Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.07.2021 în toate secţiunile

  1. DIn pacate, atunci cand sunt putine review-uri, nu iti poti face o parere cat mai clara, iar decizia pe care o iei s-ar putea sa nu fie cea corecta. Iar cei cu electrice sunt extrem de putini. Iar de incercat pe pielea proprie, cam dificil de pus in practica. O masina electrica nu e disponibila decat la drivetest, unde nu iti poti face o parere referitor la uzul zilnic, iar la inchirieri nu se gasesc masini electrice in Romania, sau sunt extrem de putine. Ramane varianta inchirierii unei masini electrice cand esti in alta tara, in vacanta, sau sa ti-o imprumute un prieten (greu de gasit un prieten cu electrica, avand in vedere ca si un posesor e electrica e greu de gasit). Asa ca, ramane sa citesti detaliile tehnice ale produsului. Unele mai incanta (cuplu, acceleratie, cost de utilizare), altele nu (autonomie, logistica statiilor de incarcare). Ma sunt cateva aspecte ce cred ca pe viitor se modifica (design, accesibilitate). Eu cred ca da. Reiesea din postul original, dar ai tinut sa si subliniezi, desi nu asta e scopul topicului. Vreau doar ca aici pe topic sa nu se promoveze ideeea ca cei cu electrice reprezinta o elita care se gandeste la binele planetei, iar cei cu termice... (completati voi punctele). Atitudinea de superioritate a unei mici parti de posesori de electrice genereaza flame.
    4 points
  2. Dupa doar doua saptamani de cand a "preluat" masina, sotia i-a gasit si primul neajuns 😁. Asa ca, astazi Thomas a intrat pe mainile iscusite ale lui @F l o r i n si s-a ales cu camera video pentru marsarier. S-a lucrat ca la carte, inclusiv calibrare la final!
    3 points
  3. Adica nu sunt o persoana normala sau ce vrei sa insinuezi? Pe mine ma intereseaza pachetul intreg al masinii, nu faptul ca pot incarca (inca) mai ieftin. Masina nu e o investitie, e un bun de folosinta indelungata, care trebuie sa atinga niste puncte cheie. Unul dintre ele este confortul de a merge oriunde, oricand, cu toate sistemele la maximum, fara sa imi faci griji. O electrica nu ofera acest confort. De ce o masina electrica trebuie sa AIBA autonomia mica si nu mare? 1000km este o valoare care vad ca te irita si e de 3 ori mai mare decat a electricei tale. Eu merg cu medii de cca 70km/h pe drumuri nationale si consumul este putin sub 5%, adica merg mai repede decat ce vad, in general, la posesorii de electrice si depasesc tot, mai putin pe cei care merg ca nebunii. Daca vrei iti pun autonomia la 130km/h pe autostrada, care va fi tot de 3 ori mai mare. Am scris ca Golf-ul polueaza putin mai mult in termeni relativi, asta inseamna ca electrica ta este ceva mai curata, se pare ca nu ai citit atent. Concluzia: nu merita! Cand o voi putea incarca oriunde si va avea o autonomie decenta lucrurile vor sta altfel, pana atunci nu vreau sa fiu beta tester/early adopter.
    2 points
  4. Depinde de noroc...eu le-am luat intre crampoane si deja cuiele conduc cu 3-0 Am 3 snururi intr-un cauciuc
    1 point
  5. New update - un concediu in DE si aproximativ 4.000 km rulati fara probleme. Daca tot am fost iesit din tara, am decis sa inlocuiesc Max Motion-ul de la OMV cu Shell V Power. Am ramas profund surprins de cum tragea masina, mai ales la viteze ... superioare celor legale din RO 😎. Pretul, insa pe masura, in marja 1,54 - 1.81 eur/l. Consum mediu pe distanta parcursa-7%, in conditiile in care am prins, ca niciodata, blocaje atat in AT, cat si in DE (si aici vorbesc de stat de la 1 la 3 ore in coloana). Urmeaza revizia anuala cu inlocuirea uleiului si a filtrelor (deja am depasit cu 2 zile intervalul de service, dar nu si limita de km-mai am vreo 4.000 km), precum si cea a climei-parca nu mai baga asa rece sa-ti inghete capul 😀 ( resimtit la 36 grade prinse in stau in AT). Offtopic-la granita HU-AT- se verifica toate masinile care intra din perspectiva documentelor relationate Covid-19 (coada mare, de optat pentru mentinerea benzii 2-pe 1 intra toti "smecherii" direct in fata. In DE, foarte multe restrictii de circulatie si limitari de viteza, se construieste / modernizeaza infrastructura rutiera. La intoarcere, fara probleme din perspectiva documentelor Covid-19-nici un control. Pentru cei ce doresc sa se si plimbe cu masina prin centrul oraselor din DE, atentie mare la sticker-ul de mediu-umwelt plakette (amenda e doar...80 eur)-cel mai lejer sa fie achizitionat in AT, de la OAMTC (12 eur), odata cu vigneta AT (9,5 eur).
    1 point
  6. Dupa 29 de pagini, eu am ajuns la urmatoarele concluzii in legatura cu intrebarea din topic: 1. Cei ce au masini electrice considera ca merita. 2. Cei ce nu au masini electrice considera ca nu merita. Pai si atunci ce facem? La fotbal si la dat cu parerea in general ne pricepem cu totii, dar ma gandesc ca daca vreau sa stiu daca merita un lucru sau nu, am urmatoarele variante: Ori incerc pe pielea mea o perioada de timp ca sa vad daca merita/mi se potriveste, ori intreb pe cineva care detine acel lucru/citesc review-uri de la posesori. Altfel, e ca si cum as intreba pe cineva care nu a fost niciodata acolo, daca merita sa mergi in Bahamas. Eu cred ca masinile electrice merita, in esenta problema nefiind daca merita sau nu, ci pur si simplu daca sunt in masura sa satisfaca nevoile tuturor (pret, range, timpi de incarcare, etc). Cum zicea si @yeeeeman mai sus “Rabdare, ca o sa apara cate o electrica pentru fiecare buget si gust.”
    1 point
  7. @kolfleading Eu am nevoie si ma folosesc de masina acum, nu peste 10 20 ani cand vom avea alternative suficiente (sper) atat la modele, clase, dotari, PRET , cat si la infrastructura, etc Eu n am insistat pe 1000km fara pauze, si daca faceam asta o faceam la 18 ani, acum sigur nu ma mai tine... vezica. Dar pt asta am 2 opriri poate de max 10min fiecare, sau poate una de 15 din cele 2 ca trebuie sa alimentez (da, Passatul meu nu duce 1000km range, decat in teorie ) pentru ca 1000-1200km cu siguranta daca ii am de facut dintr o bucata ii fac spre Vest in 99,99% din cazuri, unde din nou 90-95% din km sunt pe autostrada, la viteza suficient de mare si constanta. Range ul electricelor (momentan!) nu face fata unui asemena "stres"/ritm, deci range mai mic, incarcari mai dese, timp mai mult pierdut. Da, asa e, sunt exceptii, nu faci 1000km pe saptamana sa ai nevoie de toate cele, dar dezavantajele majore ale electricelor momentan, dpmdv ( din punctul MEU de vedere! - care bineinteles nu e un adevar absolut ), le am expus mai sus. Referitor la pretul combustibilului, eu ma raportez la ce vad si ce platesc nu la ce ar trebui sa fie, sau la situatii ipotetice...
    1 point
  8. Pana una alta, combustibilii fosili sunt cei mai taxati si accizati, la nivel european, mai mult de jumatate reprezentand taxe si accize. Costurilea reale de care vorbesti tu, sunt cam greu de cuantificat material sau altfel, cum este si costul producerii energiei electrice, pentru a sustine o flota majoritar electrica. De asemenea, realizezi ca vei folosi in continuarea mare parte din lucrurile de zi cu zi, inclusiv cablurile de incarcare pentru masina, facute din produse petroliere? P.S. Te certi cu 2 persoane diferite. @Dercos e cu 1000 de kilometri, @acidone77 e cu alte argumente
    1 point
  9. @yeeeeman aia cu ICE par masini cu abur fata de electrice... 😂 come on man... Am condus si eu electrice ( egolf si id4 ) si nu, nu s la ani lumina fata de ICE... cel putin nu de ultimele generatii... sa fim totusi seriosi si sa ramanem ancorati in realitate... Pana cand electricele vor fi o optiune pentru toata lumea, vor mai trece multi ani... @kolfleading nu, masina NU e un lux si nici o aroganta, din pacate masina e o necesitate pentru multi... Nu toti lucram la "banda" sau stam la birou 8 10 ore dupa care ne intoarcem direct acasa. Pentru unii timpul inseamna si bani, si da prefer sa alimentez 5min odata la x km, decat sa stau x ore la incarcat. Si da, nu toti stam la casa sa ne permitem luxul de a incarca o electrica peste noapte sau cand avem chef
    1 point
  10. Tu ai citit tot ce am scris? Intelegi ce am scris? Am judecat undeva pe cineva? Tu esti precum propaganda rusa sau aia de la Romania TV si Antena 3. Scot ceva din context si denatureaza tot mesajul. Si da, sunt si romani prosti. Drept dovada, dupa ce au murit atatia la Revolutie, in '90 l-au pus presedinte pe Iliescu. Dupa aia, l-au pus iar in '92, dupa ce a adus minerii de doua ori. Si l-au pus si a 3-a oara. Si apoi au adus in Parlament oameni precum Nastase, Dragnea si Sosoaca... Dar nu despre acestia vorbeam.
    1 point
  11. Pret, timp de incarcare ( nu ma deranjeaza sa nu merg 1000km cu "un plin", dar cand e de facut "plinul" macar sa dureze 10-15min max, cu statii suficiente de incarcare ) si variabilitate mai mare la modele ( eu as prefera un break 4x4 ( sau dual motor, cum o fi ) electrica daca va fi cazul ), cand astea se vor rezolva, ma va tenta si pe mine.
    1 point
  12. Uitandu-ma prin topic am observat doar că e menționat cost of ownership, dar nu foarte bine dezvoltat, sau nu sunt luate în calcul toate aspectele. Eu as mai urmări încă unul. Fiabilitate. Și ca sa nu mă abat de la marcă, mă refer doar la ce modele avem electrice in grup. Doar ca studiu de caz. Toți aveți 2+2 ani/120000km garanție pe vehicul+ 8 ani/160000km garanție pe baterie. Bun, ce se întâmplă când e gata garanția la un ID3 de exemplu? Ai de înlocuit un Charger(CA/CC), cost estimativ 8500 lei. La un E-Golf un modul de baterie e 5000 lei, fara sa includ manopera și alte piese, etc. Poate multi o să spuneți "eh nu fac eu atât". Da, dar când facem comparație putem sa ne referim la toată perioada de utilizare a unui vehicul(indiferent de numărul de proprietari), lucru care la ICE, s-a observat că nu sta rău deloc. Ce o să se întâmple cu electricele peste 200k km?cum stam atunci cu cost of ownership? Ca sa nu mai iau în calcul că (în teorie) electricele ar trebui sa viziteze mai rar service-urile, ori daca e sa comparam numărul de Golf-uri 8 vs ID3, ID3 conduce detașat la numărul de unități prezente/defecțiuni. Astea evident se traduc în disconfort pentru utilizator, care cum îl cuantificăm? Nu incerc sa pun EV-urile într-o lumină proastă, desi sunt conștient de anumite dezavantaje pe care le au, tot aș opta pentru achiziția unuia.
    1 point
  13. Am cumparat-o anu trecut la sfarsit de septembrie. Modelul e un ambition de 1.5 tsi. Inainte am condus masina parintilor o Skoda Octavia 1u2 si eram extraordinar de entuziastmat de Skoda in general. Ei bine e si vorba de noroc in viata, dar noul model, Octavia 4 m-a dezamagit grav. In primu rand tableta si tot sistemu electronic a fost slabut din prima. Se activau senzorii aleatoriu, fail-uiau front assistul, cei de parcare, lane assist, emergency call, airbag. Dupa ce am facut o vizita la Avia motors, acestia mi-au spus ca cei de la Ivas mi-au dat-o fara sa fie pregatita de drum. Dupa vizita la ei problemele aproape au disparut. Mai sunt fail-uri de la front assist dar dispar. Ei bine ziceam ca macar merge mecanica, asta pana ieri. Masina este cu transmisie manuala. Ieri la iesirea de pe A2, s-a blocat schimbatorul in treapta a 3-a. Dupa 15 min de stat pe loc a mers sa plec cu a 2-a. Am tarat-o pana acasa vreo 10km. De dimineata cand m-am dus sa o las la service a reusit si a 1-a sa mearga. Deci a 4/5/6-a nada. Masina de 9 luni cu 10k km in bord… Sincer sa fiu o s-o mai tin cat e garantia si dupa incerc sa scap de ea. Poate am fost ghinionist, dar la 21k euro aveam asteptari mai mari de la ea. Macar sa pot schimba vitezele gen :)))
    1 point
  14. 1.8 TSI 2015 are distributia pe lant si, daca nu apar probleme, nu se inlocuieste. Probleme cu distributia au avut primele 2 generatii de 1.8 TSI, cea de-a treia (cum ai tu) se pare ca nu are probleme. Da, s-a mai discutat pe larg aceasta problema pe forum, dar nu-mi scade rangul si nici nu pierd bani daca iti raspund si nu te pun si pe tine sa cauti in forum. As fi un dobitoc frustrat daca ti-as pretinde si tie sa parcurgi tot forumul in cautarea raspunsului pentru ca, vezi Doamne, asa am facut si eu! Ba mai mult, as fi la fel de dobitoc daca as sti raspunsul, dar ti-as ignora intrebarea. Dar nu! Daca pot, te ajut. 🙂 De aceea este forum, ca sa ne ajutam. Nu doar ca sa facem "biznis" sau sa epatam cu cunostintele noastre in topic-uri ultrainteligente.
    1 point
  15. Crezi ca daca e reprezentanta e ceva sfintenie ? Un lucru sa sti.. esentele tari se tin in sticle mici... mecanici buni la curte sau service particular. Ma rog .. fiecare crede ce vrea.
    1 point
  16. Nu contează vârstă ci numărul de km,și sunt skode ,cu 450-500k și nu au probleme cu spânul.asta o știu de la un mecanic de la reprezentanta Skoda.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!