Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.05.2021 în toate secţiunile
-
2 points
-
In primul rand scuze de lungime: Injectoarele intr-adevar sunt "lipsite de inteligenta" si sunt caracterizate de debitele livrate (micrograme/microsecunda) la anumite presiuni si care sunt cuprinse in codul hexa (cel scris pe ele este valabil numai pentru injectorul nou). Injectoarele piezo pe EA189 pot furniza in mod normal 8 microinjectii per ciclul de injectie (2 preinjectii, o injectie principala si 2 secundare si 3 postinjectii). Cele de generatie noua pot furniza si mai multe. La pornirea motorului ECU stabileste o valoare medie a cantitatii injectate necesare pe ciclu pentru cele 4 injectoare, fata de care tot el stabileste valorile de corectie (ce citim noi) si care arata starea injectoarelor comparativ unul cu celalalt si nu starea lor in general (ex. 1 - daca injectoarele au aceeasi uzura mecanica mare (varsta inaintata) deviatiile vor fi mici dar functionarea va fi defectuoasa sau ex. 2 – daca pun un injector nou cu alte 3 nu foarte uzate, corectiile sunt mari dar motorul functioneaza bine). Injectoarele piezo au in general defecte electrice (piezo sau cablaj) sau mecanice (uzate sau infundate). Daca sunt uzate mecanic (batrane) sau infundate atunci timpul necesar injectarii cantitatii necesare de carburant la o anumita presiune va creste tot mai mult pana la stadiul la care preinjectiile se vor uni cu injectia principala si cu cele secundare facand motorul zgomotos iar postinjectiile nu vor mai asigura motorina necesara obtinerii temperaturilor pentru curatare DPF ducand la cresterea timpului necesar curatarii (timpul pentru injectie este limitat la un anumit unghi pe came). OEM vs VDO – injectoarele constructiv sunt identice, doar ca cele OEM se tin pe masina de testare un timp mai lung (un fel de rodaj) pana la obtinerea codului HEXA si de obicei sunt marcate (ex. punct de culoare de vopsea sau livrare pe loturi) pentru ca cele montate pe o masina noua sa aiba caracteristici cat mai apropiate. De aceea pe un autoturism vechi nu conteaza ca pun OEM sau VDO deoarece nu pot sorta injectoarele sa aiba aceleasi caracteristici. Cazuri de carait al injectoarelor dupa un timp de la montarea a 4 injectoare noi VDO pot apare datorita rodajului insuficient de la testare, astfel incat, dupa un timp, se modifica caracteristicile de injectie ale unora dintre ele si pentru acceeasi presiune a rampei un/unele injectoare nu mai asigura corect microinjectiile. In acest caz se pot regla injectoarele care au deviatii pe plus prin strangerea foarte usoara a piulitelor care preseaza pachetul piezo. La fel se mai pot regla si injectoarele batrane dar neinfundate (cu mare atentie!!!). Caraieli de injectoare - nu inseamna ca injectoarele sunt obligatoriu terminate (dar nici nu exclude) ci doar ca, datorita uzurii inegale in timp, ele nu mai au caracteristici apropriate si nu mai pot asigura la acceasi presiune a rampei timpi comparabili pentru microijectii intre injectoare. Dieselgate: presiunile de injectie mai mari pentru aceleasi regimuri fata de cele nondieselgate compenseaza imbatranirea/diferenta injectoarelor (presiuni mai mari inseamna timpi de injectie necesari mai mici, iar ECU poate obtine microinjectii cu timpi mai redusi pentru un spectru de caracteristici ale injectoarelor mai larg). Dezavantaj… alte componente...2 points
-
Sa mai depănăm povestea si firul de pe ghem... continui cu partea de iarna de la jumatatea lui martie... Dupa covid am luat kinderii si doamna si am intins-o din timpul saptamanii direct la munte. Ca doar ce, e greu sa lasi totul balta si sa pleci cand altii lucreaza? Nu imi sta in fire lucrul asta dar cum o data la 40 de ani faci un covid de calitate aveam motiv de sarbatoare ca scapasem de el si cum imi propusesem sa mut prioritatea pe familie, acum era cea mai buna ocazie, zis si facut! Am amanat toate intalnirile si toate lucrurile pe saptamana urmatoare, family first! Si daaa.. ce inspiratie si ce bine este cand ai partia doar pentru tine, e liber peste tot, a nins zile intregi... zeci de cm noi de zapada in fiecare zi. Iguana 4x4 si-a aratat din nou muschii prin zonele mai adanci cu zapada, la un moment dat chiar am zis ca fac eu o figura cu o intoarcere din acceleratie si chiar se ducea frumos in drift pana a adunat zapada multa sub ea de era sa raman cu totul... Deh, asa e cand esti incepator in ale driftului! Pana la urma cu putina opinteala s-a descurcat dupa ce am decuplat toate sistemele electronice, ASR off! Vremea fiind buna si cu putini ATV-isti prin zona, am profitat si de o plimbare cu trapa deschisa pe o parte din drumul spre cabana susai, dar fiind diferite straturi amestecate, compactat cu afanat si inaintand cu mult balans si ceva fishtailing, am oprit urcarea la cerinta pasagerilor. Damn, exact cand incepuse sa imi placa, masina se misca intr-un ritm bun! 😊 Dupa atata racorire, continuam la temperaturi mai placute... In ultima luna am inceput sa explorez mai intens partea practica a masinii, a fost necesar sa trag diverse remorci pentru diverse materiale, am dus capra de enduro pe remorca unui amic pentru ceva probe pe doo’ roti, masina se descurca minunat, nu gafaie de loc, oricum, sunt limitat de viteza maxima constructiva a remorcii. Consumul este mai mare cu remorca, aerodinamic incurca mult oblonul spate mai ales fara prelata, cu remorca mea argintie din poze ansamblul are peste 8,40m lungime dar cata vreme nu ai in spate decat o remorca cu o axa si nu o barca mare pe care sa o scapi pe drum, totusi mersul e mai relaxat. Si pentru ca am ajuns trailerist de ocazie, am activat din obd11 optiunea Trailer Assist! Imi place sa parchez o remorca cu spatele prin forte proprii dar cu Trailer Assist e belea, devine ca pentru prosti, chiar am luat pe rand niste prieteni in masina si le-am aratat un slalom cu spatele cu remorca fara sa ating volanul, au ramas interzisi! Asistentul asta este vis, se descurca si sotia sa parcheze cu spatele o remorca. Pentru cei mai gadgetisti, factorul wow este dat mai ales de modul de determinare al pozitiei remorcii prin analiza imaginilor captate de camera... pentru ca nu exista un senzor de unghi pe nuca carligului! La mine Trailer Assist trebuia bifat doar in software, masina avea hardware-ul necesar (minimele sunt: camera spate, carlig oem, asistent parcare). Dupa un timp i-am aranjat putin machiajul cu niste noroaie pe langa circuitul de motocross de la Ciolpani, sa intregeasca imaginea de SUV, mai ales cu jantele de 19 inch, LOL! Si cum vremea incepuse sa fie buna, am scos si biclele la Cheile Dobrogei, 3 bicle pe suport, inca una pliata in portbagaj si 7 persoane inauntru... o masina foarte incapatoare! (s-a asfaltat complet drumul in zonele in care era cel mai rupt) Pentru amuzament... reclama VW cu trailer assist... Mentenanta si diverse probleme (doar le mentionez, nu fac topic de depanare, merg pe garantie sau ce se mai intelege prin garantie in 2021) - am trecut la roti de vara, e foarte posibil ca anvelopele sa nu apuce finalul verii (ar fi a 4-a vara) - au mai trecut prin evacuare inca 10 litri de adblue - schimbat baterii la keyless, una din chei avertiza baterie slaba dar am inlocuit la ambele, a fost prima inlocuire - am schimbat o balama la usita de rezervor dupa multe discutii si doua vizite la dealer... vedem, inca nu s-a decis cine plateste, PoRo inca evalueaza produsul defect de o luna si jumatate – balamaua este capsulata, la scos se rup niste urechi, era una noua comandata si s-a montat, dealerul nu are certitudinea ca e defect de fabricatie sau exploatare defectuoasa... dar mi s-au dat asigurari ca daca trebuie sa platesc (~500lei) primesc un discount... sper sa fie de 100%. Nu am probleme cu dealerul, au fost foarte amabili ca intotdeauna, dar politica importatorului e de ca.cao si nu doar la subiectul mentionat. Acum clapeta functioneaza normal. - au aparut unele troncanituri pe puntea fata... suspectez bucsele descrise prin alte topic-uri - navigatia tot insista sa adauge uneori 1000m la altitudinea reala, harta se mai blocheaza uneori – dealerul ma tot “ameninta” (in sensul bun) de la revizia din februarie sa facem un update la softul de navigatie, e drept ca nici eu nu am fost disponibil, dureaza niste ore si va trebui facut - de cateva zile am niste zgomote dupa ce pun contactul, suspectez ceva clapeti de clima in zona centrala a bordului. Cateva concluzii la aproape 70k: masina confirma impresiile din primele postari ale topicului, nu este perfecta dar este polivalenta si versatila, trage frumos indiferent cate persoane sunt in masina sau ce are agatat dupa ea, cei 500Nm disponibili de jos confera relaxare la condus, stii ca ai resurse oricand, este placuta si asezata la mers atata timp cat drumul nu e rupt de gropi si nu o fugaresti la viteze mari, are troncanelile ei ce iti aduc aminte ca esti intr-un vw (compar cu un A4), partea de tehnica impreuna cu sistemele de asistenta de la bord sunt cireasa care ma indeamna sa o folosesc mai mult la mers extern si sunt foarte utile (lane assist, emergency braking, acc, keyless, android auto, farurile led, dcc), masina este inca actuala si aratoasa, intorc capul dupa ea si ii fac poze, e de bine.2 points
-
Buna ziua dragi colegi Scriu aceste randuri in speranta ca vor fi de ajutor si nu pentru a face reclama in vreun fel cuiva... Povestea mea incepe asa: am cumparat o Skoda Octavia II de firma (de la sotie, km reali, etc) si problemele au aparut inca inainte sa o cumpar: filtru DPF infundat si schimbat pe firma inainte de a o cumpara. Dupa cumparare probleme similare (filtrul nu se regenera) si am apelat la celebrul (de-acum) atelier de reparatii injectoare din Otopeni. Verdictul trist, toate cele 4 injectoare nu aveau post-injectia necesara regenerarii. Le-am reconditionat pe toate, au fost generate alte coduri hexa si de atunci nici ca am mai avut probleme pe partea asta. Personal consider ca merita, consumul s-a redus drastic (la drum lung scot 4 litri/100 sau chiar sub) iar regenerarea nu dureaza mai mult de 10 minute. De motor nu mai spun, sunetul s-a schimbat enorm. Fac aceste precizari dupa 40.000 km parcursi dupa aceasta reparatie. Mai mult decat atat, inainte sa le reconditionez, pentru ca tot citisem si eu ca nu se pot repara, cumparasem unele SH care, la verificare pe banc, au iesit 2 duse de tot si 2 pe moarte. Din fericire (cu scandal, bineinteles) am reusit sa le returnez. Sper sa foloseasca aceste informatii Numai bine2 points
-
Am ridicat de nici o săptămâna de la PBN un Enyaq iv80, comandat anul trecut pe final de Noiembrie. Primul astfel de model comandat in RO (si probabil primul livrat). Am condus timp de ~4 ani un kodiaq, si un tesla M3 intr-un concediu, vreo 2 săptămâni in 2019. Și am decis atunci sa aștept un compromis, la un preț decent, cu ceva din ambele lumi (suv Skoda dar electric) 🙂 Când s-a lansat, am comandat. Am avut in minte si un plug-in hybrid, temător puțin de schimbare, dar cum nu am priza acasă inca, și nici la birou, am zis sa încerc direct.. viitorul. Am beneficiat de 45000+7500 lei de la statul roman, și mi-am permis astfel majoritatea opționalelor. Am luat toate opțiunile + toate pachete in varianta plus, mai puțin: suspensia adaptiva, pompa caldura, camere 360 parcare și Head-up display, iar pachetul assisted drive l-am luat Basic. Sunt încântat de alegerea făcută și ma obișnuiesc cu mașina încet-încet. Sunt stresat de cum arată azi asfaltul in Bucuresti și cum se îmbina cu jantele de 21” Imi vine sa incarc mereu, sa caut o priza, deși nu e nevoie. Am mers deja 750km și încă nu am ajuns mai departe de Ploiești. Primul drum mai lung va fi către Constanta, săptămâna viitoare. Pana acum, îmi place: - diametrul de întoarcere foarte scurt - ținuta de drum - sistemul standard de sunet - accelerația (peste așteptări raportat la cifre) - nivelul finisajelor - consumul - meniul configurabil - wireless CarPlay - insonorizanta habitaclului - MATRIX Led! Nu îmi place: - ca nu poți configura ecranul mic - nu poți vedea CarPlay (harta) și date de condus / consum simultan - wireless charger încarcă mai lent decât consuma wireless CarPlay - nu exista buton fizic de autohold - nivelul bateriei in procente este afișat doar sub 10% Las aici câteva poze și, dacă sunt întrebări, ajut cu plăcere cu răspunsuri.1 point
-
Masinile electrice sunt pentru cei care conduc linistit Daca vrei electrica sa mergi pe banda de viteza pe autostrada Pitesti - Bucuresti - Constanta , ai ales gresit , acolo se merge in frane si accelerari non-stop , doar stres Sau mergi in Ardeal de la Sibiu in sus , acolo e de zece ori mai liber pe autostrada , aerul mai curat , oamenii mai linistiti , etc ... merge o electrica1 point
-
1 point
-
Asta cu "sa porneasca cineva statia" e varianta ieftina cu un card...Pt aplicatie trebuie ca statia sa fie "networked" si un serviciu care se plateste. Cartela sta la paznic care e platit oricum, aici e problema din pacate. Pt inceput e bine ca avem statii de incarcare. Legat de experienta cu Coresi BV, am invatat si eu de la altii, (functioneaza peste tot nu numai acolo) pe CCS cu masina descuiata daca apesi butonul de incarcare de langa priza masinii da comanda statiei sa se opreasca. In mare functioneaza, dar ca orice chestie cu un pic de software mai poate da si rateuri. Eu nu am patit pana acum.1 point
-
Salut. Ma alatur si eu celor care au facut "upgrade"-ul catre bucsele cu F in coada. Am gasit Febi cu codul 48729. Pe PM va pot spune si de unde le-am luat si cu cat. Masina mea e din 2016 si avea inca bucsele originale, cu E in coada. Fusesem de doua ori cu zgomotul in service, de ambele dati au fost gresate. Acum, la aprox 100.000 km, reaparuse zgomotul. Le-am pus saptamana asta si am apucat sa fac si un drum de aprox 500 km cu ele, cu multe portiuni virajate de munte (Predeal-Rasnov, Sacele-Cheia) dar si un pic de offoard cu drum pietruit. Pot spune ca am scapat de zgomot si masina nu mi se pare cu mult mai rigida. Mai jos poze cu bucele noi si cele originale de pe masina (se observa reziduul de substanta cu care au fost gresate in service).1 point
-
La self wash o spal, din pacate. Lucru ce ingreuneaza foarte mult intretinerea corespunzatoare, chit ca o spal de minim 3 ori pe sap. Totusi nu o sterg decat o data pe luna sau chiar mai mult, dupa ce o spal in prealabil cu manusa de microfibra. Dar procesul dureaza cam mult (cam 8-10 fise) si e enervant cand sta lumea dupa tine sau cand cel de langa isi "arunca" jegul sau spuma pe masina ta dupa ce incepi sa o clatesti. Ceara la Audi si Golf am dat-o la o spalatorie self semi parasita (drum in lucru in zona) ca sa nu-mi stea nimeni pe cap iar cea de pe Seat am dat-o intr-o zi ploioasa cand eram singurul nebun din spalatorie. Asa am putut sta cateva ore pe curatare, decontaminare, etc. Greu dar ma relaxeaza si imi face placere. Pacat ca n-am inca locul meu pt. asa ceva.1 point
-
Se reconditioneaza cu succes, de catre cine stie. Doar ca pe aici sa propagat ideea ca nu se poate, sint interese mari, comerciale. ciudata treaba ca injectoarele nu faceau postinjectie. Nu stiam asta. Probabil din cauza uzuri, ecu oprea postinjectia si de aici, adio regenerare. drumuri bune.1 point
-
Pres diff mare indica o curgere a gazelor de evacuare restrictionata. dpf, nu mai permite trecerea gazelor corect, chiar daca e curatat.1 point
-
Km putini, vreme urâta, însă va doresc duminica plăcută1 point
-
1 point
-
Din pozitia asta am desfacut tot dar pe fiecare parte am cate un cric pus la prinderea de jos a telescopului adica nu e lasata de izbeliste...sta pe cricuri. Si reglez inaltimea din cricuri cand o fi sa prind surubul telescopului. Si acum cat asteapta piesele puntea e sustinuta de cricuri sa nu forteze in bucse.1 point
-
Gata si corectia + ceramic. Alta viata Trebuie sa revopsesc jantele si gata, olx scrie pe ea1 point
-
Revin cu impresii dupa aproape 1 an, am luat masina intr-un final forțat si de nevoia de mobilitate cat si de impulsul de moment. Foarte mulțumit de relatia cu dealerul Porsche weltauto. dq200 mi se pare ok’ish neavând alt punct de comparație, in sport cauzează puncte bonus la permis. Motorul trage f.bine dpdv al unui șofer care a condus masini in jurul mediei de 100cp in ultimi 10 ani. Overall cu excepția pompei de apa ce a inceput sa curgă si am schimbat-o preventiv la reprezentanta si a unui set întreg de anvelope de vara, ma declar f mulțumit. km par ca sunt reali coroborat cu reviziile din sistem si ce e notat in dsg in obdeleven. Una peste alta sper sa fie o cheltuiala bine gândită pe termen mediu.1 point
-
Incepe pregatirea pentru vopsit. Din pacate , am avut o mica surpriza neplacuta. Candva usile pe dreapta au fost putin atinse la nivelul bandoului de jos si am schimbat usile. Nu se vedea sub bandou, se putea pune si chit pt indreptat dar am preferat alte usi care sa nu fie atinse. Cu portbagajul inca nu e gata treaba, insa am ajuns la concluzia ca am nevoie si de softclose. Zilele astea o sa adaptam o yala de softclose si testam din nou.1 point
-
Interiorul e mai elegant decat ID4 Portbagaj mai mare , masina mai lunga , spatiu si in spate si in fata Incep si electricele sa arate a masini normale in interior , prea o luasera spre design de jucarii de plastic din oua Kinder Sa o folosesti sanatos1 point
-
22400 km. Am scapat de zgomot, s-au rectificat si discurile spate si s-au schimbat toate placutele ( fata si spate ) cu aftermarket Textar ( cele originale lasau santuri in discuri ). Operatiunile s-au efectuat intr-un service multimarca. Reprezentanta VW Suceava nu a reusit sa identifice si sa rezolve problema, reprezentanta Bistrita m-au atentionat ca ar putea dura o luna in care sa le las masina sa vad ce are, eventual ar fi bine sa intre in service una similara ca sa puna piese de pe una pe alta sa vada ce se intampla, reprezentanta Bucuresti ( PBN ) au zis ca ma pot chema doar la constatare, daca nu face fix atunci, nu intervin. In contextul asta, am cam incheiat socotelile cu reprezentanta, voi merge strict la reviziile ce tin de garantie ( 2 ani si 30.000 km ), restul de operatiuni ( revizie la 1 an si 15000 si orice altceva in afara garantiei mai intervine) urmand sa le fac la service multimarca sau in regie proprie. Am cumparat un kit de retus cu vopsea si lac VW si niste ceara lichida, cand am timp ma ocup putin si de cosmetica.1 point
-
Noile motoare diesel un Euro6+, pana sa le elimine si pe astea va dura mult mai mult de 5-10 ani... ( momentan sunt interzise doar pana la euro4 parca, nu stiu daca si euro5, si doar in cateva orase din europa, intr-o zona foarte limitata centrala ) Nu inteleg mentalitatea de a cumpara o masina dpdv al revanzarii... nu iei o masina se te bucuri de ea? Iei o masina sa stai stresat 5 ani, cum o vinzi? Daca bugetul permite, dpmdv ordinea ar fi 2.0TDI 200cp 4x4 2.0TDI 200cp 2.0TDI 150cp ( nu, nu se va simti gatuit la viteze de autostrada. e chiar un motor foarte ok raportat la performante/consum ) Cutiile automate pe 2.0TDI sunt toate ok, sunt cu ulei, deci no stress. Depinde si cati km vei face pe an, aproximativ? Pana in 15.000km poate nu prea merita un diesel, parerea mea1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00