Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.04.2021 în toate secţiunile

  1. Am zărit-o eu acum 15 minute, un stil de mers fără minte @Andy24 (cei sensibili citiți sinucigaș), lejer 150 la ora prin mamaia, l-am vazut in oglindă cum sărea de pe banda 1 pe 3, eu eram pe banda 2 cu trei copii in mașină, m-am tras spre dreapta sa ii lărgesc traiectoria. Nr. B666UFF, traficul la ora respectivă era conform pozelor... sper sa mai prinda multi km cu ea, spre norocul celor din jur.
    8 points
  2. Topicul asta mi se pare ca a devenit varza. Unii cu BEV, cred ca vor sa se convinga pe sine ca au facut alegerea corecta, iar cei cu ICE, incearca sa isi justifice alegerea pe combustibil fosil. De asemenea, mi se pare ca am vazut ceva afirmatii absolutiste, pe care le iau sub forma de gluma. Fiind in schimbare de caruta, m-am gandit la ID3. Copilotului, nu i-a placut interiorul si masina all together, asa ca asta a fost (Happy wife, happy life) si am mers pe o masina pe benzina. 1. Merita o masina electrica? - dpmdv, Da, atat timp cat va mai fi Rabla Plus si range-ul tot creste. Statii de incarcat sunt si se inmultesc. Unde cred ca mai trebuie lucrat, este la calitatea materialelor din interior, pentru ca nu am reusit sa vad o masina la un pret decent (nu includ Taycan, E-tron, Mach-E) cu un interior fain. O alta situatie este faptul ca, in principiu, va trebui sa iti schimbi modul de condus (daca erai unul care merge alert, va trebui sa fii mai moderat) which isnt necessarily a bad thing. 2. Este BEV un autovehicul ecologic? - dpmdv, Nu. Este mai ecologic decat un ICE, poate, dar aici pe langa cele discutate mai sus, va trebui vazut in viitor si durata de viata si ce se va intampla cu bateriile defecte si tot asa. La Craiova sunt vreo 20-30 de Prius-uri aduse SH de afara, facute taxi si toate sunt pe GPL Legat de carbon neutral pentru ID3. Bogdan nu stiu cat ai stat prin liniile de productie de masini si componente, dar VW, ca si restul, fac doar asamblarea. Eu sunt curios de furnizorii lor de piese daca sunt Carbon Neutral gen: Hella, Valeo, Continental, Magna, Takata, TRW, Schlemmer, Zollner, AVX si tot asa. Si o sa raspund tot eu: Nu, nu sunt. Cel mai mare poluator din Timisoara este Continental si asta nu de ieri de azi ci de ani. La Timisoara, se produc celebrii tambure inteligenti de franare (printre altele) sau sistemul infotainment si multi altii la fel. Pentru plasticurile de pe masina sunt scrap-uri (rebuturi) intre 5 si 20%, care in mare parte se arunca, pentru ca doar un anumit tip de plastic se poate recicla. Iar era un coleg care declara ca el e foarte "verde" si noi sunt niste poluatori ca mergem cu ICE si de asemenea ca daca lumea va alege BEV nu se mai extrage titei. Daca vrei sa fii green, te muti in pestera, te imbraci cu frunze si mananci doar ce iti da natura, pentru ca altfel, peste 40% din ce folosesti contine petrol: haine, cauciucuri, platicaraie, telefon (Android sau Apple) a venit cu vasul sau au fost transportate compenente cu vasul si tot asa. Concluzia mea este ca ar trebui sa fim mai putin la extrem si acceptam ca fiecare isi achizitioneaza ce considera necesar. Nu trebuie sa ne justificam unii altora.
    5 points
  3. @halamadrid Esti pe langa subiect si la masini electrice, si la panouri fotovoltaice.
    4 points
  4. Mi-am mai luat niste jucarii pt tinut in portbagaj: un manometru Porsche Classic care este foarte finut si atent lucrat. Un multitool luat pe puncte de la Mol si o trusa micuta, 1/4 pentru cand voi mai mesteri chestii finute la masina, sa nu mai aduc trusa mare si grea din casa. Pe toate 3 nu le-am luat pentru utilitate ci pentru ca marketingul lor probabil m-a lovit in cap. Le-am luat ca mi-au placut, nu aveam neaparata nevoie
    3 points
  5. Vazand aceasta afirmatie, este clar ca vorbim sa ne aflam in treaba. Eu ma voi retrage din discutie. TDI FTW
    3 points
  6. A apărut prezentarea mașinii pe Atelierul de detailing! Grab your popcorn! https://youtu.be/mOLJDzPUrpg
    3 points
  7. - Unii chiar realizeaza ca stau la bloc si nu au unde sa incarce masina pentru ca la prizele din mall este mai mereu ocupat cu Uberisti. In plus, 2 lei /KW nu prea ne surade la DC charging. - unul merge 700 km pe autostrada cu incarcare si clima pornita in orice conditii atmosferice, unul merge 150-250 km in sarcina si clima potrivnica, ambele cu viteza de autostrada.
    3 points
  8. @Rave scuza-mi incoerenta, a trebuit sa deschid o sticlă de vin ca sa imi fac curaj sa întru în cușca leilor. Ca sa incep cu inceputul... Bag degetele in priza de la 3 ani așa ca a fost sa ma înțeleg cu electricitatea... Incat am făcut o facultate in domeniull si... am zis ca n-ar strica si un master in regenerabile... Si un job tot prin zona. So... SEN (Sistemul Energetic Național) grosso modo e împărțit in 3 bucăți: generare, transport si distribuție. Daca in distribuție au mai existat ceva investiții (de obicei extensii) si pe la transport au mai făcut una-alta când nu li s-au luat toți banii - cu toate ca de 40 de ani n-au reușit sa termine inelul de 220kV - singura centrala nouă e cea pe gaz de la Brazi. Si eoliene din Dobrogea. Numai ca la regenabil (eoliene, fotovoltaice) e un skepsis... Pentru fiecare MW regenerabil trebuie sa existe ca rezervă un MW convențional. Teoretic suntem acoperiți pentru ca puterea instalată in ro sare de 16GWh (16000 MWh). Pe hârtie. In practică cand cererea trece de 7GWh si nu bate vântul importăm energie. Soluția e construirea de noi centrale... Cum o centrala merge 50-70 de ani, cărbunele iese din discuție și gazul... Centrala de la Brazi (650MW parca) intra doar la nevoie pentru ca nu ne permitem costurile. Pe nuclear, acum vreo 5 ani, la o exploatare de 200.000t/an, am fi avut uraniu până in 2035. Pentru 2 reactoare. Știu ca a existat un proiect de lege in timpul guvernului ponta pentru dublarea producției (ceva contracte in Kazakhstan) dar n-am urmărit subiectul. Cum un reactor merge 30-50 ani, orice proiect nou merge pe combustibil din export. Hidro... Exceptând câteva puncte, cam toate locurile pentru hidrocentrale mari sunt deja luate. Si luând in considerare schimbările climatice, producția va scădea. Avem piața concurențială, deci solutia pe termen scurt e creșterea prețului pe kWh. Investiții nu cred ca apară in viitorul apropiat. Si ținând seama de cat de puține investiții au fost făcute in zona de distribuție, mă aștept la niște creșteri serioase de preturi pentru cei ce vor trifazat sau monofazat cu putere instalată mai mare de 7kW. O sa fie interesant si pentru cei ce au bucătărie complet electrică (cuptor+plită) sau si mai frumos încălzire electrică. Strict legat de București-Ilfov, daca maine apar 400.000 de vehicule electrice din care 100.000 incarca in fiecare seara cu 10kWh (pentru ușurința calculelor) am avea aproape 1.000.000kWh supți in fiecare seara. Adică 1000MWh. Sau 1.5 reactoare de la Cernavodă. Ceea ce este enorm. Si investițiile necesare sunt imense și pentru a le face, cineva trebuie sa plătească. Cumva ne vom întoarce la trenuri, tramvaie si biciclete. Si automobile vor deveni niste exponate de muzeu. Dar vom vedea. Sper sa fie bine..
    3 points
  9. Breaking News... Daca va intrebati (da stiu ca NU) "Fulgerul Gri" face bine, a depasit 300.000Km, merge perfect, i-am pus rotile de vara alataieri. Astazi am fost la colegul nostru @F l o r i n sa ii remediem niste mici probleme pe partea electrica...schimbat ambele switch-uri de la ambele usi pe fata, Display-ul Maxidot (care facea figuri la rece si la cald si NU mai afisa valorile), si LED-urile albe din ceasurile de bord (aveam cateva arse)...pe urma am siliconat tablele zincate cu silicon negru de lipit acvarii acetic (este facut pentru a rezista la apa si NU ataca tabla ca cel acrilic). Acum e totul brici si ii multumesc si pe acesta cale lui Florin (MARE boier, MARE caracter)...!!! Un mic filmulet aici:
    3 points
  10. Cam asa arata masina noaptea, pana acum nu am avut ocazia sa circul noaptea, pe motive de pandemie, dar cred ca farurile sunt suficient de luminoase (sunt adaptive, sunt curios daca imi voi lua flash-uri de la cei din sens opus) Nuanta benzii galbene din interior poate fi schimbata, sunt destul de multe combinatii, dar daca nu am circulat noaptea, nu stiu ce mi-ar placea (overall, masina nu are nici un bec cu incandescenta, toate luminile sunt led), banda de pe usa clipeste cand exista un vehicul in unghiul mort; logo-ul cupra proiectat pe asfalt ca lumina mi se pare manelistic, dar trebuiau si ei sa justifice pretul. Comenzile vocale nu functioneaza daca limba selectata este romana, asa ca o sa fie o chestie ce nu o voi folosi, tableta centrala fiind mare si afisajul in general fond inchis se incinge destul la cele 15 grade cu soare, ma intreb daca la vara nu pot gati ceva pe ea. Nu am reusit sa primesc nici un raspuns de la dealer in privinta service-ului cutiei, cod cutie, etc, pur si simplu ma ignora, dar nu disper, daca lucrurile se menti ca acum peste 4 ani cand expira garantia ma pot separa de masina si serviciile lor fara nici o urma de regret. Fun fact, masina mea a fost a doua livrata in oras, si m-am intalnit intamplator cu prima livrata, el are acel vedre inchis si jantele cu negru/auriu, lui clar nu ii place configuratia mea(argintiu/jante argintii fara brizbrizuri), mie a lui, asa ca ne-am vazut fiecare de drum si alegerile lui In rest , m-au mai abordat curiosi, care nu cred ca am doar 150 cp, sau nu am macar hibrid, dar asta e , le spun ca de atat am avut bani, masina are efect la sexul opus, starneste interes(asta pana cobor eu din masina si isi muta privirea).
    2 points
  11. Jantele de vara montate si o curatenie de primavara, schimbat presurile de cauciuc cu cele de vara. A mai primit mici retusuri la vopsea, pe stalpi de pe plafon aveam ceva lac exfoliat. Va urma vopsire etrieri si ceva insonorizant pt carenajele spate. Km 294.500
    2 points
  12. Ziua a cincea: Borșa - Vatra Dornei - pasul Tihuța - Colibița - Bistrița - Năsăud - Borșa, distanța parcursă 297km cu un consum mediu 5.7l/100km, temperatura de plecare 7°C, cea de sosire 4.5°C. Întrucât se preconiza ploaie și de dimineață chiar a început să plouă, am preferat decât să stăm în vilă să mergem să mai vedem ceva. Așa că am luat-o spre Vatra Dornei cu gândul să traversăm celebrul pas Tihuța, de care tot auzeam că se înzăpezeste la știri. Drumul ca de obicei sinuos, bun spre foarte bun până la intrarea în Bistrița, apoi de la Bistrița spre Năsăud și înapoi la Borșa a fost sinuos și țopăit. Pasul Tihuța are niște deschideri ample, dar pe care din păcate nu le-am putut vedea integral. Deși soarele a avut o încercare timidă de a ieși din nori prin Vatra Dornei, pe măsură ce am urcat norii s-au îndesit și ploaia s-a întețit. Printre picături și la propriu și la figurat, am admirat peisajele prin scurte opriri. Surprinzător de liber și de bun a fost drumul, chiar dacă a plouat uneori cam tare. Tot pe drum am văzut un mic șantier de asamblare a caselor din bușteni, foarte faine (în fotografie cred că este o viitoare pensiune/restaurant cu o păstrăvarie, momentan în amenajare, dar la șantier erau case ca aceasta). Apoi am vrut să vedem "marea dintre munți" și am făcut un mic ocol spre Colibița. Ploaia se mai liniștise, așa că am vrut să mergem până la malul lacului, dar chiar înainte de coborârea finală, cam la 1km, drumul era în lucru, plin de noroi, camioane și excavatoare, așa că am intors și ne-am mulțumit cu imaginile de sus, de pe drum. La Bistrița ne-am oprit și am servit masa, la Villa, pe terasă întrucât la interior nu era permis. Temperatura de 7°C a fost imediat estompata de amabilitatea Doamnei care ne-a servit și de mâncarea foarte bună. Business Lunch, un fel de meniul zilei, cu ciorbă de văcuță, supă de gâscă, șnițel de pui cu cartofi copți, două porții de cremeș (cremesnit) și două Pepsi au fost 64 de lei. După ce ne-am încălzit la masă am plecat mai departe spre Borșa, prin Năsăud. Drumul a fost foarte zbuciumat, foarte virajat, ba urcând ba coborând, de parcă nu s-ar putea trasa o linie dreaptă prin părțile astea. Ne-am oprit o fugă și la o biserică din Borșa, cocoțată pe un deal din apropiere și de unde se vedea frumos. Panta de urcare era la un moment dat foarte abruptă, asfaltată dar trecea doar o mașină. Dacă ne-am fi întâlnit cu altă mașină cred că ar fi trebuit să dăm cu spatele până jos . Ziua de mâine e zi de plecare, iar pe aici se anunță zăpadă :). Bine că n-am schimbat cauciucurile de vară cum voiam de acasă.
    2 points
  13. In Bucuresti insolatia medie e de de aproximativ 1MWh/m2/an (3.5kWh/m2/zi) si aproape orice instalatie trece de 10% randament. Media consumului meu este de 200kWh/luna. Considerand ca ma plimb cu o electrica ce papa 20kWh/100km cam 20km/zi - 400km/luna deci inca 80kWh. Hai 100, ca nu dau de la mine. deci 300kWh/luna. Pentru ca mai consumi si noaptea (desi AC-urile merg doar ziua), sa zicem ca ai un necesar de 150kW/luna. Restul il iei de la Enel. Renuntam la bateria de baterii si consideram ca Enelul nu te lasa (am zis cateva posturi mai sus de ce) sa injectezi energie in retea. Deci ai avea nevoie de 5kWh in medie in timpul unei zile. Hai sa luam 10. Ca nu dau de la mine. Si iarna e mai greu cu soarele. La 3.5kwh media, la 10%randament final ai 350Wh/zi (0.35). Cu 30m2 ti-ai acoperi necesarul. @Sparkyson vad ca deja ai raspuns in timp ce scriam si eu pe aici.
    2 points
  14. @halamadrid "Singurul avantaj in ROmania e prima de la mediu." ID.3 – 25k pret achitizie Golf 8 -25k pret achizitie Scenariu: Mers preponderent in oras Cost utilizare id.3 20 kw/100km -> 0.7lei/kw => 14 lei/100 km Cost utilizare G8 9l/100km -> 5.5lei/L -> 49.5 lei/100 km Se poate si mai putin de 20kw, si mai mult. La fel si la G8. La electrica se poate si gratis. La G8, nu. La 100k km, asta se traduce in 14.000 lei costuri 'combustibil' pentru ID.3, versus 49.500 lei costuri combustibil pentru G8. Adica o diferenta de 35.500 de lei => 7215 euro. Deci? Prima de mediu e singurul avantaj? Asta ca sa nu zic cele deja mentionate: aer curat, intretinere mai ieftina, devalorizare mai mica (dezirabilitate pe piata sh in 5-10 ani). De acord, pentru mersul in afara orasului si pentru cineva care nu are posibilitatea sa incarce acasa, lucrurile stau putin diferit. De acord, preturile la kw probabil vor creste. Dar de ce plecam de la premiza ca preturile la combustibili vor ramane la fel? Sau ca vor mai ajunge pentru toata lumea? Concluzia...merita masina electrica? Depinde. De nevoie fiecaruia si de cat si unde foloseste masina. Dar la fel depinde si daca merita sa detii o masina. Fie ea electrica, diesel, sau benzina. Later Edit: Da, scenariul de mai sus era luand in considerare incarcarea acasa. La fel cum poti incarca la 0.7lei/kw acasa , poti si la 2lei/kw incarcare rapida DC, sau 44 lei/sesiune DC (care se traduce prin 1 leu/kw la o baterie de 45kw, prin 0.75lei/kw la o baterie de 58kw, prin 0.57 lei/kw la o baterie de 77kw, samd). Mai poti incarca si gratis, ceea ce la diesel/benzina nu se poate. De banii economisiti, poti inchiria ce masina vrei tu de muuulte ori pt extra-urban, fara sa te stresezi cu costurile ei de intretinere, cu asigurari/casco/impozit. Si cred ca aici se va ajunge incet incet in viitor.
    2 points
  15. Chiar nimeni nu se gandeste la aerul pe care il respira zilnic? Sunt locuri si zile in care nu poti sa mergi pe trotuar in oras de poluare. Daca ne uitam in alte tari, poate vom vedea ca e gresita abordarea. Poate ar trebui taxat ICE daca vrem sa avem un rezultat. Nu vreau sa deschid o polemica despre modul de taxare dar consider ca nu este deloc ok situatia actuala. Macar sa limitam aducerea masinilor cu o vechime mai mare decat media de varsta a masinilor din tara, care este si asa foarte mare.
    2 points
  16. Daca tot s-a ales praful de topicul asta as vrea ii intreb pe cei care si-au cumparat masina electrica de grija mediului DE CE si-au cumparat electrica de la VW avand in vedere scandalul dieselgate din care VW si multi altii nu au dat 2 bani pe mediu pentru profit ba din contra au investit in tehnologie care sa ajute masinile sa polueze mai mult decat trebuie totul pentru bani?! Daca nu ar fi fost prinsi ar fi continuat si pana acum. De asemenea, cati dintre posesorii de electrice si-ar mai fi cumparat electrica fara ajutorul de la stat? Cati dintre cei ce au cumparat electrice au casat masini functionale cu ITP valabil si cati au casat masini nefunctionale care oricum nu mai poluau?
    2 points
  17. La o utilizare normala preponderent urbana, incarci masina electrica o data pe saptamana...poate chiar mai rar... La blocuri se poate pune o statie care sa fie folosita prin rotatie de catre 7 - 10 locatari. Chiar am avut in mana o statie care se preteaza la asa ceva, avand activare cu carduri RFID si contorizarea energiei consumate separat pe fiecare card RFID. Cum sa nu. Sunt mai confortabile, mai silentioase, raspund mai rapid la acceleratie, costuri de exploatare mai reduse, parcare gratis...
    2 points
  18. E foarte simplu, sursele verzi de curent nu vor putea inlocui resursele clasice prea curand, adica niciodata. Pentru eolienele esti dependend de vant iar solara iti da curent cand oricum nu ai spike-uri pe cerere. Ca sa te folosesti de energia verde in mod constant (in special cand ai cerere maxima in retea) ar trebui sa o inmagazinezi in baterii. Ceea ce nu se poate face pentru ca nu avem atatea materii prime pentru asta. De abia ajung pentru masinile electrce. Barajele pentru hidrocentrale au oricum impact aspura mediului si s-a cam luat pauza pe acest domeniu. Singura speranta reala este pe energia nucleara dar si acolo lucrurile nu avanseaza atat de repede ca sa compenseze macar cresterea generata de economie. Chiar te rog, in cele 2700 statii de benzina alimenteaza fara stres cele 10.000.000 masini din Ro. Cate masini electrice se pot incarca full charge in acelasi numar de statii ?
    2 points
  19. @c_A_b: este posibil să ai dreptate, să fie ceva ca la Transalpina, dinspre Sibiu închis și dinspre Târgu Jiu deschis. Ziua a patra Borșa - Bârsana - Sighetul Marmației - Săpânța - Certeze - Baia Mare - Cavnic - Moisei - Borșa, distanța parcursă 322km cu un consum mediu 5.2l/100km, temperatura de plecare 5.5°C, cea de sosire 15°C. Un traseu mai lung dar interesant, din păcate nu am putut bifa și Satu Mare, deși eram la o intersecție la doar 30km, dar ar fi fost prea mult acest ocol suplimentar, din cauza timpului, nu neapărat a distanței. Caracteristic zonei cred, sunt drumurile lungi care ocolesc munții, mergând pe firul apei aproape. Din această cauză, drumul este foarte virajat, destul de circulat și nu poți avea o viteză de croazieră mare. De exemplu 60 km i-am făcut cam într-o oră, în același timp la Galați pot parcurge 90-100km. În plus, localitatea Bogdan Vodă are drumul (și sistemul de canalizare stradal) în refacere, ceea ce ne-a forțat la reducerea vitezei și mai mult. O dată ajunși la Bârsana, am parcat și am urcat pe jos. Priveliștea turlelor tuguiate ți se dezvăluie treptat, apoi vezi platoul și celelalte construcții. Ca la mai toate mănăstirile, curtea este curată și îngrijită, iar aici magnolii le dădeau să înflorească. Din păcate pentru noi era inchis mai peste tot, cred că am nimerit în afara sezonului, dar după ce am zăbovit puțin în liniștea locului, admirând lucrul în lemn al meșterilor maramureșeni, am coborât și am plecat spre următorul obiectiv. Sighetul Marmației nu este departe, cam 20 de kilometri, este curat, ca mai peste tot pe meleagurile de aici. Șoferii acordă prioritate pietonilor chiar dacă nu s-au angajat în trecerea străzii. 🙂 Am parcat chiar lângă clădirea unde este amenajat Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei și unde timp de aproape două ore am rememorat atrocitățile și suferințele prin care au trecut oameni cu cap ai neamului sau oameni obișnuiți, dezradacinati pentru tot felul de "uneltiri" la adresa regimului. Pentru mine au o încărcătură aparte toate mărturiile citite, ochii persoanelor din fotografiile de pe pereți și toate simbolurile de aici. Chiar dacă vă mai încărcați puțin negativ, dacă ajungeți în zonă vă recomand o vizită, chiar dacă sunteți cu copiii, pentru că aceste fapte nu trebuie să se mai repete vreodată! "Atunci cand justitia nu reuseste sa fie o forma de memorie, memoria poate sa fie o forma de justitie." Ana Blandiana După ce am ieșit, am făcut stânga și am mers pe aleea pietonală în căutare de ceva de mâncat. Ne-am plimbat puțin prin zonă, după care la întoarcere am cumpărat, cum altfel, placinte cu brânză și mărar, strudel cu mere și un fel de covrig/colac mai mare, cu aluat gen gogoașă și cu o crustă de cașcaval crocantă, plus două cafele 2 go de la o cafenea și din nou la drum. Următoarea oprire a fost Săpânța, la cimitirul vesel, dar mie sincer nu mi s-a părut vesel de loc. E doar o altă modalitate de a privi trecerea în neființă, de despărțire de cei dragi și mai ales de reamintire a lor. Vesele sunt doar culorile de pe monumentele de pe morminte și cele ale bisericii, cu acel albastru intens și decorațiuni de faianță sau mozaic specific locului. Pe drumul spre Certeze am realizat că am uitat de mănăstirea Săpânța-Peri, cu a sa turla foarte înaltă, așa că vă aduc acum aminte să nu uitați la rândul vostru. Am urmărit traseul până când ne-am "lipit" de Tisa și de granița cu Ucraina, apoi am urcat printr-o pădure, pe un drum sinuos (cum altfel) dar bun, până am ajuns în Certeze, vestita comună, cea mai bogată din România după spusele unora. Mașini scumpe, case foarte mari cu două, trei etaje plus mansardă, lungi și în bună parte... nelocuite. Face parte din tragedia acestei țări și Maramureșul nu face discrepanță din acest punct de vedere, cred că 40% din case, nu numai în Certeze, sunt nelocuite și încă 20% sunt neterminate, în diverse faze de construcție. Și tot din tragedia acestei țări fac parte majoritatea bunicilor și bunicilor care așteaptă pe la porți să treacă cineva cu care să mai schimbe o vorbă, nu mai zic de așteptarea copiilor sau nepoților plecați departe... Ne-am continuat drumul prin Negrești Oaș, apoi până la o intersecție unde mai erau aproximativ 30 de kilometri până la Satu Mare, dar am cotit stânga, spre Baia Mare. Cei 60 kilometri în plus ar mai adăugat încă o oră de stat în mașină, plus ce mai stăteam prin oraș, așa că am preferat să ne plimbăm acea oră prin Baia Mare. Am mers la zona pietonală, care are o piață largă mărginită de terase unde se poate servi o cafea sau un suc, apoi chiar în spatele pieții este turnul lui Ștefan, înalt de aproape 30 de metri plus încă 10 metri de acoperiș, din care puteți admira orașul de la înălțime. Scările din interior sunt înguste, cu trepte înguste, așa că nu recomand celor cu senzații de claustrofobie să urce. Atenție: plimbarea în turn e permisă doar după ce bat clopotele, așa că mergeți pe la și cinci minute. Există un panou cu un număr de telefon la care trebuie să sunați și vine cineva imediat și deschide ușa. După ce am terminat plimbarea ne-am urcat în mașină și am plecat spre Borșa. Drumul trece prin Cavnic, mai nou cunoscut prin pârtiile de ski, fost oraș minier, cu imagini oarecum de aceeași părăsire și sărăcie ca prin multe alte locuri unde industria locului a murit, cu aceleași clădiri părăsite, cu mașini de teren, etc. Drumul este plin de serpentine și la urcarea și la coborârea din Cavnic. Bineînțeles că am trecut din nou prin Bogdan Vodă, unde de dimineață până spre ora 17 când am revenit, deja așezasera un strat de piatră la intrare. Scăpați de praf și găuri, am accelerat puțin până după Bârsana, după care coborârea spre Moisei am făcut-o cu viteză redusă prin serpentine, în spatele unui TIR și am încheiat și această zi la casa unde eram cazați.
    2 points
  20. Pe termen lung electrificarea poate reduce emisiile de CO2, de acord. Si in oras este ideal acest aspect. Hai sa facem un exercitiu sa incercam sa vedem cate masini electrice ar fi necesare in Bucuresti pentru a reduce semnificativ poluarea ? 10000, 25000, 100.000 ? Daca ne luam dupa DRPCIV sunt peste 1,5 milioane de masini inmatriculate. Ar fi util ca macar 33% sa treaca pe electric, deci vreo 500.000 de EV pentru a simti aer mai bun. Fiti si voi realisti si calculati in cat timp infrastructura din Bucuresti va putea suporta 200.000+ EV-uri. Nu zic peste noapte, asa in timp. Si cand calculati asta, va rog sa va aduceti aminte de ultimile interactiuni pe care le-ati avut cu Enel, Electrica, Eon sau alte entitati din astea. Nu sunt hater, sunt doar realist si prezent in Balcani & Ro since 1970.
    2 points
  21. Buna ziua, Ma numesc Gabriel, locuiesc in Timisoara, si as vrea sa va prezint masina pe care am achizitionat-o, nu demult. Nu demult, m-am alaturat grupului detinatorilor de VW. Sa va spun povestea si cum am ajuns la aceasta masina pe care o detin momentan de 2 saptamani in care am facut 500 de km deja cu ea. Masina anterioara este un Renault Laguna 2 Facelift, cu care nu am avut multe probleme, ca sa spun de la ce am trecut la VW Golf. Am ales Variant deoarece avem nevoie de mai mult spatiu in portbagaj pentru carucior, diverse, etc. Bugetul pentru masina SH a fost de 15k de euro, in momentul de fata piata auto SH mi se pare foarte scumpa. Si din aceasta cauza nu am putut gasi ceva pe gustul meu si sa fie pe benzina. Initial am cautat Skoda Octavia sau VW Golf break, sa aibe faruri LED, anul fabricatiei mai mare sau egal cu 2017 si Android Auto, cutia automata a fost un bonus. Masina a fost cumparata de la reprezentanta VW din Germania (Rosenheim) si adusa pe platforma pana in Timisoara. Masina are urmatoarele dotari mai importante: Motor: 2.0 TDI 150hp Cutie automata DSG 7 Faruri Full LED Adaptive Scaune incalzite Pilot automat autoadaptiv Asistent la pastrarea benzii Asistent la coliziune din fata Asistent la iesirea din parcare cu spatele Asistent pentru unghiul mort Camera marsarier + senzori parcare fata spate. Multumesc
    1 point
  22. Rezultatul final este acesta Se pare ca dl. vopsitor si-a vopsit si camera pentru ca apare un punct negru pe mijlocul fotografiilor. revin cu poze dupa montaj. Se adauga si lip la bara fata...asa ca o sa avem un nou look.
    1 point
  23. Ecobonusul de subventionare a masinilor electrice este o nimica toata pe langa toata subventionarea care se acorda, direct si indirect, pentru industria combustibililor fosili. Pretul combustibililor fosili nu reprezinta costul real al utilizarii lor, o mare parte a costului fiind externalizata. Sa poti sa mergi cu masina personala 700 Km fara intrerupere este un lux care ne va costa pe toti foarte mult. Subventia pentru masini electrice este "apa de ploaie" pe langa asta. Centralele pe carbune sunt deja dotate cu sisteme de filtrare iar acestea si-au cam atins limitele practice de eficienta. Raman insa emisiile de CO2, cu efect de sera / incalzire globala / clima ... Eu ma bucur ca mi-am permis acum o electrica, este superioara din toate punctele de vedere fata de motoarele cu pistoane, in afara de timpul de reincarcare. Iar acest lucru ma incomodeaza doar la 10% din utilizarea masinii, deci consider ca acest compromis merita cu varf si indesat. PS: Argumentele de distragerea atentiei "de ce nu se face la industrie mai intai...de ce nu se face la vapoare mai intai..." se numeste eroare de logica de tip Red Herring. Argumentul ca "si curentul polueaza" este eroare de logica de tip "moving the goalposts".
    1 point
  24. După valoarea oil ash, mașina are peste 300.000 km.
    1 point
  25. asa cum am promis si linkul catre filmul cu masina
    1 point
  26. O sa va tin la curent cu fotovoltaicele, dupa ce le instalez. Nu trebuie sa incarci masina de la 0% la 100% intr-o zi, ci de la 70%-80%, adica 6 kWh = 6000 Wh = 24 panouri de 250 W (24 x 250 W = 6000 W) timp de o ora sau 4 panouri (4 x 250 W = 1000 W) timp de 6 ore. Nu sunt 100% eficiente, așa ca triplati timpul, daca doriti. Concret: - o putere instalata de 10 kW (40 de panouri) costa 4000 de euro; masina se incarca in 10 kW / 3 (iarna) = 3.33 kW, adica 3 ore de incarcare (60%-70%) cand nu e mult soare - o putere instalata de 5 kW (20 de panouri) costa 2000 de euro; masina se incarca in 5 kW / 3 (iarna) = 1.67 kW, adica 6 ore de incarcare (60%-70%) cand nu e mult soare - 500-1000 de euro invertorul; un invertor trifazat costa vreo 2000 de euro, daca vrei sa incarci masina rapid. Bateriile costa mult, dar poti sa stai noaptea pe Enel si ziua pe fotovoltaice. Masina se incarca de la soare si casa sta pe Enel. Revin cu date dupa ce le instalez. LE: credeti ca am putea sa tinem topicul asta factual? Eu unul apreciez argumente documentate, ca sa invat lucruri noi, chiar daca imi contrazice ideile preconcepute pe care le am.
    1 point
  27. @B_U_T: da, eu. @halamadrid: nu este adevarat ce spui. Masina electrica in Romania are si alte avantaje in afara de "prima de la stat". Ti-am enumerat o parte dintre ele, te faci ca ploua, ca nu le-ai citit. Ce faci tu este o eroare de logica numita "Moving The Goalposts". https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
    1 point
  28. Adevarul adevarat este ca nu putem controla ceea ce fac producatorii, cat de sinceri sunt, cat de mult polueaza si ce politici interne au. Scandalul dieselgate, din punctul meu de vedere, se extinde la absolut toti cei care vand masini diesel, deci cam pe toti ii doare la basca in ultima instanta de poluare. In acelasi timp, putem judeca logic lucrurile. O masina electrica este mai curata in exploatare, asta nu cred ca poate nega cineva. Nu emite noxe, nu prea foloseste franele, recupereaza o parte din energie, nu schimba cateva sute de litri de ulei si fluide pe toata durata de viata si cate si mai cate. Desigur, corespondentul acestei poluari de la ICE ar fi bateria la electrice care dupa sa spunem 10 ani, ar trebui aruncata sau preferabil reciclata. Ideea din punctul meu de vedere este foarte simpla. Termicele, oricat le-ai bibili, nu prea mai ai ce sa le faci sa nu polueze. Functioneaza prin ardere si arderea consuma oxigen si produce poluanti. E chimie pura. La electrice, cel putin la nivel teoretic, exista posibilitatea ca pe viitor intregul powertrain sa fie ecologic si sustenabil. Ca nu este momentan, e alta poveste, insa sa nu uitam ca prima tentativa electrica serioasa a fost in urma cu doar 10 ani, Nissan Leaf. In 10 ani zic ca am ajuns destul de departe. Deci tranzitia asta se face cu dezideratul final de a avea niste masini, daca nu 100%, cat mai aproape de 100% sustenabile, adica sa foloseasca energie regenerabila si sa poata fi reciclate dupa ce sunt trimise la casat, inclusiv bateriile. Cu un pic de imaginatie putem vedea chestia asta prin baterii noi si prin folosirea pe scara larga a energiei verzi. Discutia asta intre sceptici si pro are loc mereu, indiferent de subiect. Cert este ca tehnic, masinile electrice sunt mult mai promitatoare si asta ar fi si motivul pentru care producatorii auto investesc in ele, guvernele acorda reduceri, samd. Ca totul se reduce la $$$, da, asa este. Insa daca din toata cheltuiala asta iese si ceva bun, eu zic ca nu e un efort inutil.
    1 point
  29. @tavitara @offtopic nu stiu daca stii dar la Rovinari consumul de carbune e de 24.000t/zi. Din ce imi aduca aminte elemente radioactive exista si in carbune si intra la Altele. Sub 1%. Emisiile de CO2 nu le luam in calcul dar pe cele de NOx si SOx cam trebuie. Ca alea dau ploile acide. Nu mai vorbesc de haldele de carbune, de steril si lacurile de cenusa... Nu stiu a existe vreo problema majora (scapari de apa/gaze contaminate) la niciun reactor cu dublu circuit (cum sunt si astea Candu). Stiu ca sulful din acidul sulfuric folosit la electroliza apei pentru obtinerea apei grele a redus varsta de pensionare in zona Drobeta Turnu Severin. @Sparkyson Acum vreo 15 ani cam toti greii din industrie teoretizau "Virtual PowerPlants". Cel mai mare impediment erau/sunt protectiile din zona de distributie pentru ca sunt poiectate/calculate pentru flux de energie intr-un singur sens. In special protectiile la supracurent. Implementarea pe scara larga a SmartGrid (parca asa ii zicea) nu se poate face schimbari majore in retelele de distributie. Toate sistemele astea merg foarte bine in retelele izolate (insule) insa cand vorbim de retele interconectate la nivel continental si unde singura constanta e frecventa... @ontopic Ca posesor de ICE ma uit cum evolueaza electricele (oricum motorul electric e cel mai cel... ) insa momentan pretul ramane o problema majora. Cel putin pentru multi. Si nu, Spring nu e solutia Tehnologia evolueaza si o data rupta/redusa dependenta de litiu si pamanturi rare... Momentan ca a doua masina, electricele merita. Daca te cheama @Rave merge ca si prima masina
    1 point
  30. Mi-as mai lua un B5.5 numai sa-i pun jantele astea. Arata excelent!
    1 point
  31. Pentru chestii serioase am un Yato 3884 cu 216 piese care in curand implineste 5 ani. Este primit cadou si a rezistat f bine pana acum. Dezavantajul este dat de situatia mea: trusa tinuta in casa, sub un pat, mi se pare greu sa o car in curte pt 3 surubele de desfacut. Cand voi avea si garaj va fi altceva. Wera l-am luat pt a ramane in masina sa il am la indemana fie ca sunt acasa fie ca sunt plecat undeva @snack aveam si eu una identica, facuta de Pakside- Lidl. Dar a cam obosit clicketul si am lasat-o in casa mamei sa am minimum de surubelnite la indemana acolo
    1 point
  32. e ok, ma opresc aici. daca am ajuns sa ignoram totul in jur pentru a avea postul care ne place. n-are sens.
    1 point
  33. in fiecare an se adauga mii de masini electrice. spring-uri vor fi 700. atatea avem alocate pe RO. dar bugetul este pt 6000 masini si se termina mereu. ba din contra... este mereu suplimentat. > 3000 pe 2020 https://alephnews.ro/economie/romania-vanzare-masini-electrice-3000-masini-electrice-2020/ sunt curios ce vom mai aduce de la nemti..in cativa ani: Fully electric vehicle (BEV) sales in Germany continued to grow in March. March 2021 is the second-best month ever for BEV sales in terms of volume. December 2020 is the best till now. BEVs: 30,101 (+191.4% YoY) at 10.3% market share PHEVs: 35,580 (+277.5% YoY) at 12.2% market share March 2018: 3,792 March 2019: 6,616 (+74%) March 2020: 10,329 (+56%) March 2021: 30,101 (+191%) id3 vs Golf. acelasi buget, ~25k euro. id3 204 cai Golf 1.5TSI 150 de cai. despre ce vorbim? vrei sa ne uitam la confortul cand o conduci? de ce nimeni nu revine la ICE? vrei sa ne uitam la perfomante? id3 scoate 100 in 7s. una e numarul de comenzi, alta este alocare https://www.zf.ro/companii/dacia-a-inregistrat-peste-4-000-de-comenzi-pentru-spring-electric-19969470 Potrivit unor date din piaţa auto, Dacia a primit însă o cotă de 700 de unităţi pentru 2021 din modelul Spring, cifra însă nu a fost confirmată de reprezentanţii mărcii.
    1 point
  34. In meniul de bord este bifata optiunea ?
    1 point
  35. Pana la urma am luat o trusa mica Wera. Pare foarte premium
    1 point
  36. Bună seara. Sunt nou pe aici și după ce-am citit pe forum ce și cum, m-am decis să vă scriu. Am un Audi A4 B5 AJM 1.9 TDI, automat După ce-am văzut eu pe youtube cum se face un Evry mode, m-am apucat de-am luat potențiometre, rezistențe, butoane cu led, fire, de toate. Și mi-am făcut un evry mod. Numai că, după ce-am dat jos capacul de la motor m-am uitat ca mâța-n calendar, că nu vedeam mufa aia unde să cuplez manțocăria creată. După ce-am dat un telefon unui prieten cu mult peste mine, a râs ăla și cu fundul. că eu am pompă duză (PD) și nu-mi merge evry mod ăla. Văd că aici s-a dicutat despre asta. Unde este acel senzor pe care trebuie să îi pun rezistența? Sunt la nivel 1 cu mecanica/ electrica. Acesta este poza cu motorul meu. Mulțumesc!
    1 point
  37. Salut, Ma poate ajuta cineva cu procedura de montare/inlocuire suport motor si cutie de viteze la un passat b7 4motion? In special forta necesara pentru suruburi. Intreb pentru ca stiu deja ca suruburile sunt de tip torque to yield, asta insemnand ca nu e recomandat sa fie refolosite si ca trebuie stranse la dinamometrica, ele deformandu-se in procedura de montare. Multumesc
    1 point
  38. 🙂 Mulțumesc de sfat, dar nu pare o treabă prea simplă. E foarte posibil să fie colmatat cu ulei îngroșat tot grupul Haldex, iar asta să fi dus la arderea pompei și a valvei, plus că trebuia să intre mai mult ulei după înlocuirea pompei. Mă mai gândesc dacă mă bag să desfac complet, sau poate mai reușesc să scot din acel ulei făcând presiune cu pompa. Acum aștept să văd dacă cu noua valvă o să funcționeze totul normal, iar apoi poate fac o curățare completă.
    1 point
  39. Dezbaterea motor termic vs electric pare fără sfârșit. Probabil că la un moment dat mașinile electrice vor deveni majoritare, dar cred că până atunci mai durează niște (mulți) ani. Deocamdată mașina electrică oferă mai puțin confort și performanțe pentru mai mulți bani, comparativ cu mașinile cu motor termic. Comparăm, evident, mașini din aceeași generație, clasă de performanță și de confort. Principalul dezavantaj al mașinilor electrice în acest moment este autonomia insuficientă pentru deplasări extraurbane, coroborată cu stațiile practic inexistente de reîncărcare. Autonomia estimată / afișată e foarte relativă, depinde de mulți parametrii (ca de ex. consumatorii interiori, viteză, deplasare în pantă / rampă etc) și poți avea surprize (neplăcute). Probabil că dacă vrei să mărești autonomia, atunci reduci viteza sau închizi climatizarea sau arunci bagajele Până la urmă, fiecare cu opțiunea lui de achiziție.
    1 point
  40. Problema este mai complexa decat pare! In primul rand generatia de motoare diesel euro 6 sunt f putin poluante, in afara de asta, eu am rulota si din primavara pana iarna trag dupa mine 1,4 tone.Ce fac eu cu o electrica?Pana la iesirea din oras nu mai am baterii, si ca mine sunt extrem de multi!In afara de asta, de ce nu se face nimic la vapoare?Nu au nici un fel de filtrare a gazelor, si asta, in conditiile in care eu motoare de zeci de mii de cm!De ce nu se face nimic la avioane care polueaza din greu?Si exemplele pot continua....
    1 point
  41. Trecerea la electrice este obligatorie , e doar un mic pas Reducerea poluarii nu este negociabila Este obligatorie si trebuie facuta maximal incepand evident de ieri Cine priveste la nivel global isi da seama ca pe viitor , orase , metrople si de ce nu insule intregi vor disparea sub apa Agricultura va fi nevoita sa sustina cu chimicale si sintetic 90% din omenire , clima nu ne mai ajuta Distrugerile cauzate de clima vor fi teribile Era o melodie de la Semnal M cand eram eu mic si inca mai exista natura si sanatate , cu versuri putin adaptate ar suna asa : Cat timp pamantul ne va mai iubi Noi nu vom stii ca-i suntem o povara Indiferent de tara Suntem ai lui copii Cat timp Pamantul ne va mai , ne va mai iubi Doar ca atunci cand ne va mai iubi planeta asta , ne va zdrobi ca pe niste parazitii , asa cum meritam de fapt pentr ca toti consideram ca avem doar drepturi
    1 point
  42. Sunt de accord ca masina electrica e mai greu de adoptat din mai multe puncte de vedere: E mai scumpa decat ICE E mai greu de planificat un drum lung pentru ca ai de stat mai mult la incarcat O incarci mai greu daca stai la bloc Desi are performante mai bune la 0-100 decat masinile ICE, are greutate mai mare si "fura" din placerea de a conduce... Polueaza si ele per total, chiar daca mai putin Am putea sa ne trezim cu o criza a "curentului" daca prea multa lume adopta masinile electrice dintr-o data Orice alt punct de vedere valid sau mai putin valid. Totusi, ma distreaza cei care sunt impotriva electrificarii masinilor cu orice pret. Se reduce poluarea din orase si asta conteaza enorm. Noi (pietoni, biciclisti, soferi) respiram gazele de esapament care se evacueaza la nivelul solului si care nu apuca sa se ridice in aer. Cei care nu inteleg asta, ii invit la o cura zilnica cu aerosoli Diesel Euro5 sau Euro6 direct de pe teava masinii. Nu mai vorbim despre o gramada de masini vechi in spatele carora nu poti conduce (si intotdeauna prinzi cate una din asta care trage bine, chiar daca scoate fum). Si cum in lume educatia s-a facut cu impozite mari, amenzi sau restrictii legislative, asteptam sa apara si la noi, astfel incat sa nu mai merite financiar sa circuli cu o rabla.
    1 point
  43. Observasem că în configurator nu apare opțiunea DCC la motorul 2.0 TSI 190 CP 4x4. Am scris pe skoda.ro o sesizare și am primit frumos răspunsul, că există totuși: Va multumim pentru observatie! Aveti dreptate, DCC-ul trebuie sa fie disponibil si pe motorizarea la care faceti referire. Din cauza unei erori tehnice, informatia nu a migrat spre configurator. Am corectat acest lucru si de maine, DCC-ul ar trebui sa fie vizibil.
    1 point
  44. Nici motoarele mari si turbo nu cred ca sunt viitorul... De asemenea, 1.2 TSI, si problemele TSI in general sunt cunoscute de toata lumea, motiv pentru care eu am parasit "partial" grupul VAG... Totusi, 2.0, este un motor destul de vechi, eficienta clasa C, fara nicio "intentie" actuala de trecere la hibrid, din aceasta cauza, consum mare si neincadrarea la emisii pentru rabla... Pentru mine, este destul de ciudat ca, este inca acceptat la Euro 6... suna un pic a "Benzingate" ... Oricum nu cred ca va ramane mult timp in productie, deci cei care isi doresc acest motor, mai au ceva timp. Dezvoltarea VW pare ca se axeaza acum, aproape in totalitate, pe hibrid/ electric, motoarele de 1.5 TSI mild hybrid si 1.4TSI + electric par a fi singurele care "conteaza" acum ...
    1 point
  45. Evident ca orice achizitie a unei masini inseamna poluare. A oricarei masini. Anvelopele, plasticul produc poluare, geamurile produc poluare, transportul ei sau a diverselor componente samd. Se folosesc combustibili fosili, metale rare, temperaturi inalte pentru topire, electrolize samd. Curentul electric genereaza poluare indiferent cum e produs (hidro, solar, eolian, nuclear). Cand mergeti cu avionul poluati, cand folositi frane mecanice poluati, cand cumparati caise din Grecia poluati, cand folositi AC poluati, cand va incalziti casele poluati. Ba mai mult, cand vindeti masina veche Diesel pentru a lua o electrica veti polua in continuare, daca nu casati vechea masina. Si chiar daca o casati tot veti produce poluare, pentru ca o parte din ea va ajunge la gunoi. Discutia despre poluare si impartirea oamenilor in, vai ce curat sunt eu ca am o masina electrica si, vai ce murdar e Costica pentru ca are o masina veche de 10 de ani e puerila. Cu cat consumam mai mult, cu atat poluam mai mult. E elementar.
    1 point
  46. Am uitat sa mai updatez pe aici... in ultima perioada a vazut destul de multa zapada, ba chiar si zapada 'virgina' intr-o dimineata in parcarea de la Telegondola Sinaia unde am reusit sa o invart destul de mult. Se simte puterea trimisa spre spate si asta ajuta foarte mult la joaca pe zapada. Las mai jos cateva poze cu zapada asa cum a cerut colegul @bubu182 In rest masina merge foarte bine, o placere la drumuri lungi atat din prisma confortului cat si prin puterea pe care o dezvolta la nevoie sau cand mai am putin chef de 'joaca'. Tehnic am schimbat doar bateria de la cheie cand m-a atentionat in bord, cam 2 ani tine o baterie
    1 point
  47. Din pacate nu putem ghici care sunt cauzele montarii unor piese care nu corespund acelui motor. Nu TIPA ,fara sa vii cu date exacte (poze ,coduri,masuratori....)
    1 point
  48. Byte 18...nu te juca acolo. Verifica daca nu ai activat, in centrala electrica, drl pe prooectoare.
    1 point
  49. Salut, Am platit pe 31 dec 2021 ... Stai linistit cu livrarea anticipata ptr ca m-a asigurat ca acum termenele sunt de 5 luni. Legat de geamuri, dupa cum se vede in poza, chiar sunt duble... deci nu e o folie lipita
    1 point
  50. Cred ca ai nevoie de un can mai nou, in afara modulului.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!