Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.07.2021 în toate secţiunile

  1. De cand clima trebuie sa fie liniara? Ca atata s-a batut apa in piua pe tema asta, incat toata lumea are impresia ca vremea trebuie sa fie liniara... Si cum apar schimbari, E DE RAU!. Avem masuratori doar din ultimii 100 ani (sub1% din existenta planetei), in care, da, a crescut temperatura in unele locuri. In altele a scazut, cum e si normal.. In anii 2000, "oamenii de stiinta" preconizau ca tarile nordice vor fi sub apa... Iaca n-au fost. Dupaia ca o sa se intample nush ce chestie. Iaca n-a fost. Apoi au inceput cu incalzirea globala. Acum nu mai e incalzirea globala ci e schimbare climatica/climaterica (whatever). Nu contest existenta schimbarilor climatice. Ci contest alarmismul cu care se fac declaratii pe tema asta si cu care se impun agende eco de-a dreptul tampite. Desi masinile NU sunt sursa principala a gazelor cu efect de sera, acolo pot sa impuna taxe si fraierul de cetatean nu are de ales, pentru ca are nevoie de mijloace de deplasare. Insa piata de consum (more and more) a dus la o crestere substantiala a gazelor cu efect de sera : se cumpara haine in prostie si degeaba (unii fac colectie), se schimba constant telefonale si gadgeturile astfel incat unii mor de nerabdare sa aibe noul telefon dupa nici 6 luni. Eu trag de ale mele pana nu mai duc bateriile. Dar na, eu sunt "poluatorul ala rau",.. Crede-ma ca suntem putini astia care nu ne-am schimba masinile pt nimic in lume. Majoritatea vor masini noi si mai noi...dar nu au bani. Impune restrictii prostesti si nu mai au cum sa ajunga la serviciu pentru ca ajung in imposibilitatea de a se deplasa eficient - Stiu ca unii pot merge cu metroul si fac 1 ora pana la serviciu. Dar eu fac 20 minute cu TDI-ul de la 15 km de Sibiu. Hai 30 minute. Daca as merge cu transportul in comun. as face cel putin 1 ora (Extern+ intern)+ in niste conditii dezastruoase. Nu ar mai fi deloc eficient sa pierd atata timp pe drum. Si nici confortabil - nu e vorba si despre cresterea calitatii vietii? PS: Degeaba se incearca o curatare a orasului de poluare (de exemplu - Bucuresti) cand de fapt, sursa principala acolo e ...arderea deseurilor. Pe langa asta, in loc ca masina sa iti stea cat mai putin in trafic... tu o tii cat mai mult in trafic pentru ca nu ai infrastructura. Multi prefera sa intre prin Bucuresti decat sa il ocoleasca pe "centura" daca poate fi numita asa. Multi ocolesc printre blocuri si straduce mici traficul mare care mai mult stagneaza pe marile bulevarde. Si uite asa...administratia locala si-o face cu mana ei. Apoi, plantarea de copaci in orase pare un mit, un vis prea maret pentru administratiile locale. Am vazut peste tot. Cum e o zona libera, o betoneaza. Dupaia vin cu afirmatii: vrem un oras mai curat... banam dieselul. PPS: In Sibiu, nu stiu de ce, iarasi au facut un contract pentru autobuze ....ICE. Bine, sunt cu CNG. Dar, si tu ca stat, hai si lupta cot la cot cu cetateanul! Cand schimbi flota de autobuze, baga electrice, neaparat cu clima si caldura cum trebuie. Investeste in infrastructura. Investeste in spatii verzi. Apoi vii si imi bati obrazul ca tu ca stat faci ceva, si eu iti stric toata treaba cu dieselul meu. SAU, da-mi voie sa imi electrific Golful 4! Ca nu caroseria polueaza ci motorul. RAR zice ca NU, ca e complicat,...ca omologari, ca bla bla bla. Cu 5000 euro o fac electrica. Hai 10000. dar nu dau inca 20 000 Euro pe una noua. Dar nu am voie... trebuie neaparat sa iau una noua, facuta din fabrica, sau electrica SH... mica. Apropos: toata stima pentru cei care isi iau masini electrice! Mi-as lua si eu ca masina de oras (sau de naveta la/de la oras), dar nu imi permit, inca.
    7 points
  2. Nu fac des pe ecologistul, pentru ca nu sunt nici eu sfant: am centrala pe gaze, consum mai multe resurse decat am nevoie, am avut si inca am masina pe benzina pe care n-am condus-o niciodata la consum. Mi-am luat electrica pentru ca mi-am permis, pentru ca am considerat ca este superioara din anumite puncte de vedere masinilor pe combustie (si, dupa ce am condus 7-8 luni masina, sunt inca de parerea asta, si, ca dovada, toate drumurile sunt cu electrica, inclusiv concediul in Grecia) si pentru ca, biciclist fiind de 10 ani, am inceput sa vad ca se poate si mai ecologic, daca trecem de zona de confort (merg la serviciu cu metroul sau bicicleta, iar bicicleta este cea mai folosita, inclusiv cand ploua sau e super prig afara, exceptand zapada si gheata pe carosabil). Avem o singura planeta si, daca trecem peste confort, o pot avea si copiii nostri. Planeta sta in orbita si fara oameni pe ea, așa ca nu distrugem planeta, ci specia. Masina electrica nu e panaceu. Masina in general este un lux, iar masina electrica, pentru multi, un lux enorm. Dar, pentru cei care si-l permit si vor sa participe, catusi de putin, la solutie, este ceva. Nu salvam planeta cu masina electrica, cu siguranta, ci mult mai multe lucruri trebuie aliniate, dar este ceva ce putem face. Caratul a cateva tone de tabla nu este super eco, dar, macar nu mai polueaza atat de mult si, foarte important, nu polueaza acolo unde respiram. Incet-incet, curentul este generat tot mai curat. Nu vreau sa fiu dramatic si stiu ca multi nu cred in schimbarile climaterice, desi le vad cu ochii lor. Dar pentru cei care pot, cred si vor, decizia, desi nu e perfecta, trebuie sa fie pentru ceva nepoluant (stat acasa, mers pe jos, mers pe bicicleta/trotineta, masina electrica, in ordinea asta). Nu discutam aici daca petrolul polueaza (e folosit si in avioane, in plastice, etc.), ci daca merita o masina electrica. Trebuie facut peste tot cate ceva. Avioanele polueaza mult, dar nu conducem avioane. Plasticul polueaza mult, dar nu producem plastic. Putem sa folosim mai putine lucruri din plastic, mai ales cele de unica folosinta. Masina electrica merita, daca scoate de pe drum o masina poluanta. Pentru confortul de a merge ieftin, departe, poluant, fara pauze de reincarcare, probabil ca nu merita. Dar exista si altfel de confort, daca esti dispus la niste compromisuri: cuplu instant pentru depasiri, liniste, preincalzire/preracire, masina mereu cu bateria plina daca poti incarca acasa, mai ieftina in utilizare, revizii mai rare si mai ieftine.
    7 points
  3. @16MAWda, te inteleg. Si eu am fost foarte nehotarat daca sa merg mai departe sau nu. Desi aveam unele temeri pot spune ca per total imi place cum arata in realitate. Am infoliat led bar-ul intr-o culoare mai inchisa si astept maine sa vad cum arata pe zi altfel o las asa cum era. Arata ok si cumva se leaga cu stopurile deci ma declar multumit. P.S nu ma astept ca toata lumea sa aiba aceleasi gusturi si nici nu recomand ca cineva sa imi urmeze exemplul. Pana la urma fiecare face ce vrea si ii place cu timpul/banii/bunurile lui atat timp cat nu ii afecteaza pe ceilalti.
    5 points
  4. Jurnal de bord ~104k km. Am reusit sa fac si revizia completa: - filtre + ulei motor - revizie DSG - schimb discuri ATE si placute ATE Ceramic. Placebo sau nu, cutia schimba mai fluent chiar si la rece iar franarile sunt mai ferme. Jantele de cupra au ramas la mine pana la urma. Urmeaza mici retusuri pe partea estetica pentru a putea reface stratul de sealant.
    5 points
  5. Discutam prea mult despre ecologie, de vreme ce noi, ca indivizi, nu schimbam semnificativ ceva in sensul reducerii poluarii, prin achizitia unei singure masini. Discutia ar trebui sa se rezume la cat de avantajos e sa iti achizionezi o masina electrica Putem discuta si despre cum salvam noi planeta cu masinuta noastra, in timp ce China arde munti de carbune, dar la ce bun daca nu putem cuantifica impactul? Raman doar discutii sterile, fara un rezultat concret.
    3 points
  6. Iti apreciez efortul si poate ca daca lightbar-ul era mai sus , unind partea de sus a stopurilor si continuand fasciculul luminos, mi-ar fi placut. In locatia actuala + jocul de lumini = no love.
    3 points
  7. De ce o persoana normala nu ar trebui sa ia in considerare costul total al unei masini? De ce trebuie o masina sa aibe autonomie 1000km? Sigur Golful va polua mai putin... Combustibil + ulei + uzura mai mare la elementele de franare. Iar asta cu autonomia de 1000km... la cum trebuie sa conduci Golful acela sa ajunga la autonomia aia, sigur si cu o electrica ar fi depasita autonomia WLTP
    2 points
  8. 1. Producatorii EU si USA nu au voie dpdv legal sa foloseasca cobalt a carui provenienta nu poate fi verificata. 2. Shock si groaza, cobalt se foloseste si pentru rafinarea petrolului!
    2 points
  9. E o idee interesanta, poate integrarea putea sa fie mai buna, a se citi mai subtila, in linie cu masina, cu design-ul actual al stopurilor. Plus un joc de lumini mai cuminte, nu asa tipator. Momentan, pt mine mi se pare un spate de tiguan care se chinuie sa arate a ce nu e.
    2 points
  10. 2 points
  11. @DiLivio Total de acord. Probabil pentru multi dintre noi a nu a avea masina chiar ar fi o solutie viabila. Ne-am descurca. Necesitatea de a avea o masina devine reala din punctul meu de vedere in momentul in care iti intemeiezi o familie si ai copii. Pana atunci, poti lejer sa te descurci si fara masina. Oamenii isi cumpara masini in functie de nevoi mai mult sau mai putin reale. De fapt, toate sunt nevoi reale, doar ca ele difera de la persoana la persoana. Pt unii acestea sunt nevoi de mobilitate, pt altii sunt nevoi de validare/implinire, sau pur si simplu unii isi cumpara masina pentru ca pot. Si pentru ca isi doresc. Si pentru ca isi permit. Sau cred ca isi permit. Dar asta e alta discutie. Cand tragi linie si calculezi cati bani ai dat pe achizitie,devalorizare, intretinere, combustibil, taxe, impozite, ajungi la concluzia ca o masina e doar o groapa de ingropat bani si chiar daca ai inchiria sau daca ai folosi taxi-ul ocazional, tot nu ai cheltui la fel de multi bani. Parerea mea, topicul ar fi mult mai interesant daca am compara mere cu mere si pere cu pere. Si anume, masina electrica noua vs masina ICE noua la buget asemanator, luand in considerare total cost of ownership, avantaje/dezavantaje. Ca daca comparam masina electrica noua de 25k euro cu o masina sh de 5k-10k euro cu care iti faci treaba (buna, fiabila, intretinuta - si chiar poti gasi masini ft ok de la proprietari) da cu virgula. Eu unul nu mi-as fi luat masina noua, daca nu era electrica. Am considerat ca singura masina noua pe care as fi fost dispus sa platesc +20k euro e una electrica. Pur si simplu mi se pare ca pretul masinilor conventionale a luat-o razna in ultimii ani si nu se mai justifica pretul lor.
    1 point
  12. @ct_act 207CP, +7CP fata de pre-facelift. Probabil tot EA888 rev3B. Nu prea da bine la marketing.
    1 point
  13. Un articol scris de politicieni, citit pe diagonală vad doar GTI, GTI, GTI, LED, LED, MIB, procesor cu 4-cores... marketing ieftin pentru nepasionați. Pentru cei interesati era bine daca scria câți cai are, un cuplu motor aruncat pe undeva, cât e greutatea aia redusă (la empty) de care scrie in articol, chestii d-astea nașpa... Probabil VW intelege ca targetul lor de vanzari este format doar din tineri cu ochiul pe chestii lucitoare si bling-bling. Trist pentru viitorul automobilistic!
    1 point
  14. Dar masinile termice merita?. In afara de faptul ca pot merge mai departe dintr-o singura 'incarcare', eu unul nu vad nici un avantaj. Daca nu ai nevoie sa mergi mai departe/sau ai nevoie sa mergi mai departe doar de 1-2-3 ori pe an, unde e avantajul?
    1 point
  15. De acord, arata fenomenal
    1 point
  16. 1 point
  17. Daca e sa analizam date climatice vom descoperi o crestere lenta a temperaturii in ultimele decenii ale secolului 20, urmate de o crestere ''exploziva'' in primele decenii din secolul 21. Este fara precedent. Daca analizam mediile termice pe Romania, vom constata cresteri mari in aceasta perioada. Pentru ca toata lumea sa inteleaga, in ultimii 20 de ani Brasovul, de pilda a ajuns sa aiba practic valorile Pitestiului din intervalul 1961-2000 (aici se raportau uzual, desi in ultimii ani se raporteaza la perioada 1961-2020). 2021 a avut lunile de iarna peste medie, urmate de surpriza martie-aprilie care au fost sub media 1961-2020. De foarte mult timp nu au mai fost 3 luni consecutive cu valori sub medie. Daca raportam la 1961-2000, nu mai exista aceasta abatere negativa. Unde vom ajunge e greu de spus, dar fara indoiala ne aflam pe un trend crescator. Ca e legat sau nu de activitatea umana putem specula, insa cifrele nu mint.
    1 point
  18. Da, ar fi ideal. Dar tocmai alea nu se vor inlocuit pentru ca... no money! Oarecum. Consider ca se analizeaza o prea mica bucata de date: A sau B. Bucati mici, pe baza carora se iau decizii mari, cu impact pe termen lung. De ce zic asta? Pentru ca sa zicem ca avem situatia asta: Si peste 10-15 ani.... O avem pe asta? sau poate nu. Sau poate da. Ce facem? tragem tare sa "Racim" atmosfera pamantului ca dupaia sa tragem tare sa o incalzim? Trecem inapoi la Diesel dupaia le banam iarasi...etc. Ipotetic vorbind. Subscriu la ce zice halamadrid: + India, Africa + poluarea din Oceane cu plastice si deseuri aruncate. Dar na, europeanul e bun de platit taxe... Si faza cu Greta: nu ma intereseaza ca peste tot sunt cu aer conditionat si schimb telefoane, device-uri, etc... Petrolul e de vina! How dare you! Gata. Hai sa ramanem la discutia principala cu Merita sau nu, dpdv personal/economic al fiecaruia si sa nu ne mai scoatem ochii unii la altii cu cat de ecologisti sunt unii si cat de poluatori altii. Aratati-ne cat de fain e cu electrice si faceti-ne sa "balim" dupa ele
    1 point
  19. @Silviu_7 Stiu ca ti se pare incredibila o autonomie de 1000km la un motor pe benzina, dar nu este. Uite consumul de peste iarna al masinii, poza e facuta in aprilie. Rezervorul inghite 50-52 litri, cand este la minimum. Asta inseamna mers pe frig, zapada, majoritar extraurban, dar si urban pe distante mici 1-2km, caldura, scaune, volan, parbriz incalzite. Fara autistrazi. Acum, convunge-ma de ce ar trebui sa o schimb cu o electrica.
    1 point
  20. @acidone77e vorba si de transportul bine pus la punct la ei dar si de faptul ca si noi mergem acolo cu mentalitatea ca e bine pus la punct si ca oricum nu avem alta varianta decat sa il folosim. Oricat de multe strazi, oricat de multe benzi ai face, daca toata lumea vrea cu masina personala, tot o sa fie ambuteiaje, fiindca fiecare vrea sa ajunga dintr-un punct il alt punct ce nu coincide de regula cu ceilalti participanti la trafic. E prea multa variabilitate. La noi daca s-ar face banda unica in Bucuresti, cred ca ar iesi revolutie. I-ar da foc lui Nicusor vreo doi impatimiti. Dar impatimitii astia daca se duc in vest, se civilizeaza din moment ce trec granita, fiindca acolo stiu ca nu pot face figuri. @dercos da, sunt un milion de situatii particulare, iti dai seama. Noi vorbim aici de faptul ca parcul auto e invechit (relativ la media europeana si la ce ar trebui sa fie) la noi (jumatate din masini sunt euro 4 si sub), multe diesel. Daca astea ar fi inlocuite, in sensul casarii alora vechi, cu electrice, ar fi o treaba.
    1 point
  21. pai sa privim in ansablu. aia veche a noastra pleaca la altul care va inlocui alta si mai veche. deci tot ajuta. la capatul lantului se vede o schimbare. uite, toate masinile non euro au fost inlcuite cu euro X...in timp. deci tot e un lucru bun. @Emy D nu a zis nimeni de liniara, dar schimbarile sunt intr-o singura directie, clara, vazuta doar acum..de cand cu industrializarea si mai ales in ultimii 100 de ani cu transporturile. nu e logic unde se duc lucrurile? vrei sa stam pana tarziu? ce nu intelegem noi, si ne ascundem dupa deget, e ca fiecare lucru mic conteaza. ca mi-am luat eu electrica, nu conteaza. ca ne-am luat 1000, parca prea putin. ca ne luam 10.000..deja se simte. sunt satul de sintagma...eu nu fac, sa faca altii. dar vrem confort, viata ca afara.plecam afara si venim multumiti. facem ceva? nu...ne multumim sa aratam cu degetul si sa sustinem teorii. pe scurt...fara efortul fiecaruia nu se va putea face mai nimic, pentru confortul tuturor si deci..implicit, iar, al fiecaruia.
    1 point
  22. si daca inlocuiam o termica cu o masina tot termica era mai bine? Iar despre Golful de 2 ani, eu zic sa scadem vreo 20% din autonomia prezentata ca sa fim mai realisti.
    1 point
  23. Concluzia este ca in BG se gasesc incarcatoare DC mai rapide decat cele de la noi si la pret semnificativ mai mic.
    1 point
  24. Nu am incarcat cu cardul We Charge, ci mi-am facut cont in aplicatia lor. Am gasit 2 retele si le-am folosit pe ambele: - Fines (0.45 BGN/kWh), care au chargere puternice, de pana la 150 kW - Eldrive (0.5 BGN/kWh + 0.5 BGN pornirea), cu chargere de 50 kW Am incarcat la VW Hobby Car in Ruse, care avea 2 porturi CCS de 150 kW, prin aplicatia Fines.
    1 point
  25. Tot acolo e si la ID.3, sub capacul acela dreptunghiular. Capacul trebuie glisat spre stanga pentru deschidere. Si daca doriti o filtrare suplimentara, carcasa e prevazuta sa accepte DOUA filtre, unul peste celalalt.
    1 point
  26. Eu gasisesm asta pe net, nu m-am si uitat la masina dar cred ca e la fel la Id.3 si Id.4. Filtru am vazut ca se gaseste pe Ahw cu ~20 euro.
    1 point
  27. Verifica distributia si daca totul e ok inlocuieste valva
    1 point
  28. 1.5TSI e un motor economic, chiar foarte economic pentru un motor pe benzina, dar evident la solicitari reduse si viteza medie scazuta. Dar dincolo de mediile de viteza nu stim cum s-a circulat cu masina. E posibil sa se mearga cu 100km/h pe autostrada si sa ai media de viteza mare sau sa mergi in stilul de acceleratie si frana pe un drum national, sa scoti o viteza medie mai mica si un consum mult mai mare.
    1 point
  29. Te astept in gasca celor cu sigla cu elice...M235i meu si-ar dori un partener
    1 point
  30. Salutare, vin si cu rezolvarea problemei la masina mea si anume am inlocuit pedala de acceleratie si totul a revenit la normal
    1 point
  31. Vineri când a ajuns seara soția cu mașina mi s-a părut că se aude ciudat motorul, gen o rezonanță în plus. Apoi când am ajuns lângă mașină se auzeau niște zdranganeli metalice, ca și cum ai strânge un bidon de plastic în mână. Am sunat la mecanic, i-am descris simptomele, i-am trimis filmarea și mi-a spus că probabil este fulia de la alternator. Trecuse soția cu ea prin apă de pe strazi, dar nu a fost prin apă mare. Întradevăr se auzise scârțâitul curelei de la transmisie joi și dar am pus-o pe seama furtunii. BUUUN! Nu ne stricăm weekendul, așa că am fost pe faleză și am cumpărat rahat de la un fel de festival cu mâncare și dulciuri turcești, să mai îndulcim suferința. Deși gândul îmi era tot la zgomotul neprevăzut de la motor, am zis să nu ne stricăm weekendul în continuare, așa că duminică am făcut și așa ceva: Azi dis de dimineață nu am mai rezistat și am plecat înainte de serviciu spre service, unde am lăsat mașina. Mai târziu a trecut soția și a lăsat și cheia! După ceva timp mă sună mecanicul și îmi confirmă că defecțiunea provine de la fulia alternatorului care era blocată. No, bine că s-a întamplat acum și nu în concediu. Și mi-a confirmat că nu are treaba cu trecerea prin aia 10-15cm de ploaie ci doar o coincidență.
    1 point
  32. Acuma serios, de ce mi-as lua golf 1.0 3 pistoane cu 2 ani garantie, cu punte pe spate si cateva dotari, cand in aceiasi bani pot sa imi iau o masina mai bine echipata, cu 4/5 ani garantie, cu 1.5 4 pistoane, cu independenta pe spate, cutie automata si mild hybrid (ceea ce inseamna impozit infim)? Doar pentru ca scrie VW?
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!