Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.07.2021 în toate secţiunile

  1. Ca sa fiu si avocatul taberei termice - ca tot am sustinut tabara electricelor - cand am trecut de la Bora cu diesel, care facea 1000km in afara si chiar si in oras sincer, mergeam cu ea de uitam de alimentat, asa de greu scadea acul de la rezervor, deci am trecut la actuala pe benzina, 1.8, am avut un oarecare soc in ceea ce priveste autonomia, cat de repede scadea acul de carburant (la bora si range-ul de miscare al acului era mai mic, asa ca parea ca tine cu mult mai mult, la Octavia e vizibila scaderea chiar si dupa o tura de oras). Bun, intre timp m-am adaptat si de la cei 1000km am scazut la vreo 700-750km in afara (cu un rezervor similar), ceea ce inca e ok, insa in oras, simt destul de clar ca ma duc mai des la pompa. Si acum stau si ma gandesc, cum un mic regres mi-a displacut destul de mult (sincer, mi-a stat pe creier cateva luni faptul ca am pierdut atat de multa autonomie, dar ma incalzeam cu gandul ca e benzinica, e sprintara, e silentioasa, e, e, e), apoi un regres considerabil cum va fi cu o electrica, cred ca o sa fie o neplacere destul de mare, cel putin la inceput. Daca stau si ma gandesc la majoritatea oamenilor care nu sunt pasionati de tech sau de masini, in general si cred ca aici se incadreaza foarte multa lume, acestia vor stramba tare din nas la aceasta schimbare care va fi un regres considerabil fata de ceea ce poti face cu un diesel termic. Daca as vrea sa ajung in punctul X, inainte de apus de soare, efectiv cu o electrica nu as putea decat daca imi fac planul clar dinainte. Daca mi se nazare mie sa plec la momentul X si nu am plinul facut la baterie...efectiv nu am ce face. Ceea ce e cam limitant din punct de vedere mobilitate. Facand acest exercitiu de imaginatie imi dau seama ca pentru multi oameni acest regres de autonomie, de posibilitate de miscare, si de planning, va cantari foarte mult in a nu alege inca o electrica. Da, daca peste 5 ani, o masina cum e Octavia (eu vreau tot o berlina, electrica), va avea specificatiile unei Tesla Model S din prezent, adica sa aiba 800+km cat are viitorul plaid+ (cate din cate am auzit a fost anulat) si as avea superchargere in toate marile orase, atunci discutia asta nu ar mai avea rost. Deci, vedem cum decurg lucrurile.
    2 points
  2. Fals...si fals...din pacate. Eu nu vorbesc din presupuneri...ci din experienta. Toate B7 variant au problema descrisa de mine, am descoperit prima oara problema acesta, acum vreo 7 ani...cand au început primele B7 variant, sa aibe aceasta problema....si de atunci....alte zeci... Verifica furtunasul, preventiv P.s. daca tu te indoiesti ca soluția pleca la vale 1m... atunci despre faptul ca avem cazuri in care urca pe cabluri lichidul de racire pana in ecu motor...la unele Audi....ce sa mai zicem?
    1 point
  3. 1 point
  4. Din OBDEleven si confirmate de rezultatele obtinute de diversi youtuberi care au masurat autonomia si au calculat energia pe 100% - 0% pe bord. In conditii de utilizare medie, a iesit cam 55 kWh util intre 100% - 0% pe bord la ID3 cu denumirea comerciala "58 / 62 kWh". But wait, there's more! Nici macar capacitatea nominala de 62 kWh sau 82 kWh nu este 100% exacta. De exemplu, stim ca ID.3 cu bateria denumita comercial "58 / 62 kWh" are in baterie 108 module conectate in serie. Un modul este format din doua celule de capacitate nominala 78 Ah conectate in paralel. Tensiunea nominala a unei celule Li-Poly apare la unii producatori 3.6V, la altii 3.65V, la altii chiar 3.7V Capacitatea nominala este capacitatea minima garantata de producatorul celulelor din baterie daca se respecta un anumit ciclu de incarcare, urmat de o pauza (uzual o ora), urmat de un anumit ciclu de descarcare, cu anumite praguri de tensiune clar indicate, cu curenti de incarcare si descarcare clar indicati, cu valoare constanta pe toata durata, la o anumita temperatura (cel mai frecvent 25 C). Daca bateria este exploatata in afara acestor conditii "nominale", capacitatea obtinuta va fi diferita de cea nominala. Tensiunea nominala a unei celule este in mod uzual definita ca valoarea medie a tensiunii pe durata unui ciclu de descarcare predefinit la 25C. (medie ponderata in raport cu timpul). Nu stiu cat e tensiunea nominala la celulele folosite pe ID3, dar am incercat sa calculez cu valorile cele mai uzuale gasite prin documentatii si am obtinut urmatoarele rezultate: 108 module * 2 celule / modul * 78 Ah / celula * 3.60V = 60.66 kWh 108 module * 2 celule / modul * 78 Ah / celula * 3.65V = 61.50 kWh 108 module * 2 celule / modul * 78 Ah / celula * 3.70V = 62.34 kWh Nici una nu duce la exact 62 kWh. Ca sa fie fix-fix 62 kWh, ar trebui ca tensiunea nominala sa fie 3.68V, o valoare care nu prea am intalnit-o studiind date tehnice ale bateriilor Li-Poly. Inclin sa cred ca tensiunea nominala este 3.70V, pentru ca asta apare tot mai des prin specificatii la celule tot mai recente, mai de actualitate. Deci capacitatea nominala a bateriei "62 kWh" este 62.34 kWh.
    1 point
  5. Am mai avut-o, dar vad ca ce mentiona un coleg legat de RTV si A3, se practica si pe aici : "Dear Customer, Your ID.3 is delivered as a carbon neutral product according to the TÜV NORD Standard TN-CC 0201. Volkswagen assures that in first place the CO2-emissions of the supply chain, the entire manufacturing process and logistics have been partially reduced, for example, by using green power. This explicitly includes the production of the high-voltage battery. The calculation of the remaining CO2-emissions is based on the specific life cycle assessment of the ID.3, certified by TÜV NORD CERT Umweltgutachter GmbH, and further emissions, verified by TÜV NORD CERT GmbH. Volkswagen also ensures that unavoidable CO2-emissions are compensated by supporting internationally recognised climate protection projects, complying with the Gold Standard or VCS (Verified Carbon Standard) in conjunction with the CCB (Climate, Community & Biodiversity) standard. The support of the above mentioned climate protection projects is also verified by TÜV NORD CERT GmbH. Therefore, Volkswagen delivers you the ID.3 as a carbon neutral vehicle and guarantees for the compensation of the un-avoided emissions prior to the vehicle usage by the “Carbon Neutral Product” Certification Mark of TÜV NORD. In order to operate the ID.3 carbon neutral during its use phase, the vehicle should be charged with electricity produced in a carbon-neutral manner. Thus, carbon neutrality can be realized throughout the entire life cycle." Si acum din standardul TUV: " Certification includes verification of the carbon footprint and compensation of the calculated CO2 emissions. Valid CO2 certificates from climate protection projects should also be available in order to compensate for the CO2 emissions which have been calculated for the company." https://www.tuv-nord.com/uk/en/services/certification/carbon-services/carbon-neutral-product/ Si Arcelor-ul platea la un moment dat certificate CO2, acu nu stiu daca mai exista Arcelor. Pe principiul poluatorul plateste, in cazul asta certificate de CO2, noi, posesorii de termice, platim impozit (ca e mic sau mare, nu intru in discutia asta), pe cand cei cu EV sunt scutiti. De asemenea, nu inteleg de ce paralela se face mereu intre EV si diesel?
    1 point
  6. Citeste raportul TUV, este postat de Bogdan. Este Carbon neutral pentru ca au platit "creditele verzi". Nu are nicio treaba cu ceea ce spui tu. Este pe principiul "taxa de poluare". Pot sa poliez cat vreau dar dau bani la stat. Mare parte din electronica, HU, infotainment, display-ul/ ceasurile de bord, tamburul magic de pe punyea spate si poate si anvelopele ( aici nu sunt sigur), sunt facute la tine in oras, la Continental. Din cate imi aduc aminte, voi timisorenii, spuneati ca orasul este foarte poluat, tocmai din cauza fabricilor Continental. Ca sa va mai induplece, la un moment dat, a pus Conti, wifi hot spoturi in tot orasul, gratuit sau ma insel eu?
    1 point
  7. Pretentia de a merge 800+ km fara pauza este exagerata in cazul a 90% din soferi. Si in acelasi timp sunt sanse destul de mari ca raspandirea statiilor de incarcare rapide (DC) sa creasca. Masinile Volswagen ID3 sunt produse intr-un proces "carbon neutral" certificat de TUV Nord, asa ca numarul de Km pentru a fi mai curate decat o termica este ... ZERO. Producerea de electricitate utilizeaza combustibilii fosili cu eficienta cel putin dubla fata de utilizarea lor in autoturisme. Emisiile de CO2 pentru productia de electricitate sunt in contiuna scadere si asta ajuta toate masinile electrice in circulatie. Emisiile de noxe si particule sunt mult mai bine tratate la termocentrale decat la autoturisme.
    1 point
  8. @albz07recomand si inlocuirea radarului cu generatia noua 3QF. diferenta de pret este minima...pe viitor poate pui camera de lane assist si obtii si un predictive acc. bafta!
    1 point
  9. Nu credeam ca o sa fac 10.000km in mai putin de 4 luni cu e-golf, insa doar ce am trecut de 106.000km, bateria rezista. Am un zgomot la puntea fata, pare vchea boala a puntii care se misca. In rest masina se comporta excelent, nu mi-a dat range anxiety pana acum, probabil la iarna isi ia revansa. Pana acum la bornele publice de 50kW si L2 am incarcat 132.5 kWh pentru un total de 30.28 CAD. Acasa nu contorizez borna separat, dar probabil o sa activez functia smart sa am datele si de la ea. Fata de anul trecut in aceeasi perioada am sarit de la 3.21CAD pe zi la 4.51CAD pe zi consum total. Insa acum suntem 2 ppersoane care lucreaza full time de acasa fata de una anul trecut in aceeasi perioada, diferenta nu e doar de la masina. Chiar si la 1.3CAD pe zi si tot ar fi derizoriu costul lunar. Ma tot intreb ce mi-a luat atat sa fac schimbarea.
    1 point
  10. Completez cu date raportul de mai sus. In Romania, 42% din curent este produs din surse renenerabile, iar inca 17.5% este produs in centrale nucleare, intr-un total de 59.5% energie electrica care nu produce gaze cu efect de sera: Chiar cu "US Mix", care are doar 23% curent din surse curate, Tesla Model 3 este mai curata dupa doar 21600 km: Putem sa presupunem ca Romania sta mai bine decat Statele Unite (59.5% vs. 23%), avand energie electrica (mult) mai curata, deci peste cel mult 20000 de km parcursi o masina electrica ar fi mai curata. 1-2 ani de utilizare, adica. Nu am avut rabdare sa refac calculele lor cu datele pentru Romania, dar modelul folosit de Reuters este aici: https://greet.es.anl.gov, pentru cei curiosi. Ce este interesant este ca, la o folosire de doar 15000 de km/an, chiar alimentata din surse 100% murdare, o masina electrica devine mai curata dup 8.4 ani, adica sub durata medie de utilizare a unei masini.
    1 point
  11. Daca nu ai plinul facut la baterie, atunci te opresti pe drum la un incarcator DC si faci plinul in cateva zeci de minute. Eu de obicei tin bateria intre 40%-80%, mai rar cobor pana la 20%. Cu o baterie de 500km autonomie WLTP nu m.am lovit inca de probleme de genul asta. Cu incarcator de 11kW acasa reusesc sa completez autonomia pana sa plec. Totusi sunt colegi mai spontani sau mai dinamici decat mine si e destul de enervant sa nu functioneze o statie sau alta de pe traseu (oricum cu autonomie mare prinzi multe incarcatoare pe traseu, nu astepti pana cobori la limita cu bateria). Mai sunt zone unde sunt putine incarcatoare si s.ar putea sa nu prinzi un incarcator pe DC. Vedem cum evolueaza lucrurile in viitorul apropiat. Cert este ca merita sa ai electrica in oras si mai e usor daca ai incarcator de 11kW acasa.
    1 point
  12. Tocmai am trecut pe la Mol Maracineni, la iesirea din Buzau spre Focsani, pe E85. a aparut si acolo o statie, doar ca scrie pe ea ca incarca maxim cu 22kw. Pentru cine are nevoie sau trece prin zona
    1 point
  13. Sau raspunsul e ca trebuie sa mergi pe abetterrouteplanner.com ca sa te ajute cu planificarea. Cu un id3 cu bateria de 58 kwh, avand bateria incarcata 100% la plecare, de la Iasi la Constanta ai nevoie de o oprire de 8 minute la Renovatio in Braila pt a incarca 7.7kwh, de la 42% la 56%. Tinand cont ca e prima oprire dupa 3 ore de condus, as sugera ca pauza sa fie 20 de min, asa incarci bateria mai mult si ai si marja de eroare.
    1 point
  14. New update - un concediu in DE si aproximativ 4.000 km rulati fara probleme. Daca tot am fost iesit din tara, am decis sa inlocuiesc Max Motion-ul de la OMV cu Shell V Power. Am ramas profund surprins de cum tragea masina, mai ales la viteze ... superioare celor legale din RO 😎. Pretul, insa pe masura, in marja 1,54 - 1.81 eur/l. Consum mediu pe distanta parcursa-7%, in conditiile in care am prins, ca niciodata, blocaje atat in AT, cat si in DE (si aici vorbesc de stat de la 1 la 3 ore in coloana). Urmeaza revizia anuala cu inlocuirea uleiului si a filtrelor (deja am depasit cu 2 zile intervalul de service, dar nu si limita de km-mai am vreo 4.000 km), precum si cea a climei-parca nu mai baga asa rece sa-ti inghete capul 😀 ( resimtit la 36 grade prinse in stau in AT). Offtopic-la granita HU-AT- se verifica toate masinile care intra din perspectiva documentelor relationate Covid-19 (coada mare, de optat pentru mentinerea benzii 2-pe 1 intra toti "smecherii" direct in fata. In DE, foarte multe restrictii de circulatie si limitari de viteza, se construieste / modernizeaza infrastructura rutiera. La intoarcere, fara probleme din perspectiva documentelor Covid-19-nici un control. Pentru cei ce doresc sa se si plimbe cu masina prin centrul oraselor din DE, atentie mare la sticker-ul de mediu-umwelt plakette (amenda e doar...80 eur)-cel mai lejer sa fie achizitionat in AT, de la OAMTC (12 eur), odata cu vigneta AT (9,5 eur).
    1 point
  15. Dupa 29 de pagini, eu am ajuns la urmatoarele concluzii in legatura cu intrebarea din topic: 1. Cei ce au masini electrice considera ca merita. 2. Cei ce nu au masini electrice considera ca nu merita. Pai si atunci ce facem? La fotbal si la dat cu parerea in general ne pricepem cu totii, dar ma gandesc ca daca vreau sa stiu daca merita un lucru sau nu, am urmatoarele variante: Ori incerc pe pielea mea o perioada de timp ca sa vad daca merita/mi se potriveste, ori intreb pe cineva care detine acel lucru/citesc review-uri de la posesori. Altfel, e ca si cum as intreba pe cineva care nu a fost niciodata acolo, daca merita sa mergi in Bahamas. Eu cred ca masinile electrice merita, in esenta problema nefiind daca merita sau nu, ci pur si simplu daca sunt in masura sa satisfaca nevoile tuturor (pret, range, timpi de incarcare, etc). Cum zicea si @yeeeeman mai sus “Rabdare, ca o sa apara cate o electrica pentru fiecare buget si gust.”
    1 point
  16. Pana una alta, combustibilii fosili sunt cei mai taxati si accizati, la nivel european, mai mult de jumatate reprezentand taxe si accize. Costurilea reale de care vorbesti tu, sunt cam greu de cuantificat material sau altfel, cum este si costul producerii energiei electrice, pentru a sustine o flota majoritar electrica. De asemenea, realizezi ca vei folosi in continuarea mare parte din lucrurile de zi cu zi, inclusiv cablurile de incarcare pentru masina, facute din produse petroliere? P.S. Te certi cu 2 persoane diferite. @Dercos e cu 1000 de kilometri, @acidone77 e cu alte argumente
    1 point
  17. "If everyone is using electric cars, then it will be easy to shut down everyone’s ability to travel by just disabling the power plants." Aha si benzina de unde faci rost daca taie astia teava? Daca taie curentul iti pui panouri solare si incarci in curte. Am mai discutat asta, carburantii fosili par mai disponibili din cauza ca s-a creat o retea imensa de aprovizionare in ultimii 100 de ani. Adevarul e ca fiecare are dreptatea sa. Nu-l blamez nici pe @dercoscu argumentatiile sale. E normal sa iti pese de buzunarul tau si de anumite situatii particulare - in cazul lui vrea autonomie de 1000km. Pe de alta parte, tranzitia asta se va face, cu suportul primilor pasionati, cu suportul politicilor de stat, cu eforturile unor firme precum Tesla care duc mai departe tehnologia power train-ului electric (noi tipuri de celule, motoare mai eficiente/performante, cum este de exemplul motorul de pe Model S Plaid, cu rotor infasurat cu carbon, pentru a mentine structura sa chiar si la turatii mari - ca rezultat motoarele alea produc 1000 de cai in total de la 50 la ora pana la 300km+, ceea ce se si vede in timpii fenomenali de acceleratie). La fel cum s-a intamplat si in cazul termicelor care au beneficiat de tehnologiile din F1, asa se va intampla si cu electricele. In faza initiala vor face tranzitia cei care sunt dispusi sa accepte si minusurile electricelor si sunt entuziasti sau cei care pur si simplu au bani si sunt curiosi. Apoi, preturile o sa scada si o masa mai mare de oameni va face tranzitia. Intr-un final, si cei mai sceptici sau mai orientati pe economie vor face tranzitia. Putem lua ca si model foarte bun pentru ce se va intampla la noi in urmatorii ani ce se intampla deja prin tarile vestice. Doar ca noi mereu am fost cu cativa ani in urma. Uneori e bine asta, ca putem evita anumite greseli pe care vesticii le fac. Sau in fine, le-am putea evita Cred ca putem fi cu toti de acord ca lasand la o parte bateriile si pretul mai mare, electricele sunt superioare. Dinamic, fiabilitate, eficienta, silentiozitate, poluare, tot ce vrei. Zgomotul de motor se poate adauga, nu-i bai. Chiar daca detin o termica, am condus electrice si sincer comparativ o termica parca e cu abur fata de electrice Rabdare, ca o sa apara cate o electrica pentru fiecare buget si gust.
    1 point
  18. Eu am termica si nu m-am simtit judecat in niciun fel de toate discutiile de pe acest topic Discutam idei aici, nu critica nimeni pe nimeni...
    1 point
  19. In electrica mea am liniste, nu se aude nimic atunci cand calc pedala de acceleratie, plecarea de pe loc si accelaratia este instant, cand sunt primul la semafor, si plec, pana pleaca ceilalti deja am traversat intersectia. Numai am schimb de ulei, de filtre, etc. Doar cel de polen. Trebuie un pic de grija la planificarea calatoriilor de peste 350 km, dar in rest nu vad dezavantaje. Pentru mine da, merita.
    1 point
  20. Azi am schimbat uleiul de transmnisie, la reprezentanta locala. Am asistat la schimb, desi nu era gradat vasul in care s-a scurs, pare ca a iesit cat trebuia....s-a asteptat pana nu a mai picurat deloc. S-a introdus in fata mea, cu o pompa ca o butelie, cantitatea de 1.7l, diferenta de 300 ml mi-au dat-o la pachet. Uleiul scurs, la 101 k km, era negru, asa cum ma asteptam. Nu stiu daca e placebo 🙂 dar pare ca e mai liniste in habitaclu, chiar motorul pare mai silentios.....schimbatul treptelor de viteza parca se simte mai lin, fara usoarele "agatari" sau usorul "carait" pe care-l auzeam cand bagam in treapta de mers inapoi. Schimbul treptelor se facea bine si inainte, dar acum parca e mai "smooth". Cost total 370 lei. Aatasez cateva poze facute in timpul schimbului.
    1 point
  21. Parca s-a mai discutat, ca cel mai ok ar fi de schimbat un ulei dupa orele de functionare, nu dupa km... ca in cele 250ore ( fie 300ore ) de functionare, o masina poate face 7500km sau chiar 25-30k km in Germania pe autostrazi...
    1 point
  22. Zicere romaneasca din strabuni ... "e mai silentios si merge mai bine"!!! Dupa care masuratori? Ureche si ochi? Audiograma, ORL? Dupa ce citesti majoritatea postarilor din acest topic si chiar altele. Dupa ce vezi tot felul de useri care nu stiu ce ulei sa puna, altii sunt frustrati ca nu mai stiu ce zgomote face masina lor cu uleiul de la nu stiu ce producator, altii sunt mari "specialisti", altii sunt habarnisti ... Concluzia este foarte, foarte simpla. Daca folosesti norma de ulei recomandata de producator si schimbi uleiul la maxim 8.000-10.000 km, nu o sa aveti probleme. Restul e filozofie comerciala! Succes la vanzare! Sanatate si noroc!
    1 point
  23. ate....dau bine la public...si cam atat o noua modificare urmeaza: bara spate vRS
    1 point
  24. Update: 87000km + jante negru lucios. Plange dupa eibach 😰
    1 point
  25. 1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!