Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.06.2021 în toate secţiunile

  1. Pana acum cativa ani Romania era incadrata la conditii grele de exploatare (cu mult praf si fara autostrazi) drept urmare era recomandat schimbul de ulei si filtre la 1 an sau 15.000km pe cand in Germania se folosea intervalul de schimb flexibil cu pana la 30.000km. La voi s-au schimbat conditiile de trafic in ultimii 10 ani de aveti incredere sa folositi uleiul si filtrele 30.000km?
    3 points
  2. Nu prea s-a mai intamplat nimic, strangem km si ne bucuram de look-ul nou in fiecare zi Am facut un "360 challenge" video, nu a iesit cine stie ce... dar nu le am deloc cu editarea video. M-am intalnit si cu colegii @ShadoWzZ si @Stefan.DFS la un suc si cateva poze.
    2 points
  3. Parca s-a mai discutat, ca cel mai ok ar fi de schimbat un ulei dupa orele de functionare, nu dupa km... ca in cele 250ore ( fie 300ore ) de functionare, o masina poate face 7500km sau chiar 25-30k km in Germania pe autostrazi...
    2 points
  4. Eu am luat masina electrica asa ca prima masina pentru oras. Pentru ca mare parte din timpul de condus il petrec in oras la dus copiii la scoli si serviciu. Am luat masina cu autonomie de 500km pentru ca sunt constient ca in cele mai negre scenarii iarna la -15 grade, la viteza de autostrada autonomia ar putea sa se injumatateasca. Iar cum majoritatea drumurilor se incadreaza in 250-300km dus-intors, nu voi avea de stat la incarcat pe traseu. Raman de lamurit vacantele, drumurile mai lungi si iarna. Vom vedea ce ne rezerva viitorul. Pentru iarna in oras n.am nici un sters cat pot incarca acasa, iar la drumurile de 250km dus-intors tot ma incadrez. Din motivele enumerate mai sus declar electrica prima masina si nu a doua. Cred ca aici greseste lumea. Mai adaug si diferenta de combustibil la 4000km e de aprox 1700RON ICE fata de 500RON electric. Daca facem un calcul la 100'000km, atunci diferenta de combustibil trece de 5000EUR. P.S. Inca am a doua masina ICE cu care mai ies la un drum scurt la vreo doua saptamani ca sa mai miste si ea. Si da, ma simt fericit ca am reusit sa iau electrica.
    2 points
  5. Sigur nu am mers eu pe 220 km de autostrada. Dar diferența intre 130 și 110 este mai jos: Viteza medie tot mică o sa rămână, pentru ca restul distantei e pe drumuri naționale, localitati și drumuri bombardate.
    2 points
  6. Exista electrice si cu range de 600+. Exista electrice cu acceleratii si vmax la nivel de supercar. Exista electrice mai de oras, cu range de 2/300km. Intradevar, problema este ca nu se gasesc la pret de tdi sh. Iar despre drumuri foarte lungi, exista o varianta mai rapida, avionul.
    2 points
  7. Kodiaq-ul normal exceptand Rs-ul are spatiul de la roata pana in marginea aripii de 4 cm in spate respectiv de 3,5 in fata. Masina mea are suspensia coborata cu 40mm si pe fata si pe spate, in momentul asta am jante cu ET45 /8J plus distantiere de 30mm cu cauciucuri de 235 care acum sunt aliniate cu aripile fata si spate si te asigur ca rotile nu ating in nici o aripa pe nici un fel de drum. In momentul cand voi"termina" cauciucurile actuale voi trece la 255 pentru mai multa stabilitate. Oricand ne putem intalni pentru exemplificare
    2 points
  8. @detinator pe langa diferenta de ora dintre cele 2 poze, in concediu Rave si-a mai cumparat 1G la telefon 😉 @Rave graficele sunt din JuicePass?
    1 point
  9. Mers in weekend Bucuresti - Constanta si retur. Dimineata ploaie 3 sferturi din drum, fara AC, 20 de grade, vant din fata. Mers eco+ cu 90 pe autostrada, am ajuns cu vreo 10% baterie. La intoarcere, tot cu vreo 90 la ora, soare, fara vant, 30g, modul eco ca aveam nevoie de aer conditionat, am ajuns la Bucuresti cu vreo 20% baterie. Pentru un drum de 235km eu zic ca e bun consumul. Data viitoare as incerca si cu 100 la ora, cred ca m-as incadra. E nasol si pt mine si pt restul participantilor la trafic sa merg cu 90, dar.... din lipsa de chargere pe A2 momentan. Sa intrerup drumul ca sa-mi incerc norocul la Lehliu sau sa dau 29 sau 45 de lei la Cernavoda... no way. La Constanta am lasat masina 5 ore in parcare la Kaufland la AC si m-am dus la plaja.
    1 point
  10. pai si schimbul uleiului la 8.000-10.000 de km nu vine tot din batrani ?
    1 point
  11. Double post pentru ca nu mai pot edita si am gresit mai sus. Pretul litrului benzinei in Bulgaria este cam 2 leva = ~1 euro. Pretul kWh curent in reteaua Fines Bulgaria este 0.45 leva = 0.23 ~euro. In Grecia nu am incarcat decat la hotel, cu 0.2 euro/kWh. Deci o electrica, incarcata numai la statii publice din Bulgaria, costa, pentru un consum de 15 kWh/100 km, 6.75 leva, adica ~3.4 euro la 100 km. Eu am consumat ceva mai mult, spre 18 kWh/100 km, dar nu am mers la consum, mai putin pe autostrada.
    1 point
  12. Adica in 4000 de kilometri de cand ai electrica, pe care o folosesti la fel ca pe o masina ICE, nu ai mers niciodata iarna! OK 🙂 Sa ne spui in ce masura se mai mai poate exploata, in conditii de iarna, ca masina ICE. Pentru ca acolo s-ar putea sa apara diferente semnificative. Motiv pentru care cei mai multi care cumpara sau dentin masina electrica mai au una ICE. Sa dai 20, 30 k euro pe o masina electrica, ca a doua masina, nu e la indemana oricui. Felicitari totusi celor care isi permit.
    1 point
  13. De peste 4'000km de cand am electrica, merg la fel ca si cu o masina ICE, nu mi se pare normal sa merg sub limita legala si nici sa modific considerabil modul de condus doar pentru ca masina e diferita. Chiar si asa n.am ramas niciodata in pana prostului si nici n.am fost la limita cu autonomie declarata 500km. Vom vedea in iarna cum se modifica autonomia. Oricum, mersul in vacanta nu inseamna goana maxima pentru a ajunge la cazare, mai si savuram drumul. Si daca faci un calcul, o sa vezi ca ai castigat o jumatate de ora - care nu e nimic la un drum de o zi.
    1 point
  14. astea le am eu , jante RIAL 8J et35 cu Pirelli m+s 225/40/18 dot 4518, cel mai mult imi plac ca nu huruie la viteza desi au profil sanatos, cu 225 nu va atinge in aripa spate , cu 235-245 va atinge daca carati ceva greu-valabil pt et35 8j.
    1 point
  15. Declaratiile astea fanteziste ca din 2035 nu mai permitem masini pe combustie sau nu mai fabricam motoare sau nu mai vindem, etc, sunt doar atat, niste declaratii. Realitatea de acum si nu cea de peste 15 ani este ca daca un producator auto consacrat s-ar opri din vanzarea de ICE in acest moment, ar intra in faliment garantat iar somajul ar exploda (cred ca multi nu constientizeaza cat de multe locuri de munca genereaza producerea de subansambluri, piese, combustibili, etc) Electromobilitatea este inca in fasa si mai are mult pana sa devina relevanta la nivel global.
    1 point
  16. Sunt in Bulgaria, unde mai stam nitel dupa ce am fost in Grecia pana ieri. Reteaua la care am incarcat pana acum a fost Fines, care te taxeaza 1 leva/kWh. Si se plateste la final, nu la inceput, ca la Renovatio. Am facut planul cu abetterrouteplanner.com, care s-a dovedit mult prea conservator. Am setat sa ajung cu 20% la chargere, ca sa fiu sigur, dar s-a dovedit ca oricum supraestimeaza consumul. Am mers cu 110 km/h pe autostrada. Traseul de sus a fost cam așa: - plecat din Bucuresti cu 100% - intors din drum dupa 15 minute ca mi-am uitat ceva, așa ca 30 de minute de drum au fost facuti in plus fata de plan (vreo 40-50 km) - oprit cu 25% la Veliko Tarnovo la McDonald's, unde era o statie Fines de 150 kW, cu doua conectoare CCS; unul era ocupat de un eUp; am incarcat pana la 100% (43 kWh in 58m) - oprit la Sofia, cu bateria la 40%, unde am incarcat pana la 80% (34 kWh in 39m); o locatie super dubioasa - oprit peste noapte in Sandanski, unde am ajuns cu 34%; am discutat cu cei de la hotel si am dat 5 euro ca sa incarc; pana dimineata incarcasem pana la 96% - am luat-o ocolit spre vama pentru ca Waze incerca sa ne bage in fata, am fost intorsi de politie, am stat peste 2 ore la vama Kulata intre 7 si 9:30, apoi am plecat spre Grecia - ajuns in Stavros cu bateria la 40%, unde iarasi am vorbit la hotel si am platit 10 euro ca sa incarcam masina Consum mediu la dus a fost sub 18 kWh/100 km. Acum suntem in Burgas, unde am ajuns cam așa: - plecat din Stavros cu 100% (am incarcat la hotel), si mers cu max 110 km/h (nu ca aveai cum sa gonesti, pentru ca era plin de restrictii) pana la granita, unde am asteptat vreo 40 de minute, bara la bara - ajuns in Kirkovo cu 26%, unde am gasit un charger de 50 kW, la care am incarcat pana la 90% (40.3 kWh), 49m; am stat mai mult pentru ca copii mici - ajuns la o benzinarie Eko de pe A1 cu 44% cu incarcator Fines de 120 kW, unde am incarcat pana la 88% (26.3 kWh in 30m) - ajuns in Burgas cu 38%; viteza de deplasare pe autostrada a fost de 130 km/h Cum ziceam, ABRP este foarte conservator. Cost total incarcare: 64 leva si 15 euro (aprox. 48 de euro in total).
    1 point
  17. De acord cu problema infrastructurii. Sunt in Bulgaria acum, unde unele chargere sunt puse in locuri nu tocmai pitoresti. La benzinarie gasesti de obicei si ceva de mancat, baut, etc., iar la chargere stai mult mai mult, deci nevoia de a si manca este mult mai mare. Tesla vrea sa faca asta si apoi vor copia si ceilalti. Cum zice si @luciteck, urmatoare inovatie necesara este introducerea unui cont comun intre retele, identificarea masinii prin portul de incarcare, sau macar posibilitatea sa platesti cu cardul ca la benzinarie. In exemplul de mai jos, statia era intr-un depozit de materiale de constructii, in Kirkovo, dar am mers putin mai jos la o benzinarie Petrol, nu cu mult mai atractiva, ca sa luam ceva de mancare cat incarcam. Legat de optiunea personala, partial de acord. Partial, pentru ca optiunea personala este constransa de diferite reglementari, care sunt tot mai stricte. Mi se pare ca trecerea la mobilitate se va intampla dupa celebrul citat: "How did you go bankrupt? Two ways. Gradually, then suddenly.". Adica mai intai nu s-a intampla nimic, iar acum toata lumea se grabeste. Un exemplu cu Bruxelles care vrea sa interzica toate masinile cu combustie din 2035.
    1 point
  18. Zicere romaneasca din strabuni ... "e mai silentios si merge mai bine"!!! Dupa care masuratori? Ureche si ochi? Audiograma, ORL? Dupa ce citesti majoritatea postarilor din acest topic si chiar altele. Dupa ce vezi tot felul de useri care nu stiu ce ulei sa puna, altii sunt frustrati ca nu mai stiu ce zgomote face masina lor cu uleiul de la nu stiu ce producator, altii sunt mari "specialisti", altii sunt habarnisti ... Concluzia este foarte, foarte simpla. Daca folosesti norma de ulei recomandata de producator si schimbi uleiul la maxim 8.000-10.000 km, nu o sa aveti probleme. Restul e filozofie comerciala! Succes la vanzare! Sanatate si noroc!
    1 point
  19. Am descoperit că autohold ul se poate seta permanent activ, auzisem de asta dar am crezut că la mine nu merge!
    1 point
  20. ate....dau bine la public...si cam atat o noua modificare urmeaza: bara spate vRS
    1 point
  21. @detinator chiar si in S conteaza mult cum si cat apesi acceleratia Apoi ai si lagul turbo care e mai pronuntat la turatii mici (aka 800 rpm in 7-a la diesel sau 1200rpm la benzina). In mod normal in E/D, btw - din experienta proprie nu e nicio diferenta intre ele, cutia/motorul incearca sa fie cat mai eficiente - poti avea surpriza sa iti dea a 7-a la 60km/h - astfel ca aproape intotdeauna, pe accelerare/accelerare usoara, cealata cutie are deja selectata treapta urmatoare. In functie de cum se aliniaza astrele, la KD, retrogradarea te poate arunca pe o treapta din cealalta cutie sau, worst case scenario, pe aceeasi cutie... deci ambreiajul decupleaza, cutia schimba, apoi ambreiajul cupleaza... dureaza ceva; adauga la asta si lagul turbo... si iesi la 1-2 secunde de asteptare. In modul S sau RS (cine are) am observat ca, la KD, nimereste mai bine treapta din prima... Plus ca lagul e putin mai mic... peste 3000rpm la benzina e deja vis (spre decloc) Si, indiferent de mod, il loc de KD (apasat pana la podea) e mai eficienta o apasare mai putin energica (aprox 2/3 din cursa). Faza misto/enervanta e a daca ridici chiar si 1mm piciorul schimba 2-3 trepte in sus asap @drign cred ca avem acelasi motor/cutie (tu ai DQ381-7A - daca imi amintesc bine) LE indiferent de mod, cutia "invata". Adica, dupa un drum facut la consum creste tendinta de a subtura; in schimb, dupa o plimbare cu @tetea chiar si in E tot incerca sa schimbe spre 5000+
    1 point
  22. Doar 3 modele de Octavia! 1,9 TDI (20k de km și 170k de km - aceasta din urmă are acum 389k și încă merge strună) și 1,0 TSI (100k de km) care, contrar opiniilor, nici nu a consumat ulei și a și răspuns excelent în exploatare Momentan am seria 3 F30, dar mor când am de cumpărat un pc și pun monitorul pe banchetă și unitatea centrală în portbagaj! de alte dezavantaje legate de spațiu.... nu mai comentez
    1 point
  23. 1.5 TSI 2 Adulți și un copil plus bagaje , eu zic ca e ok 😁
    1 point
  24. Va salut, Noul meu superb, primit miercuri 24.03.2019: 3V33ND20 Superb Ambition 1.5 TSI DSG , 150 CP/ 110 KW, DSG, Cutie automata de viteze Dotari optionale: $01 PN0 ***Cleverpack Ambition*** contine faruri Bi-Xenon cu functie Adaptive Frontlight System, control dinamic al unghiului de iluminare, instalatie spalare faruri cu verificare nivel lichid pentru spalare, Day Light cu tehnologie LED PLI Adaptive Cruise Control (viteza maxima 160 km/h) si Front Assistant KA2 Camera video spate $03 Cod intern CleverBonus PFC Driving Mode Selection si Dynamic Chassis Control 9T1 Duze stropitoare parbriz incalzite PJ2 Jante aliaj Stratos 7Jx17" cu anvelope 215/55 R17 PK8 KESSY - sistem de access in masina si pornire/oprire motor fara cheie PNE Pachet LED exterior (blocuri optice spate LED extins, iluminare placuta numar) PKV Parbriz incalzit 1PE Prezoane antifurt 4A3 Scaune fata incalzite cu reglaj termic separat RA3 Sound System Canton 4KF Sunset PLE Volan multifunctional imbracat in piele (comenzi radio, telefon si padele selectare trepte de viteza cutie DSG)
    1 point
  25. Da,se inlocuieste la fiecare 150 mii km sau 48 luni
    1 point
  26. Raspunsul este pe PRIMA pagina a acestui topic. Intai citeste, abia apoi intreaba
    1 point
  27. De curand,la A6 BLB 2.0 TDI am constata ca odata ce pompa de ulei nu a mai functionat datorita uzurii axului ,pe langa turbina,a cedat si pompa tandem ramanand fara ungere.Clientul a mai mers 20 km dupa mesajul aparut in bord.Cei care au avut probleme cu pompa,si dupa reparatie nu aveti putere la turatii mici sau trepideaza motorul la accelerari bruste sau balbaie motorul 2 secunde imediat dupa pornire, verificati presiunea motorinei furnizata de pompa tandem. Procedura verificare pompa tandem si oringuri injectoare.doc
    1 point
  28. Salut. o intrebare pentru cei care au schimbat kit-ul la 180,000km, la motaoarele euro 5...in ce satre erau rolele?. Am doi priteni cu astfel de motoare si amandoi au gasit rolele ca noi..Multumesc.
    1 point
  29. Recomandari VW pentru schimbarea distributiei, a uleiului, a filtrelor, etc (asadar NU ale Porsche), indiferent de piata de desfacere: Tabele de service-actualizate 2014.pdf conditii grele de utilizare.pdf Tari cu continut ridicat de sulf in motorina.pdf Tari cu mult praf.pdf Potrivit VW, Romania nu face parte din vreo lista cu tarile cu continut ridicat de sulf sau praf. Eu inclin sa le dau dreptate, am vazut cateva tari din lista celor care au mult praf, iar Romania este departe de ele. Pentru mine, garantia oferita de service este o himera. Nu sunt un naiv sa-mi inchipui ca daca s-ar rupe cureaua motorului in strainatate, service-ul care imi garanteaza lucrarea ar sari cu despagubirea mea la intoarcerea in tara. Asadar, domnilor, schimbati-va distributia cand va simtiti dvs confortabil s-o faceti. Faceti-o pentru somnul dvs linistit, pentru ca, in caz de dezastru, indiferent daca mai aveti sau nu garantie, ... va veti trezi in Romania.
    1 point
  30. Vezi plasticele de la picioarele soferului si a pasagerului dinspte tunelul central, nu a fost taiat din ele sa treca parghiile de la dubla comanda ?
    0 points
  31. 0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!