Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 25 Noiembrie 2024
-
Anual
26 Noiembrie 2023 - 25 Noiembrie 2024
-
Lunar
26 Octombrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
19 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Astăzi
26 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
08.07.2021 - 08.07.2021
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.07.2021 în toate secţiunile
-
salutare.. Ca se poate merge la drum intins cu masina electrica se poate, dar trebuie sa acceptam limitarile. Din punctul meu de vedere mai toate electricele, cu cateva exceptii si modele f noi, au fost cu destinatia de masini de oras, iar noi ce am fost "early adopters" le-am acceptat ca atare. Eu, cu un range real de 150km ma descurc foarte bine pe oras. La drumuri mai lungi ma ajuta si rex-ul, dar cred ca l-am folosit mai mult ca sa nu se strice benzina decat sa merg pe el. Cu dieselul (Skoda) merg in oras doar in caz de forta majora, in rest doar drumuri lungi, ca doar acolo ii este locul. Ca nu o fi nici electricul curat e adevarat, dar incercati sa bagati o masina benzina/diesel in garaj si apoi una electrica si o sa sesizati imediat diferenta. Atata timp cat mutam poluarea din oras si o si reducem la general, eu zic ca suntem pe calea buna. Acum fiecare alege ce i se potriveste cel mai bine si mai ales dupa cum crede ca i se potriveste. Dar asta nu inseamna sa blamam sau sa laudam, doar pentru ca asa credem noi.. eu zic ca e loc pentru toata lumea, asa cum e loc si pentru alte marci de auto. ps: electrica o incarc in mare masura de la panouri foto acasa, cca 4kw putere instalata.6 points
-
Am recuperat astazi masina, dupa o saptamana, timp in care a primit folie PPF pe partea frontala si un pic extra (partea din fata a plafonului, muchiile interioare ale aripilor si pragurile in zonele unde vopseaua e predispusa la matuire datorita mizeriei aruncate de roti). Pentru ca pe faruri folia de la primul detailing era montata pana la margine doar si se vedea taietura/muchia, s-a inlocuit si ea, pentru un look mai curat si rezistenta mai buna in timp. Un alt plus pentru mine este faptul ca s-au imbracat in PPF si elementele negre lucioase ce "gazduiesc" dungile rosii, care de altfel erau predispuse la dezlipire datorita suprafetei mici de contact. Acum stau mult mai linistit la spalatorie 😁. Overall, sunt 110% multumit de rezultat si atentia cu care s-a lucrat, sunt foarte placut impresionat. Apreciez si ca am fost rugat sa revin la inceputul saptamanii viitoare, dupa prima spalare, pentru o inspectie vizuala, sa ne asiguram ca nu exista nicun fel de defect. Abia astept sa fie buget pentru a reveni sa infoliez si partea din spate. Cateva poze mai jos cu rezultatul, plus vreo doua extra cu interiorul, ca nu prea am pus.5 points
-
Si pentru ca a crescut copilul, ne-am permis ca dupa 6 ani sa revenim in Grecia pentru o bine-meritata vacanta. Am facut 1960 km, in continuare foarte multumit de consum avand in vedere forma de dulap a masinii. M-am incapatanat sa nu alimentez la greci, testand oarecum si autonomia maxima - aproape 900 km cu un plin. Grecia este tot acolo, acceasi mancare simpla dar gustoasa, soarele potrivit pentru perioada asta, iar apa cu temperatura potrivita. Vacanta placuta tuturor!4 points
-
Tipul asta a pornit de la a face unbox la placi video la a fi un fel de expert in tot ce misca. Nu zic, fiecare e liber sa isi dea cu parerea in ziua de astazi, dar acestui tip ii place sa fie parerolog. Are clipuri despre politica, despre vaccin, despre geografie si fenomene globale, acum a dat-o pe electrice, maine-poimaine ajunge presedinte ca are o fata cunoscuta si tine speech-uri placute la popor. Ca asa a ajuns si Firea primar si nea Klaus presedinte. Pentru vizualizari, fel de fel de personaje ajung sa isi dea cu parerea, parere formata 99% din cateva mituri citite pe net, macinate frumusel si transmise mai apoi ca opinii argumentate. Cred ca cea mai pertinenta opinie este a celor care detin electrice si pot face comparatia direct cu fostele masini. Noi ceilalti doar ne dam cu parerea. Totodata, cred ca ce era de zis pe tema topicului, s-a cam zis. Minusurile electricelor sunt destul de evidente, la fel ca si avantajele lor. Cei care detin electrice evident ca incearca sa voaleze un pic minusurile, iar cei care nu le detin, incearca sa le faca sa para mai mari decat sunt. Cert este per total electricele sunt o imbunatatire suficient de semnificativa ca tranzitia sa se doreasca, sa se faca R&D si ca in decurs de cativa zeci de ani sa lasam fumegatoarele in urma. Fiecare la momentul oportun.3 points
-
normal...cand cautam NU, e cel mai simplu de gasit. si drobu' de sare, si alinerea planetelor, si sa fie..si c-o pati... ce e mai simplu..de tras curent sau teava de combustibil? daca nu aveam solutii, nu era bine, acum ca avem, iar nu e bine, daca iti raspund la toate..mai cauti si tot asa . de fapt se cauta motive .... asa cum ti-a explicat colegul..hai sa discutam cand ne documentam...e doar un exemplu: nu se poate fura cablu. mi-ar fi placut sa vedem discutiile de acum 100 de ani cu trecerea de la cai/caruta la masina... fix la fel... eu ma opresc aici sa explic.. Bulă a fost pus în ultima banca de către profesoară lui pentru că urmă să vină o inspecţie. Profesoară: -Dacă la inspecţie spui o singură prostie, te exmatriculez din şcoală. Bulă: -Bine, doamna profesoară! În sfârşit vine şi inspectoarea şi le pune o întrebare elevilor: -Dacă va aflaţi în pădure şi va fugăreşte un urs ce faceţi? Singurul care a ridicat mâna a fost Bulă: -Spune Bulă tu ce faci? -Fug -Şi dacă ursu‘ fuge şi el? -Fug şi mai tare. -Şi dacă ursu‘ fuge şi mai tare? -Fug şi mai tare. -Şi dacă ursu‘ fuge şi mai tare? -Mă urc într-un copac. -Şi dacă se urcă după ţine? -Urc mai sus. -Şi dacă urcă şi el mai sus? -Urc şi mai sus. -Şi dacă urcă şi el şi mai sus? -Mă urc în vârf. -Şi dacă se urcă şi el în vârf? La care Bulă spune: -DUMNEATA ŢII CU URSU‘!?! pai si atunci a celor care nu AU, cum este? poate cei care au,s-au documentat INAINTE sa faca achizitia, poate experienta spune ceva... unii au avut ICE si au trecut pe EV, deci au gustat din amandoua. dar invers? cum poate fi o parere pertinenta cand nu ai folosit ? doar dincolo de taste, tinand pe NU in brate?2 points
-
Buna ziua tuturor Am comutat de la Citroen la VW, pentru prima data in viata, pentru ca nu am mai avut bani de service. Sunt posesorul unui Golf VI cu 98.000 km, al carui proprietar este cunoscut, masina fiind luata din tara acum 10 ani. Extrem de bine intretinuta, atat in interior cat si la motor, suspensii, etc. Am gasit exact ceea ce am cautat, un motor de 1,4 aspirat 80 CP, fara compresor, turbina, sau orice altceva ce ar complica functionarea si ar creste rata de defectare, nu stiu daca e corecta sau nu judecata, asta am cautat si asta am gasit. Nu fac curse, pe serpentine am "castigat" si cu un Citroen C3 de 1,1, dar la ... vale, deci nu imi fac probleme pentru puterea motorului. Da, in depasiri voi suferi putin, dar am avut numai masini mici pana acum (mai mici) deci sunt antrenat, la Citroen pedala de acceleratie era de fapt buton ON-OFF, o calcam pana la podea si asteptam :-) Am schimbat distributia si discuri+placute, uleiul are 7.500 km si 9 luni deci cred ca il mai tin concediul asta. Ambreiajul cred ca ar mai merge 20.000-30.000 km desi e usor intarita pedala. Singurul lucru pe care l-as face ar fi sa modific instalatia audio originala astfel incat sa montez o mufa de sursa externa, dar nu stiu daca se preteaza si daca e posibil. Se conduce formidabil! Ma bucur ca am un VW in sfarsit si ma bucur ca am gasit comunitatea voastra. Daca nu mi-o fura in Bulgaria, sper sa ma bucur de ea cat mai multi km fara probleme. Am citit o buna parte din forum si am vazut o comunitate compacta, intrebari la care se ofera raspuns, ma felicit ca v-am gasit. Drumuri bune si sigure tuturor!1 point
-
Prima data au facut un cartel. Pentru a-si respecta angajamentele fata de partenerii din cartel (de a folosi rezervoare mici de AdBlue), au trisat la utilizarea de AdBlue. Asa a aparut Dieselgate. Ancheta insa a mers in sens invers. A pornit de la Dieselgate si a descoperit si intelegerile de cartel. Incalcari de legi diferite, dosare diferite, sentinte diferite.1 point
-
Dap, ai dreptate. Ce voiam eu sa punctez este sa incetam sa punem botul la vrajeli de marketing, gen carbon neutrality si alte chestii de genu. Au fost prinsi de prea multe ori cu minciuna. Doar un super fan boy, ar mai outea crede asta1 point
-
@Al Bundy "eeee, dar cand o sa trebuiasca sa schimbi tu bateria, peste 8-10 ani, sa vezi acolo costuri de intretinere." - Am pus eu comentariul asta, pentru ca simt ca asta urmeaza peste 8-10 ani sunt prea multe necunoscute ca sa putem stii care va fi pretul unei baterii (tinand cont ca in ultimii 10 ani pretul pe kWh s-a ieftinit de la 1000 de dolari la sub 100$/kWh) peste 8-10 ani nu inseamna ca trebuie aruncata bateria, ci in functie de cate cicluri de incarcare au avut loc, poate ca nu vei mai avea o autonomie de 350km, ci una de 300km. Sau in loc de 250 km, vor ramane 200 km. Caz in care, masina va fi perfecta pentru a deveni a doua masina folosita doar in oras. un telefon pe care il incarci zilnic timp de 3 ani e bun de aruncat? Eu cred ca inca il poti folosi. De fapt, inca il folosesc. Si acela in 3 ani a 'suferit' peste 1000 de cicluri de incarcare. Asta la o masina cu range de 350 km insemna 350k km. Eu unul nu cred ca voi face veci atatia km cu o masina si nu voi avea atatea cicluri de incarcare. chiar daca peste 8-10 ani va trebui schimbata bateria, e o gramada de timp pana atunci, probabil o treime/un sfert din viata multora dintre noi cei de pe forum. Pana atunci, probabil multi vor fi 'alti oameni' si contextele se vor schimba. Dar pana sa ajungi sa iti faci probleme ca trebuie schimbata bateria, ai 8 ani garantie, te poti bucura de incarcari gratuite, silentiozitate, rafinament si costuri reduse de intretinere. Daca dupa 8 ani va trebui sa schimb bateria si in rest nu voi avea alte probleme cu masina...ala sa fie cel mai mare bai. In plus, probabil ca daca va trebui sa schimbi bateria, sanse mari sa poti lua o baterie cu dublu range fata de ce ai acum in prezent, la cum evolueaza tehnologia.1 point
-
Cineva de la service a sters postul meu ? Sunteti mai inversunati ca cei din service sa stergeti un post . Sa iti cada cutia de viteza nu este chiar un lucru marunt si cred ca omul era indreptatit sa primeasca o compensatie din partea producatorului . Masina nu va sta 1-2 zile in service ....... si ce am scris in postul sters este o realitate masinile sunt folosite de angajati, clientul primeste pejo1 point
-
Si la 1.5 TSI iese 0.3 lei/km, daca merg la consum, fac 1000 de km cu un plin (50 litri * 6 lei/litru). Dar costul de achizitie, asigurarile, intretinerea, atarna greu in costul final pe km.1 point
-
Haida nu o lua asa! Poate ca pare ca l-am luat pe NU in brate, insa mi-ar placea un ID3/ID4 (ar fi si mai fain). Doar ca nu vad asta realizabil prea curand pentru mine. Financiar nu merita. Sunt curios, daca cineva o facut momentan un cost final/km cu tot ce inseamna o masina electrica... la Golful meu e de 0.8 Ron/KM (si aici intra tot, de cand am luat masina, cost achizitie, piese, reparatii, taxe de drum, asigurari, combustibil).1 point
-
1 point
-
Unii vor gasi tot timpul un motiv ca sa nu isi cumpere masina electrica, in timp ce altii vor gasi orice motiv cat de mic pentru a le ridica in slavi. Majoritatea neutra isi vede de treburile zilnice, conducand ce are, dar va schimba tabara cand va primi un imbold de o anumita natura (legislativ, economic).1 point
-
Subiectivism o sa existe mereu, iti dai seama. Eu cred ca sunt singurul cu termica din acest topic care lauda pe fata electricele, singurul "ciudat" de pe aici Le laud fiindca sunt capabil sa observ si sa accept ca ceea ce am eu nu mai este chiar de actualitate, cu toate ca am range-ul mai mare decat la o electrica sau ca pot "incarca" un plin in 5 minute, realizez ca e deja tehnologie de domeniul trecut, care mai are o perioada limitata de viata. Insa macar e un subiectivism bazat pe experienta propriu-zisa de zi cu zi a unui utilizator, nu o parere formata din opinii de pe net.1 point
-
Cea mai subiectiva opinie e a celor care detin electrice. Deloc pertinenta as spune, cu cateva exceptii (se stiu ei), multi le ridica in slavi de parca ar lua dividende de la producatori.1 point
-
Nici inainte nu coborau pana jos daca luai degetul de pe buton. Doar urcau.1 point
-
Bine ai venit alaturi de noi , sincer intre Q si T-reg eu personal nu m-as fi lasat pana nu gaseam Q-ul potrivit dar asta este alta discutie. Important este ca esti multumit cu alegerea facuta si dotarile masinii. Daca ai un link cu masina nu ar deranja pe nimeni, daca nu poate ii faci o prezentare dupa ce ajunge. Sa te bucuri de ea fara incidente.1 point
-
Se pare că până la urmă vom fi colegi de forum și marcă, tot căutând Q7 cu dotările ce le doream, se vând foarte repede, dacă nu sunam în aceeași zi deja era vândut. Am dat de un Touareg 7P de nerefuzat la combinația preț + km și mai ales dotări. Este un facelift și în afară de încălzirea în parbriz, are efectiv tot. E pachet R-line, dar are și pachetul e off-road cu Low + diferențiale blocabile mijloc spate. Are inclusiv ventilație în scaune. În rest cele comune, suspensia pe aer, webasto, încălzire în scaune, acc, proiectoare ceață, etc. Am dat avansul și aștept să se finalizeze un pic birocrația și va merge un trailer după el. Nu mi-a venit să cred când am văzut combinația de dotări, abia aștept să ajungă. Am și istoricul complet, o să văd ce fluide s-au schimbat și cam ce ar trebui să schimb eu.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Problema cea mai mare in majoritatea oraselor este ca acestea nu au fost gandite pentru atata trafic, si cel mai prost e ca nici ce s-a dezvoltat ulterior, in jurul oraselor mari, nu s-a dezvoltat cu cap, si s-au dat si se dau in continuare autorizatii de construire fara un plan de urbanism zonal bine gandit, pentru a putea fluidiza tot. Se gandeste doar pe moment, nu in ansamblu peste 5-10-20 ani... Daca transportul in comun ar fi foarte bine pus la punct, eu personal cred ca multi dintre noi in orasele mari ar putea renunta la masini. Eu cel putin de cate ori am fost in concediu, in orase mari din vest, chiar si cu masina, am folosit tot timpul mersul pe jos, tramvai, autobuz, metrou, etc... dar nivelul de comfort oferit de infrastructura lor este mult peste ce gasim la noi.1 point
-
E simplu Trebuie sa stii singur daca iti place sa conduci SUV sau berlina , doar ai condus o gramada de modele 7P e mai mult masina si mai putin jucarie si aici ma refer la gadget-uri Din cate stiu se poate pune antena si telecomanda ptr incalzirea auxiliara , in rest trebuie activata , de aia nu apare Uleiul la cutie e ok , nu il schimbi prea repede , eu am 260.000 km si inca nu am nicio problema , 10 ani face deja Cat timp nu e problema de taxe atunci nu e problema nici de consum Tot ce pot sa spun e ca in 7P te simti mai in siguranta si mai relaxat decat in B8 indiferent ce si cine zice Ai vazut ca si la guvern si presedentie s-au perindat prima data 7L si apoi 7P Ptr un barbat serios , 7P e un suv elegant si discret Deoarece la volan sunt in general femei cand vezi un 7P pe strada , rezulta ca nu prea exista barbati seriosi1 point
-
ECU este un computer care foloseste doua tipuri de fisiere: a) Toate hartile (maps) incluse in versiunea de soft, sunt fisiere de tip read-only si care pot fi modificate doar prin adaptare/tuning; b) Fisiere de corespondenta care sunt fisiere de tip read-write pe care ECU le foloseste pentru a stabili corespondente intre hartile de la punctul a); Pe baza acestora ECU stabileste punctele de functionare si le poate modifica ori de cate ori apar abateri de la o functionare adecvata. La resetarea unor parametri (sau la iesirea din fabrica) fisierele de corespondenta se populeaza cu niste valori implicite incluse in fisierele de la punctul a). Imediat dupa pornire ECU incepe sa le testeze si sa le modifice daca e cazul Astfel sintagma “ECU invata” se refera la verificarea parametrilor de functionare si rescrierea in mod continuu si de cate ori e nevoie a unor noi valori in fisierele de corespondenta de la b). De ce cu VCDS “adaptarea cantitatii minim injectate” nu da cateodata rezultatele scontate: Aceasta procedura modifica fisierele de la punctul a) care in mod normal contin caracteristicile presiune/debit si care sunt scrise prin catre codul HEXA al injectoarelor. VCDS face asta in gol (fara sarcina) si la temperature de regim al motorului (nu tine cont si de starea injectoarelor la rece). In timpul procedurii ECU nu modifica fisierele de la punctul b) ci doar pe cele de la a). Abia dupa finalizarea procedurii, la condus normal, ECU incepe modificarea acestor fisiere in pasi mici si pornind de la valorile existente. Este perioada de “invatare”. Timpul necesar invatarii depinde de cat de mult sunt diferite valorile deja inregistrate fata de cele necesare, timp in care motorul poate functiona ciudat, deoarece ECU incearca diverse caracteristici pentru a obtine rezultatul optim. Rezultatele positive sunt contorizate si inregistrate. Daca injectoarele sunt cat de cat in parametri comparabili procedura reuseste si se obtin rezultate pozitive (zgomot si consum) dupa un timp mai scurt sau mai lung. Bineinteles cu conditia ca restul componentelor injectiei sa fie in regula (pompe motorina, sensor rampa, ventil rampa, etc.) Daca cel putin unul dintre injectoare sau alte elemente au probleme atunci rezultatele sunt indoielnice. Pot aparea si probleme la pornirea la rece. De ce aceleasi injectoare reparate merg bine pe o masina si prost pe alta Daca fisierele de corespondenta existente sunt apropriate de ce are ECU nevoie atunci va merge bine din prima. Daca sunt mult diferite (ex. s-a mers inainte cu injectoare cu uzura mare), atunci ECU are nevoie de un timp mai lung sa rescrie fisierele, dar, intr-un final ambele masini vor merge la fel de bine daca au componente bune. Concluzii: 1) Daca masina e batrana dar merge bine nu incercati nici o procedura pana nu cade… s-ar putea ca ECU sa nu mai poata rescrie fisierele de corespondenta asa cum au fost inainte (ECU foloseste niste coeficienti de corectie pentru injectoarele batrane care tin de timpul de functionare si care pot sa dispara la efectuarea anumitor proceduri si, din pacate, nu mai pot fi recuperati). 2) Deoarece fisierele de corespondenta necesita un timp mai scurt sau mai lung pentru rescriere (sunt cazuri care necesita chiar si 5000 km), aveti putina rabdare inainte de a trage o concluzie.1 point
-
Mda...am tot incercat sa gasesc pe cineva care sa ma ajute contra cost cu optiunile pe care le vroiam, dar unii ori au prea multi bani si nu mai au nevoie, iar altii sunt prea plini de ei si se deranjeaza la orice intrebare pertinenta si de bun simt...dar nu voi intra mai mult in subiect, ca oamenii se schimba greu spre deloc si oricum nu sunt eu cel mai in masura sa fac asta... Asadar, vroiam sa fac astea: - Pedestrian Monitoring - Oglinzi rabatabile din cheie - Video in motion - Bip la incuiere/descuiere - Oglinda dr. jos la mers inapoi si am facut astea: - High beam assist, dar dupa ce am vazut ca am faruri high, am trecut la Dynamic Light Assist - Video in motion - Mirror dip in rear - Taillight stripes - Comfort turn signals 3->5 - DRL settings in head unit - DRL off with handbrake - Refuel quantity in dash - Fan level on auto - High intensity brake light - Driving school on MIB2 - Pliere oglinzi din cheie - Modificare nr. zile service 365->730 Toate sunt facute cu OBD11 Pro (500 lei), majoritatea cu One click app, unele manual (ca nu aveam suficiente credite free). Pentru cine are nevoie, pun aici cateva activari facute manual: 1. High Beam Assist (pt. cei care au Lane Assist Camera si faruri Led basic (se misca doar sus-jos)) Light switch - OFF, Wipers - pe manual, portiere - inchise, contact - ON Control Unit 09 - Central Electrics Security code - 31347 Adaptation Assistance light functions - Menusterung Fernlichtassisten -> Present - Menusterung Fernlichassisten werkseinstellung ->Present Long coding - Erweiterte Fernlichtassisten -> AFS, FLA, Fernlicht uber AFS Control Unit A5 - Driver Assistant Security code - 20103 Long Coding - FLA_Headinglight_type -> LED - FLA_Additional_High_Beam -> no_Additional_High_Beam - AFS_coding_Light_Assist -> High_Beam_Assist Mergeti in meniul "Light" si bifati "Light assist" Ca sa activati HBA, impingeti maneta stg in fata (apare indicatorul cu A) 2. Inchidere/pliere oglinzi la apasare lunga buton inchidere cheie (Plierea la lock/unlock trebuie sa fie bifata) Control Unit 09 - Central Electrics Security code - 31347 Adaptation Acces Control 2 Funk Spiegelanklappung Modus - (X) by convenience operation via remote control key - ( ) by look command via remote control key 3. Modificare nr. zile service -> Control Units -> Dash Board -> Adaptation -> SIA: Max. value of time to service: XXX (nr. de zile dorit, in cazul meu 730) De activarea de DLA nu sunt inca sigur pana nu probez, dar pun setarile aici, poate ma ajuta cineva si mi le confirma sau corecteaza: Dynamic Light Assist (pt. cei care au faruri LED high (se misca sus-jos si stg-dr)) 09 Central Electrics - Long coding Security code - 31347 Adaptation Assistance light functions - Menusterung Fernlichtassisten -> Present - Menusterung Fernlichassisten werkseinstellung ->Present Long coding - Erweiterte Fernlichtassisten > AFS, FLA, Fernlicht (GLW,MDF) A5 Driver Assistant - Long Coding - FLA_Headinglight_type -> LED_with_variable_light - FLA_Additional_High_Beam -> no_Additional_High_Beam - AFS_coding_Light_Assist > Dynamic_Light_Assist 55 Headlight Regulation - Long Coding - glw_activation > enable - mdf_activation > enable 55 Headlight Regulation - Basic Setting - Basic headlamp setting - Acknowledge basic setting Ar mai fi cateva optiuni mai complexe de activat, dar sunt in studiu, nu stiu daca le pot face sau daca se pot face pe masina mea, posibil doar cu VCDS, dar nu renunt, daca are cineva informatii clare, e binevenit si ii multumesc anticipat, ca de jumatati de raspunsuri si trimiteri catre alte posturi sunt satul deja... Este vorba de: - Traffic jam assist - Emergency assist - Pedestrian monitoring Cine mai are intrebari despre activarile de mai sus, raspund cu cea mai mare placere ! Nu sunt vreun expert, dar promit sa nu ma deranjeze intrebarile si promit ca nu o sa trimit pe nimeni sa citeasca zile in sir zeci de pagini de posturi doar ca sa afle 2 setari ! Sper sa va fie de ajutor ! Succes !1 point
-
1 point
-
Salut, de curând am observat ca in mers la schimbarea vitezelor 1,2 se aude un zgomot, un fel de țăcănit scurt cand se schimbă treptele de viteza si asta doar la turatii mici. Vitezele se schimba perfect, fără smucituri,etc. Cutia e DSG, volant schimbat de 15000km, ulei in cutie schimbat recent. Sa fie altceva din cutia de viteze ? A mai avut cineva problema asta?1 point
-
LA electrica iese 0.1 ron/km CAlculat un plin la 300km, si un plin este 30 lei, incarcat acasa la 60 bani/kw.0 points
-
Mic curs de injectoare VDO pentru cei care isi repara singuri motoarele: Asa arata partea de comanda a injectoarelor VDO/Continental (partea situata imediat sub piezo): . Orange e traseul de motorina pe tur si galben e traseul de retur. Injectorul este format din 2 parti mecanice distincte (comanda si pulverizare). Cele 2 parti nu au legatura mecanica intre ele (arcul din figura este situat in interiorul camerei de comanda care este locul de separatie ale celor 2 parti). In camera de comanda care separa partile se afla doar motorina sub presiune de pe tur. Dupa cum se vede pachetul piezo comanda mecanic in mod direct valva de deschidere retur care este tinuta presata pe scaun de arc. Cand pachetul piezo e alimentat electric impinge supapa de retur si o deschide) care prin deschidere duce la scaderea presiunii de deasupra partii de pulverizare si implicit declanseaza momentul de inceput al pulverizarii prin ridicarea acului duzei. Motorina care trece spre retur erodeaza in timp mai repede scaunul supapei de retur decat se uzeaza piesele metalice care fac legatura intre pachetul piezo si supapa de retur. Astfel, in timp, incepe sa se creeze un spatiu din ce in ce mai mare intre supapa de retur si scaunul acesteia si va creste debitul de retur care conduce implicit la scaderea presiunii de pulverizare. Principalul semn al scaderii presiunii de pulverizare este mirosul intepator al gazelor arse insotit deseori de fumul alb la pornire la rece care dispar cand motorul este cald. Alt simptom al scaderii presiunii de pulverizare este caraiala de injectoare si apare cand difera mult presiunile de pulverizare in duzele injectoarelor. Chiar daca ECU injecteaza cantitatea de motorina corespunzatoare (corectiile arata ok), din cauza presiunii de pulverizare scazute din duzele injectoarelor, motorina va fi injectata in picaturi mari care nu au timp suficient sa arda in cilindru si nu produc lucrul mecanic corespunzator (caraieli si motor zgomotos) sau continua sa mai arda dupa supapa de evacuare (fum alb). Daca uzura pe retururi se accentueaza si debitele de retur vor deveni din ce in ce mai mari e posibil sa apara si eroare de presiune scazuta pe rampa la sarcini mari deoarece majoritatea motorinei scapa pe retur in loc sa intre in motor. Datorita constructiei injectorului, la injectoarele care nu au duze infundate (masina trage bine la sarcini mari la cald) se poate incerca scaderea debitului pe retur (deci cresterea presiunii de pulverizare) prin desfacerea foarte usoara a piulitei care tine presat pachetul piezo pana cand se reface etansarea supapei de retur. Constatarea se face numai prin masurarea debitelor de retur ale injectoarelor la relanti cu toti consumatorii opriti. Debitul de retur depinde de presiunea in rampa (la 250 bar trebuie sa fie cam de 10 ml/minut). Injectoarele care au un debit aproape inexistent au returul infundat si trebuie reconditionate. La injectoarele cu debit de retur mare se poate face corectia desfacand cate 1 mm piulita care tine pachetul piezo presat (se fac semne verticale cu un marker pe piulita si pe corpul injectorului ca sa se poata vedea cat se desface folosind o cheie de 25 mm polizata astfel incat sa incapa printre tevile de pe injectoare si un ciocan mic cu care se loveste usor in cheie) pana cand debitul ajunge comparabil cu celelelte. Operatiunea se face cu motorul la cald deoarece pe corpul piezo exista un oring de tot kk-tul care se poate deforma daca se incearca la rece si se poate intampla sa piarda motorina pe la piulita (foarte rar). Prin desfacerea piulitei nu exista risc ca injectorul sa ramana pe deschis deoarece nu exista legatura mecanica cu partea de pulverizare, dupa cum am spus mai sus. Cand debitele pe retur sunt aproximativ egale, daca duzele injectoarelor sunt ok, atunci veti simti diferenta imediat la pornire la rece. Pentru pretentiosi se poate face adaptarea cantitatii minime care acum se face ok (e preferabil sa se faca cea cu pedalele apasate continuu pana cand in pauzele cand motorul sta la relanti consumul pe bord ajunge la 0,2 l/h dupa care se intrerupe procedura). Daca debitele pe retur sunt aproximativ egale iar dupa adaptare se constata ca masina merge necorespunzator iar injectoarele au corectii mari, atunci cele cu corectii mari au alte probleme mecanice in afara de supapa de retur si trebuie schimbate. Corectiile pot arata ciudat, dar, daca masina merge super si la cald si la rece deoarece pulverizarea se face in mod corespunzator atunci ati reusit sa mai folositi injectoarele vechi inca o buna perioada de timp. Corectiile nu arata numai starea injectorului. Operatiunea de mai sus se poate incerca de catre cei care au de gand sa-si schimbe injectoarele imbatranite, se pricep la mecanica (nu am service auto sa fac eu serviciul) si au "cohones" sa incerce singuri (au inteles despre ce este vorba). Ii rog sa ne impartaseasca parerile lor dupa. Imi cer scuze eventualelor service-uri care folosesc deja procedura asta pentru prejudiciul adus.0 points