Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 25 Noiembrie 2024
-
Anual
26 Noiembrie 2023 - 25 Noiembrie 2024
-
Lunar
26 Octombrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
19 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Astăzi
26 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
12.07.2021 - 12.07.2021
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.07.2021 în toate secţiunile
-
Salutare tuturor! Masina a ajuns pe data de 25 mai, la fix 16 saptamani dupa comanda data la dealer. Astazi avem deja impreuna ~6.000km asa ca e timpul sa deblocam topicul si sa las impresiile mele la rece, dupa rodaj, dupa hype-ul initial si tupa toata perioada de acomodare cu masina. Nu mai reiau partea cu achizitia, caracteristici si dotari, sunt in primul post. Pentru mine personal, masina e ca o jucarie de oameni mari. Haioasa, ascultatoare, comoda, agresiva cand trebuie. Nu o vad ca o masina super sport avand in vedere ca poate si cara de toate cu 4 adulti si bagaje. E mai mult un all-rounder care trage bine de tot cand vrei. O folosesc in modul individual in 90% din timp, totul pe confort si eco, fara sunet in boxe. Atunci cand vreau distractie sau depasiri in forta o dau direct in sport si ii rup fashul. Apropo de sunetul in boxe - e o chestie de love it or hate it. Imi place cand e in sport - iti amplifica senzatia dar nu as putea face un drum lung cu el activ. Suspensia DCC isi face treaba cu brio, e diferenta mare intre confort si sport cu singura mentiune ca modul confort nu e atat de confortabil cat as fi vrut eu. Bine ca nu am luat jante pe 19 altfel o luam in freza mai rau. Motorul trage bine pe toata plaja de turatii. Puterea lui se simte 100% doar in modul sport. Turbo lag are in toate modurile, in sport se simte cel mai putin. Consumul e irelevant, consuma cat vrea ea. Dar ca si idee, oras: orice intre 11-18% in functie de trafic, extra urban sub 7% nu am vazut. Sunt iarasi foarte multumit de pachetul scaune ergonomice, schimba complet feeling-ul interior al masinii. Combinatia aia de alcantara pe scaune, usi si bord + cusaturi rosii pute asa un pic a RS6 🤣 (gluma) dar ati prins ideea. Am cumparat din shop si ambient light plus care vine cu un mov smecher rau. Partea de electronica/infotainment: ei bine aici e mai complicat. Am primit toate erorile posibile de la toti senzorii. Dar la restart isi revin. Frecventa era mare de tot, dar dupa cateva update-uri de soft acum primesc cam 1 eroare pe saptamana, in principiu de la front assist sau senzorii de parcare. Nu e normal , stiu, dar m-am obisnuit cu ele Sound systemul CANTON e o vrajeala, 600 euro pe geam, in Octavia 3 sistem standard se auzea aproape la fel Au pus subwooferul sub roata de rezerva, cric si scule, zornaie alea de ma dispera. Abia astept sa il arunc de acolo, dupa ce gasesc o solutie sa bun un subwoofer aftermarket fara sa pierd garantia. Haionul electric zornaie si el, nu ai ce face aia e. Are zile cand face si nu face. M-am obisnuit si cu asta. Probabil e de la contactul care il face cu sabotii aia de plastic. Alti 800 euro aruncati pe geam sunt cei de pe sistemul de navi Columbus. Eu am crezut ca sistemul asta vine cu un ecran mai mare si de aia l-am luat. de fapt in banii astia e doar functia de navi deblocata si atat. Nu am folosit-o niciodata, folosesc doar Android Auto - care apropo merge si wireless. Urmeaza dupa modelul colegului @nsm sa arunc si eu niste folie neagra pe plafon, si transparenta pe botul masinii - apoi insonorizare completa usi si schimbat tot sistemul audio. Mai vedem dupa ce ii mai fac Cateva poze atasate. Weekend placut va doresc!6 points
-
Update la aproape 10 luni si peste 7000km cum masina. Totul ok, pe ultimul soft si cu ambele stopuri schimbate in garantie. O poza de la ultima plimbare din weekend. Totul ok dpdv al folosintei unui EV pe unde am fost pana acum. Am reusit chiar sa incarc 2% bateria si sa am consum mediu de -3 kWh/100 km pe traseul Poiana BV - Brasov centru.3 points
-
@rsuceava link? noi pe aici stim ca dieselul (EA288 evo) are adblue si benzina (EA888 rev3B/evo 4) are filtru de particule.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Nu se simte absolut nimic la un Diesel, Euro 6 intretinut corespunzator !1 point
-
Am avut cateva zile un Diesel Euro6 cu AdBlue si pot sa.ti zic sigur ca pute. Nu asa ca un Euro4, dar n.are ce sa caute intr.un garaj.1 point
-
Update...sau mai mult note to self: Fuzete de aluminiu cu arcuri de egolf nu e o idee prea grozava. Se pare ca doar din amortizoarele de 55mm si fuzetele de aluminiu as fi avut un drop in fata, comparabil cu GTI/Golf R. Adaugand arcurile de egolf droul creste considerabil....Zgomotul de il aveam venea de la stop bumperul care atingea si sus si jos.... Suspensia fata nu are travel prea mare in combinatia actuala, spatele e ok. Ma gandesc la coilovers (B14, old friend...), insa nu stiu daca tin masina mai mult de 1 an.1 point
-
Consumuri pt un 1.6 tdi de 110 cp, soft atat pe motor cat si pe cutie. Cel "long term" e preponderent Bucuresti, celalalt e facut pe un traseu din sector 5 in Branesti (cu escala pe chei, putina centura, autostrada 120 km/h pana in Fundulea, dimineata devreme de tot) Mers la consum, prima data cand monitorizez un consum sub 5, in general nu prea merge masina la drum mai lung 🙄. Iar green-score ul nu are treaba cu stilul de mers, pur si simplu cutia era pusa in S iar acest lucru scade dramatic procentajul. Per total, multumit.1 point
-
Am citit articolul. Foarte interesant. Zice așa: la mers in oras, filtrul diesel face ce trebuie: filtreaza particulele. Cu cat e mai rece motorul, cu atat filtreaza mai mult. Asta pana cand nu mai filtreaza si trebuie sa regenereze, caz in care emite de 16 ori mai mult decat cu motorul rece. Daca aerul din oras este atat de poluat incat o masina curata aerul in timp ce polueaza, nu cred ca solutia este mai multe masini in oras. Inca ceva: filtrul acela filtreaza particulele fine, nu si NOx, SO2, etc. Noxe, cum le spunem noi acelor gaze care ne omoara, incepand cu cei mai vulnerabili: copii si batrani. Daca nu avem copii sau nu vrem sa ajungem batrani, banuiesc ca este OK.1 point
-
Exact... A mai fost discutia,cel putin in Bucuresti, pe vremea cand era Firea primar. Nu a spus nimeni ca vor monta filtre...cpaci etc...au spus doar ca ii ardem la bani si in felul acesta renunta la masini. Deci strategia nu este hai sa facem bani pentru statii de filtrare sau alte metode...se merge pe premiza ii ingenunchem cu taxe...si la un momentdat renunta ei...1 point
-
Un producator de talia vag nu face miscari de preturi pe varianta, pe modelu vitan-barzesti, are in spate, urmareste ceva, intr-o logica nu neaparat primara, mai ales in aceasta pandemie eu am observat miscari chiar nelogice la prima vedere. Relativ la g8, la lansare si chiar in primul an de la lansare erau diferente de preturi intre germania si romania de pana la 4-5 mii de euro la modelele modeste de g8. Probabil si semiconductorii, probabil trecerea la electric va conduce la o scumpire treptata a termicelor, si daca cresterea e numai pt piata din europa de est poate fi si o aliniere treptata, liniara a preturilor cu vestul. Sunt doar niste pareri, miscarile sunt oricum ciudate nu numai in domeniul auto, ci si la imobiliare, si altele, deci vremurile sunt destul de instabile si in afara de marii jucatori care se joaca cu noi, noi nu avem cum sa stim exact ce se intampla. In schimb vedem, simtim efectele.1 point
-
Dupa o discutie cu un inginer mecanic care se ocupa de reconditionare injectoare in general, va scriu despre comentariile lui referitor la ce am scris eu si care mi s-au parut argumentate tehnic (ii multumesc ca a avut buna vointa sa se uite pe ce am scris chiar daca nu e membru pe forum si nu va vedea multumirile): - am gresit cand am spus ca prin desfacerea piulitei mai mult decat e nevoie exista doar riscul ca injectorul sa nu mai injecteze... daca returul se desface prea mult fara sa se masoare, iar debitul de retur este foarte mic, (prin cresterea presiunii statice in injector mai mult decat e nevoie, creste si debitul injectat in cilindru cu posibilitatea afectarii pistonului (cer scuze lui @vlahdacoroman care a comentat la asta si a spus ca exista totusi). Aceasta posibilitate devine inexistenta doar daca debitul de retur se modifica prin desfacerea piuluitei cu pasi foarte mici de max 1mm si masurarea debitului dupa fiecare pas; - la reparatii deinjectoare, piulitele de la piezo se strang la cuplul recomandat doar in cazul daca se folosesc arcuri pentru supapa de retur conform specificatiilor. Daca arcurile folosite la reparatie au alta specificatie (sau se refolosesc cele vechi) atunci cuplul recomandat nu mai este valbil si trebuie ajustat pentru obtinerea cursei pachetului piezo; - a recunoscut ca la reparatiile pe care le face injectoarelor urmareste doar sa obtina debitul de pulverizare corect la diverse regimuri pentru fiecare injector in parte; dar nu l-a interesat niciodata ca 4 injectoare reconditionate care se incadreaza in debitele de injectie pot avea debite de retur diferite la aceeasi presiune si pot influenta in mod negativ variatia presiunii in rampa avand consecinta intr-un mers nu tocmai uniform; - m-a informat ca injectoarele care au gauri de duze infundate sau au debitul de retur marit au si corectiile pozitive cele mai mari (daca debitul de retur e bun dar are corectii pozitive mari atunci e infundat); - n-a vrut sa-mi dea este graficul de variatie a debitului de retur functie de presiune la injectoarele de pe CAY; - VW a renuntat la injectia de tip Continental nu din cauza injectoarelor ci din cauza ECU care s-a vrut a fi mai destept decat Bosch dar in final s-a dovedit un cosmar pentru service-uri si reprezentante mai ales din cauza documentatiei de diagnosticare care are mari lipsuri; Ca urmare a celor de mai sus, recomandarea lui este sa nu incercati singuri procedura descrisa de mine, cel mai sigur este sa va adresati unui service specializat care va poate garanta rezultatul reparatiilor fara sa aveti dureri de cap, asa cum au precizat multe persoane de pe acest forum. Orice interventie proprie a unor persoane fara experienta in domeniu poate duce la probleme majore. Procedura ramane valabila doar ca un exemplu de studiu personal.1 point
-
Vad ca vorbiti despre poluare, fara a lua in calcul factorul cel mai important in dispersia acesteia: vantul. Ce trebuie sa stiti este ca, in conditii de calm atmosferic (lipsa vant), poluantii nu sunt dispersati de la sursa, ca atare particulele de praf si poluantii se acumuleaza. Lipsa vantului se poate manifesta si in sezonul rece, dar si in cel cald. Mai mult, inversiunile termice, cand aerul rece este cantonat in apropierea solului, nu permit evacuarea la inaltime a poluantilor emanati, acestia intorcandu-se la sol. Fara a corela poluarea de factorii climatici, discutia este inutila. In Bucuresti, directia dominanta a vantului este din sector estic, nord-estic, ca atare, cel putin teoretic, aerul poluat este evacuat prin zona de vest, sud-vest a orasului care e mai poluata in acest scenariu. Acum, daca mai iesiti din Bucurestiul super poluat si ajungeti in zone cu aer curat, sesizatii imediat mirosul toxic al unui Diesel sau al unei benzine mai vechi sau a uneia noi cu motor rece chiar si la ceva timp dupa ce au trecut. Ce se respira in Bucuresti este un aer pe care nu l-ar accepta locuitorii din zonele mai putin poluate, sursele de poluare sunt diverse, accentuate de densitatea uriasa a Capitalei. Daca adaugati si factorii climatici si sursele de praf, este un loc pe care il evit cat pot de mult.1 point
-
@Dolfin cred ca o dam in extrema cu povestile despre poluare. O cura cu gaze direct de pe teava de esapament Euro 6 diesel cred ca ar lamuri lucrurile. La fel, un diesel Euro 6 nu.l poti tine pornit in garaj mai mult de 30 de secunde. Sa nu mai spunem despre perioadele umede, cu ceata sau de iarna cand nu poti conduce in oras fara recirculare. In plus la fiecare drum gasesti cate un diesel in spatele caruia nu se poate conduce pentru ca esti condamnat sa inhalezi ce scoate el. Daca e sa aleg, voi sta in spatele unei electrice sau a unei benzinare noi sau a unui diesel nou - in ordinea asta. Personal si din motivul acesta mi.am luat electrica.1 point
-
1 point
-
Nu am gasit unde sunt instalati senzorii. Poate cel de la Universitate e departe de strada. La Baneasa emisiile ar putea fi de la centrale termice (pe pacura, sau de apartament), pentru ca scad odata cu incalzirea: Dar uite in Militari (Iuliu Maniu), unde merg cel mai des si unde se simte poluarea cand stai la semafor sau la trecerea de pietoni: Mosilor: Piata Sudului: Libertatii: Bucurestiul este amendat pentru poluare. Daca doar mirosim aerul, este clar ca e poluat. Putem sa dezbatem cu particulele in suspensie si este adevarat ca sunt multe surse si ca Bucurestiul e plin de praf. Trebuie facut ceva cu toate. Nu trebuie sa permitem nici existenta atelierelor care anuleaza filtre DPF. Am mers mult prin trafic cu bicicleta si era o placere deosebita sa ma depaseasca un diesel in accelerare care lasa in spate un nor de fum negru, plin cu PM2.5 si cu alte "vitamine".1 point
-
1 point
-
Ok, hai sa lasam poluarea la o parte. Lasam si partea eco, lasam si toate celelalte avantaje. Spun doar atat: ID3 45 kWh, autonomie declarata WLTP 349 km, pret platit sub 23.3k euro (pret lista 35.5k). In banii astia am primit o masina noua cu garantie, toate sistemele de siguranta necesare in anul 2021, ios/android auto, scaune/volan incalzite, faruri/stopuri led, wireless charging, etc. Pt mine e suficient. Nu cred ca puteam alege altceva mai ok. Si da, ma descurc cu 45 kwh in 95% din situatii, chiar si extraurban. Ca dovada drumul de azi. Cluj-Bistrita-Cluj 251 km realizati, autonomie ramasa estimata 99 km => 350 km. Mers in ritm cu ceilalti, AC pornit, 90-110 kmh extraurban, traversat ambele orase la ore de varf dimineata si seara. Atat s-a putut. Nu am putut merge mai repede, pentru ca...aglomeratie si pentru ca DN. Ca majoritatea drumurilor din Romania de fapt, ca de autostrazi ducem lipsa. Merita? Pentru mine DA.1 point
-
1 point
-
Sunt in Thassos cu ID.3-ul. Am plecat din Bucuresti cu 98% in baterie. La Veliko Tarnovo, la Kaufland, aveam 49%. Am incarcat in vreo 15 minute pana la 80%. Am ajuns la Dimitrovgrad unde am incarcat de la 38 la 90%. Am mai oprit o data la Kirkovo ca picam de somn, unde am atipit cat am mai incarcat de la 70-96%. Am ajuns in Thassos cu 70%. am incarcat in total 74kwh. 18 au fost free, la Kaufland, 56 i-am bagat din reteaua Fines si m-au costat 62 de lei. Am mers cat am putut de legal, 50% din drum cu AC pornit, ca se aburea parbrizul, vteza medie de 65 km/h dar cred ca aici a inclus si statul la coada jumatate de ora la Ruse, unde nu am oprit masina, consum mediu afisat, 14,7kwh/100 Cred totusi ca am consumat mai mult, pe la 16kwh. chiar si asa, in conditii de masina plina, drum prin munti, a fost foarte bine. Nu am experienta cu drumuri lungi cu electrica si am avut o abordare foarte conservatoare. Puteam sa incarc doar de doua ori, pana la 100% si tot ajungeam fara probleme. Cu eUp-ul mergeam mai la limita.1 point
-
Salutare @haro, Oricat te-ai chinui, la self service nu o scoti curata cum trebuie, tot ramane o contaminare pe vopsea.. care daca te apuci sa o usuci cu un prosop o vei intinde peste tot si mai rau faci (se va matui dupa o perioada). Eu cand o spal la self service o fac doar din lipsa totala de timp si ca sa nu fie jegu mare pe ea (gen insecte/gainati etc) si nu prea o mai sterg dupa. In rest, o spal acasa cu prespalare, spalare cu manusa.. solutii dedicate etc. Nu ai ce sa-i faci ca sa fie curata cand o scoti de la spalare, am incercat si eu in trecut sa aplic inainte de spalarea propriuzisa cu pulverizator un sampon de prespalare (pe baza de citrice), degeaba.. aceeasi poveste, pana nu pui manusa cu sampon pe ea nu o scoti cum trebuie. La spalatoriile clasice au solutii foarte tari care ataca si desprind mai mult mizeria si contaminarea de pe lac, insa si ei sterg apoi masina cu carpele alea jegoase si iti desprind + intind murdaria peste tot. La final ti se va parea curata dar daca o observi in detaliu... tot nu e ce trebuie. Bottomline, daca vrei sa se curete mai usor, poti incerca si un tratament ceramic + solutii "ceara lichida" gen sealant / wet coat pe baza de siliciu... aplicate pe vopsea vor face murdaria sa cada mult mai usor de pe vopsea + are efect hidrofob. Ca sa nu fie totul despre spalare si sa fim si on topic, mai bag 2 poze din instagram, cu multe taguri, cum le place unora1 point
-
Buna ziua tuturor Am comutat de la Citroen la VW, pentru prima data in viata, pentru ca nu am mai avut bani de service. Sunt posesorul unui Golf VI cu 98.000 km, al carui proprietar este cunoscut, masina fiind luata din tara acum 10 ani. Extrem de bine intretinuta, atat in interior cat si la motor, suspensii, etc. Am gasit exact ceea ce am cautat, un motor de 1,4 aspirat 80 CP, fara compresor, turbina, sau orice altceva ce ar complica functionarea si ar creste rata de defectare, nu stiu daca e corecta sau nu judecata, asta am cautat si asta am gasit. Nu fac curse, pe serpentine am "castigat" si cu un Citroen C3 de 1,1, dar la ... vale, deci nu imi fac probleme pentru puterea motorului. Da, in depasiri voi suferi putin, dar am avut numai masini mici pana acum (mai mici) deci sunt antrenat, la Citroen pedala de acceleratie era de fapt buton ON-OFF, o calcam pana la podea si asteptam :-) Am schimbat distributia si discuri+placute, uleiul are 7.500 km si 9 luni deci cred ca il mai tin concediul asta. Ambreiajul cred ca ar mai merge 20.000-30.000 km desi e usor intarita pedala. Singurul lucru pe care l-as face ar fi sa modific instalatia audio originala astfel incat sa montez o mufa de sursa externa, dar nu stiu daca se preteaza si daca e posibil. Se conduce formidabil! Ma bucur ca am un VW in sfarsit si ma bucur ca am gasit comunitatea voastra. Daca nu mi-o fura in Bulgaria, sper sa ma bucur de ea cat mai multi km fara probleme. Am citit o buna parte din forum si am vazut o comunitate compacta, intrebari la care se ofera raspuns, ma felicit ca v-am gasit. Drumuri bune si sigure tuturor!1 point
-
@Al Bundy "eeee, dar cand o sa trebuiasca sa schimbi tu bateria, peste 8-10 ani, sa vezi acolo costuri de intretinere." - Am pus eu comentariul asta, pentru ca simt ca asta urmeaza peste 8-10 ani sunt prea multe necunoscute ca sa putem stii care va fi pretul unei baterii (tinand cont ca in ultimii 10 ani pretul pe kWh s-a ieftinit de la 1000 de dolari la sub 100$/kWh) peste 8-10 ani nu inseamna ca trebuie aruncata bateria, ci in functie de cate cicluri de incarcare au avut loc, poate ca nu vei mai avea o autonomie de 350km, ci una de 300km. Sau in loc de 250 km, vor ramane 200 km. Caz in care, masina va fi perfecta pentru a deveni a doua masina folosita doar in oras. un telefon pe care il incarci zilnic timp de 3 ani e bun de aruncat? Eu cred ca inca il poti folosi. De fapt, inca il folosesc. Si acela in 3 ani a 'suferit' peste 1000 de cicluri de incarcare. Asta la o masina cu range de 350 km insemna 350k km. Eu unul nu cred ca voi face veci atatia km cu o masina si nu voi avea atatea cicluri de incarcare. chiar daca peste 8-10 ani va trebui schimbata bateria, e o gramada de timp pana atunci, probabil o treime/un sfert din viata multora dintre noi cei de pe forum. Pana atunci, probabil multi vor fi 'alti oameni' si contextele se vor schimba. Dar pana sa ajungi sa iti faci probleme ca trebuie schimbata bateria, ai 8 ani garantie, te poti bucura de incarcari gratuite, silentiozitate, rafinament si costuri reduse de intretinere. Daca dupa 8 ani va trebui sa schimb bateria si in rest nu voi avea alte probleme cu masina...ala sa fie cel mai mare bai. In plus, probabil ca daca va trebui sa schimbi bateria, sanse mari sa poti lua o baterie cu dublu range fata de ce ai acum in prezent, la cum evolueaza tehnologia.1 point
-
La electrica: - daca incarci gratis (Kaufland, Lidl, etc.): 0 lei/km - daca incarci acasa: (0.7 lei/kWh) * (15 kWh/100km) / 100 = 0.1 lei/km - daca incarci rapid in Romania: (1.95 lei/kWh) * (15 kWh/100km) / 100 = 0.3 lei/km (huooo Renovatio!, unde incarcarea costa ca la benzina) - daca incarci rapid in Bulgaria: (0.45 leva/kWh) * (2.5 ron/leva) * (15 kWh/100km) / 100 = 0.17 lei/km (numar relevant pentru un concediu in Bulgaria sau Grecia) Pentru referinta, la mine: mers la consum: 11-13 kWh/100 km, mers normal 14-17 kWh/100 km. Am ales o valoare cat-decat medie spre mers la consum. In practica, depinzand de lungimea drumului, traseu, timpi de incarcare, este o combinatie intre ele. Incarc de multe ori gratis la Kaufland, la drum lung, dupa ce plec cu bateria plina de acasa, deci pretul real este sub 0.1 lei/km, probabil sub 0.05 lei/km, echivalentul a 1 l/100 km. Asta cat vor mai exista optiuni de incarcare rapida gratuita. Masina in schimb a fost 30000 de euro, așa ca, dupa 100k km, cost total per km ar fi (incarcand doar acasa): ((30000 euro) * (5 lei/euro) + 100000 km * 0.1 lei/km) / 100000 = 1.6 lei, deci mai scump decat o masina second-hand. O electrica mai ieftina, de 18000 de euro, ar duce TCO la 1 leu/km. Nu am luat in calcul revizii, asigurari si taxe de drum.1 point
-
LA electrica iese 0.1 ron/km CAlculat un plin la 300km, si un plin este 30 lei, incarcat acasa la 60 bani/kw.1 point
-
Unii vor gasi tot timpul un motiv ca sa nu isi cumpere masina electrica, in timp ce altii vor gasi orice motiv cat de mic pentru a le ridica in slavi. Majoritatea neutra isi vede de treburile zilnice, conducand ce are, dar va schimba tabara cand va primi un imbold de o anumita natura (legislativ, economic).1 point
-
Subiectivism o sa existe mereu, iti dai seama. Eu cred ca sunt singurul cu termica din acest topic care lauda pe fata electricele, singurul "ciudat" de pe aici Le laud fiindca sunt capabil sa observ si sa accept ca ceea ce am eu nu mai este chiar de actualitate, cu toate ca am range-ul mai mare decat la o electrica sau ca pot "incarca" un plin in 5 minute, realizez ca e deja tehnologie de domeniul trecut, care mai are o perioada limitata de viata. Insa macar e un subiectivism bazat pe experienta propriu-zisa de zi cu zi a unui utilizator, nu o parere formata din opinii de pe net.1 point
-
Si pentru ca a crescut copilul, ne-am permis ca dupa 6 ani sa revenim in Grecia pentru o bine-meritata vacanta. Am facut 1960 km, in continuare foarte multumit de consum avand in vedere forma de dulap a masinii. M-am incapatanat sa nu alimentez la greci, testand oarecum si autonomia maxima - aproape 900 km cu un plin. Grecia este tot acolo, acceasi mancare simpla dar gustoasa, soarele potrivit pentru perioada asta, iar apa cu temperatura potrivita. Vacanta placuta tuturor!1 point
-
Am recuperat astazi masina, dupa o saptamana, timp in care a primit folie PPF pe partea frontala si un pic extra (partea din fata a plafonului, muchiile interioare ale aripilor si pragurile in zonele unde vopseaua e predispusa la matuire datorita mizeriei aruncate de roti). Pentru ca pe faruri folia de la primul detailing era montata pana la margine doar si se vedea taietura/muchia, s-a inlocuit si ea, pentru un look mai curat si rezistenta mai buna in timp. Un alt plus pentru mine este faptul ca s-au imbracat in PPF si elementele negre lucioase ce "gazduiesc" dungile rosii, care de altfel erau predispuse la dezlipire datorita suprafetei mici de contact. Acum stau mult mai linistit la spalatorie 😁. Overall, sunt 110% multumit de rezultat si atentia cu care s-a lucrat, sunt foarte placut impresionat. Apreciez si ca am fost rugat sa revin la inceputul saptamanii viitoare, dupa prima spalare, pentru o inspectie vizuala, sa ne asiguram ca nu exista nicun fel de defect. Abia astept sa fie buget pentru a reveni sa infoliez si partea din spate. Cateva poze mai jos cu rezultatul, plus vreo doua extra cu interiorul, ca nu prea am pus.1 point
-
Tipul asta a pornit de la a face unbox la placi video la a fi un fel de expert in tot ce misca. Nu zic, fiecare e liber sa isi dea cu parerea in ziua de astazi, dar acestui tip ii place sa fie parerolog. Are clipuri despre politica, despre vaccin, despre geografie si fenomene globale, acum a dat-o pe electrice, maine-poimaine ajunge presedinte ca are o fata cunoscuta si tine speech-uri placute la popor. Ca asa a ajuns si Firea primar si nea Klaus presedinte. Pentru vizualizari, fel de fel de personaje ajung sa isi dea cu parerea, parere formata 99% din cateva mituri citite pe net, macinate frumusel si transmise mai apoi ca opinii argumentate. Cred ca cea mai pertinenta opinie este a celor care detin electrice si pot face comparatia direct cu fostele masini. Noi ceilalti doar ne dam cu parerea. Totodata, cred ca ce era de zis pe tema topicului, s-a cam zis. Minusurile electricelor sunt destul de evidente, la fel ca si avantajele lor. Cei care detin electrice evident ca incearca sa voaleze un pic minusurile, iar cei care nu le detin, incearca sa le faca sa para mai mari decat sunt. Cert este per total electricele sunt o imbunatatire suficient de semnificativa ca tranzitia sa se doreasca, sa se faca R&D si ca in decurs de cativa zeci de ani sa lasam fumegatoarele in urma. Fiecare la momentul oportun.1 point
-
Autorul de la Zona IT a ramas traumatizat dupa ce a plecat la mare cu un Fiat 500e cu baterie de 37 KWh. Practic a incercat sa manance ciorba cu furculita si acum zice ca furculita e proasta. Sunt masini electrice cu care ajungi la mare fara stres chiar si mergand tot drumul cu 130 km/h, problema in momentul de fatra e doar pretul mare de achizitie si faptul ca piata SH este foarte saraca. Asta e motivul principal pentru care sunt putine electrice ... nu neaparat vreun aspect/limitare tehnica.1 point
-
1 point
-
Din OBDEleven si confirmate de rezultatele obtinute de diversi youtuberi care au masurat autonomia si au calculat energia pe 100% - 0% pe bord. In conditii de utilizare medie, a iesit cam 55 kWh util intre 100% - 0% pe bord la ID3 cu denumirea comerciala "58 / 62 kWh". But wait, there's more! Nici macar capacitatea nominala de 62 kWh sau 82 kWh nu este 100% exacta. De exemplu, stim ca ID.3 cu bateria denumita comercial "58 / 62 kWh" are in baterie 108 module conectate in serie. Un modul este format din doua celule de capacitate nominala 78 Ah conectate in paralel. Tensiunea nominala a unei celule Li-Poly apare la unii producatori 3.6V, la altii 3.65V, la altii chiar 3.7V Capacitatea nominala este capacitatea minima garantata de producatorul celulelor din baterie daca se respecta un anumit ciclu de incarcare, urmat de o pauza (uzual o ora), urmat de un anumit ciclu de descarcare, cu anumite praguri de tensiune clar indicate, cu curenti de incarcare si descarcare clar indicati, cu valoare constanta pe toata durata, la o anumita temperatura (cel mai frecvent 25 C). Daca bateria este exploatata in afara acestor conditii "nominale", capacitatea obtinuta va fi diferita de cea nominala. Tensiunea nominala a unei celule este in mod uzual definita ca valoarea medie a tensiunii pe durata unui ciclu de descarcare predefinit la 25C. (medie ponderata in raport cu timpul). Nu stiu cat e tensiunea nominala la celulele folosite pe ID3, dar am incercat sa calculez cu valorile cele mai uzuale gasite prin documentatii si am obtinut urmatoarele rezultate: 108 module * 2 celule / modul * 78 Ah / celula * 3.60V = 60.66 kWh 108 module * 2 celule / modul * 78 Ah / celula * 3.65V = 61.50 kWh 108 module * 2 celule / modul * 78 Ah / celula * 3.70V = 62.34 kWh Nici una nu duce la exact 62 kWh. Ca sa fie fix-fix 62 kWh, ar trebui ca tensiunea nominala sa fie 3.68V, o valoare care nu prea am intalnit-o studiind date tehnice ale bateriilor Li-Poly. Inclin sa cred ca tensiunea nominala este 3.70V, pentru ca asta apare tot mai des prin specificatii la celule tot mai recente, mai de actualitate. Deci capacitatea nominala a bateriei "62 kWh" este 62.34 kWh.1 point
-
Pretentia de a merge 800+ km fara pauza este exagerata in cazul a 90% din soferi. Si in acelasi timp sunt sanse destul de mari ca raspandirea statiilor de incarcare rapide (DC) sa creasca. Masinile Volswagen ID3 sunt produse intr-un proces "carbon neutral" certificat de TUV Nord, asa ca numarul de Km pentru a fi mai curate decat o termica este ... ZERO. Producerea de electricitate utilizeaza combustibilii fosili cu eficienta cel putin dubla fata de utilizarea lor in autoturisme. Emisiile de CO2 pentru productia de electricitate sunt in contiuna scadere si asta ajuta toate masinile electrice in circulatie. Emisiile de noxe si particule sunt mult mai bine tratate la termocentrale decat la autoturisme.1 point
-
Completez cu date raportul de mai sus. In Romania, 42% din curent este produs din surse renenerabile, iar inca 17.5% este produs in centrale nucleare, intr-un total de 59.5% energie electrica care nu produce gaze cu efect de sera: Chiar cu "US Mix", care are doar 23% curent din surse curate, Tesla Model 3 este mai curata dupa doar 21600 km: Putem sa presupunem ca Romania sta mai bine decat Statele Unite (59.5% vs. 23%), avand energie electrica (mult) mai curata, deci peste cel mult 20000 de km parcursi o masina electrica ar fi mai curata. 1-2 ani de utilizare, adica. Nu am avut rabdare sa refac calculele lor cu datele pentru Romania, dar modelul folosit de Reuters este aici: https://greet.es.anl.gov, pentru cei curiosi. Ce este interesant este ca, la o folosire de doar 15000 de km/an, chiar alimentata din surse 100% murdare, o masina electrica devine mai curata dup 8.4 ani, adica sub durata medie de utilizare a unei masini.1 point
-
Pentru ca exista aceasta preconceptie ca masinile electrice nu polueaza, iata un calcul care arata cati kilometri trebuie parcursi pentru ca masina electrica sa polueze mai putin decat o termica: intre 13.000km in Norvegia si 127.000km in Polonia. Sursele de energie electrica sunt mai mult sau mai putin poluante (hidro, eoliene, solare, centrale atomo electrice sau pe carbuni), de aici si diferentele. Daca vom considera ca Romania e undeva in media acestui segment, asta inseamna ca abia dupa 4 ani (luand in calcul un rulaj uzual de 15000km/an) o electrica polueaza mai putin decat o benzinara cu un consum de 7.1l/100km. Desigur, numarul de kilometri necesarpoate fi mai mic sau mai mare. https://www.automarket.ro/stiri/analiza-dupa-cati-kilometri-devine-o-masina-electrica-mai-putin-poluanta-104631.html1 point
-
Daca nu ai plinul facut la baterie, atunci te opresti pe drum la un incarcator DC si faci plinul in cateva zeci de minute. Eu de obicei tin bateria intre 40%-80%, mai rar cobor pana la 20%. Cu o baterie de 500km autonomie WLTP nu m.am lovit inca de probleme de genul asta. Cu incarcator de 11kW acasa reusesc sa completez autonomia pana sa plec. Totusi sunt colegi mai spontani sau mai dinamici decat mine si e destul de enervant sa nu functioneze o statie sau alta de pe traseu (oricum cu autonomie mare prinzi multe incarcatoare pe traseu, nu astepti pana cobori la limita cu bateria). Mai sunt zone unde sunt putine incarcatoare si s.ar putea sa nu prinzi un incarcator pe DC. Vedem cum evolueaza lucrurile in viitorul apropiat. Cert este ca merita sa ai electrica in oras si mai e usor daca ai incarcator de 11kW acasa.1 point
-
Va salut, din nou. Asa cum am scris, anterior, revin cu informatii. Am inlocuit filtrul de aer, am pus Mahle, am curatat cu spray de contacte cam toate mufele la care am avut acces (destule), am parcurs ieri cam 700 km si totul este in regula, fara sa mai fac alte operatiuni. Masina nu a mai scos fum, nu a mai rontait, a raspuns prompt la comenzi, nu a mai intrat in mod limitat si consumul pe cei 700 km a fost 4.2, mediu, mers cu viteza legala, de la 50, la 130. Motor silentios (fac mentiunea ca am pus ulei 2T, 200 ml la 40 l motorina). Multumesc tuturor, pentru raspunsuri, au fost de ajutor.1 point
-
Nu vreau sa se inteleaga gresit, nu am nimic cu oamenii care-si iau electrice...insa nu stiu cum dracu se face dar toate masinile astea mai noi arata ca niste pokemoni. Sa o stapanesti sanatos!1 point
-
Revin la postarea proprie din 4 iunie 2020. Am fost in Galati, recunosc, usor circumspect...a fost demontat actuatorul si inlocuit motorasul din interiorul lui, evident cu curatarile de rigoare si stergerea erorilor, apoi remontat, sters erori si totul era functional din nou....Nu inteleg de ce service-urile lui peste prajit nu pot sa faca acest lucru si prefera sa inlocuiasca toata galeria (ex. am fost la inca vreo 3-4 service-uri, in afara de reprezentanta, unde imi erau clare lucrurile)...ahhh, da, usor cam lacomi, deh, clientul tb sa bage adanc mana in buzunar. Totul a durat sub 1 ora si costurile muuuult mai mici decat cele solicitate la inlocuirea intregii galerii. Singurul lucru care nu l-a mai facut...nu a fost montat acel arculet la bratul mobil, insa inteleg ca nu este atat de important, insa mi-a oferit unul ca sa il pot monta oricand doresc eu. Super ok persoana, facut inclusiv un test cu auto, ba chiar mi-a furnizat si alte info suplimentare. Asadar pentru persoanele care au erori de genul P2009, P2015, etc. legate de admisie, pot sa recomand persoana respectiva. Intre timp am facut si cca 1000 km, totul ok, fara erori sau becuri aprinse in bord. Pentru cine doreste info suplimentare, cu drag, insa via mesagerie privata. Toate cele bune!1 point
-
1 point
-
@fantozzi007Esti un exemplu de user cu masina CAY cu cel putin un injector schimbat/reconditionat, injectoarele au caracteristici de pulverizare in limitele prescrise dar cu retururi care nu sunt tocmai egale si careia i s-a facut intr-un trecut apropiat adaptarea de minima cantitate pe injectoare. Asa cum zice @nicusan este recomandat sa nu mai faci nimic. Teoria spune ca intr-un timp mai scurt sau mai lung ECU va modifica multi parametri incercand sa elimine trepidatiile. Se spune ca atunci cand va incepe sa arate la relanti 0.3 l/h fara consumatori e pe drumul bun.0 points