Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.04.2021 în toate secţiunile

  1. Am zărit-o eu acum 15 minute, un stil de mers fără minte @Andy24 (cei sensibili citiți sinucigaș), lejer 150 la ora prin mamaia, l-am vazut in oglindă cum sărea de pe banda 1 pe 3, eu eram pe banda 2 cu trei copii in mașină, m-am tras spre dreapta sa ii lărgesc traiectoria. Nr. B666UFF, traficul la ora respectivă era conform pozelor... sper sa mai prinda multi km cu ea, spre norocul celor din jur.
    7 points
  2. Revin cu noutati. Un retrofit pentru care aveam piesele de foarte mult timp (dintre toate modificarile pe care le-am facut, oglinzile si radarele de side assist au fost primele cumparate si ultimele montate ) dar am tot amanat sa il pun pe masina pentru ca am vrut si TPMS cu senzori in roti si eram indecis in privinta PLA 2.0-2.5 cu OPS360. Intr-un sfarsit m-am hotarat sa le pun si pe astea daca tot dau bara spate jos, asa ca a mai durat pana am facut rost de piese. Daca pentru side lucrurile sunt destul de clare in privinta pieselor - radare, capace oglinzi (in cazul meu oglinzi complete cu rabatare electrica) leduri si cablaje, pentru PLA 2.5 am avut ceva de sapat pentru restul de piese: - 2 senzori fata - cod 1T0919297A, diferiti de toti ceilalti de pe masina; - 2 senzori spate - cod 1S0919275C, sau orice alt cod compatibil; - 2 suporti fata - cod 3C8919493B si 3C8919494B (pentru CC, de B7 nu se gasesc); - 2 suporti spate - cod 3AF919491; - cablaj spate - 3AF971104M, C, sau S; - cablaj fata - 3AA971095AB, AL, AM, AS - aici depinde ce echipare aveti pe masina, cu/fara proiectoare, spalatoare etc.; - modul PLA 2.5 5Q0919298A cu reflash la 1K8919475D pentru MIB, E pentru RNS510; - mufa adaptoare de la parktronit/PLA2.0 la PLA2.5. Nu am avut noroc sa gasesc senzori la culoare, asa ca a fost nevoie sa cumpar spray dupa codul de culoare, lac, si sa ma apuc sa ii vopsesc. Cablajele se pot confectiona, se pot modifica cele existente pe masina, se gasesc destul de greu. Pentru partea de TPMS am luat modul cod 3AA907273D. Senzorii pe care ii aveam cumparati de mult nu au functionat, probabil nu erau pentru platforma PQ, nu aveau niciun cod pe ei si nu au fost receptionati de modul. Am cumparat altii, pentru B7, cod 3AA907275F si acum totul functioneaza Pe langa cele mentionate mai sus, am mai adaugat la oglinzi: - semnalizari dinamice; - puddle lights cu led in; - motoras pentru mirror down in oglinda dreapta. Am fost indecis in privinta PLA2.5 pentru ca aveam emotii in privinta gaurilor din bara, mai ales in partea din fata, dar au iesit foarte bine pana la urma si sunt multumit de ce a iesit.
    5 points
  3. Primele impresii despre ambreiaj: Deja pot spune ca e o alta masina. Acum nu va inchipuiti ca e racheta. Insa plecarile sunt altfel, accelerarile sunt foarte in forta chiar si la motorul stock. Se adauga un pic potential si de la intercooler. Se observa si faptul ca ambreiajul e prea strong fata de puterea motorului si asta e adevarat. Insa modificarile le fac avand sensul care trebuie. Degeaba ridici motorul in potential si prajesti ambreiajul in 2 zile. Ca am facut si asa cu celalalt cabrio modificat :). Motorului ii vine radul acusi.. Pana atunci before....and after.. Aripa mea incepe sa aibe forma care trebuie
    4 points
  4. Am uitat sa mai updatez pe aici... in ultima perioada a vazut destul de multa zapada, ba chiar si zapada 'virgina' intr-o dimineata in parcarea de la Telegondola Sinaia unde am reusit sa o invart destul de mult. Se simte puterea trimisa spre spate si asta ajuta foarte mult la joaca pe zapada. Las mai jos cateva poze cu zapada asa cum a cerut colegul @bubu182 In rest masina merge foarte bine, o placere la drumuri lungi atat din prisma confortului cat si prin puterea pe care o dezvolta la nevoie sau cand mai am putin chef de 'joaca'. Tehnic am schimbat doar bateria de la cheie cand m-a atentionat in bord, cam 2 ani tine o baterie
    4 points
  5. @c_A_bpăi dacă e oprit în Chiril e oprit și în Pojorâta, că doar sunt capetele. Culmea e că pe 2 aprilie era deschis , dar cu 2-3 zile înainte de a ajunge noi a nins consistent. Nu-i bai, când mai vin prin Bucovina, o să trag o fugă atunci. @blordc mersi. Ziua a treia: Borsa - pasul Prislop - Borșa - Cascada Cailor, distanța parcursă 67 km (ar fi trebuit doar 36 km dar GPS-ul ne-a dus eronat) cu un consum mediu 4.5l/100km, temperatura de plecare 5°C, de sosire 18°C. Azi am vrut să vedem cascada Cailor și în primă fază GPS-ul ne-a dus la pasul Prislop, dar este greșit. Ne-am întors în Borșa și am făcut stânga spre Complexul Borșa (sau dreapta dacă veniți dinspre Vișeu). Telescaunul nu funcționează decât dacă sunt minim 20 de persoane, dar oricum voiam sa mergem la pas, așa că ne-am întors puțin, am făcut din nou stânga și am mers încă vreo 2 kilometri cred, până s-a terminat asfaltul și am parcat mașina. Sunt ultimele case ca și punct de reper și fosta carieră puțin mai sus pe dreapta. Urmărind triunghiul roșu am urcat prin pădure, pe poteca cu zăpadă, care pe alocuri era înghețată, iar în alte părți ne afundam 40-50 cm. Peisajul este de basm, soare, cald, aproximativ 10-12°C, ne-a însoțit ciripitul păsărilor până am ajuns la cascadă. De jos până la cascadă și înapoi imi arată pe brățară 8.2 km, prima parte a urcușului pare puțin mai dificilă, dar cu pauze se rezolvă. Zgomotul zăpezii ce scrâsnește sub bocanci e cam singurul zgomot care se aude și dacă te oprești pentru 5 minute să admiri peisajul, remarci această liniște. Ajunși sus, cascada era 90% înghețată, așa că am servit un sandwich și o cafea admin rucsac, am făcut câteva poze și filmulețe și apoi am plecat spre locul unde am lăsat Tiguan-ul. Coborârea ca și efort a fost mult mai mic, chiar dacă am alunecat mult mai tare. Vă recomand să veniți să faceți acest traseu, de o oră și 30 minute la dus și cam o oră și 15 minute la întors, pentru că este lejer, este frumos și probabil cascada este splendidă în cursul lunii mai datorită zăpezii topite și a vizibilității întregii cascade. PS: tot traseul acesta ne-a adus aminte mie și soției de taberele de iarnă, de drumurile din copilărie cu părinții la munte, când ningea frumos ca în povești!
    3 points
  6. @Rave scuza-mi incoerenta, a trebuit sa deschid o sticlă de vin ca sa imi fac curaj sa întru în cușca leilor. Ca sa incep cu inceputul... Bag degetele in priza de la 3 ani așa ca a fost sa ma înțeleg cu electricitatea... Incat am făcut o facultate in domeniull si... am zis ca n-ar strica si un master in regenerabile... Si un job tot prin zona. So... SEN (Sistemul Energetic Național) grosso modo e împărțit in 3 bucăți: generare, transport si distribuție. Daca in distribuție au mai existat ceva investiții (de obicei extensii) si pe la transport au mai făcut una-alta când nu li s-au luat toți banii - cu toate ca de 40 de ani n-au reușit sa termine inelul de 220kV - singura centrala nouă e cea pe gaz de la Brazi. Si eoliene din Dobrogea. Numai ca la regenabil (eoliene, fotovoltaice) e un skepsis... Pentru fiecare MW regenerabil trebuie sa existe ca rezervă un MW convențional. Teoretic suntem acoperiți pentru ca puterea instalată in ro sare de 16GWh (16000 MWh). Pe hârtie. In practică cand cererea trece de 7GWh si nu bate vântul importăm energie. Soluția e construirea de noi centrale... Cum o centrala merge 50-70 de ani, cărbunele iese din discuție și gazul... Centrala de la Brazi (650MW parca) intra doar la nevoie pentru ca nu ne permitem costurile. Pe nuclear, acum vreo 5 ani, la o exploatare de 200.000t/an, am fi avut uraniu până in 2035. Pentru 2 reactoare. Știu ca a existat un proiect de lege in timpul guvernului ponta pentru dublarea producției (ceva contracte in Kazakhstan) dar n-am urmărit subiectul. Cum un reactor merge 30-50 ani, orice proiect nou merge pe combustibil din export. Hidro... Exceptând câteva puncte, cam toate locurile pentru hidrocentrale mari sunt deja luate. Si luând in considerare schimbările climatice, producția va scădea. Avem piața concurențială, deci solutia pe termen scurt e creșterea prețului pe kWh. Investiții nu cred ca apară in viitorul apropiat. Si ținând seama de cat de puține investiții au fost făcute in zona de distribuție, mă aștept la niște creșteri serioase de preturi pentru cei ce vor trifazat sau monofazat cu putere instalată mai mare de 7kW. O sa fie interesant si pentru cei ce au bucătărie complet electrică (cuptor+plită) sau si mai frumos încălzire electrică. Strict legat de București-Ilfov, daca maine apar 400.000 de vehicule electrice din care 100.000 incarca in fiecare seara cu 10kWh (pentru ușurința calculelor) am avea aproape 1.000.000kWh supți in fiecare seara. Adică 1000MWh. Sau 1.5 reactoare de la Cernavodă. Ceea ce este enorm. Si investițiile necesare sunt imense și pentru a le face, cineva trebuie sa plătească. Cumva ne vom întoarce la trenuri, tramvaie si biciclete. Si automobile vor deveni niste exponate de muzeu. Dar vom vedea. Sper sa fie bine..
    2 points
  7. @c_A_b: este posibil să ai dreptate, să fie ceva ca la Transalpina, dinspre Sibiu închis și dinspre Târgu Jiu deschis. Ziua a patra Borșa - Bârsana - Sighetul Marmației - Săpânța - Certeze - Baia Mare - Cavnic - Moisei - Borșa, distanța parcursă 322km cu un consum mediu 5.2l/100km, temperatura de plecare 5.5°C, cea de sosire 15°C. Un traseu mai lung dar interesant, din păcate nu am putut bifa și Satu Mare, deși eram la o intersecție la doar 30km, dar ar fi fost prea mult acest ocol suplimentar, din cauza timpului, nu neapărat a distanței. Caracteristic zonei cred, sunt drumurile lungi care ocolesc munții, mergând pe firul apei aproape. Din această cauză, drumul este foarte virajat, destul de circulat și nu poți avea o viteză de croazieră mare. De exemplu 60 km i-am făcut cam într-o oră, în același timp la Galați pot parcurge 90-100km. În plus, localitatea Bogdan Vodă are drumul (și sistemul de canalizare stradal) în refacere, ceea ce ne-a forțat la reducerea vitezei și mai mult. O dată ajunși la Bârsana, am parcat și am urcat pe jos. Priveliștea turlelor tuguiate ți se dezvăluie treptat, apoi vezi platoul și celelalte construcții. Ca la mai toate mănăstirile, curtea este curată și îngrijită, iar aici magnolii le dădeau să înflorească. Din păcate pentru noi era inchis mai peste tot, cred că am nimerit în afara sezonului, dar după ce am zăbovit puțin în liniștea locului, admirând lucrul în lemn al meșterilor maramureșeni, am coborât și am plecat spre următorul obiectiv. Sighetul Marmației nu este departe, cam 20 de kilometri, este curat, ca mai peste tot pe meleagurile de aici. Șoferii acordă prioritate pietonilor chiar dacă nu s-au angajat în trecerea străzii. 🙂 Am parcat chiar lângă clădirea unde este amenajat Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei și unde timp de aproape două ore am rememorat atrocitățile și suferințele prin care au trecut oameni cu cap ai neamului sau oameni obișnuiți, dezradacinati pentru tot felul de "uneltiri" la adresa regimului. Pentru mine au o încărcătură aparte toate mărturiile citite, ochii persoanelor din fotografiile de pe pereți și toate simbolurile de aici. Chiar dacă vă mai încărcați puțin negativ, dacă ajungeți în zonă vă recomand o vizită, chiar dacă sunteți cu copiii, pentru că aceste fapte nu trebuie să se mai repete vreodată! "Atunci cand justitia nu reuseste sa fie o forma de memorie, memoria poate sa fie o forma de justitie." Ana Blandiana După ce am ieșit, am făcut stânga și am mers pe aleea pietonală în căutare de ceva de mâncat. Ne-am plimbat puțin prin zonă, după care la întoarcere am cumpărat, cum altfel, placinte cu brânză și mărar, strudel cu mere și un fel de covrig/colac mai mare, cu aluat gen gogoașă și cu o crustă de cașcaval crocantă, plus două cafele 2 go de la o cafenea și din nou la drum. Următoarea oprire a fost Săpânța, la cimitirul vesel, dar mie sincer nu mi s-a părut vesel de loc. E doar o altă modalitate de a privi trecerea în neființă, de despărțire de cei dragi și mai ales de reamintire a lor. Vesele sunt doar culorile de pe monumentele de pe morminte și cele ale bisericii, cu acel albastru intens și decorațiuni de faianță sau mozaic specific locului. Pe drumul spre Certeze am realizat că am uitat de mănăstirea Săpânța-Peri, cu a sa turla foarte înaltă, așa că vă aduc acum aminte să nu uitați la rândul vostru. Am urmărit traseul până când ne-am "lipit" de Tisa și de granița cu Ucraina, apoi am urcat printr-o pădure, pe un drum sinuos (cum altfel) dar bun, până am ajuns în Certeze, vestita comună, cea mai bogată din România după spusele unora. Mașini scumpe, case foarte mari cu două, trei etaje plus mansardă, lungi și în bună parte... nelocuite. Face parte din tragedia acestei țări și Maramureșul nu face discrepanță din acest punct de vedere, cred că 40% din case, nu numai în Certeze, sunt nelocuite și încă 20% sunt neterminate, în diverse faze de construcție. Și tot din tragedia acestei țări fac parte majoritatea bunicilor și bunicilor care așteaptă pe la porți să treacă cineva cu care să mai schimbe o vorbă, nu mai zic de așteptarea copiilor sau nepoților plecați departe... Ne-am continuat drumul prin Negrești Oaș, apoi până la o intersecție unde mai erau aproximativ 30 de kilometri până la Satu Mare, dar am cotit stânga, spre Baia Mare. Cei 60 kilometri în plus ar mai adăugat încă o oră de stat în mașină, plus ce mai stăteam prin oraș, așa că am preferat să ne plimbăm acea oră prin Baia Mare. Am mers la zona pietonală, care are o piață largă mărginită de terase unde se poate servi o cafea sau un suc, apoi chiar în spatele pieții este turnul lui Ștefan, înalt de aproape 30 de metri plus încă 10 metri de acoperiș, din care puteți admira orașul de la înălțime. Scările din interior sunt înguste, cu trepte înguste, așa că nu recomand celor cu senzații de claustrofobie să urce. Atenție: plimbarea în turn e permisă doar după ce bat clopotele, așa că mergeți pe la și cinci minute. Există un panou cu un număr de telefon la care trebuie să sunați și vine cineva imediat și deschide ușa. După ce am terminat plimbarea ne-am urcat în mașină și am plecat spre Borșa. Drumul trece prin Cavnic, mai nou cunoscut prin pârtiile de ski, fost oraș minier, cu imagini oarecum de aceeași părăsire și sărăcie ca prin multe alte locuri unde industria locului a murit, cu aceleași clădiri părăsite, cu mașini de teren, etc. Drumul este plin de serpentine și la urcarea și la coborârea din Cavnic. Bineînțeles că am trecut din nou prin Bogdan Vodă, unde de dimineață până spre ora 17 când am revenit, deja așezasera un strat de piatră la intrare. Scăpați de praf și găuri, am accelerat puțin până după Bârsana, după care coborârea spre Moisei am făcut-o cu viteză redusă prin serpentine, în spatele unui TIR și am încheiat și această zi la casa unde eram cazați.
    2 points
  8. Mai stergem praful.. Am ajuns la 157.000 km. Am schimbat bateria ca parca parca avea momente cand pornea greu si nu gaseam alta explicatie. Acum e ok. Am efectuat revizia in martie la reprezentanta si sa vedem cum se comporta uleiul 0W30 . In rest, drumuri mai putine cu pandemia asta si cu bebe mic. Poate la vara mai multe Vreau sa pun si niste bare Thule negre si pt vara sa-mi pregatesc un portbagaj suplimentar. Ma mananca sa trec si la climatronicul cu touch dar vreau varianta OEM, nu cel cu "clean air". Ma impedica butonul "rest" actual pe care il folosesc des iarna.. si pretul celui nou, momentan.
    2 points
  9. Evident ca orice achizitie a unei masini inseamna poluare. A oricarei masini. Anvelopele, plasticul produc poluare, geamurile produc poluare, transportul ei sau a diverselor componente samd. Se folosesc combustibili fosili, metale rare, temperaturi inalte pentru topire, electrolize samd. Curentul electric genereaza poluare indiferent cum e produs (hidro, solar, eolian, nuclear). Cand mergeti cu avionul poluati, cand folositi frane mecanice poluati, cand cumparati caise din Grecia poluati, cand folositi AC poluati, cand va incalziti casele poluati. Ba mai mult, cand vindeti masina veche Diesel pentru a lua o electrica veti polua in continuare, daca nu casati vechea masina. Si chiar daca o casati tot veti produce poluare, pentru ca o parte din ea va ajunge la gunoi. Discutia despre poluare si impartirea oamenilor in, vai ce curat sunt eu ca am o masina electrica si, vai ce murdar e Costica pentru ca are o masina veche de 10 de ani e puerila. Cu cat consumam mai mult, cu atat poluam mai mult. E elementar.
    2 points
  10. Nu neapărat! Drumul dinspre Pojorâta este și calea de acces spre cabana Rarău și mai lat decât cel din Chiril. De câte ori am mers, era deschis, indiferent de anotimp.
    2 points
  11. Salutare tuturor. Detin un Golf 7 din 2015 , motor 1.6 tdi, cu Dsg 7 uscat, DQ200. Aleator, uneori imi aparea eroarea " Error service: leave vehicle only when selector in position P". Am cautat pe internet si am vazut ca aceasta eroare este generata de un switch/ intrerupator ce se afla in interiorul selectorului. El se poate inlocui, dar este foarte anevoios, iar in reprezentanta este foarte costisitor. Am intrebat in august 2019 la reprezentanta Euro Tehno Group din Pitesti, iar cei de acolo mi-au comunicat ca ar costa intre 700 si 800 de ron inlocuire acestui switch. Acum cateva zile am gasit pe internet un fisier pdf in care este descrisa o modalitate in care se face bypass la switch-ul cu problema, folosind un alt ansamblu. Codul de produs este 5Q0713128A, si costa in magazinele de piese undeva la 200 de ron. Manopera am efectuat-o eu, folosind doar un torx T20 si o surubelnita dreapta. Ca idee, se desface masca de la climatronic, se scoate cutia de depozitare de sub climatronic, se deconecteaza cele 2 mufe ce vin in spatele cutiei de depozitare. Se desfac cele 2 suruburi ale marginilor ce vin spre consola centrala, apoi se declipseaza aceste margini. Se declipseaza marginea argintie de la dsg, se desfac cele 2 suruburi, se scoate mansonul de piele, si se demufeaza mufa ce este pe rama masonului( cea cu p/r/n/d/s). Se desface se partea de carcasa ce are butoanele de start/stop si cel de senzori de parcare si se deconecteaza mufele. Se apasa tija galbena de la dsg si se poate pune levierul dsg-ului in orice pozitie. Acum se deconecteaza mufa verde ( mufa tata ) din selector, si se mufeaza in noul dispozitiv, iar mufa tata a dispozitivului se mufeaza in selector.. Se desurubeaza surubul de sus al selectorului si cu acesta se va prinde noul switch pe selector. Se vor fixa cele 4 cleme care vin in pachet, pe noul switch si pe selector. Apoi se remonteaza tot ce sa- demontat anterior. Dar, asa cum se spune ca 1 poza face cat 1000 de cuvinte va pun atasat pozele cu operatiunea si pdf-ul cu informatiile. dsg 5q0713128a.pdf
    1 point
  12. Cand am aflat ca Octavia vine cu geamuri sunset pe spate m-am bucurat ca nu mai e nevoie de folie, in prima vara doar eu si sotia a fost ok, nu ne-a deranjat. Vara trecuta cu bebe de 2 luni si tinut in scoica cu parasolar iar nu ne-a deranjat dar acum, de cateva zile la plimbarile pe soare bebe care sta RF in scaun a "cerut" intuneric si bineinteles ca s-a executat :)). Azi am montat folii autorizate R.A.R cu transparenta 5%. Prima impresie, fara bebe in masina este ca pe infotaiment totul se vede muuuult mai bine. Maine urmeaza o tura cu bebe sa "isi spuna" si el parerea.
    1 point
  13. Salutare tuturor. Referitor la problema mea cu rontait up injectoarelor la turatii mici, oprit motor cand incercam sa plec dupa loc, am facut acea recalibrare injectoare. Voiam sa stiu, in caz meu, masina a primit un update de soft cu un tester si pe urma dintr un KTS a fost turata aprox 25 de min de la 1000 la 3500 rpm. Rezultatul este un motor mai silentioas, ramame se vazut pt cat timp. Momentan am 221 k eur. Pt cine nu stia exact ce inseamna, sper sa va ajute info. Seara buna sa avem.
    1 point
  14. Azi am schimbat și suspensia. Patru telescoape sachs cu bucsele și rulmenții aferenți. S-a reglat și unghiul de fuga. Am mai dat un impuls mașinii.
    1 point
  15. Sa mai stergem putin praful: am fost la Avia acum 2 saptamani pentru gresare bucse fata din nou, incepusera iar sa scartaie la denivelari. Au fost schimbate fara nici un cost. Iar astazi a fost schimbat pe garantie stopul dreapta spate. Asa se prezenta de aproximativ o luna: In rest, am ajuns pe la 46.000km, ne pregatim pentru revizia de 4 ani.
    1 point
  16. Trecerea la electrice este obligatorie , e doar un mic pas Reducerea poluarii nu este negociabila Este obligatorie si trebuie facuta maximal incepand evident de ieri Cine priveste la nivel global isi da seama ca pe viitor , orase , metrople si de ce nu insule intregi vor disparea sub apa Agricultura va fi nevoita sa sustina cu chimicale si sintetic 90% din omenire , clima nu ne mai ajuta Distrugerile cauzate de clima vor fi teribile Era o melodie de la Semnal M cand eram eu mic si inca mai exista natura si sanatate , cu versuri putin adaptate ar suna asa : Cat timp pamantul ne va mai iubi Noi nu vom stii ca-i suntem o povara Indiferent de tara Suntem ai lui copii Cat timp Pamantul ne va mai , ne va mai iubi Doar ca atunci cand ne va mai iubi planeta asta , ne va zdrobi ca pe niste parazitii , asa cum meritam de fapt pentr ca toti consideram ca avem doar drepturi
    1 point
  17. Masinile au acum o forma care e dictata de motorul mare care trebuie inghesuit tot intr-un singur loc. Masinile electrice au posibilitatea de a pune un singur motor, cate un motor pe axa, sau cate un motor pe fiecare toata. Au posibilitatea sa puna bateria sub podea, in spate, in usi, in structura de rezistenta, etc. Așa ca o sa vedem design-uri tot mai diferite. Ciudate, in contextul designului curent al masinilor, dar, odata ce ne obisnuim cu ele, masinile curente ni se vor parea demodate, așa cum ni se par acum cele de epoca: Complet de acord cu toti care spun ca masina electrica nu rezolva problema poluarii globale. Nu total, dar o adreseaza in niste aspecte cheie: extragerea titeiului consuma foarte multe resurse (curent – sau diesel, daca e offshore), dezastre ecologice in mari si oceane, transportul titeiului cu camioane si vapoare, rafinarea foarte constisitoare energetic a titeiului, transportul benzinei/motorinei pana la pompa, poluarea in oras. Poluarea in oras omoara anual mii de oameni, aici, in Romania, deci este ceva ce ne afecteaza direct pe noi si pe copiii nostri. Complet de acord ca transportul in comun sau alternativ e mai ecologic, dar binele nu trebuie sa fie oposul perfectului. Si eu merg cu bicicleta, dar trebuie sa merg si cu masina. Nu vad pe multi care sa renunte la curent pentru cuptor, aer conditionat, etc., pentru ca polueaza . Practic, aici argumentam acelasi lucru: masinile electrice polueaza pentru ca au nevoie de curent. Masinile electrice sunt mai fiabile, mai economice la condus, polueaza mai putin de-a lungul vietii, nu au nevoie de revizii sau au reviziile mult mai rare, poti sa o incarci acasa si sa o ai gata de plecare in 99% din cazuri, facuta trecerea la masini electrice, putini se mai intorc inapoi. Problema principala a adoptiei o reprezinta pretul. Dar, ca in orice domeniu, odata ce se investeste in cercetare si exista cerere, apare oferta tot mai ieftina. Vezi Dacia Spring. Si modelele chinezesti. Si astepta sa vezi ce o sa faca si producatorii curenti ca raspuns, pentru ca trebuie sa raspunda. O sa se ieftineasca masinile, costul incarcarii o sa scada si el, o sa devina mai curat curentul pe care-l consumam.
    1 point
  18. Si un 2.0TSI de 190 resoftat va fi cel putin la fel de ok ca unul de 245
    1 point
  19. Preturile dupa reduceri rabla etc sunt mai bune la Tarraco fata de Kodiaq asta a fost in cazul meu . Si daca era mai ieftin Kodiaq eu nu as fi cumparat din punctul meu de vedere desigur subiectiv Kodiaq este mai uratel plus suspensia este mai moale fata de Tarraco
    1 point
  20. Masinile din familia ID sunt fabricate carbon-neutral. Acest lucru este atestat de TUV Nord. Adica atat VW cat si furnizorii de componente majore folosesc "energie verde". Iar emisiile CO2 care nu pot fi evitate sunt compensate prin investitii in proiecte ecologice. La 20 kWh / 100 Km, curent consumat din reteaua nationala Romaniei, se emit 5.8 KG CO2 in atmosfera. La 10 litri / 100 Km benzina se emit 23 Kg CO2 in atmosfera, indiferent de norma de poluare. Cantitatea de poluare pentru producerea de curent electric este in continua scadere de la an la an si va scadea in continuare. Iar asta este imediat benefic si pentru masinile electrice. Cantitatea de poluare emisa de o masina pe combustibili fosili creste odata cu varsta masinii, datorita uzurii.
    1 point
  21. Jurnal 31.893 km Revizie -Inspectie tehnica la 3 ani ce a inclus; Schimb lichid de frana Gresat bucse fata la solicitarea mea se auzea un scartait pe fata stanga la trecerea peste limitatoare frana Completare cu ulei 500 ml (dupa ce auto a parcurs 11.000 km) Cost total 433 lei la Dealerul Euro ehno Grup
    1 point
  22. Salutare! Maine sunt chemat si eu la.un dealer Seat ss fac un test cu o hibrida plug-in. Ma intereseaza hibrida, nu neaparat plug-in, pentru consumul mic de benzina in oras. Am cerut o oferta la acest model, maine vad ce pret imi dau. O sa fac o comparatie cu Ford Kuga, Honda CRV, Tiguan. La Tiguan am deja un pret, 30.000 cu bonusul rabla plus + rabla (varianta elegance cu matrix-led, camera 360, pachet iarna cu volan incalzit) , la plug-in hibrid subventioneaza statul aprox 5000 euro. Am fost si la Hyundai dar personalul plictisit + liniile masinii m-au facut sa caut alte variante. Impartasesc impresiile aici dupa.
    1 point
  23. Multumesc pentru sfat,am achizitionat pana la urma gy f1 assymetric 5,foarte multumit de ele pana acum,mai silentioase si mai confortabile ca hankook-urile,aderenta foarte buna,recomand.
    1 point
  24. Din postura de amator as spune ca PHEV e doar o gaselnita de a vinde in continuare masini pe benzina. De fapt cei 10kw se vor transforma iarna in vreo 40% autonomie declarata, iar vara se vor transforma in vreo 60%. Asta din cauza ca iarna e frig si pentru ca bateria ar trebui folosita in intervalul 20-80% pentru o viata lunga. Un PHEV adevarat ar fi o masina electrica actuala cu baterie mare la care sa se ataseze un mic motor pe benzina ca sa ii mai extinda autonomia cu cateva zeci de km. Oricum, odata cu Ioniq 5 s.a deschis usa cu bateriile de 800V si incarcare de 350kW la masini normale, nu cu preturi mari gen eTron sau Taycan. Ma astept ca si celelalte companii sa scoata urmatoarele modele pe 800V. Dupa aceea vom avea nevoie doar de incarcatoare de 200-350kW in Romania, ca in strainatate sunt.
    1 point
  25. Pai cumpara-ti! Legat de designul electricelor, voiam sa spun ca industria auto decade in privinta acestui aspect, de la niste masini care arata bine, se indreapta spre niste cutii cu aspect simplist. Or fi functionale, dar nu iti mai incanta ochiul. Daca tot tai din costuri, pune materiale mai ieftine, dar pastreaza formele. Sa ajungi sa te urci in masina cu aceeasi indiferenta cu care te urci intr-un autobuz, dupa ce dai o sacosa de bani, e trist. O sa incep sa regret pana si interioarele masinilor japoneze, triste si depasite inca de noi.
    1 point
  26. am explicat destul de clar, nu exista folie care sa se mai poata aplica legal, oricat de transparenta ar fi, pt ca geamul e deja spre limita de 70 cam la toate masinile actuale. Poate Loganurile mai vechi...
    1 point
  27. Nu te contrazic , nu am nimic impotriva masinilor electrice Am impotriva tendintelor actuale de a face totul " ieftin " pe bani multi It cer mult pe facilitati care real costa putin si se zgarcesc la detalii care i-ar costa putin dar ar cantari mult In rest , nu ne putem opune evolutiei si nici economiei de piata - cerere mare = pret mare
    1 point
  28. Topicul asta se transforma usor usor in topicul "benzina vs. diesel" de pe vremuri care a sfarsit inchis. Posesorii de electrice au luat cea mai buna decizie ever, restul sunt niste pagani indiferenti.. Designul este total subiectiv, de multe ori m-am intrebat in trafic cand am vazut o masina "cum o fi putut omul asta sa plateasca pentru asa ceva si sa ii si placa? " dar asta nu transforma masina aia intr-o masina urata sau proasta. A inceput sa fie din ce in ce mai greu sa iti expui punctul de vedere fara ca cineva sa se simta ofensat ceea ce nu e normal mai ales pe un forum.
    1 point
  29. Cand deschizi haionul si il lasi in pozitia ridicata, unde este stopul? Mai bine codezi sa se aprinda stopurile cand e deschis haionul, stopurile stau pe loc. 😁
    1 point
  30. Taycan, E-Tron sunt masini de lux, greu accesibile financiar.
    1 point
  31. Nu am facut un sondaj national, dar parerea generala in cercul meu de cunostinte e ca masinile electrice arata mai rau decat omoloagele lor care scot fum. Exceptia ar fi Tesla. Probabil ca posesorii de electrice vor sari inversunati sa ma contrazica, pe motiv ca masina electrica nu o alegi pentru design, bla, bla, bla. Eu aleg o masina SI pentru design.
    1 point
  32. E vreo explicatie de ce masinile electrice arata mult mai rau estetic decat suratele lor cu motoare termice? Pana si Tesla incepe sa scoata concepte anapoda ca design. Comparam ID3 cu Golf 8, Zoe cu Clio sau Twingo s.a.m.d. Adica, daca e electrica, nu are voie sa arate bine?
    1 point
  33. Sa ai in vedere ca 2.0 tsi 190 de cai e alt motor ca cel de 245 cai. Cel de 190 are compresie mai mare si merge pe ciclu Budack vs cel de 245 care are compresie mai mica si merge pe otto. Motivul ptr care e dif mica la 0-100 este datorat faptului ca e 4x4. Dar in rest, la reprize (in viata reala), e mult mai lenes ca cel de 245 . Fiind 4x4, cred ca anuleaza si economia generata de ciclul budack.
    1 point
  34. Intre timp am vandut jantele SPA si am achizitonat Mallory (vopsea originala ,stare foarte buna) Spalat/ceruit/echilibrat/azot/montat.
    1 point
  35. Felicitari pentru perseverenta de care dai dovada,regret ca nu am cu ce sfaturi sa te ajut ca a mea e modelul 2017. Oricum citesc cu plăcere entuziasmul de care dai dovada in postări. Scuze derapaj.
    1 point
  36. Da, sunt gresite. Electrificarea in etapa tehnologica actuala este doar o amanare a masurilor drastice in vederea reducerii pe bune a poluarii pentru urmatoarea generatie de locuitori. Asta pentru ca nimeni nu are curaj sa atace cauza principala a poluarii - sistemul economic si financiar. Masinile electrice doar muta poluarea din oras la fabricile de componente si de baterii. Operarea lor poate fi ecologica in masura in care curentul este produs fara emisii dar pana se va intampla asta complet mai trec lejer 50-100 ani. Timp in care in ritmul actual de crestere economia globala va consuma oricum de 5-10 ori mai multa energie decat acum. Folosind resurse finite. INMO trendul actual de electrificare pentru auto este doar show pentru populatie. Sa nu zica lumea ca nu se face nimic. Eu nu cred ca mai este timp si pentru experimentul cu masini electrice, clima este deja dezechilibrata total pe toata planeta. Se vede asta de la an la an. Si avem la indemana salvarea in conditiile in care avem deja de 100+ ani la indemana transportul in comun, singura solutia care reduce poluarea pe bune, nu pe hartie. Bine, si bicicleta, trotineta sau mersul pe jos dar deja asta este o blasfemie in Ro.
    0 points
  37. O alta perspectiva asupra eforturilor de reducere a poluarii in clipurile de mai jos. Necesita ceva minute din timpul vostru sau puteti citi cartea "Less is More: How Degrowth Will Save the World" pe indelete. Daca va cumparati masina electrica cu gandul ca veti reduce poluarea pe planeta, think again...masina personala chiar si electrica (inmultiti aici cu numarul de locuitori de pe planeta care pot cumpara) nu va reduce in veci poluarea. PS. Sper sa nu fie sters comentariul. Clipurile nu sunt focusate direct pe subiectul masinilor electrice dar ating esential acest aspect si ne ajuta sa intelegem in context global trendul electrificarii din lumea auto.
    0 points
  38. Bobina/bujie defecta.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!