Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 25 Noiembrie 2024
-
Anual
26 Noiembrie 2023 - 25 Noiembrie 2024
-
Lunar
26 Octombrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
19 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Astăzi
26 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
02.07.2021 - 02.07.2021
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.07.2021 în toate secţiunile
-
Merita masina electrica? Persoana fizica: subiectiv. Cand am luat prima masina electrica, un eUp! nu aveam sufucienti bani sa cumpar o noua masina fara sa fac credit. Am calculat atunci cam cat as cheltui cu una pe benzina si am constatat ca acopeream cu brio rata la credit. Cu toate ca am trecut de la A3 8p la UP, consider ca pentru mine a fost decizia corecta. A ajutat si faptul ca am o statie de incarcare, care este gratuita si acum, la mai putin de 2 km de casa, ca cele de la Kaufland au oferit incarcari gratuite, dar si ca am putut-o incarca la birou. In timp m-am convins ca a meritat din plin. In august 2020 am vandut UP-ul. Din cauza unor complicatii nu am mai reusit sa iau tot electrica iar in octombrie am luat un Golf 7.5 1.5 TSI 130 manual. In mai 2021 l-am vandut. Nu mi-a placut deloc cum se conducea. Cutie manuala + aglomeratia din Bucuresti = nasol! Motorul lesinat. Desi nu am avut probleme cu el (kangaroo jump), trebuia turat bine ca sa se miste. Cutia de viteze mergea foarte nasol, agata, nu puteam schimba rapid, plus ceva probleme cu volant (cred). Am facut ~4300 km si am dat pe benzina de 3 ori mai mult decat am cheltuit cu up-ul in aproape 3 ani si 35.000 km. In iunie mi-am luat ID3. masina se misca excelent. Este o placere sa o conduc in oras si abia astept sa plec in concediu, sa ies la drum lung. Calitatea interiorului este sub cea a Golfului. Nu ma incanta toate zorzoanele electronice pe care le are. Are HUD insa ochii tot pe ecran imi fug. Are sisteme de asistenta la condus insa nu le folosesc. Merita masina electrica? Pentru mine da! Mai placuta la condus, mai silentioasa, mai putin mirositoare, mai ieftina de utilizat. TCO pe termen scurt? Clar mai mare decat al Golfului. De ce am ales asa? Subiectiv. Sunt om, imi place, muncesc pentru asta. Eco? Nu a fost priml gand. Asta e bonus. Trecerea la masini electrice aduce beneficii mediului? Singure nu prea cred. Masinile electrice deschid insa o cale. Daca odata cu adoptarea lor s-ar trece si la productia curentului prin metode nepoluante, da, ar face diferenta. Buna la drum lung? Da! Necesita insa putina planificare inainte + ceva mai mult timp pe drum. Momentan. Atat capacitatea bateriilor cat si vitezele de incarcare au crescut semnificativ. In momentul asta avem o infrastructura bunicica. Se poate si mai bine. E nevoie de mai bine, pentru a facilita adoptia mai rapida. Dar deja se poate circula. Este accesibila tuturor? Nu! Nu inca. Preturile sunt inca foarte mari, chiar si cu toate subventiile oferite. Mai exista si comoditate foarte mare a oamenilor, care nu concep sa lasa masina la incarcat 1-2 ore (aici sunt mai multe de discutat). Majoritatea romaniilor nu au putere de cumparare. Nici educatie suficienta. Este ilogic sa dai +28k euro pe o masina cu care nu poti sa faci 1000 km la un plin cand exista atatea variante la 5000 euro cu care poti sa faci aceleasi drumuri, fara bataia de cap cu incarcatul. Masina electrica, chiar si Dacia Spring, care e chiar ieftina, este inca o alegere mai degraba subiectiva decat eficienta. Persoana juridica: complicat! Aici nu mai tine de preferinte ci de eficienta financiara. Cred ca exista domenii in care adoptia electricelor ar aduce beneficii financiare. Ma gandesc la tot ce inseamna transport de persoane si marfuri pe distante scurte. Urban. Avand in vedere ca o firma de transport/curierat/livrari face multi Km in timp relativ scurt, cred ca pretul mai mare de achizitie se va amortiza repede. Fiecare firma isi poate face calculele pornind de la specificul propriu si va decide in consecinta. Cred ca de aici se poate face diferenta. Daca firmele vor reusi sa faca trecerea spre electric, avand in vedere ca fac mai multi Km decat persoanele fizice, pot antrena schimbari de mentalitate, pot determina furnizorii sa investeasca in retelele de productie, transport si distributie, in statii de incarcare etc. Daca si productia de electricitate se va orienta catre metode regenerabile, cred ca efectele vor fi vizibile si vor putea compensa si chiar depasi efectele negative generate de tot ce inseamna productia masinilor.4 points
-
3 points
-
"If everyone is using electric cars, then it will be easy to shut down everyone’s ability to travel by just disabling the power plants." Aha si benzina de unde faci rost daca taie astia teava? Daca taie curentul iti pui panouri solare si incarci in curte. Am mai discutat asta, carburantii fosili par mai disponibili din cauza ca s-a creat o retea imensa de aprovizionare in ultimii 100 de ani. Adevarul e ca fiecare are dreptatea sa. Nu-l blamez nici pe @dercoscu argumentatiile sale. E normal sa iti pese de buzunarul tau si de anumite situatii particulare - in cazul lui vrea autonomie de 1000km. Pe de alta parte, tranzitia asta se va face, cu suportul primilor pasionati, cu suportul politicilor de stat, cu eforturile unor firme precum Tesla care duc mai departe tehnologia power train-ului electric (noi tipuri de celule, motoare mai eficiente/performante, cum este de exemplul motorul de pe Model S Plaid, cu rotor infasurat cu carbon, pentru a mentine structura sa chiar si la turatii mari - ca rezultat motoarele alea produc 1000 de cai in total de la 50 la ora pana la 300km+, ceea ce se si vede in timpii fenomenali de acceleratie). La fel cum s-a intamplat si in cazul termicelor care au beneficiat de tehnologiile din F1, asa se va intampla si cu electricele. In faza initiala vor face tranzitia cei care sunt dispusi sa accepte si minusurile electricelor si sunt entuziasti sau cei care pur si simplu au bani si sunt curiosi. Apoi, preturile o sa scada si o masa mai mare de oameni va face tranzitia. Intr-un final, si cei mai sceptici sau mai orientati pe economie vor face tranzitia. Putem lua ca si model foarte bun pentru ce se va intampla la noi in urmatorii ani ce se intampla deja prin tarile vestice. Doar ca noi mereu am fost cu cativa ani in urma. Uneori e bine asta, ca putem evita anumite greseli pe care vesticii le fac. Sau in fine, le-am putea evita Cred ca putem fi cu toti de acord ca lasand la o parte bateriile si pretul mai mare, electricele sunt superioare. Dinamic, fiabilitate, eficienta, silentiozitate, poluare, tot ce vrei. Zgomotul de motor se poate adauga, nu-i bai. Chiar daca detin o termica, am condus electrice si sincer comparativ o termica parca e cu abur fata de electrice Rabdare, ca o sa apara cate o electrica pentru fiecare buget si gust.2 points
-
Tu ai citit tot ce am scris? Intelegi ce am scris? Am judecat undeva pe cineva? Tu esti precum propaganda rusa sau aia de la Romania TV si Antena 3. Scot ceva din context si denatureaza tot mesajul. Si da, sunt si romani prosti. Drept dovada, dupa ce au murit atatia la Revolutie, in '90 l-au pus presedinte pe Iliescu. Dupa aia, l-au pus iar in '92, dupa ce a adus minerii de doua ori. Si l-au pus si a 3-a oara. Si apoi au adus in Parlament oameni precum Nastase, Dragnea si Sosoaca... Dar nu despre acestia vorbeam.2 points
-
Ca si concluzie dupa ultimele pagini, singurul argument palpabil al celor cu termice ramane pretul initial de achizitie, care este mai mare in cazul unei electrice decente, capabile sa inlocuiasca o termica 99% din timp. Costurile or sa scada in urmatorii ani, putina rabdare. In rest nu vad decat avantaje sincer la electrice.2 points
-
Un articol scris de politicieni, citit pe diagonală vad doar GTI, GTI, GTI, LED, LED, MIB, procesor cu 4-cores... marketing ieftin pentru nepasionați. Pentru cei interesati era bine daca scria câți cai are, un cuplu motor aruncat pe undeva, cât e greutatea aia redusă (la empty) de care scrie in articol, chestii d-astea nașpa... Probabil VW intelege ca targetul lor de vanzari este format doar din tineri cu ochiul pe chestii lucitoare si bling-bling. Trist pentru viitorul automobilistic!2 points
-
Imi place cum o ard toti cu autonomia de 1000km, cam asta e argumentul suprem in discutiile cu electrice in ultima vreme. Nu stiu ce program aveti voi si cum/cat conduceti masinile, dar ma vad pe mine si majoritatea oamenilor pe care ii stiu: 15-30km zilnic prin aglomeratia urbana, echivaland cu o jumatate de ora pana la o ora si jumatate zilnic stat in trafic cu serviciu, scoala, gradinite. Mai exista in week-end-uri iesiri de pana la 200-300km. In mod normal asta inseamna cam 85-90% din timpul de utilizare al masinii. Exceptam aici transportatorii care strabat tara de la est la vest, oricum aceia sunt in procent mic. Asa ca mai raman de rezolvat vacantele de vara, vacantele de iarna facute afara din tara la distante mai mari. Personal folosesc masina electrica in oras si pe distante de 200-300km dus intors, ceea ce imi asigura necesarul de transport in majoritatea cazurilor. Inca mai tinem masina ICE ca a doua masina sau pentru cazurile alea de 1000km. In incheiere un mic argument pentru @dercos: consumul electricei primavara-vara intr-un oras aglomerat comparabil cu Bucuresti ar fi echivalent de maxim 2L de motorina la o masina echivalenta cu Tiguan. Iar pentru noi ar inseamna o diferenta de 8'000-10'000EUR la 10 ani de folosire doar din combustibil (nu mai punem service, impozite). Eu nu bag pe gat nimanui electrica asa ca adevar general valabil, dar observ avantajele ei in oras si in zone apropiate (depinzand de autonomie). Iar pentru simplitate si confort, e necesar sa ai unde incarca (acasa sau la serviciu) fara sa astepti la statii publice. Priceless sa mentionez ca pot sa incalzesc/racesc masina direct din garaj fara sa-mi fac stresuri de noxe (am incercat si Diesel Euro 6 pornit in garaj: n-are ce sa caute acolo cu motorul pornit; orice scoate fum, pute!) P.S. Ma distreaza parintii de la gradinita care au fiecare cate o masina Diesel puternica. Mamica merge la gradinita, mall, piata si cam atat, motiv pentru care i-ar ajunge o electrica pentru ca n-are nevoie de autonomie mare mare de 100km. Iar ca si performante in oras electrica ar egala lejer motorul de 3'000-4'000cc ce nu apuca nici sa se incalzeasca in 2-3km pana la gradinita. Plus ca doamnele circula cu copii, nu fac liniute la semafor. Cu a doua masina Diesel puternica ar putea face lejer cei 1'000km oricand ar dori ei. Dar cum ziceam... fiecare isi ia ce vrea. Totusi se vede nevoia de schimbare a mindset-ului.2 points
-
Ai putea sa faci o poza pe lumina in care sa se vada integrarea light bar-ului in haion?2 points
-
Am ridicat de nici o săptămâna de la PBN un Enyaq iv80, comandat anul trecut pe final de Noiembrie. Primul astfel de model comandat in RO (si probabil primul livrat). Am condus timp de ~4 ani un kodiaq, si un tesla M3 intr-un concediu, vreo 2 săptămâni in 2019. Și am decis atunci sa aștept un compromis, la un preț decent, cu ceva din ambele lumi (suv Skoda dar electric) 🙂 Când s-a lansat, am comandat. Am avut in minte si un plug-in hybrid, temător puțin de schimbare, dar cum nu am priza acasă inca, și nici la birou, am zis sa încerc direct.. viitorul. Am beneficiat de 45000+7500 lei de la statul roman, și mi-am permis astfel majoritatea opționalelor. Am luat toate opțiunile + toate pachete in varianta plus, mai puțin: suspensia adaptiva, pompa caldura, camere 360 parcare și Head-up display, iar pachetul assisted drive l-am luat Basic. Sunt încântat de alegerea făcută și ma obișnuiesc cu mașina încet-încet. Sunt stresat de cum arată azi asfaltul in Bucuresti și cum se îmbina cu jantele de 21” Imi vine sa incarc mereu, sa caut o priza, deși nu e nevoie. Am mers deja 750km și încă nu am ajuns mai departe de Ploiești. Primul drum mai lung va fi către Constanta, săptămâna viitoare. Pana acum, îmi place: - diametrul de întoarcere foarte scurt - ținuta de drum - sistemul standard de sunet - accelerația (peste așteptări raportat la cifre) - nivelul finisajelor - consumul - meniul configurabil - wireless CarPlay - insonorizanta habitaclului - MATRIX Led! Nu îmi place: - ca nu poți configura ecranul mic - nu poți vedea CarPlay (harta) și date de condus / consum simultan - wireless charger încarcă mai lent decât consuma wireless CarPlay - nu exista buton fizic de autohold - nivelul bateriei in procente este afișat doar sub 10% Las aici câteva poze și, dacă sunt întrebări, ajut cu plăcere cu răspunsuri.1 point
-
Astazi masina m-a avertizat ca nu mai are lichid de spalat parbrizul. Am scos mufa de la senxor si am verificat daca mai este umezeala acolo. Nu mai este. Garnitura montata isi face treaba.1 point
-
Numai probleme din astea s avem 😂 Nu vreau mai mare, compact e ok. Inca n am vazut noul RS3, doar niste filmulete camuflat. Dar interiorul la A45 ma rupe efectiv…nush daca RS3 ul va fi peste. L am vazut live, test drive cu varianta A35, m a fascinat. Motorul si exteriorul da, mare plus pt RS3. Greu…1 point
-
Adica nu sunt o persoana normala sau ce vrei sa insinuezi? Pe mine ma intereseaza pachetul intreg al masinii, nu faptul ca pot incarca (inca) mai ieftin. Masina nu e o investitie, e un bun de folosinta indelungata, care trebuie sa atinga niste puncte cheie. Unul dintre ele este confortul de a merge oriunde, oricand, cu toate sistemele la maximum, fara sa imi faci griji. O electrica nu ofera acest confort. De ce o masina electrica trebuie sa AIBA autonomia mica si nu mare? 1000km este o valoare care vad ca te irita si e de 3 ori mai mare decat a electricei tale. Eu merg cu medii de cca 70km/h pe drumuri nationale si consumul este putin sub 5%, adica merg mai repede decat ce vad, in general, la posesorii de electrice si depasesc tot, mai putin pe cei care merg ca nebunii. Daca vrei iti pun autonomia la 130km/h pe autostrada, care va fi tot de 3 ori mai mare. Am scris ca Golf-ul polueaza putin mai mult in termeni relativi, asta inseamna ca electrica ta este ceva mai curata, se pare ca nu ai citit atent. Concluzia: nu merita! Cand o voi putea incarca oriunde si va avea o autonomie decenta lucrurile vor sta altfel, pana atunci nu vreau sa fiu beta tester/early adopter.1 point
-
1 point
-
daca tu compari 150 FWD cu 200 RWD cuplu instant, centru de greutate jos si spui ca e mai placuta prima...inseamna ca n-are sens sa avem aceasta discutie. putin? amuzant. pt ca...motive. daca nu iese matematic, ne rezumam la subectivitate. aici nu ai ce comenta. suntem toti bogati, nu ne pasa de costuri, dar luam golf 1.5. nu 2.0, nu GTI, nu R... cine are, intelege. cine nu, apasa taste si cauta motive. unele reale..altele...nu. ba da si exista frica de greieri mai repede. esti mai atent la orice zgomot. pana acum nu am greier..dar mi-e teama ca vor aparea la ce drumuri avem.1 point
-
@DiLivio Total de acord. Probabil pentru multi dintre noi a nu a avea masina chiar ar fi o solutie viabila. Ne-am descurca. Necesitatea de a avea o masina devine reala din punctul meu de vedere in momentul in care iti intemeiezi o familie si ai copii. Pana atunci, poti lejer sa te descurci si fara masina. Oamenii isi cumpara masini in functie de nevoi mai mult sau mai putin reale. De fapt, toate sunt nevoi reale, doar ca ele difera de la persoana la persoana. Pt unii acestea sunt nevoi de mobilitate, pt altii sunt nevoi de validare/implinire, sau pur si simplu unii isi cumpara masina pentru ca pot. Si pentru ca isi doresc. Si pentru ca isi permit. Sau cred ca isi permit. Dar asta e alta discutie. Cand tragi linie si calculezi cati bani ai dat pe achizitie,devalorizare, intretinere, combustibil, taxe, impozite, ajungi la concluzia ca o masina e doar o groapa de ingropat bani si chiar daca ai inchiria sau daca ai folosi taxi-ul ocazional, tot nu ai cheltui la fel de multi bani. Parerea mea, topicul ar fi mult mai interesant daca am compara mere cu mere si pere cu pere. Si anume, masina electrica noua vs masina ICE noua la buget asemanator, luand in considerare total cost of ownership, avantaje/dezavantaje. Ca daca comparam masina electrica noua de 25k euro cu o masina sh de 5k-10k euro cu care iti faci treaba (buna, fiabila, intretinuta - si chiar poti gasi masini ft ok de la proprietari) da cu virgula. Eu unul nu mi-as fi luat masina noua, daca nu era electrica. Am considerat ca singura masina noua pe care as fi fost dispus sa platesc +20k euro e una electrica. Pur si simplu mi se pare ca pretul masinilor conventionale a luat-o razna in ultimii ani si nu se mai justifica pretul lor.1 point
-
Dacă e sa fim ecologisti pana la capăt, pentru foarte mulți care locuiesc în orașe mari, posesia unei mașini nici nu este justificată, e mai mult un moft. Când locuiam în Cluj, mișcam mașina doar când mergeam la cumpărături, dar chiar și în situațiile astea as fi ieșit mai în avantaj dacă luam taxiul. Iar pentru deplasări mai lungi puteam închiria o mașină. Oricum car sharing-ul e viitorul, iar atunci discuția o să fie dacă merită sau nu să deții o mașină. Deci cine vrea sa fie verde cu adevărat, ar trebui să se gândească serios dacă deținerea unei mașini e un moft sau o necesitate.1 point
-
@ct_act 207CP, +7CP fata de pre-facelift. Probabil tot EA888 rev3B. Nu prea da bine la marketing.1 point
-
Am cumparat-o anu trecut la sfarsit de septembrie. Modelul e un ambition de 1.5 tsi. Inainte am condus masina parintilor o Skoda Octavia 1u2 si eram extraordinar de entuziastmat de Skoda in general. Ei bine e si vorba de noroc in viata, dar noul model, Octavia 4 m-a dezamagit grav. In primu rand tableta si tot sistemu electronic a fost slabut din prima. Se activau senzorii aleatoriu, fail-uiau front assistul, cei de parcare, lane assist, emergency call, airbag. Dupa ce am facut o vizita la Avia motors, acestia mi-au spus ca cei de la Ivas mi-au dat-o fara sa fie pregatita de drum. Dupa vizita la ei problemele aproape au disparut. Mai sunt fail-uri de la front assist dar dispar. Ei bine ziceam ca macar merge mecanica, asta pana ieri. Masina este cu transmisie manuala. Ieri la iesirea de pe A2, s-a blocat schimbatorul in treapta a 3-a. Dupa 15 min de stat pe loc a mers sa plec cu a 2-a. Am tarat-o pana acasa vreo 10km. De dimineata cand m-am dus sa o las la service a reusit si a 1-a sa mearga. Deci a 4/5/6-a nada. Masina de 9 luni cu 10k km in bord… Sincer sa fiu o s-o mai tin cat e garantia si dupa incerc sa scap de ea. Poate am fost ghinionist, dar la 21k euro aveam asteptari mai mari de la ea. Macar sa pot schimba vitezele gen :)))1 point
-
@Silviu_7 Stiu ca ti se pare incredibila o autonomie de 1000km la un motor pe benzina, dar nu este. Uite consumul de peste iarna al masinii, poza e facuta in aprilie. Rezervorul inghite 50-52 litri, cand este la minimum. Asta inseamna mers pe frig, zapada, majoritar extraurban, dar si urban pe distante mici 1-2km, caldura, scaune, volan, parbriz incalzite. Fara autistrazi. Acum, convunge-ma de ce ar trebui sa o schimb cu o electrica.1 point
-
pai sa privim in ansablu. aia veche a noastra pleaca la altul care va inlocui alta si mai veche. deci tot ajuta. la capatul lantului se vede o schimbare. uite, toate masinile non euro au fost inlcuite cu euro X...in timp. deci tot e un lucru bun. @Emy D nu a zis nimeni de liniara, dar schimbarile sunt intr-o singura directie, clara, vazuta doar acum..de cand cu industrializarea si mai ales in ultimii 100 de ani cu transporturile. nu e logic unde se duc lucrurile? vrei sa stam pana tarziu? ce nu intelegem noi, si ne ascundem dupa deget, e ca fiecare lucru mic conteaza. ca mi-am luat eu electrica, nu conteaza. ca ne-am luat 1000, parca prea putin. ca ne luam 10.000..deja se simte. sunt satul de sintagma...eu nu fac, sa faca altii. dar vrem confort, viata ca afara.plecam afara si venim multumiti. facem ceva? nu...ne multumim sa aratam cu degetul si sa sustinem teorii. pe scurt...fara efortul fiecaruia nu se va putea face mai nimic, pentru confortul tuturor si deci..implicit, iar, al fiecaruia.1 point
-
Iti apreciez efortul si poate ca daca lightbar-ul era mai sus , unind partea de sus a stopurilor si continuand fasciculul luminos, mi-ar fi placut. In locatia actuala + jocul de lumini = no love.1 point
-
Nu fac des pe ecologistul, pentru ca nu sunt nici eu sfant: am centrala pe gaze, consum mai multe resurse decat am nevoie, am avut si inca am masina pe benzina pe care n-am condus-o niciodata la consum. Mi-am luat electrica pentru ca mi-am permis, pentru ca am considerat ca este superioara din anumite puncte de vedere masinilor pe combustie (si, dupa ce am condus 7-8 luni masina, sunt inca de parerea asta, si, ca dovada, toate drumurile sunt cu electrica, inclusiv concediul in Grecia) si pentru ca, biciclist fiind de 10 ani, am inceput sa vad ca se poate si mai ecologic, daca trecem de zona de confort (merg la serviciu cu metroul sau bicicleta, iar bicicleta este cea mai folosita, inclusiv cand ploua sau e super prig afara, exceptand zapada si gheata pe carosabil). Avem o singura planeta si, daca trecem peste confort, o pot avea si copiii nostri. Planeta sta in orbita si fara oameni pe ea, așa ca nu distrugem planeta, ci specia. Masina electrica nu e panaceu. Masina in general este un lux, iar masina electrica, pentru multi, un lux enorm. Dar, pentru cei care si-l permit si vor sa participe, catusi de putin, la solutie, este ceva. Nu salvam planeta cu masina electrica, cu siguranta, ci mult mai multe lucruri trebuie aliniate, dar este ceva ce putem face. Caratul a cateva tone de tabla nu este super eco, dar, macar nu mai polueaza atat de mult si, foarte important, nu polueaza acolo unde respiram. Incet-incet, curentul este generat tot mai curat. Nu vreau sa fiu dramatic si stiu ca multi nu cred in schimbarile climaterice, desi le vad cu ochii lor. Dar pentru cei care pot, cred si vor, decizia, desi nu e perfecta, trebuie sa fie pentru ceva nepoluant (stat acasa, mers pe jos, mers pe bicicleta/trotineta, masina electrica, in ordinea asta). Nu discutam aici daca petrolul polueaza (e folosit si in avioane, in plastice, etc.), ci daca merita o masina electrica. Trebuie facut peste tot cate ceva. Avioanele polueaza mult, dar nu conducem avioane. Plasticul polueaza mult, dar nu producem plastic. Putem sa folosim mai putine lucruri din plastic, mai ales cele de unica folosinta. Masina electrica merita, daca scoate de pe drum o masina poluanta. Pentru confortul de a merge ieftin, departe, poluant, fara pauze de reincarcare, probabil ca nu merita. Dar exista si altfel de confort, daca esti dispus la niste compromisuri: cuplu instant pentru depasiri, liniste, preincalzire/preracire, masina mereu cu bateria plina daca poti incarca acasa, mai ieftina in utilizare, revizii mai rare si mai ieftine.1 point
-
Jurnal de bord ~104k km. Am reusit sa fac si revizia completa: - filtre + ulei motor - revizie DSG - schimb discuri ATE si placute ATE Ceramic. Placebo sau nu, cutia schimba mai fluent chiar si la rece iar franarile sunt mai ferme. Jantele de cupra au ramas la mine pana la urma. Urmeaza mici retusuri pe partea estetica pentru a putea reface stratul de sealant.1 point
-
1 point
-
asa cum unii pun filtru pt piscina, spatiu de parcare, si atatea alte filtre. eu am mers o saptamana prin tara cu cazari cu filtru asta si am descoperit locuri chiar misto. majoritatea locatiilor care au, o fac din respect pt turisti, si asta implica respect la orice nivel. sunt deja si prin RO lanturi de hoteluri care au montate statii. iar alegerea asta, va ajuta montarea mai multor statii, si va ajuta restul pe viitor.1 point
-
Efectuat si prima revizie, de un an, la 11200 Km - fix 1000 lei la PBN (5l ulei + filtre). A trebuit sa duc ceva munca de lamurire si cand am facut programarea si cand am adus masina la ora programata, pentru ca tot insistau ca daca nu am nimic aprins in bord, sa vin la doi ani sau 30000 Km...m-am amuzat chiar cand consilierul a scris cu litere de tipar pe fisa de revizie "ASA DORESTE CLIENTUL". Am trecut si la ciubotele de iarna pe 18", care par asa mici, dar nah, primeaza utilitatea.1 point
-
O sa incerc sa fac ce ai zis si sper sa fie cu succes. Nu am incercat sa schimb vreun releu. masuratoarea a fost facuta doar la intrarea in baterie. Citisem undeva ca daca alternatorul scoate mai mult de 16 V ar putea sa apara o asemenea eroare. Curios este ca ea a aparut asa cum am aratat mai sus dupa ce mi-a resetat cineva alerta cu SERVICE. O sa revin cu precizari dupa ce fac chestia ce mi-ai sugerat-o insa cred ca asta se va intampla cel mai sigur Luni-Marti. Mentionez ca nu am vag-com si va trebui sa gasesc pe cineva dispus sa ma ajute.Multumesc inca odata.1 point
-
WVWZZZ3CZLE018070.pdf TMBAP7NE8J0034458.pdf WAUZZZF52JA085842.pdf TMBLF93T1E9047272.pdf WAUZZZ8E64A104717.pdf WVWZZZ1KZAM601767.pdf WVWZZZ6RZBY244138.pdf WVGZZZ7PZJD002013.pdf WVGZZZ5NZGW813804.pdf WVWZZZAUZHP300963.pdf WVWZZZAUZGP068122.pdf WVGZZZ5NZHW861507.pdf0 points