevoie sa dau cu diclofenac pe cauciucuri ca sa se traga galmele ) set de roti de iarna pe 18 (imi fac cu ochiul niste neuspeed RSE10 fiind mai usurele si big brake kit friendly) + conti TS860(am mai avut si mi s-au parut super bune) montat badge R pe portbagaj. Desi multi prefera sa dea jos badgeurile, mie imi place mai mult lookul OEM, plus ca nu prea poti sa fii stealth cand ai 4 evacuari pe la primavara as vrea o sesiune pe circuit pentru a ii vedea adevaratele limite de aderenta. Nu as vrea sa le descopar pe drumuri publice. Vara viitoare intentionez sa trec pe Michelin PS4S deoarece actualele cauciucuri vor implini 4 ani. Momentan mai au 6mm tread depth, dar nu as vrea sa ma iau dupa asta ci dupa varsta cauciucului. Alte planuri (aici va rog sa imi dati sugestii daca spun prostii): schimb bujii la 40.000 schimburi ulei la 8-10mii de km (as prefera la 10.000 pentru easy tracking cat timp nu are nicio modificare si nici nu pot spune ca o abuzez non stop, iar apoi sa cobor intervalul la 8000km) revizie haldex la fiecare 2 schimburi de ulei revizie DSG la 60.000 (DQ381 am vazut ca are revizia la 120.000 si mi se pare cam mult) In momentul de fata masina are putin peste 34000km si fiind un mare upgrade pe partea de putere comparativ cu cea veche nu ii voi aduce modificari cat timp se va mai afla in garantie. De acum sper sa ii ofer cea mai buna ingrijire si ea sa nu ceara nimic in afara de benzina si vizite dese la spalatorie (nu credeam ca e asa greu de intretinut o masina inchisa la culoare). Ceva intalniri prin Bucuresti in perioada urmatoare? PS: scuze daca m-am intins prea mult cu postarea7 points
-
Multumesc tuturor! Am citit diverse pareri referitor la plafonul panoramic, dar nu am prea vazut probleme cu crapatul acestuia la R, doar la TCR si GTI de America + cazurile de la Passat B8 si nu am vrut sa risc Legat de tipul uleiului folosit, nu am idee. Pe buson scrie Castrol, deci posibil sa fi folosit asa ceva. Cel mai important e ca dupa atatia km nu a ciupit niciun gram. Sa speram ca asa o sa fie in continuare. Inca nu m-am gandit ce am sa folosesc la urmatoarea revizie, cred ca Liqui, Motul sau chiar Castrol edge. Acum daca alti utilizatori au recomandari sunt deschis la sugestii pentru ca nu vreau sa fiu tipul ala care intreaba ce ulei sa puna Ceva poze de la interior: Imitatia de carbon de pe laterale si tetiere e putin cam rice style, dar nu pot spune ca ma deranjeaza. As fi fost ok cu scaunele stock cu alcantara pentru extra ventilatie in zona spatelui deoarece am simtit uneori ca incep sa transpir. Pe de alta parte mirosul de piele inca se simte si iti da senzatia de masina noua😍3 points
-
Va salut pe toti ! Dupa o lunga asteptare ( aprox 4 luni), in sfarsit mi-a sosit si mie masina :). Povestea a inceput prin ianuarie, eu aveam un T-Roc care pur si simplu ma exaspera la calitatea interiorului..( foarte mult plastic), astfel am decis sa il schimb cu o masina din aceeasi clasa. Astfel am ajuns la Q2, ideea principala a fost sa achizitionez unul SH versiune prefacelift, insa vazand ca pe facelift sunt disponibile farurile LED matrix am inceput sa cad pe ganduri.., ulterior am renuntat la ideea de a mai schimba masina, insa intr-o vineri dimineata conducand T-Roc-ul si auzind iar plasticele dure cum scartie..am schimbat directia catre un dealer Audi.. si in mai putin de 2 ore aveam o comanda lansata pentru noul Q2 :). Astfel, este vorba despre un Audi Q2 30 TDI- S Tronic. de ce motorina ? Fac in jur de 65.000 de km pe an.. si de ce 30 TDI? Mai detin si un vw arteon cu motorul de 190 hp.. deci sunt acoperit. Ca si dotari optionale : -Active Lane Assist -Audi drive select -Audi sound system -Audi virtual cockpit -Cheie confort,fara safelock -Climatizare automata -2 zone -Cotiera centrala fata confort -Active Cruise Control -Ornamente praguri cu insetii aluminiu si -iluminare pentru usile din fata -Pachet asistenta parcare ( Camera video spate, -Audi Hill Hold Assist, -Parking control plus, avertizare vizuala si acustica, cu senzori parcare fata si spate ) -Pachet comfort selection ( scaune fata incalzite, hayon cu actionare electrica ) -Pachet confort plus (oglinda interioara cu efect automat antiorbire, oglinzi exterioare antiorbire rabatabile electric si incalzite , reglaj lombar pe 4 directii pentru scaunele din fata.) -Pachet Connectivity & Infotainment ( - Audi smartphone interface , - pregatire pentru navigatie MMI plus ) -Pachet design interior 2 ( - scaune sport culoare neagra, - tapiterie stofa index, - optica interioara aluminiu, - pachet lumini ambientale ) Pachet technology Selection ( - Audi phone box antena LTE, - Faruri LED Matrix ) Roata rezerva compacta Volan multifunctional plus Pachet depozitare si portbagaj Pretul doresc sa ramana confidential, daca este cineva interesat.. poate sa aplice dotrile de mai sus pe configuratorul Audi si va vedea si pretul :). Urmeaza sa ii aplic un detailing exterior si folie Llumar saptamana urmatoare. Atasez si cateva poze :). Promit ca voi mai face.2 points
-
2 points
-
Am mai zis odata ca ca fac asta , dar gata m-am hotarat ! Dezabonare Netflix si Hbo ....abonare Doomy TV 🤣2 points
-
Exact așa mă gândesc și eu când aud asta cu orașele aglomerate în România. De parcă în Europa ar fi mai libere. Poate că singurul unde are sens teoria ar fi București, însă există multe orașe în Europa foarte asemănătoare lui (dpdv trafic). Și totuși, acolo se schimbă uleiul la 30k de foarte mulți ani. Eu cred că are legătură cu educația financiară. Acolo oamenii se gândesc de 2 ori înainte să prăpădească banii pe revizii. Eu prefer să schimb motorul cu totul, decât să schimb uleiul înainte de 30k (după ce am plătit pentru ulei LongLife, de 30k km). Dacă tot aveți fantezii cu schibări de ulei la fiecare 10k km, măcar nu mai aruncați banii pe LongLife. P.S: Am avut mai multe mașini care au atins 300k în stilul ăsta, fără probleme.2 points
-
Foarte faină povestirea! Nu m-a îngrijorat semnalizarea cu "long post ahead" Întradevăr destul de mulți compatrioți ignoră semnele sau regulile de circulație la bulgari sau la greci, dar la fel o fac și în România! Si noi am stat la dus 50 min la Giurgiu, 45 de min la Makaza, iar la intors 40 de min la Makaza si 20 de minute la Giurgiu. Depinde de noroc.1 point
-
Contractul de vânzare-cumpărare, cartea de identitate a mașinii obținută de la RAR, actul de identitate și fișa de înmatriculare. Toate aceste documente trebuie să fie prezentate atât în original, cât și în copie. De asemenea, mai ai de completat o cerere tip pe care o primești de la Primărie (am atașat-o și eu aici). Declaratie-mijloace-de-transport-persoane-juridice.pdf1 point
-
Da, atâta timp cat nu este un defect permanent, asa se ma manifesta. Citeste eronat numai in anumite momente, random1 point
-
Continuam cu un long term : Am pus 44,6l de benzina si am mers 561km. 7.95%1 point
-
1 point
-
@Doomy: nu e mare diferență, maxim 1.5l/100km intre 4motion și tracțiune față. @dydu_kuf: diferența de kg și de aerodinamică modifică clar consumul. Strict din punct de vedere al consumului eu nu merg niciodată la consum! @Emy Do să râzi dar am scos 6.1l/100km pe ultimii 390km făcuți. A crescut la 6.4 cât am stat o oră așteptând bacul. Dragilor după cum v-am spus a urmat o excursie în Delta Dunării, de miercuri până vineri. Ne-am cazat la pensiunea La Tavi, pe care v-o si recomand. Abia aștept să termine podul peste Dunăre, m-am saturat de bac până peste cap. La 7 fără 5 eram la bac, ne face semn să luăm bilet fiind ultima mașină și când să urcăm ne spune ăla că nu mai încapem. Am luat banii înapoi și am plecat la Brăila pentru că nu am mai vrut sa mai astept încă 30 de minute. Drumul spre Murighiol e foarte frumos, virajat, umbros pe multe sectoare și destul de bun să poți rula cu o viteză mare. Ne-am grăbit puțin întrucât trebuia să ajungem până la 9.30 să prindem prima excursie și am ajuns, chiar dacă am trecut ma târziu la 9.35 . Ne-am luat în primire căsuța, am lăsat bagajele și am plecat spre doc împreună cu domnul Tavi (proprietarul pensiunii și al bărcilor). După ce ne-am urcat în barcă ne-am plimbat pe canale, printre sălcii, stuf, trestii și insule de nuferi admirând peisajele și fauna. Am surprins lebede cu pui,rațe, lisite, cormorani (nu erau în piscină să facă baie ), pelicani (puțini pe apă și mulți în zbor întrucât tot îi speria cineva înaintea noastră, probabil apropiindu-se prea mult), etc. Excursia s-a terminat în satul Caraorman, unde am mers la o familie și am mâncat tradiționalul meniu de pește (icre, chiftele de pește, borș de pește, saramură, stropite cu o țuică și un vin și încheind cu negrese și cafea ). Am plecat ghiftuiti spre Murighiol admirând peisajele și liniștea Deltei. A doua zi, din nou la drum , de data asta spre Sfântul Gheorghe, cu punctul terminus gura de vărsare a Dunării în Marea Neagră. Traseul a fost comun până la un punct, tot prin stufaris, nuferi și sălcii, apoi cu viteză mai mare (și barca a fost mai mare fiind mai mulți pasageri, împinsă de un motor de 150cp) spre Sfântul Gheorghe. O dată ajunși am înaintat spre revărsare, dar marea era destul de agitată și am privit cele două culori ale liniei de îmbinare a Dunării cu marea de la distanță, dar se vedea foarte clar demarcația între maroul tulbure și verdele inspumat. Apoi am întors și am mers pentru câteva ore la plajă și baie, pe o plajă semi sălbatică, deși există și șezlonguri și umbrele și aici și 2 terase unde poți servi o băutură și o porție de hamsii. Neașteptat de caldă apa mării, cred că avea 27°C, cam ca la greci. După ce s-a făcut ora stabilită pentru plecare, am mers la barcă și într-o oră am ajuns din nou la Murighiol. A treia zi, după ce ne-am luat la revedere de la gazde, am plecat spre Cetatea Enisala. Nu este foarte impresionantă decât prin priveliștea oferită de sus și mă întreb dacă accesând fonduri europene nu s-ar putea reconstrui și automat să o facă mai atractivă, că din cei 8 lei de persoană cred că se plătesc doar salariile... Drumul până la Enisala e foarte plăcut ochiului După vizită am plecat spre Tulcea unde am făcut o oprire la Centrul muzeal Delta Dunării, la acvariu și celelalte exponate și apoi mergând cam 1 km mai sus am ajuns la Monumentul eroilor, de unde se vede foarte bine toată Tulcea și Dunărea. După Tulcea mai aveam o oprire pe traseul spre casă, în localitatea Niculițel la mănăstirea Cocoș unde am făcut un mic popas în liniștea mânăstirii. După un timp ne-am îndreptat spre Galați, unde am stat o oră să trecem cu bacul. Vă recomand să treceți pe la Brăila unde există două societăți diferite și patru bacuri. O dată ajunși acasă am trecut pe la mecanic și am luat Golfuletul, dar despre asta vă povestesc dincolo.1 point
-
La timpii ăștia de 9luni-1an chiar nu merită așteptarea, doar sa fie vreo raritate de mașină, număr redus de exemplare, uși fluture, ceva exotic... dar nu pentru un simplu Kodiak/Tiguan/de serie. Cca 3 luni as aștepta, peste 5-6 deja ma numesc finanțator.1 point
-
Salutare tuturor, Am avut si eu greierasi in masina pentru care am facut o obsesie un pic cam deplasata. Am cautat dupa ei luni intregi. Eram obsedat de ei. M-au ars si la buzunar. Insa am reusit sa le dau de cap. Sper ca informatiile mele sa ii ajute pe uni dintre voi. Unele probleme prezentate aici le-am avut si eu. Referitor la zgomotul din bancheta din spate - Se aude ca si cum niste bucati de plastic se lovesc intre ele, in special la trecerea peste denivelari. Rabatati bucata din mijloc unde este suportul de pahare. Asta e greierasul. Aceste doua piese s-au desprins si se lovesc intre ele. O alta solutie ca sa faci mai silentios orice model de TSI si chiar sa faci sa dispara o parte din greierasi care se aud in partea din fata a masini este inlocuirea unui furtun din plastic articulat de la motor. Este un defect de fabricatie nerecunoscut oficial. VW a scos din productie piesa si a inlocuit-o cu un furtun din cauciuc fara sa anunte nimic. Cei din reprezentanta nu stiu nimic. Am fost la Porsche Nord si incercau sa ma convinga sa nu il schimb pt. ca nu el este problema. Concluzia - el era problema. Acesta este noul furtun. Cod piesa: 04E133518E Aveti aici explicatia detaliata. Eu mai am un greieras de prins. Il urmaresc de 1 an. Se aude ca si cum o bucata de plastic subtire s-a rup in interiorul orificiilor de dezaburire de langa parbriz. Nu am gasit inca o camera endoscopica suficient de subtire sa intre pe orificii. Am mai gasit problema prezentata pe net dar deocamdata nu are nimeni si o solutie. Succes.1 point
-
NEW: 4F0972483B (carcasa mufa cablaj scaun) RED 17 pini 4F0972575B (carcasa mufa cablaj podea) RED 17 pini OLD: 4F0937733 (carcasa mufa cablaj scaun ) BLACK 10 pini 4F0937743 (carcasa mufa cablaj podea) BLACK 10 pini Nota corespondenta fizica pini din cele 2 mufe: Legenda: m-pin mic med-pin mediu M- pin mare Mufa RED: 1-7 m, 8-14 m, 15,17 med, 16 M Mufa BLACK: 2,3,6,7,9,10 m 1,4,5,8 med Compatibilitate: pin 1,4,5,8 din BLACK cu pin 15,17 din RED ....!!1 point
-
Salut, nu stiu ce sa zic, dar duzele erau noi ... mi s-a spus ca practic ce nu poate schimba usor este elementul piezo si daca este defect pun unul SH de la alt injector. Oricum, la mine nu a fost cazul ... partea piezo a fost in regula la toate injectoarele. Nu prea au vrut sa imi spuna ce au facut la fiecare injector, dar nici eu nu am insistat. Ideea e ca am primit fisa tehnica cu rezultatele inainte si dupa reconditionare si datele vorbesc de la sine. Am mers in jur de 600 de km si ca performante nu exista termen de comparatie. Injectorele erau originale si aveau 256 000 km. Acum o alta problema peste care am dat, este ca inca am ulei in zone injectorelor 3/4. Inintial am crezut ca este de la origurile de etansare din capacul de la chiulasa, le-am schimbat o data cu injectorele (impreuna cu toate celelalte garnituri) si surpriza, tot s-a adunat ulei acolo. Dupa ce am curatat si sters bine zone am vazut ca uleiul curge pe la imbinarea de la partea de PCV cu baza capacului de la chiulasa. La o scurta cautare pe net am dat peste alte marturii de genul, deci pare o problema comuna a motorului asta, se crapa capacul in spatele injectorelor 3-4. Eram curios daca mai sunt si altii pe forum care au avut problema asta si daca a incercat cineva sa il repare.1 point
-
@nicusanAlti constructori de injectoare folosesc orificii calibrate pe retur astfel incat influenta returului asupra presiunii si cantitatii injectate in cilindru sa fie minima (cu dezavantajul ca apare riscul de depuneri pe orificiul calibrat). La CAY injectoarele au returul fara orificii calibrate si din aceasta cauza returul are influenta maxima asupra presiunii statice de injectie. Daca faci un calcul per injector, la relanti, vezi ca la fiecare ciclu de injectie se duc in mod normal pe retur cam 8,2 g/minut/injector deci o cantitate mult mai mare fata de cat injecteaza in cilindru. Imagineaza-ti ce variatiil se produc in rampa de inalta presiune de la un injector la altul. Sarcina extrem de dificila a unui specialist in reparatii de injectoare la acest model este sa aleaga un arc de retur la care taria (tensiunea) sa fie in concordanta cu caracteristica duzei de injectie astfel incat sa obtina debite asemanatoare de retur pentru toate cele 4 injectoare ale unei masini dar si caracteristici de injectie care sa fie acceptabile pentru ECU. Din fabrica este foarte simplu sa le alegi pe loturi si sa obtii asta. Problema apare cand inerci sa potrivesti 4 injectoare fie ele noi sau reparate. Daca ne referim la modul de functionare la relanti: Ce am observat din experimentele mele este ca, de exemplu, ECU face corectiile de injectie multa mai usor daca retururile sunt foarte apropiate, chiar daca un injector se afla la limita minima si altul la maxima din punct de vedere a cantitatii injectate in cilindru si intr-un timp foarte lung (sau nu poate face) daca retururile sunt diferite tocmai din cauza ca retururile diferite induc in rampa de inalta presiune variatii rapide de presiune iar ECU trebuie sa faca continuu corectii sa obtina rezultatul dorit. De aceea am spus la un moment dat ca dureaza si 5000 km pana sa tragi o concluzie. Sunt masini care merg perfect cu corectii mari pe injectoare din acelasi considerent.1 point
-
Salutare tuturor! Masina a ajuns pe data de 25 mai, la fix 16 saptamani dupa comanda data la dealer. Astazi avem deja impreuna ~6.000km asa ca e timpul sa deblocam topicul si sa las impresiile mele la rece, dupa rodaj, dupa hype-ul initial si tupa toata perioada de acomodare cu masina. Nu mai reiau partea cu achizitia, caracteristici si dotari, sunt in primul post. Pentru mine personal, masina e ca o jucarie de oameni mari. Haioasa, ascultatoare, comoda, agresiva cand trebuie. Nu o vad ca o masina super sport avand in vedere ca poate si cara de toate cu 4 adulti si bagaje. E mai mult un all-rounder care trage bine de tot cand vrei. O folosesc in modul individual in 90% din timp, totul pe confort si eco, fara sunet in boxe. Atunci cand vreau distractie sau depasiri in forta o dau direct in sport si ii rup fashul. Apropo de sunetul in boxe - e o chestie de love it or hate it. Imi place cand e in sport - iti amplifica senzatia dar nu as putea face un drum lung cu el activ. Suspensia DCC isi face treaba cu brio, e diferenta mare intre confort si sport cu singura mentiune ca modul confort nu e atat de confortabil cat as fi vrut eu. Bine ca nu am luat jante pe 19 altfel o luam in freza mai rau. Motorul trage bine pe toata plaja de turatii. Puterea lui se simte 100% doar in modul sport. Turbo lag are in toate modurile, in sport se simte cel mai putin. Consumul e irelevant, consuma cat vrea ea. Dar ca si idee, oras: orice intre 11-18% in functie de trafic, extra urban sub 7% nu am vazut. Sunt iarasi foarte multumit de pachetul scaune ergonomice, schimba complet feeling-ul interior al masinii. Combinatia aia de alcantara pe scaune, usi si bord + cusaturi rosii pute asa un pic a RS6 🤣 (gluma) dar ati prins ideea. Am cumparat din shop si ambient light plus care vine cu un mov smecher rau. Partea de electronica/infotainment: ei bine aici e mai complicat. Am primit toate erorile posibile de la toti senzorii. Dar la restart isi revin. Frecventa era mare de tot, dar dupa cateva update-uri de soft acum primesc cam 1 eroare pe saptamana, in principiu de la front assist sau senzorii de parcare. Nu e normal , stiu, dar m-am obisnuit cu ele Sound systemul CANTON e o vrajeala, 600 euro pe geam, in Octavia 3 sistem standard se auzea aproape la fel Au pus subwooferul sub roata de rezerva, cric si scule, zornaie alea de ma dispera. Abia astept sa il arunc de acolo, dupa ce gasesc o solutie sa bun un subwoofer aftermarket fara sa pierd garantia. Haionul electric zornaie si el, nu ai ce face aia e. Are zile cand face si nu face. M-am obisnuit si cu asta. Probabil e de la contactul care il face cu sabotii aia de plastic. Alti 800 euro aruncati pe geam sunt cei de pe sistemul de navi Columbus. Eu am crezut ca sistemul asta vine cu un ecran mai mare si de aia l-am luat. de fapt in banii astia e doar functia de navi deblocata si atat. Nu am folosit-o niciodata, folosesc doar Android Auto - care apropo merge si wireless. Urmeaza dupa modelul colegului @nsm sa arunc si eu niste folie neagra pe plafon, si transparenta pe botul masinii - apoi insonorizare completa usi si schimbat tot sistemul audio. Mai vedem dupa ce ii mai fac Cateva poze atasate. Weekend placut va doresc!1 point
-
Am recuperat astazi masina, dupa o saptamana, timp in care a primit folie PPF pe partea frontala si un pic extra (partea din fata a plafonului, muchiile interioare ale aripilor si pragurile in zonele unde vopseaua e predispusa la matuire datorita mizeriei aruncate de roti). Pentru ca pe faruri folia de la primul detailing era montata pana la margine doar si se vedea taietura/muchia, s-a inlocuit si ea, pentru un look mai curat si rezistenta mai buna in timp. Un alt plus pentru mine este faptul ca s-au imbracat in PPF si elementele negre lucioase ce "gazduiesc" dungile rosii, care de altfel erau predispuse la dezlipire datorita suprafetei mici de contact. Acum stau mult mai linistit la spalatorie 😁. Overall, sunt 110% multumit de rezultat si atentia cu care s-a lucrat, sunt foarte placut impresionat. Apreciez si ca am fost rugat sa revin la inceputul saptamanii viitoare, dupa prima spalare, pentru o inspectie vizuala, sa ne asiguram ca nu exista nicun fel de defect. Abia astept sa fie buget pentru a reveni sa infoliez si partea din spate. Cateva poze mai jos cu rezultatul, plus vreo doua extra cu interiorul, ca nu prea am pus.1 point
-
Autorul de la Zona IT a ramas traumatizat dupa ce a plecat la mare cu un Fiat 500e cu baterie de 37 KWh. Practic a incercat sa manance ciorba cu furculita si acum zice ca furculita e proasta. Sunt masini electrice cu care ajungi la mare fara stres chiar si mergand tot drumul cu 130 km/h, problema in momentul de fatra e doar pretul mare de achizitie si faptul ca piata SH este foarte saraca. Asta e motivul principal pentru care sunt putine electrice ... nu neaparat vreun aspect/limitare tehnica.1 point
-
Argument gresit 1: Cu masina electrica nu poti ajunge la mare. Argument gresit 2: Tesla face under-promise si over-deliver la range. NU este adevarat. Argument gresit 3: Nu e vina fabricantilor de masini pentru cat de relevante sunt standardele NEDC, WLTP, sau EPA. Realitatea TEHNICA este ca consumul unei masini, chiar si Tesla, este influentat de foarte multi factori. Argument gresit 4: Tehnologia bateriilor care cica n-ar fi buna. Ba da, e suficient de buna ASTAZI pentru 90% din utilizari pentru 90% din soferi. Argument gresit 5: Litiul, resursa limitata. Nenumarate studii arata ca nu e cazul. Pana la urma, tendinta autorului pare sa fie in directia ca daca masinile electrice nu sunt 100% PERFECTE si CHIAR ACUM si AICI, inseamna ca nu-s bune. Imi pare rau, nu am mai avut nervi sa urmaresc mai departe...Aceleasi mituri omni-prezente...1 point
-
Sau raspunsul e ca trebuie sa mergi pe abetterrouteplanner.com ca sa te ajute cu planificarea. Cu un id3 cu bateria de 58 kwh, avand bateria incarcata 100% la plecare, de la Iasi la Constanta ai nevoie de o oprire de 8 minute la Renovatio in Braila pt a incarca 7.7kwh, de la 42% la 56%. Tinand cont ca e prima oprire dupa 3 ore de condus, as sugera ca pauza sa fie 20 de min, asa incarci bateria mai mult si ai si marja de eroare.1 point
-
Tu ai citit tot ce am scris? Intelegi ce am scris? Am judecat undeva pe cineva? Tu esti precum propaganda rusa sau aia de la Romania TV si Antena 3. Scot ceva din context si denatureaza tot mesajul. Si da, sunt si romani prosti. Drept dovada, dupa ce au murit atatia la Revolutie, in '90 l-au pus presedinte pe Iliescu. Dupa aia, l-au pus iar in '92, dupa ce a adus minerii de doua ori. Si l-au pus si a 3-a oara. Si apoi au adus in Parlament oameni precum Nastase, Dragnea si Sosoaca... Dar nu despre acestia vorbeam.1 point
-
Imi place cum o ard toti cu autonomia de 1000km, cam asta e argumentul suprem in discutiile cu electrice in ultima vreme. Nu stiu ce program aveti voi si cum/cat conduceti masinile, dar ma vad pe mine si majoritatea oamenilor pe care ii stiu: 15-30km zilnic prin aglomeratia urbana, echivaland cu o jumatate de ora pana la o ora si jumatate zilnic stat in trafic cu serviciu, scoala, gradinite. Mai exista in week-end-uri iesiri de pana la 200-300km. In mod normal asta inseamna cam 85-90% din timpul de utilizare al masinii. Exceptam aici transportatorii care strabat tara de la est la vest, oricum aceia sunt in procent mic. Asa ca mai raman de rezolvat vacantele de vara, vacantele de iarna facute afara din tara la distante mai mari. Personal folosesc masina electrica in oras si pe distante de 200-300km dus intors, ceea ce imi asigura necesarul de transport in majoritatea cazurilor. Inca mai tinem masina ICE ca a doua masina sau pentru cazurile alea de 1000km. In incheiere un mic argument pentru @dercos: consumul electricei primavara-vara intr-un oras aglomerat comparabil cu Bucuresti ar fi echivalent de maxim 2L de motorina la o masina echivalenta cu Tiguan. Iar pentru noi ar inseamna o diferenta de 8'000-10'000EUR la 10 ani de folosire doar din combustibil (nu mai punem service, impozite). Eu nu bag pe gat nimanui electrica asa ca adevar general valabil, dar observ avantajele ei in oras si in zone apropiate (depinzand de autonomie). Iar pentru simplitate si confort, e necesar sa ai unde incarca (acasa sau la serviciu) fara sa astepti la statii publice. Priceless sa mentionez ca pot sa incalzesc/racesc masina direct din garaj fara sa-mi fac stresuri de noxe (am incercat si Diesel Euro 6 pornit in garaj: n-are ce sa caute acolo cu motorul pornit; orice scoate fum, pute!) P.S. Ma distreaza parintii de la gradinita care au fiecare cate o masina Diesel puternica. Mamica merge la gradinita, mall, piata si cam atat, motiv pentru care i-ar ajunge o electrica pentru ca n-are nevoie de autonomie mare mare de 100km. Iar ca si performante in oras electrica ar egala lejer motorul de 3'000-4'000cc ce nu apuca nici sa se incalzeasca in 2-3km pana la gradinita. Plus ca doamnele circula cu copii, nu fac liniute la semafor. Cu a doua masina Diesel puternica ar putea face lejer cei 1'000km oricand ar dori ei. Dar cum ziceam... fiecare isi ia ce vrea. Totusi se vede nevoia de schimbare a mindset-ului.1 point
-
1. Producatorii EU si USA nu au voie dpdv legal sa foloseasca cobalt a carui provenienta nu poate fi verificata. 2. Shock si groaza, cobalt se foloseste si pentru rafinarea petrolului!1 point
-
Daca ar creste colectarea taxelor, impozitelor, amenzilor, cred ca ar compensa. La noi toti pungasii contesta amenzile si castiga. Sau pur si simplu nu le platesc. Si gata. Daca nu s-ar mai da ajutoare sociale la toate putorile, s-ar strange bani. Daca nu s-ar mai face achizitii la suprapret... Si lista poate continua.1 point
-
CALDURA pe care o emite nu reprezinta nici o problema. NU asta e problema. Prima problema este emisia de gaze cu efect de sera (CO2). Gazele cu efect de sera ziua lasa sa intre lumina si caldura de la soare dar noaptea nu lasa caldura de pe planeta sa se piarda prin radiatie infrarosie catre spatiul cosmic rece. Pe planeta se incalzeste ca intr-o masina cu geamurile inchise, iarna la 0 grade C, cand bate soarele prin geamuri. Gazele cu efect de sera (CO2, metan, vapori de apa, diverse tipuri de freon) creeaza efectul pe care-l au geamurile inchise ale unei masini care sta in soare. A doua problema o reprezinta celelalte emisii care sunt toxice, cum ar fi noxele (NOx - oxizi de azot) si particulele de funingine, care sunt cancerigene daca intra in plamani.1 point
-
Mi-e foarte teama. Traiesc de prea mult timp in tara asta. Nu are cum tara asta sa ajunga la 3000 de fast chargere niciodata. Mi-e teama ca se va intampla una dintre urmatoarele: se vor instala doar pe hartie si nu vor merge vor merge, dar vor fi AC de pana la 11 kW sau prize normale, monofazate vor fi fast chargere, dar neintretinute vor fi fast chargere, dar concesionate, facute pe banii nostri, dar exploatate de bani multi de niste smecheri cu conexiuni O combinatie intre cele de mai sus mi se pare plauzibila. Probabil intre ultima (cea cu fast chargere scumpe) si primele doua, cum e si restul Romaniei. Scuzati pesimismul, sper sa nu am dreptate, dar cheia fericirii este sa ai asteptari joase.1 point
-
Zic doar atat: si la electrica poti sa pui sunet si cutie de viteze si sa schimbi curba de cuplu. E adevarat, nu poti sa o faci sa polueze in timp ce merge. Hai ca mai zic ceva: tendinta era spre automate (mai putin in regiunile sarace, precum cea de jur-imprejurul nostru) de mult, care sunt tot un pas inapoi pentru entuziasti. Si fara masini electrice, eu cred ca producatorii gaseau modalitati sa le faca mai confortabile, usor de produs si mai fiabile, nemultumind entuziastii.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00