Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.05.2021 în toate secţiunile
-
Salutare tuturor, Alin e numele meu, sunt utilizator vechi...multa vreme lurker apoi acu' cativa ani mi-am facut si cont...dar nu am fost foarte curajos cu prezentatul masinilor mele. Acum vreun an...am cumparat un Audi S3 8V 2016 cu 80k km complet stock, din RO, un singur proprietar, inca in garantie la una din multele reprezentante bucurestene...si am zis azi ca ar fi momentul sa il si prezint deoarece masina a suferit si inca sufera transformari. Ca si dotari...are cam tot ce se putea pune pe ea la vremea respectiva ..ACC, DCC, incalzire in scaune...camera...etc etc...inclusiv niste scaune cu insertii rosii...(nu stiu de ce si-a dorit proprietarul initial una ca asta...) urmeaza sa decid ce pun in locul lor. Mai jos poze cu prima zi vs prezent ..nu am decis inca unde vreau sa ajung cu ea vis a vis de modificari/putere...dar decidem noi pe parcurs. Vis a vis de fiabilitatea 2.0 tsi...nici un fel de emotie pana acum..am parcurs in jur de 7-8k km cu ea (nefiind masina de zi cu zi)9 points
-
Frumoasa masina, sa o incarci sanatos. Povestea de mai sus cu drumul de Constanta si retur ma face sa ma laud ca nu am mers inca pe versiune electrica si mai astept cativa ani, mi se pare horror ce ai povestit cu oprit incarcat putin, uitat iar la range, hai sa mai incarc putin etc, mai ales acum cu bebe mic cand trebuie sa ne intersectam somnul cu mersul si asa mai departe.3 points
-
Salutare. Probabil multi cand vad titlul se intreaba de ce as face asta...ei bine poate pentru ca le-am facut pe toate si doar asta lipsea. Dar...nu :). Motivul este ca am inlocuit volanul stock 2019 cu modelul 2021 in 3 spite cu padele si incalzire. Incalzire aveam si pe primul volan insa dupa inlocuire a aparut problema. Cumva coloana 5Q0 Valeo nu era compatibila cu volanul 2021 / la fiecare punere a contactului cand temperatura crestea peste 5gr aveam un scurt mesaj "eroare incalzire volan". 3 sec nu mai mult insa extrem de deranjant. M-am jucat prin codari impreuna cu un f. bun amic insa fara succes - cel mult am reusit sa mutam eroarea cand temperatura era cu "-". Evident dupa ce am studiat MY 2021 am constatat ca a fost inlocuit modelul de coloana din 5Q0 in 5Q1. Ce inseamna asta? 5Q0 - este vazut ca modul separat, se codeaza in gateway (are can H si can L) 5Q1 - este vazut ca subsistem al BCMului - se "codeaza" in adaptarile BCM-ului f. important: nu toate BCM-urile suporta coloana 5Q1 (desi Karoq a beneficiat de BCM facelift) - minim necesar fiind un BCM cu H38 (ex: 5q0937084DH- Conti) In continuare nu va mai plictisesc cu explicatii. Am atasat schema completa de repinuire pt coloana 5Q0-5Q1 (ATENTIE!!! pt masina cu KESSY si INCALZIRE VOLAN - diferenta majora este mufa din coloana T14-->T16) Platforma MQB este comuna si pe VW si pe Skoda si pe Seat... cine are informatii suplimentare eu zic ca le poate pune in aceasta postare. In final problema mea s-a rezolvat ERROR FREE Succes tuturor! Conversie 5Q0-5Q1.xls2 points
-
@halamadrid Asta e o problema reala, de care m-am lovit si eu. La noi sunt, de obicei, doar cate o statie de incarcare rapida per locatie. Tesla are cate 10-20, de obicei. Ce poti sa faci, si ce am facut si eu, a fost sa folosesc aplicatii precum plugshare ca sa imi fac o idee despre cat de folosita e statia de dinainte sa plec la drum. Apoi, pe drum, pot sa verific daca si-a dat cineva check-in. Multi isi dau, si si eu fac la fel, dar nu e o garantie. Chiar am contactat pe cineva care incarca in Pitesti de vreo ora deja si omul a iesit din Kaufland si m-a lasat sa incarc si eu. In cele din urma, este o chestiune de noroc pana cand se dezvolta infrastructura. Iar venirea Tesla in Romania, impreuna cu multitudinea de modele electrice care se anunta, nu pot decat sa accelereze tranzitia prin presiunea pe care o pune. Desi nu prea vad retelele de incarcare luand treaba prea in serios, nici dpdv tarife, nici locatii, nici statii per locatie si nici viteza de incarcare, piata o sa se orienteze catre solutiile cele mai bune. Ultimul lucru, mentionat si de @Silviu_7: multe drumuri prin tara le-am facut fara sa opresc sa alimentez. Am mers 150-200 de km pana la destinatie, plecand cu bateria plina de acasa, si am incarcat la destinatie la o priza normala, cu 3.7 kW. La o oprire de 4 ore adaugi cam 100 km de autonomie, suficient cat sa ajungi inapoi. Poti sa intrebi si la hoteluri daca au vreo priza la care sa incarci si sa iei un prelungitor cu tine. Multe hoteluri cred ca vor zice da, ba chiar poate vor tine minte ca ar fi utila aceasta facilitate pe viitor.2 points
-
Salut membrii acestui forum,cautam alta chestie si am ajuns aici din intimplare,nu stiu daca am sa mai revin,dar asa in treacat,pot incerca sa dau o mina de ajutor celor care au nevoie de ea.Locuiesc si muncesc intro tara din Europa,ma ocup de reparat injectoare si pompe de injectie diesel. In legatura cu aceste injectoare 03L130277 diferite litere la final,motoare 1,6 hdi in general... Se pot repara 100% doar in conditiile in care partea electrica,bobina,are o rezistenta cuprinsa intre 170 si 200 kohm) cu cit mai aproape de 200k. Aceasta rezistenta se poate masura cu un aparat normal dar nu este o masuratoare sigura,noi folosim aparatura speciala,care ne arata rezistenta ,,in tensiune" si putem vedea daca alimentata se mentine la nivelul dorit,si adevarul este ca multi care se ocupa de reparat injectoare nici nu au cunostinte despre asa ceva,dar nu are importanta,meseriasul potrivit...la clientul nimerit,ca el plateste saracul oalele sparte. In anii in care am tot reparat ,,ce nu repara" nici fabrica,am observat ca nu totul este roz,sau negru,si ca in cele mai multe cazuri,ce zice fabricantul,care are interes sa-si vinda produsele,si ce se intimpla in realitate,este o mareeeee diferenta. Caz concret,dupa reparatia unor injectoare (multe cazuri) 03L130xxxxx,(si orice alta referinta siemens,vdo,continental) montate in masina,functiona mai rau decit cind le-am scos,le-am dat afara si am montat alte 4 injectoare cu aceeasi referinta,reparate,si mergeau perfect. Ca sa ne lamurim,aceleasi injectoare care mergeau rau,le-am montat intro alta masina,un seat,si functionau perfect....greu de inteles cum aceleasi 4 injectoare,reparate,calibrate,codificate,merg bine pe un motor,si foarte rau pe altul. In cele din urma am urmat recomandarile fabricantului si dupa montaj,am facut un rodaj de 200km ca sa vedem cum functioneaza in urma ,,invatarii" calculatorului de bord al masinii cu aceste injectoare. Rezultatul....montate prima data pe vw mergeau prost,iar pe seat foarte bine,dupa rodaj,mergeau foarte bine pe vw si la fel si pe seat. E o lume vasta,greu de inteles,sincer cred ca cei mai experimentati in domeniul asta,habar avem de ce se intimpla,doar incercam sa dam o solutie,sa luam banii oamenilor pentru efortul depus,si daca este posibil sa le fie si lor bine. Cautam un banc de testare Stardex,care se presupune ca este foarte exact in cantitati de injectie,si care este foarte util in astfel de cazuri,adica in injectoare siemens,intrebare care se pune este daca merita sumele imense ce se pretind pentru o astfel de masinarie,vorbim de zeci de mii de euro,si asta doar ca sa putem rezolva problemele unor fabricanti idioti in detrimentul clientului final,si al nostru bineinteles. Pentru cei care doresc un instrument foarte bun pentru testarea bobinei injectoarelor siemens si nu numai,chinezii vind HIOKI...habar am de pret,depinde de unde cumparati,aici unde sint eu a costat sute de euro.2 points
-
Technical product information 20242504 Technical product information 20242504.docx2 points
-
Apropo de copii, am uitat sa punctez: in masina electrica nu mai adorm, sau adorm foooarte greu. Le lipseste zgomotul 😬2 points
-
Injectoarele atat la pre-dieselgate cat si la dieselgate sunt cam la fel de solicitate din punct de vedere mecanic (dat de numarul de microinjectii per ciclu). La dieselgate apar solicitari termice ridicate ale acestora din cauza regenenarilor mai dese si deci a temperaturilor ridicate mai dese la partea superioara a motorului, ducand la o imbatranire mai rapida a partii piezo (durata de viata piezo e invers proportionala cu temperatura de functionare). Deci, injectoarele pe dieselgate vor imbatrani electric intr-un timp mai scurt. Eu personal, daca as avea dieselgate, as merge fara protectia superioara de plastic a motorului chiar daca zgomotul ar fi mai ridicat, pentru a le tine cat mai reci posibil.2 points
-
Am reușit in Weekend in sfârșit primul drum in condiții care sa testeze cu adevărat capacitatea bateriei, autonomia, viteza de incarcare. Bucuresti (Titan) - Constanta (port), 95% baterie la plecare, vânt din fata 8km/h, viteza pe cruise control setată la 130km/h, viteza medie la destinație 102km/h. Ajuns cu baterie 24% și range 90km. Am încărcat pana la 100% in 1h20min la EnelX chiar in port (a durat cat cina). La întoarcere, Constanta - Ploiesti! 96% baterie la plecare, vânt puternic (tot) din fata - 20-25km/h, viteza pe cruise control 120-125km/h pe A2 și maxim legal pe DN1. La rompetrol otopeni maxima masina arăta range 92km si distanta rămasă de parcurs: 45km așa ca am decis sa incarc. Am încărcat 18min, cu 26kw (atât poate stația aia) și am ajuns la ploiesti cu range…. 92 Pentru a ma întoarce pe A3 la Bucuresti și fără emoții, cu ce viteza vreau, am încărcat la kaufland ploiesti pana la 52% (range 210) in 35 min. Consumul mediu pe toată excursia de 600km a fost de 23.5kwh/100km Concluzia: ar ajuta mult niște stații de incarcare in benzinării pe autostrăzi Dacă existau, și încărcam cu măcar 75kw (din 125 cât poate mașina) măcar 30 min, nu mai aveam nevoie de pauza la Otopeni, ploiesti, și mergeam doar pe autostrăzi, chiar cu vânt din fata. Las aici și niște poze de la Vinalia (ceptura), unde am luat și bicicletele la alt drum, și de la EnelX Constanta2 points
-
Am ridicat de nici o săptămâna de la PBN un Enyaq iv80, comandat anul trecut pe final de Noiembrie. Primul astfel de model comandat in RO (si probabil primul livrat). Am condus timp de ~4 ani un kodiaq, si un tesla M3 intr-un concediu, vreo 2 săptămâni in 2019. Și am decis atunci sa aștept un compromis, la un preț decent, cu ceva din ambele lumi (suv Skoda dar electric) 🙂 Când s-a lansat, am comandat. Am avut in minte si un plug-in hybrid, temător puțin de schimbare, dar cum nu am priza acasă inca, și nici la birou, am zis sa încerc direct.. viitorul. Am beneficiat de 45000+7500 lei de la statul roman, și mi-am permis astfel majoritatea opționalelor. Am luat toate opțiunile + toate pachete in varianta plus, mai puțin: suspensia adaptiva, pompa caldura, camere 360 parcare și Head-up display, iar pachetul assisted drive l-am luat Basic. Sunt încântat de alegerea făcută și ma obișnuiesc cu mașina încet-încet. Sunt stresat de cum arată azi asfaltul in Bucuresti și cum se îmbina cu jantele de 21” Imi vine sa incarc mereu, sa caut o priza, deși nu e nevoie. Am mers deja 750km și încă nu am ajuns mai departe de Ploiești. Primul drum mai lung va fi către Constanta, săptămâna viitoare. Pana acum, îmi place: - diametrul de întoarcere foarte scurt - ținuta de drum - sistemul standard de sunet - accelerația (peste așteptări raportat la cifre) - nivelul finisajelor - consumul - meniul configurabil - wireless CarPlay - insonorizanta habitaclului - MATRIX Led! Nu îmi place: - ca nu poți configura ecranul mic - nu poți vedea CarPlay (harta) și date de condus / consum simultan - wireless charger încarcă mai lent decât consuma wireless CarPlay - nu exista buton fizic de autohold - nivelul bateriei in procente este afișat doar sub 10% Las aici câteva poze și, dacă sunt întrebări, ajut cu plăcere cu răspunsuri.1 point
-
Culoarea este Dolphin Grey. Nu conduc sportiv, eu sunt multumit de cum se simte motorul. Am mers preponderent ECO (in afara orasului) si Normal si Sport in oras. Masina are CASCO, este luata in leasing platesc aprox 300 ron/luna1 point
-
Buna seara! Primele impresii dupa aproape 2 luni si 3800 km (2500 extraurban): consum mediu general - 8%, stil de conducere linistit, preponderent cu optiune "ECO". Consum maxim 13,2 % Autostrada viteza maxima 150 km/h, si nu se simte... . Desi motor de 1,5 l e destul de ager Zgomot la viteze mari... doar din cauza aerodinamicii si a "ecoului" din portbagaj. Confortabil si pe drum denivelat, putin zgomotos la trecerea peste limitatoare de viteza. Foarte utila directia variabila la intoarcere si manevre in spatiu restrans. Scaunele foarte comode, desi e versiune "Excellence" si nu sunt sportive. Sistemul multimedia intuitiv si usor de folosit. Pana acum 3 erori de sistem: pilotul automat adaptiv, recunoasterea semnelor de circulatie si mentinerea benzii de circulatie. Si-a revenit de fiecare data dupa repornire. Centurile de siguranta din spate trebuie aranjate cu mana, altfel din cauza pozitiei in care revin lovesc stalpul usii si fac zgomot. Daca doreste cineva sa afle ceva mai exact, raspund cu mare placere. Parerea de pana acum: A meritat achizitia! Incerc sa fiu obiectiv, dar vin de pe o SUzuki Vitara, si se simte diferenta. PS. La 3500 km primul incident, o piatra aruncata de un camion. Am scapat doar cu parbrizul gaurit1 point
-
Moșule, ai dreptate... daca ai DCC nu este instalat G384, senzorul de înclinație... Se pare ca frica mea de DCC era întemeiată la greu... Nu numai ca dacă se strica amortizoarele e o problema, orice se strica la kktul asta de DCC e nasol... Întra în eroare farurile, banui ca și altele... Sper sa nu aflu ce Tre sa ma împac cu gândul ca mi-am luat, posibil, o mica gaurica neagra... 😇1 point
-
Vorbiti de "bobine" la injectoare piezo 🤣🤣🤣😅!!! Cum sa repari un injector piezo... cand de fapt el nu are bobina/solenoid?! 99.99% din problemele injectoarelor piezo vin de la elementul de comanda piezo...si nu se repara fiindca nu se poate, tehnic nu e posibil sa refaci fisurile microscopice ale unui cristal quartz.1 point
-
sau vibratia... :):):) Am sesizat si eu acest aspect, dar pana sa citesc acum nu am constientizat ca asta e motivul. Am zis ca au crescut si nu mai dorm asa mult Tare faza.1 point
-
hello. acum 1 saptamana am observat ca, la rece, pedala de ambreiaj, era moale si se bloca la jumatatea cursei. vizitat mecanic, facut prima data aerisire, dupa schimbat pompa ambreiaj (problema inca persista), asa ca am schimbat kitul de ambreiaj ( LUK ) . masina merge perfect acum, pedala de ambreiaj revine fara nici o problema la loc. costul total : 2800 de lei (192 de lei pompa de ambreiaj, 2200 kitul, 400 manopera) si ceva bonus din seara asta de la spalatorie1 point
-
eu am aplicat vopel si la bora si la golf fara demontarea volanului. aplicat corect, cu degresare prealabila, iese foarte bine, si rezista in timp.1 point
-
1 point
-
Am schimbat doar motorasul, cu unul nou, intrucat e mai ieftin decat varianta SH(care vine cu tot cu etrier, sau cel putin asa se dau local). Problema rezolvata1 point
-
Asta nu e tot! Ar trebui ca fiecare, in viata asta, sa intalneasca un pasionat in ale mecanicii, asa cum l-am intalnit eu ieri pe Catalin! Mulțam fain!1 point
-
Salutare, Intrucat am deschis acest topic am reusit intr-un final sa rezolv si carligul. A durat pentru ca nu prea am avut timp sa ma ocup. Acum dupa sprijinilor colegilor de mai sus (in special cu codurile mufelor) am rezolvat f rpd treaba. Montajul si testarea carligului este f simpla (normal...daca este facuta de un meserias) dar cu 2 drumuri la service-ul cu care lucrez de ceva timp m-au rezolvat baietii si cu codare si tot. Mie cablajele mi le-au facut tot ei si iesi mai ieftin decat sa le comanzi de pe net...practic montajul carlig cu cablaj tras a dus cu totul undeva la 200 EUR ori daca stai sa dai 150 EUR pe alte cablaje plus manopera si codare duce si mai mult... recomand pt cine vrea (eu l-am pus pe sedan) sa ia carlig din dezmebrari original (se potriveste si cel de la break) + modulul sa fie luat cu atentie pe cod iar mufele (pt ca in general la dezmembrari astia taie firele ca ciobanii) le gasesti imd pe net (bineinteles sa aveti codurile pieselor). Merge brici totul acum si este clar incomparabila calitatea decat unul aftermarket cu 1500 RON sudat sau pe surub. Bafta !1 point
-
Dacă vreau sa spăl doar parbrizul fără sa ud toată capota, dau comutatorul de lumini de pe Auto pe "zero", spăl parbrizul și apoi il dau din nou pe Auto (verificat pe Audi si Vw). Merge de minune de ani de zile!1 point
-
Deja a aparut unul in constanta. L-am vazut si in curte la dealer dar nu am putut intra ca nu gaseau cheile. Vazut live ma face sa imi retrag cuvintele. Este mai aspectuos decat ursul.1 point
-
Am văzut în trafic ieri un Tarraco. Comparativ cu hidosenia de Kodiaq mașina arata f bine!1 point
-
1 point
-
Ce inseamna un motor care nu e insetat de ulei. Primul este de cand am luat masina(ma echipasem in ideea in care o sa consume in rodaj ceva), iar celelalte doua cat a ramas dupa fiecare revizie..in speta cam 500ml. Primul se doneaza, mai are 700ml. De preferat la intalnirea de duminica in Bucuresti. Stopurile sunt de vanzare in aria corespunzatoare.1 point
-
Acum nici nu stiu ce era mai bine..da, era mai bine cu toate oasele intregi De cand am mai avut putin timp sa o mai aduc la zi, uneori se simte ca in prima zi. Probabil ultimele poze cu aceste stopuri, dar simteam nevoia de o schimbare pe undeva, cumva. Peste nicio saptamana vor fi 2 ani de la data productiei.1 point
-
Eu am activat DRL pe proiectoare. Inainte, cand aveam halogen, am setat doar 60% putere. Acum am pus xenon si l-am lasat la 100%. Am setat DRL North America, pentru ca la asta se sting becurile cand trag frana de mana, pe cand la Scandinavian nu se sting. In plus, nici becurile pe spate nu se aprind. Activare DRL(s) pe proiectoare la 50% din intensitate [select] [09 - Central Electric] [07 - Coding] [Long Coding Helper] Byte 00: - bifati Bit 4 (Daytime Running Lights (North America)) Byte 17: - bifati Bit 4 (Daylight Running Light via Front Fog Lights) Byte 20: - in casuta DEC modificati valoare (in procente) in 50 [Transfer Coding!] [Do It!]Respectiva valoare inscrisa in casuta DEC poate fii modificata dupa bunul plac. Intr-o vreme aveam si semnalizarile fata ca lumini de pozitie, dar am dezactivat. Eu am luat toate informatiile de la aria Golf V si Passat.1 point
-
Posibil modulul de control defect J127 , cod reper 6q1907521b dar verifici dupa seria de sasiu ce cod de piesa ai la el .Doar Hella sau original0 points
-
0 points
-
In primul rand scuze de lungime: Injectoarele intr-adevar sunt "lipsite de inteligenta" si sunt caracterizate de debitele livrate (micrograme/microsecunda) la anumite presiuni si care sunt cuprinse in codul hexa (cel scris pe ele este valabil numai pentru injectorul nou). Injectoarele piezo pe EA189 pot furniza in mod normal 8 microinjectii per ciclul de injectie (2 preinjectii, o injectie principala si 2 secundare si 3 postinjectii). Cele de generatie noua pot furniza si mai multe. La pornirea motorului ECU stabileste o valoare medie a cantitatii injectate necesare pe ciclu pentru cele 4 injectoare, fata de care tot el stabileste valorile de corectie (ce citim noi) si care arata starea injectoarelor comparativ unul cu celalalt si nu starea lor in general (ex. 1 - daca injectoarele au aceeasi uzura mecanica mare (varsta inaintata) deviatiile vor fi mici dar functionarea va fi defectuoasa sau ex. 2 – daca pun un injector nou cu alte 3 nu foarte uzate, corectiile sunt mari dar motorul functioneaza bine). Injectoarele piezo au in general defecte electrice (piezo sau cablaj) sau mecanice (uzate sau infundate). Daca sunt uzate mecanic (batrane) sau infundate atunci timpul necesar injectarii cantitatii necesare de carburant la o anumita presiune va creste tot mai mult pana la stadiul la care preinjectiile se vor uni cu injectia principala si cu cele secundare facand motorul zgomotos iar postinjectiile nu vor mai asigura motorina necesara obtinerii temperaturilor pentru curatare DPF ducand la cresterea timpului necesar curatarii (timpul pentru injectie este limitat la un anumit unghi pe came). OEM vs VDO – injectoarele constructiv sunt identice, doar ca cele OEM se tin pe masina de testare un timp mai lung (un fel de rodaj) pana la obtinerea codului HEXA si de obicei sunt marcate (ex. punct de culoare de vopsea sau livrare pe loturi) pentru ca cele montate pe o masina noua sa aiba caracteristici cat mai apropiate. De aceea pe un autoturism vechi nu conteaza ca pun OEM sau VDO deoarece nu pot sorta injectoarele sa aiba aceleasi caracteristici. Cazuri de carait al injectoarelor dupa un timp de la montarea a 4 injectoare noi VDO pot apare datorita rodajului insuficient de la testare, astfel incat, dupa un timp, se modifica caracteristicile de injectie ale unora dintre ele si pentru acceeasi presiune a rampei un/unele injectoare nu mai asigura corect microinjectiile. In acest caz se pot regla injectoarele care au deviatii pe plus prin strangerea foarte usoara a piulitelor care preseaza pachetul piezo. La fel se mai pot regla si injectoarele batrane dar neinfundate (cu mare atentie!!!). Caraieli de injectoare - nu inseamna ca injectoarele sunt obligatoriu terminate (dar nici nu exclude) ci doar ca, datorita uzurii inegale in timp, ele nu mai au caracteristici apropriate si nu mai pot asigura la acceasi presiune a rampei timpi comparabili pentru microijectii intre injectoare. Dieselgate: presiunile de injectie mai mari pentru aceleasi regimuri fata de cele nondieselgate compenseaza imbatranirea/diferenta injectoarelor (presiuni mai mari inseamna timpi de injectie necesari mai mici, iar ECU poate obtine microinjectii cu timpi mai redusi pentru un spectru de caracteristici ale injectoarelor mai larg). Dezavantaj… alte componente...0 points
-
Nu cumperi pana nu demontezi sa vezi daca e carcasa mancata/corodata de antigel. Scoti filtru de ulei , dai drumu la ulei, si il lasi asa. Ca la demontare o sa curga antigel in gaurile de la ulei din bloc si ajunge in baie. Dupa ce pui totul la loc bagi antigel vezi ca nu curge , pui ulei si dai cheie. Deobicei carcasa vine cu tot cu termoflot si filtru de ulei si garniturile aferente. Original este Mahle.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00