Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.05.2021 în toate secţiunile

  1. Ieri am trăit prima experiența “la limita”, prima adevarata range anxiety. plecat din Bucuresti cu 51% baterie, încărcat la Ploiesti pe centura la Darius Motors 15kwh in 13 minute, continuat drumul spre Sinaia-Peștera. La Sinaia in bord aveam 72km range și 32km rămași de parcurs. la cabana Dichiu, după urcarea abrupta, marja mea de 40km s-a redus la 12km (17km rămași, 29km baterie); probabil dacă urcarea continua in același ritm, nu ajungeam. La Bolboci am greșit drumul și fără sa vreau am testat mașina offroad, in noroi si gropi, si ploaie: nu s-a împotmolit deloc, dar am atins cu burta de 2-3 ori. Am decis sa întorc după vreo 4km, chiar și cu stresul bateriei pe roșu. Și am ajuns in final la hotel, cu 6% baterie și range 19 🏆
    7 points
  2. Am promis ca revin cu update. Am strans deja 120 km impreuna ( ieri si astazi ), si pot sa spun ca masina se simte ca una de 30.000 km, nu 300.000, fara sa exagerez cu nimic sunetul motorului este fix cum trebuie, timoneria precisa ( contrar asteptarilor mele ), nu are niciun greieras, suspensia revizuita, si arata impecabil. Vopsitoria a iesit foarte bine ; culoarea aleasa de mine este LB5R, albastrul de pe golf 5 R32 ( aceeasi culoare vopsisem si fostul mk5 gti, in acelasi loc - recomand cu incredere vopsitoria pt cei care aveti nevoie ), jantele au fost si ele vopsite silver, stopurile schimbate cu unele impecabile ( + becuri noi ), iar pe partea de mecanica am schimbat tot ce a fost necesar : kit distributie + pompa de apa, ulei + filtre, 2 furtune de combustibil + furtunul de la epurator, tot ce tine de majoritatea bucsilor ( bara stabilizatoare, bascule, bielete, pivoti ), flanse amortizor cu tot cu rulmenti, niste garnituri, prezoane noi pt jante, schimbare freon, verificare nivel ulei cutie ( totul ok, nu a necesitat completare ), si poate alte maruntisuri pe care nu mi le amintesc. Boxele pe stanga nu mergeau, dupa o cautare pe un grup din UK am vazut ca mufa din tweeter are prostul obicei sa iasa, asa ca am izolat'o si functioneaza perfect ; boxele de asemena arata foarte bine ( inainte de verificare trimisesem avans cuiva sa dau comanda de player + boxe ) ; rama playerului am fixat'o ( am luat si un stick minuscul fata de ce e in poze ), geamurile le'am decontaminat cu argila ( erau horror la cat a stat sub copaci masina, am aruncat argila la final, nu vedeam nimic prin parbrizul ala ), am spalat exteriorul + aplicat QD, prelata a fost de asemena spalata si tratata, plasticele au fost si ele revigorate, becurile pe faza scurta schimbate cu osram silver, pozitiile le'am pus portocalii, pedalierul din inox, stergatoarele noi, presurile comandate initial le'am schimbat cu unele negre tot textile pt ca nu'mi placea combinatia, capace la jante nu am gasit asa ca am luat niste chestii adezive, voi da comanda pe Ali, itp'ul a fost luat fara probleme vineri, si cam atat ( cred ). Maine vreau sa schimb filtrul la GPL ( aka revizia ) si daca am timp si vin piese, fisele, bobina si bujiile ( desi sunt noi bujiile, am inteles ca trebuie unele pt GPL ). Pretul masinii ca sa se prezinte asa in momentul de fata a depasit usor 3000€ pt curiosi. ( 1450 achizitie + 1600+ " investitie ", si asta pt ca am avut discount maricel la vopsitorie ). Dar sunt foarte multumit de rezultatul final ; de'ar fi sa fac o comparatie cu fostul peugeot 306 cabrio, as zice cam asa : Pro pejo : - tinuta de drum specifica roadster - aspect mai frumos - fiabilitate ( nu am avut nicio problema cu ea, starea generala a caroseriilor este exceptionala fata de VAG care rugineste si dupa 5 ani de la achizitie, motorul mai fasnet ( desi avea 88 cp ) si mai robust - atingeam fara niciun stres 6000 rpm, nu consuma ulei, nici combustibil exagerat ). Contra pejo : - sistemul de decapotare electric care mi s'a stricat de 2 ori. - valoare mica de revanzare pe piata SH desi masinutele sunt exceptionale. Pro golf : - masina mai mare, mai confortabila, scaune mai confortabile, paravant mai inestetic dar mai eficient - suspensie confy - motor rafinat dpdv al zgomotului - cutie neasteptat de precisa - posibilitate retrofituri ( de care nu sunt interesat ) - vandabila Contra golf : Vom vedea
    6 points
  3. La 3db inseamna dublarea intensitatii zgomotului.
    3 points
  4. Cu toate ca eram hotarati sa luam formentor sosirea unui nou membru al familiei ne-a schimbat planurile. Dupa ce am bagat in ateca carut, londou si cateva bagaje am stat si ne-am intrebat cum o sa ne descurcam cu un portbagaj si mai mic. Astfel ca am rezervat un tarraco pluginhybrid care se pare ca este pe lista fara probleme de componente si va ajunge in tara in maxim o luna jumate conform spuselor dealerului. Este varianta plug in hybrid 1.4 245 cp ia ca optionale are top view camera, conectivity box, plasa separatoare+easy back release, pachetul safe&driving xl, easy plug-in, portbagaj electric, pachet depozitare si pachet iarna. Culoare dolphin grey. Echipare de baza FR. Avand in vedere problemele de livrare pe configuratii noi am ales ce am gasit in stoc chiar daca nu am bifat toate cerintele initiale. Avand in vedere ca detinerea unui 4*4 nu m-a dat pe spate nu imi fac probleme de lipsa acestuia. Ar mai fi de luat in calcul consumul acestui 1.4 pe tarraco. Dar daca la ateca 4drive am o medie generala de 9 pe 1.5tsi as fi multumit ca intr-o combinatie electric+termic sa ies cam in aceeasi medie. Masina va fi folosita preponderent in oras deci electricul va influenta foarte mult consumul. Drumuri de mii de km cum faceam cu ateca nu vor mai exista intrucat vacantele si iesirile prelungite le va preluna camperul. Inca nu ma incant foarte tare deoarece masina e doar rezervata. Urmeaza dosarul pentru rabla plus intrucat masina este pe firma si e putin mai complicat ca la persoanele fizice. Pe langa astea mai ramane problema buy-back care este doar o discutie de principiu la momentul asta. Speram totusi sa se alinieze astrele si pana la final de iulie sa intram in posesia noii achizitii.
    3 points
  5. E bine. Ai grija sa nu le ratezi.
    2 points
  6. Iarna daca bateria e rece da-o la minim...cu cat mai incet, cu atat mai bine pentru baterie...eu bag incarcatorul portabil al masinii de 2 kW daca trebuie sa incarc iarna la rece si nu ma grabesc. Sub 0 gr. C, incarcarea e daunatoare pentru aceste baterii. Cat de daunatoare ... asta depinde si de curentul de incarcare, cu cat mai mic, cu atat mai bine. Daca are peste 10 gr. C, poti s-o incarci cu 16A trifazat (cam 10 kW net DC in baterie) fara probleme, doar sa te tina instalatia electrica. Intre 0 si 10 gr. C...recomand 8A trifazat (ajunge cam 5 kW net DC in baterie). Frecventa incarcarilor la 100% ar trebui determinata in functie de cat de mult circuli cu masina si cat de mult se dezechilibreaza celulele in exploatare. Dezechilibrul se poate vedea pe OBDEleven. La masina mea este 1% dar rulajul meu este relativ mic: 2000 Km in 7 luni, de la ultima incarcare la 100%. Cred ca nu e necesar o data pe luna la 100%. Inca monitorizez situatia. Bateria masinii este formata din mai multe blocuri de celule conectate in serie. In timp, blocurile de celule pot ajunge sa aiba nivele de incarcare SoC% diferite. Fiind in serie, cand tragi curent din bateria masinii, acelasi curent trece simultan prin toate blocurile si descarca din toate. Sistemul de gestiune a bateriei BMS monitorieaza fiecare bloc individual si opreste descarcarea cand primul bloc ajunge la nivelul minim permis (sa zicem "0%"), pentru ca descarcarea mai jos de "0%" ar deteriora celulele. De aceea, capacitatea utilizabila a bateriei este de fapt limitata de nivelul de incarcare al celui mai slab incarcat bloc de celule. Daca ai un bloc la 70% si toate celelalte la 80%, tu de fapt vei putea folosi doar 70% din capacitate si BMS o sa opreasca descarcarea chiar daca mai exista 10% energie in restul blocurilor. La incarcare la 100%, BMS-ul reface echilibrarea blocurilor de celule, se asigura ca ajung toate la 100%.
    2 points
  7. Am reușit in Weekend in sfârșit primul drum in condiții care sa testeze cu adevărat capacitatea bateriei, autonomia, viteza de incarcare. Bucuresti (Titan) - Constanta (port), 95% baterie la plecare, vânt din fata 8km/h, viteza pe cruise control setată la 130km/h, viteza medie la destinație 102km/h. Ajuns cu baterie 24% și range 90km. Am încărcat pana la 100% in 1h20min la EnelX chiar in port (a durat cat cina). La întoarcere, Constanta - Ploiesti! 96% baterie la plecare, vânt puternic (tot) din fata - 20-25km/h, viteza pe cruise control 120-125km/h pe A2 și maxim legal pe DN1. La rompetrol otopeni maxima masina arăta range 92km si distanta rămasă de parcurs: 45km așa ca am decis sa incarc. Am încărcat 18min, cu 26kw (atât poate stația aia) și am ajuns la ploiesti cu range…. 92 Pentru a ma întoarce pe A3 la Bucuresti și fără emoții, cu ce viteza vreau, am încărcat la kaufland ploiesti pana la 52% (range 210) in 35 min. Consumul mediu pe toată excursia de 600km a fost de 23.5kwh/100km Concluzia: ar ajuta mult niște stații de incarcare in benzinării pe autostrăzi Dacă existau, și încărcam cu măcar 75kw (din 125 cât poate mașina) măcar 30 min, nu mai aveam nevoie de pauza la Otopeni, ploiesti, și mergeam doar pe autostrăzi, chiar cu vânt din fata. Las aici și niște poze de la Vinalia (ceptura), unde am luat și bicicletele la alt drum, și de la EnelX Constanta
    2 points
  8. Salut, nu sunt mecanic, insa uitandu-ma pe manualul de reparatie, ce ai incercuit tu acolo nu pare a avea legatura cu uleiul. Eu zic ca este senzorul G62 si are treaba cu lichidul de racire, deci ar putea sa nu fie ulei, ci antigel.
    1 point
  9. Bun, deci lovindu'ma de Rabla va expun pasii ce i-am parcurs eu recent. Un proces mega simplu , nimic complicat cum lasa altii sa se inteleaga: Pasul 1. Gasit proprietar rabla(e plin de anunturi online). Pasul 2. Scos fiscal ambii cu mentiunea Rabla 2021( la Timisoara poti aplica online, dureaza max 5 minute sa aplici iar fiscalul l-am primit ambii pe mail a doua zi) Pasul3.Trimis fiscale + poze carte identitate auto+ certificat inmatriculare+ buletine la Dealer pt inscriere in PSIPAN(totul via Mail). Pasul 4. Primit nota de inscriere de la dealer iar cu ea, proprietarul rablei, a dus-o la centrul de distrugere de unde a primit Certificat Distrugere, cu acesta s-a dus la politie si a primit Cerificat Radiere. Pasul 5. Certificatul de Distrugere + Certificat Radiere le-am dus la dealer in Original si asta a fost tot. Practic eu in calitate de cumparator de rabla am trimis 1 mail la dealer cu actele si am facut 1 drum la ei pt a le duce actele originale. Tot procesul m-a costat 1800lei vs 2800lei cat cerea dealerul pt a gasi el rabla. La inceput m-am ghidat si dupa ce spunea un coleg aici:
    1 point
  10. Lunile au trecut, rodajul este terminat si cu ocazia asta o sa fac un schimb de ulei si filtru ulei pentru linistea mea chiar daca masina are sub 5000 km. Am reusit sa inmatriculez masina si nu numai ...
    1 point
  11. Apropo de copii, am uitat sa punctez: in masina electrica nu mai adorm, sau adorm foooarte greu. Le lipseste zgomotul 😬
    1 point
  12. @darksunnu am condus peste viteza legală dar am găsit un post al cuiva care a testat in germania: “Holding 165km/h is really thirsty at anything above 30-40kWh/100, no surprise here”. De aici as zice ca este exponențială creșterea @mihai.onu94 nu am luat pompa de caldura pentru ca pentru mine nu se justifica prețul de 1000 euro. Am stat și m-am gândit ce drumuri fac iarna vs vara, m-am uitat pe harta PlugShare ce și cate pompe exista deja pe traseele mele și concluzia a fost ca: nu e un câștig atât de mare de la pompa de caldura (poate 100km la temperaturile minime in RO) iar pe drumurile mele de iarna 100 km pot încărca in sub 30min in suficiente locuri (Pitești, Rm. Vâlcea, Sibiu sau Ploiesti, Busteni, Brașov sau Buzău, Focșani) - nu am de gând sa ies din țara cu masina iarna. Rămâne de văzut dacă am gândit corect.
    1 point
  13. ECU este un computer care foloseste doua tipuri de fisiere: a) Toate hartile (maps) incluse in versiunea de soft, sunt fisiere de tip read-only si care pot fi modificate doar prin adaptare/tuning; b) Fisiere de corespondenta care sunt fisiere de tip read-write pe care ECU le foloseste pentru a stabili corespondente intre hartile de la punctul a); Pe baza acestora ECU stabileste punctele de functionare si le poate modifica ori de cate ori apar abateri de la o functionare adecvata. La resetarea unor parametri (sau la iesirea din fabrica) fisierele de corespondenta se populeaza cu niste valori implicite incluse in fisierele de la punctul a). Imediat dupa pornire ECU incepe sa le testeze si sa le modifice daca e cazul Astfel sintagma “ECU invata” se refera la verificarea parametrilor de functionare si rescrierea in mod continuu si de cate ori e nevoie a unor noi valori in fisierele de corespondenta de la b). De ce cu VCDS “adaptarea cantitatii minim injectate” nu da cateodata rezultatele scontate: Aceasta procedura modifica fisierele de la punctul a) care in mod normal contin caracteristicile presiune/debit si care sunt scrise prin catre codul HEXA al injectoarelor. VCDS face asta in gol (fara sarcina) si la temperature de regim al motorului (nu tine cont si de starea injectoarelor la rece). In timpul procedurii ECU nu modifica fisierele de la punctul b) ci doar pe cele de la a). Abia dupa finalizarea procedurii, la condus normal, ECU incepe modificarea acestor fisiere in pasi mici si pornind de la valorile existente. Este perioada de “invatare”. Timpul necesar invatarii depinde de cat de mult sunt diferite valorile deja inregistrate fata de cele necesare, timp in care motorul poate functiona ciudat, deoarece ECU incearca diverse caracteristici pentru a obtine rezultatul optim. Rezultatele positive sunt contorizate si inregistrate. Daca injectoarele sunt cat de cat in parametri comparabili procedura reuseste si se obtin rezultate pozitive (zgomot si consum) dupa un timp mai scurt sau mai lung. Bineinteles cu conditia ca restul componentelor injectiei sa fie in regula (pompe motorina, sensor rampa, ventil rampa, etc.) Daca cel putin unul dintre injectoare sau alte elemente au probleme atunci rezultatele sunt indoielnice. Pot aparea si probleme la pornirea la rece. De ce aceleasi injectoare reparate merg bine pe o masina si prost pe alta Daca fisierele de corespondenta existente sunt apropriate de ce are ECU nevoie atunci va merge bine din prima. Daca sunt mult diferite (ex. s-a mers inainte cu injectoare cu uzura mare), atunci ECU are nevoie de un timp mai lung sa rescrie fisierele, dar, intr-un final ambele masini vor merge la fel de bine daca au componente bune. Concluzii: 1) Daca masina e batrana dar merge bine nu incercati nici o procedura pana nu cade… s-ar putea ca ECU sa nu mai poata rescrie fisierele de corespondenta asa cum au fost inainte (ECU foloseste niste coeficienti de corectie pentru injectoarele batrane care tin de timpul de functionare si care pot sa dispara la efectuarea anumitor proceduri si, din pacate, nu mai pot fi recuperati). 2) Deoarece fisierele de corespondenta necesita un timp mai scurt sau mai lung pentru rescriere (sunt cazuri care necesita chiar si 5000 km), aveti putina rabdare inainte de a trage o concluzie.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!