Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.04.2021 în toate secţiunile

  1. Hai salut! Update time. Astazi am prins niste timp liber si am reusit sa mai fac niste reglaje si modificari la muzica. Sa va dau si putin context: Procesorul de sunet pe care l-am cumparat, a fost gandit sa fie folosit plug&play pe instalatia originala a masinii. El are propria lui instalatie electrica care se mufeaza in spatele casetofonului, preia semnal de la casetofon, il proceseaza si il trimite mai departe in boxe, fara nici un cablu taiat, adaugat sau alte modificari de genul. Eu, mai berbec de fel, cand am gandit tot setup-ul, am vrut sa plec din casetofon cu 2 RCA-uri (front si rear) pe care sa le duc in portbagaj si am terminat problema... Ideea e ca nu m-am uitat atent, si nu am vazut ca procesorul meu are doar o INTRARE RCA si doua IESIRI. Asta inseamna ca se pierde fader-ul, si asta inseamna adio time alignment si adio scena virtuala si cantareti pe mijlocul bordului. Asa caaaa, bineinteles ca a trebuit sa revin putin asupra setup-ului. Am cumparat 6m de Speedwire pentru instalatii audio si mufe pe care le-am dus din spatele casetofonului pana in portbagaj unde era mufa procesorului de sunet. Cam asa arata cablul: Nu-s vreun profesionist in lipit cabluri, deci daca arata urat sa ma scuzati Dupa instalare, primele schimbari au fost perfect sesizabile: Zgomotul de fundal care crestea odata cu turatia a disparut, iar la acelasi volum ca inainte, muzica se auzea mai tare. Exista totusi si un downside: cam dupa 75% volum din casetofon, incep sa apara distorsiuni cauzate de casetofon, dar este normal. Orice player are distorsiuni la volum ridicat. Treaba asta se evita usor facand setarile procesorului de sunet la 75% volum din payer, in cazul meu 47/62. Urmatorul pas: Reglaje Aici incepe distractia pentru mine... In mod normal, reglajele pentru astfel de procesoare se fac de oameni cu experienta, cu niste aparatura de specialitate, anumite microfoane etc... Bineinteles ca eu n-am nimic din toate astea si o sa merg pe varianta de buget, adica o aplicatie pe telefon. Mic moment tehnic pentru cei interesati. Cum se fac setarile unui procesor de sunet? Nici eu nu stiu! Dar va pot spune ce am inteles: Sunt pe YT o gramada de videoclipuri cu pink noise, acesta fiind un sunet care reda un spectru foarte larg de frecvente in acelasi timp. Pornim pink noise, ridicam volumul si scoatem telefonul. Pe telefon avem un RTA Analyzer, care masoara in real time volumul pe fiecare frecventa (sau grup de frecvente). El arata asa. Aici ideea este sa avem un grafic cat mai liniar, iar asta se face ajustand fiecare grup de frecvente de pe laptop, se poate vedea in partea de jos o adunatura de slidere. Repetam procesul pentru fiecare grup de boxe in parte(fata-spate) in cazul in care setup-ul din fata difera de cel din spate. Teoretic acum ar trebui sa avem un semnal clar, liniar unde bass-ul nu acopera vocea sau invers. Urmatorul pas: Time alignment. Luam o ruleta si masuram distanta de la fiecare tweeter la urechile soferului. Apoi transformam toate distantele in inch si cautam pe google calculator pentru time alignment unde introducem valorile mai devreme convertite in inch. Calculatorul o sa ne dea niste timpi in ms care reprezinta intarzierea pe care trebuie sa o aiba fiecare difuzor astfel incat sunetul din toate difuzoarele sa ajunga in acelasi timp la urechile noastre si sa se poata forma o 'imagine/scena virtuala' pe bord. Nu, nu m-am lovit la cap, chiar asta face. E cat se poate de adevarat si va garantez ca functioneaza. Si cam asta e. Repet, nu sunt expert, nu am calificari sau experienta in domeniu. Este prima data cand fac asa ceva, iar tot ce stiu, stiu de pe youtube, forumuri sau de la prieteni din domeniu. Do it on your own risk. Scopul momentului tehnic este sa vedeti ce presupune un procesor de sunet si calibrarea lui pentru un rezultat cat mai bun. M-am gandit ca daca tot am petrecut atata timp facand research, sa las si un rezumat cu ce am inteles, poate ca in felul asta nu faceti greselile pe care le-am facut eu, sau va convingeti ca nu este atat de complicat pe cat pare. Sunt convins ca mai este foarte mult loc de imbunatatiri si fine-tuning, dar pentru moment eu sunt foarte multumit de rezultat. Va las un videoclip filmat cu telefonul... bineinteles ca nu se compara cu experienta live, dar eu as fi fost foarte dezamagit daca as fi gasit undeva postarea asta si la final nu avea un videoclip . Recomand sa ascultati cu o pereche de casti. Volum aproape de maxim, subwoofer 25%. Ce sa va zic... daca inchizi ochii, ai paria ca Toni Braxton isi da duhul la 30cm de urechile tale, undeva deasupra gurilor de ventilatie centrale, iar chitaristul ei se chinuie sa tina pasul, acesta fiind putin mai in dreapta ei. Este ceva deosebit si nou pentru mine, o sa dureze ceva pana ma obisnuiesc cu senzatia. Pentru audiofili... recomand din tot sufletul. Go for it! Sper sa nu mai fiu nevoit sa desfac fete de usi si alte elemente prea curand pentru ca m-am saturat... Cam atat am avut pentru voi, sper din tot sufletul ca nu am intrat prea mult in detalii Va salut!
    3 points
  2. @Cristian, vrei să spui că ambreiajele nu sunt imersate în ulei, cutia în sine nu poate lucra fără ulei. Iar lifetime înseamnă durata medie de utilizare a mașinii, adică vreo 7 ani, sau cât o mai fi acum. E life de mașină, nu de om.
    2 points
  3. 1 point
  4. Am schimbat bujiile. Eroarea de engine check a disparut. Eroare de cluster inca e activa desi am desfacut, verificat si refacut lipituriile din jurul mufei. Nu sunt alte semne de eventuale probleme hardware. Mai degraba eroarea e din soft. Probabil ca e necesara inlocuirea ceasuriilor...super !
    1 point
  5. A sosit si RS-ul meu... doar ca inca nu are CIV de la RAR asa ca... asteptam sapt viitoare. Cred ca e primul RS TSI Manual... chiar eram curios cum arata consola centrala avand in vedere ca nu am vazut in reviews decat cu DSG iar in showroom doar Ambition/Style
    1 point
  6. Din 2021, ROTAC se va desfasura sub egida FRAS si a devenit oficial "Campionatul National de Time-Attack" . Asta inseamna ca anul asta, concurenta va fi mai numeroasa si cel mai probabil, mai puternica. Deja grupa Tuned este cea mai populata si disputata, cu 18 inscrieri (din teoretic 17 maxim posibile, conform regulamentului).... mai jos aveti lista actuala. Sambata se va desfasura prima etapa, pe Adancata, la care voi participa si eu. Desi evident ca as vrea sa ies cat mai sus, parca o parte din mine ar vrea sa ies pe 4-5 sau mai jos, ca sa ma linistesc cu ROTAC-ul 2021 si sa redirectionez fondurile spre o excursie la Nurburgring, de care imi e foaaaarte dor.
    1 point
  7. Salutare! Sa va mai povestesc ce am mai modificat iarna asta pe la masina: 1. Am montat un diferential Quaife in a mea cutie manuala, in speranta ca pe iesiri din viraje voi reusi sa pun mai multa putere la sol. Nu este un LSD propriu-zis (Limited Slip Diff) care este mai eficient (rata de limitare a alunecarii dintre ci doi arbori disponibila permanent, inclusiv cu o roata in aer) dar mai scump, necesita intretinere (schimb placi ambreiaj), si este mult mai zgomotos si agresiv (chiar periculos in anumite scenarii) pe strada. Quaife este un diferential ATB (automated torque biasing), care poate transfera pana la 80% cuplu pe roata cu aderenta mai buna. Avantajele sunt ca este mai ieftin, extrem de fiabil, nu necesita intretinere si este perfect pentru daily drive (silentios si lucreaza progresiv). Dezavantajul este ca are nevoie de sarcina pe ambele roti pentru a functiona (daca o roata ajunge sa se invarta in gol sau este in aer, nu mai functioneaza) si are o anumita intarziere pana cand ajunge la rata de transfer maxima a cuplului pe roata cu tractiune. 2. Am montat o combinatie de suporti/insert-uri pentru motor si cutie de la 034 Motorsport si Vibratechnics. Sunt foarte multumit de rezultat... se simte ca raspunsul este mult mai prompt la acceleratie si dupa cuplari, iar vibratiile si zgomotul au crescut, dar nu in mod deranjant (rezultat bun pentru un diesel ) 3. Am montat o fulie de la Vibratechnics in speranta sa mai reduc chatter-ul din cutie, cauzat de volant SMF. Am montat-o simultan cu tampoanele mai rigide, si din cauza asta probabil rezultatul nu a fost semnificativ la ralanti, insa se simte o diferenta in sensul ca chatterul incepe deja sa dispara pe la 1000rpm vs inainte la 1300+rpm. 4. Am schimbat pompa tandem care dadea motorina pe la ceva garnitura (si cu asta noua am raspuns initial imbunatatit la acceleratie, mai ales la ture joase, unde injectoarele fac greu presiune) si am mai coborat spatele, in speranta sa reduc instabilitatea pe franare cand usurez masina si se descarca spatele. Bafta!
    1 point
  8. #catalinmiti le am eu montate din decembrie , dar din punctul meu sant ok , f. putin poate o face mai rigida , insesizabil ( poate primele zile mi sau parut mai dure , mai ales ca afara erau si minus ~ - 10 ° ,dar acum ca temperaturile sant cu + totul ii ok ).
    1 point
  9. Mersi @rudiRUD ! ABS-ul nu o sa-l scot cat timp masina mai este si daily-drive, pentru ca sunt momente cand ABS si mai ales ESP pot face lucruri pe care tu nu le poti face (controlul franei independent pe fiecare roata), utile mai ales cand se intampla ceva neprevazut. Daca masina va deveni track-car exclusiv, ABS va disparea insa voi avea nevoie de un repartitor reglabil si ceva teste ca sa vad setarea potrivita (fara repartitor nu se poate merge, pentru ca pompa de frana din cate stiu da 50/50 intre punti si blochezi spatele instant). Eu din pacate nu am optiunea franarii dupa denivelari, daca vreau sa raman pe partea gri Mersi frumos! Da, mare pacat... probabil am fi avut prezentarea unui Cayman 718 GT4 aici pe forum. Va las sa va delectati cu o filmare din fostul lui Cayman, care se auzea absolut demential
    1 point
  10. ROTAC Race 5 - Transilvania Motor Ring Cu destula intarziere (am sperat sa pot pune si o poza cu trofeul/cupa de anul trecut), revin cu rezumatul ultimei curse ROTAC 2020. A fost o cursa foarte interesanta si palpitanta, avand in vedere faptul ca ziua a inceput cu pista uda (s-a zvantat dupa 30 min) iar prognoza anunta ploaie torentiala incepand cu ora 12. Din acest motiv, a fost tinuta o singura sesiune de antrenamente, iar apoi au inceput sesiuni de curse fara pauza de pranz, avand in vedere ca oricand cursa se putea intrerupe si orice sesiune putea fi ultima (era inutil sa mai tii sesuni pe ploaie torentiala dupa ce s-au stabilit timpi pe uscat). Batalia a fost foarte stransa, eu schimbandu-ma in fruntea clasamentului cu Alex (Megane 4RS) si luptandu-ne la 1-2 zecimi, iar Megane-ul 3RS fiind un pic in urma pe 3. In ultima sesiune dinainte sa inceapa ploaia am mers toti 3 la maxim, iar la final ordinea a fost 1. Megane 4RS, 2. Megane 3RS 3. eu, distanta de la loc 1 la 3 fiind de 0.189 secunde Asadar un loc 3 pentru care nu-mi pare rau deloc, desi ecartul fata de 1 a fost foarte mic, pentru ca nu cred ca mai puteam scoate ceva din masina in ziua aia (poate va veti da seama din clipul turei). Pentru mine a fost cea mai frumoasa cursa a sezonului, pe care de asemenea l-am incheiat pe locul 3. Rezultatul este pe de o parte sub asteptarile mele de la inceputul campionatului, dar pe de alta parte sunt multumit avand in vedere concurenta cu care m-am luptat dar si experienta placuta a concursului, care mi-a oferit multi prieteni noi. In final pun si filmul cu ultima tura. Imbunatatirea best-ului pe Mures (acum 1.46.238) se explica prin temperaturi mai mici, faptul ca am mers mai bine, rezervor mai gol (aprox. 15l) si probabil cauciucurile FZ-201 latime 235 pe fata, care desi sunt mult mai grele decat AR-1, sunt si cu aprox. 8mm mai late si mai aderente pe viraje (spun probabil pentru ca nu stiu daca avantajul aderentei crescute depaseste dezavantajul greutatii mai mari). Bafta!
    1 point
  11. Urmatoarea filmare este tot o urmarire cu Rex, de data asta eu urmarind-ul pe el. Din fericire pentru noi, masinile sunt echilbrate ca performante pe circuit si ne putem distra in continuare cum am facut-o din 2010 pana acum . Raportul putere/greutate este similar; eu sunt avantajat de ruliu redus (suspensie mai rigida) si grip ceva mai bun (semislick, chiar si uzat, vs pilot sport 4S), el de tractiune pe iesirea din viraje si stabilitate mai buna pe frane.
    1 point
  12. M-am intors scu bine si de la cele doua zile de distractie la Mures Ring, Track-day+Rotac, si pana apar pozele de la organizatori si povestesc mai multe, va las cate un video de la Track-day-ul de vineri unde ne-am strans mai multi ca in vremurile bune ( @fuscobal @Zyx @Bogdan_wrc @zGb @rex @cipsony) In primul clip sunt urmarit de Rex in Cayman. Enjoy.
    1 point
  13. Pentru putin.... Ai pus contactul cu mufa airbag scaun scoasa , de aceea ai eroare. Tester, sters eroarea si se rezolva
    0 points
  14. Și pentru că a fost cuminte la revizie Kodița a fost gratificată cu o nouă escapadă covăsneană. De data asta s-a bucurat de liniște și relaxare pe domeniul privat cu peste 500 ha padure montană al contelui Mikes. S-au bifat peste 20 km de explorare pe jos prin padurea plină de urși și alte viețuitoare. În alta ordine de idei predictiv acc-ul este precum o jucarie pentru cei mici 🙂 Te apropii de localitate si te anunta ca iti va reduce viteza la 50, cand intri o reduce, te apropii de o curba si te atentioneaza ca va reduce la 35, in curba o reduce, apoi creste singura la 50, apoi iesi din localitate si creste singura la 90, apoi ajungi intr-o intersectie si reduce suficient incat sa ai timp sa te asiguri chiar daca vii din drum secundar....ce mai! E deșteaptă 😁 Si ca un bonus de info: kodița are radar cu senzor ARS410...adica ce are si Tesla pe Model 3 incepand cu 2017. Deci potential hw există. Iar ca să primeasca 5 stele la testele de siguranță a mai avut niște funcții active....funcții ce nu există din fabrică pe masinile vândute....încă 😆
    -1 points
  15. Am inlocuit farul aburit pe garanție.Este fabricat in 18.12.2020. (Marti am facut revizia si joi am fost anuntat ca deja sosește 🙂 Asta da promptitudine din partea service-ului!). Evident, am montat imediat si folie pe far/proiector. Insa ce am gasit prin Bz, adica no name. Macar protejeaza. Profitand de demontarea barei față am schimbat si extensia ei pe care o aveam de foarte mult timp. Si facut si geometrie. Era necesară.
    -1 points
  16. Am intrebat si despre asta insa mi-a raspuns ca dureaza peste 6 ore implementarea unui marje setabile la viteza.
    -1 points
  17. Chiar daca nu am mai postat de ceva timp nu inseamna ca nu s-a mai intamplat nimic 🙂 astazi cei 62000 km îi jubilăm cu cateva noi update-uri sw: - Air Conditioning (08) a primit o nouă actualizare de la sw version 2005 la 2202 - Driver Seat (36) sw version de la 23 la 24 - Gateway (19) a primit noul Software number 3Q0907530AG cu sw version 5422 (de la 5323) si cu ultimul odx 013026. Ca de obicei totul a decurs fara probleme si la final zero erori. Rezultatul: MY2018 cu sw 2021 🙂mulțumită colegului @sabinx
    -1 points
  18. Tot din aceleasi motive nu mai dau Gtiul pt ca nu stii ce aduce masina noua sau una sh model mai nou, bine asta pana se activeaza iar piticu. Ai avut noroc pot spune ca ai putut lua masina inapoi. Cati mai multi km fara evenimente neplacute.
    -1 points
  19. Citeam în urmă cu două weekend-uri preview-ul la eveniment al lui @Doomy și gândeam așa lăuntric "băi, cât tupeu pe colegu' să îmi subtilizeze scenariul cu aproape toate detaliile și să îl prezinte aici ca și cum ar fi fost al lui!" 😆 Pe atunci fiind soare și primăvară la oraș dar încă zăpadă spre munte am zis in stilul caracteristic... ar merge un Comandău! Dar nu pe DN10 că încă nu dinamitaseră stânca de 300 to de pe Siriu, nu pe Secuiu că e "offroad clasic"...ar merge pe traseul alternativ Bâsca Mare (Varlaam stânga - partial drumul spre Vf Peteleu...si tot înainte). Ceva mai spectaculos, serpentine, diferente de nivel și sălbăticie si aprox 15-20 cm de zăpadă...asta deși în dimineața respectivă fusesem avertizat amical că nu ar fi practicabil. Evident că traseul a debutat cu un peisaj feeric dupa ce am iesit din ultima localitate Varlaam - apoi zapada, căprioare, ursuleți...ce mai! Kodi era în elementul lui! Și noi la fel. După vreo 14 km de traseu am întalnit chiar și alte 2 mașini, semn ca nu eram chiar singurul nebun pe acolo în sălbăticie (despre una dintre ele am aflat seara la pensiune că era chiar 2x4 !) si a reusit sa urce cu bine serpentinele la întoarcere - coborârile din clipul meu). Doar că după încă vreo 2 km traseul era întrerupt brusc de un stâlp de electricitate căzut de-a curmezisul drumului, fără posibilitate de ocolire. Asta e...înapoi! În apropiere am identificat repede pe gps un drum alternativ ce părea a avea conexiune dincolo de stâlpul căzut și am zis ca...e de încercat. Doar ca nici nu m-am obișnuit bine cu noua rută că din adâncurile zăpezii, bine ascuns pe drum, un bolovan și-a propus un contact inevitabil și direct, penetrând cu succes baia kodiței. 1-0 pentru bolovan. Succesiunea a fost cam așa: buf, 30 sec de liniște si apoi un țiuit asurzitor si roșu în fața ochilor (era mesajul vizual cu "lipsă ulei, opriți motorul"). Privind cu admirație în urmă...doar ulei pe intinsul alb al zăpezii! Evident a urmat un "fuck!"...momentul în care neuronii par să calculeze fiecare în mod individual neoferind soluții viabile pentru a ieși cu bine din nefericitul context. Calcule, simulari....analizate toate premisele: cea mai apropiata asezare locuită 15 km, zonă fara semnal mobil 10 km, înainte pe jos sanse inexistente să apară cineva avand in vedere stâlpul cazut....deci înapoi. Evident pe jos. După estimari, nu aveam sa iesim din padure pana la apusul soarelui dar era un rationament bun pentru pas accelerat chiar daca zapada era evident si ea un plus de efort. După vreo 3 km in care parcă merseserăm 10, auzirăm un zgomot salvator. Era un...Duster urmat de un Evoque care rataciseră drumul luându-se dupa indicatoare din Varlaam care arta Comandau inainte/Comandau stanga. Evoque de abia se strecura pe drum măturând zăpada. Povestim repede salvatorilor isprava si stabilim de comun acord sa incercam sa tractam kodița "pe liber" cu Dusterul aprox 1 km pana în drumul principal pentru ca apoi sa o "abandonăm" acolo si sa revenim cu ei in Varlaam. Insa mare greseala. Dupa vreo 3-400 m de tractat in care am reusit sa suspendăm fața Dusterului pe un alt bolovan ascuns si el in zapada (ridicat pe cricuri, scormonit zapada, etc) Dusterul ajunge pe o traectorie gresită în șanț fara vreo sansa de a mai fi scos. Calculam repede daca merita riscul de a incerca cu Evoque sa scoatem Dusterul (apreciem ca nu, prin prisma faptul ca avea si copii in el) și ne intoarcem toti ca sardinele doar cu Evoque pana in Varlaam. Evident ore bune pierdute...seara se apropia si aveam 2 masini de salvat. Sau macar una, cealalta fiind indisponibilizata din lipsa de ulei si mare gaură in baie. Cu ceva noroc la ferma de sub penteleu gasim un L200 cu un tanar receptiv sa ne ajute...si iar inapoi pe traseu. Cand ajuseram aproape de locul incidentului ne uitam mirati cum o "silueta" era dincolo de kodiaq, in lateral față, uitandu-se prin parbriz in masina. Mă, cum dracu! un om pe jos în mijlocul pustieții! Ne apropiem si mai mult..si ce sa vezi? Câtamai namila de urs cocoțată cu labele din spate pe roata stanga față iar cu labele din față făcea pâlnie precum un om ca sa vadă înăuntru prin parbriz...si nu se sinchisea de noi! Probabil mirosul de ulei cald l-a ademenit și a vrut sa socializeze ca intre urși. Chiar daca el marele brun de carpati, iar ăstălalt alb13 de alaska și stricat la stomac(aka ulei scuipat). Până să scoatem telefoanele ca să surprindem comuniunea dintre fiare și să-mi amintesc cum pot ridica piedica la walther cu un singur deget, brunul a pornit-o agale spre padure și s-a facut nevăzut. Au urmat minute bune până am repus Duster-ul pe drum, i-am multumit pt timpul pierdut alaturi de mine și am rămas ca "remorcuță" pentru L200 care, cu o medie de 4-5 km pe ora si cu multe peripeții pe serpentine la urcare a reusit sa ma aduca în noapte aproape de Varlaam (de unde a doua zi m-a preluat platforma). De aici....urmare clasică. Service, casco și suntem ca noi! Totul pe repede înainte prin bunăvoința si profesionalismul unor oamenii ce știu să își facă meseria așa cum trebuie. Profitand de ocazie am trecut si la rotile de vară, stergatoare noi și inlocuit si o bieletă spate...ruptă (probabil defect de fabricație 😆 ).
    -1 points
  20. Stimati domni, eu conduc doar pe drumuri publice 😆 Acolo e DC173. Sa nu uitam ca in Romania inca mai exista si drumuri naționale (dn-uri) neasfaltate. Legat de subiectul scut metalic analizez in prezent modelul de la Milotec https://milotec.de/Milotec-Unterfahrschutz-passend-fuer-Kodiaq::3705.html?MODsid=4dde213330b6ca261826103388b1c3e5 Insa am 2 retineri: pretul de 4 ori mai mare fata de cel facut la Odorhei (si care nu are decupătura pentru evacuarea vebasto) si grosimea de "doar" 3 mm aluminiu, care este la fel de gros ca cel românesc de oțel. In condițiile in care prin ro pentru alte masini scuturile de aluminiu au si 6 mm grosime.
    -1 points
  21. I-am abordat in urma cu ceva timp ca sa aflu mai multe detalii si telefonic si pe mail insa nu sunt comunicativi deloc. La mailul cu intrebari solicitare detalii am primit raspuns inapoi doar link-ul catre produs si nimic altceva (link pe care evident il stiam si eu ca doar îi intrebam despre produsul lor). Am vaga impresie ca scutul lor fură un pic din garda la sol care si asa e foarte mică. Îi intrebasem si daca au vandut vreunul pana atunci pentru kodiaq/daca au poze cu el montat pt ca in pozele de prezentare numai kodiaq nu era masina ...dar nimic.
    -1 points
  22. Nu cred ca as avea de ce sa imi fac griji. Sunt totusi ATR-uri cele de vara. Nu am avut ocazia pana acum sa le incerc si in zapada.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!