Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.04.2021 în toate secţiunile

  1. Etrierele sunt gata. Discurile sunt luate si ele (350mm, de Mercedes ML). In 2 saptamani maxim, sper sa fie sus tot kitul. Daca tot fac operatiunea asta, am zis sa mai fac o treaba, si anume sa dau cu un mastic de la CTK pe contra-aripi. Are doua roluri: 1. Protejeaza de rugina 2. Insonorizant(reduce mult zgomotul produs de amortizoare si anvelope). Zgomotul este oricum redus mult de la insonorizarea interiorului.. Sunt curios dupa ce pun masticul asta ce diferenta mai poate sa faca. Revin cu feedback curand !
    10 points
  2. Am reusit aseara sa ajung la un atelier si sa infoliez plafonul cu negru si cu transparent stalpii laterali , partile din fata pasajelor de roti fata si fata celor din spate .
    8 points
  3. Combustibilii fosili par mai "disponibili" fiindca s-a creat o retea imensa de aprovizionare globala in ultimii 100 de ani. Daca se produce un conflict in orientul mijlociu si se stopeaza accesul la petrol, ne cam uitam la termice in parcare! Pe cand electricitatea o poti genera de la numeroase surse. Soare, eolian, hidro, atomo. Chiar si in propria ta ograda. Electricitatea, intr-o exprimare relaxata, se transporta singura oriunde este legata. Nu conteaza ca firul urca la deal ea tot ajunge acolo unde este cablata. E doar o chestiune de imaginatie, pe care unii vad ca o au in discutia asta si altii nu. Cat despre lux, colegul se referea ca mersul cu diesel a fost un lux fiindca are repercursiuni foarte mari asupra mediului si a sanatatii tuturor, la un cost infim. Si faptul ca ne uitam doar la $$$ e dovada bolnaviciunii societatii in care traim. Cand omul intelege repercursiunile faptelor sale, este capabil sa faca anumite concesii si anumite sacrificii ca sa schimbe ceva. Daca se gandeste doar la bani, desigur ca nu mai incape discutie despre nimic altceva. Si cam asta e motto-ul societatii moderne, banul. Cat despre zonele unde nu exista infrastructura suficienta, da, exista, dar nu sunt chiar atat de raspandite incat sa fie justificat ceea ce vedem acum si anume ca absolut toata lumea merge cu masina. Ca tot esti din Iasi, lumea se bocea acum 2-3 ani ca autobuzele sunt jafuri, ca n-au AC. Au cumparat autobuze noi, cu AC si tot ce vrei. A renuntat cineva la masina? Autobuzele tot goale sunt in afara de intervalul orar 8 si 17 cand merg elevii si muncitorii de la fabricute. In rest, bate vantul in ele si stau blocate in trafic ca toti cei care se boceau acum cativa ani de conditiile din autobuz merg cu masina. Asa e omul in general si nu ma refer la cineva anume aici, la mine poate doar Ii place sa gaseasca motive si scuze ca sa nu se schimbe el. De fapt problema nu e la transportul in comun, la masinile electrice sau mai stiu eu ce alte motive, ci la el, ca e prea comod, prea zgarcit si prea putin civilizat sa faca sacrificii si sa se schimbe.
    3 points
  4. Azi, o zi plina si nelipsita de peripeti. Am plecat de dimineata spre Lacul Sf. Ana, un loc preferat de mine si de sotie in care am mers an de an in ultimi 10 ani dar niciodata cu Silver Arrow. E, altceva pe serpentine cu 150CP vs. vechiul 90CP. Pe drum l-am intalnit si pe "Martinica" in toata splendoarea lui: Dupa ce am parcat in locul special amenajat am luat port bebe pe mine si am ars cateva calorii 3km jos pana la lac si 3km inapoi(pe indicator scria ca arzi 500kcal dar eu am simtit minim dublu ). De acolo am mers catre belvedere Poiana Brasov unde ne-am propus sa facem aceeasi poza de fiecare data cand ajungem cu bebe in zona(eu il tin in brate, in fata masinii si cu fata spre Tampa) pana nu mai pot sa il tin in brate :)), bineinteles nu doar cu masina asta sper :). Aplicatia conect lite m-a anuntat si felicitat ca am condus de ziua pamantului ceea ce e putin dubios, ideea e sa nu conducem pentru a proteja pamantul. Totusi sunt consolat ca am un Euro6D. Intre timp masina a facut 21000km si am patit un incident nedorit dar fara urmari din fericire. Colegul de marca, tot O3FL care a intrat in depasire fara sa se asigure, dar repliat repede dupa ce m-a vazut. Ideea e ca instinctul a fost sa franez si sa trag usor dreapta dar masina s-a comportat exemplar pentru acea viteza: redresat pe banda, strans centuri, fara balans, totul in siguranta, doar o mica sperietura din partea sotiei care avea grija de bebe in spate si nu a vazut ce se intampla dar a simtit centura. Toate bune si frumoase, mergem mai departe!
    3 points
  5. Pe mine m-a retinut initial faptul ca trebuie date 3 gauri cu diametrul de 8mm in punte, insa sunt zone de margine, nu afecteaza nimic. Codul scutului este 3Q0199110B, mai trebuie doua piulite deformabile N90324203 , doua suruburi WHT000729A si trei clipsuri WHT008023 . Mai multe discutii pe aceasta tema sunt si pe topicul
    3 points
  6. Nu are doar franare pe tambure pe spate, ci si franare regenerativa, care e tot pe puntea spate, si care este destul de puternica (peste 100 kW de putere, o deceleratie identica cu acceleratia unui motor de 135 CP la cuplul maxim). Prima parte a cursei pedalei de frana este regenerativa, iar franarea mecanica intra pentru a opri de tot si la apasarea mai puternica a pedalei. Daca faci un test cu masina si la apasarea usoara a pedelei ti se pare ca franeaza bine, gandeste-te ca inca nu a folosit frana.
    2 points
  7. Eu am schimbat caseta de directie la Octavia 3 . Simptomele sunt cele descrise de tine . Acuma ai ITP-ul vezi mai verifica si la alt service masina inca o opinie nu strica . Costul la reprezentanta este mare eu am avut noroc sa zic asa a picat caseta in perioada de garantie nu am platit nimica . Dar devizul a fost 8700 de lei
    2 points
  8. Imi permit sa afirm ca generatia C7 arata mult mai bine decat actualul C8. Are caracter masina asta.
    2 points
  9. Sa nu freci ca nebunu' mai exista si varianta cu decapant de la policolor. Il lasi sa actioneze dupa care se curata cu spaclu sau eu am folosit Karcher-ul...
    2 points
  10. Majoritatea energiei electrice produse in RO este verde. Nu stiu despre ce vorbesti... Am impresia ca esti putin gica-contra si este dreptul tau In orice caz, nu-ti imagina ca nu sunt de acord cu ceea ce spui si tu. Poluare se produce si in multe alte feluri, prin arderea carbunilor sau a gazelor naturale pentru electricitate. Da! Se produce si de catre fabrici, uzine, desigur! Se produce si de catre avioane, vapoare, industria chimica, textila, agrara, zootehnica, IT, samd. Sunt nspre mii de alte surse de poluare. Dar pe astea nu le putem noi schimba, asta e ideea, daca vrei sa pricepi! Fiecare e dator pe lumea asta, daca esti de acord, sa schimbe ce tine de el, de persoana lui. Ca altminteri, o sa asteptam mult si bine pana se schimba vecinul, capra vecinului, fabricile, uzinele, avioanele si tot lantul asta imens de poluatori. Pe mine ce ma doare este poluarea pe care o simt cand merg pe un simplu trotuar prin oras. Pute, ma intelegi? Ma sufoc cu totul. Si stiu ca la aceasta poluare contribui si eu! Cam despre asta e discutia. Nu despre cele o suta de mii de alte domenii si surse de poluare care, desigur si absolut de acord cu tine ca trebuie rezolvate, insa fiecare in ritmul si la timpul sau. Daca pe tine te doare atat de mult buzunarul, n-ai decat sa mergi cu termica in continuare. De altfel, asta o sa fac si eu inca macar vreo 4-5 ani... Dar nu putem sa negam existenta si gravitatea problemei.
    2 points
  11. Este mult prea teoria conspiratiei.. chiar dusa la extrem. Referitor la Texas, acolo este un mix de curent, 50% pe gaz, 20% carbuni, 20% eolian si restul din alte surse. Problema la situatia din Texas este ca i-a prins cu pantalonii in vine si sunt singurul stat din SUA, care are o retea de distributie independenta, nelegata la sistemul national. Acolo ei nu s-au gandit ca o sa vine frigul extrem. Legat de eolian acasa, nu stiu, nu m-am documentat deloc. Uitandu-ma putin la panouri, in medie sunt panouri de 400-500 W. Un televizor consuma cam 20 KW pe luna. Pe langa asta, ar mai fi incalzirea (Centrala electrica, doar nu folosim gaz, pompa/hidrofor, sistem de filtrare a apei, becuri, masina de spalat rufe/vase, plita, cuptor, aparat de cafea, aspirator si cate si mai cate). Intrebarea este, cam de cate panouri solare, ar fi nevoie ca sa fii independent energetic si verde, pentru o casa, sa spunem de 100 m2 utili? Referitor la LUX: vazusem aseara un documentar, referitor la plastic. Industria petroliera, se focuseaza mai mult pe petrochimie, care se va dubla, conform Exxon, in urmatorii 20 de ani (Discutam de zeci de trilioane de dolari). Concluzia mea: 1. O sa fie un lux, cand 99,99% din produsele (mancare,farma, haine, electronice, mobila etc etc) ti le vei produce singur. 2. Vrei sa fii verde? Renunta la masina, telefon, laptop, TV, haine (poliester) etc. pentru ca toate sunt produse prin rafinarea petrolului Mi se pare ca discutia asta a dus la extreme, unde e multa ipocrizie, de toate partile si mai putin referitor la subiectul topicului. Merita sau nu? Eu ca posesor de ICE spun ca merita. Pentru unii acum, pentru altii, pe viitor. Zi usoara
    2 points
  12. Eu am ajuns la concluzia ca nu merita. Nu are rost sa frec la ele, cand un set pe 17", sablat si vopsit electrostatic e ....650 ron.
    2 points
  13. Am ajuns in sfarsit la montaj, din pacate a trebuit pus lichid ate normal, sl6 pt ca daca vroiam altceva trebuia aerisit babeste si n am vrut, asa au folosit ce au ei in masina si e okish si asta.
    2 points
  14. Salutari si bine v-am regasit. Dupa muulta vreme in care nu am avut timp deloc de forum, am zis sa mai pun niste info pe aici... Cand vand masina, vand si topicul asta. Glumesc, nu o s-o vand niciodata. Drumuri, drumuri si iar drumuri. trebuie sa fac schimbul de ulei si filtre. Cum Ravenol VPD nu mai este pe nicaieri...(nu se mai fabrica)trebuie sa caut alta varianta de la Ravenol... Filtre Mann, cel de polen de la Mahle... si cam aia e. Anul asta masina cere ceva mai multi bani in consumabile: cauciucuri de vara, deoarece Hankook K125 s-au ovalizat in 3 ani , butuci+rulmenti spate (o sa pun SKF sau FAG de data asta), amortizoare spate. Ideal ar fi sa le schimb si pe cele fata...dar ramane de vazut bugetul. Cauciucurile au venit...la pret de mos craciun: 1540 ron, 4 x Conti Premium Contact 6, 225/45/R17 94 Y. Made in France. Dot Febr 2021. Not bad Apoi, daca tot pun cauciucuri noi, ma gandeam sa vopsesc electrostatic Monicile. Asadar, stiu ca suruburile decorative de pe Monici sunt de plastic, am cautat altele. Si ia de unde nu-s... Am gasit pana la urma pe ebay (21 Euro, 40 bucati), astept sa ajunga... Pentru cine are nevoie de dimensiuni, le-aveti aici: Intre timp, au ajuns si ornamentele de la pedale... din inox. China, evident, ca doar n-ati vazut modelul asta OEM. Scuzati mizeria. Masina care alearga zilnic. Si pentru ca distantiere pe spate... asa arata acum bara spate. Din fericire, zgarieturi sau ciupituri de pietre nu am gasit. Inca. Si ...sa stiti ca o mai si spal. din cand in cand. Aici e dupa ce am spalat-o la garaj, decontaminare, etc... Shiny, nu? Sa vina caldura sa ii trag un polish cum trebuie si o protectie ceramica! (Daca imi mai ajunge timpul sa fac si asta) Za golf vs Dodge Ram (DDR4) Ah si o poza intr-o dimineata cand cautam sa fac niste copii de chei in Shopping City. Ma asteptam la intoarcere sa fie roi in jurul ei (cum se intampla deobicei, insa am scapat de data asta). Ah si nu regret deloc trecerea la 312mm. Franele isi fac treaba zilnic, cu brio cand intalnesc idioti de genul asta, adica constant. Asa ca, trebuie neaparat sa le termin si pe cele de 256 de pe spate si sa le urc pe masina. Doar ca imi trebuie port etrier de FWD si eu am primit de 4Motion, si evident ca nu se potriveste. Si nu gasesc portetrier de FWD de 256 (spate). Asadar, poate imi fac 2 adaptori de 6mm, suruburi mai lungi si aia e... Asadar, pana data aviatoare, sper sa ne auzim cu bine si sa am noutati. Daca nu, pandemia e de vina si Suezul. Drumuri bune tuturor! ps: vedeti ce zapada faina avem primavara asta?
    2 points
  15. Salutare! A trecut timpul si am ajuns la iteratia 4 a Skodei Octavia care mi-a atras atentia anul trecut cand a aparut pe strazi. Dar de la volanul Superbului Mk 3 TDI 190 cai nu m-a convins sa schimb masina pana cand.. in decembrie am vazut noua versiune RS tsi 245 cai cu cutie manuala... Eu de mult timp imi doream un tsi de 200+ cai cu cutie manual dar din pacate pe Superb 2 si 3 nu a fost disponibil (asa ca am luat TDI 170 si 190), Octavia 3 nu mi-a placut, pe Octavia 2 nu imi permiteam decat 1.9 tdi... In fine, in dec am vazut pe youtube masina, m-am indragostit, am fost la PBN sa cer o oferta si ce sa vezi.. am primit o oferta de nerefuzat... Masina se prezinta astfel: Octavia RS TSI 2.0 - 245 cai intre 5000-6500rpm / 370Nm de la 1900-4300 rpm Culoare Rosu Corrida Optionale: carlig rabatabil electric geamuri duble fata blocare separata geamuri spate senzori parcare fata In standard: jante 18" cu Bridgestone Potenta 225 45 R18 diferential blocabil mecanic fata (nu scartaie la viraje din scurt) directie progresiva (invarti mai putin de volan pe loc) suspensie spate independenta suspensie sport (coborata 1.5 cm faya de standard) interior RS (plafon negru, alcantara pe bord si usi, volan sport incalzit in 3 spite, cusaturi rosii, iluminare ambientala) lumini ambientale Active info display cu grafica speciala RS + Bolero de 10.5" (desi are si navi dar trebuie activata probabil contra cost) Faruri Matrix Led + stopuri Top led si semnale dinamice (stopurile fac un dans simpatic la aprindere gen Audi A6) sunset clima, scaune incalzite, oglinzi rabatabile etc Ce nu am vrut pe ea: stergator spate (ptr ca la fostul Superb s-a stricat dupa 4 ani si strica forma la spate ) portbagaj electric (deoarece la fosta masina aveam mereu probleme cand era cu zapada sau era portbagajul plin ) piele ecologica deoarece transpir pe ea si nu imi place cum se aseaza in partea de sus de la scaunele fata ACC - ptr ca am auzit ca da gherle si mie imi place sa fiu in control trapa - ptr spatiul la cap si centrul de greutate navi - ptr ca waze si carplay wireless..
    1 point
  16. E placerea omului asa ca de la mine are un +1 si spor la treaba. Partea cu decapantu sa aveti grija ca nu e pentru jante vopsite in camp electrostatic, citind opiniile clientilor la ce a pus colegu mai sus, am dat de o expresie foarte haioasa"Face o reactie usoara devine mai vascos si...atat.. nu se dezlipeste! Ca fosta nevasta..."
    1 point
  17. De acord cu @cristi511 Mașinile electrice vor deveni o opțiune reală atunci când vor avea autonomie, confort și preț comparabile cu cele ale unei mașini termice din aceeași clasă. Probabil că mai durează câțiva ani până atunci.
    1 point
  18. Azi masina a implinit #2Ani, iar dupa toata noroiala de zilele trecute a primit o spalare in Brasov si o "hranire" adecvata. Go Go Go Silver Arrow!
    1 point
  19. Nu știu dacă încape, dar eu aș ține mâna pe fiecare arc în timp ce te joci cu volanul. Dacă simți trosniturile în arc(uri), vinovați sunt rulmenții de sarcină, nu caseta, și se schimbă cu tot cu flanșele amortizoarelor.
    1 point
  20. O postare pertinenta, ma regasesc si eu in scenariul lui si nu a raspuns nimeni acestui post. Doar ca eu stau la bloc, mai greu cu incarcarea, dar @Rave a demonstrat ca nu e imposibil. In rest vad povesti despre sanzene consanzene cum reducem poluarea cumparand masini electrice. Nu... poluare va fi in continuare din multe alte surse dar va fi un lucru bun sa o scoatem din orase, evident. Mi-ar placea sa vin la o intalnire in care sa ma plimb cu un coleg cu un EV, am vazut cateva postari in urma cand cineva sugera asa ceva. LE: @Silviu_7 era vorba si despre socializare, povestit etc, nu doar sa ma plimb cu o electrica; am mers cu Citigo si i3. Ai prins ideea LLE: Spunea cineva de senzorii de poluare care se inrosesc noaptea, hai sa n-o dam in SF-uri, stie foarte bine toata lumea de unde provine aceasta explozie de particule: https://euobserver.com/news/151622 Nu contest faptul ca sunt destule masinile cu filtre scoase care lasa nor de fum in spate,; iar aici pe forum in topicul de DPF sunt destui care indeamna la scoaterea filtrului si chiar multi care indeamna la revenirea la soft pre-dieselgate. Afacerea conteaza, nu aerul expirat.
    1 point
  21. Simplu, campuri de panouri solare si foarte multe baterii. - https://www.tesla.com/videos/powerpack-hornsdale
    1 point
  22. Tocmai, ca nu e un lux, poate va deveni. Deocamdata e cel mai ieftin mod de transport, cu 500-1000 de euro platiti pe o masina si ceva carburant, ai plecat. O mica parte a populatiei isi permite o masina electrica, deci pana la eventuale restrictii guvernamentale si suprataxare, masinile cu esapament vor fi preferate. Iar o legiferare brusca in sensul interzicerii lor va genera, in cel mai bun caz, pierderea alegerilor de cei care propun legea, apoi revolte generale. Ca noi suntem de parere ca cine nu-si permite o masina, sa mearga cu transportul in comun. IN unele zone nu ai posibilitatea, sunt sate izolate, sunt mijloace de transport insuficiente, insalubre, scumpe, la ore nepotrivite. LUX e sa ai masina electrica, in acest moment.
    1 point
  23. Sa poti merge cu o masina 500 Km fara intrerupere, sa poti alimenta in 5 minute, sa scoti linistit sute de kile de gaze toxice si particule toxice dupa tine, sa folosesti cel mult 10% din energia disponibila in combustibil...asta este UN LUX de care am profitat cu totii (inclusiv eu) dar pentru care vom plati la greu pe termen lung... Anomalia este ca asa ceva este considerat "normal".
    1 point
  24. Work in progress (ne petrecem timpul îmbinând frumosul cu plăcutul ).
    1 point
  25. Schimbarea la fata...babuinu’ face baita🤣🤣🤣 Brgds
    1 point
  26. Salut...sunt un mic maniac spre dictator, acum m-am mai potolit, cei care ma mai cunosc pe aici, stiu ce zic😋😋😋, pe parte mecanica este os, la ultima verificare am descoperit bucsele alea din carcasa de aluminiu usor uzate, dar nimic grav, este inchegata, chiar prea inchegata, pt cum am vazut ca se comporta alte surate ale ei. Greierasi nu prea am, pt ca nu prea am demontat mai nimic, niciodata prin interior...sa dea barbosul sa se mentina asa si de acum incolo, vremea ei a trecut de mult, si sa aiba pret de 3-4 telefoane, mai bine ramane la mine... Inca ma incanta dragut, probabil daca ar bate vant de schimbare ar fi un golf 7 gte, pe mine acest unupatru m-a multumit pe deplin, atent servisat, stiu ca altii au experimentat o gramada de probleme, ce au derivat din exploatari anterioare defectuoase, km peste cei din bord, si mentenanta fara cap, gen las ca merge si asa... Pt babuin am doar cuvinte de lauda Brgds
    1 point
  27. Azi am facut o mica excursie off-road(daca tot am activat functia). Am mers de la Zarnesti spre prapastiile Zarnestiului apoi pe drum forestier spre sat Magura si coborat prin sat Peatera spre Parcul Natural Bucegi. Un drum la limita pentru octavia mai ales ca a plouat sanatos si noroiul mi-a dat de furca. Inca o data multumit de alegera PDG-ului :).
    1 point
  28. Ma bag in seama in discutie tocmai pentru ca, mai devreme sau mai tarziu, una dintre masinile familiei va fi electrica. Scenariul 1: utilizare exclusiv urbana si interurbana. In cazul asta, avand toata infrastructura necesara, nu m-ar deranja un range de 200km (real, cu AC on TOT TIMPUL). Scenariul 2: utilizare extraurbana. In cazul asta, in situatia mea, daca nu pot face 400-450km dintr-o bucata, cu o medie de +100kmh ( 2 autostrazi), AC on TOT TIMPUL + alti consumatori) pur si simplu nu e atragatoare o masina electrică. Nu imi place sa pierd timpul in benzinarii, îmi place, daca plec la drum, sa ma opresc la destinatie. De regula, nu am probleme in a conduce +500km dintr-o bucata, cu o mica pauza de pipi/cafea to go dupa 3-4 ore de condus. Un astfel de regim cere, pe langa range, si un anume confort interior. Asadar, singurele masini electrice care se pot apropia de regimul asta de utilizare costa mai mult decat fac. De asemenea, nu mi place sa ma stiu limitat cand sunt plecat la drum lung. Nu pot sa conduc x ore, sa ajung la destinatie si apoi sa trebuiasca sa aștept alte y ore ca sa se incarce masina. Repet, cand incarcarea se va putea face la nivelul de consum de timp comparativ cu combustibilii actuali, atunci BEV-urile vor deveni cu adevarat dezirabile. Ah, si preturile. Subventiile de la stat nu vor dura la nesfârșit si nu cred ca e cineva suficient de nebun sa dea pe un spring 17k sau pe un id3 +40k...
    1 point
  29. 113700 km Continuam jurnalul de bord cu cateva modificari exterioare: Lampa de semnalizare de pe dreapta si-a dat duhul si am ajuns cumva sa iau un set de LED-uri dinamice made in China. Nu-s mare fan al animatiei, dar imi place mult faptul ca sunt negre, iar banda LED lumineza bine si uniform - IMO arata mult mai bine decat cele originale. Ma tot batea gandul sa iau un alt set de jante, dar in acelasi timp nu prea voiam sa trec peste 17' din pricina confortului. Totodata, nici nu am gasit vreun alt model care sa consider ca se potriveste atat de bine cu masina cat sa merite investitia. Solutia de mijloc: jantele originale (Michigan 17') au primit o reconditionare completa la TopWheels (sablat, vopsit, etc.) - toate aveau semne pe buze si una din ele avea si o spita zgariata destul de nasol: Before: After: Tot pentru aspectul exterior am luat si un set de tipsuri originale (000071913A CH9). Mi se pare ca schimba mult aspectul in spate, worth every penny Urmeaza sa fac si un polish al elementului cromat ce inconjoara masina in zona geamurilor folosind solutia specifica de la VW (000096319D).
    1 point
  30. Salut, in primul rand toata operatiunea necesita foarte multa rabdare si atentie maxima in tot ceea ce urmeaza sa faceti, este destul de complexa etapa si nu recomand nimanui care nu are un minim de unelte si pricepere atat la partea tehnica cat si software. Retrofitul este doar pentru masinile cu volan pe stanga! Piese necesare: - Set scaune cu incalzire varianta highline diverse culori, alegerea fiecaruia atat stofa cu alcantara cat si ''piele'' - Set cablaje interioare de la scaune catre BCM - Panou clima care detine cele doua butoane suplimentare pentru incalzire testat si functionabile toate cod: 5G0907044R; 5G0907044CF; 5G0907044BL; 5G0907044BD; 5G0907044AN; 5G0907044AA; ATENTIE! doar codurile echivalente sau exactue cu acestea pot suporta modificarea si sunt pentru masini cu volan pe stanga! Toate cu volan in sant nu functioneaza! -BCM necesar sa fie HIGHLINE diverse coduri nu reprezinta nimic (necesar diagnoza si aflare modul daca este high line inainte de achizitia pieselor, pentru variantele chele lowline BCM retrofitul sare din schema pentru ca implica prea multa bataie de cap si cost suplimentar nejustificat, mai repede vinzi masina si cumperi alta care are Bcm high pentru a scapa de o durere de cap imensa, reprezentanta, component protection, imperechere chei, parametrizare....nu , nu, nu din start!) Bun incepem cu scaunele masinii cele vechi (CHEIA MASINII NU ARE CE CAUTA IN CONTACT PE TOT PARCURSUL OPERATIUNII !!!), le desfacem cu atentie din suruburile de prindere, desprindem cu grija mufele airbag si clips centura, atat stanga sofer cat si dreapta pasager. Bancheta din spate, sezutul se ridica din margine pentru a fi declipsati suportii din caroserie. Spatarul, se desface brida centurii centrale de jos, se scoate capacul de plastic din centru jos si se desface surubul si brida care le sustine, se ridica separat si se scot pe rand din masina, urmeaza in cazul in care spatarul ''nou'' nu detine centura sa o scoatem de la cele vechi: - se desface cu grija rama de la cotiera din spatele sezutului, se trage usor tapiseria intr-o parte pentru a permite introducerea unei chei de 13 care tine prinsa centrura in interior, dupa demontarea ei se pune inapoi la sezutul nou, operatiunea dureaza cam 1h / 2h daca stam la cafele Scaunele fata, acum incepe distractia adevarata! (discoglobe rolling in the background , daca pana acum va-ti chinuit doar cu scoaterea si montarea banchetei cu sezut spate treba devine naspa rau la scaunele fata) Surubul ce urmeaza sa fie desfacut de la scaunul vechi in cazul in care scaunele ''noi'' nu au cataramele si trebuie sa le procuram pe cele vechi necesita desfacerea cu atentie datorita faptului ca are pasta de blocare medie iar aliajul este moale si se pot rotunjii foarte repede dintii eu personal le-am desfacut cu un T40 cu dinti multiplii (nu recomand T40 standard!) Urmeaza desprinderea tapiseriei scaunului vechi pentru scoaterea airbagului ce urmeaza sa fie donat scaunului ''nou''... daca scaunul ''nou detine airbagul poti da skip partii acestea. Daca scaunul detine suport lombar manerul are un pinten in interior care trebuie apasat pentru a fi extras. Cu grija va trebuii sa taiem capsele inferioare cu un patent cu varf atat la scaunul vechi cat si la cel ''nou'' pentru a ne permite ridicarea cu grija a tapiseriei care ne ajuta sa desfacem si sa montam usor modulul airbag. Odata indepartata cu grija tapiseria se desface surubul care tine modulul,se impinge usor si se ridica pentru a fi eliberat din rama scaunului, cu foarte mare grija se desprinde si se prinde cablajul fix la fel cum provine de la scaunul vechi, nu se face nici o improvizatie, se respecta exact traseul firului ce urmeaza sa fie pus la scaunul ''nou''. Durata aproximativa de transfer airbag-uri intre scaune cu rabdare pentru a nu strica ceva ~ 6h! De indata ce tapiseria este perfect intinsa si prinsa corespunzator fara sa prezinte cute/vergituri (urat) le putem duce la masina nu inainte de a demonta complet cotiera si tunelul. De indata ce zona este libera putem incepe sa asezam cu mare atentie cablajul destinat incalzirii scaunelor catre BCM, firele de masa dintr-o neatentie le-am prins ''romaneste'' nestiind ca sunt piulite cu bride de masa sub plasticul pragului...am descoperit ulterior, recunosc am gresit, am dat cu putina vopsea dupa pe ele si aia este . O remarca adaug, cablajele au fost trase perpendicular cu maneta de viteze. Ok, toate bune aranjate corect ma apuc sa desfac ornamentul pragului stanga sofer, urmeaza sa aduc cu atentie cele 5 fire ramase care trebuie prinse la BCM. Manerul se scoate prin extragerea cu atentie a clemei, se trage de maner si se mentine in pozitia de deschidere a capotei dupa care cu o surubelnita dreapta se agata clema si se scoate prin lasarea manetei libere, odata eliberata piesa putem indeparta nitul de plastic si scoaterea ornamentului. Cu atentie se scot usor cele 2 mufe mari de la BCM(mainile mele imi permit operatiunea, daca aveti mainile mari este dificil declipsarea parghiilor care tin mufele si clipsarea lor la loc ), trebuie respectata cu strictecte pozitia individuala a fiecarui pin inserat in mufa. Odata montate firele corect totul se izoleaza si mufele se pun inapoi (nu este necesar deconectarea bornei de la baterie, in prima faza am facut cu borna scoasa si am avut multe erori de adaptat, a doua oara am incercat expre cu borna pusa sa vad daca sunt probleme in cazul in care scot mufele, se pare ca nu si mai mult te complici sa stergi erori aiurea asa ca nu umblati la baterie ca nu este necesar.) Acum intrebare, de unde am stiut configuratia pinilor pai simplu, atunci cand am cumparat scaunele am cerut special cablajul masinii donatoare si am extras exact doar ce tine de incalzirea scaunelor petru a invata pozitia exacta a pinilor in mufe la BCM, mindblow pot spune, mi-am facut desene cu firele pe culori cum vin prinse in mufe numerotate exact (mufele detin cifre pansonate pentru a sti exact fiecare fir individual unde se afla), celelalte capete la scaune sunt plug&play. Ultima etapa a firelor era sa introduc firul principal + de alimentare la BCM a scaunelor in panoul de sigurate, 2h !!! ma-am chinuit ca chioru' desfacand o gramada de suruburi si plastice aiurea crezand ca pot ''baga'' cu grija firul in panou... nebunie completa, am abandonat si am bagat o sarma dupa care am tras usor mufa in locas si am introdus siguranta de 30A, montarea plasticelor la loc a fost floare la ureche dupa In final totul a fost montat si strans la loc atat scaune, fire si plastice, instalarea panoului de clima fiind joaca de copii comparat cu tot ce a urmat, odata instalat se face adaptarea clapetelor prin apasarea simultana a butonului AC si dirijare aer FATA (cele doua leduri clipesc intermitent pana cand calibrarea panoului cu instalatia de climatizare sa terminat) se foloseste o interfata de diagnoza si se sterge eroarea de Hvac si se rescrie Long codingul din modulul vechi copy/paste la modulul nou) Urmeaza adaptarea scaunelor in BCM in prima faza incepem cu Long coding si permitem transferul de curent din modul catre scaune adaugand la Sitzheitzung_CAN din not_instaled in Heizmatten am BCM Urmeaza la adaptare prin introducerea codului de acces cautarea cuvantului ''heat'' si introducerea modului de incalzire a scaunelor cf. listei. Dupa apasarea tastei OK totul trebuie sa functioneze ireprosabil. Cf valorilor din live data pe treapta maxima valorile au ucat usor pana la 53 C suficient cat ''sa-ti arda c..ul". Va multumesc ca ati citit pana aici!, vor fi pareri diferite care le accept, eu unul a trebuit sa stau multe nopti nedormite cautand atat pe net aiurea cat si citind manuale in erWin majoritatea DEGEABA! Tot ce am facut a fost indemanare si perseverenta cu multe problema care ar fi dublat toata postarea aiurea. Pare a fi ceva Sci-fi sa faci de la o masina cheala fara scaune incalzite sa adaugi aceasta obtiune, foarte multi cu asa zise garaje de retrofit neacceptand contracost stiind ca este o operatiune destul de dificila i consider niste NIMENI IN DRUM. (nu dau nume pentru ca eu personal consider asta, restul va trebuii sa fiti "fripti" bine inainte de a decide ce este bine cu adevarat sa faceti, in general, in viata, YOLO! "you only live once".) De la persoana de la care am cumparat scaunele NOI i multumesc pe aceasta platforma ca ma ajutat prin alegerea exacta a pieselor dorite, numele parcului fiind ''DezmembrariBrehuiesti" care repet sunt super de treaba! avand preturi mult competitive fata de concurenta prin CALITATE!
    1 point
  31. Salut si scuze de raspunsul intarziat la distanta de o luna, dar intru mai rar...nici o problema, distributia am schimbat-o la 180000km, prima si singura data, acum ma apropii de 200000 km. Teoretic incep sa cada piese mai grele, dar tin cont ca au 14 ani, deci nu este cu suparare...pompa apa cea cu dublu clutch pt supercharger, si pompa de inalte...merge ceas in continuare, doar ca e cam jegoasa si imi e rusine cu ea asa, bag o poza dupa prima baita. brgds
    1 point
  32. Dupa ce am luat e-Golful la 18 mii, 44 mii e cam mult... strugurii sunt acri
    1 point
  33. Nimic nou interesant, a venit putin zapada si s-a si dus.. nici n-am apucat sa vad ce stie masina pe zapada o asteptam pe urmatoarea Am schimbat parbrizul, altul nou original pus la Midocar. Misto tare senzatia de parbriz nou, cel vechi era sablat si imbacsit, asta nou parca e 4K full HD , se vede foarte bine prin el si stergatoarele aluneca super smooth pe el Va las si o pozica draguta in spiritul iernii .
    1 point
  34. Salutare! Sunt posesorul unui tiguan din 2013, 2.0 TDI, 4Motion, 6 trepte 140 cai. Acum o saptamana am avut nefericita sansa sa raman cu masina in mijlocul capitalei. Problema...sunete din zona cutiei de viteze. Am oprit-o, am urcat-o pe platforma, acasa cu ea. O duc la mecanic, desface cutia de viteze...ce sa vezi, placa de presiune avea arcul diafragmei(nu stiu sigur daca se numeste asa, o sa atasez poza) rupt si sarit. Problema mea este ca nu as vrea sa mai pun un kit tot de la SACHS, acestea avand probleme raportate chiar si in service. Ce modele de kit-uri LUK (volant + Disc de ambreiaj + Placa de presiune + rulment de presiune) recomandati? Multumesc!
    1 point
  35. imi cer scuze dar hai sa terminam cu povestea ca romania e poluata din cauza TDIurilor. E poluata din alte motive, de la incineratoare ilegale pana la rafinarii, de la gropi de gunoi pana la CET-urile alea care fumega ca sa produca apa calda si caldura care ajunge in pamant prin tevi gaurite si pana la orice care nu respecta nimic. Pana la urma un roman tipic merge 5000 de km pe an, pe cand un neamt merge de 10 ori mai mult (desi stim multi masini din germania cu doar 2 ani vechime si deja cu 200.000km parcursi), ar trebui sa fie si la aia poluarea la fel de mare, dar nu e... sint alte probleme la noi.
    1 point
  36. M-am decis, conducand alta masina cu sistem de franare identic si avand zile libere, ca e cazul sa fac o reconditionare a sistemului de franare, practic o curatare a pistonaselor si inlocuire a tuturor garniturilor. Pentru asta eu am folosit seturi de reparatie Autofren pentru etrieri fata, spate si pompa de frana. E foarte bine sa aveti mai multe spray-uri de curatat franele si 2-3 litri de lichid de frana (acestea le-am luat pe TRW), eventual si pasta de blocat filetele, vaselina cu cupru si vaselina siliconica (acestea le-am luat pe LM si Loctite) pentru asamblare si functionarea ulterioara (atentie sa fie vaselina speciala pentru sistemul de franare pentru ca altfel poate contine produse petroliere si sa se umfle garniturile ducand la blocarea franelor). La asamblare se poate folosi la fel de bine si lichid de frana dar acesta nu ofera gresare ulterioasa a pistonaselor in zona dinspre garnitura de praf. In plus am gasit vaselina siliconica ramasa de la asamblare si in pompa de frana si in pistonasul din etrierul spate unde e garnitura deci s-a pus acolo din fabrica. Trebuie avut grija doar sa se elibereze presiunea sau vacumul creat dupa montarj si asezarea placutelor pe disc din glisiere si garniturile de praf, pentru ca acele tensiuni sa nu duca la uzura neuniforma a placutelor, fiindca gresate cu vaselina siliconica pistonasele si gliserele si misca usor si cu mana dar blocheaza trecerea aerului si acele tensiuni se comporta ca un arc asupra etrierului sau pistonasului. Pentru ca sa nu curga lichidul din instalatie dupa demontarea furtunelor etrierelor (se dezamorsaza pompa de frana pana la urma si e greu de aerisit) eu am folosit o cheie franceza pe falcile careia am inserat bucati de furtun pentru a nu jena prea tare furtunele etrierelor. Eu am inceput cu etrierele de pe fata fiind mai usor de reparat. Ele au doar 2 garnituri: una de praf si una de presiune. Pentru scoaterea pistonaselor din etrier eu am demontat etrierul si placutele de pe el, am lasat atasat doar furtunul si am pompat pedala de frana pana a iesit complet. Voi descrie cu poze doar asamblarea fiindca la demontare nu am facut poze, dar pasii sunt aceiasi in ordine inversa. Asa arata etrierul demontat si curatat, pistonul a fost curatat cu smirghel fin inmuiat in lichid de frana: Apoi am folosit vaselina siliconica pentru asamblare: Am uns si garnitura de praf pentru ca sa ofere gresare ulterioara pistonasului cand lucreaza sau cand voi monta placute noi si va fi nevoie sa imping pistonul in interior. Gresat si pistonasul pentru introducere Daca nu se reuseste introducerea cu mana se poate folosi o cheie franceza mai mica: Eu recomanda sa se insiste cu mana ca sa nu existe riscul sa se forteze garnitura de presiune, acolo are pistonasul un hop de trecut, apoi el merge atat de usor incat daca e intors etrierul cu pistonul in jos acesta iasa usor afara, binenteles daca e gresat bine cu vaselina siliconica. Daca nu sunteti siguri ca vaselina e 100% siliconica si nu e pentru frane sau are produse petroliere nu incercati sub nici o forma sa o folositi fiindca veti pati asa: adica se dilata cauciucul si daca se merge asa se va bloca pistonul etrier. Apoi ungeti bine glisierele: Am curatat si uns filetul la aerisitor si i-am pus noul capacel din setul de raparatie Am curatat partile unde se aseaza placutele pe etrier: Suprafata pistonasului ce e in contact cu placuta fusese curatata cu smirghel pus pe suprafata plana. Am curatat si port etrierul Portetrierul curat Curatare suprafete de contact ale placutelor cu etrierul Apoi am gresat suprafete de contact ale placutelor cu vaselina cu cupru Unse si placutele si portetrierul Curatare bolturile culisante Si la final se monteaza placutele de etrier si acesta pe portetrier si se aeriseste Ulterior am repetat figura cu vaselina siliconica pentru frane ce am folosit initial din conserva scria parca siliconica pe ea si semana dar a umflat garniturile...
    1 point
  37. Pentru mine nu exista alt masina decat combi! Or sa zica unii ca am un fix. Nu este. Prima masina personala (adica a mea, luata pe mine) a fost Matiz. Da, chichineata aia. Mi-a placut aspectul la nebunie, desi nasul meu spunea sa imi iau musai logan, ca abia aia e masina. Ce am carat cu matizul... nu incapea nicicum in logan. Apoi am vrut ceva mai mare si, dupa 2 ani si jumatate a venit in familie un Aveo HB 2007 (nou, versiune full). Nebunie mare, masina rosie, ceva mai spatioasa, stabila etc. Am carat cu ea combina frigorifica de 2 m (cu 100 si ceva la ora), canapeaua, toate lucrurile sora-mii cand termina cate un an de facultate (ramanea loc doar pentru noi in fata, cu bancheta lasata acasa). Alergam cu 140/h din Iasi spre Neamt, masina statea impecabil pe sosea. Apoi am constatat ca un cos de la kaufland incape in portbagaj si pun destule si pe bancheta, deci am brut un combi. Si asa a aparut in familie tractorul! Asta masina, nene! Portbagaj imens. Da, imens! Spatiu la interior... ce sa comentez?! Incap 5 grasi fara sa fie incomodati de ceva. Eu nu-s gras, dar daca o sa car si vreun gras cu mine vreodata?! Acum NU am bani sa umplu portbagajul cu cat as putea baga in el. Cosul de la kaufland mi se pare mic acum, imi trebuie 3 sa il umplu. Rabatez bancheta, pun o saltea si dorm in masina de n-am probleme. Deasupra, pe barele standard (pe care nu le gasesti pe sedan) pun un Ocean 200 si masina se comporta bine pe sosea, in ciuda centrului de greudate ridicat. Hayonul se deschide destul cat sa nu dau cu mecla in el cand il deschid. Tatal meu are o jetta 2010, cu un portbagaj mare, insa nu poate baga lucruri voluminoase in el (deh, sedan). Una peste alta, daca ar fi sa aleg din nou, as alege combi. Sa imi dea cineva un sedan- cum pleaca de langa mine il pun la vanzare. Eu sunt genul caruia ii place sa aiba spatiu mare in masina, sa nu ma rog de cineva cand am de carat cate ceva. Iar forma masinii e chiar placuta. E zgomot de la hayon... Nu zau?! Se raceste repde in masina... No shit, si cand se deschid portierele nu se raceste?! Pui ceva mirositor in portbagaj... Pai cine te pune? Eu am carat porcul, intins lighene si coveti, a intrat un grasun de 150 de kile transat complet si o butelie de aragaz (ca deh, nu l-am parlit la bricheta). Masina este foarte stabila, chiar si cu PDG. Am mai mers cu audi a4 (penultimul model 2.0 tdi si 2.0 tsi si cu un v6 de 2,5 tdi), toate combi, spatiu impresionant, foarte practice, oamenii nu s-ar lua altceva, mai ales ca stau in Italia si stie fiecare ce inseamna sa mai poti strecura ceva in masina. Deci eu (si implicit sotia) nu concep alta caroserie decat combi, e cea mai practica formula posibila. Mai sus de asta e sharan, galaxy, vito si restul. Imi place cum arata unele sedanuri, dar nu mi-as lua. Nu e vorba de struguri, dar nu mi-as dori un sedan. Prestanta?! Mi se falfaie, sunt un amarat de profesor, nu ma dau patron de restaurant/hotel, nu imi pasa de gura lumii sau a valetului, nu merg la evenimente mondene din inalta societate. Ce, bucatarul ala cu cioc de la masterchef nu are un ford mondeo combi?! Si ii place masina si nu e complexat de ceva. Si nu are ala bani sa isi ia sedan?! Sau inca o masina care sa ii ridice prestanta? Come oooooooon... In familie s-au cam inmultit break-urile, prin cercul nostru sunt golfuri, audi s4, zafira, sharanuri etc. Masini practice, nene. Tata e mai fitos, merge la costum mai mult (e seful meu), si-a luat sedan negru. Se conduce fain de tot, dar la spatiu ia bataie la curul gol de la tractorul meu. In concluzie, cu riscul de a ma repeta, cat oi trai, altceva decat combi nu as lua. Punct. Mi se falfaie cu abnegatie de parerea celor care spun ca mi-am luat cine stie ce dric sau alta minune, avem o pasiune pentru acest model de caroserie (da, ma sustine sotia). Si arata si bine octavia 2, nene. Nu o fi ea audi a4 sau 6, dar masina e frumusica si foarte practica. Si impunatoare, as zice (e mare a naibii). Sa mearga in continuare ca si pana acum si cativa ani nu o schimb, poate pentru o2 FL.
    1 point
  38. Nu aveam nevoie de o explicatie tehnica pt ca nu e cazul. Eram ironico-sarcastic, dat fiind faptul ca o masina de +60k euro (tocmai ce m-am jucat cu configuratorul vw.ro) foloseste tehnologie considerata de multi "arhaica". Pentru doritori: https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-id-4-ID7GK4qf.html
    0 points
  39. Majoritar inseamna 70%, nu 52%. Dupa ce creste cererea pentru masini electrice, de unde acoperi consumul imens? Reactoarele 3-4 de la Cernavoda? Eoliene, pentru cand bate vantul? Pe hidro posibilitatile de extinedere sunt limitate, iar scaderea debitelor in viitor va diminua productia. Sunt curios daca la nivel global vom putea alimenta toate masinile electrice, la momentul cand vor deveni majoritare. Ca sistemul energetic al UE dadea chix recent, inclusiv in Romania. Dimpotriva, imi doresc o masina electrica care sa suplineasca tot ce face masina actuala, cu costuri mai mici, la un pret de achizitie relativ similar.
    0 points
  40. Cum sa nu aiba sens, bateriile astea sunt infailibile? Asa gandeau si proiectantii Boeing 787. Daca la o masina in garantie e necesara inlocuirea bateriei? O duci la fabrica? Ma gandeam la o pana generalizata de curent care ar pune pe butuci transportul, in viitor. Acum ai alternativa o pompa manuala sa bagi niste carburant in rezervor, atunci stai si astepti. Gen USA in februarie, sau UE. Nu mai spun de un atac asupra retelei electrice. Sau chiar ne putem gandi la un mijloc de control al guvernului asupra populatiei, limitand furnizarea de curent electric, asa cum facea si Ceausescu. Cam dispare libertate de miscare. Carburantii mai pot fi traficati, curentul, nu. Nu mai trece nimeni granita sa "alimenteze" mai ieftin.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!