Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.04.2021 în toate secţiunile
-
5 points
-
4 points
-
Ieri citind topicul lui @Doomy privind întreținerea oalelor roților, am comandat și eu ceară pentru cavități Motip și antifon Teroson. Si pentru că spalesem Golful, am zis să spăl Tiguanul după ce veneau produsele, dar păsărica nu m-a lăsat și am făcut un interior și exterior după care am schimbat roțile de iarnă cu cele de vară, apelând la caprele de susținere. După spălare, aspirare, schimbat anvelope, covorașe și aplicat dresing pentru plastice la exterior și pentru anvelope, le-am băgat sub acoperiș și după nici 30 de minute ploua! Azi după schimbarea becurilor cu led la Golf, le-am schimbat și la Tiguan pe cele două de la plafoniera față. În stânga cel nou, gri, în dreapta cel alb Aici sunt amândouă schimbate Intensitatea luminoasă cred că este cu 15-20% mai mare decât la cele albe cu ceramică. Trebuie să caut și niște festoon-uri la fel de puternice și să comand și pe albastru pentru luminile de la picioare. Happy!3 points
-
Calculul asta trebuie sa cuprinda un element foarte important: timpul petrecut alimentand. Si nu te raportezi la ce poate fi peste 5 ani, ci faci o medie de 50kw/h si cati km faci cu aia... Aici consider ca e defapt problema...pentru ca daca am avea posibilitatea de a incarca in 5-10 min range de 300-350km electrici (condus in conditii normale nu ac off 70% din timp si viteze de 90-100kmh)...s-ar face coada la usile producătorilor.2 points
-
Hai sa-l faca si p'asta de 25k+ EUR si au rezolvat toata gama.2 points
-
No, că n-am avut stare nici azi . De ceva vreme, v-am mai spus, tot testez becuri cu led de pe Aliexpress. Cred că am cumpărat cam 25-30 de tipuri doar în ultimul an, cu prețuri de la 2-5$ pentru 10 bucăți sau 5-6$ perechea până la 4-5$ bucata. Am tot avut surprize plăcute în ultima vreme privind căldura culorii corectă și conformă cu cele din reclamă/anunțul de vânzare, de asemenea cu luminozitatea și intensitatea luminoasă. Azi am ridicat de la poștă un colet de la fratele chinez cu 10 becuri cu led T10/W5W cu 6 SMD-uri 2825. Fratele chinez zicea că au 400lm intensitatea luminoasă. Așa că m-am băgat în Golf și am început. Așa arăta, este cel din stânga, gri, cel din dreapta este ceramic, cel gri are aluminiu. Ambele sunt foarte luminoase comparativ cu becurile cu 10 SMD-uri 3014 Dar eu aș zice că sunt mai luminoase și decât astea cu 27 de SMD-uri 3014 Așa se vedea înainte după schimbare În spate după schimbare Plafoniera înainte după schimbare Sunt fooooaaaaarrrrtttteeee mulțumit de rezultat. Chiar și lumina proiectată în exterior a fost surprinzător de puternică, am închis ușa că mi s-a părut că vine de la altă sursă, ca să mă conving că nu e așa. Am văzut că mai are pe roșu, galben/portocaliu și albastru. Cred că le schimb pe cele de la luminile de la picioare din Tiguan.2 points
-
2 points
-
Salutare domnilor,iar a trecut timpul...iar mi-au disparut "prietenii" Masina inca este la mine si nu la sotie dar urmeaza cat mai curand sa ii predau stafeta... Inca nu a luat permisul,a trecut deocamdata de sala dar le-am facut cunostinta.La prima vedere masina ii place,adica este visul oricarui incepator din moment ce pleaca singura din ambreiaj Ce nu ii place este starea interiorului si m-am pus pe treaba. Domeniul meu de activitate este mort de ceva vreme si am timp berechet sa lucrez la ea...Curaj imi mai trebuia dar a aparut si acela Primul pas l-am rezolvat repede...am demontat stalpi,plafoniere,plafon si le-am curatat bine de tot urmand sa iau material sa trec la reconditionare completa. Dupa ce termin interiorul ma bag putin si la mecanica,nu foarte adanc dar macar majoritatea fluidelor vreau sa le schimb. Intre timp am hotarat si soarta masinii...va sta la sotie un an ...doi...trei...cat va mai putea sa mearga cu ea si cat prinde ceva experienta dupa care...in functie de starea ei...dezmembram daca avem ce sa dezmambram si o bagam la Rabla cu tinta cel mai probabil catre o electrica Drumuri bune2 points
-
Timpul total petrecut de mine alimentand, in 5 luni de cand am masina, este de 1.5 ore, cate 30 de minute la fiecare dintre cele 3 iesiri pe care le-am facut. Cu o termica probabil nu as fi oprit deloc pe drum, daca aveam rezervorul plin, dar as fi oprit la plecare sau destinatie. O oprire ar fi durat 5 minute, sa zic, deci 15 minute. Daca e aglomerat, cum ar fi sambata dimineata sau in sarnatorile legale, probabil as fi petrecut 15 minute pe incarcare, dar sa lasam 5 minute. In schimb, 99% din timp plec cu bateria plina si nu ma opresc sa incarc, mergand distante scurte, in oras. Cu o termica as fi oprit la benzinarie de 10 ori pana acum (2 ori pe luna), la cat de mult am mers cu masina prin oras. 10 alimentari x 5 minute = 50 de minute. Total alimentare electrica: 90 de minute, toate la drum lung. Total alimentare termica: 65 de minute, 15 minute la drum lung si 50 de minute in oras. In general, cand merg pe distante scurte, mi-e incomod sa opresc sau sa caut benzinarie. Nu e mare lucru, dar e o frictiune in plus. La drum lung ma deranjeaza mai putin opririle, pentru ca as fi oprit oricum, calatorind cu copii. Nu toata lumea e in situatia mea. Eu pot sa incarc acasa. De obicei trebuie sa opresc la drum lung oricum, deci sunt OK sa stau 30 de minute sa alimentez. Fiecare decide pentru el. @christistanciu Autonomia cea mai mica, cu 100 km de autostrada, ca tine, a fost de 230 km, iarna. Tu faci 140 km pe zi, 5 zile pe saptamana, inteleg. Deci 700 km pe saptamana, vreo 3000 km pe luna, 36000 pe an. Incarcand la fiecare 230 km inseamna ~160 de incarcari pe an din 1000 de cicluri cat are bateria garantie de capacitate de peste 80%. In ritmul asta ar ajunge la 80% in 6 ani minim. Toate astea sunt calcule pesimiste, presupunand viteze mari, temperaturi scazute, etc., deci sigur optii rezultate mai bune. La 36000 km, cat faci tu anual, costurile sunt: 5000 de lei curentul electric (20 kWh/100 km) si 12000 de lei motorina (6 l/100 km). Tu stii daca merita sau nu.1 point
-
Pai chiar s-a mai lovit cineva de asa ceva, sint zeci de postari care spun toate aceleasi lucru: nu se mai poate pune folie pe fata si sa fii legal, pt ca toate masinile vin deja cu un grad de opacitate aproape de limita legala din fabrica. Mai mult, s-a postat si ca toti montatorii spun chiar ei ca nu ai cum sa te incadrezi legal. Nu ai ce teste sa faci cand stii deja sigur lucrurile astea... sau mai bine spus testele nu au cum sa arata altceva. Se pare ca nu vrei sa accepti adevarul si speri la o minune.1 point
-
@christistanciu 8 ani sau 160.000 (isi va pastra 70% din capacitate 8 ani sau 160.000). Asta e ce apare la prima căutare. Site-ul vw.ro nu e chiar prietenos ;))1 point
-
Poti lua ca baza pentru un prim calcul garantia oferita de Reno (8 ani sau 150k km). Bateria se schimba cand capacitatea scade sub 80%. Deci, poti face calculul tau cu o medie de 20km/an si i durata de viata a masinii de 7 ani (spun 7 pt ca asa era trecut in manualul Leonului ca durata medie de utilizare).1 point
-
Salut, Daca cineva vrea sa vada cum arata de aproape pe afara si la interior masina, am facut 2 clipuri. Nimic spectaculos, filmate cu telefonul. Exteriorul Interiorul - https://youtu.be/Pi46RYT_in01 point
-
1) Cati ati fi cumparat electrice fara prime de la stat/bonusuri si alte avantaje de genul? Adica ati fi dat 35-40k pe un ID3 sau vreun model similar? 2) Odata cu cresterea numarului de masini electrice, sa speram ca se va dezvolta suficient si reteaua de chargere 3) Nu mai comparati nivelul de trai, educatie si salarizare din tarile nordice, cu ce avem in Romania, ca nu au nicio relevanta.1 point
-
Nu nu nu, eu zic sa inceapa de la 25k, de ce sa piarda bani??1 point
-
Da, langa bcm, pe un plastic din dreapta acestuia, cum te uiti la el1 point
-
Salutare! Pentru ca in final am scapat de temperaturile scazute. Kodi a primit rotile de vara, pe care nu a apucat sa le plimbe prea mult sezonul trecut. Cu ocazia asta am facut si cateva poze pe sub masina. Au fost discutii pe forum despre dotarea extra: Elemente suplimentate protectie sasiu. Totul pare ok si protejat suficient si fara ele. De asemenea, am sesizat la toate cele 4 jante o lipsa de vopsea in zona prezonelor. Putin dezamagit, la jantele aftermarket nu am vazut probleme de acest gen. In final o poza cu dusul saptamanal, un nr repetitiv de km si o mica modificare pentru virtual cockpit, scala vitezometru pana la 240km/h, in loc de 260km/h. Acum este mult mai aerisit si mai util, din moment ce masina nu poate merge cu mai mult de 200km/h.1 point
-
Va salut, din nou. Asa cum am scris, anterior, revin cu informatii. Am inlocuit filtrul de aer, am pus Mahle, am curatat cu spray de contacte cam toate mufele la care am avut acces (destule), am parcurs ieri cam 700 km si totul este in regula, fara sa mai fac alte operatiuni. Masina nu a mai scos fum, nu a mai rontait, a raspuns prompt la comenzi, nu a mai intrat in mod limitat si consumul pe cei 700 km a fost 4.2, mediu, mers cu viteza legala, de la 50, la 130. Motor silentios (fac mentiunea ca am pus ulei 2T, 200 ml la 40 l motorina). Multumesc tuturor, pentru raspunsuri, au fost de ajutor.1 point
-
Pai exact, si cum nu suntem noi doctori, hai sa nu mai recomandam, daca nu garantam noi. Update-ul se face in baza seriei de sasiu si in urma testelor asupra componentelor. Poti trece, insa distractia poate tine o saptamana, o luna, un an, nu garanteaza nimeni. Cum am spus, reclam in continuare lipsa de raspundere a reprezentantelor in acest caz, care te pun sa semnezi ca platesti, in caz de ceva. Tu iti asumi tot, ei nimic. Daca pica un injector, ei nu le schimba decat pe toate 4, si iaca 3000+ euro. Sau ECU. Sau EGR. Sau motor complet, daca e cu defecte ascunse. Multi isi cumpara masina, dar nu stiu la ce se inhama, mai ales la o reparatie in reprezentanta.1 point
-
1 point
-
Incepe presiunea pe Renovatio. Si pe producatori, pentru ca, daca o sa fie mai rentabil sa incarci Tesla, vor fi in dezavantaj. Gen VW, cu reteaua Moon, in care costa la fel ca la Renovatio sa incarci. Tic-tac...1 point
-
Ecobonusul de subventionare a masinilor electrice este o nimica toata pe langa toata subventionarea care se acorda, direct si indirect, pentru industria combustibililor fosili. Pretul combustibililor fosili nu reprezinta costul real al utilizarii lor, o mare parte a costului fiind externalizata. Sa poti sa mergi cu masina personala 700 Km fara intrerupere este un lux care ne va costa pe toti foarte mult. Subventia pentru masini electrice este "apa de ploaie" pe langa asta. Centralele pe carbune sunt deja dotate cu sisteme de filtrare iar acestea si-au cam atins limitele practice de eficienta. Raman insa emisiile de CO2, cu efect de sera / incalzire globala / clima ... Eu ma bucur ca mi-am permis acum o electrica, este superioara din toate punctele de vedere fata de motoarele cu pistoane, in afara de timpul de reincarcare. Iar acest lucru ma incomodeaza doar la 10% din utilizarea masinii, deci consider ca acest compromis merita cu varf si indesat. PS: Argumentele de distragerea atentiei "de ce nu se face la industrie mai intai...de ce nu se face la vapoare mai intai..." se numeste eroare de logica de tip Red Herring. Argumentul ca "si curentul polueaza" este eroare de logica de tip "moving the goalposts".1 point
-
Chiar nimeni nu se gandeste la aerul pe care il respira zilnic? Sunt locuri si zile in care nu poti sa mergi pe trotuar in oras de poluare. Daca ne uitam in alte tari, poate vom vedea ca e gresita abordarea. Poate ar trebui taxat ICE daca vrem sa avem un rezultat. Nu vreau sa deschid o polemica despre modul de taxare dar consider ca nu este deloc ok situatia actuala. Macar sa limitam aducerea masinilor cu o vechime mai mare decat media de varsta a masinilor din tara, care este si asa foarte mare.1 point
-
culmea e ca...lucrez in domeniu, dar nu despre asta e vorba. nu despre mine sau tine este vorba aici. ci despre ei, si certificatul TUV. care cred ca stii ce inseamna, daca lucrezi in domeniu. si ce solutii se folosesc atunci cand nu se poate controla totul. hai sa vedem ce se spune, si abia dupa sa ne dam cu parerea personala, asa cred ca e mai corect. pentru ca parerea mea, este fix 0, desi repet...lucrez in domeniu. s-a citit linkul? https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/11/how-volkswagen-makes-the-id-3-carbon-neutral.html este un fragment special dedicat acestei explicatii. unde se spune si de unde se iau componente, si de unde energia pt IONITY..si tot. daca l-am citi... dar asta? https://www.volkswagen.co.uk/electric/sustainability/way-to-zero We also want to drive forward the use of green electricity and recycled materials in the upstream supply chain – in view of the large number of components, suppliers and sub-suppliers, this is a very complex task to which we are devoting all our energy. For example, we have stipulated that our suppliers must use green electricity when producing the battery cells. We see offsetting carbon emissions through certified climate protection projects as an immediate measure to compensate for unavoidable emissions and as a step on the path towards our goal of becoming a company with a carbon-neutral2 balance. To ensure that sustainability really makes sense, Volkswagen tries to ensure carbon neutrality over the entire life cycle of a vehicle. Experts refer to this as the Life Cycle Assessment (LCA). LCA divides the production and life span of a car into four sections. First, the supply chain; second, production; third, the use phase; and fourth, recycling, which takes place at the end of a vehicle’s lifespan. PS: daca lucrezi in domeniu sa nu te duci la client cu asta vei...avea o surpiza neplacuta. eu ma retrag din discutie...am postat linkuri, studii, certificate, dar se pare ca noi stim mai bine imi pare doar rau ca toti traim in aceeasi societate, si ce face unul, ii afecteaza si pe restul... si nu ne pasa decat de confortul personal.1 point
-
Din postura de amator as spune ca PHEV e doar o gaselnita de a vinde in continuare masini pe benzina. De fapt cei 10kw se vor transforma iarna in vreo 40% autonomie declarata, iar vara se vor transforma in vreo 60%. Asta din cauza ca iarna e frig si pentru ca bateria ar trebui folosita in intervalul 20-80% pentru o viata lunga. Un PHEV adevarat ar fi o masina electrica actuala cu baterie mare la care sa se ataseze un mic motor pe benzina ca sa ii mai extinda autonomia cu cateva zeci de km. Oricum, odata cu Ioniq 5 s.a deschis usa cu bateriile de 800V si incarcare de 350kW la masini normale, nu cu preturi mari gen eTron sau Taycan. Ma astept ca si celelalte companii sa scoata urmatoarele modele pe 800V. Dupa aceea vom avea nevoie doar de incarcatoare de 200-350kW in Romania, ca in strainatate sunt.1 point
-
Nu stiu daca e o lauda neaparat, dar in ultima poza, parca seamana mult ca forma cu un Golf 71 point
-
Salut, important este sa iti placa tie si celor apropiati tie. Eu unul nu prea am inteles niciodata de ce ai alege o astfel de masina in varianta fara tractiune integrala. Inteleg aspectul financiar insa nu as face compromisul, mi se pare ca-i lipseste cea mai importanta caracteristica. Mai ales cand stii ca nu va iesi de pe asfalt aproape deloc... Cand vad astfel de masini fara 4x4...mi se par neterminate. Nu incerc sa demonstrez nimic, stiu ca e doar parerea mea si ma repet, doar parerea ta conteaza in povestea ta.1 point
-
1 point
-
Mi-ai descreti fruntea cu asta....:)))))) Oare fabricantul e de acord cu asta??? Daca te respecti pe tine si cotetul faci ceea ce scrie la manual si ceea ce-ti recomanda fabricantul....pana la urma e viata ta si a pasagerilor din cotet in joc pentru suma "exorbitanta" de 100Lei la 24 de luni.1 point
-
adica ? pai cand ai pus flacara sau bormasina pe tabla, s-a terminat joaca - primul lucru care apare, este rugina. nu as da gaura/decupa, etc, fara sa pregatesc acea zona, inainte de montaj - nu conteaza cat tin masina...3 zile .. sau mai mult, nu vreau sa iasa rugina. deci, macar o grunduire dupa gurire, ca sa fie treaba facuta ok. garantat o sa rugineasca....! vezi ca mai nou, astea rugiesc si fara interventii asupra elementelor de caroserie - vezi problemele de la Passat b6, etc...dar cand ai lasat tabla goala... e cert.1 point
-
1 point
-
Activare Coming Home & Leaving Home NOTA: NU este necesar ca masina voastra sa aiba faruri automate sau senzor de lumina pt a activa aceste functii! CODE [select] [09 - Cent. Elect.] [07 - Coding] [Long Coding Helper] Byte 0: - bifati Bit 5 (Assistance Driving Light - Leaving Home active) - bifati Bit 7 (Coming-Home active) [Transfer Coding!] [Do It!] Modificare timpilor pt Coming Home & Leaving Home CODE [select] [09 - Cent. Elect.] [10 - Adaptation] Channel 01: numarul de secunde care doriti ca coming home sa fie activ - de la 0 pana 120 Channel 02: numarul de secunde care doriti ca leaving home sa fie activ - de la 0 pana 120 [Test] [save] [Done, Go Back] Afisarea vitezei pe ecranul Radio CD. Daca setezi sa se vada viteza, nu se mai vede titlul melodiei sau postul de radio. CODE [select] [56 - Radio] [10 - Adaptation] Channel 02: 0 = dezactivare / 1 = activare (afisarea vitezei in km/h pe display-ul radioului) [Test] [save] [Done, Go Back] Inchiderea automata a masinii dupa viteza de 15km/h CODE [select] [46 - Cent. Conv.] [10 - Adaptation] Channel 03: Auto Lock after 15km/h (1 = Activate / 2 = Deactivate) [Test] [save] [Done, Go Back] Deschiderea automata a masinii dupa scoaterea cheii din contact CODE [select] [46 - Cent. Conv.] [10 - Adaptation] Channel 04: Auto Unlock after removing the key (1 = Activate / 2 = Deactivate) [Test] [save] [Done, Go Back]1 point
-
Ce nu intelege lumea este ca anumite proceduri sunt valabile doar pentru anumite situatii, depinde foarte mult de uzura, lot de fabricatie, combustibil, mod de exploatare, etc. Unele se mai pot carpi, dar solutia finala este inevitabila, la un moment dat unele piese necesita inlocuire. Nu sunt sfaturi general valabile ! Si nu am nimic cu cei care aleg solutiile mai ieftine, ci cu faptul ca e o situatie tipica, in care daca VAG-ul a furat, esti bun de plata, mai ales daca vrei sa fii corect. Mergeti la reprezentanta si cereti update (desi nu va obliga nimeni) si apoi vedeti cine plateste in caz de defect.0 points
-
Multumesc celor care au dat downvote comentariului de mai sus. Omul nu a citit nimic din topicul asta, a facut update te miri pe unde, cu EGR aftermarket, si apoi in curand va cere sfaturi, despre ce EGR sa cumpere si il va zgaraia pe retina pretul unuia OE, la fel ca data trecuta. Viata lunga celor cu soft dieselgate, dar bagati la cap ca va abonati la injectoare si EGR pe banii vostri, pentru ca nicio reprezentanta nu da garantie pe nimic, nici macar ca va rezista ECU-ul update-ului (era o vreme cand se dadea 6 luni garantie, insa numai daca aveai istoric 100% in reprezentanta). Cred ca s-au spus aceleasi lucruri de zeci de ori aici, ar trebui inchis acest topic. Ca nota de subsol, pentru masinile 2010-2011 e o MARE prostie sa faceti update, fara sa inlocuiti injectoarele.0 points
-
Sa ai un litru de ulei in portbagaj. Eu am 65k km si completez mereu, dupa 10-13k km. Aceeasi motorizare doar ca am si 4x4. Varianta corecta nu este nici break, nici variant, ci Combi :))) Sa te poarte sanatos-1 points
-
Ma bucur pentru tine, acum sa vedem si cat va tine. Toti vrem soutii din astea minune, dar din pacate istoria ne invata ca o problema hardware nu prea o poti drege din software.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00