Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.04.2021 în toate secţiunile

  1. O spalare de weekend unde am incercat si ceva produse Sonax pentru caroserie si jante.
    5 points
  2. Cam asa e si in Brasov incarcarea la autobuzele electrice. Brasovul e fie primul, fie al doilea dupa Cluj la numar de autobuze electrice cred, si se cumpara in continuare si electrice si hibride. Nu se mai cumpara deloc pur termice. Ioniq 5 incarca 100 km in 5 minute, si de la 10 la 80% in 18 min la fast charge. Deci deja suntem acolo. Singura problema e ca la noi nu vrea nimeni sa faca incarcatoare rapide, iar scaparea de la VW cu harta de la Battery Day-ul lor in care Romania si Norvegia nu erau trecute pe harta in care vor investi in incarcare electrica cred ca nu a fost o greseala, ci pur si simplu planul lor privind zonele in care vor extinde reteaua de incarcatoare rapide Ionity.
    2 points
  3. Din nou un miniconcediu impreuna cu fii-mea - pe la tzara si imprejurimi - aka Rasnov. Si pentru ca biciclete si ceva bagaje si lucruri d-ale casei de dus/adus, a fost randul busului. Nimic de reprosat, din contra, iar felul in care te zen-uieste in trafic pe orice drum este priceless. Vreau insa volan 3 spite de Golf - nu am reusit inca sa gasesc faimoasa bucsa adaptoare... Posibil saptamana ce vine sa am drum prin zona PBN si arunc si acolo o intrebare - am codul scris pe undeva...
    2 points
  4. Poti incerca la turbocon pt. ciobitura. Am avut una asemanatoare si a ramas doar un "varf de ac" dupa interventie. Au trecut 2 ani de atunci si nu a mai avansat.
    2 points
  5. Salutare lume, Pentru ca Golful GTD pe care il aveam inainte nu imi mai satisfacea nevoile (piticii) si alte motive (scuze) am purces la vanzarea lui. In mod evident asta a lasat un gol greu de inlocuit dar stiam ca nu mai vreau diesel si de asemenea eram gata sa incerc un soi de tractiune integrala. Din momentul vanzarii si chiar cu cateva luni inaintea ei, am inceput sa ma documentez despre ce as putea avea ca urmatoarea masina. Aveam minim 2 criterii de baza unde nu era dispus sa negociez (cu mine insumi) si anume, sa nu mai fie hatchback si sa nu fie motorina. Golful 7.5 R a iesit din ecuatie pentru ca l-am gasit prea scump (sh) pentru un model deja "anterior" plus ca vizual interior cat si exterior in mare parte era +/- aceeasi masina. Am cugetat mult asupra unui Audi S4 B9 , modelul 3.0 T (benzina) dar nu am reusit sa gasesc una la un pret decent cu optiuni pe care le consider must cum ar fi ACC si faruri led matrix. La momentul acesta era deja peste tot .. de la skoda superb sportline la mazda 6 2.5 si bmw 135i ... eram debusolat complet, nici eu nu mai stiam ce vroiam. Intra @Sabrina In urma unei discutii in care i-am spus ca "parca" as incerca un 8R daca as reusi sa il iau ca si pret final bun, a aparut ideea de S3. Asa ca am inceput sa discutam inainte si inapoi si am estimat ceva costuri pentru o dotare mai modesta da in urma discutiilor cu Sabrina si cu inca cativa posesori de Audi, unii chiar patiti in ceea ce priveste cumpararea fara dotarile dorite ( @cristi511 ) am hotarat ca pentru cateva mii in plus nu are sens sa ma zgarcesc. Asta plus faptul ca planuiesc sa tin masina in cauza minim 7 ani asa ca ar fi bine sa iau cu tot ce trebuie pentru ca la astea noi retrofiturile sunt extrem de scumpe / grele .. sau chiar imposibile plus ca ... cine mai stie daca imi voi mai permite vreodata o "aroganta" de genul acesta. Am pus in miscare rotitele ... am pus pentru golf diferenta si ... a inceput asteptarea . Fast FW 3 luni de chin ... va prezint noua masina, Audi S3 8Y Dayona Gray , 2.0T 310cp/400Nm, quattro, S-tronic Lista de dotari: 6I6 Adaptive cruise assist incl. emergency assist 8T8 Adaptive cruise control ACC IT3 Audi connect Navigatie & Infotainment UH2 Audi Hold Assist 9ZV Audi Phone Box Light - Wireless Charging 7W1 Audi pre sense basic 9S9 Audi virtual cockpit plus 3NT Bancheta spate rabatabila 40:20:40 KA2 Camera video pentru mersul inapoi 1S1 Cric si trusa de scule PXC Faruri Matrix LED, stopuri LED si sistem de spalare faruri QL5 Geamuri cu tenta inchisa (Privacy Glass) 7B9 Mufe USB pentru incarcare in spate 4L6 Oglinda interioara cu functie automata antiorbire, fara rama 6XI Oglinzi exterioare antiorbire,rabatabile electric si incalzite WTK $W1 Pachet Business Selection PG3 Pachet cheie confort si sistem de alarma WCA $W2 Pachet Comfort Selection QQ2 Pachet iluminare ambientala multicolora 4ZD Pachet optic negru la exterior 4GF Parbriz cu protectie termica 7X5 Park assist & Parking Control Plus KS4 Pregatire pentru Head-up Display 1G9 1S1 Roata de rezerva compacta si cric 9VS Sistem Sound Premium Bang & Olufsen 680W N2B Tapiterie din Alcantara/piele ecologica VC2 Telecomanda garaj PC2 Etriere frana de culoare rosie PDE Suspensie sport cu amortizoare reglabile Si in cele din urma as vrea sa ii multumesc din nou @Sabrina-ei pentru ajutorul acordat in realizarea unui vis PS : in mod voit am ales fara panorama, fara nimic electric la scaune si rotile pe 18 care vin in standard.
    1 point
  6. Salutare! A trecut timpul si am ajuns la iteratia 4 a Skodei Octavia care mi-a atras atentia anul trecut cand a aparut pe strazi. Dar de la volanul Superbului Mk 3 TDI 190 cai nu m-a convins sa schimb masina pana cand.. in decembrie am vazut noua versiune RS tsi 245 cai cu cutie manuala... Eu de mult timp imi doream un tsi de 200+ cai cu cutie manual dar din pacate pe Superb 2 si 3 nu a fost disponibil (asa ca am luat TDI 170 si 190), Octavia 3 nu mi-a placut, pe Octavia 2 nu imi permiteam decat 1.9 tdi... In fine, in dec am vazut pe youtube masina, m-am indragostit, am fost la PBN sa cer o oferta si ce sa vezi.. am primit o oferta de nerefuzat... Masina se prezinta astfel: Octavia RS TSI 2.0 - 245 cai intre 5000-6500rpm / 370Nm de la 1900-4300 rpm Culoare Rosu Corrida Optionale: carlig rabatabil electric geamuri duble fata blocare separata geamuri spate senzori parcare fata In standard: jante 18" cu Bridgestone Potenta 225 45 R18 diferential blocabil mecanic fata (nu scartaie la viraje din scurt) directie progresiva (invarti mai putin de volan pe loc) suspensie spate independenta suspensie sport (coborata 1.5 cm faya de standard) interior RS (plafon negru, alcantara pe bord si usi, volan sport incalzit in 3 spite, cusaturi rosii, iluminare ambientala) lumini ambientale Active info display cu grafica speciala RS + Bolero de 10.5" (desi are si navi dar trebuie activata probabil contra cost) Faruri Matrix Led + stopuri Top led si semnale dinamice (stopurile fac un dans simpatic la aprindere gen Audi A6) sunset clima, scaune incalzite, oglinzi rabatabile etc Ce nu am vrut pe ea: stergator spate (ptr ca la fostul Superb s-a stricat dupa 4 ani si strica forma la spate ) portbagaj electric (deoarece la fosta masina aveam mereu probleme cand era cu zapada sau era portbagajul plin ) piele ecologica deoarece transpir pe ea si nu imi place cum se aseaza in partea de sus de la scaunele fata ACC - ptr ca am auzit ca da gherle si mie imi place sa fiu in control trapa - ptr spatiul la cap si centrul de greutate navi - ptr ca waze si carplay wireless..
    1 point
  7. Isi mai cumpara cineva masina in ziua de azi cu gandul de a o tine 15 ani? Cat timp producatorii masinilor traditionale declara durata medie a unei masini noi fiind 7 ani? Realistic vorbind putini vor ajunge sa o pastreze 15 ani. Nu de alta, dar ‘they don’t make them like they used to”. Revenind la subiect, bateriile masinilor electrice sunt garantate 70-80% pentru 8 ani. Asta nu inseamna ca dupa 8 sunt bune de aruncat la gunoi, ci pot functiona mult si bine in continuare (chiar si pana la 15 ani). In functie de cate cicluri de incarcare au avut loc, in functie de modul de incarcare rapida/lenta, are loc o degradare mai accentuata/lenta a bateriei. Asta poate insemna ca in loc de 300 km range, dupa 10 ani sa ramai cu 200 km range. Chiar si daca bateria ar fi mai usor de schimbat, tot intervine problema daca merita sa o schimbi, sau te obisnuiesti cu ideea unui range mai mic. Sau o vinzi cuiva caruia i se potriveste un range mai mic. Ah, si legat de toata discutia ca nu poti merge cu un EV cu 130kmh pe autostrada pentru ca se termina bateria..solutia stiti care va fi? Nu imbunatatirea performantor, cresterea eficientei, etc. asta se va intampla, dar mai lent putin. Eu cred ca in viitorul apropiat (2025-2030) nu va mai fi 130kmh limita, ci 110, sau 100. Ma astept sa se reglementeze limitele de viteza de catre UE cu motivul reducerii poluarii. Sau altfel zis, daca cu un EV nu poti merge tare, sa nu poti nici cu un ICE. O sa fie o masura nepopulara, dar eu zic ca e doar o chestiune de timp pana se va intampla asta. Daca la 130kmh o masina consuma 7l/100km si la 110kmh consuma 5.5l/100km rezulta ca arde mai putin combustibil, deci polueaza mai putin. Inmultit cu milioane de masini..
    1 point
  8. Accesul la bujii nu este facil? Ma gandesc ca, pentru a evita griparea, ar putea fi desfacute si stranse inapoi la fiecare revizie
    1 point
  9. Am avut șansa sa testez un iv80, mai toate opționalele, jante de 19”. Cu bateria rece la plecare, 8 grade afara și ploaie - consumul a fost: ~24kwh/100km in oraș vreo 10km, ~38kwh pe A3 Pipera - Moara Vlasiei la 130km/h ~24kwh pe A3 la întoarcere, la 110km/h (am resetat consum pe fiecare segment de drum) Sper sa pot sa revin cu date mai prietenoase la următorul test, pe o vreme mai frumoasa și la drum mai lung
    1 point
  10. Arata foarte bine si probabil una din putinele masini noi care chiar merita banii.
    1 point
  11. Salut și bine v-am găsit! Aseară căutam niște erori pentru vcds și am găsit acest forum/comunitate despre vw și as vrea sa intru și eu la voi in “familie” cu al meu golf! Este un golf 5 cumpărat in vara 2020 de către mine din Germania direct de la proprietar! Ce mi-a plăcut foarte mult la aceasta mașina este in primul rând exteriorul care este unul destul de decent și ne mai văzut pe restul golf 5-urilor, majoritatea având pachet gti și de r32 avânt pachet original Oettinger și tobă Remus originala (au fost montate imediat după ce a fost cumpărată mașina in 2008, deci tocmai de asta am o garanție ca mașina nu a avut accident) -Motorizare: 1.9 TDI 105 CP -Cod motor: BLS -An fabricație 2007 luna Decembrie -Jante de aliaj r17 -Volan sport -Scaune scoică sport -Navigatie cu android -Lumini ambientale picioare -Oglinzi electrice încălzite -Senzor ploaie -Încălzite in scaune -Dubluclimatronic -Închidere centralizată -etc În vară acum 2021 se face un an de când am achiziționat mașina și pot spune ca sunt foarte mulțumit de ea! Am cumpărat-o la 202.000 km și acum are 228.000 km. Am cumpărat-o cu 3700 de euro, eu zic ca este un preț super bun raportat la an fabricație și km + pachet exterior care a costat mai bine de jumătate cât am dat eu pe mașina. Am de gând in viitorul apropiat sa: -pun folii pe geamuri (îmi place intimitatea, chiar și când conduc) -sa ii fac soft, stage 1 (35 cai in plus) -schimbare tot ce tine de ambreiaj și consumabile dacă o sa ii pun un soft nou -înlocuire toba finala si ornamente cu ceva mai frumos -o vopsire completa cap coada (dacă reușesc cu ajutorul lui Dumnezeu sa rezolv toate treburile as dori urgent sa ii fac o vopsire completa și sa scap de rugina de la praguri și emblema Volkswagen de deschis portbagaj, deoarece începe sa avanseze destul de mult datorită sezonului rece și sare etc) -suspensie sport reglabilă -maxidot ca am minidot Consumul este unul cat se poate de bun! Sunt super multumit de el. Extern Sibiu - Râmnicu Vâlcea consum pe Valea Oltului 4,3L de obicei, adică mers normal, fără prea multe Depășiri și accelerări bruște, mers liniștit in spatele unui tir cu 80-90 folosind doar frâna de motor pana la destinație și doar in caz de urgentă frâna propriu-zisa. In momentul in care “am chef de alergat și depășiri” scot maxim 6, schimbat in 3-4 mii de turații de obicei Consum oraș 7 Consum mixt: 5
    1 point
  12. Nu sunt bot. Pur și simplu oferă mai multe pentru $. More buck for your money. Kia Ceed, Toyota Corolla au suspensie independenta spate standard, motor cu 4 cilindri standard. De ce costă așa de mult Seat? Pentru ce?
    1 point
  13. Pentru geometrie ( suntem destui pe forum care am apelat la el ) - Claudiu - 0767.008.540 . Eu unul am fost de 3-4 ori la el si am fost extrem de multumit !
    1 point
  14. @MihaiMk3o sa modific postarea Auzisem pe câțiva cu termenul de “scaun scoică” și mi-a rămas implantat în memorie sa zic așa. Multumesc pentru precizări.
    1 point
  15. @Luciosu google zice ca Dragoș Pahonțu e mort... cica fost sef al Romsilva :)))
    1 point
  16. Am trecut pragul de 200.000, in momentul de fata 200.9XX Am reusit intr-un final, cu ajutorul lui Costel, sa schimb : - arcuri si amortizoare fata (arcuri KYB si amortizoare Sachs) - flanse/rulmenti amortizoare - bielete antiruliu Lemforder - bucse bascula mare Lemforder - burduf planetara Cu ocazia asta, am curatat si partea de sus..de sub stergatoare, scurgerile erau aproape infundate Ne pregatim pentru ITP Urmeaza geometria, daca aveti recomandari pentru aceasta op (in Bucuresti), v-as fi recunoscator .
    1 point
  17. @SwatKat Am avut si eu un surub sau ceva metalic sarit in parbriz, a facut aceasi urma ca la tine. Am fost la FXAuto pe Calea Calarasi de mi-au pus lichid, dar apoi la cateva zile s-a vazut aproape ca inainte. Insa nu a avansat, a ramas la fel. Apoi, am schimbat parbrizul la Autoglas pe Calea Serban Voda. Ideea e ca se aduna mizerie acolo si nu cred ca se mai poate face ceva.
    1 point
  18. Asta este adevarul: in ce priveste transportul personal, ne-am cam intins cu confortul mai mult decat ne-a permis patura (adica tehnologia) si nu ne-a durut nici macar in cot de consecinte... Si am ajuns sa consideram "normal" ceea ce este de fapt o mare risipa. Si acum, dupa ce ne-am obisnuit cu luxul de a nu avea nici o durere-n cot, consideram inacceptabil o pauza de 20 de minute la o calatorie de aproape 2 ore...
    1 point
  19. Frumoasa mașina! Sa o stăpânești sănătos și fără incidente colegu!
    1 point
  20. Deci este sau nu subventionat combustibilul fosil? Doar retoric. 1. https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/fuel-prices-and-taxes/assessment-5 Taxes on transport fuels have not been widely used in Europe as an environmental policy measure that directly influences transport demand levels, thereby reducing environmentally harmful effects caused by the sector. The percentage share of taxes in fuel prices has generally declined with the increase in crude oil prices in recent years. In absolute terms, tax revenues per 1 000 litres (excise duties and VAT) showed an upward trend in the 1990s; jumps in 1991 and 1994 reflect the significant German fuel tax increases used to fund reunification 2. https://www.zaffanicar.it/it/info/novita/prezzo-della-benzina-cosa-paghiamo-davvero/ --: google translate. "Come dicevamo, una buona parte del costo del carburante è determinato da imposte e accise che neanche sappiamo di pagare, legate a fattori geo-politici, che affondano radici piuttosto lontane nel tempo: dalla guerra in Etiopia del 1935-1936 ai vari terremoti di Friuli, Irpinia, L’Aquila, fino a quello dell’Emilia nel 2012, passando per la guerra del Libano e il Decreto Salva Italia del 2011. La prima tassa inserita si riferisce al 1935, poi via via negli anni si sono aggiunte altre accise, in percentuale più o meno piccola, per un totale di ben 17 accise, che alla fine si traducono per il consumatore in circa 50 centesimi per ogni litro di carburante acquistato, solo considerando le accise nazionali. Perché dal 1999 è stata data la possibilità anche alle regioni italiane di inserire delle proprie accise regionali, per obiettivi specifici. Capite quanto del prezzo di benzina che noi paghiamo se ne va in tasse? Alle accise e alle addizionali regionali si somma poi l’imposta di fabbricazione sui carburanti e l’IVA relativa del 22%. Il costo totale comprensivo di IVA (in quanto l’IVA si paga anche sulle accise) si attesta intorno a un euro." Revenind la primul articol --: buna politica a accizelor pentru a deveni mai eco-friendly: "Cheaper fuel prices for diesel have contributed to a shift from petrol to diesel vehicles in recent decades. The fraction of diesel as a road transport fuel has continued to increase, amounting to just over 70 % in 2014, compared with 52 % in 2000. This reflects the increasing 'dieselisation' of Europe's vehicle fleet in that time. This trend can be explained by both a growth in road freight transport (relative to transport by passenger car) and a higher proportion of diesel passenger cars in the European fleet." "Different taxation levels in different countries can also lead to significant differences for countries where 'tank tourism' occurs, i.e. where fuel purchased within one country is actually used in neighbouring countries. This is a particular issue for diesel, where freight vehicles travel further to buy fuel in countries where the fuel tax is lowest. In Luxembourg, for example, the price of diesel remains one of the lowest in the EU, inducing 'fuel tourism' and negative externalities such as pollution and congestion. " Acum ca am terminat acest "Fact check" o sa revin, ultima data. Masinile electrice merita, in majoritatea cazurilor: au autonomie buna, se pot incarca destul de rapid si sunt destul de multe statii si in crestere. Ce vreau eu sa va rog, pe unii: Lasati fratilor ipocrizia! Nu va judeca nimeni ca ati ales electrica, asa ca nu mai judecati voi pe cei care aleg ICE.
    1 point
  21. Din cate stiu eu, 51% inseamna majoritate in cam toate circumstantele, dar ma rog! Nu lucrez in domeniul energiei electrice ca sa rezolv eu problema asigurarii capacitatii de electricitate, insa sunt sigur ca se vor gasi solutii. Trebuie doar putina imaginatie Ca idei imi vin instalarea de noi eoliene in Dobrogea. Instalarea de ferme solare. Inmultirea productiei de electricitate la nivel casnic, surplus care va fi varsat in retea. Avem surse de apa geotermala. Avem posibilitatea de a upgrada hidrocentralele cu tehnologie mai noua, mai eficienta si de ce nu, de a spori capacitatea productiei cu noi lacuri in aval. Si in ultima instanta putem produce combustibili bio pe care sa ii ardem pentru generare de electricitate. Este oricum preferabil arderii benzinei in oras, intr-un motor termic cu 35% eficienta. Daca vrei, se gasesc solutii, n-avea grija. Ia ca exemplu Israelul. O tara cu teren stancos, aproape desertificat, unde prin vointa si viziune, au reusit sa gaseasca solutii si tehnologii ca sa poata cultiva cu succes tot felul de soiuri. Culmea ca ne vand noua tehnologie, noi care avem teren atat de fertil si atat de intins. Ca suntem prosti, ca suntem lenesi, ca nu vedem solutiile, ca suntem blazati si ca suntem confortabili. Ne place sa ramanem in aceeazi lancezeala, sa nu ne schimbam, sa ne zgarcim la fiecare leut, in loc sa ne uitam si un pic mai departe la beneficiile care pot surveni daca facem anumite sacrificii si investitii pe termen lung. Din pacate ne uitam doar la castigul imediat... LE: E bine ca iti doresti o masina electrica, inseamna ca am inteleg gresit parerile tale. Cert este ca pana o sa apara o masina electrica care sa suplineasca o termica la aceeasi bani cu aceleasi calitati, mai dureaza. Pana ajungem acolo sunt necesari cativa pasi, mai putin populari poate (cum e rabla electric) care sa incurajeze R&D-ul pe partea asta si sa creeze o inertie. Avand in vedere ce tehnologii exista in ziua de astazi, nu am nici cel mai mic dubiu ca se va ajunge si la dezideratul mentionat de tine!
    1 point
  22. Combustibilii fosili par mai "disponibili" fiindca s-a creat o retea imensa de aprovizionare globala in ultimii 100 de ani. Daca se produce un conflict in orientul mijlociu si se stopeaza accesul la petrol, ne cam uitam la termice in parcare! Pe cand electricitatea o poti genera de la numeroase surse. Soare, eolian, hidro, atomo. Chiar si in propria ta ograda. Electricitatea, intr-o exprimare relaxata, se transporta singura oriunde este legata. Nu conteaza ca firul urca la deal ea tot ajunge acolo unde este cablata. E doar o chestiune de imaginatie, pe care unii vad ca o au in discutia asta si altii nu. Cat despre lux, colegul se referea ca mersul cu diesel a fost un lux fiindca are repercursiuni foarte mari asupra mediului si a sanatatii tuturor, la un cost infim. Si faptul ca ne uitam doar la $$$ e dovada bolnaviciunii societatii in care traim. Cand omul intelege repercursiunile faptelor sale, este capabil sa faca anumite concesii si anumite sacrificii ca sa schimbe ceva. Daca se gandeste doar la bani, desigur ca nu mai incape discutie despre nimic altceva. Si cam asta e motto-ul societatii moderne, banul. Cat despre zonele unde nu exista infrastructura suficienta, da, exista, dar nu sunt chiar atat de raspandite incat sa fie justificat ceea ce vedem acum si anume ca absolut toata lumea merge cu masina. Ca tot esti din Iasi, lumea se bocea acum 2-3 ani ca autobuzele sunt jafuri, ca n-au AC. Au cumparat autobuze noi, cu AC si tot ce vrei. A renuntat cineva la masina? Autobuzele tot goale sunt in afara de intervalul orar 8 si 17 cand merg elevii si muncitorii de la fabricute. In rest, bate vantul in ele si stau blocate in trafic ca toti cei care se boceau acum cativa ani de conditiile din autobuz merg cu masina. Asa e omul in general si nu ma refer la cineva anume aici, la mine poate doar Ii place sa gaseasca motive si scuze ca sa nu se schimbe el. De fapt problema nu e la transportul in comun, la masinile electrice sau mai stiu eu ce alte motive, ci la el, ca e prea comod, prea zgarcit si prea putin civilizat sa faca sacrificii si sa se schimbe.
    1 point
  23. Este mult prea teoria conspiratiei.. chiar dusa la extrem. Referitor la Texas, acolo este un mix de curent, 50% pe gaz, 20% carbuni, 20% eolian si restul din alte surse. Problema la situatia din Texas este ca i-a prins cu pantalonii in vine si sunt singurul stat din SUA, care are o retea de distributie independenta, nelegata la sistemul national. Acolo ei nu s-au gandit ca o sa vine frigul extrem. Legat de eolian acasa, nu stiu, nu m-am documentat deloc. Uitandu-ma putin la panouri, in medie sunt panouri de 400-500 W. Un televizor consuma cam 20 KW pe luna. Pe langa asta, ar mai fi incalzirea (Centrala electrica, doar nu folosim gaz, pompa/hidrofor, sistem de filtrare a apei, becuri, masina de spalat rufe/vase, plita, cuptor, aparat de cafea, aspirator si cate si mai cate). Intrebarea este, cam de cate panouri solare, ar fi nevoie ca sa fii independent energetic si verde, pentru o casa, sa spunem de 100 m2 utili? Referitor la LUX: vazusem aseara un documentar, referitor la plastic. Industria petroliera, se focuseaza mai mult pe petrochimie, care se va dubla, conform Exxon, in urmatorii 20 de ani (Discutam de zeci de trilioane de dolari). Concluzia mea: 1. O sa fie un lux, cand 99,99% din produsele (mancare,farma, haine, electronice, mobila etc etc) ti le vei produce singur. 2. Vrei sa fii verde? Renunta la masina, telefon, laptop, TV, haine (poliester) etc. pentru ca toate sunt produse prin rafinarea petrolului Mi se pare ca discutia asta a dus la extreme, unde e multa ipocrizie, de toate partile si mai putin referitor la subiectul topicului. Merita sau nu? Eu ca posesor de ICE spun ca merita. Pentru unii acum, pentru altii, pe viitor. Zi usoara
    1 point
  24. @Emy D UE suntem noi. Noi avem europarlamentari in UE si votam lucrurile astea. Statul suntem noi. Noi votam oamenii care fac legi si legile reflecta asta. @acidone77 E clar ca nu gasesti toate lucrurile de care ai nevoie, pentru ca oferta de masini electrice e mult mai mica. Nu putem sa cerem absurdul. Suntem intr-o perioada de tranzitie. Nu putem avea tehnologie noua la pret de tehnologie veche. Sau masini lansate acum la pret de SH de 5 ani. Eu am ID.3, inlocuind o termica tot hatchback, ID.3 avand 200 CP in loc de 140 CP, propulsie spate in loc de fata, LED adaptiv matrix in loc de faza lunga automata, scaune incalzite fata la fel precum cea veche, pornire incalzire/racire din aplicatie in loc de pornirea motorului din telecomanda, ACC in loc de CC neadaptiv, autonomie de 250-400 km in loc de 500-700 km, cost de utilizare mai mic decat benzinara. Pentru mine este in mare parte un upgrade, desi nu peste tot. Dar sunt super multumit, chiar daca a costat ~30000 de euro. Nu toti isi permit, imi dau seama. Dar, in 10 ani, o sa fie pe dos, si o sa-si cumpere masini termice doar cei care-si doresc si permit ceva exotic. Lucrurile se schimba. Cel mai important: fiecare isi cumpara ce vrea si ce poate. Sa nu judecam pe cei care au ales altceva. Dar discutiile de aici imi aduc aminte de cele despre iPhone: bateria tine doar o zi, nu are tastatura, e prea mare si greu, se sparge usor, camera e de doar 2 MP, nu filmeaza, nu are 3G... A trebuit sa treaca niste ani...
    1 point
  25. Adevarata problema a masinilor electrice stiti care e de fapt? Si o sa imi iau dislike-uri pentru asta, dar imi asum. Ca nu se gasesc SH la 5k euro luate de la o batranica din Germania.
    1 point
  26. Salutari si bine v-am regasit. Dupa muulta vreme in care nu am avut timp deloc de forum, am zis sa mai pun niste info pe aici... Cand vand masina, vand si topicul asta. Glumesc, nu o s-o vand niciodata. Drumuri, drumuri si iar drumuri. trebuie sa fac schimbul de ulei si filtre. Cum Ravenol VPD nu mai este pe nicaieri...(nu se mai fabrica)trebuie sa caut alta varianta de la Ravenol... Filtre Mann, cel de polen de la Mahle... si cam aia e. Anul asta masina cere ceva mai multi bani in consumabile: cauciucuri de vara, deoarece Hankook K125 s-au ovalizat in 3 ani , butuci+rulmenti spate (o sa pun SKF sau FAG de data asta), amortizoare spate. Ideal ar fi sa le schimb si pe cele fata...dar ramane de vazut bugetul. Cauciucurile au venit...la pret de mos craciun: 1540 ron, 4 x Conti Premium Contact 6, 225/45/R17 94 Y. Made in France. Dot Febr 2021. Not bad Apoi, daca tot pun cauciucuri noi, ma gandeam sa vopsesc electrostatic Monicile. Asadar, stiu ca suruburile decorative de pe Monici sunt de plastic, am cautat altele. Si ia de unde nu-s... Am gasit pana la urma pe ebay (21 Euro, 40 bucati), astept sa ajunga... Pentru cine are nevoie de dimensiuni, le-aveti aici: Intre timp, au ajuns si ornamentele de la pedale... din inox. China, evident, ca doar n-ati vazut modelul asta OEM. Scuzati mizeria. Masina care alearga zilnic. Si pentru ca distantiere pe spate... asa arata acum bara spate. Din fericire, zgarieturi sau ciupituri de pietre nu am gasit. Inca. Si ...sa stiti ca o mai si spal. din cand in cand. Aici e dupa ce am spalat-o la garaj, decontaminare, etc... Shiny, nu? Sa vina caldura sa ii trag un polish cum trebuie si o protectie ceramica! (Daca imi mai ajunge timpul sa fac si asta) Za golf vs Dodge Ram (DDR4) Ah si o poza intr-o dimineata cand cautam sa fac niste copii de chei in Shopping City. Ma asteptam la intoarcere sa fie roi in jurul ei (cum se intampla deobicei, insa am scapat de data asta). Ah si nu regret deloc trecerea la 312mm. Franele isi fac treaba zilnic, cu brio cand intalnesc idioti de genul asta, adica constant. Asa ca, trebuie neaparat sa le termin si pe cele de 256 de pe spate si sa le urc pe masina. Doar ca imi trebuie port etrier de FWD si eu am primit de 4Motion, si evident ca nu se potriveste. Si nu gasesc portetrier de FWD de 256 (spate). Asadar, poate imi fac 2 adaptori de 6mm, suruburi mai lungi si aia e... Asadar, pana data aviatoare, sper sa ne auzim cu bine si sa am noutati. Daca nu, pandemia e de vina si Suezul. Drumuri bune tuturor! ps: vedeti ce zapada faina avem primavara asta?
    1 point
  27. As zice ca nu. Da, intradevar exista o firma de finantare care era inscrisa la AFM dar cam atat. De la ei nu poate o PF sa cumpere masini. Plus din informatiile care au fost publice, s-au deschis in 2021. Dar cel mai important la Tesla este lipsa unui punct de service oficial in tara. Este unul dintre motivele de baza pentru care multi au evitat momentan Testa, cel putin pentru mine acesta a fost deal-breaker.
    1 point
  28. Eu tot nu inteleg care este nemultumirea legata de ajutor de la stat? Intr-o tara relativ saraca sau ma rog, retrograda, e normal sa se dea ajutoare. Si se dau pentru nspe mii de domenii, nu doar pentru asta. Agricultorii primesc subventii. Zootehnia, la fel. IT-ul este favorizat prin taxe mai mici. Si tot asa. E perfect normal sa se dea ajutoare daca se doreste accelerarea ritmului de adoptie a electricelor, deoarece daca e sa consideram problemele climatice ca fiind intradevar adevarate, nu prea avem timp o suta de ani sa asteptam tranzitia asta sa se intample. Cand se ajunge la un anumit procent de adoptie, da, ajutoarele ar trebui incetate, deoarece inertia a fost creata. Acum desigur, or sa apara pareri pro si contra. Ba ca incalzirea climatica e o vrajeala. Ba ca e doar un proces ciclic care oricum se intampla. Ba ca producatorii s-au inteles cu guvernele sa le dea bani prin aceste granturi. Da, sunt un milion de posibilitati. Ce este cert este faptul ca aerul din orase va fi mai respirabil si zgomotul va fi mult diminuat. Si pentru asta eu as da niste prime, cum e rabla electric, ca sa stimulez cativa ani adoptia de electrice. Vi se par multi bani? Daca luam la adunat toate sutele de milioane de euro care se sifoneaza prin spagi, preturi umflate la lucrari, sponsorizari si alte magarii, rabla plus e o picatura in ocean. Acelasi argument fals se foloseste si in multe alte discutii referitoare la cheltuirea banului public, dar daca banii s-ar cheltui cinstit, ar fi bani pentru toate in tara asta, inclusiv pentru autostrazi, pentru renovarea scolilor de la tara, pentru canalizare si curent la tara, pentru babuta din varf de munte care sta la lumanare, pentru absolut tot! Deci problema la noi e coruptia, nu ca nu sunt bani pentru spitale, gradinite, crese si ce mai vrea lumea, ci ca suntem un popor corupt, ahtiat dupa bani si foloase si cam asta e situatia. Adevarul e cam urat, dar asta e. Cand o sa intelegem lucrul asta si o sa ne schimbam fiecare din noi si lucrurile se vor indrepta. Scuzati de offtopic!
    1 point
  29. Salutare domnilor,iar a trecut timpul...iar mi-au disparut "prietenii" Masina inca este la mine si nu la sotie dar urmeaza cat mai curand sa ii predau stafeta... Inca nu a luat permisul,a trecut deocamdata de sala dar le-am facut cunostinta.La prima vedere masina ii place,adica este visul oricarui incepator din moment ce pleaca singura din ambreiaj Ce nu ii place este starea interiorului si m-am pus pe treaba. Domeniul meu de activitate este mort de ceva vreme si am timp berechet sa lucrez la ea...Curaj imi mai trebuia dar a aparut si acela Primul pas l-am rezolvat repede...am demontat stalpi,plafoniere,plafon si le-am curatat bine de tot urmand sa iau material sa trec la reconditionare completa. Dupa ce termin interiorul ma bag putin si la mecanica,nu foarte adanc dar macar majoritatea fluidelor vreau sa le schimb. Intre timp am hotarat si soarta masinii...va sta la sotie un an ...doi...trei...cat va mai putea sa mearga cu ea si cat prinde ceva experienta dupa care...in functie de starea ei...dezmembram daca avem ce sa dezmambram si o bagam la Rabla cu tinta cel mai probabil catre o electrica Drumuri bune
    1 point
  30. Astazi a fost ziua cea mare. Dupa cam 3 - 4 ore de munca (incluzand si pauzele lungi si dese 😊) am ajuns la rezultatul din imagini. Sunt foarte multumit de evolutia de pana acum. Problema nepotrivirii s-a mutat acum la praguri, dar vorba aia: timpul le rezolva pe toate. Urmatoarele pe lista sunt: - evacuare - big turbo 😊 - remap in concordanta cu modificarile exiatente. (Cred ca stage 2, pentru ca la stage 3 trebuie sa schimb interne si inca nu am facut nimic in motor). Poze:
    1 point
  31. Inca o vizita la mecanic, inca o realizare :). De astazi ma bucur de noul ambreiaj Clutch Masters
    1 point
  32. Uitasem ca nu am inchis topicul. Un scurt rezumat: - Golf-ul a mai avut parte de cateva modificari si o revizie cap coada mecanica/electrica si s-a dat in stare foarte buna de functionare, cam orice problema tipica G4 a fost rezolvata (reparatie/inlocuire piesa,etc) Avand in vedere ca era fabricata in 1998 se ascundea bine in trafic printre "copiii" astia moderni (de la euro 4 in sus ) - Tot aici facusem o mica paranteza la actuala Fabia 3 ce o avusesem, in ideea ca nu vom supara moderatorii si nu avea rost sa fac topic separat pt ca era model mai nou (2016) mari modificari nu aveam ce sa ii fac pt a tine in "viata" topic-ul. - Golf-ul din cate am aflat din pacate a avut accident frontal si nu stiu daca s-a mai reparat sau nu. (sau in ce stare a fost, doar ca soferul nu a patit nimic) - Fabia merge si arata impecabil la noul propietar, din cand in cand o mai vad si eu. - Pacat ca tinypic nu mai e, majoritatea pozelor se pare ca s-au pierdut iar cum dimensiune la postare e limitata la 4MB, care in ziua de azi inseama nici macar 1 poza facuta cu un telefon mobil modern. e mai greu de incadrat in parametri. Cateva poze ce le-am mai avut in album: * ( rog un moderator sa inchida topic-ul)
    1 point
  33. @blordc, @medley multumesc Dupa nr de kilometri obligatorii pe zi, am trecut si la pozat
    1 point
  34. Am montat eu. Astea sunt codurile. Se montează în găurile prin care mașină este transportată pe linia de producție. Sunt ok din punct de vedere al protecției pragului, în sensul că nu mai pui cricul pe prag ci pe acele tampoane. Din imaginea a doua pe care ai atasat-o nu cred ca ar fi prea facilă acționarea manerului circului având în vedere că o să intre aproape tot sub mașină.
    0 points
  35. Eu, nespecialist fiind, cred că este bine. Cineva a reacționat negativ la afirmația mea și nu încearcă să te ajute în primul rând pe tine și pe mine poate mai puțin. Nu văd nimic în neregulă la parametrii dpf-ului tău. Repet, nu sunt mecanic auto, am citit multe și poate nu am înțeles nimic, dar vreau să învăț.
    0 points
  36. asta incerc sa iti spun ca nu sunt scaune tip "scoica", sunt niste scaunde de golf putin mai profilate
    0 points
  37. Sunt curios cum arata acele scaune "scoica" din ce am observat ai niste scaune normala de golf sport-line
    0 points
  38. Nu se merită, în momentul actual Kia bate competiția!
    0 points
  39. Totul pare ok, mai putin km, care nu sint reali. Cutie automata? poate mai verifici km si pe cutie
    -1 points
  40. e troll sau bot. pe toate topicurile unde sunt key words, cu masini asiatice, intra si spune ca alea is cele mai bune etc etc.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!