Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 25 Noiembrie 2024
-
Anual
26 Noiembrie 2023 - 25 Noiembrie 2024
-
Lunar
26 Octombrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
19 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Astăzi
26 Noiembrie 2024 - 25 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
30.06.2021 - 30.06.2021
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.06.2021 în toate secţiunile
-
3 points
-
Usor offtopic: bine ca Norvegia este pionier in electromobilitate, dar extrage si exporta petrol la greu, bazandu.si economia pe asta. Imi suna a lupul moralist...2 points
-
Nu prea s-a mai intamplat nimic, strangem km si ne bucuram de look-ul nou in fiecare zi Am facut un "360 challenge" video, nu a iesit cine stie ce... dar nu le am deloc cu editarea video. M-am intalnit si cu colegii @ShadoWzZ si @Stefan.DFS la un suc si cateva poze.2 points
-
1 point
-
Pune constant ulei de motor la baza bujiei , nu degripant si circula cateva zile apoi incearca sa desfaci bujia cu motorul incalzit1 point
-
Jurnal de bord ~104k km. Am reusit sa fac si revizia completa: - filtre + ulei motor - revizie DSG - schimb discuri ATE si placute ATE Ceramic. Placebo sau nu, cutia schimba mai fluent chiar si la rece iar franarile sunt mai ferme. Jantele de cupra au ramas la mine pana la urma. Urmeaza mici retusuri pe partea estetica pentru a putea reface stratul de sealant.1 point
-
E un meacanism de fail safe, in caz de defectare sau folosire impropie nu vrei sa iti explodeze bateria in nas. Deci trebuie sa fie un loc pe undele ies gazele in caz ca presiunea interna creste peste o anumita limita.1 point
-
Sa se dea si ulterior vedem ce iau. Cert e ca trebuie ceva mai mare. @lnf3rnoo: pe olx.1 point
-
1 point
-
@Ciprian Petrescu cred ca faci o eroare legata de ET-ul jantelor, ca sa poti pune anvelope mai late ai nevoie de jante cu ET mic pentru a mari ecartamentul si de J mai mare pentru latimea jantei. Distantierele sunt Eibach si au omologare TUV, ca nu le accepta reprezentanta si RAR-ul nostru e alta poveste. Ed Offtopic si scuze!1 point
-
Mi-am calcat cuvantul doar pe jumatate pt ca Remus este catback, ar fi mers stage 1 si cu evacuarea stock😜. Ma bucur ca va place! Am uitat sa trec pe lista H&R 30mm, Eibach distantiere 20mm spate/10mm fata, Turbo Muffler Delete+Turbo Inlet Elbow+Silicone Hose, CSR rear wing spoiler Masinuta a implinit 2 ani si 12 000 km😀1 point
-
Parca s-a mai discutat, ca cel mai ok ar fi de schimbat un ulei dupa orele de functionare, nu dupa km... ca in cele 250ore ( fie 300ore ) de functionare, o masina poate face 7500km sau chiar 25-30k km in Germania pe autostrazi...1 point
-
Pana acum cativa ani Romania era incadrata la conditii grele de exploatare (cu mult praf si fara autostrazi) drept urmare era recomandat schimbul de ulei si filtre la 1 an sau 15.000km pe cand in Germania se folosea intervalul de schimb flexibil cu pana la 30.000km. La voi s-au schimbat conditiile de trafic in ultimii 10 ani de aveti incredere sa folositi uleiul si filtrele 30.000km?1 point
-
Bucuresti - Varna, 4 adulti, 1 copil. AC auto 22.5, profil mediu: -dus - intors Stat in vama cam 45 de minute de fiecare data1 point
-
Sunt in Bulgaria, unde mai stam nitel dupa ce am fost in Grecia pana ieri. Reteaua la care am incarcat pana acum a fost Fines, care te taxeaza 1 leva/kWh. Si se plateste la final, nu la inceput, ca la Renovatio. Am facut planul cu abetterrouteplanner.com, care s-a dovedit mult prea conservator. Am setat sa ajung cu 20% la chargere, ca sa fiu sigur, dar s-a dovedit ca oricum supraestimeaza consumul. Am mers cu 110 km/h pe autostrada. Traseul de sus a fost cam așa: - plecat din Bucuresti cu 100% - intors din drum dupa 15 minute ca mi-am uitat ceva, așa ca 30 de minute de drum au fost facuti in plus fata de plan (vreo 40-50 km) - oprit cu 25% la Veliko Tarnovo la McDonald's, unde era o statie Fines de 150 kW, cu doua conectoare CCS; unul era ocupat de un eUp; am incarcat pana la 100% (43 kWh in 58m) - oprit la Sofia, cu bateria la 40%, unde am incarcat pana la 80% (34 kWh in 39m); o locatie super dubioasa - oprit peste noapte in Sandanski, unde am ajuns cu 34%; am discutat cu cei de la hotel si am dat 5 euro ca sa incarc; pana dimineata incarcasem pana la 96% - am luat-o ocolit spre vama pentru ca Waze incerca sa ne bage in fata, am fost intorsi de politie, am stat peste 2 ore la vama Kulata intre 7 si 9:30, apoi am plecat spre Grecia - ajuns in Stavros cu bateria la 40%, unde iarasi am vorbit la hotel si am platit 10 euro ca sa incarcam masina Consum mediu la dus a fost sub 18 kWh/100 km. Acum suntem in Burgas, unde am ajuns cam așa: - plecat din Stavros cu 100% (am incarcat la hotel), si mers cu max 110 km/h (nu ca aveai cum sa gonesti, pentru ca era plin de restrictii) pana la granita, unde am asteptat vreo 40 de minute, bara la bara - ajuns in Kirkovo cu 26%, unde am gasit un charger de 50 kW, la care am incarcat pana la 90% (40.3 kWh), 49m; am stat mai mult pentru ca copii mici - ajuns la o benzinarie Eko de pe A1 cu 44% cu incarcator Fines de 120 kW, unde am incarcat pana la 88% (26.3 kWh in 30m) - ajuns in Burgas cu 38%; viteza de deplasare pe autostrada a fost de 130 km/h Cum ziceam, ABRP este foarte conservator. Cost total incarcare: 64 leva si 15 euro (aprox. 48 de euro in total).1 point
-
Zicere romaneasca din strabuni ... "e mai silentios si merge mai bine"!!! Dupa care masuratori? Ureche si ochi? Audiograma, ORL? Dupa ce citesti majoritatea postarilor din acest topic si chiar altele. Dupa ce vezi tot felul de useri care nu stiu ce ulei sa puna, altii sunt frustrati ca nu mai stiu ce zgomote face masina lor cu uleiul de la nu stiu ce producator, altii sunt mari "specialisti", altii sunt habarnisti ... Concluzia este foarte, foarte simpla. Daca folosesti norma de ulei recomandata de producator si schimbi uleiul la maxim 8.000-10.000 km, nu o sa aveti probleme. Restul e filozofie comerciala! Succes la vanzare! Sanatate si noroc!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Bun, deci lovindu'ma de Rabla va expun pasii ce i-am parcurs eu recent. Un proces mega simplu , nimic complicat cum lasa altii sa se inteleaga: Pasul 1. Gasit proprietar rabla(e plin de anunturi online). Pasul 2. Scos fiscal ambii cu mentiunea Rabla 2021( la Timisoara poti aplica online, dureaza max 5 minute sa aplici iar fiscalul l-am primit ambii pe mail a doua zi) Pasul3.Trimis fiscale + poze carte identitate auto+ certificat inmatriculare+ buletine la Dealer pt inscriere in PSIPAN(totul via Mail). Pasul 4. Primit nota de inscriere de la dealer iar cu ea, proprietarul rablei, a dus-o la centrul de distrugere de unde a primit Certificat Distrugere, cu acesta s-a dus la politie si a primit Cerificat Radiere. Pasul 5. Certificatul de Distrugere + Certificat Radiere le-am dus la dealer in Original si asta a fost tot. Practic eu in calitate de cumparator de rabla am trimis 1 mail la dealer cu actele si am facut 1 drum la ei pt a le duce actele originale. Tot procesul m-a costat 1800lei vs 2800lei cat cerea dealerul pt a gasi el rabla. La inceput m-am ghidat si dupa ce spunea un coleg aici:1 point
-
Mda...am tot incercat sa gasesc pe cineva care sa ma ajute contra cost cu optiunile pe care le vroiam, dar unii ori au prea multi bani si nu mai au nevoie, iar altii sunt prea plini de ei si se deranjeaza la orice intrebare pertinenta si de bun simt...dar nu voi intra mai mult in subiect, ca oamenii se schimba greu spre deloc si oricum nu sunt eu cel mai in masura sa fac asta... Asadar, vroiam sa fac astea: - Pedestrian Monitoring - Oglinzi rabatabile din cheie - Video in motion - Bip la incuiere/descuiere - Oglinda dr. jos la mers inapoi si am facut astea: - High beam assist, dar dupa ce am vazut ca am faruri high, am trecut la Dynamic Light Assist - Video in motion - Mirror dip in rear - Taillight stripes - Comfort turn signals 3->5 - DRL settings in head unit - DRL off with handbrake - Refuel quantity in dash - Fan level on auto - High intensity brake light - Driving school on MIB2 - Pliere oglinzi din cheie - Modificare nr. zile service 365->730 Toate sunt facute cu OBD11 Pro (500 lei), majoritatea cu One click app, unele manual (ca nu aveam suficiente credite free). Pentru cine are nevoie, pun aici cateva activari facute manual: 1. High Beam Assist (pt. cei care au Lane Assist Camera si faruri Led basic (se misca doar sus-jos)) Light switch - OFF, Wipers - pe manual, portiere - inchise, contact - ON Control Unit 09 - Central Electrics Security code - 31347 Adaptation Assistance light functions - Menusterung Fernlichtassisten -> Present - Menusterung Fernlichassisten werkseinstellung ->Present Long coding - Erweiterte Fernlichtassisten -> AFS, FLA, Fernlicht uber AFS Control Unit A5 - Driver Assistant Security code - 20103 Long Coding - FLA_Headinglight_type -> LED - FLA_Additional_High_Beam -> no_Additional_High_Beam - AFS_coding_Light_Assist -> High_Beam_Assist Mergeti in meniul "Light" si bifati "Light assist" Ca sa activati HBA, impingeti maneta stg in fata (apare indicatorul cu A) 2. Inchidere/pliere oglinzi la apasare lunga buton inchidere cheie (Plierea la lock/unlock trebuie sa fie bifata) Control Unit 09 - Central Electrics Security code - 31347 Adaptation Acces Control 2 Funk Spiegelanklappung Modus - (X) by convenience operation via remote control key - ( ) by look command via remote control key 3. Modificare nr. zile service -> Control Units -> Dash Board -> Adaptation -> SIA: Max. value of time to service: XXX (nr. de zile dorit, in cazul meu 730) De activarea de DLA nu sunt inca sigur pana nu probez, dar pun setarile aici, poate ma ajuta cineva si mi le confirma sau corecteaza: Dynamic Light Assist (pt. cei care au faruri LED high (se misca sus-jos si stg-dr)) 09 Central Electrics - Long coding Security code - 31347 Adaptation Assistance light functions - Menusterung Fernlichtassisten -> Present - Menusterung Fernlichassisten werkseinstellung ->Present Long coding - Erweiterte Fernlichtassisten > AFS, FLA, Fernlicht (GLW,MDF) A5 Driver Assistant - Long Coding - FLA_Headinglight_type -> LED_with_variable_light - FLA_Additional_High_Beam -> no_Additional_High_Beam - AFS_coding_Light_Assist > Dynamic_Light_Assist 55 Headlight Regulation - Long Coding - glw_activation > enable - mdf_activation > enable 55 Headlight Regulation - Basic Setting - Basic headlamp setting - Acknowledge basic setting Ar mai fi cateva optiuni mai complexe de activat, dar sunt in studiu, nu stiu daca le pot face sau daca se pot face pe masina mea, posibil doar cu VCDS, dar nu renunt, daca are cineva informatii clare, e binevenit si ii multumesc anticipat, ca de jumatati de raspunsuri si trimiteri catre alte posturi sunt satul deja... Este vorba de: - Traffic jam assist - Emergency assist - Pedestrian monitoring Cine mai are intrebari despre activarile de mai sus, raspund cu cea mai mare placere ! Nu sunt vreun expert, dar promit sa nu ma deranjeze intrebarile si promit ca nu o sa trimit pe nimeni sa citeasca zile in sir zeci de pagini de posturi doar ca sa afle 2 setari ! Sper sa va fie de ajutor ! Succes !1 point
-
Parerea mea este ca interiorul Cupra Ateca nu este low quality, ba chiar mai mult decat decent, despre care plastice scoase din matrita si nefinistate este vorba? Daca ti-ai ales masina intre A7 si Cupra Ateca doar pentru calitatea interiorului atunci te felicit pentru alegere, clar A7 este mult peste Cupra cu toate ca mi se pare cam nepotrivit sa alegi intre o limuzina de lux si un Suv performant. Cred ca ar fi trebuit sa vezi o Cupra Ateca live dar mai ales s-o conduci, tocmai pachetul complet o face speciala. Practic tu ai ales intre Seat Ateca si A7 Acum na, gusturile nu se discuta,nici bugetele si depinde la ce ne nivel de viata in general ne raportam.Ca sa zic altfel, eu cand conduc Cupra nu simt deloc ca nu este super premium la interior. In afara de asta eu folosesc Cupra nebuna maxim 30 zile pe an, doar cand vin in vacanta. La peste 50 de ani ai mei suna nitel atipic,nu?:))) Sunetul evacuarii este ok pentru mine, stiu ca nu este la fel se zgomotoasa ca Golf R, doar ca tipsurile evacuarii mi se par cam mici pentru volumul caroseriei vazuta din spate. De-aia vreau s-o schimb.Sfaturi pentru evacuare?1 point
-
Odata cu schimarea compresorului (sh) am pus si un filtru uscator nou iar cand am dat jos filtrul vechi, din el, au cazut multe bilute. Mecanicul mi-a incarcat cu freon si nici asa nu baga rece decat foarte putin si nici presiunile u erau bune pana cand mi-a sugerat sa schimb supapa de expansiune. Cand a demontat supapa surpriza: in supapa era plin de bilute provenite din filtrul spart. Am schimbat supapa desi poate se putea recupera si cea veche dar am zis ca e destul. Si bineanteles de aici toate problemele si bataile de cap. Am revenit cu aceasta completare la ultima mea postare deoarece cred ca poate fi de ajutor.1 point
-
Saptamâna trecuta am constatat si eu ca ventilatorul mare din spatele radiatorului, nu mai functioneaza. Am facut proba de functionare asa cum se arata la postul 55 din acest topic, in documentul atasat acolo, scotând mufa cu 3 contacte de pe radiator si facând punte intre contactele respective Rezultatul a fost: ventilator mare defect, nu functiona nici pe treapta 1 nici pe treapta 2. In acest stadiu, cu strapul facut pentru treapta 2, l-am ciocanit usor cu un ciocan din plastic si a inceput sa se invârta. Nu am insistat mai mult. Diagnosticul prezumtiv a fost carbuni (perii colectoare) uzati. A doua zi l-am demontat de pe masina si apoi i-am defacut capacul din spate. In linii mari, pentru demontarea lui de pa masina se demonteaza in prealabil bateria, cu tot cu suportul ei, se deconecteaza mufa cablului ventilatorului, aflata undeva sub farul stâng, se desface cablul ventilatorului din cele 2 cleme ce-l tin ancorat de suportul ventilatorului si apoi se desurubeaza cele 2 suruburi cu cap torx, ce-l fixeaza pe masca din spatele radiatorului. Ventilatorul se extrage usor printre radiator si furtunul gros de lichid de racire. Iese destul de simplu, daca se lucreaza ingrijit. Pentru desfacerea capacului din spate, am indrepatat cât am putut cele 8 “nasuri” ce tin capacul fixat pe corpul ventilatorului, prin lovirea lor cu un ciocan insa prin intermediul unui dorn moale, de alama. Nu am reusit sa le indrept complet, insa capacul s-a slabit suficient, cât sa poata fi extras usor usor, cu ajutorul unei surubelnite late si subtiri, strecurata alternative intre cele 4 “aripioare” ale capacului si corpul ventilatorului. Dupa extragere se indreapta “aripioarele” capacului, in zonele ce s-au deformat putin, in urma extragerii acestuia. Platoul cu carbuni se trage in sus si iese foarte usor. Eu am constatat ca unul dintre carbuni era uzat la maximum, iar celalalt cam 50%, probabil ca s-a blocat in suportul sau si nu a mai putut fi impins catre colector de arcul aferent. Carbunii au sectiunea patrata cu dimensiunile de 8x8 mm. Stiind din ceea ce mai citisem aici pe forum ca nu gasesc carbuni de schimb dedicati pentru acest ventilator, am inceput cautarile si am ajuns in final in târg la Vitan-Bârzesti, unde la unul dintre magazinele cu piese de Dacia, am gasit niste carbuni Bosch, pentru aeroterma de Logan, dupa spusele vânzatorului. Am cautat si pe net dupa codul de pe cutie si am gasit ca sunt carbuni pentru aeroterma, pentru autoturisme, fara alte precizari. In plus au aceeasi sectiune cu carbunii originali, ceea ce m-a scutit de operatia suplimentara de “cioplire” daca foloseam carbuni de electromotor de Dacia, Aro, etc. Carbunilor Bosch, le-am facut cu un fierastrau subtire, un sant in spate unde sa intre arcul ce tine presat carbunele pe colector, am cositorit capetele conductorilor flexibili ai carbunilor in locurile de conexiune ale carbunilor vechi, am montat platoul cu carbuni inapoi si am montat capacul din spate. Deocamdata ventilatorul functioneaza perfect pe ambele trepte de turatie. Observatii : 1. lagarele rotorului, sunt din bronz (nu sunt rulmenti) si daca acestea sunt uzate excesiv, nu cred ca merita ca ventilatorul sa fie reparat. Ungeti totusi usor ambele lagare inainte de asamblare. 2. faceti un semn pe capac si pe corp, astfel incât la asamblare sa le puneti in aceeasi pozitie, nu stiu daca este neaparat obligatoriu, insa eu asa am facut. 3. lagarul din fata nu este accesibil, fiindca elicea nu poate fi extrasa de pe ax, drept pentru care, lagarul din fata, este dificil de uns, eu am folosit o seriga si un furtunel, strecurat printe elice si capacul frontal al motorului ventilatorului. 4. inainte de asamblarea finala, ajustati putin “nasurile” ce tin capacul din spate, astfel incât acesta sa intre liber la locul sau. 5. curatati bine locasurile in care stau carbunii, astfel incât acestia sa se miste foarte usor in aceste locasuri 6. asamblarea finala a capacului eu am facut-o prin sudura, fiindca nu mi-am pus problema de a indoi la loc acele “nasuri”, acestea fiind foarte greu de indoit la loc, fara ceva scule potrivite. Fiindca am posibilitatea, am prevazut de la inceput solutia asamblarii prin sudura, a capacului. Gânditi-va bine la aceasta problema inainte de a desface motorul. Acum urmeaza câteva poze din timpul operatiei descries mai sus. Carbunii noi, cel uzat mai mult si cutiuta carbunilor noi. Platoul cu carbuni, fata, verso (se vad lipiturile conectorilor) si lateral (se vede canalul in care sta arcul) Capacul din spate, se vede lagarul din bronz si una din aripioarele de fixare. Acel capacel din plastic, ce se vede in centru, se poate scoate pentru ungerea lagarului. "Nasurile" ce trebuie indreptate pentru scoaterea capacului si ajustate pentru a putea fi montat usor capacul. Ventilatorul montat pe masina, se observa sudura capacului.1 point