Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 25 Noiembrie 2024
-
Anual
26 Noiembrie 2023 - 25 Noiembrie 2024
-
Lunar
26 Octombrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
19 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Astăzi
26 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
07.07.2021 - 07.07.2021
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 07.07.2021 în toate secţiunile
-
Am recuperat astazi masina, dupa o saptamana, timp in care a primit folie PPF pe partea frontala si un pic extra (partea din fata a plafonului, muchiile interioare ale aripilor si pragurile in zonele unde vopseaua e predispusa la matuire datorita mizeriei aruncate de roti). Pentru ca pe faruri folia de la primul detailing era montata pana la margine doar si se vedea taietura/muchia, s-a inlocuit si ea, pentru un look mai curat si rezistenta mai buna in timp. Un alt plus pentru mine este faptul ca s-au imbracat in PPF si elementele negre lucioase ce "gazduiesc" dungile rosii, care de altfel erau predispuse la dezlipire datorita suprafetei mici de contact. Acum stau mult mai linistit la spalatorie 😁. Overall, sunt 110% multumit de rezultat si atentia cu care s-a lucrat, sunt foarte placut impresionat. Apreciez si ca am fost rugat sa revin la inceputul saptamanii viitoare, dupa prima spalare, pentru o inspectie vizuala, sa ne asiguram ca nu exista nicun fel de defect. Abia astept sa fie buget pentru a reveni sa infoliez si partea din spate. Cateva poze mai jos cu rezultatul, plus vreo doua extra cu interiorul, ca nu prea am pus.3 points
-
Autorul de la Zona IT a ramas traumatizat dupa ce a plecat la mare cu un Fiat 500e cu baterie de 37 KWh. Practic a incercat sa manance ciorba cu furculita si acum zice ca furculita e proasta. Sunt masini electrice cu care ajungi la mare fara stres chiar si mergand tot drumul cu 130 km/h, problema in momentul de fatra e doar pretul mare de achizitie si faptul ca piata SH este foarte saraca. Asta e motivul principal pentru care sunt putine electrice ... nu neaparat vreun aspect/limitare tehnica.3 points
-
O parere bine argumentata referitor la nivelul actual al electrificarii industriei auto.3 points
-
3 points
-
3 points
-
2 points
-
Chestia e ca, la fel cum realitatea e complexa, si solutiile sunt imperfecte. Nu o sa gasim o solutie sa oprim brusc poluarea, dar trebuie inceput. Noi vedem electrificarea la masini (care polueaza cel mai mult, deci trebuie atacata printre primele), dar si in restul sectoarelor se schimba reglementarile. Centralele termice sunt acum in condensare, becurile cu LED, aerul conditionat si frigiderul cu inverter. Companiile aeriene vor fi obligate si foloseasca combustibili mai putin poluanti. Se legifereaza inlocuitori pentru plastice, prin inlocuirea pungilor de plastic, tacamurilor de unica folosinta, paielor de plastic, etc. Se lucreaza la inlocuitori pentru materile de impachetare bazat pe ciuperci. Generarea de curent se indreapta spre surse verzi, iar, chiar daca alimentam masinile electrice din curent 100% murdar, tot sunt mai curate de-a lungul vietii lor si nici nu polueaza unde respiram, adica in orase.2 points
-
Primele impresii in drumul spre casa de la dealer. Masina parca pluteste pe asfalt bun si se simte rigiditatea la denivelari sau gropi. Singurul lucru cu care trebuie sa ma obisnuiesc este cutia automata care pe modul eco si normal te cam rupe de feedbackul acceleratiei manuale. Am folosit navigatia masiniii pana acasa si a fost foarte ok. Cu update-uri de trafic pe alocuri. Ce nu observasem si nici dealerul nu mi-a spus, exista un o lumina ambientala si pe pragurile din fata. Per total, fiind prima mea masina noua si facand abstractie de euforia momentului pot spune 100% ca masina merita cei 30k. O sa-i fac rodaj cam 1000 - 1500 km si vin cu impresii noi. Stiti cum si in ce conditii se activeaza Front Assist-ul (doar la pietoni, biciclisti si/sau masini)? Sau unde gasesc detalii exact despre el? Ma refer mai mult la situatii reale nu ce scrie in cartea tehnica a masinii pe care am citit-o. Multumesc Bogdan2 points
-
La cat noroc ai avut cu numerele nu mi-ar fi fost mare mirarea sa aresteze postasul in timp ce venea spre tine cu talonul2 points
-
Se poate face retrofit la scaune B8 in orice varianta fara a afecta in vreun fel functionarea! Spre exemplificare : retrofit care nu exista pe Passat B8, Arteon! Scaune full electric stg/dreapta + memorie stg/dr + masaj stg/dr. Pozele de mai jos sunt pentru exemplificare - Passat B8 R line 2018 (masina personala). Completarea a venit doar pe partea pasager, masina a avut de fabrica full electric LHD/ memorie / masaj , dreapta doar electric...... s-au adaugat componente RHD pentru pasager. Pentru ca trebuia sa existe si un mic impediment , exista o eroare de parametrizare ( e posibil sa se poata face cu fisier de parametrizare de Tiguan MQB-singurul care are memorie stg/dr. Eroarea nu influenteaza cu nimic functionarea perfecta! Memoria instalata pe scaun pasager nu influenteaza pozitionarea oglinzilor retrovizoare, functioneaza easy entry dar daca nu ai greutatea si gabaritul care sa necesite asa ceva, este o idiotenie de codat, fiabilitatea motoraselor este discutabila mai ales la revenire cand sunt sub "sarcina". Daca nu se asociaza cheile la memorie, este recomandat ca trecerea de la MEM 1 la 2 sa se faca langa masina cu usa deschisa si apasare continua fara a fi pe scaun. Varianta din interior , pe scaun , cu usa inchisa si pulse,.... solicita foarte mult ansamblul...2 points
-
Buna ziua tuturor Am comutat de la Citroen la VW, pentru prima data in viata, pentru ca nu am mai avut bani de service. Sunt posesorul unui Golf VI cu 98.000 km, al carui proprietar este cunoscut, masina fiind luata din tara acum 10 ani. Extrem de bine intretinuta, atat in interior cat si la motor, suspensii, etc. Am gasit exact ceea ce am cautat, un motor de 1,4 aspirat 80 CP, fara compresor, turbina, sau orice altceva ce ar complica functionarea si ar creste rata de defectare, nu stiu daca e corecta sau nu judecata, asta am cautat si asta am gasit. Nu fac curse, pe serpentine am "castigat" si cu un Citroen C3 de 1,1, dar la ... vale, deci nu imi fac probleme pentru puterea motorului. Da, in depasiri voi suferi putin, dar am avut numai masini mici pana acum (mai mici) deci sunt antrenat, la Citroen pedala de acceleratie era de fapt buton ON-OFF, o calcam pana la podea si asteptam :-) Am schimbat distributia si discuri+placute, uleiul are 7.500 km si 9 luni deci cred ca il mai tin concediul asta. Ambreiajul cred ca ar mai merge 20.000-30.000 km desi e usor intarita pedala. Singurul lucru pe care l-as face ar fi sa modific instalatia audio originala astfel incat sa montez o mufa de sursa externa, dar nu stiu daca se preteaza si daca e posibil. Se conduce formidabil! Ma bucur ca am un VW in sfarsit si ma bucur ca am gasit comunitatea voastra. Daca nu mi-o fura in Bulgaria, sper sa ma bucur de ea cat mai multi km fara probleme. Am citit o buna parte din forum si am vazut o comunitate compacta, intrebari la care se ofera raspuns, ma felicit ca v-am gasit. Drumuri bune si sigure tuturor!1 point
-
salutare.. Ca se poate merge la drum intins cu masina electrica se poate, dar trebuie sa acceptam limitarile. Din punctul meu de vedere mai toate electricele, cu cateva exceptii si modele f noi, au fost cu destinatia de masini de oras, iar noi ce am fost "early adopters" le-am acceptat ca atare. Eu, cu un range real de 150km ma descurc foarte bine pe oras. La drumuri mai lungi ma ajuta si rex-ul, dar cred ca l-am folosit mai mult ca sa nu se strice benzina decat sa merg pe el. Cu dieselul (Skoda) merg in oras doar in caz de forta majora, in rest doar drumuri lungi, ca doar acolo ii este locul. Ca nu o fi nici electricul curat e adevarat, dar incercati sa bagati o masina benzina/diesel in garaj si apoi una electrica si o sa sesizati imediat diferenta. Atata timp cat mutam poluarea din oras si o si reducem la general, eu zic ca suntem pe calea buna. Acum fiecare alege ce i se potriveste cel mai bine si mai ales dupa cum crede ca i se potriveste. Dar asta nu inseamna sa blamam sau sa laudam, doar pentru ca asa credem noi.. eu zic ca e loc pentru toata lumea, asa cum e loc si pentru alte marci de auto. ps: electrica o incarc in mare masura de la panouri foto acasa, cca 4kw putere instalata.1 point
-
Tipul asta a pornit de la a face unbox la placi video la a fi un fel de expert in tot ce misca. Nu zic, fiecare e liber sa isi dea cu parerea in ziua de astazi, dar acestui tip ii place sa fie parerolog. Are clipuri despre politica, despre vaccin, despre geografie si fenomene globale, acum a dat-o pe electrice, maine-poimaine ajunge presedinte ca are o fata cunoscuta si tine speech-uri placute la popor. Ca asa a ajuns si Firea primar si nea Klaus presedinte. Pentru vizualizari, fel de fel de personaje ajung sa isi dea cu parerea, parere formata 99% din cateva mituri citite pe net, macinate frumusel si transmise mai apoi ca opinii argumentate. Cred ca cea mai pertinenta opinie este a celor care detin electrice si pot face comparatia direct cu fostele masini. Noi ceilalti doar ne dam cu parerea. Totodata, cred ca ce era de zis pe tema topicului, s-a cam zis. Minusurile electricelor sunt destul de evidente, la fel ca si avantajele lor. Cei care detin electrice evident ca incearca sa voaleze un pic minusurile, iar cei care nu le detin, incearca sa le faca sa para mai mari decat sunt. Cert este per total electricele sunt o imbunatatire suficient de semnificativa ca tranzitia sa se doreasca, sa se faca R&D si ca in decurs de cativa zeci de ani sa lasam fumegatoarele in urma. Fiecare la momentul oportun.1 point
-
Merci! De cand am pus arcurile merg in 90% din timp cu DCC-ul pe Sport deci masina este in general destul de rigida. Am ales sa fac asta pt ca imi place senzatia de kart, plus ca ma obliga sa fiu ceva mai atent la gropi si denivelari. Merg pe Comfort doar iarna daca e ceva gheata pe jos sau daca merg pe un drum cu adevarat prost. Dpmdv, intre 225/40/18 de iarna si 235/35/19 de vara nu este o diferenta atat de mare de confort daca ai suspensii adaptive. Performance-wise... e alta discutie1 point
-
Si ramane in continuare, chiar daca toate masinile ar fi electrice. 64,8%, din petrol, este folosit in alte domenii. De asemenea, ponderea acestora, la producerea electricitatii, la nivel global, va creste semnificativ, daca ar exista DOAR masini electrice. https://www.statista.com/statistics/307194/top-oil-consuming-sectors-worldwide/1 point
-
Am urmarit eu pana la capat. Imi place mult canalul, dar nu cred ca video-ul este corect 100%. 1. Ajungi la mare, dar nu cu masinile de oras. Este corect, dar nici cu iPhone-ul nu stai o saptamana pe munte. Sunt restrictii. Nici masina termica nu o alimentezi pe insulele grecesti in weekend (unde am fost eu) sau in zone mai parasite din lume, inclusiv Romania. 4. Bateriile LiIon sunt limitate, e adevarat. Nu se prevede o revolutie in viitorul apropiat, dar daca nu investim in masini electrice, nu se investeste in tehnologia bateriilor. Oul si gaina. 6. Reciclarea bateriilor: daca nu se pot recicla, nu cumparam masina pentru ca poluam mai incolo. Dar deja cumparam baterii, in telefoane, laptopuri, ceasuri, jucarii, etc. si problema exista. Iar VW si Tesla si altii deja vad nevoia si oportunitatea si investesc in reciclarea bateriilor. Nu se face peste noapte, dar nici tranzitia la electrice. Daca el merge in oras cu motorul, iar la drum lung cu electrica, ii inteleg logica. Pentru cei dintre noi car merg des distante scurte si rar distante lungi, electrica se potriveste 99% din timp.1 point
-
1 point
-
Argument gresit 1: Cu masina electrica nu poti ajunge la mare. Argument gresit 2: Tesla face under-promise si over-deliver la range. NU este adevarat. Argument gresit 3: Nu e vina fabricantilor de masini pentru cat de relevante sunt standardele NEDC, WLTP, sau EPA. Realitatea TEHNICA este ca consumul unei masini, chiar si Tesla, este influentat de foarte multi factori. Argument gresit 4: Tehnologia bateriilor care cica n-ar fi buna. Ba da, e suficient de buna ASTAZI pentru 90% din utilizari pentru 90% din soferi. Argument gresit 5: Litiul, resursa limitata. Nenumarate studii arata ca nu e cazul. Pana la urma, tendinta autorului pare sa fie in directia ca daca masinile electrice nu sunt 100% PERFECTE si CHIAR ACUM si AICI, inseamna ca nu-s bune. Imi pare rau, nu am mai avut nervi sa urmaresc mai departe...Aceleasi mituri omni-prezente...1 point
-
Zi mersi ca au fost arestați respectivii, altfel deveneau contributor net la bunăstarea lor. Legat de zgomotul de injectoare schimba motorina. La mine intre omv normal si omv extra face zgomot.1 point
-
1 point
-
Eh, nu e doar de “pawa” am vrut mai multe intr un pachet. Altfel mergea un s4/5 b8.5 si faceam nebunii cu el.1 point
-
Stiu ca in Anglia, Irlanda, Germania si SUA (sigur si in alte state) exista masini neinscriptionate care patruleaza, iar la nevoie ofera suport sau opresc in trafic masini dubioase.1 point
-
Dupa 29 de pagini, eu am ajuns la urmatoarele concluzii in legatura cu intrebarea din topic: 1. Cei ce au masini electrice considera ca merita. 2. Cei ce nu au masini electrice considera ca nu merita. Pai si atunci ce facem? La fotbal si la dat cu parerea in general ne pricepem cu totii, dar ma gandesc ca daca vreau sa stiu daca merita un lucru sau nu, am urmatoarele variante: Ori incerc pe pielea mea o perioada de timp ca sa vad daca merita/mi se potriveste, ori intreb pe cineva care detine acel lucru/citesc review-uri de la posesori. Altfel, e ca si cum as intreba pe cineva care nu a fost niciodata acolo, daca merita sa mergi in Bahamas. Eu cred ca masinile electrice merita, in esenta problema nefiind daca merita sau nu, ci pur si simplu daca sunt in masura sa satisfaca nevoile tuturor (pret, range, timpi de incarcare, etc). Cum zicea si @yeeeeman mai sus “Rabdare, ca o sa apara cate o electrica pentru fiecare buget si gust.”1 point
-
Tu ai citit tot ce am scris? Intelegi ce am scris? Am judecat undeva pe cineva? Tu esti precum propaganda rusa sau aia de la Romania TV si Antena 3. Scot ceva din context si denatureaza tot mesajul. Si da, sunt si romani prosti. Drept dovada, dupa ce au murit atatia la Revolutie, in '90 l-au pus presedinte pe Iliescu. Dupa aia, l-au pus iar in '92, dupa ce a adus minerii de doua ori. Si l-au pus si a 3-a oara. Si apoi au adus in Parlament oameni precum Nastase, Dragnea si Sosoaca... Dar nu despre acestia vorbeam.1 point
-
Eu am termica si nu m-am simtit judecat in niciun fel de toate discutiile de pe acest topic Discutam idei aici, nu critica nimeni pe nimeni...1 point
-
Ca si concluzie dupa ultimele pagini, singurul argument palpabil al celor cu termice ramane pretul initial de achizitie, care este mai mare in cazul unei electrice decente, capabile sa inlocuiasca o termica 99% din timp. Costurile or sa scada in urmatorii ani, putina rabdare. In rest nu vad decat avantaje sincer la electrice.1 point
-
id3 nu a ajuns acolo, dar putem sa ne uitam in curtea tesla. sunt mii de tesla S cu >500k km prin tarile nordice fara interventii. masini de taxi. au si ele unele probleme..de hardware dar nu sunt comparabile, si sunt specifice marcii. id3 a ajuns la service-uri cu 90% probleme software. iar alea se vor putea solutiona si online. iar,...tesla are mare leadtime aici, unde vine mecanicul la tine. fiind mai usor de solutionat o problema decat la ICE. mai mult..cate e-up, e-golf ai auzit cu probleme prin service? masinile astea sunt pe strada de ani buni.1 point
-
Hai sa zicem in felul urmator: detinerea unei masini electrice este, dpdv ecologic, "răul mai mic", iar avantajul este mai mare cand masina este folosita in aglomerari urbane.1 point
-
Dacă e sa fim ecologisti pana la capăt, pentru foarte mulți care locuiesc în orașe mari, posesia unei mașini nici nu este justificată, e mai mult un moft. Când locuiam în Cluj, mișcam mașina doar când mergeam la cumpărături, dar chiar și în situațiile astea as fi ieșit mai în avantaj dacă luam taxiul. Iar pentru deplasări mai lungi puteam închiria o mașină. Oricum car sharing-ul e viitorul, iar atunci discuția o să fie dacă merită sau nu să deții o mașină. Deci cine vrea sa fie verde cu adevărat, ar trebui să se gândească serios dacă deținerea unei mașini e un moft sau o necesitate.1 point
-
Eu la inceput cu ID3-ul am mers cu geamurile deschise ca sa "simt" viteza masinii. Asta dupa ce m-a criticat nevasta ca acceleram prea tare, ajungeam prea repede in fundul celui de la urmatorul semafor si apoi franam prea tare. Deci: demaraj acolo unde conteaza si raspuns instantaneu al motorului silentioasa lipsa orice vibratii si sunet infundat de motor cand stai la semafor posibilitate de control climatizare (incalzire / racire) de pe telefon intretinere mult mai simpla costuri de exploatare mult mai mici pentru 70% din rulaj, am scapat de grija mersului la benzinarie, incarc acasa in 10 secunde (atat imi ia sa bag cablul de incarcare) aspectul ecologic (ID3 este chiar fabricat carbon-neutral) specific la ID3 / ID4: raza de intoarcere foarte mica Toate astea lipsesc de pe o fosila comparabila ca pret. Dezavantaj: timpul de stat la statii de incarcare la drumuri mai lungi de 300 Km Merita? Pentru mine categoric DA.1 point
-
Am bifat si un drum de Grecia... Las si cateva informatii utile poate: La dus, la bulgari treci rapid fara stres (buletin / pasaport + talon), la greci am stat aprox 30m si pe langa cele mentionate mai trebuie si sa specifici si prezinti documente ca ai fi avut covid (in urma cu 2 pana la 9 luni), vaccin (rapel in urma cu minim 14 zile) sau test pcr negativ in urma cu max 72h. Fie vorba intre noi, pe hartiile alea se uita rapid fara sa verifice absolut nimic. Aleator unele persoane sunt selectate pentru o coada secundara unde se fac teste covid rapide, din nou, fie vorba intre noi, nu se prea uita nimeni daca chiar ai stat la coada aia sau pleci mai departe. La intors, la greci am stat 2h la vama for no fvcking reason, verificau doar buletin / pasaport + talon, dar sunt doar 1 sau 2 ghisee deschise 😢... iar la bulgari a durat 5 minute si nu au cerut nici o hartie in plus. Teoretic cica intrii in carantina daca nu ai avut covid / vaccin / test pcr negativ .. practic, nu a cerut nimeni nici o hartie si am trecut ca prin branza (unele persoane cu care fusesem in grup au dat degeaba 60eur pe teste in grecia). Aveti grija, in bulgaria si grecia sunt camere radar fixe, anuntate pe waze insa. In rest drumul.. 50% din zona Bulgaria e cam naspa, foarte multe denivelari, gropi, zgomot puternic de la asfalt foarte prost, restul de Bulgaria si Grecia foarte ok (cel putin pana in Halkidiki). In alta ordine de idei, masina s-a comportat exemplar ca de obicei1 point
-
Am schimbat eu la o O3 CUPA 184cp toate injectoarele la 150.000km. Motorul nu avea zgomote ciudate ci doar un miros subtil de motorina la pornire si regenerari dese.1 point