Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.07.2021 în toate secţiunile

  1. Salutare tuturor! Masina a ajuns pe data de 25 mai, la fix 16 saptamani dupa comanda data la dealer. Astazi avem deja impreuna ~6.000km asa ca e timpul sa deblocam topicul si sa las impresiile mele la rece, dupa rodaj, dupa hype-ul initial si tupa toata perioada de acomodare cu masina. Nu mai reiau partea cu achizitia, caracteristici si dotari, sunt in primul post. Pentru mine personal, masina e ca o jucarie de oameni mari. Haioasa, ascultatoare, comoda, agresiva cand trebuie. Nu o vad ca o masina super sport avand in vedere ca poate si cara de toate cu 4 adulti si bagaje. E mai mult un all-rounder care trage bine de tot cand vrei. O folosesc in modul individual in 90% din timp, totul pe confort si eco, fara sunet in boxe. Atunci cand vreau distractie sau depasiri in forta o dau direct in sport si ii rup fashul. Apropo de sunetul in boxe - e o chestie de love it or hate it. Imi place cand e in sport - iti amplifica senzatia dar nu as putea face un drum lung cu el activ. Suspensia DCC isi face treaba cu brio, e diferenta mare intre confort si sport cu singura mentiune ca modul confort nu e atat de confortabil cat as fi vrut eu. Bine ca nu am luat jante pe 19 altfel o luam in freza mai rau. Motorul trage bine pe toata plaja de turatii. Puterea lui se simte 100% doar in modul sport. Turbo lag are in toate modurile, in sport se simte cel mai putin. Consumul e irelevant, consuma cat vrea ea. Dar ca si idee, oras: orice intre 11-18% in functie de trafic, extra urban sub 7% nu am vazut. Sunt iarasi foarte multumit de pachetul scaune ergonomice, schimba complet feeling-ul interior al masinii. Combinatia aia de alcantara pe scaune, usi si bord + cusaturi rosii pute asa un pic a RS6 🤣 (gluma) dar ati prins ideea. Am cumparat din shop si ambient light plus care vine cu un mov smecher rau. Partea de electronica/infotainment: ei bine aici e mai complicat. Am primit toate erorile posibile de la toti senzorii. Dar la restart isi revin. Frecventa era mare de tot, dar dupa cateva update-uri de soft acum primesc cam 1 eroare pe saptamana, in principiu de la front assist sau senzorii de parcare. Nu e normal , stiu, dar m-am obisnuit cu ele Sound systemul CANTON e o vrajeala, 600 euro pe geam, in Octavia 3 sistem standard se auzea aproape la fel Au pus subwooferul sub roata de rezerva, cric si scule, zornaie alea de ma dispera. Abia astept sa il arunc de acolo, dupa ce gasesc o solutie sa bun un subwoofer aftermarket fara sa pierd garantia. Haionul electric zornaie si el, nu ai ce face aia e. Are zile cand face si nu face. M-am obisnuit si cu asta. Probabil e de la contactul care il face cu sabotii aia de plastic. Alti 800 euro aruncati pe geam sunt cei de pe sistemul de navi Columbus. Eu am crezut ca sistemul asta vine cu un ecran mai mare si de aia l-am luat. de fapt in banii astia e doar functia de navi deblocata si atat. Nu am folosit-o niciodata, folosesc doar Android Auto - care apropo merge si wireless. Urmeaza dupa modelul colegului @nsm sa arunc si eu niste folie neagra pe plafon, si transparenta pe botul masinii - apoi insonorizare completa usi si schimbat tot sistemul audio. Mai vedem dupa ce ii mai fac Cateva poze atasate. Weekend placut va doresc!
    4 points
  2. Dupa o discutie cu un inginer mecanic care se ocupa de reconditionare injectoare in general, va scriu despre comentariile lui referitor la ce am scris eu si care mi s-au parut argumentate tehnic (ii multumesc ca a avut buna vointa sa se uite pe ce am scris chiar daca nu e membru pe forum si nu va vedea multumirile): - am gresit cand am spus ca prin desfacerea piulitei mai mult decat e nevoie exista doar riscul ca injectorul sa nu mai injecteze... daca returul se desface prea mult fara sa se masoare, iar debitul de retur este foarte mic, (prin cresterea presiunii statice in injector mai mult decat e nevoie, creste si debitul injectat in cilindru cu posibilitatea afectarii pistonului (cer scuze lui @vlahdacoroman care a comentat la asta si a spus ca exista totusi). Aceasta posibilitate devine inexistenta doar daca debitul de retur se modifica prin desfacerea piuluitei cu pasi foarte mici de max 1mm si masurarea debitului dupa fiecare pas; - la reparatii deinjectoare, piulitele de la piezo se strang la cuplul recomandat doar in cazul daca se folosesc arcuri pentru supapa de retur conform specificatiilor. Daca arcurile folosite la reparatie au alta specificatie (sau se refolosesc cele vechi) atunci cuplul recomandat nu mai este valbil si trebuie ajustat pentru obtinerea cursei pachetului piezo; - a recunoscut ca la reparatiile pe care le face injectoarelor urmareste doar sa obtina debitul de pulverizare corect la diverse regimuri pentru fiecare injector in parte; dar nu l-a interesat niciodata ca 4 injectoare reconditionate care se incadreaza in debitele de injectie pot avea debite de retur diferite la aceeasi presiune si pot influenta in mod negativ variatia presiunii in rampa avand consecinta intr-un mers nu tocmai uniform; - m-a informat ca injectoarele care au gauri de duze infundate sau au debitul de retur marit au si corectiile pozitive cele mai mari (daca debitul de retur e bun dar are corectii pozitive mari atunci e infundat); - n-a vrut sa-mi dea este graficul de variatie a debitului de retur functie de presiune la injectoarele de pe CAY; - VW a renuntat la injectia de tip Continental nu din cauza injectoarelor ci din cauza ECU care s-a vrut a fi mai destept decat Bosch dar in final s-a dovedit un cosmar pentru service-uri si reprezentante mai ales din cauza documentatiei de diagnosticare care are mari lipsuri; Ca urmare a celor de mai sus, recomandarea lui este sa nu incercati singuri procedura descrisa de mine, cel mai sigur este sa va adresati unui service specializat care va poate garanta rezultatul reparatiilor fara sa aveti dureri de cap, asa cum au precizat multe persoane de pe acest forum. Orice interventie proprie a unor persoane fara experienta in domeniu poate duce la probleme majore. Procedura ramane valabila doar ca un exemplu de studiu personal.
    1 point
  3. A zis sau a scris? Pune-l sa scrie, si atunci afli exact care e situatia.
    1 point
  4. bara spate project RS (in lucru)
    1 point
  5. Este OK sa alegem masinile electrice din orice motiv. . Rezultatul este acelasi. Ceva tot imi da cu virgula: daca iarna centralele merg pentru incalzire si apa calda, iar vara doar pentru apa calda, de ce nu scade poluarea? Din cauza CET-ului? Daca aerul nu circula, cum de circula poluarea de la CET? Mie mi se pare ca explicatia cea mai simpla trebuie sa fie cea mai acceptata: pe bulevard, unde circula masinile care emana gaze de esapament, poluarea este de la masini.
    1 point
  6. Adevarul e undeva la mijloc, motoarele fiind silentioase se aude compresoru, care compresor trebuie sa faca un zgomot acolo, insa nici materialele folosite la piese nu mai sunt de calitate, se merge pe consum, masinile sunt din ce in ce mai frumoase si mai dotate dar din ce in ce mai slabe calitativ... In ceea ce priveste acordarea garantiei eu am observat o anumita reticenta a dealerilor, exista o anumita presiune din partea producatorului, nu o pot demonstra insa eu o simt din interactiunea cu dealerii. Au o retinere in a contacta producatorul atunci cand apar probleme. E o politica, o conventie nescrisa in a acorda garantia cat mai greu. Masinile fiind din ce in ce mai proaste, reparatiile in garantie ma gandesc ca sunt mai multe, deci de aici si reticenta. De la cat mai mult profit.
    1 point
  7. Aceeași problema cu compresorul o am și eu la concurenta și aceeași atitudine la garanție. Ori pica de tot și se schimba, ori atâta timp cât face rece, nu se va schimba nimic. La mine au motivat că așa fac toate dar fiindcă e motorul pe benzină și e foarte silențios, din cauza asta se aude, că dacă ar fi fost diesel, sunetul motorului ar fi acoperit compresorul. Deci nu îți fa speranțe că garanția e mai buna la alții.
    1 point
  8. Nu am gasit unde sunt instalati senzorii. Poate cel de la Universitate e departe de strada. La Baneasa emisiile ar putea fi de la centrale termice (pe pacura, sau de apartament), pentru ca scad odata cu incalzirea: Dar uite in Militari (Iuliu Maniu), unde merg cel mai des si unde se simte poluarea cand stai la semafor sau la trecerea de pietoni: Mosilor: Piata Sudului: Libertatii: Bucurestiul este amendat pentru poluare. Daca doar mirosim aerul, este clar ca e poluat. Putem sa dezbatem cu particulele in suspensie si este adevarat ca sunt multe surse si ca Bucurestiul e plin de praf. Trebuie facut ceva cu toate. Nu trebuie sa permitem nici existenta atelierelor care anuleaza filtre DPF. Am mers mult prin trafic cu bicicleta si era o placere deosebita sa ma depaseasca un diesel in accelerare care lasa in spate un nor de fum negru, plin cu PM2.5 si cu alte "vitamine".
    1 point
  9. Ok, hai sa lasam poluarea la o parte. Lasam si partea eco, lasam si toate celelalte avantaje. Spun doar atat: ID3 45 kWh, autonomie declarata WLTP 349 km, pret platit sub 23.3k euro (pret lista 35.5k). In banii astia am primit o masina noua cu garantie, toate sistemele de siguranta necesare in anul 2021, ios/android auto, scaune/volan incalzite, faruri/stopuri led, wireless charging, etc. Pt mine e suficient. Nu cred ca puteam alege altceva mai ok. Si da, ma descurc cu 45 kwh in 95% din situatii, chiar si extraurban. Ca dovada drumul de azi. Cluj-Bistrita-Cluj 251 km realizati, autonomie ramasa estimata 99 km => 350 km. Mers in ritm cu ceilalti, AC pornit, 90-110 kmh extraurban, traversat ambele orase la ore de varf dimineata si seara. Atat s-a putut. Nu am putut merge mai repede, pentru ca...aglomeratie si pentru ca DN. Ca majoritatea drumurilor din Romania de fapt, ca de autostrazi ducem lipsa. Merita? Pentru mine DA.
    1 point
  10. 1. La modelul asta de injector (are cursa piezo mai mare decat cele ale altor producatori care folosesc amplificatoare de miscare mecanice in interior) nu se strange la cuplu ca la alte modele de injectoare ci se strange ca sa asigure pretensionarea arcului care inchide supapa astfel incat sa se obtina debitul de retur prescris. In timp, datorita uzurii normale, pretensionarea si jocul in scaunul supapei se modifica. 2. Cum sa creezi microfisuri intr-un filet prin desfacere? Poti explica tehnic? Microfisuri se pot crea doar la suprastrangere. 3. Nu te-ai uitat in desenul meu. Acea piulita tine pretensionat doar arcul de la supapa de retur, nu are legatura mecanica cu partea de pulverizare (cui si duza), iar prin desfacere nu se modifica nimic la internele injectorului decat jocul in supapa, caracteristicile de pulverizare raman neschimbate. Prin desfacere nu creezi joc in supapa de retur ci il elimini (uita-te tot in desen). Repet, este doar pentru cei care sunt siguri ca inteleg tehnic fenomenul si vor sa incerce asta inainte sa-si schimbe injectoarele la o masina care merge schiopatat fara erori pe ECU cu caraieli si mirosuri de esapament. Eu mi-am asumat riscul pentru 3 persoane apropiate si nu-mi pare rau. Sigur ca inlocuirea injectorului este cea mai simpla metoda si rezolva totul, sunt total de acord, dar sunt foarte capos si am vrut sa inteleg cat pot de bine daca e cazul sa le schimb sau pot sa mai fac ceva. Prima masina (a nasului meu) pe care mi-am testat teoria merge deja de aproape 6 luni fara sa mai apara probleme, de aceea mi-am permis sa o spun pe forum. Si eu am crezut ca e o solutie temporara dar sunt curios cat de "temporala" este. Cand multi au spus ca EGR-urile la CAYC nu se repara eu am fost nonconventional... am reparat cu succes 3 bucati din 3. Sa fiu eu asa de norocos?...
    1 point
  11. Astea sunt doar articole menite sa mai incetineasca tranzitia de la combustibili fosili. E evident ca reciclarea oricarui produs costa bani. E evident ca o data cu cresterea productiei si a scaderii costurilor, scade si calitatea, implicit durata de viata a produsului. Nu vad unde e surpriza. Daca se dau reglementari la nivel global referitoare la obligativitatea reciclarii panourilor solare/bateriilor, toata discutia asta nu mai are rost. Eu cred ca cei care detin industria petroliera au tot interesul sa arunce cu noroi in solutiile alternative. La fel si cei care vin cu solutiile alternative, au interesul de a le ridica in slavi. Mai mereu, adevarul este undeva la mijloc in zona gri si anume ca tehnologiile astea noi sunt mai bune, cel putin la nivel teoretic si au nevoie de sustinere si reglementari care sa asigure tranzitia si respectarea unor norme de calitate. Deci nu cred ca e nimic de debunked, ca a face energie de la soare e infinit mai curat si mai ok pentru mediu decat sa arzi pacura. Iar productia pacurii nu se compara cu productia panourilor solare care sunt facute din nisip (99%) Heck, pana la urma toata vegetatia de pe planeta asta isi extrage energia de la soare...
    1 point
  12. Buna ziua tuturor Am comutat de la Citroen la VW, pentru prima data in viata, pentru ca nu am mai avut bani de service. Sunt posesorul unui Golf VI cu 98.000 km, al carui proprietar este cunoscut, masina fiind luata din tara acum 10 ani. Extrem de bine intretinuta, atat in interior cat si la motor, suspensii, etc. Am gasit exact ceea ce am cautat, un motor de 1,4 aspirat 80 CP, fara compresor, turbina, sau orice altceva ce ar complica functionarea si ar creste rata de defectare, nu stiu daca e corecta sau nu judecata, asta am cautat si asta am gasit. Nu fac curse, pe serpentine am "castigat" si cu un Citroen C3 de 1,1, dar la ... vale, deci nu imi fac probleme pentru puterea motorului. Da, in depasiri voi suferi putin, dar am avut numai masini mici pana acum (mai mici) deci sunt antrenat, la Citroen pedala de acceleratie era de fapt buton ON-OFF, o calcam pana la podea si asteptam :-) Am schimbat distributia si discuri+placute, uleiul are 7.500 km si 9 luni deci cred ca il mai tin concediul asta. Ambreiajul cred ca ar mai merge 20.000-30.000 km desi e usor intarita pedala. Singurul lucru pe care l-as face ar fi sa modific instalatia audio originala astfel incat sa montez o mufa de sursa externa, dar nu stiu daca se preteaza si daca e posibil. Se conduce formidabil! Ma bucur ca am un VW in sfarsit si ma bucur ca am gasit comunitatea voastra. Daca nu mi-o fura in Bulgaria, sper sa ma bucur de ea cat mai multi km fara probleme. Am citit o buna parte din forum si am vazut o comunitate compacta, intrebari la care se ofera raspuns, ma felicit ca v-am gasit. Drumuri bune si sigure tuturor!
    1 point
  13. Bine ai venit! Hai cu pozele . Un motor clasic, fara probleme..dar... HF!
    1 point
  14. Salutare, ei bine, s-a întâmplat minunea :)). Am reușit după 1 an de zile de la plata sa ajung la MTM în Germania, cursa vieții în care am făcut 4000 de km în câteva zile. Dar ce pot spune decât... wow... este alt ceva ca mașină și ca tot, mai ales pot spune ca bucuria și entuziasmul a început din momentul în care am băgat benzina de la Esso și Shell în Germania, unde instant accelerația și răspunsul au devenit alt ceva... Ajunsi la MTM, am stat cam 2/3 ore, ore in care cei de acolo sau ocupat de stage 1 motor și cutie, și ce pot spune doar ca și aici... wow, un sediu destul de mare și spectaculos, unde am văzut câteva mașini ca audi r8 sau rs7 care mai erau pe acolo la "tunat" iar eu ca orice om am mai cumpărat câte una alta pentru mine și #blue. :) In rest va las câteva poze și marți sunt programat la dyno sa vedem care este diferența reala, dar sincer, este cu totul alta mașină, parca îmi este Putin frica așa de ea acum :))
    1 point
  15. Poate mai tine și de norocul clientului.... Eu s tare mulțumit de al meu SpeedBuster, pe dyno a scos 190 cp- 381Nm și chiar sunt, 4 moduri de livrare a puterii setate din aplicație și interschimbabile oricând, mod de selectare a timpului de încălzire motor. Mai nou, l am alimentat din blocul de siguranțe de la motor și e super treaba. Nu mai am mate ntinse pe baterie și este alimentat imediat ce se pune contactul, fără pierdere de semnal.
    1 point
  16. Fiecare face cum doreste si cum crede, dar pentru ~400ron mie mi se pare o crima sa schimbi uleiul la 30k km indiferent de ce recomanda producatorul si mai ales in Romania....
    1 point
  17. Stiu ca pentru multi par nebun si "bat campii" dar nu fac decat sa impartasesc necunoscutele de care m-am lovit si eu la motorizarea CAY - pe care o folosesc mai mult decat multumit dupa ce am inteles cu ce se mananca. Am incercat sa-mi explic si sa-mi rezolv singur multe probleme pe care unele service-uri si reprezentante nu au reusit (sau nu au vrut) sa mi le explice de ce si cum se intampla. Ma adresez doar celor ca mine care vor sa inteleaga singuri "misterele" tehnologiei common rail si care sa nu mai creada ca e un mister pe care doar unii "alesi" il pot dezlega. Nu vreau sa schimb toate componentele motorului inainte sa inteleg daca este intr-adevar nevoie.
    0 points
  18. Pentru motorizara CAY, cand motorul e in stare buna dar merge prost, e motorina buna in motor si nu sunt erori pe motor in ECU problema este in majoritatea cazurilor din injectoare si in special din pierderile pe retur deoarece e singurul element care nu este masurat de ECU si nu poate da erori despre asta.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!