Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.05.2021 în toate secţiunile
-
5 points
-
ECU este un computer care foloseste doua tipuri de fisiere: a) Toate hartile (maps) incluse in versiunea de soft, sunt fisiere de tip read-only si care pot fi modificate doar prin adaptare/tuning; b) Fisiere de corespondenta care sunt fisiere de tip read-write pe care ECU le foloseste pentru a stabili corespondente intre hartile de la punctul a); Pe baza acestora ECU stabileste punctele de functionare si le poate modifica ori de cate ori apar abateri de la o functionare adecvata. La resetarea unor parametri (sau la iesirea din fabrica) fisierele de corespondenta se populeaza cu niste valori implicite incluse in fisierele de la punctul a). Imediat dupa pornire ECU incepe sa le testeze si sa le modifice daca e cazul Astfel sintagma “ECU invata” se refera la verificarea parametrilor de functionare si rescrierea in mod continuu si de cate ori e nevoie a unor noi valori in fisierele de corespondenta de la b). De ce cu VCDS “adaptarea cantitatii minim injectate” nu da cateodata rezultatele scontate: Aceasta procedura modifica fisierele de la punctul a) care in mod normal contin caracteristicile presiune/debit si care sunt scrise prin catre codul HEXA al injectoarelor. VCDS face asta in gol (fara sarcina) si la temperature de regim al motorului (nu tine cont si de starea injectoarelor la rece). In timpul procedurii ECU nu modifica fisierele de la punctul b) ci doar pe cele de la a). Abia dupa finalizarea procedurii, la condus normal, ECU incepe modificarea acestor fisiere in pasi mici si pornind de la valorile existente. Este perioada de “invatare”. Timpul necesar invatarii depinde de cat de mult sunt diferite valorile deja inregistrate fata de cele necesare, timp in care motorul poate functiona ciudat, deoarece ECU incearca diverse caracteristici pentru a obtine rezultatul optim. Rezultatele positive sunt contorizate si inregistrate. Daca injectoarele sunt cat de cat in parametri comparabili procedura reuseste si se obtin rezultate pozitive (zgomot si consum) dupa un timp mai scurt sau mai lung. Bineinteles cu conditia ca restul componentelor injectiei sa fie in regula (pompe motorina, sensor rampa, ventil rampa, etc.) Daca cel putin unul dintre injectoare sau alte elemente au probleme atunci rezultatele sunt indoielnice. Pot aparea si probleme la pornirea la rece. De ce aceleasi injectoare reparate merg bine pe o masina si prost pe alta Daca fisierele de corespondenta existente sunt apropriate de ce are ECU nevoie atunci va merge bine din prima. Daca sunt mult diferite (ex. s-a mers inainte cu injectoare cu uzura mare), atunci ECU are nevoie de un timp mai lung sa rescrie fisierele, dar, intr-un final ambele masini vor merge la fel de bine daca au componente bune. Concluzii: 1) Daca masina e batrana dar merge bine nu incercati nici o procedura pana nu cade… s-ar putea ca ECU sa nu mai poata rescrie fisierele de corespondenta asa cum au fost inainte (ECU foloseste niste coeficienti de corectie pentru injectoarele batrane care tin de timpul de functionare si care pot sa dispara la efectuarea anumitor proceduri si, din pacate, nu mai pot fi recuperati). 2) Deoarece fisierele de corespondenta necesita un timp mai scurt sau mai lung pentru rescriere (sunt cazuri care necesita chiar si 5000 km), aveti putina rabdare inainte de a trage o concluzie.4 points
-
Am citit ca Tesla a dat spaga ca sa traga curent direct de la Cernavoda. Este o poveste super complicata in care, din cauza problemelor cu exproprierile, au montat un laser care trimite energia de la Cernavoda spre niste sateliti geo-stationari pusi pe orbita cu ajutorul Space X, cealalta companie a lui Elon Musk, acestia reflectand apoi energia inapoi spre Superchargerele din tara. Dovada ca este adevarat este in faptul ca niciuna dintre celelalte retele nu au bransament atat de puternic, neavand sateliti pe orbita. Este ori explicatia asta, ori ca nu isi pot acoperi costurile din preturile exorbidante si cei 80% fonduri europene. Prima pare mai plauzibila.4 points
-
3 points
-
Eu sunt software developer si cand citesc ce scrieti aici despre aplicatiile astea ma iau cu mainile de cap. Nu stiu daca asta cu picatul serverului e pe bune, dar daca pica vineri seara si abia luni il "repara" cineva e o bataie de joc. Exista un concept numit High Availability care presupune ca tot timpul sa existe cel putin o instanta a masinii virtuale pe care ruleaza aplicatia. Pe langa asta avem si un istoric cu ultimele versiuni, daca ceva merge prost cu ultimele schimbari sa putem trece la o varianta stabila. De renovatio tot am citit ca au probleme de fiabilitate si de a fi online, dar la banii pe care ii platesti, ar trebui sa aiba uptime 99.9% din timp. Ar trebui sa aibe echipe de interventie macar 12/24, disponibile zilnic, iar daca e o problema cu felul in care sunt construite statiile sa cumpere al model. Legat de platforma, aplicatie, plati si cupoane se vede ca pentru programatori nu au buget pe masura pretentiilor. Cum sa dureze 5 zile sa interoghezi un server de la Kaufland si sa generezi niste coduri? Acolo sigur sunt unii care verifica manual toata treaba asta, ca sunt scumpi programatorii. Nu sunt fan Tesla, dar macar acolo te opresti la Supercharger, bagi masina in priza si platesti factura la sfarsitul lunii. Si e mai ieftin ca la renovatio, enel-x la puteri mult mai mari.2 points
-
1 point
-
1 point
-
Avand in vedere ca bateriile sunt de maxim 82KWh (Model 3) si 100KW (Model S), daca incarci de la 10% la 80% sunt 57-70KWh. La 125KW asta e in jur de jumatate de ora, deci 4 masini ar ocupa capacitate maxima disponibila. Cum marca asta e rar intalnita pe la noi, sansele sa fie 6 deodata la incarcat sunt destul de mici. Pe viitor va fi mai aglomerat, dar nu foarte. Piata distributiei de energie electrica are nevoie de un concurent precum a fost RDS in piata internetului fix. In cazul transmisilor de date exista conceptul de last mile. Pana intr-un punct e fibra optica si apoi fiecare se decurca. Astral si RDS initial ofereau cablu tv de la stalp pana in casa, iar Romtelecom oferea xDSL. Faceau asta pentru ca era ieftin si trebuiau sa dezvolte si reteaua de fibra optica. Apoi au venit cu fibra in scara blocului cu preturi bune. Situatia "vanzatorilor de curent" este asemanatoare, insa nu au presiunea creari unei retele de transport. Pentru asta exista Transelectrica. Cu toate astea folosesc tehnologie ieftina si veche - statii de 50KW - pentru ca nu isi imagineaza cum si-ar putea recupera investitia. Intr-un viitor cat mai apropiat, sper eu, se va gasi cineva sa ofere curent electric la puteri si preturi diferite. Iar fast charging-ul sa fie chiar fast, adica 150KW+, nu 50 care sunt de fapt vreo 45 cand merge statia bine.1 point
-
1 point
-
Problema mea a fost alta...nu era vorba de batut cu ciocanu sa se "dezlipeasca " amortizorul de fuzeta...la mine pur si simplu nu mai cobora sa iasa amortizorul din fuzeta... Cred ca respectivii forteaza foarte mult in bucsele basculei sa coboare suficient sa iasa amortizorul...1 point
-
Rosu e legat de presiune. Deci, verifica senzorul de presiune ulei, nu cel de nivel si calitate....si masoara presiunea uleiului1 point
-
F tare masina, sa o stapaniti sanatosi. Referitor la alegerea/trecerea la electric, cine este indecis nu face trecerea in 99% din cazuri. Cine opteaza pt o electrica stie exact ce are de facut, isi face calculele pt traseu si isi asuma timpul de incarcare si vitezele ceva mai reduse de deplasare. As spune ca spre deosebire de masinile conventionale unde alegerile nu sunt mereu rationale si se mai aleg si din impuls/pasiune, la electrice as zice ca alegerea este rationala si studiata intensiv1 point
-
Pentru mine sigur nu a fost horror, aici fiecare apreciaza diferit. Dar o intrebare pe care sa ti-o pui este cat valoreaza acest comfort; daca ai fi putut sa pui benzina gratis, ai fi facut sacrificiul unei oarecare planificari inainte de a porni si a una-doua opriri extra (tocmai pentru bezina gratis)? Sau ai fi mers ca pana acum, plinul la OMV cand se aprinde becul...1 point
-
Avand in vedere situatia drumurilor secundare de la noi din tara, plus faptul ca autostrazi inca nu sunt suficiente, suspensia independenta pe spate se simte. Una e ti se miste doar roata din dreapta spate cand intr-o groapa si cealalta sa fie neafectata, comparativ cu una cu punte la care orice miscare a unei roti se transmite automat si la cealalta, afectand stabilitatea masinii, aderenta si bineinteles, confortul. Nu e capat de tara sa nu ai suspensie independenta, insa grupul VAG se cam zgarceste in ultima perioada pe partea mecanica si baga o caruta de bani pe briz-briz-uri. LE: Macar de ar fi briz-briz-urile alea bine facute, dar vedem pe golf 8 ce sistem de infotainment "reusit" au. Se vede de la o posta ca e un cost reduction de la MIB-urile montate pe Golf 7.1 point
-
Cine merge mult pe drumuri cu piatra cubica are varianta 2.0 TSI, 2.0TDI, ori alege suspensia pneumatica. Pe mine suspensia spate independenta ma interesa mai mult pentru mers mai alert pe drumuri virajate, dar am probat ca Octavia se comporta multumitor in viraje si cu punte spate rigida. Octavia fara suspensie independenta nu sufera prea mult la capitolul confort pentru ca suspensia e moale, la dinamism e putin penalizata, dar oricum o masina cu ampatament lung nu e pentru alergat nebuneste pe viraje. Aspect practic: cu economiile facute pentru ca nu schimbi mai nimic pe puntea spate rigida, cum faci la suspensia independenta la o perioada de timp, poti alege sa pui numai consumabile premium pe masina, de la anvelope la discuri si placute de frana, etc... Precizez ca mor cand vad BMW-uri cu petarde de anvelope gen Nexen, Barum...dar nah, aia ai suspensie independenta, ca de la asta am pornit.1 point
-
Sa mai depănăm povestea si firul de pe ghem... continui cu partea de iarna de la jumatatea lui martie... Dupa covid am luat kinderii si doamna si am intins-o din timpul saptamanii direct la munte. Ca doar ce, e greu sa lasi totul balta si sa pleci cand altii lucreaza? Nu imi sta in fire lucrul asta dar cum o data la 40 de ani faci un covid de calitate aveam motiv de sarbatoare ca scapasem de el si cum imi propusesem sa mut prioritatea pe familie, acum era cea mai buna ocazie, zis si facut! Am amanat toate intalnirile si toate lucrurile pe saptamana urmatoare, family first! Si daaa.. ce inspiratie si ce bine este cand ai partia doar pentru tine, e liber peste tot, a nins zile intregi... zeci de cm noi de zapada in fiecare zi. Iguana 4x4 si-a aratat din nou muschii prin zonele mai adanci cu zapada, la un moment dat chiar am zis ca fac eu o figura cu o intoarcere din acceleratie si chiar se ducea frumos in drift pana a adunat zapada multa sub ea de era sa raman cu totul... Deh, asa e cand esti incepator in ale driftului! Pana la urma cu putina opinteala s-a descurcat dupa ce am decuplat toate sistemele electronice, ASR off! Vremea fiind buna si cu putini ATV-isti prin zona, am profitat si de o plimbare cu trapa deschisa pe o parte din drumul spre cabana susai, dar fiind diferite straturi amestecate, compactat cu afanat si inaintand cu mult balans si ceva fishtailing, am oprit urcarea la cerinta pasagerilor. Damn, exact cand incepuse sa imi placa, masina se misca intr-un ritm bun! 😊 Dupa atata racorire, continuam la temperaturi mai placute... In ultima luna am inceput sa explorez mai intens partea practica a masinii, a fost necesar sa trag diverse remorci pentru diverse materiale, am dus capra de enduro pe remorca unui amic pentru ceva probe pe doo’ roti, masina se descurca minunat, nu gafaie de loc, oricum, sunt limitat de viteza maxima constructiva a remorcii. Consumul este mai mare cu remorca, aerodinamic incurca mult oblonul spate mai ales fara prelata, cu remorca mea argintie din poze ansamblul are peste 8,40m lungime dar cata vreme nu ai in spate decat o remorca cu o axa si nu o barca mare pe care sa o scapi pe drum, totusi mersul e mai relaxat. Si pentru ca am ajuns trailerist de ocazie, am activat din obd11 optiunea Trailer Assist! Imi place sa parchez o remorca cu spatele prin forte proprii dar cu Trailer Assist e belea, devine ca pentru prosti, chiar am luat pe rand niste prieteni in masina si le-am aratat un slalom cu spatele cu remorca fara sa ating volanul, au ramas interzisi! Asistentul asta este vis, se descurca si sotia sa parcheze cu spatele o remorca. Pentru cei mai gadgetisti, factorul wow este dat mai ales de modul de determinare al pozitiei remorcii prin analiza imaginilor captate de camera... pentru ca nu exista un senzor de unghi pe nuca carligului! La mine Trailer Assist trebuia bifat doar in software, masina avea hardware-ul necesar (minimele sunt: camera spate, carlig oem, asistent parcare). Dupa un timp i-am aranjat putin machiajul cu niste noroaie pe langa circuitul de motocross de la Ciolpani, sa intregeasca imaginea de SUV, mai ales cu jantele de 19 inch, LOL! Si cum vremea incepuse sa fie buna, am scos si biclele la Cheile Dobrogei, 3 bicle pe suport, inca una pliata in portbagaj si 7 persoane inauntru... o masina foarte incapatoare! (s-a asfaltat complet drumul in zonele in care era cel mai rupt) Pentru amuzament... reclama VW cu trailer assist... Mentenanta si diverse probleme (doar le mentionez, nu fac topic de depanare, merg pe garantie sau ce se mai intelege prin garantie in 2021) - am trecut la roti de vara, e foarte posibil ca anvelopele sa nu apuce finalul verii (ar fi a 4-a vara) - au mai trecut prin evacuare inca 10 litri de adblue - schimbat baterii la keyless, una din chei avertiza baterie slaba dar am inlocuit la ambele, a fost prima inlocuire - am schimbat o balama la usita de rezervor dupa multe discutii si doua vizite la dealer... vedem, inca nu s-a decis cine plateste, PoRo inca evalueaza produsul defect de o luna si jumatate – balamaua este capsulata, la scos se rup niste urechi, era una noua comandata si s-a montat, dealerul nu are certitudinea ca e defect de fabricatie sau exploatare defectuoasa... dar mi s-au dat asigurari ca daca trebuie sa platesc (~500lei) primesc un discount... sper sa fie de 100%. Nu am probleme cu dealerul, au fost foarte amabili ca intotdeauna, dar politica importatorului e de ca.cao si nu doar la subiectul mentionat. Acum clapeta functioneaza normal. - au aparut unele troncanituri pe puntea fata... suspectez bucsele descrise prin alte topic-uri - navigatia tot insista sa adauge uneori 1000m la altitudinea reala, harta se mai blocheaza uneori – dealerul ma tot “ameninta” (in sensul bun) de la revizia din februarie sa facem un update la softul de navigatie, e drept ca nici eu nu am fost disponibil, dureaza niste ore si va trebui facut - de cateva zile am niste zgomote dupa ce pun contactul, suspectez ceva clapeti de clima in zona centrala a bordului. Cateva concluzii la aproape 70k: masina confirma impresiile din primele postari ale topicului, nu este perfecta dar este polivalenta si versatila, trage frumos indiferent cate persoane sunt in masina sau ce are agatat dupa ea, cei 500Nm disponibili de jos confera relaxare la condus, stii ca ai resurse oricand, este placuta si asezata la mers atata timp cat drumul nu e rupt de gropi si nu o fugaresti la viteze mari, are troncanelile ei ce iti aduc aminte ca esti intr-un vw (compar cu un A4), partea de tehnica impreuna cu sistemele de asistenta de la bord sunt cireasa care ma indeamna sa o folosesc mai mult la mers extern si sunt foarte utile (lane assist, emergency braking, acc, keyless, android auto, farurile led, dcc), masina este inca actuala si aratoasa, intorc capul dupa ea si ii fac poze, e de bine.1 point
-
A schimbat cineva telescoapele fata,care a fost devizul? Daca aveti un cod pt ele as fi recunoscator, multumesc.1 point
-
Am ajuns la 151000 km care au inceput sa se vada mai frumos pe un AID nou (avea 2km), provenit de la un Arteon 2019, varianta cu D la final. L-am urmarit mult timp , vroiam km mei si pana la urma am pus mana pe el. E total altceva, imi place mult. Problema e ca nu am optiuni in Discover Media 2 sa pun si harta pe AID (am o versiune de început cred) ceea ce ma obliga si la urmatorul retrofit de MIB Am pus si volan nou si pare o alta masina. In rest totul e ok, motorina si la drum. Sper sa ajung cu familia pe litoral la final de luna si sa imi incapa toate bagajele ca avand un pitic mic.. nu stiu unde sa le mai pun.1 point
-
Eu am spus doar ca stiu ca era bun in trecut, acum nu mai stiu daca a ramas asa sau nu pentru ca nu am mai auzit persoane sa il foloseasca. Atata tot. Faptul ca e fabricat intr-o tara civilizata nu are vreo relevanta, deoarece calitatea este dictata de alte criterii, prea putin de tara de productie. Pana la urma, si scandalul dieselgate a plecat tot dintr-o "tara civilizata"... Iar total, de care si tu personal esti foarte multumit, e fabricat si in Romania, la Brasov. Dar da, iti dau dreptate, daca respecti norma si alegi un producator bun nu ai cum sa dai gres. Mai putin cu motul, care pt mine personal a fost o teapa cat casa. A respectat norma, vascozitatea, adica ce trebuia pt motorul meu, si a fost mai slab decat castrol magnatec. Slab in sensul ca dupa 6-7000km motorul a devenit foarte galagios, si pana la revizie am fost nevoit sa mai cumpar 1 litru de ulei pentru a completa. Am trecut la valvoline urmatorul schimb si consumul de ulei a revenit la normal. Eu am ramas intre fuchs titan gt1 5w40 si rowe rsi 5w40 pt masina din semnatura, iar decizia o voi lua peste 2-3 saptamani cand voi face revizia in functie de disponibilitatea fiecaruia.1 point
-
Norma 502 neaparat necesara in caz ca : Models equipped with the 2.0 Liter Turbo engine, with FSI (fuel straight injection), have a fuel pump that is driven directly off the engine camshaft and is lubricated with engine motor oil. Failing to use approved VW motor oil in these models causes premature engine wear. Over time, a ticking noise in the engine's upper valve train area will develop. This engine ticking noise is most noticeable after the engine has warmed up to operating temperature. To avoid this problem, be sure to use the approved VW oil type VW 502 00. Pentru cei cu Pompe-Duse VW 505 01. 2003-2006 VW Jetta, VW Golf, VW Beetle, VW Passat TDI models with PD (Pumpe-Düse) have a very unique fuel injector system. Each fuel injector acts as both a fuel pump and a fuel injector. The engine's camshaft activates the fuel injector piston pump with a roller rocker arm and applies high mechanical loads to the camshafts. A special blend of TDI motor oil was created and is required to properly lubricate this advanced TDI (Pumpe-Düse) fuel injector system. Avem inca multe de invatat si cercetat.1 point
-
@GolfMk1Vr6 Din păcate susțin cele spuse de Trofin. Este cam același lucru cu mărețul Castrol numai că plătești mult fără vreun beneficiu real. Acum pentru cei care nu au studiat ca nebunii cum am făcut eu și Trofin sunt câteva indicii care vorbesc singure despre calitatea unui ulei indiferent de ce spune producătorul, sau impresiile celor care l-au utilizat. In momentul in care vreau sa aleg un ulei in primul rand ( in opinia mea bineînțeles) ma uit la : 1 TBN Valori între 6,5-7 nu mă interesează pentru că se încadrează în limitele normelor cerute și se găsește pe toate drumurile. De regulă hidrocracatele au aceste valori. Valori de la 8 in sus îmi deschid apetitul de a cerceta cat mai multe despre respectivul ulei și denotă un ulei pentru care chiar au depus efort pentru realizarea lui. 2 Punctul de curgere Din cate am observat eu la hidrocracatele de calitate ajung la -40 gr C, cele care au baza GTL se duc până la -55 iar cele cu o bază PAO super ating -60 Gr C. In concluzie cam de aici îți poți face o idee despre tipul de baza folosita. 3 Este cea mai grea parte și anume Aditivarea. Asemenea informații se găsesc doar in testele făcute pe fiecare ulei in parte și sunt cam dificil de interpretat. In momentul in care am văzut de exemplu aditivarea la LM super renumiți ei așa pentru Bisulfura de Molibden (MOs2) și cu o reclama de ai crede că un litru de ulei conține tone de Bisulfura minune m-am desumflat total și le-am tras câteva înjurături. De ce ? Pentru simplul fapt că are mai puțină Bisulfura că Mobil 1 ESP nou. Nu mai vorbesc de Castrol Titanium mister apa de ploaie care țin steagul sus cu Titanul lor și de fapt conține doar 97 de miligrame per litru ( ceva mai mult decât nimic). O cantitate decenta zic eu ar fi fost undeva la 500 mg și un adevărat WOW pe la 800-900 mg. 4 Noack Având în vedere faptul că valoarea acestuia este stabilită la temperatura de 150 gr. C, acest indice de volatilitate trebuie sa fie luat in calcul de cei merg supraturat pentru că în cazul unei exploatări normale uleiul se mentine de regulă în jurul valorii de 100 gr. C1 point
-
Motul am spus de câteva ori, a prins foarte bine în România pentru că are un nume așa, mai exotic (Motul) un trecut glorios în motor sport și se vinde scump. În realitate sunt uleiuri absolut normale, nimic special la ele, punctează elementele cheie (consum de ulei și silențiozitate). Mașina ta va merge mult și bine cu Motul și vei avea senzația aia că ai băgat ceva wow! Pentru senzația aceea tu plătești banii în plus, în realitate tu ai folosit un ulei absolut normal (ca să nu zic banal). Cât privește lumea care îl laudă, reprezintă material de studiu pentru sociologi. Știu, pentru afirmațiile făcute îmi asum dislike-urile dar adevărul nu poate fi negat.1 point
-
https://www.emag.ro/parasolar-auto-automax-150x80-cm-design-holografic-0351/pd/D512RQBBM/ Eu pe acesta l-am luat pentru cealalta masina non VAG si este de o calitate foarte buna. Este si rigida, rezista cat vrei la soare!0 points
-
Zgomotul acela il ai de la arcul mecanismului de rabatare. Trebuie data jos capacul oglinzii si apoi gresat arcul. Locasul in care este montat respectivul arc are gauri tehnologice pe unde trebuie pusa vasilina; din fabrica au pus dar ... Ca sa dai capacul jos trebuie sa impingi 2 cleme aflate in spatele oglinzii. Daca ai ce iti trebuie poti face lucrul asta si fara sa dai oglinda jos.0 points
-
Eu am primit un parasolar cartonat si sta foarte bine. Nu e nevoie de ventuze, doar las parasolarele. Seamana foarte bine cu acesta. O sa intreb de unde a fost cumparat si revin.0 points
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00