Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 26.04.2021 în toate secţiunile
-
ODO: 133.000 Hello! Am revenit dupa ceva perioada de inactivitate. Nimic nou cu masina, am pregatit-o de vara si merge exemplar. A trecut printr-o revizie si schimb de bujii + bobine (de data asta am mers pe OEM, 07L 905 115B). Pe 3 e programata la detailing interior, motor si exterior (+tratament ceramic), abia astept s-o vad Drumuri bune!12 points
-
8 points
-
5 points
-
Am zărit-o eu acum 15 minute, un stil de mers fără minte @Andy24 (cei sensibili citiți sinucigaș), lejer 150 la ora prin mamaia, l-am vazut in oglindă cum sărea de pe banda 1 pe 3, eu eram pe banda 2 cu trei copii in mașină, m-am tras spre dreapta sa ii lărgesc traiectoria. Nr. B666UFF, traficul la ora respectivă era conform pozelor... sper sa mai prinda multi km cu ea, spre norocul celor din jur.4 points
-
Gata plimbarea, am ajuns acasa si am un consum din fata blocui inapoi in fata blocului asa cum fac mereu iar ca o ironie fix la intrarea in oras, in fata la Avia Motors am facut 22000km cu eroarea "inspectie scadenta"(marti este programata la revizie). De mentionat ca acest consum este cu masina incarcata la refuz(tricicleta, troler mare, troler mic, scaun de stat la masa pentru bebe, scaun de stat la baie pentru bebe si muuuulte alte maruntisuri ) Si, dupa 2 ani am descoperit ca priza 12v din portbagaj merge si fara contact, am facut presiunea la "masina" juniorului3 points
-
Da. Orice masina consuma mai putin la 110 Km/h vs. 160 Km/h. Motorul merge tot la 2000 RPM, dar dezvolta puteri diferite si are consumuri diferite. Difera cat de tare este apasata pedala de acceleratie. Iar emisiile de CO2 de ex. nu tin de norma de poluare ci de cantitatea de combustibil ars: Benzina: 2.3 Kg CO2 / litru de benzina consumat. Motorina: 2.6 Kg CO2 / litru de motorina consumat.2 points
-
Am gasit niste informatii despre consumul de carburant pe Wikipedia, plus aici. Pornim de la poza asta (procentele probabil s-au mai imbunatatit, dar nu cu mult) pentru o masina cu motor termic: Afecteaza consumul de carburant: carburantul in sine, pierderile interne (motorul in sine, turatia motorului, transmisia, pierderile parazitice – alternator, AC, pompe hidraulice – etc.) care sunt influentate de treapta si turatie si relativ constante indiferent de viteza, rezistenta la rulare a anvelopelor (relativ constanta indiferent de viteza), frecarea cu aerul care creste cu patratul vitezei si este influentata de coeficientul aerofinamic al masinii, avand cel mai mare impact: Sunt deja zone pe autostrazile din Austria unde limita este 110 km/h, tocmai pentru a reduce poluarea. Deci nu este ceva imposibil de crezut ca se poate aplica, daca nu reusim altfel sa aducem poluarea in limitele convenite de acordurile internationale.2 points
-
Tesla a achizitionat "Companie cu răspundere limitată". Poate chiar "merita" o electrica.2 points
-
Problema e că noi comparam mere cu pere. Tehnologia electrica este inca in fașă, in primii ani de dezvoltare. Mașinile termice și lanțul de aprovizionare cu combustibili fosili a fost îmbunătățit, eficientizat și studiat la greu in ultimii 100 de ani. Evident că are nevoie de mai puțin ajutor financiar și de măsuri de taxare favorabile comparativ cu electricele care sunt o tehnologie nouă, cu bolile copilăriei. Dar toată ideea acestor măsuri de încurajare pentru electrice este legată de faptul că orice shift/schimbare de paradigmă are o mulțime de costuri adiacente și populația în general are o anumită inerție sau reticență la schimbare, mai ales daca acea schimbare presupune costuri mai mari inițial. Adopția pe scara largă nu o sa se întâmple aproape niciodată cu nicio tehnologie sau obicei nou, mai mereu exista primii simpatizanți, care o fac din curiozitate, fiind conștienți că poate își pierd timpul și banii, însă cineva trebuie sa o facă, altminteri, o sa așteptăm mult și bine să apară "mașina electrică cu același confort, autonomie și preț ca una termica". Gândiți-va puțin...ce dezastru ar fi daca de mâine ar apărea o mașină electrică la 15000 euro cu specificații mai bune ca un seria 5! Pai ar ieși un război, nu alta. De asta și tranziția asta se face lent, firmele trebuie sa se convingă că pot face bani și că merită investiția, guvernele la fel, cumpărătorii la fel. Deci o sa fie un proces de durată, care deja a inceput, in care lumea se va convinge treptat de avantaje, dezavantaje, daca e momentul potrivit sau nu și pe măsură ce prețul o să scadă, adopția o sa crească, r&d-ul o sa devină mai puternic până când se va produce acel punct de inflexiune pe care îl așteaptă majoritatea și care eu sper sa fie peste 5 ani cam așa. Dar la început e mai greu, cineva trebuie sa se "sacrifice" ca sa zic așa, și chiar și cu aceste sacrificii, se pare că experiența cu o electrica are și niște avantaje clare în fața unei termice. Și faptul că într-o bună zi poate fi aproape de 100% sustenabila, asta cred că e cel mai important.2 points
-
Azi mi-am facut drum pe la Balotesti si am luat material... Cu gandul la stalpii B,l-am luat pe cel mai subtire. Am inceput cu stalpii si cu adezivul de tip spray... Nu stiu cum a mers la unii dar mie nu mi-a placut nimic la el...bine ca nu am luat mai multe tuburi si am incercat prima data cu ce aveam deja... Bineinteles ca in incercarile mere am "stricat" un stalp A si un B...urmeaza maine sa vad cum le curat... Am gasit totusi in magazie o cutie de prenandez de la Bizon. Se aplica mult mai usor si o idee mai uniform... Amintindu-mi discutia cu @mad_kat am inceput cu B-ul...acela fiind curiozitatea maxima.Dpmdv lucrurile au mers chiar ok. Nu au iesit perfect dar macar nu au materialu jupuit pe ele:))1 point
-
1 point
-
@andrei0241 nu am avut VW până acum. Eu schimb marca de mașină de fiecare dată când achiziționez una nouă. Până acum m a impresionat Toyota cel mai mult.1 point
-
Nu e nevoie sa pierzi timp sa imi raspunzi mai detaliat, eu doar venisem cu o sugestie pentru a evita pe viitor neplaceri cu bujiile. E clar ca, daca la tine, care le'ai inlocuit la timp, si tot nu au iesit chiar fluierand, bujiile lasate pana nu mai porneste motorul iarna din cauza lor duc la demontat chiulase ... bucuria mecanicilor1 point
-
Cum de ai ales Vw atunci daca asiaticele sunt asa bun la raport calitate/ pret?1 point
-
1 point
-
@SwatKat la TSI, cel putin la 2.0 190, conteaza enorm cat de tare apesi pedala se accelerartie si cand de tare franezi. Adica, la mers normal, Bucuresti-Sibiu-Bucuresti iese putin peste 6. Daca incep sa insir margele pe Valea Oltului sau aleg varianta de vara, la Balea Lac am 11... La fel si B-CT-B... tot 6 cu traversatul Bucurestiului est-vest de doua ori. Cum de o vreme ma invart mai mult in jurul casei (barait pana la munca prin Bucuresti - 10-14%, mers pana la tara pe A1 - 7-8% , intors pe DN - 5%) repostez un Bucuresti - Paltinis - Bucuresti https://imgur.com/LYi0svz 2 persoane normale (eu am 90 de kile), copchil si un portbagaj plin cu prostii.1 point
-
Sunt convins ca nu e accesul stupid de usor ca la ALH 🤣 Nu m-am gandit insa cand le-am schimbat la Bora in iarna la vaselina cuprata ... si aveam ... Poate si ca s-au desfacut relativ usor chiar "la rece" E drept, motorul nu l-am spalat niciodata cu jet (in ultimii 70k km) - posibil si asta sa aiba o influenta mda - acum vad ca si @adrian001 a zis ceva de genul ...1 point
-
1 point
-
Accesul la bujii nu este facil? Ma gandesc ca, pentru a evita griparea, ar putea fi desfacute si stranse inapoi la fiecare revizie1 point
-
Cam asa e si in Brasov incarcarea la autobuzele electrice. Brasovul e fie primul, fie al doilea dupa Cluj la numar de autobuze electrice cred, si se cumpara in continuare si electrice si hibride. Nu se mai cumpara deloc pur termice. Ioniq 5 incarca 100 km in 5 minute, si de la 10 la 80% in 18 min la fast charge. Deci deja suntem acolo. Singura problema e ca la noi nu vrea nimeni sa faca incarcatoare rapide, iar scaparea de la VW cu harta de la Battery Day-ul lor in care Romania si Norvegia nu erau trecute pe harta in care vor investi in incarcare electrica cred ca nu a fost o greseala, ci pur si simplu planul lor privind zonele in care vor extinde reteaua de incarcatoare rapide Ionity.1 point
-
@MihaiMk3o sa modific postarea Auzisem pe câțiva cu termenul de “scaun scoică” și mi-a rămas implantat în memorie sa zic așa. Multumesc pentru precizări.1 point
-
e troll sau bot. pe toate topicurile unde sunt key words, cu masini asiatice, intra si spune ca alea is cele mai bune etc etc.1 point
-
Din nou un miniconcediu impreuna cu fii-mea - pe la tzara si imprejurimi - aka Rasnov. Si pentru ca biciclete si ceva bagaje si lucruri d-ale casei de dus/adus, a fost randul busului. Nimic de reprosat, din contra, iar felul in care te zen-uieste in trafic pe orice drum este priceless. Vreau insa volan 3 spite de Golf - nu am reusit inca sa gasesc faimoasa bucsa adaptoare... Posibil saptamana ce vine sa am drum prin zona PBN si arunc si acolo o intrebare - am codul scris pe undeva...1 point
-
Mi s-a spus ca va fi pana la finalul anului. Dupa diferentele de pret gti dsg si clubsport(doar dsg) in Germania, pt mine este bestbuy CS. Greutatea cu care importatorul si dealerii se intereseaza si ii intrereseaza sa aduca modelul in Ro e deranjanta. Doar mi s-a comunicat de la PBN ca va fi disponibil si atat...nu cand, nu la ce pret de parca le fac de pe azi pe maine.1 point
-
1 point
-
Teoretic, sunt adeptul lucrurilor care imi provoaca o stare de bine...si renunt greu sau deloc la ceva ce ma bucura. Cu golful se poate face fata la 2 copii mici, chiar si 3, dupa care urmeaza ceva cu 7 locuri, gen touran, ceea ce am si facut. Ideea este ca tot vad ca motivatie in zeci de anunturi, s-a marit familia,am nevoie de ceva mai mare...un pic gresit din punctul meu de vedere, ca doar un golf nu este un smart fortwo...iar pe noi astia mai batranei, ne-au crescut parintii in oltcit si dacie si nu am lesinat. Trecand peste, nu iti umbri bucuria de a te da cu un gti veritabil, ca iei un pret de cateva telefoane mobile cum imi place mie sa exagerez, iar daca o vei da, dao pe un upgrade, desi e greu sa faci un upgrade corect la 300 de caluti Brgds1 point
-
Sau atunci cand pretul combustibililor fosili va reflecta costul real al utilizarii lor.1 point
-
Combustibilii fosili par mai "disponibili" fiindca s-a creat o retea imensa de aprovizionare globala in ultimii 100 de ani. Daca se produce un conflict in orientul mijlociu si se stopeaza accesul la petrol, ne cam uitam la termice in parcare! Pe cand electricitatea o poti genera de la numeroase surse. Soare, eolian, hidro, atomo. Chiar si in propria ta ograda. Electricitatea, intr-o exprimare relaxata, se transporta singura oriunde este legata. Nu conteaza ca firul urca la deal ea tot ajunge acolo unde este cablata. E doar o chestiune de imaginatie, pe care unii vad ca o au in discutia asta si altii nu. Cat despre lux, colegul se referea ca mersul cu diesel a fost un lux fiindca are repercursiuni foarte mari asupra mediului si a sanatatii tuturor, la un cost infim. Si faptul ca ne uitam doar la $$$ e dovada bolnaviciunii societatii in care traim. Cand omul intelege repercursiunile faptelor sale, este capabil sa faca anumite concesii si anumite sacrificii ca sa schimbe ceva. Daca se gandeste doar la bani, desigur ca nu mai incape discutie despre nimic altceva. Si cam asta e motto-ul societatii moderne, banul. Cat despre zonele unde nu exista infrastructura suficienta, da, exista, dar nu sunt chiar atat de raspandite incat sa fie justificat ceea ce vedem acum si anume ca absolut toata lumea merge cu masina. Ca tot esti din Iasi, lumea se bocea acum 2-3 ani ca autobuzele sunt jafuri, ca n-au AC. Au cumparat autobuze noi, cu AC si tot ce vrei. A renuntat cineva la masina? Autobuzele tot goale sunt in afara de intervalul orar 8 si 17 cand merg elevii si muncitorii de la fabricute. In rest, bate vantul in ele si stau blocate in trafic ca toti cei care se boceau acum cativa ani de conditiile din autobuz merg cu masina. Asa e omul in general si nu ma refer la cineva anume aici, la mine poate doar Ii place sa gaseasca motive si scuze ca sa nu se schimbe el. De fapt problema nu e la transportul in comun, la masinile electrice sau mai stiu eu ce alte motive, ci la el, ca e prea comod, prea zgarcit si prea putin civilizat sa faca sacrificii si sa se schimbe.1 point
-
Cu siguranta nu toate motoarele 2.0 tdi au problema asta, mai ales ca VW a rezolvat problema incepand cu 2016. Dar se pare ca sunt totusi destul de multi.1 point
-
Imi place foarte mult ce ai facut cu masina asta! Bafta in continuare. Modificari cu gust dpmdv!1 point
-
1 point
-
Multumesc pentru sfat,am achizitionat pana la urma gy f1 assymetric 5,foarte multumit de ele pana acum,mai silentioase si mai confortabile ca hankook-urile,aderenta foarte buna,recomand.1 point
-
Am scris de m-am saturat: se poate pune unul cu BJ pe electronica si DE pe hidraulica sau BJ cu DG si astea nu se mai strica.1 point
-
1 point
-
1 point
-
O intrebare pentru posesorii de id.3. Ce parere aveti despre Id.3 Pure cu pachetul City, bateria de 45kw si 150 cp? Cu rablele incluse + discount ar ajunge la sub 24k euro. 95% din timp folosit in oras, iar pentru restul de 5% drumuri mai lungi daca e cazul prefer sa inchiriez. Autonomia declarata ar fi de 330 km, dar cum am priza acasa in garaj (220) si statie gratuita la birou (type 2), nu cred ca m-ar deranja cei 45kw. Singurul minus pe care il vad e interiorul mai 'spartan', dar pentru electrica as fi dispus sa trec peste. Credeti ca e suficienta puterea pentru masina? Ma gandesc ca va fi ca un e-golf cu 10 kw in plus la baterie.1 point
-
sa traiesti! Nu este meritul meu...mai degraba al italianului care a conceput programul. sa il utilizezi cu placere!0 points
-
Asta ar fi culmea prostiei ; sa ne adaptam dupa ce NU se poate ; cu un 5`er / 7`er / A6 / A8 sau orice masina de tip cruiser, ar trebui sa mergem tr 5 din 8, la 100 km/h ca sa respectam...ce ? normele de poluare ? adica cum ? daca masina este euro 6, polueaza mai mult la 160 in treapta 8 la 2000 rpm decat la 110 in treapta 5 la 2000 rpm ? Daca ai nevoie de cruiser electric cu care sa mergi tare, platesti ( caci in 2030, speram ca autonomia va ajunge si la 1000+ km ).0 points
-
Se merită o electrică. Aștept noile modele de la Kia/Hyundai care sunt Sf și au autonomie bună. Dacă ai casă și îți montezi fotovoltaice chiar se merită o electrică, in momentul acesta este foarte important să alegem una cat mai eficientă. Din păcate mașinile electrice din Europa sunt foarte înapoiate de când Tesla a achiziționat GmbH, de aceea m-aș îndrepta către Kia/Hyundai care produc foarte multe piese in house.0 points
-
Desi nu e locul potrivit de exprimat dar un "clancanit" se manifesta si la mine. Nu l-am investigat serios pana acum. Deduc ca se aude dinspre roata stanga față, se manifesta preponderent "la rece", adica dupa prima pornire a zilei si il pot "genera" la momentul cand tin acceleratia usor de tot la limita dintre a trimite forța la roata decelerare/accelerare exact la momentul respectiv. Daca accelerez ferm nu se manifesta.0 points
-
Nu sunt bot. Pur și simplu oferă mai multe pentru $. More buck for your money. Kia Ceed, Toyota Corolla au suspensie independenta spate standard, motor cu 4 cilindri standard. De ce costă așa de mult Seat? Pentru ce?0 points
-
@blordc mai rarut ca este mai finuț nu?? poate ne întâlnim sa le facem cunostinta jucăriilor @mihai.onu94 Cel mai probabil. Mulțumesc frumos!-1 points
-
Corect. Are un Subaru da, nu stiu sigur dacă este Legacy, este un sedan negru nu foarte nou-1 points
-
-1 points
-
A vrut sa vadă și București ul ?. Zis și făcut! Pentru curioși , consum 8.6 CT-BUC mers doar 120km/h, nici mai mult , nici mai putin. Noutati nu sunt , am curățat tot interiorul cu alta soluție , a iesit muuuult mai mult jeg din scaune decât credeam ( negru asta te fura tare la ochi). Urmează și o tratare a scaunelor cu soluție de hidratare a pielii, sper sa am timp in weekend de asta. Astept numerele sa vina astăzi sau mâine , aparent mi a iesit a doua opțiune de numere, dar prima varianta încă este disponibilă... cine știe .-1 points
-
Dada, este una similară ca culoare preFL de america , am văzut-o și eu ca tot am cobit ?? EB727C58-F6F7-4149-B1BF-F65C4084E7E6.MOV-1 points
-
Deci este sau nu subventionat combustibilul fosil? Doar retoric. 1. https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/fuel-prices-and-taxes/assessment-5 Taxes on transport fuels have not been widely used in Europe as an environmental policy measure that directly influences transport demand levels, thereby reducing environmentally harmful effects caused by the sector. The percentage share of taxes in fuel prices has generally declined with the increase in crude oil prices in recent years. In absolute terms, tax revenues per 1 000 litres (excise duties and VAT) showed an upward trend in the 1990s; jumps in 1991 and 1994 reflect the significant German fuel tax increases used to fund reunification 2. https://www.zaffanicar.it/it/info/novita/prezzo-della-benzina-cosa-paghiamo-davvero/ --: google translate. "Come dicevamo, una buona parte del costo del carburante è determinato da imposte e accise che neanche sappiamo di pagare, legate a fattori geo-politici, che affondano radici piuttosto lontane nel tempo: dalla guerra in Etiopia del 1935-1936 ai vari terremoti di Friuli, Irpinia, L’Aquila, fino a quello dell’Emilia nel 2012, passando per la guerra del Libano e il Decreto Salva Italia del 2011. La prima tassa inserita si riferisce al 1935, poi via via negli anni si sono aggiunte altre accise, in percentuale più o meno piccola, per un totale di ben 17 accise, che alla fine si traducono per il consumatore in circa 50 centesimi per ogni litro di carburante acquistato, solo considerando le accise nazionali. Perché dal 1999 è stata data la possibilità anche alle regioni italiane di inserire delle proprie accise regionali, per obiettivi specifici. Capite quanto del prezzo di benzina che noi paghiamo se ne va in tasse? Alle accise e alle addizionali regionali si somma poi l’imposta di fabbricazione sui carburanti e l’IVA relativa del 22%. Il costo totale comprensivo di IVA (in quanto l’IVA si paga anche sulle accise) si attesta intorno a un euro." Revenind la primul articol --: buna politica a accizelor pentru a deveni mai eco-friendly: "Cheaper fuel prices for diesel have contributed to a shift from petrol to diesel vehicles in recent decades. The fraction of diesel as a road transport fuel has continued to increase, amounting to just over 70 % in 2014, compared with 52 % in 2000. This reflects the increasing 'dieselisation' of Europe's vehicle fleet in that time. This trend can be explained by both a growth in road freight transport (relative to transport by passenger car) and a higher proportion of diesel passenger cars in the European fleet." "Different taxation levels in different countries can also lead to significant differences for countries where 'tank tourism' occurs, i.e. where fuel purchased within one country is actually used in neighbouring countries. This is a particular issue for diesel, where freight vehicles travel further to buy fuel in countries where the fuel tax is lowest. In Luxembourg, for example, the price of diesel remains one of the lowest in the EU, inducing 'fuel tourism' and negative externalities such as pollution and congestion. " Acum ca am terminat acest "Fact check" o sa revin, ultima data. Masinile electrice merita, in majoritatea cazurilor: au autonomie buna, se pot incarca destul de rapid si sunt destul de multe statii si in crestere. Ce vreau eu sa va rog, pe unii: Lasati fratilor ipocrizia! Nu va judeca nimeni ca ati ales electrica, asa ca nu mai judecati voi pe cei care aleg ICE.-1 points
-
Nu se merită, în momentul actual Kia bate competiția!-1 points
-
Autonomia declarată de producător este de 400 km, însă plecând din București, probabil că nu ajungi nici până la Fetești, cu 3 persoane în mașină și 130 km/h. Datele producătorului despre autonomia mașinilor electrice sunt similare ca și "acuratețe" cu cele despre consumul mediu urban/extraurban pentru mașinile termice. Practic sunt doar date de marketing, ce se regăsesc doar în cataloagele de prezentare și (aproape) niciodată în viața reală.-1 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00