Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.07.2021 în toate secţiunile
-
A mai montat cineva inca un claxon pe masina? Din ce am vazut exista doar un singur claxon, cel de joase cu codul 8X0951221A si se aude cam ciudat. acelasi claxon a mai fost montat pe RS6 din 2016 incoace, iar pe acea masina este si cel de inalte , cu codul 8X0951223A. O sa incerc sa vad daca este loc de montaj.3 points
-
Sunt in Thassos cu ID.3-ul. Curentul pana aici m-a costat 64 de lei. Am facut drumul de multe ori atat cu diesel cat si cu benzina si comparand, nu mi s-a parut un efort suplimentar cu electrica. Tot de 7-8 ori m-am oprit, tot 11 ore am facut doar ca in liniste. Pentru mine, electrica e potrivita.3 points
-
Ok, hai sa lasam poluarea la o parte. Lasam si partea eco, lasam si toate celelalte avantaje. Spun doar atat: ID3 45 kWh, autonomie declarata WLTP 349 km, pret platit sub 23.3k euro (pret lista 35.5k). In banii astia am primit o masina noua cu garantie, toate sistemele de siguranta necesare in anul 2021, ios/android auto, scaune/volan incalzite, faruri/stopuri led, wireless charging, etc. Pt mine e suficient. Nu cred ca puteam alege altceva mai ok. Si da, ma descurc cu 45 kwh in 95% din situatii, chiar si extraurban. Ca dovada drumul de azi. Cluj-Bistrita-Cluj 251 km realizati, autonomie ramasa estimata 99 km => 350 km. Mers in ritm cu ceilalti, AC pornit, 90-110 kmh extraurban, traversat ambele orase la ore de varf dimineata si seara. Atat s-a putut. Nu am putut merge mai repede, pentru ca...aglomeratie si pentru ca DN. Ca majoritatea drumurilor din Romania de fapt, ca de autostrazi ducem lipsa. Merita? Pentru mine DA.2 points
-
Consum intre: 8,1 l% - 4 pers si un portbagaj plin - vit medie 83 km/h - deplasare 734 km (vit max 160-170 km/h) si 13.6 l% Bucuresti singur in masina - vit medie 16 km/h -deplasare 19 km Am 9462 km si nu am reusit consum sub 8,1 l%.2 points
-
@Al Bundy "eeee, dar cand o sa trebuiasca sa schimbi tu bateria, peste 8-10 ani, sa vezi acolo costuri de intretinere." - Am pus eu comentariul asta, pentru ca simt ca asta urmeaza peste 8-10 ani sunt prea multe necunoscute ca sa putem stii care va fi pretul unei baterii (tinand cont ca in ultimii 10 ani pretul pe kWh s-a ieftinit de la 1000 de dolari la sub 100$/kWh) peste 8-10 ani nu inseamna ca trebuie aruncata bateria, ci in functie de cate cicluri de incarcare au avut loc, poate ca nu vei mai avea o autonomie de 350km, ci una de 300km. Sau in loc de 250 km, vor ramane 200 km. Caz in care, masina va fi perfecta pentru a deveni a doua masina folosita doar in oras. un telefon pe care il incarci zilnic timp de 3 ani e bun de aruncat? Eu cred ca inca il poti folosi. De fapt, inca il folosesc. Si acela in 3 ani a 'suferit' peste 1000 de cicluri de incarcare. Asta la o masina cu range de 350 km insemna 350k km. Eu unul nu cred ca voi face veci atatia km cu o masina si nu voi avea atatea cicluri de incarcare. chiar daca peste 8-10 ani va trebui schimbata bateria, e o gramada de timp pana atunci, probabil o treime/un sfert din viata multora dintre noi cei de pe forum. Pana atunci, probabil multi vor fi 'alti oameni' si contextele se vor schimba. Dar pana sa ajungi sa iti faci probleme ca trebuie schimbata bateria, ai 8 ani garantie, te poti bucura de incarcari gratuite, silentiozitate, rafinament si costuri reduse de intretinere. Daca dupa 8 ani va trebui sa schimb bateria si in rest nu voi avea alte probleme cu masina...ala sa fie cel mai mare bai. In plus, probabil ca daca va trebui sa schimbi bateria, sanse mari sa poti lua o baterie cu dublu range fata de ce ai acum in prezent, la cum evolueaza tehnologia.2 points
-
Si pentru ca a crescut copilul, ne-am permis ca dupa 6 ani sa revenim in Grecia pentru o bine-meritata vacanta. Am facut 1960 km, in continuare foarte multumit de consum avand in vedere forma de dulap a masinii. M-am incapatanat sa nu alimentez la greci, testand oarecum si autonomia maxima - aproape 900 km cu un plin. Grecia este tot acolo, acceasi mancare simpla dar gustoasa, soarele potrivit pentru perioada asta, iar apa cu temperatura potrivita. Vacanta placuta tuturor!2 points
-
Am recuperat astazi masina, dupa o saptamana, timp in care a primit folie PPF pe partea frontala si un pic extra (partea din fata a plafonului, muchiile interioare ale aripilor si pragurile in zonele unde vopseaua e predispusa la matuire datorita mizeriei aruncate de roti). Pentru ca pe faruri folia de la primul detailing era montata pana la margine doar si se vedea taietura/muchia, s-a inlocuit si ea, pentru un look mai curat si rezistenta mai buna in timp. Un alt plus pentru mine este faptul ca s-au imbracat in PPF si elementele negre lucioase ce "gazduiesc" dungile rosii, care de altfel erau predispuse la dezlipire datorita suprafetei mici de contact. Acum stau mult mai linistit la spalatorie 😁. Overall, sunt 110% multumit de rezultat si atentia cu care s-a lucrat, sunt foarte placut impresionat. Apreciez si ca am fost rugat sa revin la inceputul saptamanii viitoare, dupa prima spalare, pentru o inspectie vizuala, sa ne asiguram ca nu exista nicun fel de defect. Abia astept sa fie buget pentru a reveni sa infoliez si partea din spate. Cateva poze mai jos cu rezultatul, plus vreo doua extra cu interiorul, ca nu prea am pus.2 points
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salutare @haro, Oricat te-ai chinui, la self service nu o scoti curata cum trebuie, tot ramane o contaminare pe vopsea.. care daca te apuci sa o usuci cu un prosop o vei intinde peste tot si mai rau faci (se va matui dupa o perioada). Eu cand o spal la self service o fac doar din lipsa totala de timp si ca sa nu fie jegu mare pe ea (gen insecte/gainati etc) si nu prea o mai sterg dupa. In rest, o spal acasa cu prespalare, spalare cu manusa.. solutii dedicate etc. Nu ai ce sa-i faci ca sa fie curata cand o scoti de la spalare, am incercat si eu in trecut sa aplic inainte de spalarea propriuzisa cu pulverizator un sampon de prespalare (pe baza de citrice), degeaba.. aceeasi poveste, pana nu pui manusa cu sampon pe ea nu o scoti cum trebuie. La spalatoriile clasice au solutii foarte tari care ataca si desprind mai mult mizeria si contaminarea de pe lac, insa si ei sterg apoi masina cu carpele alea jegoase si iti desprind + intind murdaria peste tot. La final ti se va parea curata dar daca o observi in detaliu... tot nu e ce trebuie. Bottomline, daca vrei sa se curete mai usor, poti incerca si un tratament ceramic + solutii "ceara lichida" gen sealant / wet coat pe baza de siliciu... aplicate pe vopsea vor face murdaria sa cada mult mai usor de pe vopsea + are efect hidrofob. Ca sa nu fie totul despre spalare si sa fim si on topic, mai bag 2 poze din instagram, cu multe taguri, cum le place unora1 point
-
Cluj-Bistrita ID.3 Pure 45kWh - plecat cu 100% baterie, range estimat 355 km in bord - ajuns cu 64% baterie, range estimat 221 km in bord Distanta parcursa 122 km Viteza medie 62km/h Durata 1h:56 Consum 13.6 kWh/100 km Mers in ritm cu traficul 90-110 km/h extraurban, traversat ambele orase la orele diminetii, AC setat pe 23 grade. In aceste conditii 300 km mi se par usor de atins, chiar si cu ''id3 cu bateria mica''.1 point
-
4ani nu ar trebuie sa ma intereseze costul pieselor, nu ? IAr peste 4 ani nu inseamna ca masina mai este in perioada de debut, nu ?1 point
-
Iti dai seama, ca eu nu vb de o singura masina, ci de zeci, sute. Asa se face, unele vor, altele nu.. Mai deconectezi borna, etc. Tot asa, am intalnit calc de usi cu probleme, care nu invata niciodata.... Acum, ca merge si varianta ta.. Este foarte probabil, daca zici. O sa o testez si pe acesta, cu proxima ocazie. La generatiile actuale, MQB, MLB, etc... S_a terminat cu acesta solutie, setarea de baza se face numai din tester1 point
-
Prin desfacerea aceea ai introdus multe alte variabile intr-un sistem ce deja are probleme. Nu e recomandata de nimeni aceasta treaba. 1. Totul este strans la cuplu astfel incat sa nu se desfaca din cauza vibratiilor+presiunii+oscilatiilor de temperatura. 2. ai introdus un punct slab intr-un sistem cu presiune mare , pe langa ce am spus la punctul 1 , pot aparea micro fisuri in filetele de strangere. Ca exemplu iti dau tevile de inalta presiune montate pe motoarele diesel de la Ford, Peugeot, Citroen care pur si simplu cedeaza (defect de material/fabricatie) si arunca motorina peste tot. 3.crearea unui spatiu suplimentar in acea zona, prin slabirea pieselor, inseamna un joc suplimentar in internele injectorului , interne care deja au probleme. Presiunea din interior nu va balansa crearea acestui spatiu suplimentar oricat de mic este Solutia tehnica recomandata este inlocuirea injectorului cu problema si atat. Ca pot fi facute anumite modificari temporare , cu riscurile aferente, sunt de acord. Fiecare este responsabil pentru actiunile sale. Nu vreau polemica, partial sunt de acord cu ce ai scris dar doar daca cel care face asa ceva isi asuma raspunderea pentru ce se poate intampla ulterior.1 point
-
Este putin offtopic. Curentul electric ne trebuie oricum, nu are legatura neaparat cu masinile electrice. Nu exista panaceu pentru poluare. O multitudine de solutii imperfecte si nu trebuie sa asteptam sa o sa o gasim pe cea perfecta. Dar chiar daca nu e perfecta, ci imbunatateste cu 50%, trebuie incercata. In capitalism, tot timpul vor vrea unii sa se imbogateasca in detrimentul altora si al binelui colectiv. Trebuie sa se reglementeze/taxeze poluarea si atunci o sa vedem cum pretul multora dintre lucrurile pe care le cumparam atat de ieftin acum se scumpesc, daca analizam cu adevarat costurile lor de productie, reciclare si poluare in timpul folosirii. Hai sa analizam panouri solare vs. combustibili fosili: reciclare: da, se poate la panouri solare, desi foarte scump, iar in viitor exista sanse ca o tehnologie sa apara care sa faca reciclarea mai ieftina daca exista legi/motive puternice; acelasi lucru se poate spune si despre multe dintre electronicelele pe care le cumparam este o problema pe care trebuie sa o rezolvam global nu se poate la carbune/petrol/gaze poluare: panourile polueaza la productie si produc deseuri periculoase; aici iarasi trebuie reglementat prin lege; folosirea lor nu polueaza extractia de petrol, gaze naturale si carbune polueaza; folosirea lor polueaza in continuare Pentru ca vreau sa-mi fac un sistem solar, eu as vrea sa folosesc baterii functionale dintr-o masina electrica (Nissan Leaf, probabil) si (poate) panouri solare la mana a doua, pentru ca sunt mai ieftine si se amortizeaza mai repede investitia. Exista, am cautat.1 point
-
Astea sunt doar articole menite sa mai incetineasca tranzitia de la combustibili fosili. E evident ca reciclarea oricarui produs costa bani. E evident ca o data cu cresterea productiei si a scaderii costurilor, scade si calitatea, implicit durata de viata a produsului. Nu vad unde e surpriza. Daca se dau reglementari la nivel global referitoare la obligativitatea reciclarii panourilor solare/bateriilor, toata discutia asta nu mai are rost. Eu cred ca cei care detin industria petroliera au tot interesul sa arunce cu noroi in solutiile alternative. La fel si cei care vin cu solutiile alternative, au interesul de a le ridica in slavi. Mai mereu, adevarul este undeva la mijloc in zona gri si anume ca tehnologiile astea noi sunt mai bune, cel putin la nivel teoretic si au nevoie de sustinere si reglementari care sa asigure tranzitia si respectarea unor norme de calitate. Deci nu cred ca e nimic de debunked, ca a face energie de la soare e infinit mai curat si mai ok pentru mediu decat sa arzi pacura. Iar productia pacurii nu se compara cu productia panourilor solare care sunt facute din nisip (99%) Heck, pana la urma toata vegetatia de pe planeta asta isi extrage energia de la soare...1 point
-
Ca sa intelegeti de ce returul este extrem important la toate motoarele tip common rail (si ca sa intelegeti importanta presiunii statice pentru pulverizare) faceti urmatorul experiment: montati o bucata de furtun care are un robinet la capat (gen de udat gradina) la reteaua de apa si dati o gaura mica in furtun. Cand robinetul de capat e inchis apa care iese din gaura zboara la distanta mare (presiune statica mare). Pe masura ce deschideti robinetul de la capatul furtunului veti observa ca distanta si debitul apei care iese din gaura se micsoreaza din ce in ce mai mult (creste presiunea dinamica din sistem si scade cea statica). In experimentul nostru reteaua de apa este rampa de inalta presiune (presiune totala constanta), robinetul de la capatul furtunului este valva de retur iar gaura din furtun o reprezinta duza injectorului adica pulverizarea motorinei in motor.. Cu cat debitul de retur este mai mare cu atat presiunea statica necesara pulverizarii este mai mica.1 point
-
Conform certificatului de garantie, punctul 4, Durata medie de utilizare, citez: Durata medie de utilizare a acestui autovehicul este de 8 ani … E trist sa te gandesti ca asta vine de la constructor. Iar fix aici in fata casei sta skoda octavia 1, an de fab 2006, care inca trage si se tine bine si ma cara prin oras in timp ce octavia 4 sta in service dupa 9 luni…. Da si este corect, cutia a fost comandata din Austria si trebuie sa apara. Ce mi s-a parut halucinant e ca nu au stiut sa imi zica de ce s-a stricat, probabil ca habar nu au. Au zis ca o fac pachet si o trimit la constare (probabil tot in Austria). Acum ma gandesc ca poate daca ambreiajul nu merge ok poate sa duca si asta la stricarea cutiei. Ca orice om am intrebat daca ambreiajul e ok…raspunsul lor a fost ca nu s-au uitat inca la el si pt ca am zis o sa se uite cand o demonteaza. Deci daca ala e franjuri si patineaza probabil ca mai stau si dupa el. Fun.1 point
-
1 point
-
Dap, ai dreptate. Ce voiam eu sa punctez este sa incetam sa punem botul la vrajeli de marketing, gen carbon neutrality si alte chestii de genu. Au fost prinsi de prea multe ori cu minciuna. Doar un super fan boy, ar mai outea crede asta1 point
-
Au facu cartel pentru ce? E a nspe mia oara cand is prinsi cu ocaua mica. Asa ca mai usor cu marketingul lor...1 point
-
Pentru cei care se gandesc sa foloseasca solutii de curat injectoare la VDO (nu stiu la celelalte ca nu le-am studiat)... nu se recomanda. Solutia curata intr-adevar orificiile duzelor de pulverzare dar poate curata si depunerile de pe scaunul supapei de retur marind debitul pe retur si inrautatind injectia. Am vazut comentarii ca aceste solutii au distrus injectoarele... de fapt ele si-au facut datoria dar nu in sensul dorit de utilizator. Tot debitele pe retur diferite sunt vinovate de variatii mai mari decat normale a presiunii in rampa (acceptabil pana la 30 bar)... sa presupune ca avem un injector cu retur mare si 3 normale. Cand e actionat injectorul cu retur mare presiunea in rampa scade mai mult urmand sa-si revina si chiar sa creasca datorita inertiei si a histerezisului senzorului de presiune in momentul cand sunt actionate celelalte 3. M-a contrazis deja cineva ca presiunea din rampa se transmite integral catre duza injectorului indiferent de cat se deschide returul si, de aceea, ma simt dator sa clarific putin problema... Conform legii dinamicii fluidelor, presiunea totala a unui fluid intr-un punct dintr-un sistem inchis este data de suma presiunilor statice si cea dinamica. La o presiune totala constanta (sau cvasiconstanta cum e in rampa de motorina), in orice punct din sistem, cand creste una atunci automat va scadea cealalta. Cel care m-a contrazis are dreptate daca ne referim la presiunea totala din sistem, dar in cazul unui injector, doar presiunea statica din duza este cea care da calitatea pulverizarii si nu presiunea totala. Deoarece la intrarea in injector traseul de retur al injectorului se intalneste cu cel care duce la duza este logic ca atat debitul cat si presiunea totala de la intrarea in injector (adica presiunea totala din rampa) se vor imparti intre traseul de retur si cel de pulverizare in duza (la fel ca la o bifurcatie de tevi de apa). Astfel, un debit mare (adica viteza mare) pe ramura de retur duce la cresterea presiunii dinamice in injector si implicit scaderea presiunii statice in acesta. Cum pulverizarea in duza este data doar de presiunea statica a motorinei si nu de cea totala, rezulta ca pulverizarea se va inrautati din cauza scaderii presiunii statice. Din punct de vedere al functionarii injectiei ideal ar fi sa nu existe retur pentru a putea mentine presiunea statica la maxim in orice moment, dar, fara retur, socurile de presiune din sistem create la inchiderea/deschiderea injectoarelor ("lovituri de berbec") ar duce la craparea sistemului.1 point
-
Unii vor gasi tot timpul un motiv ca sa nu isi cumpere masina electrica, in timp ce altii vor gasi orice motiv cat de mic pentru a le ridica in slavi. Majoritatea neutra isi vede de treburile zilnice, conducand ce are, dar va schimba tabara cand va primi un imbold de o anumita natura (legislativ, economic).1 point
-
Mic curs de injectoare VDO pentru cei care isi repara singuri motoarele: Asa arata partea de comanda a injectoarelor VDO/Continental (partea situata imediat sub piezo): . Orange e traseul de motorina pe tur si galben e traseul de retur. Injectorul este format din 2 parti mecanice distincte (comanda si pulverizare). Cele 2 parti nu au legatura mecanica intre ele (arcul din figura este situat in interiorul camerei de comanda care este locul de separatie ale celor 2 parti). In camera de comanda care separa partile se afla doar motorina sub presiune de pe tur. Dupa cum se vede pachetul piezo comanda mecanic in mod direct valva de deschidere retur care este tinuta presata pe scaun de arc. Cand pachetul piezo e alimentat electric impinge supapa de retur si o deschide) care prin deschidere duce la scaderea presiunii de deasupra partii de pulverizare si implicit declanseaza momentul de inceput al pulverizarii prin ridicarea acului duzei. Motorina care trece spre retur erodeaza in timp mai repede scaunul supapei de retur decat se uzeaza piesele metalice care fac legatura intre pachetul piezo si supapa de retur. Astfel, in timp, incepe sa se creeze un spatiu din ce in ce mai mare intre supapa de retur si scaunul acesteia si va creste debitul de retur care conduce implicit la scaderea presiunii de pulverizare. Principalul semn al scaderii presiunii de pulverizare este mirosul intepator al gazelor arse insotit deseori de fumul alb la pornire la rece care dispar cand motorul este cald. Alt simptom al scaderii presiunii de pulverizare este caraiala de injectoare si apare cand difera mult presiunile de pulverizare in duzele injectoarelor. Chiar daca ECU injecteaza cantitatea de motorina corespunzatoare (corectiile arata ok), din cauza presiunii de pulverizare scazute din duzele injectoarelor, motorina va fi injectata in picaturi mari care nu au timp suficient sa arda in cilindru si nu produc lucrul mecanic corespunzator (caraieli si motor zgomotos) sau continua sa mai arda dupa supapa de evacuare (fum alb). Daca uzura pe retururi se accentueaza si debitele de retur vor deveni din ce in ce mai mari e posibil sa apara si eroare de presiune scazuta pe rampa la sarcini mari deoarece majoritatea motorinei scapa pe retur in loc sa intre in motor. Datorita constructiei injectorului, la injectoarele care nu au duze infundate (masina trage bine la sarcini mari la cald) se poate incerca scaderea debitului pe retur (deci cresterea presiunii de pulverizare) prin desfacerea foarte usoara a piulitei care tine presat pachetul piezo pana cand se reface etansarea supapei de retur. Constatarea se face numai prin masurarea debitelor de retur ale injectoarelor la relanti cu toti consumatorii opriti. Debitul de retur depinde de presiunea in rampa (la 250 bar trebuie sa fie cam de 10 ml/minut). Injectoarele care au un debit aproape inexistent au returul infundat si trebuie reconditionate. La injectoarele cu debit de retur mare se poate face corectia desfacand cate 1 mm piulita care tine pachetul piezo presat (se fac semne verticale cu un marker pe piulita si pe corpul injectorului ca sa se poata vedea cat se desface folosind o cheie de 25 mm polizata astfel incat sa incapa printre tevile de pe injectoare si un ciocan mic cu care se loveste usor in cheie) pana cand debitul ajunge comparabil cu celelelte. Operatiunea se face cu motorul la cald deoarece pe corpul piezo exista un oring de tot kk-tul care se poate deforma daca se incearca la rece si se poate intampla sa piarda motorina pe la piulita (foarte rar). Prin desfacerea piulitei nu exista risc ca injectorul sa ramana pe deschis deoarece nu exista legatura mecanica cu partea de pulverizare, dupa cum am spus mai sus. Cand debitele pe retur sunt aproximativ egale, daca duzele injectoarelor sunt ok, atunci veti simti diferenta imediat la pornire la rece. Pentru pretentiosi se poate face adaptarea cantitatii minime care acum se face ok (e preferabil sa se faca cea cu pedalele apasate continuu pana cand in pauzele cand motorul sta la relanti consumul pe bord ajunge la 0,2 l/h dupa care se intrerupe procedura). Daca debitele pe retur sunt aproximativ egale iar dupa adaptare se constata ca masina merge necorespunzator iar injectoarele au corectii mari, atunci cele cu corectii mari au alte probleme mecanice in afara de supapa de retur si trebuie schimbate. Corectiile pot arata ciudat, dar, daca masina merge super si la cald si la rece deoarece pulverizarea se face in mod corespunzator atunci ati reusit sa mai folositi injectoarele vechi inca o buna perioada de timp. Corectiile nu arata numai starea injectorului. Operatiunea de mai sus se poate incerca de catre cei care au de gand sa-si schimbe injectoarele imbatranite, se pricep la mecanica (nu am service auto sa fac eu serviciul) si au "cohones" sa incerce singuri (au inteles despre ce este vorba). Ii rog sa ne impartaseasca parerile lor dupa. Imi cer scuze eventualelor service-uri care folosesc deja procedura asta pentru prejudiciul adus.1 point
-
Cea mai subiectiva opinie e a celor care detin electrice. Deloc pertinenta as spune, cu cateva exceptii (se stiu ei), multi le ridica in slavi de parca ar lua dividende de la producatori.1 point
-
salutare.. Ca se poate merge la drum intins cu masina electrica se poate, dar trebuie sa acceptam limitarile. Din punctul meu de vedere mai toate electricele, cu cateva exceptii si modele f noi, au fost cu destinatia de masini de oras, iar noi ce am fost "early adopters" le-am acceptat ca atare. Eu, cu un range real de 150km ma descurc foarte bine pe oras. La drumuri mai lungi ma ajuta si rex-ul, dar cred ca l-am folosit mai mult ca sa nu se strice benzina decat sa merg pe el. Cu dieselul (Skoda) merg in oras doar in caz de forta majora, in rest doar drumuri lungi, ca doar acolo ii este locul. Ca nu o fi nici electricul curat e adevarat, dar incercati sa bagati o masina benzina/diesel in garaj si apoi una electrica si o sa sesizati imediat diferenta. Atata timp cat mutam poluarea din oras si o si reducem la general, eu zic ca suntem pe calea buna. Acum fiecare alege ce i se potriveste cel mai bine si mai ales dupa cum crede ca i se potriveste. Dar asta nu inseamna sa blamam sau sa laudam, doar pentru ca asa credem noi.. eu zic ca e loc pentru toata lumea, asa cum e loc si pentru alte marci de auto. ps: electrica o incarc in mare masura de la panouri foto acasa, cca 4kw putere instalata.1 point
-
1 point
-
Sau raspunsul e ca trebuie sa mergi pe abetterrouteplanner.com ca sa te ajute cu planificarea. Cu un id3 cu bateria de 58 kwh, avand bateria incarcata 100% la plecare, de la Iasi la Constanta ai nevoie de o oprire de 8 minute la Renovatio in Braila pt a incarca 7.7kwh, de la 42% la 56%. Tinand cont ca e prima oprire dupa 3 ore de condus, as sugera ca pauza sa fie 20 de min, asa incarci bateria mai mult si ai si marja de eroare.1 point
-
Iti apreciez efortul si poate ca daca lightbar-ul era mai sus , unind partea de sus a stopurilor si continuand fasciculul luminos, mi-ar fi placut. In locatia actuala + jocul de lumini = no love.1 point
-
Explicatia e strict pentru injectorul CAY. O poza mai mare a injectorului ca sa se inteleaga ca desfacerea piulitei nu are cum sa duca la topirea pistonului ci doar strangerea ei (ceea ce nu recomand niciodata). Injectorul se deschide cand motorina din camera unde am pus sageata rosie care vine din rampa trece prin supapa de retur deasupra ei. Prin desfacere supapa este impinsa mai mult in scaun de catre arc si etanseaza mai bine.0 points
-
Pentru motorizara CAY, cand motorul e in stare buna dar merge prost, e motorina buna in motor si nu sunt erori pe motor in ECU problema este in majoritatea cazurilor din injectoare si in special din pierderile pe retur deoarece e singurul element care nu este masurat de ECU si nu poate da erori despre asta.0 points
-
Din constructie, strict pentru injectorul CAY, daca strangi piulita prea mult poti topi pistonul. Daca o desfaci mai mult, in cel mai rau caz ramane mereu pe inchis. Eu ma referam strict la desfacut (in cazurile mele a fost nevoie de maxim 2 mm intre semnele facute pe piulita si pe corp) Sa-mi spui daca intelegi din desen Piezo e un pachet de discuri taiate intr-un fel special din minerale. N-ai ce sa repari sau "energizezi". Cand incep sa crape discurile nu mai asigura cursa necesara deschiderii si se schimba pachetul.0 points
-
Raspund unei alte intrebari proaspete a unui coleg referitor la corectiile injectoarelor pe care le afiseaza ECU. Cand stabileste corectiile, ECU stie ce debit de motorina pleaca spre fiecare injector si cat ar trebui sa fie injectat in cilindri (conform hartilor de injectie). Dar, din pacate, nu poate sa stie exact cum se imparte acest debit intre retur si pulverizare din cauza ca nu are senzor de presiune pe duza si nici senzor de debit pe retur ca sa poata stabili exact asta. Corectiile sunt stabilite masurand doar parametrii gazelor de ardere la iesirea din motor (care la diesel au limite largi ca sa nu mergem des cu ele la reprezentante) si plecand de la premisa ca debitul de retur este in limite normale. De aceea, valorile de corectie ale injectoarelor sunt de luat in seama doar daca suntem siguri ca debitele de retur ale injectoarelor sunt in limitele stabilite de producator, Din acelasi considerent, adaptarea cantitatii minime se recomanda a se face doar daca debitele pe retur sunt conforme sau in cel mai rau caz au valori apropiate intre injectoare.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00