Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.03.2021 în toate secţiunile

  1. Dupa un firmware update la ceasuri, am adus cardanul RPM la 100% OEM style. Bandoul rosu din partea superioara a turometrului a dsiparut l-am pastrat doar in modul sport..... acolo nu mi-a venit sa-l elimin.😳
    11 points
  2. Sunt de acord cu tine Bogdan, dar nu vad sa se discute aici si senzatia pe care o ai in spatele volanului si de ce iti doresti atunci cand iti cumperi o masina noua. Pe mine nu m-a impresionat niciuna astfel incat macar sa iau in considerare achizitia uneia. Iar din punct de vedere al plugin-urilor singurul care mi-a placut din tot sufletul pe care l-am condus a fost Explorer (deh..457cp). In rest plugin-urile si majoritatea hibridelor iti rapesc ori senzatie si placere de a conduce. Din punctul meu de vedere atata timp cat programul Remat al statului nu impune ca masina pe care o casezi sa fie FUNCTIONALA cu ITP VALABIL parcul auto national nu va intineri iar banii publici sunt aruncati pe geam. P.S. Sa nu uitam totusi ca piata auto de masini noi sufera foarte tare pentru ca nu exista taxa de prima inmatriculare sau impozit in functie de vechime sau norma de poluare pentru masinile aduse din strainatate. Atata timp cat nu te costa mai nimic sa inmatriculezi un euro 3 si nu te costa nimic sa te plimbi oriunde/oricat vrei nu se va schimba absolut nimic cu sau fara electrice.
    4 points
  3. Daca s-ar aplica legile existente, un ITP corect si ar exista verificari corecte in trafic, situatia ar fi complet diferita. Acum vreo 4 ani m-au oprit in trafic la control RAR. La acel moment masina, Golf MK7 avea undeva la 3 ani. Au verificat absolut tot. Am stat undeva la 20 de minute pana au facut si documentele, timp in care au trecut cel putin cateva zeci de masini intr-o situatie tehnica inferioara. Am incercat sa ii intreb de ce am fost ales dar nimic
    4 points
  4. Endless pro/contra. Se va sfarsi atunci cand majoritatea guvernelor vor taxa pe bune motoarele termice cele mai poluante. Imediat vor disaprarea in masa iubitorii gazelor de esapament, vor ramane in continuare doar cei care isi vor permite fainanciar motoare ICE cu poluare scazuta conform cerintelor reglementate. Restul vor avea de ales intre mersul pe jos, bicicleta, sau un EV🙂 Acum conduc un ICE + baterie si mentionez ca motorul termic il folosesc exclusiv la deplasarile in afara orasului. In momentul in care infrastructura de incarcare se va dezvolta astfel incat sa nu am stres la deplasari pe distante mari masina actuala zboara imediat si sar direct intr-un EV🙂
    3 points
  5. Vibrochenul o sa fie schimbat cu altul. Mi-a spus ca o sa ma ajute el cu un vilbrochen, pe care probabil il are. Din tot sufletul, la final cand o sa am devizul final cu toate piesele care s-au schimbat, simptomele prezentate, motivul pentru care s-a stricat si pretul final o sa le postez aici ca sa pot sa ajut si alti oameni.
    3 points
  6. Cred ca cel mai important motiv la nivel macro este faptul ca scoti poluarea din orase. La noi lumea nu considera a fi asta o mare problema din simplul motiv ca mai toti stau in afara oraselor la casa, unde aerul e mai curat si cand vin in oras, merg cu geamul ridicat cu AC pe recirculare. Evident ca in situatia asta nu o sa observi nimic din dezastrul din oras. Invit pe oricine crede in alt mod sa stea o saptamana intr-un apartament situat langa o intersectie aglomerata... Plus de asta, or fi masinile noi euro 6 dqxyj temp, dar tot pute esapamentul la un diesel de ultima generatie.
    3 points
  7. Voi vreti sa le pese de poluare si de cel de langa el, cand nimeni nu intervine pe strada daca cineva are probleme(e abuzat, inconstient, etc.)? Nu trebuie sa va uitati mai departe de vecini si o sa va dati seama care e nivelul de civilizatie. Stau la bloc intr-un "oras de 5*" (cum ii place edilului sa zica ) si zilele trecute am cules 3 pumni de cioburi de pe locul de parcare dupa ce i-am zis(fara niciun rezultat) vecinei sa mature cioburile rezultate in urma schimbarii geamurilor. In alta zi era sa iau bataie dupa ce am atras atentia unuia care isi lasa cainele sa urineze pe jantele masinilor. Mai avem mult pana o sa ne civilizam si din pacate cei care o sa vina dupa noi, o sa faca ceea ce vad la parintii lor acum
    2 points
  8. Nici eu nu ma simt lezat de vorbele unora, caci la cati mi'au facut planul pe banii mei in viata asta, ajungeam sa ma reincarnez de mai multe ori decat ar face'o o pisica.. Exact, avem dreptul la opinie si la discutii, care eu mi'as dori sa fie constructive. Personal consider ca pot sa ies putin din tipare, pot " sa imi iau maine " o electrica, cum mi'am luat XX masini in X ani, si apoi daca nu'mi place, sa revin la ICE. Insa fiecare ar trebui sa isi puna in balanta bine aceste optiuni. Cu siguranta avem avantaje si dezavantaje de ambele parti..de la autonomie, la buget ( achizitie si casco ), la dotari, la statii de incarcare, etc. Problema este ca deja tindem sa " fim " prea exigenti ; nu mi se pare normal sa te deranjeze masinile euro 5/6...cum nu mi se pare normal ca VAG nu a fost in stare sa produca un TSI bun, ca sa il putem alege in detrimentul dieselului ; cum nu mi se pare normal nici ca alti producatori nu au investit in productia de benzinare turbo, practice si cu emisii mici, ca sa avem alternative. Dacia spre exemplu a scos faimosul 1.5 dci, motorul bullet proof din productie ; avem nevoie de timp pt tranzit ; din 2018+ majoritatea producatorilor au in oferta lor masini echipate cu motorizari turbo benzina..care sunt in top vanzari lunare, si care vor ajunge si pe piata SH in maxim 2 ani, si uite asa se va innoi parcul auto, al posesorilor de euro 2/3/4...care vor putea si ei sa aleaga intr'un buget ok, o masina euro 6 decenta, astfel incat sa nu fie nevoiti sa tina 2 masini, iar asta eu il numesc progres ; evolutia nu trebuie sa insemne neaparat trecerea de la logan euro 3 la ID3..se poate face si cu pasi mici ; important este sa se faca.
    2 points
  9. @Rave ca sa adaug, sa nu isi imagineze careva ca posesorii de electrice sunt incantati in mod deosebit sa plateasca semnificativ mai multi bani, doar pentru a avea o masina electrica. Dar cel putin la inceput, tranzitia asta o sa necesite niste sacrificii din partea noastra. Iar motivele pentru care trebuie sa facem aceste sacrificii sunt evidente, daca mergi nitel pe jos in oras. Plus de asta, noi vorbim doar de noxe si da, euro 6 este mai curat decat euro 3 sa spunem. Dar poluarea poate fi si fonica. Poluarea vine si de la discuri si placute, praful ala nesanatos. Poluarea vine si de la schimburile regulate de ulei necesare la orice termica. Chiar exista un clip foarte simpatic facut de cei de la Fully Charged pe tema poluarii, ICE vs electric: Ca sa mai destindem putin atmosfera si eu am trecut pe electric luna asta. Am decis sa las masina in parcare si sa folosesc...tramvaiul
    2 points
  10. Urmaresc discutiile din acest topic si sunt interesante desi uneori devin cam prea obiective parerile unora iar cuvintele cele mai des intalnite gen "eco" sau "poluare" incep sa devina clisee. Asa cum s-a mai scris de cateva ori nu exista nici o reteta perfecta si fiecare decide, dupa propriile criterii, daca merita sau nu o masina electrica (indiferent care sunt acestea ). La ce a scris @Rave as adaug ca pana la mentalitate trebuie sa lucram la educatie si mai ales exemplele care sunt urmate. Atat timp cat cei care vin din spate vad doar anumite exemple (adica traiesc in cerc inchis) nu au cum sa se dezvolte sau sa evolueze. Si comparatiile cu vest - est trebuie sa fie mai bine analizate. Eu traiesc in vest de cativa ani si de multe ori din ceea ce vezi/traiesti aici nu ii departe de ceea ce este romania sau chiar mai rau. Eu zic sa comparam sau evidentiem exemplele de urmat obiecitv fara a fi influentati de sursa informatiei si sa nu ne consideram chiar asa inferiori altora indiferent de situatia financiara sau pozitia geografica.
    2 points
  11. Nu poti. Uleiul trebuie sa fie tot 5w40 norma VW 505.01
    2 points
  12. Ceea ce arata Rabla Plus + Dacia Spring si nr de precomenzi este faptul ca masinile electrice sunt inca prea scumpe si ca nu le ar cumpara nimeni fara facilitati. In plus, in ritmul asta, valoarea de 45000 ron va deveni rapid prea mare iar programul va evolua inspre o suma mai normala, ca in Vest. Personal, fara programul asta de stimulare nici nu ma gandesc la un VE. Daca e sa prind, bine, daca nu...mai astept
    2 points
  13. Am mai văzut sorb înfundat din cauza siliconului pus în exces, cu acelaşi rezultat (presiune de ulei scăzută - ungere insuficientă cuzineţi - cuzineţi smulşi). Nu spun că şi aici e la fel, mă miră doar că a fost nevoie de demontarea băii. Aparent, se poate face şi fără: https://youtu.be/B-nQ9nj-C0M
    2 points
  14. Mergem mai departe si ne pregatim de cai multi. Pana atunci efectuam modificarile necesare. Kit ambreiaj Clutch Masters FX400: 02240-HDCL-X Pe drum se afla volant. Tot de la Clutch Masters: FW-240-SF. Pentru ca americanii nu le aveau pe stoc, kitul de ambreiaj a venit din Australia si volant e pe drum din Canada. 🙂 Ca sa vezi ce mica-i lumea.. Revin cu poze de la montaj. Sper saptamana viitoare la inceput.
    2 points
  15. Salutareeeee, Finally!! A ajuns interiorul si am reusit sa montam tot inapoi. Masina e gata! Un detaliu ce am omis sa il scriu in postul anterior sunt statiile folosite: - Vibe Powerbox 65.4m pentru boxele din interior - Vibe Powerbox 400.1m pentru subwoofer Avantajul lor e ca sunt destul de mici. Am reusit sa integrez ampliful pentru boxele din interior in spatele bordului. Iar cel pentru subwoofer, in unul din sertarasele din portbagaj. Bun, acum interiorul. A iesit exact cum imi doream! Imi place mult cum este lucrat. Mai ales la nivel de detaliu. Cusaturile sunt la distante egale, drepte etc. Avand in vedere ca masina nu este una daily, mi-am permis sa aleg o combinatie mai "pretentioasa" de culori. O sa las cateva poze before & after (din pacate, cu calitatea scazuta deoarece limita de 4mb / post ) Before After: Si standul custom pentru telecomanda de la airlift de care povesteam in postarile anterioare:
    2 points
  16. Pentru ca ecranul ceasurilor este prea glossy si reflecta o parte din lumina am decis sa pun folie.Cu aceasta miscare impusc 2 iepuri: protectia clascia oferita de folie si disparitia reflexia luminii. Rezultatul optic este unul imbunatatit🙂
    2 points
  17. Merg mereu cu geamurile inchise De cand cu pandemia nu am mai fost in nicio parcare unde trebuie sa apas pe buton sa imi dea tichet deci nu am mai deschis nici geamul de la sofer Asa ca , ma duc la revizie si ma trezesc ca imi blocheaza usa pe spate deschisa sa stea linistiti pana termina tot , ptr ca nu se pot deschide geamurile ... nu stiam ? Nu stiam Ok , verific si eu , de la usa sofer nu se pot deschide geamurile - se aude doar un click si atat De la celelalte usi se deschid toate , se inchid toate Bun , nu am timp , las asa totul pana azi Am desfacut partea din usa cu butoanele , cu o trusa Yato cu extractoare de plastic , incepand de la margine se ridica spre partea cu butoane - sunt cleme ( atentie ca fiecare din plasticele de fixare intra intr-o clema de metal pus pe schelet la usa - mie o clema mi-a sarit la detasare , am pus-o la loc ) Am scos conectorul ( se trage cu o surubelnita de plastic de clema colorata in sus , altfel nu il poti desprinde prin forta ) si am adus totul in firma Cu grija si 4 surubelnite late fine am reusit sa desprind ansamblul cu cele 6 comutatoare ( se infige in rama de plastic si este fixat cu 6 cleme , 3 pe fiecare laterala mare ) Ansamblul arata ca o cutiuta neagra si tot cu grija am extras din el cablajul cu butoanele ( tot cleme , tot surubelnite subtiri si rabdare , atentie la pinii aurii sa nu ii indoiti ) Comutatoarele sunt fara acces direct sa le cureti in interior Loctite SF7039 = spray de contact Am picurat putin pe marginea fiecarui comutator si am comutat pe toate pozitiile de cate 20 de ori Am sters si am mers sa testez doar butoanele - conectat prin tragere clema iar , verificat , totul ok Montat pe loc ansamblul cu butoanele si masca pe usa Merge totul super Poze de pe net , nu am avut chef sa stau sa pozez ce fac
    1 point
  18. Luna trecuta am consumat 235 kWh pentru casa si 267 kWh pentru masina. Am monitorizare de consum pe fiecare. Cu masina am mers cam 1000 km luna trecuta, din care vreo 80% urban, deci costul este de 190 de lei, adica 19 lei/100 km, echivalentul a mai putin de 4 litri de benzina.
    1 point
  19. @mandelusi cu automata ai probleme... Daca mergi in modul Normal (Comfort), in 90% din cazuri cand ai nevoie de un impuls, motorul e subturat si reactioneaza cu intarziere Daca mergi in modul Sport, in 90% din timp motorul e prea turat, zgomot mare, consum mare. Eu fac asa: 70% din rulaj in oras 20% in judete invecinate la distanta de max. 200 Km (400 Km dus-intors) 10% in extraurban la distante mai mari de 200 Km In conditiile astea, electrica mi-a facut viata mult mai usoara si mai placuta pentru 90% din rulaj dar in acelasi timp si mai complicata pentru 10% din rulaj. Eu zic ca merita... Mai placuta: liniste si lipsa vibratiilor, putere maxima disponibila instant si fara lag, motor care nu are nevoie de "incalzire" si nu "se inneaca" daca e prea rece, rulare lina si fara smucituri la schimbarea treptelor, posibilitatea de a climatiza masina din telefon, incalzire rapida in habitaclu iarna chiar daca nu fac pre-incalzire din aplicatie, am scapat de umblat la benzinarie, am scapat de teste noxe la ITP, curea de distributie, ambreiaj, filtru de aer, apa in benzina, etc. Mai complicata la drumuri de peste 200 Km: trebuie sa ma informez dinainte unde sunt statii de incarcare, trebuie sa stau la incarcat mai mult decat as sta la o benzinarie cu o fosila.
    1 point
  20. Nu e nimeni exigent, ca n-are ce face acasa, sa stii. In ultimii ani, numarul de masini a crescut exponential si tot mai multi oameni au masini personale, unii chiar si 2,3. Numarul asta urias de masini face ca imbunatatirile de norme sa nu mai fie suficiente. E o problema logica simpla, daca ai un numar foarte mare de masini, chiar si mai putin poluante, tot o sa ai poluare. De asta UE incearca sa incurajeze tranzitia, pentru a putea totusi permite in continuare oricui sa se deplaseze in voie, fara a ne sufoca. Totodata, nu ar trebui nimeni sa se simta presat de situatia asta. Nu are nimeni nimic cu nimeni, din partea mea, n-are decat fiecare sa circule cu ce vrea. Problema, asa cum au mai spus si altii, este ca, surprize surprize, intr-o societate, actiunile mele il influenteaza si pe celalalt. Faptul ca eu merg cu masina toata ziulica, chiar si motivat, ii afecteaza pe ceilalti, iar intr-o societate, din pacate nu esti ca in codru unde poti sa faci ce vrei, fara sa deranjezi. Intr-o societate trebuie sa te conformezi unor reguli, sa faci sacrificii de dragul binelui comun atunci cand situatia scapa de sub control, cum este acum cu poluarea in marile orase. In acelasi timp, nu cred ca cineva ar trebui sa se impacienteze sau sa se sperie ca vine cineva si ii ia masina. Este evident faptul ca tranzitia se va face in ritmul celui mai lent, ca Romania va fi mai la urma, insa ideea discutiei era doar de a constientiza cam care sunt motivele tranzitiei si ce ne facem fara sunetul ala de V8
    1 point
  21. pe langa faptul ca este foarte greu de inteles ce tastezi, si nu am inteles cum ai luat totul personal (inclusiv, nu stiu de unde, discutiile cu BMW...) ar fi bine, asa cum zici, sa intelegem ca traind intr-o societate nu este "fiecare cu ograda lui." atunci cand, exagerand/extrapoland, pt a ma face inteles, porneste o RABA la geamul tau iarna, sunt curios cum il vei lasa pe ala...in ograda lui. atata timp cat toti respiram acelasi aer si traim impreuna...nu prea mai e cu ograda lui, decat FIZIC in ograda lui. dar 2.0, 2.5, 3.3, 4.0 nu sunt OK? si de 1.0 am auzit doar vorbe bune, mai ales pe UP GTI...
    1 point
  22. Nu cred ca e vreun hate si nu vad ca aceasta discutia sa polarizeze. ICE o sa iasa in ceva ani din productie, au atins limita peste care nu se mai poate trece la emisii. Apoi e altceva electricul si ca senzatie, dar aici tine de obisnuinta plus de preferinta fiecaruia. Problema cu orasele aglomerate si poluate nu tine de motoare E5,6 (ad-blue, DPF on pt diesel) ci de tot ce e sub. Tine de numarul lor daca s-ar inlocui toate masinile cu masini electrice ar fi semnificativ mai putine noxe, dar aglomeratie e tot acolo in trafic. Masina poate sa fie o necesitate, dar atunci cand cumperi ceva de necesitate si ai pretentii de lux inseamna prostie. Masini de 400k+ km fara DPF doar pt ca vreun badge premium, asta e mentalitatea paguboasa. Dieselul la drumuri scurte in oras, asta e mentalitatea paguboasa. Tarile din vest scapa de diesel cum pot si noi preluam ce ei dau mai ieftin. Masina noua electrica, chiar si cu subventiile de la stat este un efort financiar si de adaptare pentru marea majoritate, mai ales daca e singura lor masina. Masina hibrid, e o struto-camila de tranzitie care e mai ieftina decat o masina cu ICE, dar care e doar de tranzitie pana cand va disparea range anxiety.
    1 point
  23. dupa mine liniaritatea aia nu e motiv de bucurie. mie nu mi-a placut deloc. nu te implica deloc in condus o electrica. iar cand compari cu una termica cu automata nici macar nu ai argumentul ca nu schimbi viteze. fata de una manuala unde te prinde des traficul in trepte gresite, da, poti argumenta ca apesi pe acceleratie si ai fugit. iar tonajul ala in plus de la o electrica il simti pe orice viraj luat tare. ma gandesc cu groaza la momentul cand nu voi mai putea cumpara decat electrica.
    1 point
  24. Din punctul meu de vedere, comparatia asta continua cu tarile emancipate din vest este foarte nociva. Da, poti lua Germania ca etalon, ca target si te poti inspira de la ei, insa situatia din tara si solutiile aplicate n-au cum sa fie aceleasi pentru ca suntem foarte diferiti din multe puncte de vedere. Totodata, mirajul asta al tarilor bogate din vest ne face sa comitem fix greseala care se intampla in prezent. Sa nu mai vedem ce bogatii si ce potential avem noi aici si sa ne parasim tara, sa ii lasam pe marii afaceristi sa vina sa ne exploateze resursele pe mai nimic, in loc sa le punem noi in valoare si sa cream valoare adaugata. Si in felul asta se mentine un cerc vicios.
    1 point
  25. astea, din articolul tau The annual fee for petrol and diesel cars will not be increased in the budget for 2021. dar ele exista. cred ca ar trebui, candva...sa luam in calcul nu doar TCO si confortul personal. daca nu existau taxe nu cred ca cei din NO renuntau de buna voie din prima la ICE. dar dupa ce au inteles avantajele, plus TCOul, explozia a venit. daca ati fost in acel VEST de care vorbeam mai sus, si va place aerul din acele orase, cred ca e cazul sa ne gandim si la asta. oare merita sa facem un efort cat mai multi pt binele tuturor? poate nu e 100% ecologic, dar sigur ajuta. si in situatia de poluare de la noi, ORICE ajuta.
    1 point
  26. Care cifre? :)))) https://norwaytoday.info/finance/norwegian-government-to-freeze-taxes-on-petrol-and-diesel-cars-in-2021/ Eu overall cred ca merita, overall prin prisma subventiei (subventie care e platita tot de tine, contribuabil, ca nu apar banii aia din cer). Chiar am auzit acum cateva zile, o dezbatere la radio, cred ca la Lucian Balbuta. Overall, asa cum zice Bogdan, TCO-ul este bun, dar daca ne luam dupa termeni din vanzari, atunci pot spune ca si USP-urile sunt slabute, iar o alta chestie: daca nu poti incarca acasa si incarci doar la statii rapide, care costa 1,69 ssau 1,89 nu mai retin, nu iesi mai ieftin cu electrica, decat cu un benzinar motor mic sau cu un diesel (Cel putin asa spuneau aia pe la radio, posesori de ICE si de EV, unul avea e-Corsa, altul parca e-208 si a mai fost si Buhnici). Overall, eu i-au in cosiderare lucrul asta, probabil undeva saptamana viitoare o sa ma hotarasc (Dupa ce in weekend, am o masina de TD, cu motor de 6 in linie )
    1 point
  27. Id.3 fara difuzoare pe spate poate fi luat sub 23k euro, nu 30k euro. Da, cu ajutorul de la stat. Care ajutor e pentru producatorii de masini electrice pentru a incuraja dezvoltarea electricelor, nu neaparat pentru tine ca utilizator final. De acord cu tine, e misto de condus o benzinara speciala. Dar cat % din masinile din trafic care doar stau bara la bara pentru a merge la scoala/cumparaturi/serviciu sunt 'masini speciale'? Iti zic eu, foarte putin. Eu is de parere ca pentru oras ideal ar fi cat mai multe masini electrice/transport in comun ca sa putem respira aer curat, iar pentru pasiune/hobby fiecare sa-si faca damblaua cu ce vrea el. Motocicleta/masina/barca etc. Ar fi bine ca toti sa ne luam masini in functie unde le folosim si de nevoi. Dar nu facem asta, eu vad in jurul meu oameni...isi cumpara masini diesel/masini mari pentru ca se gandesc ca...'daca o sa am nevoie de spatiu'? daca o sa merg in concediu in alta tara'? Pe principiul, nu cumpara masina sa-i fie bine 99% din timp, cumpara masina pt aia 1% din timp cand poate o sa aiba nevoie de ea.
    1 point
  28. Si eu sunt de parare ca masinile electrice sunt superioare din punct de vedere al experientei de condus. Practic pentru mine sigurul dezavantaj momentan il reprezinta partea de range/refill si tot ce tine de partea asta. Pentru cine nu stie, in 3-5 minute bagi energie intr-o fosila echivalentul a aprox 500-1000 KWh (in functie de capacitatea rezervorului). Practic "bateria" de la fosila are inca o densitate energetica incomparabil mai mare cu cea avem acum pe electrice si de viteza de "incarcare" nu mai vorbesc. Si pentru cine vrea date exacte: 12,6 KWh/Kg la diesel vs 0,5-0.6 KWh/Kg in cazul bateriei lithium-ion. Deci obiectiv vorbind, nu, inca nu sunt superioare din orice punct de vedere. Ramane de vazut daca si cand vor ajunge fosilele din urma la partea asta.
    1 point
  29. Ideea este ca masinile conventionale o sa continue sa existe si dupa ce masinile electrice vor prelua majoritatea pietei. Scopul electrificarii nu este sa inlocuiasca placerea generata de un motor V8 cu o placere mai mare ci sa reduca din poluare si intr-un final sa fie sustenabil. Dar pentru pasionati si pentru nostalgici va exista mereu posibilitatea de a conduce in continuare o masina conventionala. Totodata, ne bocim noi aici ca nu o sa mai avem V8 si V12, dar sa fim seriosi, cati dintre noi ar folosi un motor din ala zi de zi? Ma refer la drumurile normale, eventual facute cu familia. Deci chiar si in contextul de fata, nu cred ca exista o categorie semnificativa de soferi care ar folosi zi de zi o masina cu motor mare. Totodata, multe din "senzatiile" oferite de un motor conventional se pot recrea artificial. Chiar si zmucitul cutiei de viteze se poate simula din soft la o masina electrica. Un sistem audio de calitate iti poate reda ce sunet de motor in V sau in linie iti doresti. Cred ca electricele isi vor face treaba cu brio si in oras si in afara, pentru o mare majoritate a soferilor. Nostalgicii sau puristii vor ramane cu masinile lor clasice sau vor avea una si una si toata lumea va fi fericita intr-un final.
    1 point
  30. A fi categoric doar de dragul contrazicerii cuiva e lipsit de obiectivitate. De fiecare data cand apare ceva nou, natura umana face sa apara cei care jura ca detin adevarul absolut si ca nu inteleg cum au putut trai fara obiectul X, pana in acel moment. Nici macar un Ferrari V12 nu e superior unui Logan 0.9 din toate punctele de vedere, cu atat mai putin niste electrice banale, fata de alte masini banale similare, dar cu alta motorizare. Reveniti cu picioarele pe pamant. Am condus electrice si nu am simtit nimic deosebit, ba din contra le consider insipide. Nu ma impresioneaza prea mult ceva la ele, le vad ca niste obiecte plictisitoare si care vor distruge placerea condusului prin toate automatizarile si vor transforma in timp soferii in niste pasageri blazati. Probabil si cele cu carburant fosil ar fi impins lucrurile in aceeasi directie, dar electricele vor fi cireasa de pe tort. Din fericire, inca se pot cumpara masini care sa te implice in condus, care sa te tina cu toate simturile active, cu muzica generata de cilindri, care vibreaza, derapeaza, au cutii manuale, ambreiaj sau orice altceva. Prefer oricand un Pontiac 1967 GTO unui Taycan.
    1 point
  31. Mai e si moldovean pe deasupra, "o fost trimisa"
    1 point
  32. Datorita lipsa bani, Covid, etc... a fost pauza. Astazi am achizitionat scaunele fata si sunt foarte multumit de ele. Foarte bine intretinute, cu foarte mici zgarieturi, aproape impecabile. Urmeaza montaj
    1 point
  33. Acesta o sa fie un update mic... iată că am intrat si in 2021, a trecut si covidul peste mine... cu ceva zbateri si dubii am reușit să ma externez în final într-o stare bună. Perioada asta cu timp de cugetare m-a făcut sa reconsider prioritatea care contează cu adevărat, familia, restul (munca... workaholic) trebuie să cadă in secundar, e bun un duș rece din când in când! Oricum, e bine sa fiu "înapoi", mergem inainte cu optimismul neafectat! Mașina, subiectul topicului, a staționat o lună întreagă pusă pe redresor, apucasem înainte de acest "eveniment" să îi fac revizia completă la 60k, toate filtrele, ulei cutie, ulei haldex la cererea mea cu verificare interior pompă. Totul a fost în parametri, uleiul la cutie ok, parcă schimbă ceva mai bine dar nu simt o diferență wow, poate e mai mult placebo, uleiul la haldex a fost curat cu mici depuneri nesemnificative. Și pentru că mai trebuia sa stau izolat niste zile, având curte am putut să-i fac un detailing interior să mai alung monotonia, arată ca nouă, yummy! Pentru un pic de culoare pe topic, las câteva poze de la începutul anului, drumul Roman - Piatra Neamț, ceva poze mai importante de la revizie si un clip cu un start chill de la semafor, evident că nici un indicator de viteză nu a fost deranjat in timpul aceastei filmări (este indicată utilizarea unui echipament audio cu ceva joase). Pe final de postare nu pot decât sa vă urez să vă mențineți sănătoși, că e mai important decât orice altceva.
    1 point
  34. In asteptarea interiorului de la retapitat, care de la 1 saptamana jumate de lucru, s-a ajuns la 3, am luat-o razna asa ca mi-am comandat trim-urile de mahon de Elegance non-facelift. Sunt in stare impecabila, scrumimerele se inchid / deschid. Initial am crezut ca sunt ca si primele trim-uri cu care a venit Superbul meu dar se pare ca sunt mult mai inchise la culoare. Deci pe non-fl, au existat 2 tipuri de trimuri de mahon (Interesting fact pentru mine.. probabil plictisitor pentru voi ). Nu planuiesc momentan sa le pun pe masina, dar imi place ideea sa am mai multe trim-uri in caz ca vreau vreodata sa fac o schimbare . Alt lucru interesant e faptul ca nu sunt din plastic nici astea. Interiorul e gata pe luni, mai trebuie doar sa vad cum rezolv cu transportul. Revin cu updates odata ce e sus.
    1 point
  35. Haideti ca am intrebat la dealer si m-am lamurit (sper): Radio Composition - Ecranul mic cu 2 rotite (vine cu varianta Life) Ready 2 Discover - Ecranul mare - Fara navigatie, se poate face update ulterior la Discovery Media. Discovery Media - Ecranul mare - Cu navigatie (nu poate afisa harta in virtual cockpit) Discovery Pro - Ecran mare - Cu navigatie, poate afisa harta in virtual cockpit. Style vine cu Ready 2 Discover, upgradabil ulterior din software la discovery media (Cu we-upgrade, direct din masina). De pe configuratorul din cehia: Infotainment Ready2Discover 10 "color touch screen third generation of MIB infotainment 3 We Upgrade - possibility to activate map data and other functions directly in the infotainment system for a fee Bluetooth (handsfree, music transfer) 4x USB-C port front and rear speakers (6 + 1) Streaming & Internet function App-Connect Wireless wireless connection of smartphone with car infotaintment (radio, navigation Wireless function for Apple CarPlay only Apple CarPlay and Android Auto are not officially supported in the Czech Republic Discover Media Navigation 10 "color touch screen third generation of MIB infotainment 3 Bluetooth (handsfree, music control) 4x USB-C port front and rear speakers (6 + 1) free updates Volkswagen Media Control Streaming & Internet function traffic sign recognition App-Connect Wireless wireless connection of smartphone with car infotaintment (radio, navigation Wireless function for Apple CarPlay only Apple CarPlay and Android Auto are not officially supported in the Czech Republic Discover Pro Navigation 10 "touch screen assigned voice control traffic sign recognition predictive cruise control - adapts to the car's driving speed based on the signs (can be deactivated) DAB + Streaming & Internet Wireless App-Connect front and rear speakers (6 + 1)
    1 point
  36. @ShadoWzZ, clar. Oricum masina, in ciuda greutatii, se misca foarte bine. Eu personal nu simt diferenta. Poate daca era stoc de 130 cp, se simtea ceva. Legat de roti, dupa cativa ani cu Nankang sau alte branduri mai low cost, am trecut la Toyo Proxes Sport. Am trecut si de la 215 35 19 la 225 35 19. Din experientele altor cunostiinte cu gumele astea, ar ajuta mult la aderenta, Toyo-urile. Ramane de vazut la vara. Cert este ca sunt mai silentioase decat Nankangurile (am apucat sa ma plimb putin cu ele, inainte de a insonoriza masina). Capacelele au ajuns si ele! Cat despre interior, am hotarat sa il retapitez. Am luat decizia asta dupa mai bine de un an de stat "la panda" dupa interioare de Edition 100 / L&K. Pe langa faptul ca au fost foarte putine interioare de genu de vanzare, cele ce le-am gasit erau si in stare jalnica. Al meu era in stare de 10 ori mai buna decat alea. Si am zis ca nu are rost, ca ce vreau eu nu o sa gasesc. Asa ca... mai bine il retapitez si gata. Am dat de un baiat din Botosani, care se ocupa de retapitari de interioare auto si are tot un Superb mk1. El si-a facut un interior custom pe Superbul sau. L-a retapitat exact cum mi-l imaginam pe al meu retapitat. Si la cusaturi, si la culori si tot. Am luat legatura cu el, am avut noroc mare si cu un prieten ce avea drum in zona aia, si numa bine i-am trimis interiorul meu. Astazi a ajuns acolo. Voi posta poze la final cand e gata. Momentan am de asteptat cam 10-15 zile. Si dupa sa vad cum il duc inapoi in siguranta. Varianta curier am eliminat-o din start. Apropo, da stiti pe cineva de incredere ce are un drum de Botosani - Timisoara in 2 saptamani, si are loc de dus 2 scaune, cotiera si bancheta, astept un PM.
    1 point
  37. Ca sa mai steg praful pe aici.... Masina in aprilie iese din garantie, dar nu am mai asteptat pana atunci si m-am apucat sa termit "retrofitul" ceasurilor, adica sa dau jos AID OEM si sa la inlocuiesc cu cele AM. Ca sa le pot monta pe cele AM aveam nevoie de electronica unora analogice. Le-am achizitionat de mai bine de un an dar garantia m-a tinut pe loc🤔 Daca tot am decis ca nu mai astept inca 4 luni m-am apucat de treaba, am adaptat ceasurile analogice in locul celor AID. Totul a decurs fara nicio problema, au tipat astea analogice ca au alt kilometraj dar am trectut peste. A urmat extragerea PCB-ului de pe ele si transplantarea acestuia pe cele AM. Am purces la "calibrarea" kilometrajului real al masinii si cam asta a fost, ce a rezultat vedeti in poze.
    1 point
  38. #postarelunga Bun, dupa cum am promis, revin cu updates in privinta noilor "upgrades" la Superb. Avand in vedere ca proiectul este in principiu finalizat pe toate aspectele: exterior, interior, portbagaj, putere, muzica.. am zis sa lucrez la un aspect la care putini oameni se baga cand vine vorba de un proiect de genu. Si anume, FEELING-UL masinii. Si cand zic feeling, NU ma refer la partea de putere sau stabilitate (aici stam bine). Ma refer la feeling-ul masinii in general. Desi dotarile Superb-ului, pentru anul ei de fabricatie, trimit Superb-ul in zona premium, fiind totusi o Skoda, exista cateva aspecte care o delimiteaza de o masina premium, iar cel mai important aspect dpmdv este insonorizarea. Dat fiind si anul de fabricatie (2002), in acea perioada nici un producator nu se axa foarte mult pe zona asta nici macar producatorii de top gen Audi, Bmw etc. (excludem brand-urile de lux gen Bentley, etc.). Asa ca.. am hotarat sa o insonorizez complet pentru a reda acea senzatie ce o regasesti intr-o masina premium mai noua din gama "luxury" (A8, S class etc.). Da stiu, suna putin "prea prea" aceasta ambitie de a mea, dar cu materialele corespunzatoare, se poate. Avand mare noroc cu un prieten ce detine un garaj renumit pe partea audio si cu o experienta foarte mare in domeniu asta, am discutat despre ce vreau sa ii fac. La recomandarea lui, am ales 2 tipuri de insonorizant: CTK Standard Pro si CTK Caimat. Ambele au rol de insonorizare, dar CTK Pro are rolul principal de a atenua vibratiile pe cand celalalt este conceput pentru a atenua sunetele exterioare. Daca tot urma sa desfacem tot interiorul, am zis sa rezolv si greierasii ce ii mai avea masina (acei greierasi tipici masinilor VAG mai vechi). Asa ca am comandat si CTK Anti Creak care este o banda ce se pune pe plasticele masinii, in special pe cele ce sunt in contact direct cu alte plastice. + cleme originale pentru inlocuirea celor vechi care erau mai uzate / rupte. Modul de lucru a fost urmatorul: Se aplica primul strat de insonorizant CTK PRO cum se procedeaza la majoritatea lucrarilor de genu, iar peste, venim cu al 2-lea strat CTK Caimat (acea pasla). In total, au intrat in masina cca. 80 de kg de insonorizant (podea, partea din spate, usi, portbagaj) Cu aceasta ocazie, am reusit sa vad si podeaua masinii, care surprinzator se prezinta in stare foarte foarte buna. Recunosc ca aveam putine emotii aici sa nu dau de rugina sau alte surprize. Am gasit si putina umeazeala ce am rezolvat-o (erau niste dopuri lipsa). Daca tot am dat plasticele jos, am zis sa fac si un suport custom la telecomanda de la Airlift. Voi sacrifica 2 din cele 3 suporturi de pahare pentru a integra telecomanda acolo. Nu tin minte sa fi folosit vreodata mai mult de un suport de pahare, deci consider ca nu pierd acolo din practicalitate. Dimpotriva. Voi avea comenzile de la airride mult mai la indemana. Inainte tineam telecomanda in cotiera, iar la condus, o puneam in sertarasul de sub cotiera. Statea bine si acolo, dar va arata mult mai bine la final Avand in vedere ca am facut acest pas, am pus si statie separata pe medii si inalte, pentru a pune boxele la adevarata lor valoare. Rezultatul insonorizarii? Fara DAR si POATE, cea mai desteapta investitie de pana acum. Foarte mult nu am apucat sa testez masina in setupul nou datorita faptului ca nu am scaunele momentan. (Vor fi duse la retapitat). Dar din cate am apucat pot sa zic urmatoarele: PRO: - Incepem cu usile care sunt mult mai solide. Pana si cand le inchizi, acel "click" s-a schimbat mult oferind o senzatie de premium. - Liniste totala in interior. Poate prea liniste pentru unii, dar avand in vedere ca eu cautam asta de la inceput, a iesit exact ce imi doream. Sunetul evacuarii s-a diminuat foarte mult. Exista o diferenta uriasa cand deschid geamul vs cand este inchis. Va suna exagerat ce zic dar linistea din interior este la acelasi nivel cu ceea ce o gasesti la o masina premium din clasa superioara. Da stiu ca geamurile care nu sunt duble ar reprezenta un minus in comparatie cu o masina de genu, dar asta se resimte la o viteza de peste 130 km/h. - Greierasii de care mentionam mai sus au disparut. Masina se simte exact ca o masina noua, foarte inchegata si fara greierasi. - Vibratiile specifice TDI-ului au disparut. Adica au fost "mascate" ca ele fizic sunt tot acolo - Muzica... ireal cum poate sa sune. Sunt convins ca si fara statia individuala, era un "improvement" foarte mare datorita insonorizarii, dar avand in vedere ca am pus si statia.. suna foarte foarte bine si clar. Avand in vedere toate cele mentionate mai sus, pot sa zic ca acel "feeling" de care vorbeam la inceput s-a schimbat complet, masina oferind o senzatie de premium si luxury pe care o si cautam. Este total alta masina. Chiar si pentru mine care o detin de atata timp, este o schimbare cu care inca nu sunt obisnuit. Ti-e mai mare dragul sa te plimbi cu ea acum. Ca merg cu pe autostrada sau drum cu piatra cubica sau orice alt drum, in interior nu se aude mai nimic, este o liniste deplina. Avand si o Kia Ceed GT luata de noua, trecand deseori de la Kia la Superb, se simteau diferente mari. Totusi vorbim de 2002 vs 2020 si 330k km vs 0 km. Acum nu mai este deloc asa. Contra: - Singurul aspect negativ asupra insonorizarii pe care il am in cap ar fi.. greutatea. Aproximativ 80 - 90 de kg de insonorizant in ea afecteaza performantele masinii. Nu se simt in realitate dar probabil timpii pe 100 - 200/sfert de mila/ etc. au mai crescut putin.
    1 point
  39. E destul de cunoscuta situatia asta la ei, eu cel putin stiu ca la ei carburantii sunt de proasta calitate. De ce nu pui de la Petrom? E si mai ieftin si carburantul e de la aceeasi sursa ca si OMV. OVM care vorba vine e "crema cremelor".
    1 point
  40. Salut. Revin cu update. M-am panicat degaba. Problema s-a rezolvat. Nefiind prea multe cazuri asemanatoare, nu am avut de unde sa ma inspir. Insa, am reluat atent procedura de inlocuire a placutelor spate. Am efectuat comanda depresare (initiere inlocuire plate), am luat contactul. Am asteptat 2-3 minute. Am pus contact, pus vcds si dat comanda presare (finalizare inlocuire placute). Sters eroarea activa. Luat contact, pus contact. Rezolvat, totul functional, fara nici o eroare.
    1 point
  41. Am reusit recent sa fac o mica sedinta foto, impreuna cu un prieten si al sau b5.5. Nimic nou de mentionat.. masina, anul asta, mai mult a stat. (am facut cam 800 de km in juma de an cu ea ). Inca nu au ajuns footrest-urile pentru pasagerii din spate. (astept sa vina un prieten din Germania sa intru in posesia lor).
    1 point
  42. Suportul nou e sus Before & After
    1 point
  43. Foarte interesante, am văzut de mai mult timp și pt Golf 7...etc...plus modalitatea usoara de realizare a retrofitului, fără CP, fără codari, parametrizari, etc
    1 point
  44. Cred ca vrei sa spui " subiective "...mai ales ca unii detinatori de electrice au ajuns sa fie " deranjati " de masinile euro 5/6, si probabil de aia " nu pot sta cu geamul deschis la semafor "...unde mai pui ca altii discuta ca in Bucuresti ar fi ideal sa pastram masinile actuale pt c.o sau weekend, si sa ne deplasam cu electricele..adica, ce daca are fiecare proprietar cate 2 masini ? Ca doar nu le folosesc pe ambele simultan..stau si ma intreb cateodata daca traim cu totii in acelasi univers..pt ca eu, in Bucuresti, folosesc metroul tocmai pt a ma deplasa mai rapid, pt a face miscare, pt a nu sta blocat in ambuteiaje si pt ca NU GASESTI LOCURI DE PARCARE. Cum ar fi ca majoritatea sa mai aiba inca o masina..? Dupa ce ca "stam" parcati prin scari de bloc, la colturi de intersectii, pe trotuare si din cauza asta batranii sau femeile cu copii mici se deplaseaza perpedes intr'un stres continuu, pt ca totul este combinat cu graba bizonilor care circula cu viteza printre stradute...deja unii duceti discutiile peste gradul de penibil..si vad ca aveti o placere ascunsa ca sa aruncati mereu cu noroi in marca BMW..daca fiecare si'ar vedea de ograda lui, am trai mai mult cu siguranta ( ca pe unii, se pate ca grija altora ii omoara, nu poluarea ) ; ca sa fiu in trend si sa fac o comparatie si cu lumea de afara ( mai concret cu forumurile de afara pe care le urmaresc si grupurile de facebook ), acolo nu vezi hate'ul inutil cum e la noi..aruncatul cu noroi din unul in altul, judecarea alegerilor tale pe munca ta, etc.. de ce nu mergeti toti cu transportul in comun ? De fuduli, probabil ; tot de aceea altii aleg sa isi plimbe fundul in marca de masina pe care si'o doresc. Acum se ajunge iar la discutiile ( pt care mi'am luat hate acum 1 an ) referitoare la statiile de incarcare..ca vor fi putine, ca isi cumpara lumea spring ; oricum o dai nu e bine, pt ca asta ne este rasa...insa, ma repet : ferice de cei care locuiesc la casa, pt ca este best buy un spring, strict ca masina de oras ; iar pt incultii si non evoluatii ca mine care conduc passat sau bmw in Bucuresti, si care poate am cochetat cu ideea achizitionarii unei electrice, lasati'ne asa, sa ramanem oi cat vom considera noi ca mai avem de mancat pana sa ajungem sa detinem una. Altii isi iau apartamente la periferii si apoi isi cauta scuze ca le trebuie masina pt ei, si pt sotie, si pt copil..ca deh.. " am facut alegerea buna sa ma mut la periferie " ; si apoi se plang de altii ca polueaza...vedeti voi, o decizie luata cu cap nu consta intotdeauna in alegerea unei masini..ci si in construirea stilului de viata. Sfatul meu este sa o lasati mai chill cu discutiile astea in care fiecare va justificati cea mai buna alegere din viata...sa intelegi si pe alti oameni, si daca nu reusiti, sa va tineti mintea odihnita iar frustrarile sa le varsati printr'o sesiune de antrenament sau de alergare.. Problema principala in RO pleaca de la lipsa educatiei, de la traiul saracacios, de la lipsa taxelor pt masinile poluante, pt ca este adevarat, trebuie sa il faci pe om sa vada avantajele unei electrice, dar degeaba daca nu isi permite, desi munceste cinstit 10 ore / zi ca sa isi asigure un trai decent si rata unui apartament luat pe 30 ani...si da, nu este obligatoriu ca toti sa aiba masina ! Dar este obligatoriu sa ai un buget generos pt o electrica, si probabil inca o masina ; dar ca sa iti iei o masina de 500-1000€, adica ~ un salariu mediu, este floare la ureche ; deci, daca ar exista un sistem bine pus la punct de taxare, altfel ar fi fost cantarita aceasta situatie ; dar asta se vrea oare? Ca mai stau la coada scolile, spitalele, infrastructura...... Sper sa mai largesc orizonturile de gandire ale unora cu postarea asta, si sa se gandeasca de 2x inainte sa arunce cu h8 in posesorii de ICE...eventual sa se bucure de viata si reusitele lor daca si'au permis o electrica, mai ales ca a 2a masina.
    0 points
  45. @dadu nu recomand resoftarea. Mașinile astea cu ambreiaje au treptele scurte ca să patineze cât mai puțin. Dacă tu obligi mașină să țină o treaptă de viteză mai mult o să patineze ambreiajele mai mult adică o uzură mai mare. Producătorul știe cel mai bine cum trebuie reglată cutia. Mai ales pe a doua generație (0CW)
    -1 points
  46. S-a cam asezat praful pe topic, insa asta si prin prisma faptului ca in ultimul an jumate masina mai mult a stat (Work from home 100% atat eu cat si sotia). De cand nu am mai postat nu s-au intamplat prea multe. Semnificativ ar fi schimbarea farului dreapta cu totul pe garantie fix cu o luna inaintea celor 4 ani, pentru ca incepuse ca faca un condens groaznic pe interior. Si mai recent, aparitia sporadica a erorii "Error: Workshop! Only leave vehicle in position P", care e o problema destul de intalnita se pare, legata de un switch din selectorul DSG care dupa un timp nu mai lucreaza in parametri. Prin amabilitatea colegului @F l o r i n am identificat si comandat un kit de reparatie pentru inlocuirea switch-ului buclucas si sper sa il rezolv in urmatoarea perioada. In rest, sunt in continuare foarte incantat si multumit de masina...atat de mult incat urmeaza sa plasez o comanda pentru un fratior Tiguan, dar mai "cu muschi" (sper sa nu ma injure @ShadoWzZ ca i-am furat expresia 😎).
    -1 points
  47. Si la 1,2 tsi tot cu baie demontata au lucrat pentru distributie
    -1 points
  48. @red_runner poti completa fara probleme
    -1 points
  49. @BogdanG.Ști că poți să folosești modul D/S?! Nu te costă nimic.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!